Fórum >> Típusok >> Giulietta

Nasuto2020-06-03 17:30:17 // 11831
Alfaowner-en egy egész topik van róla. Nem nagyon lehet szépen leszedni, mert a kis rögzítőpöckök nagy valószínűséggel el fognak törni. Néhányan azt írják, hogy szervízben kicserélték, de a legtöbb esetben ott is inkább ragasztják, mert a kis pöckök nem túl acélosak. Gyáriba ilyeneket találtam, de ez ugye a teljes váltógomb, utángyártottból meg van választék bőven.
szelod92020-06-03 16:13:23 // 11830
Valakinek sikerült már leszedni úgy a váltógomb felső részét, hogy egybe maradjon és utána visszarakható?
Kicsit meg van kopva és gondoltam felújítom valami extrább módon, de ha csak "letörhető" akkor marad az új.
Giuntini2020-06-03 09:53:11 // 11829
Ez a szervizkönyv!
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-02 19:48:00 // 11827
Am úgy hány km-nél jársz a 9 év alatt?
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-02 19:25:56 // 11826
Nyíregyet jó hogy említetted, köszi! Nekem is az van közel, beszaladtam volna a csapdába esetleg. :-) A többit teljesen megértem, a Multiair az egy igazi mindenes Alfa lehet. Jó autóról pedig nehéz váltani, és felesleges is :-)
Jimmi T.2020-06-02 18:55:55 // 11825
Igen . Ki tudja valszeg.
De ...
maradjunk annyiban hogy a multiair vezérlés , annak a csere utáni elindítása, nem a barkácsszakkörös tananyag .
Jimmi T.2020-06-02 18:49:11 // 11824
Nyolc évig Budaörsre hordtam . ( a multiair-es bénázás Nyíregyházán történik kétszer ).
Miután a "kisgömböc" bekapta az autóház budaörsöt is, nehezebb lett minden . Nem a selenia lett az ajánlott olaj , belerakták de megemelték az árát. Tavaly óta nem raknak bele hozott olajat. Úgy hogy tavaly óta Csöri mestert látogatom meg évente.
Két éve váltottam az olajon és saját hatáskörben a Digitek 0w30 lett ami bele megy.
Úgy vagyok vele : nem gyártják már a vörös mica fényezéssel, nem jön be a fészlift utáni belső, nincs nagyobb benzines , így nincs csere.
Nincs nagy értékvesztés most már, ami meg a multiair-re rámegy , menjen. A kocsi ha ránézek , még mindig patika !
Kazes☻2020-06-02 18:39:46 // 11823
Na, az igen csúnya dolog! : /
Kazes☻2020-06-02 18:38:48 // 11822
Ááá... szerintem ha ésszel hajtod... izé, akkor lehet neked nem is jó?! :D









Na, jóóó,,, ez csak vicc akaródzott lenni... de, szvsz ha tényleg ésszel hajtja az ember, melegíti, hűti, akkor nagy baj nem lehet... amit olvastam, az a turbó, meg egyéb műanyag alkatrészek, amik nem bírják a nagy hőt és okozhatnak galibát. :)
Zolibácsi2020-06-02 18:35:53 // 11821
De. Múltkor A szerelőm mutatott egy szervizkönyves giuliettat ahol mindig be volt pipalva a csere. De ember nem nyúlt még a csavarokhoz.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-02 18:31:15 // 11820
Nemár.. én kicserélem itthon. Most komolyan, megnéztem, hogy hol és hogy van a motoron, baromira nem tűnik bonyolultnak. Azt nem hiszem el, hogy egy márkaszerviznek ez gondot okozzon. Vagy de?
Kau2020-06-02 18:16:58 // 11819
Ez nem hangzik túl jól.
A 235 lovasnak van valami nyűgje? Mire érdemes odafigyelni?
A 2010-11-es váltókról hallottam.
Zolibácsi2020-06-02 17:49:57 // 11818
Aki tudja hogy hol a multiair olaj szűrő és ki is tudja cserélni.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-02 17:01:12 // 11817
Köszi! Tehát ha jól értem, hiába a sűrű olajcsere, a szűrőcsere, bármi, vagy szerencsém van, vagy nem :-) Melyik szervizt javaslod ha úgy alakul?
Jimmi T.2020-06-02 16:41:00 // 11816
Igen . Annyit hogy teljesen rapszodikus. Nekem már többször cseréltek a 9 év alatt . Az első után , a "márkaszervizes" bénázástól kiakadva ki voltam bukva. Ma meg már úgy vagyok hogy azért nem cserélek autót, mert nincs már benzines 170 lovas , és inkább 3 évente bekalkulálom a modul cseréjét . Mert qrva jó játszótárssá teszi a Giuliettát.
Kazes☻2020-06-02 16:39:39 // 11815
Jimmi T cartárs használja arra is és ha jól emlékszem neki kétszer is bejátszott ez, de úgy rémlik, hogy egy másik cartárs is egyszer már átélte. :)
2-3 kiló és szalad tovább! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-02 14:29:26 // 11814
Ez engem is érdekel, Alfa Owneren paráznak tőle, itt nem gyakran olvasni problémákról. Éves olajcsere (7-8e km) mellett mire lehet számítani városi használattal? Van tapasztalat? Használ ilyet valaki munkába járós napi autónak?
szelod92020-05-30 22:50:30 // 11813
Olajcsere függő. Általában ilyen 150 körül jellemző a meghibásodása, de sok mindentől függ. Többek között attól is, hogy cseréltek-e a modulban szűrőt stb.
Dany2020-05-30 20:27:39 // 11812
Még egy kérdés merült fel bennem, de ezt már biztosan mások is kérdezték de nem nagyon találtam infot. Multiair egység élettartamáról lehet valamit tudni?
Josh.812020-05-28 23:56:09 // 11811
Szia. Én is mint az előző hozzászóló csak ajánlani tudom és merem is..! Nekem az fl-es QV-m TCT-s, és zseniális egy dolog! Ez sem választható opció már 2014 után, csak TCT vel gyártották a QV-t.
Ugye ez nem automata hanem egy duplakuplungos alfa által fejlesztett mechanikus kétsoros váltó hidraulikus vezérléssel. (elődje ennek a salespeed váltó volt) az is jó volt a maga idejében de ez megbízhatóbb lett annál tapasztalatok alapján. De úgy működik érzetre mint egy hidraulikus teljesen automata, szépen vált.(de nem annyira azért mint a Giulia) Nem fogod megbánni ha veszel egyet. Az enyém kicsit rángatott megvétel után még hidegen a váltásoknál, de egy olajcsere mind a m.váltórészben mind a vezérlő hidraulikában csodát tett(Tutela). És nulláztuk a váltóadatokat-értékeket is diagnosztikával a 'váltóecu'ban. Most tanuljuk és újratanítjuk egymást kilométerenként:) Nagyon szépen váltogat egyébként, főleg Dinamyc módban(itt tovább pörgeti-később kapcsol, kihúzza) nem nagyon kell belenyúlni. De szoktam néha a kormányfüleket is használni ami egy külön játék-világ és élményt nyújt(gyakorolni kell)Anno pedig mikor a 66-ot vettem, kizárólag kézist kerestem:(..már így utolag a TCT-vel bánom, hogy nem vettem automatát a 166 ba is:) Ha meg beülök a feleségem 500L-be ami 6os kézis már szinte zavar, hogy váltanom nekem kell, Szóval ennyire jó dolog, tehát ajánlom:)
Tommi2020-05-28 22:52:22 // 11810
5 évig használtam automata Giuliettát (1.4 benzin / 170 LE) és imádtam :) A kéziváltós 156 és 147 után nagyon más világba csöppentem,, előtte kézzel-lábbal tiltakoztam az automata ellen, de ma meg már nem vennék kéziváltóst (szerencsére a Stelvionál ez nem volt kérdés) :)

Finoman váltogat, ha nyugisan mész, akkor akár már 2000-nél elvált és elejti a fordulatot akár 1500 alá is, viszont ha taposod, akkor gyorsan kapcsol, hogy menés van és kapcsolgat. Van manuális mód is, ezt vagy a váltókarral tudod kapcsolni, vagy ha az első tulaj jófej volt és megrendelte a kormányra a füleket, akkor onnan is :) Pár éve volt egy gyári visszahívási akció, váltó szoftvert kellett frissíteni, meg valami "hardware" kütyüt is kellett cserélni mellé. Budaörsön csináltattam meg, kb egy óra volt, a szerelő beült egy laptoppal és hekkelt valamit :) Változást nem éreztem, előtte és utána is tette szépen a dolgát.

Karbantartásról, szervíz igényről nem tudok nyilatkozni, 20 ezer kilométerrel vettem az autót és 70 ezerrel adtam el, ezalatt nem volt vele baj :)

Próbálj ki egyet és szerintem utána már nem fogsz manuálisat keresgélni, csak ajánlani tudom :)))
Dany2020-05-28 22:30:12 // 11809
Üdv mindenkinek!
Tct váltós Giulietta-ról szeretnék infot gyűjteni. Véleményeket szívesen fogadom, leginkább azoktól akik esetleg tulajdonolnak egy ilyen példányt. Szeretnék venni egy Giulietta-át első sorban manuálisat, de van néhány Tct váltós szimpatikus példány is. 🙂
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-28 15:38:05 // 11808
Nem is engem kell megérteni, hisz nem az enyém a 146 :-)) De tény, hogy mindannyian szeretjük, a csere így kimondva szóba sem jöhet még most sem. Nehezen válnánk meg tőle :-) Nagyon..
Mindig olcsóbb is egy régit csúcsformába hozni, mint lecserélni. Szóval mindig van érv amiért jó ez még. :-)) Én viszont most stop-ot nyomtam egy kicsit, egy fő szempont miatt. Egy Giulietta nem kicsit merevebb, erősebb, és össze sem lehet hasonlítani a védelmét. Vagy akár a fékrendszerét. Azt, hogy a 146 makacskodik és kinyomja a vizet ha országúti tempón hajtjuk, jelnek vettem, hogy nem kéne már... :-)
Úgyhogy a döntés az megszületett, kell egy Giulietta. :-) Egy fő autó, ami mellett Zen őfelsége élheti kíméletes autópályás munkaautó életét XD
Váltóhibás töröttet. Ja, és még drágán is :-)) Hátha nem :-))
Kazes☻2020-05-28 13:52:27 // 11807
XD
Ez így van! Mondjuk mi már beszéltük két éve is Gyöngyösön a talin! :D
Kau2020-05-28 13:13:37 // 11806
Akinek 146-osa van, az nehezen szánja el magát, hogy lecserélje egy Giuliettára :)))
Én megértelek! :)))
1 éve nézegetem őket, hogy kéne venni, de még mindig elvagyok ezzel is :)
Nem kapkodjuk el. Kivárunk. Minden adatot begyűjtünk. Mire megvesszük, többet fogunk róla tudni, mint aki eladja. Aztán felkerülnek a szebbnél szebb példányok. Válogathatunk majd színben, lóerőben, panorámatetővel szerelt ülésfűtéses, turbina felnis csodák közül. Vezetett szervizkönyvvel, kevés kilométerrel... Aztán veszünk egy váltóhibás, 120 lóerős töröttet... :)))
Robi752020-05-28 12:40:45 // 11805
Köszönöm mindenkinek! Akkor kicsit megnyugodtam.

Robi
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-28 12:26:48 // 11803
Elég sértő lett, de rendben simítsuk ki a dolgokat, szólj, benne vagyok :-) A négy évszakos gumival meg sem fordult a fejemben, hogy bárkit megbántanék, én tényleg feltenném, nem a 120 lovas lehúzásának szántam. Egyszerűen évek óta prémium all seasont használok, tudom mit tud és mik a határai.
Külföldről én nem tudok autót behozni, ezért itthon nézem őket. Igen, van pár biztató darab.
AlfaWatch2020-05-28 12:05:16 // 11802
Nem akartam, hogy ennyire sértö legyen, nem azért ítram, de sok esetben erős a véleményed, mondjuk a 4 evszakos gumi vs téli nyári cserénél.
Kívánom, hogy legyen szép és jó autód, de te írtad, hogy külföldi behozatallal nem feltétlen olcsóbb, csak ezert pillantottam rá, hogy vannak itthoniak is (opticarnal is.)

Állok elébe egy személyes találkozóra, nyáron sokat vagyok Tiszafüreden, értesítelek előtte és megbeszélünk mindent, hogy ne legyen szálka senkinek.
Kazes☻2020-05-28 11:49:02 // 11801
És tényleg... jó összeállítás! :)
forrasr2020-05-28 11:37:55 // 11800
Competizione gyönyörű szín, én is pályáztam rá egy darabig,egy szempontból hátrány minden másik még gyöngyház színhez képest is, hogy javítani igényesen költséges ha szükség van rá, minden festékgyártó külön prospektust tart róla, a javítási lehetőségeiről meg annak kivitelezéséről. Ezt érdemes szem előtt tartani.
forrasr2020-05-28 11:22:52 // 11799
Sajátomat úgy vettem kereskedésből, hogy hirdetés nem volt csak jövet menet láttam az udvaron, még kozmetikázás előtt, így az őszinte-ahogy kiszállt belőle a valóban hölgy Berlini tulaj- állapotban. Körbe is volt járdázva rendesen az összes felni pereme....:D nem bántva ezzel senkit, 18-as kereket/40el sokat városozva nem nehéz meggyúrni.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-28 11:17:33 // 11798
E-mailt küldtem, amire válaszoltak. A honlapjuk szerint megszűntek.
szelod92020-05-28 11:12:56 // 11797
Hogy sikerült elérned őket? Nem szűntek meg?
forrasr2020-05-28 11:01:08 // 11796
Szia,
Tető témához tudok hozzászólni, szorul a sínben azért van a jelenség, koszos, kenetlen. Sokszor ha meg is kenik csak az első sínpályával teszik meg ami kinyitva látszik, a hátsóval nem, de azt is meg kell, vagy lepattintva a fekete burkolatokat, vagy hosszú vékony csővel befújva(elég nehéz eltalálni a gumi tömítések miatt de el lehet), ha nem bontod meg a fekete burkolatot akkor célszerű a kis imbusznál fogva elszabadítani a hátsó csuszkákat-addig az üveget kitámasztani, és fujkálás közben kézzel járatni, pálya végén vigyázni mert ki tud akadni. Optimális kenőanyag: https://www.motipspray.hu/webshop/technikai_termekek/kenoanyagok/motip-szaraz-ptfe/?v=35b5282113b8
...vagy valami hasonló "száraz" kenőanyag.
Piritu - 1.000.0002020-05-28 10:47:55 // 11795
Az enyémet is úgy foglalózta le az új tulaj a hirdetés felrakása után pár órával, hogy csak a képeket látta. Aztán miután megvette keresett meg :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-28 10:36:14 // 11794
Húúú a tied az nagyon ütős. Szép darab :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-28 10:34:57 // 11793
A kereskedő full szimpatikus volt telefonban, igazából beszélgettünk vagy 40 percet, így látatlanban is mernék tőle autót venni.. csak nem ezt. A szerviz infókat telefonos beszélgetés után kérésre küldte el, nem sunyizott semmit, ő sem figyelte ezt a bejegyzést a számlán. Az lejött, hogy igényesek az autóikra amit árulnak. Hogy baja van, nyilván nem biztos. Ismerek olyat, aki pár mm nívó csökkenésnél már rohan szerelőhöz. Meg olyat is, aki akkor sem veszi észre hogy nem oké, ha világít az öntözőkanna a műszerfalon :-)
Piritu - 1.000.0002020-05-28 10:33:20 // 11792
Így van, nekem is adtak egy ilyen imbuszkulcsot a kocsihoz a tetőcsukáshoz.
Kazes☻2020-05-28 10:26:57 // 11791
Oh... kár érte, pedig olyan szép... :(
András1592020-05-28 10:22:54 // 11790
Remélem sikerül egy jót találnod. Pár nap tuti nem lesz rá, ami jól felszerelt kevés méteres , és piros :)
Ami nekem van este felrakták, másnap de. 10kor foglalóztam...
András1592020-05-28 10:05:07 // 11789
Igy már érthető. Viszont ha a kereskedő tudta volna , hogy baja van akkor biztos kiszórja belőle az ilyen számlákat.

Mindegy , a színe meg az évjárat miatt elviszik igy is.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-28 09:51:34 // 11788
Válaszoltak a szervízből, olajfogyasztása volt a motornak. Passzoltuk. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-28 09:51:00 // 11787
Beszólsz? Minek most komolyan? Tartsd meg magadnak légyszi, nem kell hogy megérts. Ki a fene vagy te, hogy ítélkezel felettem? Nem fikáztam a 120 lovat,de tudom milyen a M.air. Két éve volt úgy, hogy veszünk, akkor végül másképp döntöttünk miután lecsúsztunk egy tuti kiszemeltről, megcsináltattuk a zöldet. Most tudtam rávenni életem párját, hogy váltsunk. MI a baj ezzel? Én nem értelek téged hogy habzó szájjal nekem állsz a semmiért.
Kérdeztem, válaszoltak nekem, nekik köszönöm. Egy használt autó sosincs túlgondolva, az alaposság a minimum. Kaptam is levelet amúgy a Borka-tól, és amit kinézek, azt leinfózom alaposan. És itthon nézegetem őket, a szarkupacból kell kitúrni a használhatót. Igen, képben vagyok a kelet pestnél lévő autóval is, de engedtessék már meg, hogy szétnézzek, hogy van e az elképzelésekhez közelebb álló. Szerinted nekem fontos a színe baszki? És nagyon visszafogtam magam, ha itt állnál velem szemben, én egyenesben megmondanám neked a véleményem az ilyen alattomos beszólásokról ...
András1592020-05-28 09:32:15 // 11786
Szia.

Szerintem megszorult, vagy szorul az tető, azért indul vissza. Lehet be kéne zsirozni.
Én láttam hogy van hozzá imbuszkulcs szerű kurbli, mintha a kezelésiben is benne lenne hogy kell bezárni vele. A pótkeréknél van .
András1592020-05-28 09:29:16 // 11785
Szia.

Szerintem ezzel nincs gond. Nekünk volt egy Puntónk 1.4es , az előző gazdája minden évben csináltatott rajt ilyen mérést. ( Biztos rábeszélte valaki, hogy nem árt ha megnézeti, vagy csak gondos gazdája volt . ennyi) Egyébként soha semmi baja nem volt a kocsinak amíg nálunk volt. Egy halom ilyen számla meg egyéb papir megvolt, de csak vétel után nézegettük meg , hogy mik ezek.
Amugy nemtudom ez mitől full. Az az ülés nem bőr, de még félbőr se...
AlfaWatch2020-05-28 09:13:11 // 11784
Gyuri, nem tudlak megérteni, de komolyan! Évek óta vásarolod a giuliettá, elöször fika volt a 120le, most meg mégis azt valasztod. A szinén jatszadozol, holott egy használtnál az állpot a legfontosabb, ha meg a szín, kérem be kell menni a szalonba és meg kell venni.
Megnéztem, 3m körül vannak eladók itthon, Egerben, kelet pestnél...
Bocsi, ez kibukott belölem, de egy kicsit túl van ez már gondolva.... férfitól ennyi rinyát még nem hallottam😉
Németh Lajos2020-05-28 08:35:01 // 11783
Sziasztok! Az autó bezárásánál (nyitásánál) van valahol olyan beállítási lehetőség, hogy ne csak az index villanjon fel, hanem csipogjon egy driszkrétet? Az autó: 2.0 JTDM2. Köszönöm.
Robi752020-05-28 08:25:02 // 11782
Sziasztok,

Nekem a következő problémáim vannak amiben talán tudnátok segíteni.
Napfénytető.... imádom mindig is azt akartam hogy az egyes golfom után újra napfénytető legyen, pláne hogy az egész tető üveg legyen...csodálatos. Tegnap azonban kicsit elbizonytalanodtam, mivel be akartam húzni mert épp belementem egy záporba....csak hogy nem akart engedelmeskedni. Hiába nyomtam a behúzás gombot a tető a végpozícióban ide-oda mozgott. Aztán apró kis gombnyomásokkal tudtam zárás irányába elmozdítani, de nagyon lassan akart záródni. Persze nyitás ugyanolyan szépen ment. Kérdés valaki tudja-e hogy mi okozza. Illetve mi van ha nem tudom behúzni....van lehetőség hogy mechanikusan behúzzam...nem lenne jó egész éjjel úgy hagyni az utcán.
Másik. Az automata esőszenzoros törlés... a kézikönyv szerint indítás után az ablaktörlőt nulla állásba teszem majd vissza automatába ilyenkor egyet töröl ami annak a jele hogy aktív lett a rendszer....csakhogy esik az eső és bizony nem akar törölni....behalt a szenzor?

Köszi előre is
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak