Fórum >> Típusok >> Sprint

pb_2009-09-23 08:54:52 // 25423
Ha Lkészül, legalább azt lehet mondani, hogy jobb később, mint soha.D

Mert, ja nagyon ültetsz, használ6atlanná válik az autó.
pb_2009-09-23 08:52:21 // 25422
Pedig ez, tipikus szilent probléma szokott lenni.
pb_2009-09-23 08:49:29 // 25421
Nem, de hidd L, + lehet csinálni úgy házilag, hogy jó legyen.
kesa2009-09-23 08:43:27 // 25420
Ööö... de :). Bubu cartárs ígért nekem egy külsőfékes első futóművet.
Kérdés viszont, hogy nekem most minden új az első futóműben (kivéve a nagyobbik toronycsapágy szimmering), mit tudok megtartani, és mit muszáj cserélni az átépítés során?
sprint832009-09-23 08:39:52 // 25419
Akkor egyúttal nem csinálod meg a külsőféket?:))
kesa2009-09-23 08:38:12 // 25418
Az már tényleg jól hanzik, viszont ugyanezt jó lenne előre is megvalósítani!
sprint832009-09-23 08:26:10 // 25417
Abból kiindulva, hogy neked belsőfékes a kocsi, én tegnap mértem meg a hátsó rugókat. Az eredeti 340mm a 33-é 300mm az már is 4 cm-es ültetés hátul. Face-nek is annyi van az Imola rugókkal. Én ennyit szeretnék az enyémnek.
kesa2009-09-23 08:17:31 // 25416
Szarok a papírmunkára :), ne tudd meg, mennyire le vagyok maradva. Tavaly novemberre ígértem munkautasításokat, és még nem kezdtem hozzá :).

De a tárgyra visszatérve, miért "csak" ennyit ültethetek?
kesa2009-09-23 08:15:33 // 25415
Elől minden szilent új, meg ha jól emlékszem, hátul is, de a telókhoz meg a rugókhoz (még) nem nyúltam.
kesa2009-09-23 08:14:43 // 25414
Azért a megfelelő hőkezelési paraméterek meghatározása nem elméleti bohóckodás!
pb_2009-09-23 07:57:35 // 25413
Túlságosan hozzá szoktál a papírmunkához.D Nem kell ennyire Lméleti síkra vinni a dolgot.))) Lől indulj ki a csík QV futóművéből, hátul szintén 33as rugóval kell próbálkozni, ahogy a kollégák. Ha rám hallgatsz, 15, 20 mmnél többet nem ültetsz.
pb_2009-09-23 07:51:14 // 25412
Szilentezd + a futóműveket.
pb_2009-09-23 07:48:44 // 25411
Nem kell mindent túlbonyolítani, és mérnöki szemmel kifogástalan műszaki leírást adni róla.)) Lvégezhető, kérdezd csak + Scottot.
kesa2009-09-23 04:22:52 // 25410
Ja, azt kihagytam, hogy ültetni is kéne kicsit :). Mennyit lehet/érdemes elől, és mennyit hátul? Én szemre olyan 30-40 mm-t saccolnék, de nyilván ezt ennél pontosabban ki lehet számolni. Ennyi ültetéstől pl mennyit változik az első futómű geometria? Mik lehetnek következmények? Nem megfelelő egyenesfutás, fokozott gumikopás, nehéz kormányzás, kasztniba beleérő gumi?
Hátsó futómű kereszt kitámasztós, ha ott ültetünk, keresztirányban elmozdul a futómű a kocsi alatt. Ezt is lehetne számolni, de most lusta vagyok :D.
kesa2009-09-23 03:47:54 // 25409
Nekem sem tetszik, hogy fenn van a segge, de nekem az eleje is, és ha erősebben gyorsítok, emeli az elejét, "hanyatt esik" az autó. Nem hinném, hogy gyárilag ilyen lágyak lettek volna a rugók, szóval valamit majd nekem is ki kell találni erre a problémára. Majd a gátló felújítással egyidőben :).
Nektek van olyan tapasztalat, hogy 160+ környékén az útburkolati hullámokon kicsit kóvályog az eleje és riszálja oldalra a seggét? Nem vészes, csak érdekel, hogy ez mennyire kiküszöbölhető. Azt érzem, hogy keményebb rugóval jobb lehetne, de ez mennyire természetes jelenség?
kesa2009-09-23 03:42:21 // 25408
Azt azért áruld el, hogy hány fokra kell melegíteni, és mennyi a hőntartási idő! A szakszerű hűtés sem annyiból áll, hogy belebaxod egy hordó fáradt olajba :P. Szerintem élvezhető minőségben ez a meló otthon nem végezhető el.
pb_2009-09-22 20:24:50 // 25407
Saját tapasztalatok alapján, csak ajánlani tudom, és ami fontos Mberi áron is Lérhető a dolog.)
pb_2009-09-22 20:23:39 // 25406
Naja.) De szépen mutat rossora fújva is.))
krecsi2009-09-22 20:23:39 // 25405
5? 5 emberrel csak lábujjhegyen merek elindulni. 4 embernél is simán beleér a kátyúknál. 3-mal még nincs gond
sprint832009-09-22 20:21:18 // 25404
Ezen is agyaltam már, de ez még a jövő egyenlőre.
krecsi2009-09-22 20:20:47 // 25403
És még lefesteni se kell, mert szép fekete lesz:) Én már csináltam ilyet, de nem a sprintnél
Whiteskull2009-09-22 20:20:39 // 25402
Az enyém pontosan ezért lett szolidan kiperemezve. :DDD
pb_2009-09-22 20:19:42 // 25401
Milyen gumi vannak fent? De mondjuk ne csodálkozz, hogy a 6x14es ET 25ös Bachtel kerekek beleérnek.
Face2009-09-22 20:13:04 // 25400
Elöl egy alfasud futóműve van bent, nemtudom pontosan, de sztem gyári.
Amúgy kiváncsi leszek h neked is 4-5emberrel közlekedve beleérnek-e majd a kerekek hátul az ívbe, huppanóknál..mert nekem bele...
pb_2009-09-22 20:11:48 // 25399
Még amin érdemS lenne Lgondolkodni, az a gátló keményítése. Nem full kikeményítést értek ez alatt, csak 1 olyan lájtosat, azzal még sokat lehet dobni a dolgokon.
sprint832009-09-22 20:07:04 // 25398
Rendben.
pb_2009-09-22 20:05:58 // 25397
Ok, majd számolj be a fejleményekről.
sprint832009-09-22 20:03:12 // 25396
Először úgy is kipróbálom a 300assal. Nem nagy meló cserélni. Meglátom milyen lesz úgy.
pb_2009-09-22 20:01:07 // 25395
Csak vigyázz, nehogy kobra legyen belőle.D Én azért, Lőbb kipróbálnám a 300assal, aztán szögelnék, ha szükséges.
pb_2009-09-22 19:59:33 // 25394
300as rugók.
sprint832009-09-22 19:58:27 // 25393
Köszi.
pb_2009-09-22 19:58:15 // 25392
Akkor szimpla melegítés.)
sprint832009-09-22 19:57:28 // 25391
Ilyesmi ültetést szeretnék én is. Elöl Neked a gyári van?
pb_2009-09-22 19:57:16 // 25390
+melegíted, összenyomod, amennyire szeretnéd, majd még melegen beledobod az olajba, és hagyod lehűlni. Próbáld ki 1 olyan rugón, amit már nem fogsz használni.
Face2009-09-22 19:56:00 // 25389
Nekem 33 imola rugók vannak hátul, egy finom kis ültetést adnak neki. Így néz ki:

Amúgy ha lakatolás után tényleg rendesen kivan teljes üregvédőzve, illetve alváz védve, és évente ellenőrződ/javítod az alvázvédelmet ahol kell illetve 1/2 évente ujratolod üregvédővel akkor egyáltalán nem rohad el 2 tél után. Szerintem.
sprint832009-09-22 19:54:30 // 25388
Keményíteni nem akarom, csak picit lentebb ültetni. De azt is csak a jobb kinézetért.
sprint832009-09-22 19:53:22 // 25387
Írd már le, hogy hogyan. Érdekel.
pb_2009-09-22 19:52:47 // 25386
Igen, azért kell visszaedzeni. Vagy, ha keményíteni is akarod, akkor más típuséból, (mondjuk 45) kell levágni a +felelő méretre, majd a végét +kovácsolni és visszaedzeni. Vagy hajtatsz 1edi rugókat.
pb_2009-09-22 19:50:14 // 25385
Dehogy nem, kell hozzá némi fáradtolaj, és 1 hordószerűség.
sprint832009-09-22 19:47:23 // 25384
És hogy? Ugyan olyan merev lesz mint előtte?
pb_2009-09-22 19:46:15 // 25383
Pedig de.)
sprint832009-09-22 19:46:04 // 25382
Na ez az ami miatt nem kivitelezhető itthon.
sprint832009-09-22 19:45:27 // 25381
Ja, erre már gondoltam, de csak nem ilyen egyszerű:))
pb_2009-09-22 19:45:14 // 25380
Persze, 1kis edzés sem árt neki.))
pb_2009-09-22 19:43:03 // 25379
Majd +mérem a sima rugókat is, arra nem Mléxem milyen magasak. +melegíted a rugókat, és összenyomod őket.)))
pb_2009-09-22 19:40:34 // 25378
Sajnos, már a 33ak is kezdnek abba a korba lépni, hogy még néhány tél, és oda a kasztni.((
sprint832009-09-22 19:38:21 // 25377
Amit tegnap kérdeztem tőled: megmértem ma a 33 hátsó rugóját és az is 30cm nyugalmi állapotban. Akkor ezek szerint azzal már némi ültetést lehetne elérni. Sajna már nem emlékszek, hogy amiket beletettem a kocsiba mekkorák, de azt tudom, hogy rövidebbek mint a belső fékesé kicsivel, az meg 34 cm megmértem ma azt is. Valami kis ültetés kellene hátulra, nem tettszik, hogy annyira fent van a segge.
Atttis2009-09-22 19:38:11 // 25376
Ezért akarok majd én is csináltatni majd a Sprintbe műanyag dobbetéteket, csak először elmegyek vele bankot rabolni :D
sprint832009-09-22 19:34:23 // 25375
Mondjuk nem értem mit lehet ennyit írni róla, akárhogy is kilakatolok egy öreg autót azt 2 tél megeszi. A sprintre ez halmozottan igaz. Aki látta a belső küszöbét, 'A' oszlopot és környékét közelről, és a többi kritikus pontját az autójának lakatolás előtt az tudja miről van szó. És legyen kívülről bármennyire jól kinéző Sprint azzal is rengeteg kaszni meló van azokon a részeken amit kívülről nem lát az ember. Amikor kész van vele akkor meg már nem használja napi szinten. Sajnos csak így lehet fenntartani/megőrízni a viszonylag rozsdamentes állapotot. És az is igaz, hogy a 33-asok jobban tűrik a napi használatot. Amit én tavaly elbontottam annak az alja szarrá volt rohadva, de csak a taposó lemeze. Az az autó nem volt még soha lakatolva, de pl. a tornyok és az A' oszlop környéke ha nem is hibátlan de nagyság rendekkel jobb állapotú volt mint amennyi Sprintét láttam eddig. Pedig alvázvédő se volt rajta! Ennyit jelent pl. a mű.a. dob lemez.
pb_2009-09-22 19:32:43 // 25374
Vannak néha, ilyen napok.)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak