Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning
Peta2006-05-16 08:37:11 // 3842
Nos eltelt egy hét, eddig semmi.
THX
zolee1452006-05-16 00:05:18 // 3840
"Szerintem kipufogó oldalon biztos nincs semmiféle szelep."
és a kipuff szelepek???:)))
Kpeki2006-05-15 22:23:16 // 3839
DCS köszi a cuccokat, minden beépítettünk, faja tuti király lett a vas. (vez. mod & trafo)!
Robi2006-05-15 15:41:36 // 3838
Persze, én a "mindennapi" autókra gondoltam. :)
DCS2006-05-15 15:39:29 // 3837
a wastegate nem mindig a turbo része,a mi autóinknál pl. mindegyiknél külön van!
Robi2006-05-15 15:33:58 // 3835
Eddig ami turbós autó megfordult nálam (dízel, és benzines is), egyiken se volt semmi más, csak egy wastegate, ami ugye a turbó része. Szerintem kipufogó oldalon biztos nincs semmiféle szelep.
zolee1452006-05-15 15:25:48 // 3834
szerintem nem. A BOV van a turbo és a motor közt, gázelvételnél szerencsétlen lapátok megpróbálnák belökni a fojtószelepet a motorba. Erősebb kutya b@szik alapon vagy a turbó menne szarrá vagy a fojtószelep.
A wastegate szabályozza a turbó egyik lapátkerekére jutó kipuffgáz mennyiségét, ez alapján épül fel a nyomás a másik oldalon. Ha a wg elromlik és észnélkül nyomja a kipuff gázt a lapátra akkor jön a popoff szelep és gyakorlatilag megszünteti a turbó hajtását. de lehet hogy nem:)
Robi2006-05-15 15:19:09 // 3833
Ha jól hámozom ki a tényeket, akkor pop-off szelep = BOV, és töltőlevegő oldalon van.
zolee1452006-05-15 15:17:36 // 3832
szerintem meg a pop off szelp a wastegate-nek lehet valami kiegészítő biztonsági izé-bizéje, ha az elromlana, és nem tudná elengedni a turbo mellett a kipuff gázt akkor jön a szelep és elengedi ő a kipuff gázt. Így megszűnik a turbó nyomás, viszont legalább szét sem pörög a turbó. szerintem...:)
Robi2006-05-15 15:15:25 // 3831
Szerintem:
Terhelésnél normális esetben nem engedi el. Ha valamiért a wastegate nem szabályozna, akkor elengedne terhelésnél is. Ezt hosszútávon megsínylené a turbó, a motor viszont egy pillanatig se kapna nagyobb töltőnyomást a kelleténél.
TarP2006-05-15 15:07:08 // 3829
Tippem: Blow Off Valve,
vagy: Blow Out Valve...
Egyékként meg nemtom :)
Karakot2006-05-15 14:46:00 // 3828
Tehát akkor a BOV és a pop-off szelep ugyanaz? Még egy kérdésem lenne: minek a rövidítése a B.O.V.?
zolee1452006-05-15 14:02:00 // 3826
á értem, ez most megint olyan lesz mit a turbóval: nem Te rakod be a lányok képeit, hanem mi rakjunk be sok-sok képet, és majd játékosan rávezetsz minket hogy melyik kép hasonlít legjobban a valóságra.
:))))
Cs2006-05-15 13:58:50 // 3825
Ez szemenszedett hazugság! :)
DCS2006-05-15 13:57:14 // 3824
jóó,igazad van ,akkor a képeket már nem is mellékelem,úgysem érdekel senkit! :-))
Cs2006-05-15 13:57:09 // 3823
Tehetnél be képet a karosszériájukról! :DD
DCS2006-05-15 13:56:29 // 3822
segítünk ,nem probléma :-))
zolee1452006-05-15 13:54:20 // 3821
már megint ez a száraz műszaki blabla
:DDDDDDDDDDDD
zolee1452006-05-15 13:53:09 // 3820
na akkor holnap megnyitom a zolee145 tuningot, lehet hozni az ótókat! Persze a tuningcuccokat csak photoshopban tudom beszerelni, de minden kezdet nehéz:)))
DCS2006-05-15 13:52:53 // 3819
90-60-90,zöld és kék szem 170 cm és nagyon csinosak! :-))
TarP2006-05-15 13:48:31 // 3818
Mindnek ismerjük minden paraméterét, kivéve a táncos lányokét.
Arról is tudsz így röviden tömören? :)
DCS2006-05-15 13:44:35 // 3817
Hadada 155 Q4, LacUS 155Q4, Dedra Turbo /Totalcarból ismert/, Fiat Coupe Turbo /ugyanolyan motorral ,mint a dedra/ ,Sárga Coupe szívó 5 henger,Turbo Lada, Mitsu Evo,Lancia Delta Integrale 2 db,Dodge Ram 8.0 V10,Seat Leon Cupra 2.8 VR6,+ csinos táncos lányok :-)
DCS2006-05-15 13:34:43 // 3816
Tökéletes
Tehát ,a lényeg ,
a nyomó oldalon ,tehát a szívócsőnél nem engedhetjük el a nyomást terhelésnél ,mert akkor a turbo szétesik mivel ő úgy érzékeli,hogy nincs meg a megfelelő nyomás ,amit a wastegate szeleppel állítunk be és így egyre jobban pörögve próbálja ezt előállítani és kb 250000 fordszámnál bummmm!
Tehát a nyomóoldalon csak csukott folytószelep állásnál ereszthetjük el a feltorlodó levegőt ,ami meg tönkretenné a turbó tengelyét ,Bov vagy másnéven pop off szeleppel.
Csak a Wastegate szeleppel tudjuk szabályozni a turbo nyomását!! ez a szelep a kipufogógázt szabályozza.Ő dönti el ,hogy mennyi menjen a turboba és mennyi kerülje meg ,ezálltal mennyire pörgesse azt meg ,tehát mekkora nyomást csináljon!!
Azt hiszem sikerült úgy leírnom ,hogy értehető legyen! :-))
kando.2006-05-15 10:52:24 // 3815
Én tudom mi az, már látom, ebből is jó kis beszélgetés lett..
A félvezetők fizikája vs a turbófeltöltő működése :-))))
zolee1452006-05-15 10:50:46 // 3814
nemtom mi az, beszéld meg TarP cartárssal...:)
kando.2006-05-15 10:32:56 // 3813
Hehee, ez jó... p-n átmenet :-)))) :-P
zolee1452006-05-15 10:20:07 // 3812
mi az a PN, mi az az átmenet?:)
szelep, hmm, ez tipikusan ótógumis feladat lesz:)))
zolee1452006-05-15 10:18:59 // 3811
a nagy az amúgy nagyon akart lenni:)
TarP2006-05-15 10:18:39 // 3810
Émmeg villamos ményök, úgyhogy "Mi az a szlep? valami PN átmenet?" :)
zolee1452006-05-15 10:14:27 // 3809
na nekem még ilyen irányú végzettségem sincs, én építész volnék, szóval nem nagy kinevetni!:)
zolee1452006-05-15 10:12:56 // 3808
akkor találgatok!:)
Wastegate: fogalmam nincs...
BOV: sztem jó amit leírtak, mielőtt rákerestem én is erre gondoltam.
Pop-off szelep: a terhelést elvileg a kipufftól kapja a turbó, és a másik oldalon ennek áll ellen a motor, hiszen elvileg ész nélkül szívja be a levegőt, és nyomja a motorba, vagy előtte az IC-be. ha ez a motor oldali ellenállás megszűnik akkor az addig (ha jól tudom) 200-250 000-es fordulaton működő turbó szétesik a ..csába:) Ilyenformán sztem ha a túlpörgést akarjuk megakadályozni akkor a kipuff oldalon kell egy szelepet csinálni, bár az elvileg amúgy is van, ha jól tudom ő a megkerülő szelep.
Na, lehet kacagni, és várom a helyes megoldást:)))))))))))))
DCS2006-05-15 10:08:31 // 3807
"""Mire ez a nagy titkolózás? Szerintem egyikünk sem fog turbót rakni otthon a kocsijára ha megtudja hogy akármelyik szelep mire való.:)))"""
Ezt természetesen gondolom én is,hiszen sokan vannak ,akik ezirányú végzettséggel rendelkeznek ,mégsem sikerült még szívómotorból ütős turbóst csinálni...! :-)
DCS2006-05-15 10:01:49 // 3805
ez nem igaz én csak arra próbállak Titeket játékosan rávezetni ,hogy gondoljátok át hogyan is működnek ezek a szelepek.....Természetesen elfogom mondani,de először megpróbállak rávezetni a megoldásra! :-)
zolee1452006-05-15 09:50:06 // 3804
Ezeket nem Robi mondta. belinkeltem egy oldalt ahol ilyeneket árulnak, onnan lett bemásolva. Gondolom a "minden" arra vonatkozik amit ők árulnak. Az hogy van-e a megfogalmazásban valami hiba nem tudom, mert nem értek hozzá. Ha nem tudják mit árulnak az az ő bajuk, viszont legalább valami képe lehet az embernek, hogy mit csinálnak azok a dolgok amikről itt szó volt.
Biztos vagyok benne, hogy Te mindenről tudod, hogy miért van és mit csinál, de ahogy látom elárulni nem akarod, mert eddig bárki bármit mondott, vagy kérdezett csak olyan válasz jött, hogy "szerinted mi történik?" meg "az nem úgy van" és "az nem igaz"...:))))
Mire ez a nagy titkolózás? Szerintem egyikünk sem fog turbót rakni otthon a kocsijára ha megtudja hogy akármelyik szelep mire való.:)))
TarP2006-05-15 09:45:33 // 3803
Sok összetevőből, de tulajdonképpen mindegyik egy-egy forgó tárgy tehetetlenségéből adódik, illetve abból, hogy a nyomásnak fel kell épülnie és az nem történhet 0 idő alatt.
Bár itt az egyik kolléga írta, hogy a kútnál köll levegőt tankolni, tehát javasolt dolog úgy 3,5 Bar nyomású levegőt "tankolni" a renccerbe, jól jöhet elinduláshoz :) :) :)
TarP2006-05-15 09:33:51 // 3802
Tytytyttyúúúú CD 1500Ft felénekli Oláh Ibolya !
Pffsszszzfff CD 1800Ft felénekli Havas Henrik !
Ja és mindkettő fut Vindóz alat :)
DCS2006-05-15 09:25:12 // 3801
"""Minden Wastegate állítható."""
Ez sem igaz....kérdezd a 155 Q4 tulajokat például!
DCS2006-05-15 09:23:35 // 3800
Szerinted mi történik ,akkor ha az általad említett pop off szelep elengedi a nyomóoldalon terhelésnél a nyomást????
DCS2006-05-15 09:21:04 // 3799
a szelep az ugyanaz ,mint a benzineseknél,csak egy elektronika működteti! Nálunk vásárolhatsz ilyet,de nem jó semmire csak hangot ad! :-)
DCS2006-05-15 09:19:35 // 3798
1 hét után mindenképpen összébül egy picit!
Maszat2006-05-15 08:59:32 // 3797
Jó lett volna, de sajnos nem.
Poló2006-05-13 23:36:09 // 3796
Már fejből nem vágom a rendszámot, de nem Maszaté.
Poló2006-05-13 22:11:42 // 3794
Ma a reggel a Balaton parton jött szembe velem egy DCS matricás piros 155. Ki lehetett az?
Poló2006-05-13 22:05:08 // 3793
Szerintem fog összébb menni.