Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning

Csabee2006-05-12 10:54:00 // 3692
izé mégrégebben ugy az F40:))
Csabee2006-05-12 10:52:34 // 3691
sztem most nincs turós vas a GT ben!!:(( régebben is csak az ős Lotus Esprit volt túrós:)) imádtam:)))
DCS2006-05-12 10:51:02 // 3690
""""Tényleg csak gondolatilag: Egy modern félautomata váltó pl 0,07 sec alatt vált. Nincs értelme ennyi időre kinyitni, meg becsukni egy mechanikus szelepet...""" Ez rendben van ....,de annyi idő alatt egy normális pop off sem nyit ki,viszont ,ha elveszed a gázt ,akkor jönnek a problémák!!
DCS2006-05-12 10:49:16 // 3689
én konkrétan a rallyra gondoltam.....Tehát nem egy gyár sportjára,hanem az emberek "hétköznapi" játékaira.A GT-ben vagy az ilyen 24 órás versenyeken prototipusok mennek!A GT-ben egyébként melyik turbós??
Mike.2006-05-12 10:23:50 // 3688
Ez a "PICI"pénz kicsit reletív ezért kíváncsian várom a konkrét adatokat. :-)
TarP2006-05-12 10:20:42 // 3687
No jó, ez nem saját tapasztalatom, hanem utánaolvasásból jött. Verseny alatt itt nem egy 9másodperces gyorsulási versenyt értek. Vannak versenysportok (FIA GT, Le Mans series...), ahol nem probléma ha 6-12-24 óra száguldozás után rá kell kőteni a gépre 1,5 millát.....Euróban :) Tényleg csak gondolatilag: Egy modern félautomata váltó pl 0,07 sec alatt vált. Nincs értelme ennyi időre kinyitni, meg becsukni egy mechanikus szelepet...
DCS2006-05-12 10:20:30 // 3686
ezért írtam !.... :-))
Mike.2006-05-12 10:17:59 // 3685
Ez szerintem többünket is érdekelne majd. :-))
DCS2006-05-12 10:15:01 // 3684
Gyárilag nincs ,mivel a TD-kből kihagyták a folytószelepet!! tehát ezek nem úgy működnek! Lehet utólag hangot produkálni egy kis elektronika segítségével +pop off!De csak hang.... ,értelme nincs!
DCS2006-05-12 10:12:15 // 3683
attól függ,ki mit szeretne... Az 1.4-es motort max.250 lóra lehet húzni ,úgy ,hogy utcán is tudd használni.Ez ugyanannyiba kerülne ,mintha egy 2.0 TS 350-400-ra húznánk! 2 milla minimum! .-((
DCS2006-05-12 10:09:53 // 3682
""""Ezért csak versenyautókon szokták kihagyni ezt a szelepet, mert ott verseny után úgyis fel kell újítani a turbót."""" Bocsi ,de ez butaság!!! képzeld el egy versenygolyóscsapágyas turbót versenyenként felújítani.....1.5-2 milla!! Mindegyiken van pop off szelep,csak nem mindegy ,hogy 1,2,3 vagy négy dugattyús!!! Egyébként egy ilyen turbóval és egy jó progizással nincs turbólyuk,abszolút!!! Nekünk nincs az Alfákon golyóscsapágyas turbó /még/,se ALS,mégis azonnal van nyomásunk váltások után!!! Csaba
TarP2006-05-12 10:06:59 // 3681
TD-knél elnyomja a kerregés :) Komolyra: Azért nem hallod a széria túrósoknál, mert visszavezetik a légszűrőhöz, hogy ne legyen zajhatás. Enyémben sincs hangja. A tuningosok meg imádják a "tyutyutyúúú", meg a "puxssssz" hangokat, mert az szerplős. Odanéznek a lányok! :)
Karakot2006-05-12 09:55:53 // 3680
Turbodieseleken is van ilyen szelep? Tényleg kiváncsi vagyok rá, mert még nem hallottam lefúvószelep hangot egynél sem, pedig nem versenyautók. :) Vagy van, csak nem annyira hangos? Sőt, a széria turbos benzineseken sem szoktam hallani (pl Seat Leon 1.8T), csak a tuningolt kocsikon. Miért van ez?
zee2006-05-12 09:55:41 // 3679
Hello DCS érdeklődnék nagyvonalakban, hogy egy átlagos (noturbós) benzines 146-os turbósítását mennyiből lehetne megoldani, vagy hogy egyáltalán érdemes-e? köszi
TarP2006-05-12 09:25:17 // 3678
Mivel csak plusz nyomást tudsz "lefujatni" ezért csak Túróra. Ott az az előnye, hogy amikor visszaengeded a gázt, a felgyülemlett levegő/nyomás (amire a motornak nincs szüksége) nem rúgja vissza a turbina lapátait, henem elpusssszzzan kifelé, vagy visszavezetődik a légszűrőhöz. Ha nem használsz ilyet, akkor váltás után megmarad a túlnyomásod, tehát jobban fog menni az autó (elvileg), de szétveri a túrót idővel és akkor rosszabbul jársz gyakorlatilag:) Ezért csak versenyautókon szokták kihagyni ezt a szelepet, mert ott verseny után úgyis fel kell újítani a turbót. Szívó motornál is lehet, de ott csak a kipufogóra érdemes tenni :) és akkor ilyen hangja lesz: Pusuuusuussszzzssszzzssssszzzzzsssszzzzzzzzssszzz egész nap :) És mindenki megőrül :)
DCS2006-05-12 09:21:55 // 3677
tyutyutyutyutyutyutyutyutyu,sajnos tényleg csak feltöltött motorokra jó....
DCS2006-05-12 09:20:11 // 3676
Igen van gyári!
Lacza2006-05-12 08:47:13 // 3675
Kár:)
Poló2006-05-12 08:35:45 // 3674
Csak turbósra.
Lacza2006-05-12 07:24:50 // 3673
Sziaszttok. Több embertől hallottam már,hogy létezik ilyen dolog,hogy lefúvószelep. Valaki mondja el nekem mi az és,hogy csak turbós motorokra lehet iklyet tenni,vagy pl az enyémre is?
Kau2006-05-11 21:11:39 // 3672
Van egy-két érdekes videó itt... Köszi.
KGB2006-05-11 21:07:01 // 3671
Szia! Van hátsó alfa jeled?
lausz2006-05-11 20:59:39 // 3670
üdv,az jó lessz,már rég gondolkodom rajt
GPti(V6)2006-05-11 20:55:33 // 3669
Hol van ehhez egy bömös.Annak csak a hátsókerekei tudnak füstölni.
zolee1452006-05-11 20:50:56 // 3668
Kau2006-05-11 20:48:20 // 3667
Ha valóban PICI pénz lesz, akkor adok egy teszt alanyt ;)
DCS2006-05-11 13:13:28 // 3666
csak görgőkkel együtt szabad MINDIG!
DCS2006-05-11 13:12:57 // 3665
:-))
DCS2006-05-11 13:12:38 // 3664
szíj 7200 feszítőgörgő gyári 19900 vezetőgörgő 9900 balance szíj 4500 munkadíj 20000 Csao
Robi2006-05-11 11:38:59 // 3663
Nem éppen. Talán az ellenkezője. :) A hiba a szíjban volt. :)))
Poló2006-05-11 11:36:33 // 3662
Mi vagy te? Bodybuilder? :-)))))))))))
Robi2006-05-11 11:32:01 // 3661
Van egy aranyos történetem ezzel a vezérműszíj cserével. Egyszer hoztak hozzám egy 1.6 boxer 145-öst, hogy alakítsam át karbisra. A vezérműszíj burkolaton van egy kis nyílás, amiben van egy kis gumidugó. Na ezt kipattintottam, és benéztem. Némi szörnyülködés után közöltem a tulajjal, hogy vagy kicserélem a két vezérműszíjat meg a két görgőt, vagy elfelejtheti, hogy bármiféle garanciát vállaljak a motorra. Némi huzavona és "nemakarokénerrekölteni" után belement a csóka. Én szépen jelre állítottam a motort, odahívtam a kedves ügyfelet, és nem vicc, kézzel elszakítottam a két szíjat. :) Volt nagy ámulás-bámulás. Aztán kézzel lemorzsolgattam róla a fogakat. Nem is értem, hogy addig hogy nem szakadt el. :)
Poló2006-05-11 11:26:12 // 3660
Nem az a hazudós fajta volt az előző tulaj. Még az is bele lett írva a szerződésbe, hogy az egyik ajtó újra lett fényezve, mert meghúzták.
Robi2006-05-11 11:25:02 // 3659
Én ha autót veszek, mindig vezérműszíj+görgő+olaj+olajszűrő cserével indítok, függetlenül attól, hogy mit hazudott az előző tulaj.
Poló2006-05-11 11:24:40 // 3658
Köszi mindkettőtöknek a tanácsokat. Elkezdek gyűjteni vez.mű cserére :-(
Robi2006-05-11 11:23:34 // 3657
Ilyesmin nem spórolnék a helyedben. De amikor leveszed a régi szíjat, akkor kiderül, hogy milyen állapotban vannak a görgőid. Ha úgy ítéled meg, hogy kibír még 60-at, akkor maradjon. Ha viszont szereted hajtani a gépet, és "sportosan" váltogatsz, akkor mindenképp cseréld ki.
Poló2006-05-11 11:23:27 // 3656
Késő megfelezni. Nem tudom előző tulaj cseréltethette -e. Szervízkönyvbe nincs írva :-(
Robi2006-05-11 11:18:43 // 3655
Azt a 120 ezret felezd meg. Jól bevált módszer. ;)
Poló2006-05-11 10:57:11 // 3654
Az milyen megoldás lenne, ha csak a szíj lenne most cserélve, 120-nál meg minden?
Csabee2006-05-11 10:54:57 // 3653
no asszem holnap beugrom hozzátok!!:))
TarP2006-05-11 10:52:36 // 3652
Huh, én kicseréltettem 69786km-nél :) Azt persze nemtom, volt-e visszacsavarva az órám :)
Poló2006-05-11 10:51:55 // 3651
:-(((((( Akkor miért ír a gyár 120-at... :-((( Mennyiből tudod kihozni?
DCS2006-05-11 10:49:09 // 3650
akár... :-))
DCS2006-05-11 10:48:44 // 3649
jujujuj 70 ezernél!!!!!!!! 80 után simán szakadnak... :-((
Poló2006-05-11 10:10:19 // 3648
Csaba !!! A szervízkönyvem azt írja, hogy 120.000 km-nél kell cserélnem szíjakat, görgőket stb-t. Nem sok egy kicsit 120.000-et kibírnia egy szíjnak? Szerinted mennyinél cseréltessem?
Csabee2006-05-11 10:06:04 // 3647
V6 turbo-t is???
DCS2006-05-11 09:28:02 // 3646
sziasztok jövőhéttől ,tudunk bármilyen jtd-t vagy TS-t,vagy 3.0 v6-ost /98 utánit/ chippelni PICI pénzért,a Ts-eknél főleg rugalmasságot tudunk hozni a 3 litereseknél +15 ló , a JTD-knél kb 20 ló!Az árakról 2 nap múlva írok!
Kpeki2006-05-10 22:22:19 // 3645
Ebben teljesen igazad van, de nem szeretném naponta ragaszgatni :)
W.2006-05-10 20:30:35 // 3644
:)) háát, ha egy méter 200 ft, akkor mindegy, ha naponta újra ragasztod is...
Kpeki2006-05-10 20:23:14 // 3643
Remélem nem fog leválni magátol az 1. mosás után :) )
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak