Viszont lehet hogy nem is egy éves volt az a kopel.
Azok a fostosok már évek óta ugyanúgy néznek ki.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Wickey2007-07-11 07:05:33 // 3602
GEORGE2007-07-11 07:03:49 // 3601
A 2,2 -es az még van bennük???
Úgy tudtam amióta az Alfa moci van bennük nincs már kinálatban a 2.2 ....
Úgy tudtam amióta az Alfa moci van bennük nincs már kinálatban a 2.2 ....
Wickey2007-07-11 06:58:34 // 3600
a 2.2 CDTi az nem Fiat motor. Sanszos, hogy az volt benne, az asszem 136LE körül van.
GEORGE2007-07-11 06:36:18 // 3599
Na igen.... de tételezzük fel, hogy kicsit "öregebb" volt az a Vectra és még nem az Alfa moci volt benne :-)))
kru2007-07-11 06:26:16 // 3598
Az M3 ason hétvégén én is arra lettem figyelmes hogy 1 év körüli dízel opel vectra egyenletes 150 es tempónál a kipuffon "pipálgat" de folyamatosan nem hagyta el!
...azaz nagy eséllyes Fiat 1.9 16V multijet dízel :-)))))))
...azaz nagy eséllyes Fiat 1.9 16V multijet dízel :-)))))))
Adrián2007-07-10 21:52:07 // 3597
Az M3 ason hétvégén én is arra lettem figyelmes hogy 1 év körüli dízel opel vectra egyenletes 150 es tempónál a kipuffon "pipálgat" de folyamatosan nem hagyta el!
Mondjuk 1 vén aggastyán vezette nem túl tehetséges kinézettel!:)
Ugyanezt láttam már Alteanál is!
Amióta dízelem van azért szemlélem a konkurenciát!
Vannak azért meglepően jól muzsikálók is !
Ma az M0 on 1 indegrágós takonyfej nem bírt a forgalommal haladni amelyik kamion nem engedte el az elött lelassított vagy 30 ra aztán padló meg szlalom!
Ez 1 elég új 530d volt egy nagy paraszt soförrel viszont no füst mögötte!
Mondjuk 1 vén aggastyán vezette nem túl tehetséges kinézettel!:)
Ugyanezt láttam már Alteanál is!
Amióta dízelem van azért szemlélem a konkurenciát!
Vannak azért meglepően jól muzsikálók is !
Ma az M0 on 1 indegrágós takonyfej nem bírt a forgalommal haladni amelyik kamion nem engedte el az elött lelassított vagy 30 ra aztán padló meg szlalom!
Ez 1 elég új 530d volt egy nagy paraszt soförrel viszont no füst mögötte!
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-10 15:42:51 // 3596
Apósom 140 lovas Alteájában 2 szer cseréltek már programot , iszonyatos módon füstölt és nem csak nagy gázra, hanem pályán végig. Ezen kívűl már gariban cseréltek kettős lendtömeget és még egy adag elekronikai bizbasz is volt vele. Most meg koppan a futómű. 38e km-nél. És belül szerinem full fapad még a 146-hoz képest is. Ingerszegény hogy úgymondjam. Ha VW dízel, akkor a 90 vagy 105 lovas a megbízható, mégha nem is megy úgy.
Selmak2007-07-10 14:32:18 // 3595
A 105 LE PD valszeg nem fog füstölni, főleg Skodában van mert tulaja nem tapossa, de 150LE körüli passat valszeg ikaruszt megszégyenítő módon fog kormolni, chip nélkül is mert tulaja úgy gondolja hogy über alles deutschland és ennek megfelelően kinyomja pedált a padlólemezen. Az meg rövid távon se használ a nem túl jól sikerül PDnek.
ALFI1562007-07-10 14:29:33 // 3594
Lehet,hogy azok megvannak írogatva.Én amiket láttam nem füstöltek semmivel se jobban mint az olaszok.Persze alapról beszélünk.Meg nagymértékbe függ ugye a gázolajtól is.Ami nállunk elég szar!
GEORGE2007-07-10 14:08:00 // 3592
Na jó a tied füstölt picit, de már megjavult :-))
GEORGE2007-07-10 14:07:30 // 3591
A Mondot már mikor eladtam... :-) És az benyás volt :-)
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-10 14:03:01 // 3590
Az én öreg gépemben is van ilyen? Mert akkor egy magyarázat, hogy miért megy rosszabbul sok városozás után. Olyankor konkrétan olyan érzésem van, hogy megindul, és gyorsan visszavesz az erőből. Kb 100 km alatt belustul, és legalább 50km pálya kell neki, hogy visszaéledjen.
GEORGE2007-07-10 13:54:36 // 3589
Az Mjet-be igaz már csak 159-be részecske szürő teszi semissé a füstölést
Selmak2007-07-10 13:42:41 // 3587
JTDnél a katalizátorban van egy koromérzékelő ami alapján az ECU visszaveszi a kaját.
GEORGE2007-07-10 13:13:29 // 3586
többek közt ezért sincs "jürgen" autóm :-)))
Nem egyszer létom hogy az újabbnál újabb "jürgen" csodák milyen elképesztő mértékben okádják a fekete füstőt magukból.
Ehhez képest az OLASZ gépek nem is füstölnek!!
Nem egyszer létom hogy az újabbnál újabb "jürgen" csodák milyen elképesztő mértékben okádják a fekete füstőt magukból.
Ehhez képest az OLASZ gépek nem is füstölnek!!
Selmak2007-07-10 10:11:15 // 3585
"Amikor odalépek neki akkor dob egy kis "pamacsot" minden váltásnál úgy szintén." Jürgennél ilynekor fekete köd ereszkedik le, vagyis száll fel. :D
GEORGE2007-07-09 23:41:14 // 3584
Benzinből is van tuning verzió, nem? :-)
Keyko2007-07-09 23:00:08 // 3583
Emberek! : )
Tudja valaki mennyibe fáj' egy indítómotor az enyémbe?!
Tudja valaki mennyibe fáj' egy indítómotor az enyémbe?!
GEORGE2007-07-09 22:50:22 // 3582
Karakot álltal látottakra tudok csak támaszkodni, ugyan is magam mögött még nem mentem.
Amikor odalépek neki akkor dob egy kis "pamacsot" minden váltásnál úgy szintén.
De lesz.rom ha egálban vagy egy 2,5 V6 24V- vel 180-ról startolva :-))))))
Amikor odalépek neki akkor dob egy kis "pamacsot" minden váltásnál úgy szintén.
De lesz.rom ha egálban vagy egy 2,5 V6 24V- vel 180-ról startolva :-))))))
KORYY2007-07-09 22:47:54 // 3581
a spuri a tuning gázolaj? :-)
Kompressz úr2007-07-09 22:03:31 // 3580
Mire való ez a floodolás?
KORYY2007-07-09 22:01:25 // 3579
várjuk dzsodzs kolléga kommentyét ide is... :-)
mennyire nem füstöl....
mennyire nem füstöl....
Süti2007-07-09 18:40:00 // 3578
Na,legalább kb-re tudom))
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-09 11:24:59 // 3577
Lehet, hogy az Unijetnél feltűnőbb a hatás. Ugyanis a leírás pontosan az égési folyamat elnyújtásáról ír, vagyis a csúcsnyomás csökken, halkul a motor. Mivel az m-jet eleve többször fecskendez be és ezáltal halkabb és erősebb, valószínű, hogy nem olyan feltűnő a hangbeli különbség, mint az öreg 146-nál.
Mellesleg erősebb ettől már nekem se lett, az ereje a prémium gázolajaktól és a sok autópályázástól jött elő. A Spuritól ugyanúgy megy, és csak tegnap hazafélé tűnt fel, hogy halkabb. Alapjáraton és hidegen egyelőre nem vettem észre különbséget, de 140 körül határozottan jobb.
Mellesleg erősebb ettől már nekem se lett, az ereje a prémium gázolajaktól és a sok autópályázástól jött elő. A Spuritól ugyanúgy megy, és csak tegnap hazafélé tűnt fel, hogy halkabb. Alapjáraton és hidegen egyelőre nem vettem észre különbséget, de 140 körül határozottan jobb.
kru2007-07-09 07:09:16 // 3576
Én esk hogy semmit sem tapasztalatm eddig. Se csendesebb ( mondjuk eddig se volt hangja ) se gyorsabb......egyenlőre....
Nézd George, ami jó, azon nincs mit javítani :-))))
Valószínű a tiéd előző életében jóféle gázolajokon nevelkedett. Mintha külföldi lenne, nem? Akkor simán elképzelhető. Enyém jó magyar szaron nőtt fel, így szerintem nálam ezért lehetett érezni csendesedést. De nem tudom.
Igazság szerint technikai oldalról nem tudom megmagyarázni, maximum annyi a tippem, hogy az injektorcsúcsok meg ki tudja még mi kicsit átöblegetődött, lemehetett róla némi korom és azért most kiegyenlítettebben jár.
Mondjuk gyorsabb nem lett nekem, azt nem is vártam :-))
Csak érzékeltetésképp, nekem spuri előtt alapjáraton a kormány azért remegett picit, nem volt persze régi ikarus busz, de azért lehetett érzni.
Most alapjáraton gyakorlatilag elhanyagolható a remegés. Túlzás lenne azt mondani, hogy benzines feeling, de nagyon fincsi.
Nézd George, ami jó, azon nincs mit javítani :-))))
Valószínű a tiéd előző életében jóféle gázolajokon nevelkedett. Mintha külföldi lenne, nem? Akkor simán elképzelhető. Enyém jó magyar szaron nőtt fel, így szerintem nálam ezért lehetett érezni csendesedést. De nem tudom.
Igazság szerint technikai oldalról nem tudom megmagyarázni, maximum annyi a tippem, hogy az injektorcsúcsok meg ki tudja még mi kicsit átöblegetődött, lemehetett róla némi korom és azért most kiegyenlítettebben jár.
Mondjuk gyorsabb nem lett nekem, azt nem is vártam :-))
Csak érzékeltetésképp, nekem spuri előtt alapjáraton a kormány azért remegett picit, nem volt persze régi ikarus busz, de azért lehetett érzni.
Most alapjáraton gyakorlatilag elhanyagolható a remegés. Túlzás lenne azt mondani, hogy benzines feeling, de nagyon fincsi.
kru2007-07-09 07:02:23 // 3575
Tíz misiért? Lehet hogy nem vagyok még elég Alfa buzi és elég dízeles, de tuti, hogy Impreza WRX STi...
Az másodiknak a garázsba, mert ki nem mondva, de én családi autókra gondoltam - de rendben, akkor legyen egy OBK vagy Legacy kombi a 3 literes H6 boxerrel vagy a debutáló dízel boxerrel :-)
Az másodiknak a garázsba, mert ki nem mondva, de én családi autókra gondoltam - de rendben, akkor legyen egy OBK vagy Legacy kombi a 3 literes H6 boxerrel vagy a debutáló dízel boxerrel :-)
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-09 01:35:56 // 3574
Nekem is furi, azért gondolom, hogy a hűvö párás levegő is rásegített.
GEORGE2007-07-09 01:21:44 // 3573
igyekszem jól etetni és bánni vele.
Csak fura hogy te már cirka 400-50km után érzed a Spuri hatását.
Csak fura hogy te már cirka 400-50km után érzed a Spuri hatását.
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-09 01:19:21 // 3572
Ok, köszönöm!
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-09 01:18:38 // 3571
Akkor a Te autód jó kezekben volt eddig is. ;-)
Az enyémet kb én járattam be így 100e km-esen. 6000km-rel ezelőtt ez egy morgolódós tohonya dög volt. Mondjuk öregbácsié volt a történet szerint, aztán meg amikor vettem, a tulaj anyukája járt be vele dolgozni kb 2km-re...
Az enyémet kb én járattam be így 100e km-esen. 6000km-rel ezelőtt ez egy morgolódós tohonya dög volt. Mondjuk öregbácsié volt a történet szerint, aztán meg amikor vettem, a tulaj anyukája járt be vele dolgozni kb 2km-re...
GEORGE2007-07-09 01:15:27 // 3570
A hűtő oldalában van a gomba és az ellenállás doboza meg a hütőventilátor házon van! Az is be szokott krepálni!!!
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-09 01:13:41 // 3569
Kösz a tippet, ránézek a hőgombára. Remélem az van benne, nem valami egyéb furmányosság. Műszaki önbizalmamat kezdi összeroppantani ez a szerkezet :-)
GEORGE2007-07-09 01:13:10 // 3568
Ja és eddig csak préniumot tankoltam az elmúlt 6500km-ben.....
GEORGE2007-07-09 01:12:36 // 3567
Én esk hogy semmit sem tapasztalatm eddig. Se csendesebb ( mondjuk eddig se volt hangja ) se gyorsabb......egyenlőre....
GEORGE2007-07-09 01:11:39 // 3566
Kru cartárs is 3-5 ezer km-ben mondta hogy utána már érezhető a hatása. addigra kellően rendbe teszi a rendszert.....
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-09 01:11:00 // 3565
Úgy 300km-t. Viszont vagy 3000 km óta csak prémium dízelt tankoltam előtte (egy 400km-es megszakítással, amire gyorsan rátankoltam). Azoktól előjött az ereje, most meg elcsendesedett. Nem haluzok, mert a rádió sokkal kisebb volumén megy.
GEORGE2007-07-09 01:09:40 // 3564
Ja és az első tankhoz duplát öntöttem... :-)
GEORGE2007-07-09 01:09:02 // 3563
Az első fok olyan 92-nél indul a második 98 körül....
Ha az első kimarad könnyen megy a víz 100-110-re
Ha az első kimarad könnyen megy a víz 100-110-re
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-09 01:06:51 // 3562
Na igen...nem hallottam járni a ventit, hiába füleltem.
GEORGE2007-07-09 01:02:17 // 3561
lehet nem kapcsol neked az első venti fokozat!!!
GEORGE2007-07-09 00:59:40 // 3560
mennyit mentél a Spurival???
én már a második tankot használom de egyenlőre nem érzek semmit se......
én már a második tankot használom de egyenlőre nem érzek semmit se......
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-09 00:57:12 // 3559
Produkált egy-két izgalmas dolgot a masina a mostani utamon. Egyrészt Bp-re pont 5 körül értem, úgyhogy volt szerencsém 50 percet araszolgatni. No az autó ezt ugyanúgy utálja, mint én, szépen lassan felkúszott a hőfokjelző 110 fokig (lehet az agyvizemet mérte?). Nem volt kiút, úgyhogy reméltem, hogy nem főzi el a vizet. Ekkor egyszercsak hirtelen elindult vissza a jelző 90-re. További araszolgatások közben megint 110 felé közelített és legnagyobb rémületemre mintha halvány gőzfelhő lengedezett volna elő a motortérből. Ami nem stimmelt, hogy nem a kiegyenlítő oldalon, hanem balról. És ezt csinálta többször is, de a víz nem forrt el. Sőt! Mikor később leellenőriztem a szintet, tök ugyanott volt, mint eddig. No akkor mi lehetett a gőz (füst)? Baloldalt nincs is semmi, csak a nyamvadt légszűrőház az eszelősen rárohadt csavarjaival.
A másik furcsaság egy "bíp-bíp-bíp-bíp" hang, ami kb. középről a motortérből szűrődött be. Valami mechanikus zajnak tűnt, fordulatszámtól független ütemben csinálta alapjáraton ill 2000 1/min körül (AC pumpára tippeltem hirtelen, de nemtom, hogy az hol van ). Persze, ha direkt hallgattam állóhelyben, akkor nem csinálta.
Van ezekre a jelenségekre ésszerű magyarázat, vagy ilyen és kész?
Amúgy az autó ezeket leszámítva teljesen jól működik.
Tettem bele Spurit, háát igen. Hazafelé jövet már éreztem, vagy inkább hallottam a különbséget. Biztos a hűvös levegőt is szerette, de 140-nél semmi motorhang. 160 fölött kezd csak morgolódni. A vezetés élménye meg számomra tökéletes ebben a gépezetben.
A másik furcsaság egy "bíp-bíp-bíp-bíp" hang, ami kb. középről a motortérből szűrődött be. Valami mechanikus zajnak tűnt, fordulatszámtól független ütemben csinálta alapjáraton ill 2000 1/min körül (AC pumpára tippeltem hirtelen, de nemtom, hogy az hol van ). Persze, ha direkt hallgattam állóhelyben, akkor nem csinálta.
Van ezekre a jelenségekre ésszerű magyarázat, vagy ilyen és kész?
Amúgy az autó ezeket leszámítva teljesen jól működik.
Tettem bele Spurit, háát igen. Hazafelé jövet már éreztem, vagy inkább hallottam a különbséget. Biztos a hűvös levegőt is szerette, de 140-nél semmi motorhang. 160 fölött kezd csak morgolódni. A vezetés élménye meg számomra tökéletes ebben a gépezetben.
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-09 00:28:26 // 3558
Tíz misiért? Lehet hogy nem vagyok még elég Alfa buzi és elég dízeles, de tuti, hogy Impreza WRX STi...
GEORGE2007-07-08 12:45:32 // 3557
Mesélj :-)
Gondolom nem nagy virtuóz lehetett az 1,6 mocival a Scudo alapból....
Gondolom nem nagy virtuóz lehetett az 1,6 mocival a Scudo alapból....
Wickey2007-07-08 03:41:41 // 3555
a kikönnyítéstől nem lesz erősebb az autó csak jobban fog menni :-P
perdix1552007-07-08 03:01:34 // 3554
Hát valami ilyesmi lehet csak:-)))))
vagy a fogyókura-))))))
vagy a fogyókura-))))))
Wickey2007-07-08 02:47:32 // 3553
Fogadjunk hogy kivette a levegőszűrőt :-P
vagy eltekerte a karburátorokat.
vagy eltekerte a karburátorokat.