Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Keyko2007-07-03 14:42:16 // 3402
Spuri ide spuri oda,én egy kényelmesebb(jobb!?) megoldást választottam!

Üzemanyagtablettát használok!1 tabi/550Ft kb 50literhez elég

Nem kell méricskélnem,csak kipattintom a "levélből" és beledobom...

-Cserébe 40-80%-kal kevesebb károsanyagkibocsátás(állítólag,nem mértem,de elhiszem:)
-6-8%-kal nagyobb teljesítmény(ezt se mértem,de nagyon érzem a különbséget)
-10-15%-kal kisebb fogyasztás(ezt mértem)

Nem lehet túladagolni,nem teszi tönkre a motort,nem kell méricskélni stb,stb(sőt növeli az élletartalmát)Olyan belső égésű motorba rakod amilyenbe akarod...
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-03 12:05:12 // 3401
www.spuri-adalek.hu

a képviseletek menüpont alól böngésztem ki én is egy helyi dílert
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-03 12:03:28 // 3400
Okés :-) Egyrészt hülyeséget mondott akkor a srác a telefonba miszerint 150ml-es, másrészt nem féléjfélkor tök fáradtan kéne számolgatni, mert az még frissen és üdén sem megy, hiába műszaki a végzettségem. A relativitás elmélet az okés, de mi az a mértékegység átváltás? :-)
Selmak2007-07-03 07:57:43 // 3399
Mert a gagyi tuninboxok a CR nyomást emelik meg nyomásszenzor jelének manipulásával.
Wickey2007-07-03 07:16:35 // 3398
Gyerekek, biztos volt róla szó már csomószor, de hol is lehet ilyen spurit szerezni?
Letesztelném úgy tíz flakon erejéig...
Egy évig csak sima gázolajat tankoltam, nekem mondjuk soha semmi bajom nem volt semelyikkel sem. Mostmár kíváncsi vagyok :D
kru2007-07-03 06:56:30 // 3397
Mind a kék, mind a piros két ezreléket kér alapban!

50 literhez 1 dl, egy flakon 0.5l ami 250literhez elég.

Mivel a pirosra azt mondja Farkas Kálmán, hogy CR dieselhez inkább 1.5x adag, azaz 3 ezrelék, így én azt szoktam, hogy egy tankolásnál rádobok 1.5-2 deci pirosat, ahogy kijön.
Ez tankolásonként kb. 7-800HUF plusz, azaz literenként úgy 14-16HUF plusz. Most nagyon saccra.
Drágább, mint a Blu, de olcsóbb, mint a prémiumnak mondott bármely lötty.
GEORGE2007-07-03 00:20:22 // 3396
nem 0,5L kiszerlésben van a Spuri????
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-02 23:46:35 // 3395
Aha...lehet lejjebb görgetni ott... mégiscsak 100mili 50 literbe. Az úgy húzós..
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-02 23:39:53 // 3394
Jó, megvan a termékleírásnál a két ezrelék. Így viszont nem tűnik soknak a kék sem, olcsóbb mint a BluDiesel. 4500Ft 150ml a boltban ahol kérdeztem. 50liternél ezekszerint 300Ft-ot dob a tankolás költségére. A Blu meg kb 10Ft-al drágább, mint a sima dízel, vagyis 500Ft a különbség. Mellesleg már a Blu ára is visszajön fogyasztásban már rövidtávú tapasztalatom alapján is.
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-02 23:31:28 // 3393
Jó a tanulmány, bár néhol kicsit fordítás ízű (vagy gyorsan gépelték). Viszont akkor 1:50, vagy 1:500? A szöveg szerint "50 literbe normál 1dl-es adalékolással" ..na az tényleg húzós árban, tankolásonként +3500Ft
VICUS1562007-07-02 22:36:11 // 3392
Egyébként ez miért nyírja ki?nem értek hozzá!
kru2007-07-02 22:04:15 // 3391
Warb, ezt olvasd el, már linkeltem korábban: spuri és a CR diesel
ez pont azzal zár, hogy vagy 1.5x-2x adag piros vagy a normál adag kék, ami a tapasztalatok szerint jó a CR dieselnek.

Asszem a fejlesztőmérnök a vw transporter-ben talán 2x vagy 3x pirossal járt a tesztek idején, de van erről is valahol szó a honlapon.

Ennek ellenére szerintem is kezdd a pirossal ésmeglátod. A kék ára kb. a duplája amúgy is, kicsit húzós már azzal "fűszerezni", hogy selmak-ot idézzem :-)
Selmak2007-07-02 21:28:22 // 3390
Ha szerencséd van csak nyomástartó szelepet nyírta aki PO box és csúcsok CR pumpa megúszták.
VICUS1562007-07-02 21:21:06 // 3389
PO BOX van de már lelett véve mielőtt a diagnosztikára ment, sajna ma már szinte elsem tudtam indítani illetve ha ellehet akkor is olyan gyászos hangja van, hogy szinte sajnálom!
Selmak2007-07-02 21:16:56 // 3388
Vicus ha van rajta "tuning box" akkor tényleg gyorsan vedd le és próbáljátok meg nélküle, mert ha az kavart be komoly károkat okozhat az befecskendező rendszerben.
Selmak2007-07-02 21:15:05 // 3387
Most mit mondjak nagy az isten állatkertje. 1:10 arányban keverte a barom az 1:500 helyett. Ha fél liter tömény szeszt iszol fél liter sör heylet vajon mi lessz? Beledöglesz. Ami fűszer az úgy kell adagolni.
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-02 21:14:07 // 3386
Nem lehet, hogy a tuning box a bűnös? Az tudtommal pont a közös nyomócső nyomásával manipulál.
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-02 21:11:24 // 3385
Ma hallottam egy városi rémtörténetet a Spuriról, annak kapcsán, hogy felhívtam egy forgalmazót, van e nekik. Egy illető kéket vett a Ladájába. Mondták neki, hogy ez "verseny cucc", olvassa el a használati útmutatót. A koma 5l benzinhez odalöttyintette az egész flakont. :-) Össze vissza égett a motor, beleégtek még a gyertyák is, megállt és meg sem lehetett mozdítani többé. Aki nem hiszi, járjon utána! Ez úgy jött fel, hogy mindenáron kéket szerettem volna, de furcsamód lebeszélt róla, mondván dízelbe a piros teljesen tökéletes. Fölösleges a kék, annál nagyon figyelni kell az adagolást. Szerintetek tényleg túlzás a JG2?
Selmak2007-07-02 19:01:13 // 3384
"150-400 Bar nyomás volt, nem alapjárat bocsi :-)) de azóta már az alapjárat is mégrosszabb sőt már alig indul el szegényke és összevissza dadog :-(("

Akkor inkább ne bántsd.
Selmak2007-07-02 18:33:14 // 3383
Alapjáraton szvsz nem is igazán kell neki több. A csúcsnyomást csak nagy terhelésnél éri el.
VICUS1562007-07-02 16:34:52 // 3382
Szia,
150-400 Bar nyomás volt, nem alapjárat bocsi :-)) de azóta már az alapjárat is mégrosszabb sőt már alig indul el szegényke és összevissza dadog :-((
kru2007-07-02 11:22:34 // 3381
Ja, én a Blu-t egy (régebben) elég rossz hírű Agip-nál tankoltam (Bp. XI. Hamzsabégi-Nagyszőlős u. magasságában, ami van).

Lehet, hogy ez is volt a baj és nem volt benne az a mennyiségű Blu adalék, amit mondjuk a Keyko által ismert kúton beleraknak, ezt nem tudom.
De egy biztos, a spuri sokkal jobb volt ennél a specifikus Blu-nál.
Attie2007-07-02 11:08:49 // 3380
Hujuj.. itt valami félre lett értve nagyon :)
Az alapjárat általában 850 és 950 között szokott lenni.
300-as alapjáratnál inkább leáll a motor mint forog :) Hacsak nem valami bazi nagy dízel mozodony, vagy hajó motor :))
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-02 11:08:31 // 3379
Írták? Hol? Az alapjárat inkább 800-900 körül kell, hogy legyen. Mit mutat a fordulatszám mérő ha csak állóhelyben ketyeg a motor?
VICUS1562007-07-02 11:04:19 // 3378
Azért köszi!
Az üaszűrő rendszeresen van cserélve az nem lehet gond.
150-400 nem tudom mi, de azt írták, hogy az alapjárat e között ingadozik és 300 kellene, hogy legyen! :-) én sem vagyok (sajna) autószerelő
WarbiRunner (Gyuri)2007-07-02 10:50:43 // 3377
Aha, akkor ilyen van...Pont úgy jártam, hogy megtankoltam egy kis "sufni" Agip kútnál Nyíregyháza előtt (Levelek?), de nem volt Blu, csak sima. Gondoltam mindegy mostmár, siettünk nagyon. Amit először észrevettem, hogy jobban megy tőle a szekér. Aztán a második amire felfigyeltem, hogy alapjáraton nyomok egy kövéret és kipuffant egy nagy gomolyfelhőt (ez mennyire normális?). És a kipufogó szag...na az teljesen más, mint eddig, nem az a tipikus dízelszag. Eddig kiszálláskor míg a kaput nyitottam mindíg megcsapott a traktorszag, most semmi. Közelebb hajoltam, hogy megszagoljam, teljesen más. Az alapjárat is picit más, ha bemelegedett akkor nem úgy áll a mutató mint a cövek, hanem finomakat rezdül. Szóval nem tudom, hogy jó, vagy rossz üzemanyagot tankoltam, de hazafelé csak 140 körül jöttem vele inkább.

Már csak azért is, mert előbb csak fel fel villant (döccenőkön!), majd állandósult a (o) lámpa figyelmeztető jelzése. Gondolom fékbetét kopás. Megálltam, fékolajszint rendben, fék fog szépen, úgyhogy nyugisan hazajöttem.
Keyko2007-07-02 10:46:54 // 3376
Szia Vicus!

Az enyémmel még soha nem történt ilyen,és nem vagyok autószerelő se,ezért nem nagyon tudok neked segíteni.Az üzemanyagszűrőt azért megnézném a helyedben!

A "150-400 között"
az 1500-4000-es fordulatot jelent?!Vagy tényleg 150-és 400 között ingadozik,bár azt nem akarom elhinni.
VICUS1562007-07-01 17:11:32 // 3375
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget hátha volt már valakinek hasonló gondja! 156 1.9 JTD -m van és elkezdett rendetlenkedni az alapjárata ingadozik 150-400 között, dadog összevissza, nagyon rossz hallgatni. Ez mellé párosul még a nagyobb gond, hogy ha hirtelen odalépek neki elkezdi rángatni az autót illetve ha tovább erőltetem meg is áll és kigyullad a piros lámpa. Olyan mintha nem kapna üzemanyagot! Ahol rátették a computert azt mondták, hogy valószínú, hogy a nagynyomású szivattyúnál a szelep de ha nem akkor kikell cserélni az egész szivattyút, ami azért húzós.Közben hallottam, hogy esetleg a porlasztók is lehetnek!Szerintetek?Valakinek volt már hasonló tapasztalata?Légyszi segítsetek ha tudtok!Előre is köszi.
válasz errekönyvjelző
Keyko2007-07-01 16:08:11 // 3374
Érdekes!

Pénteken teletankoltam Blu-val,most nem füstöl annyira!!(közbe ugyanis rájöttem,hogy lassan olajat kellene cserélnem...)
kru2007-06-30 20:05:31 // 3373
Akkor részemről az alábbi csavar: nekem a BluDiesel sem tetszett annyira. Teljesítményt hozza, de füstöt is.

Én visszaálltam a sima OMV+spuri elegyre.
A spurival a füst minimális, plusz a spurival a legfinomabb és legegyenletesebb a motor járása. (Pl. alapjáraton a kormány rezgése, stb. így elhanyagolható). És spurival kicsit mintha magasabb lenne az alapjárat is, nem tudom ez mennyire baromság.
ronin2007-06-30 16:46:09 // 3372
ja tenyleg! bar engem nem erint de ez is mennyire durva mar hogy megszuntettek a 98 ast?! es helyette aruljak sokkal tobber a 100 ast vagy mittomen milyen fantazianeve van annak a sza* nak ami tulajdonkeppen 98 as. vagy ha neked az tul draga akkor tankold a 95 ost ami aztan tenyleg egy szutyok! es a legdurvabb hogy azok az emberek akik ezt kitalaltak es uzik, meg mindig szabadlabon vannak! :((
Wickey2007-06-30 16:38:26 // 3371
hehe.
Ha megfigyelted volna, akkor ezek a MOL-os hírek mindig úgy szóltak, hogy
"Mindenki a MOLtól veszi az üzemanyagot, max kicsit adalékolgatja, KIVÉVE az Agip-ot, akik a 98-ast hozzák külföldről, valamint az ÖMV-t akik mindent a Bécs melletti finomítóból szállítanak"...
Igaz, hogy azóta már nincs nagyon 98-as benzin, de attól még amit írtál az csak alátámasztja a fenti urban legendet :-)
ronin2007-06-30 16:16:56 // 3370
na akkor most en is hozzaszolok a gazolaj temahoz:sokan azt monjak hogy a mol monopol helyzetben van magyarorszagon es hogy csak otoluk tud venni az osszes egyeb kut is, de ez bizony nagy tevedes. az utcankan van egy kis maszek omv kut ahol mi is rendszeresen tankolunk(evi 50 ezer litert). egyik alkalommal amikor pont ott volt a tankauto ami hozza nekik mindig a gazolajat tesom megallt es beszelgetett egyet a soforrel aki egyebkent osztrak volt. megmutatta tesomnak a papirokat szalitot stb. es tenyleg a becs malletti finomitobol hozta a naftat austriabol. mi csak ott tankolunk, nem rakjuk bele a molos meg egyeb higitott mocskot a gepeinkbe.
Keyko2007-06-29 15:11:13 // 3369
Múlt héten pénteken Pestről tartottam Villány irányába!

Mivel kezdett fogyni a gázolaj és ezen a szakaszon,nincs olyan Agip kút ahol van bluediesel,ezért Szekszárdon telenyomtam a gépet OMW premium dízellel(298.9Ft/l)

Csalódtam!Olyan mint ha valami gagyi pakurát raktam volna bele...Miután Vilányba értem kinyitottam a csomagtartót,nem tudom leírni mennyire volt kormos a segge...(pedig az enyém eddig soha nem kormolt észrevehetően..)
ezek után alig vártam,hogy kifogyjon.

u.i:Azt azért hozzátenném,hogy tankoltam már kétszer OMW-s premiumot(Hegyfalun,és Az M1-n de azokkal nem volt ilyen problémám...

Részemről ezek után csak az Agip jöhet szóba!
Wickey2007-06-29 10:50:45 // 3368
Pontosítok, én elöl mentem a 3.0 24V 164essel, és Robi jött mögöttem a jtd-vel.
Szóval tökéletesen igazad volt, élveztem az utat :D
Selmak2007-06-29 10:09:05 // 3367
Gondolod hogy MAP szenzor hiba lenne?
Süti2007-06-29 09:37:05 // 3366
A szívósor hátoldalán van egy érzékelő,egy csavar fogja.Azt kikapod,kifújod féktisztítóval,levegővel,de bele ne nyúlj semmivel!Mehet a helyére,és a hiba meg is oldódott!)
matesz212007-06-27 12:33:25 // 3365
Sziasztok, tudja valaki hogy JTD nél mit jelent a "nyomócső nyomás/teljesítmény érzékelő hiba" a diagnosztikánál???
Selmak2007-06-26 16:13:56 // 3364
Teljesen normális jeenség, mikor nagy fogyasztó bekapcsol pl klima vagy 2 hűtőventi az hirtelen megfogja motort, de ECU kompenzál. Sik úton meg lehet az játszani hogy csak annyira pörgeted ki hogy elváltva éppen a gyári 900 legyen fordulat és mint a tempomat tartja sebességet. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-06-26 16:11:48 // 3363
nekem is szokott néha mászkálni az alapjárat....
WarbiRunner (Gyuri)2007-06-26 15:33:46 // 3362
No nyűglődök megint egy picit: ma olyat csinált a gépezet kétszer is, hogy az alapjárat nem a szokásos 900 környékére állt be a lámpánál megállva, hanem 800-ra. Várt egy picit és visszatette 900-ra. Azóta nem csinálta klímával se, anélkül se. Ez figyelmezettő jel valami hibára, vagy csak ilyenje volt és kész? Mellesleg a Manual szerint kicsit magas a 900, ott 800 +-30 at ír.
simi2007-06-26 01:03:06 // 3361
de a V6-tal jobban élvezted volna az utat:)
Wickey2007-06-26 00:57:12 // 3360
A sima 1.9 8V unijet JTD-nek a 150-es utazó teljesen jó. Én hazajöttem a saját 115 lovas 8V-mmel Hamburgból konstans 160-170-el, semmi kifogása nem volt a dolog ellen :)
WarbiRunner (Gyuri)2007-06-26 00:52:41 // 3359
Most értem haza, sz.gép be volt indítva, úgyhogy friss élmény:
kb. fél literrel jobb a fogyasztásom az alább említett cuccal.
Megint kikormoltam, elég durván megy most kb. 160-ig, fölötte viszont nagyon hamar elgyengül, 180-nál már vége mint a botnak. Nem is bántottam inkább, 140-150 körül mentem (M3). Mi egy ilyen autónak amúgy a normális pályatempó? A dízelekhez még bot fülem van, úgyhogy fogalmam nincs, hogy ez a 3000-3500 1/min közti utazósebesség ésszerű, vagy már kicsit gyilkolós. Vagy 160-at lehetne vele tartani nyugodtan?
Sajna valamitől elkezdett csúf módon remegni a kormány, úgyhogy hazafelé még kicsit visszább vettem. Nem tudom mi lehet, de még egy Budapest Debrecen oda-vissza utat ki kéne bírnia a héten. Holnap elviszem a gumishoz egy csekkolásra, de tartok tőle, hogy nem centír gond, fokozatosan erősödött fel a pályán.
kru2007-06-23 22:24:05 // 3358
No, telelöktem BluDiesel-lel a kombájnt, hát nem tudom, érzésre jó meg minden, majd a fogyi kiderül,
de az alapjárat nem annyira csendes meg nyugodt, mint a spurival, de nincs messze tőle, még szokom a cucvot - ellenben macera sincs vele...
Selmak2007-06-22 11:58:00 // 3357
Nem hinném. Húzófokozatú a szerkezet, ennél meg mint ha természetes lenne hogy fent fog, de majd a tapasztaltabbak megmondják.
WarbiRunner (Gyuri)2007-06-22 11:34:33 // 3356
Hamár kuplung téma. Ha fent fog, az a kopott tárcsa jele? Igazából semmi gond nincs vele, szépen finoman és csendben működik, kinyomócsapágy hang nincs, csak nekem szokatlan volt eleinte, hogy mennyire fent fog.
Robert-jtd2007-06-21 18:29:30 // 3355
Akkor lehet kicsit szerencsés vagyok :)-mert ugyanis az én vasamban már 228e/km van és még mindig gyári a kuplungja! Én 2004 áprilisában vettem az olajost az első tulajtól olyan 115e/km vel és azóta meg lett húzva füle farka és sokszor nem normálisan használom sajna:(-és lekopogom még semmi előjele a kuplung gebasztnak:)Pedig néha ha a hitetlen pácienseket viszem egy gurigára rendesen odacsapok neki álló hejzetből egész tiltásig!De lehet csak mákom van ezzel a kocsival pedig a hét minden napján használom és ahogy a szervizkönyvet elnézegetem ezidáig nem sok minden volt rajta cserélve!
Majd egyszer részletesen leirom,hogy ezidáig mi minden volt rajta cserés:)
Attie2007-06-21 08:47:47 // 3354
Ja értem, akkor Keykonak még nem ilyen a 156-ja, viszont én már megszívtam :) :(
Keyko2007-06-21 00:04:31 // 3353
Köszi előre is mindent! : )
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak