Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Piritu - 1.000.0002007-06-04 22:24:22 // 3202
Részvétem....
Biztos a 210e km? Az előző tulaj?
Cselentano2007-06-04 22:07:50 // 3201
részvétem

nekem szerencsém volt
koszos volt az üzemanyag
Piritu - 1.000.0002007-06-04 21:59:25 // 3200
Isteníti a nyavaja, szigorúan tényeket közlünk -:)))
matesz212007-06-04 21:21:07 // 3199
Sajna péntek óta állt...és legalább 30 X rá lett indítva....Úgy néz ki a common rail szivattyú k.o. 210 e km van az autómban..Én azt hittem többet bir..De hát nem..Pedig meg volt kímélve.
Attie2007-06-04 15:32:05 // 3198
Akkor lehet hogy nem kisérletezek, még elrontok valamit.
Attie2007-06-04 15:31:36 // 3197
Gőzöm sincs :)
Cselentano2007-06-04 15:30:31 // 3196
z jó kérdés légzsák problemem 1x volt ezer éve, de azt a computerrel szedték ki
Selmak2007-06-04 15:25:19 // 3195
A légzsáknak véletelenül nem külön vezérlője van?
Attie2007-06-04 15:20:45 // 3194
Ez minden hibakódot töröl?
Csak mert átmentem egy király nagy kereszt bordán és azóta világít a légzsák visszajelzője. És tudom, hogy csak kontaktos, mert amikor vettem az autót akkor is ez volt a baja. Az ülés alatt csati széthúz összedug és hibakód törléssel 2 perc alatt megoldották Szamosiék :)
Ha nem fontos és házilag megcsinálható, akkor nem mennék ezért el olyan messzire :)
Selmak2007-06-04 15:07:29 // 3193
Akksisaru levétel nem segít?
Cselentano2007-06-04 15:05:32 // 3192
várj vele egy kicsit
vagy 1 napot
:-)))
utánna 5x indísd rá kulccsal, elvileg törli a hibát
nálam 1x volt ilyen két éve
a szervíz meg csak ennyit csinált :-(
én meg tréleren vittem oda (igaz zárás után reggelig állt
a computert rá se tették csak miután elindult
Selmak2007-06-04 14:58:18 // 3191
Ez csak szervízcoputerrel tudod kideríteni hogy mi történt, mert ha tényleg csak fellevegősödött akkor kár tovább gyilkolni a befecskendező rendszert szárazon.
Halesz2007-06-04 14:34:25 // 3190
nem, mert ott arról vitatkozunk, hogy melyik a jobb, a dízel, vagy a benzines, itt meg a dízelt istenítjük :D
matesz212007-06-04 14:33:43 // 3189
Sziasztok, JTD 1.9 em cserben hagyott...Megállt nem indul többet...Világít a befecskendezés piros lámpája. Úgy állt meg minthaa kifogyott volna belőle az üzemanyag. AC új és működik benne... Volt már valakinek hasonló??? Most kénytelen vagyok V6 tdi jürgenvágenemmel járni....Bár most nem szeretem annyira az alfát...mert csalfa..
Cgo2007-06-04 13:15:22 // 3188
ezt a topicot ossze kene vonni a Batianusok topiccal...
Selmak2007-06-03 16:22:13 // 3187
Nyugodtan. Max a WR Dieselt rontod le a sima Turbodiesel szintjére.
Kata1472007-06-03 14:56:50 // 3186
Köszönöm Poló, megkeresem! :-)
Poló2007-06-03 14:55:32 // 3185
Kérdezd meg Ofi cartárstól.
Kata1472007-06-03 14:53:56 // 3184
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a Selénia Turbo Dizel olajat össze lehet keverni a Selénia WR 5W-40-el? Tegnap olajcserére csak 4 liter olajat vittem (TD) és kéne még öntenem hozzá fél litert, de csak WR van. Az is jó, vagy hétfőn másikat?
Köszönöm, ha tudtok segíteni! :-)
Tibe2007-06-02 14:41:23 // 3183
Nincs pontos infóm sajna, de én észreveszem az OMV-s premium dízel és a sprint dízel közti különbséget is, mondjuk ez lehet az adalék különbségtől is. Szal nem tudom....
Attie2007-06-02 10:09:30 // 3182
Akkor ritkán kapcsolnék 3-ba :-)))
Cgo2007-06-01 21:09:19 // 3181
na nem tudom, nalunk az osszes lotty a slovnaftbol jon akar premium akar nem, csak adalek es marketing kerdese :)
Cgo2007-06-01 21:08:16 // 3180
nem kell 2000 alatt totyogni :)))
Cgo2007-06-01 21:07:48 // 3179
az enyembe csak ilyet rakok.
kru2007-06-01 14:10:00 // 3178
...mármint kutakra...
kru2007-06-01 14:09:01 // 3177
Jah hát kelet magyarországon nem tuti, de nyugaton, pláne ahol lakom tuti hogy a sógoroktól hozzák.

Én úgy hallottam, már ez is a múlté. Legalábbis azt volt, hogy az osztrák határhoz közeli kútakra megérte átvinni nekik, Sopron, Szombathely, stb. de nekem azt mondták, már nincs így...

Ez sztem már csak egy urban legend mindaddig, amíg valakinek nincs valami pontos infója. Vagy a tiéd az, Tibe?
Attie2007-06-01 14:03:20 // 3176
Ja az lehet. Idáig csak karbis meg bowdenes gázpedálos autóim voltak :)
Selmak2007-06-01 13:59:29 // 3175
Ez nem tipuksan a diesel probléma, elektroniku sgázpedállal rendelkező autóknál általában. Egyrészt olcsóbb modellek ECUja buta és lassú. Másrészt, nagyban figyeli LMM, lamda, MAP, EMAP értékeket. Hiányba nyomod rá a gáz, amíg nem épül fel a töltőnyomás addig nem adagol be többlet gázolajt, mint amit el tudna égetni. Ha már van töltőnyomás akkor nagyon jól regál, addig el kell jutni.
Attie2007-06-01 13:51:46 // 3174
Az injektoros benzines is rögtön ugrik. A dízel az ilyen kivárós dolog. Szar érzés amikor az ember még át akar menni a sárgán de az autó nem gyorsul :)
Selmak2007-06-01 13:49:11 // 3173
ACEA B3 hivatalosan az előírás amit min tudnia kell, de jobban szereti az ACEA B4t is tudó olajakat. Nem szentírás a Selénia, de ha tudsz anos áron mint a többi márkát (mert általában horrordrága) akkor rakjál bele azt.

Próbáld ki ezt www.olajbolt.hu
Tibe2007-06-01 11:46:36 // 3172
Jah hát kelet magyarországon nem tuti, de nyugaton, pláne ahol lakom tuti hogy a sógoroktól hozzák.
WarbiRunner (Gyuri)2007-06-01 11:37:46 // 3171
Még egy rövid kérdés: van értelme a sima JTD-be Selenia WRD-t önteni, vagy jó a sima Turbodiesel. Vagy esetleg más márkák közül mit ajánlatok? Valvoline? Aral? Castrol?
WarbiRunner (Gyuri)2007-06-01 10:58:39 // 3170
Ha még biztos lenne, hogy az OMV premium dízele az legalább a sógoroktól jön! De itt keletmagyarországon nem venném ezt sem biztosra. Egy biztos, életem legjobb benzinjét egy osztrák "nóném" kamiondepóban tankoltam. Annyira kifogytam, hogy le kellett jönni a pályáról és csak ez volt. 95-ös nyál volt, az akkor még gyári Wartburg 150-160-akat is ment vele, és 8l körül megállt a fogyasztása végig pályán 130 körül Firenzéig.
WarbiRunner (Gyuri)2007-06-01 10:53:27 // 3169
Ott még nem is kell neki szerintem. De hideg motor bemelegítésről volt szó, és 1600-nál (érzetre) többet kell, hogy dolgozzon a túró, ha picit gyorsítani akarsz. Nekem a 2e körüli fordulaton barátságos a hidegüzem. Ez a nyomatékcsúcs környéke, vagyis jó hatásfokkal üzemel a motor, gondolom kevesebb a dolga a turbonak, viszont forog annyira, hogy melegedjen is.
De amint írtátok ez egyéni megszokás kérdése és mivel nekem új a dízel is és a turbo is, nem mérvadó a módszerem (nem beszélhetünk megszokásról még). Melegen persze nem gond akár 1500 alá engedve gurulni. Ilyenkor viszont sosem kap padlógázt.
Ami nekem egyedül fura a karburátoros benzines után, hogy az már a gázpedál érintésének gondolatára is hördült, harapott. No ennek azért kell egy kis gondolkodási idő.
Selmak2007-06-01 08:50:07 // 3168
Senki se rakna + adalékokat a gázolajba ha normális gázolajt árulnának, LejMOL nem éppen a minőségéról híres
GEORGE2007-06-01 07:25:58 // 3167
Zsíroldó márkája???
GEORGE2007-06-01 07:23:37 // 3166
meg azt is írtam, hogy esetleg .-)
GEORGE2007-06-01 07:23:05 // 3165
Mondtam én olyant, hogy a JTD10V erölködik 1600-nál???
gyurma2007-05-31 22:31:01 // 3164
Osztom a véleményedet!!!!!!!!Nekem is öreg Thema 2.5td volt 400e km volt benne.Megtáltosodott a kinti dizeltől.5.30 alatt voltam münchenből pesten(közte 2 határ akkor)
Tibe2007-05-31 22:09:56 // 3163
Itthon is tudsz venni nyugati üzemanyagot, csak kiba drága. OMV premium dieselnek hívják és 300ft körül van literje. Ez nem itthoni MOL-os cucc hanem Ausztriából hozzák.
GEORGE2007-05-31 20:36:22 // 3162
Okés nemorizálom a dolgot .-)
Robert-jtd2007-05-31 20:34:49 // 3161
Ma kipróbáltam én is és nekem nem úgy tűnt mintha 1600 fordulaton erölködött volna a vasam,pedig ez csak jtd!:)
Robert-jtd2007-05-31 20:30:23 // 3160
Nem szeretnék itt beleokoskodni a témába,csak annyit érdemesnek tartok megemliteni hogy anno 2001-ben mikor Münchenben dolgoztam a lancia themámba 2.5td amiben már olyan 500e/km vot nem kellett semmiféle adalék!:)
De az a gázolaj amit ott Né.o-ban tankoltam attól érezhetően jobban ment az öreg szekér!-és kevesebb volt a fogyi,mint mikor itthon sk-ban tankoltam.
Az én megérzésem az,hogy ott kinn tőlünk nyugatabra az üzemanyag valóban üzemanyag itt keletebre meg:(-javasolják a népnek,hogy rakjon bele mindenki +ba ilyen az általad is emlitett mindenféle csodaszereket:)
kru2007-05-31 16:57:44 // 3159
hejjj cgo, egyszerűen nem lehetett nem lecsapni, de szerencsére tudtad ezt jól :-))))
Cgo2007-05-31 15:48:56 // 3158
yyyyyeeeeaaahhh, pont emiatt adtam magas labdat, orulok, hogy lecsaptad :)))
Ferke2007-05-31 11:33:57 // 3157
Igen, kb ahogy Selmak is írja, ennyi. Fotókkal dokumentálva fél órás történet!
Viszont itt rögtön ajánlanék Nektek valamit!
A boxis topicban már többeknek bevált, az egr-t is takarítsátok hideg zsíroldóval! kb 50x jobb az eredmény, mint benzinnel vagy brigeciollal. Nagon durva a hatása, én a boxermotor belsejében, a hajtókarok mellett beégett olajat is leszedtem vele úgy, hogy nem sikamika, csak befúj-vár-lemos. Ezt még 2-3x ismétel, és kész a csillogó felület!:)
Selmak2007-05-31 11:27:19 // 3156
Másnap meg kimegy két ötönyös úriember és betoncipőt ad a szervizesekre. ;´)
kru2007-05-31 11:03:42 // 3155
Második lehetőség, van egy jó szervíz, óccsóér (értsd 160ezer) megcsinálják neked, igaz Selmak? ;-))))))
Selmak2007-05-31 09:45:38 // 3154
Kicsavarozod a helyéből és kivakarod belőlle a kormot.
Cgo2007-05-31 09:41:04 // 3153
hogy kell EGR-t tisztitani? :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak