Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Selmak2007-05-31 09:28:03 // 3152
Mondjuk a cikkben van 1-2 baromság, pl.: az olajfröcskölés. Igen régen volt az amikor a 4T motorok szóróolajozást használtak. Manapság olajpumpa jutatja el minehozová a kenőanyagot, főleg hogy létezik szárazkarteres kenés is mint pl boxermotorok esetén.
Attie2007-05-31 09:22:46 // 3151
Igen, én is furcsáltam, mert ha elindulsz rögtön hidegben, akkor 900 helyett mondjuk 1600-on forog a motor, ergo 70%-kal többet ami még jobban terheli a hengerfalat. Szerintem. De hát én nem vagyok szakértő, elhiszek mindent :)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-05-31 09:17:24 // 3150
jah hidegben nem fröcsköli szét az olajat....ezért kell egyből elindulni had ne kapjon olajat a turbó, a szelepek stb... érdekes elmélet, még jó, hogy saját autómat csak én vezetem....
Erhard 242 (Pure Energy)2007-05-31 09:11:58 // 3149
dermedt olaj...nem 10w40-et kell belerakni és nem fog megdermedni...5w40 vagy 0w40...
Erhard 242 (Pure Energy)2007-05-31 09:09:32 // 3148
nah persze s a turbót mi olajozza???
mire eljut oda az olaj az jó pár másodperc...
mire eljut oda az olaj az jó pár másodperc...
Attie2007-05-31 09:05:51 // 3147
Na én voltam a "vita" indító.
Ebből gondoltam:
az anyag hidegben sokkal jobban hasonlít a mézre, mint mondjuk a sörre. A csapágyak ezt kevésbé sínylik meg, mint a hengerfal, amelynek kenését normális esetben a karterban szanaszét fröcskölő híg olaj és a forró olajpára biztosítja. Ha megpróbáljuk a dolgot sűrű mézzel elképzelni, nyilvánvaló, hogy hidegben ez sem működik tökéletesen.
http://totalcar.hu/magazin/technika/bemelegites/
De végülis tönkre nem teheted azzal, hogy bemelegítesz :)
Ebből gondoltam:
az anyag hidegben sokkal jobban hasonlít a mézre, mint mondjuk a sörre. A csapágyak ezt kevésbé sínylik meg, mint a hengerfal, amelynek kenését normális esetben a karterban szanaszét fröcskölő híg olaj és a forró olajpára biztosítja. Ha megpróbáljuk a dolgot sűrű mézzel elképzelni, nyilvánvaló, hogy hidegben ez sem működik tökéletesen.
http://totalcar.hu/magazin/technika/bemelegites/
De végülis tönkre nem teheted azzal, hogy bemelegítesz :)
kru2007-05-31 07:02:42 // 3146
80x írtam le eddig :-)
most az utolsó, utána kussolok :-) egyébként a tematika nélküli fórumoknak betudom, na.
GM váltó, ugyanaz van a Saab 9-3 1.9tid-ben, meg az opel signum, vectra 1.9-esekben, meg még sok egyéb autóban, ami járt a GM közelében,
F40 kódjele van, 400Nm-ig hitelesítve, az 1-2. fokozat 3x-osan szinkronizált, a 3-4 2x, az 5-6 1x-en, elvileg gondozásmentes,
egyébként nincs túl jó híre, legalábbis külföldi saab és gm topicokban leszólták, de a piac egyik legkompaktabb 6 sebességes váltója, ami ennyit bír ráadásul. (keresgéltem sokat, mert téli nagy hidegben akadt nekem az 1. és 2. fokozat, végül olajat cseréltünk benne)
a saab a vásárolt 1.9tid motorhoz az F40-et rakja (nyilván, az van neki), míg vicces, hogy az Alfa az 1.9 16V-hez a fiatpowertrain váltóját (ami a 2.5v6 és gta is, 305Nm-ig hitelesítve),
nem véletlen, hogy mindenki más, aki az 1.916V multijet motort megvette, felhúzza hivatalosan 320Nm-ig, meg gyári tuningot is vállal, akár 370-380Nm-ig, mert benne van a hajtásláncban a dokumentált tartalék,
az Alfa csak 305-ig bírja, mert papíron eddig mehet.
Dettó az új 159 2.4 20V, kicsit kitolták a nyomatékgörbét magasabb fordulaton, hogy kijöjjön a 210LE, de maradt a 400Nm max az F40 miatt.
most az utolsó, utána kussolok :-) egyébként a tematika nélküli fórumoknak betudom, na.
GM váltó, ugyanaz van a Saab 9-3 1.9tid-ben, meg az opel signum, vectra 1.9-esekben, meg még sok egyéb autóban, ami járt a GM közelében,
F40 kódjele van, 400Nm-ig hitelesítve, az 1-2. fokozat 3x-osan szinkronizált, a 3-4 2x, az 5-6 1x-en, elvileg gondozásmentes,
egyébként nincs túl jó híre, legalábbis külföldi saab és gm topicokban leszólták, de a piac egyik legkompaktabb 6 sebességes váltója, ami ennyit bír ráadásul. (keresgéltem sokat, mert téli nagy hidegben akadt nekem az 1. és 2. fokozat, végül olajat cseréltünk benne)
a saab a vásárolt 1.9tid motorhoz az F40-et rakja (nyilván, az van neki), míg vicces, hogy az Alfa az 1.9 16V-hez a fiatpowertrain váltóját (ami a 2.5v6 és gta is, 305Nm-ig hitelesítve),
nem véletlen, hogy mindenki más, aki az 1.916V multijet motort megvette, felhúzza hivatalosan 320Nm-ig, meg gyári tuningot is vállal, akár 370-380Nm-ig, mert benne van a hajtásláncban a dokumentált tartalék,
az Alfa csak 305-ig bírja, mert papíron eddig mehet.
Dettó az új 159 2.4 20V, kicsit kitolták a nyomatékgörbét magasabb fordulaton, hogy kijöjjön a 210LE, de maradt a 400Nm max az F40 miatt.
BuBu.2007-05-30 23:45:11 // 3145
köcce hétvégén meg fogom nézni hogy meg tudom é csinálni
GEORGE2007-05-30 23:21:36 // 3144
Hát a Scudo az egy peugeot volt PSA motor szám meg 2,0HDi 160 v meg minden, abban nem tudom milyen váltó volt...
Viszont azt hakkottam, hogy a 156 2,4Mjet20V-ben lévő 6 seb váltó az nem Alfa váltó hanem úgy "vették" valakitől.......
Erről ki tud pontosabb infót?????
Viszont azt hakkottam, hogy a 156 2,4Mjet20V-ben lévő 6 seb váltó az nem Alfa váltó hanem úgy "vették" valakitől.......
Erről ki tud pontosabb infót?????
Tibe2007-05-30 23:19:55 // 3143
Lehet hogy a Scudoba GM váltó van nem? Bár már az új 159-esekbe is GM váltót pakolnak azt hallottam.
GEORGE2007-05-30 23:17:00 // 3142
A mostani gépemmel még nincs hideg üzemmódos tapasztalatom, de a 146 ti hidegen "ragados" volt majd miután bemelegedett a váltóolaj jó lett.
érdekes, hogy aScudonál nem volt ilyen jelenség.
érdekes, hogy aScudonál nem volt ilyen jelenség.
Tibe2007-05-30 23:15:04 // 3141
Más: ha már itt tartunk, én a váltónál érzékeltem télen hogy kicsit akadozva vette 1-esből a 2-est amíg hideg volt. Nálatok nem volt ilyen?
Tibe2007-05-30 23:13:47 // 3140
Örülök hogy zöld ágra vergődtünk végül :)))
Tibe2007-05-30 23:13:04 // 3139
Jah mondjuk ezzel így egyetértek.
GEORGE2007-05-30 23:12:29 // 3138
Én is ezt akartam írni.
A 2 lefontosabb megvárni míg üzemi meleg lesz és hagyni kihülni a turbot leállitás elött :-)
A 2 lefontosabb megvárni míg üzemi meleg lesz és hagyni kihülni a turbot leállitás elött :-)
Tibe2007-05-30 23:11:19 // 3137
Igazából ezek a dolgok, nem okoznak érzékelhető motorélettartam csökkenést szerintem. Szal mindenki úgy használja az autóját ahogy neki tetszik, csak pár alapvető dolgot kell betartania, mégpedig hidegen nem tiporni, illetve leállítás előtt megvárni még kihűl a turbo. Ennyi a többi már szőrszálhasogatás, legalábbis ez a véleményem :)
GEORGE2007-05-30 23:09:35 // 3136
Értem de az 1-2 perc pont arra jó hogy a dermed olajat kicsit megtörje......meg mire lekaparod az ablakot is eltart addig....
GEORGE2007-05-30 23:08:23 // 3135
Én is pont azt kérdezem, hogy mi baja lehet ??? :-)
én szoktam is mind fűtés és mind légkondizás miatt is járatni :-)
én szoktam is mind fűtés és mind légkondizás miatt is járatni :-)
Halesz2007-05-30 23:07:27 // 3134
és mi van akkor ha mondjuk fél órát járatod? azt nem lehet?
pl ülsz a kocsiban, vársz valakit, de hideg van és fűtesz közben, vagy meleg van és légkondizol...
pl ülsz a kocsiban, vársz valakit, de hideg van és fűtesz közben, vagy meleg van és légkondizol...
Tibe2007-05-30 23:06:23 // 3133
Dermedt az olaj és nem jut el rendesen mindenhova, szal nem megfelelő a kenés. Azért kell minél előbb elindulni vele. A mostani JTD-ket ha télen elindulás előtt járatod akkor még 1 óra múlva sem érné el az üzemi hőmérsékletét. Ezért is hülyeség a melegítem dolog, mert így nem fog soha felmelegedni, vagy legalábbis nagyon nagyon lassan.
Ezeket nem én találtam ki különben, nekem is a szakik mondták. De különben a totalcaron is leírták ugyanezeket nemrég. Szal vmi igazság lehet benne.
Ezeket nem én találtam ki különben, nekem is a szakik mondták. De különben a totalcaron is leírták ugyanezeket nemrég. Szal vmi igazság lehet benne.
GEORGE2007-05-30 23:01:50 // 3132
Hát igen, hogy melyik motornak hogy esenk a fordulatok az elég változó nem mindegy hogy JTD vagy JTD 16V vagy JTD20v míg a JTD esetleg erölködik az 1600-as ordulaton addig a JTD20v könnyedén siklik vele :-)
A Scudo se reklamált ha elváltottam 1600-nál...
A Scudo se reklamált ha elváltottam 1600-nál...
GEORGE2007-05-30 22:59:49 // 3131
És mi baja lesz neki ha járatod pár percet míg elindulsz vele??
neke m se a TD Temprámnak se a Hdi Scudomnak nem lett baja töle.
neke m se a TD Temprámnak se a Hdi Scudomnak nem lett baja töle.
GEORGE2007-05-30 22:58:22 // 3130
Én várok mindig 1-2 percet mielöt elindulok és utána is csak 1500-1600.
Aztán ha már kilendült akkoe 2000 utána viszont goooo :-)
Télen mindig betartom szigorúan a 2 percet....szerncsés helyzetem van dombon lakom így az aljáig nem is kell megérintenem a gázpedált :-)
Aztán ha már kilendült akkoe 2000 utána viszont goooo :-)
Télen mindig betartom szigorúan a 2 percet....szerncsés helyzetem van dombon lakom így az aljáig nem is kell megérintenem a gázpedált :-)
kru2007-05-30 22:54:02 // 3129
hanem a munkadij sok mert szét kell szedni a fél motort hozzá legalábbis ezt állítja a szerelö a szervizben
ez bammeg, ez a misztifikálás a szervízek részlről, mintha legalábbis a váltót kellene leszedni és szinkrongyűrűket cserélni vagy nem tudom.
az EGR szelep a szívósor elején van a tűzfal felől felcsavarozva, mondjuk annyiban igaz az állítás, hoy a fél motort szét kell szedni, hogy valóban kibaszott bonyolult, mert le kell venni a műanyag deknit a motor tetejéről, amit három csavar tart, különben nem férsz hozzá.
nem tudom mennyi az EGR szelep ára egyrészt, de ahogy Ferke is írta, az esetek nagy részében ki kell csak pucolni, nem megy az csak úgy tönkre és ha három szerelő lebzsel az autó körül és egy negyedik szedi ki és pucolja és elbasz vele fél órát, még akkor is csak 4x0.5=2 rezsi óradíjról beszélünk, ami ha valami irtózatosan kibaszott módon szemtelenül lehúznak sincs sehol.
szóval oda többet ne menj!!
ez bammeg, ez a misztifikálás a szervízek részlről, mintha legalábbis a váltót kellene leszedni és szinkrongyűrűket cserélni vagy nem tudom.
az EGR szelep a szívósor elején van a tűzfal felől felcsavarozva, mondjuk annyiban igaz az állítás, hoy a fél motort szét kell szedni, hogy valóban kibaszott bonyolult, mert le kell venni a műanyag deknit a motor tetejéről, amit három csavar tart, különben nem férsz hozzá.
nem tudom mennyi az EGR szelep ára egyrészt, de ahogy Ferke is írta, az esetek nagy részében ki kell csak pucolni, nem megy az csak úgy tönkre és ha három szerelő lebzsel az autó körül és egy negyedik szedi ki és pucolja és elbasz vele fél órát, még akkor is csak 4x0.5=2 rezsi óradíjról beszélünk, ami ha valami irtózatosan kibaszott módon szemtelenül lehúznak sincs sehol.
szóval oda többet ne menj!!
Selmak2007-05-30 20:21:57 // 3128
Az ilyen szerelőt messzire el kell az utó közeléből hajtani.
Selmak2007-05-30 20:20:26 // 3127
Hidegen semmi esetre se szabad a turbos autókat megkergetni, elállítás előtt ha meg volt hajszolva 1-2perc kell hogy turbo visszahüljön.
BuBu.2007-05-30 17:53:27 // 3126
nem nem kötöték gépre csak igy ránézésre mondták és nem a szelep ien drága hanem a munkadij sok mert szét kell szedni a fél motort hozzá legalábbis ezt állítja a szerelö a szervizben
sajnos apám maga cserélt olajat az autoban igy elbukta a garit
és most meg jönnek a bajok és nagyon nagyon le akarják vágni a szervízben
sajnos apám maga cserélt olajat az autoban igy elbukta a garit
és most meg jönnek a bajok és nagyon nagyon le akarják vágni a szervízben
BuBu.2007-05-30 17:48:45 // 3125
köcce csak aszt mond meg hooll van ez az egr szelep??
Ferke2007-05-30 17:40:34 // 3124
Itt válaszolnék BuBu1983-nak, ne a pörgősben offoljunk. Azt mondták, hogy "biztos bekoszolódott" az egr szelep, ezért cseréljétek le 160 pénzért?
EGyáltalán mi ez a tippelgetés? Gépre kötötték? Mert akkor rögtön kiderül, hogy egr vagy nem egr!
Mi van, ha tényleg csak bekoszolódott, mint itt általában sokunknak, és csak ki kéne takarítani, nem pedig 160k-ért újat bele. Aztán ha 1 év múlva megint koszos, akkor megint csere???:))
És mi van, ha nem is azért világít a szervíz lámpa? Persze erre azt mondanák, hogy ne dumálj, az egr is xar volt, de megyünk tovább, keressük tovább!:)))
Na ennyit a "szak"szervízekről!:PPP
1. Gépre kell kötni a vasat, hogy miért világít a visszajelző.
2. Ki kell venni az egr-t, kitakarítani, még ha nem azért világít is a lámpicsku, akkor is érdemes, kb 10 perces meló.
EGyáltalán mi ez a tippelgetés? Gépre kötötték? Mert akkor rögtön kiderül, hogy egr vagy nem egr!
Mi van, ha tényleg csak bekoszolódott, mint itt általában sokunknak, és csak ki kéne takarítani, nem pedig 160k-ért újat bele. Aztán ha 1 év múlva megint koszos, akkor megint csere???:))
És mi van, ha nem is azért világít a szervíz lámpa? Persze erre azt mondanák, hogy ne dumálj, az egr is xar volt, de megyünk tovább, keressük tovább!:)))
Na ennyit a "szak"szervízekről!:PPP
1. Gépre kell kötni a vasat, hogy miért világít a visszajelző.
2. Ki kell venni az egr-t, kitakarítani, még ha nem azért világít is a lámpicsku, akkor is érdemes, kb 10 perces meló.
Mark2007-05-30 17:07:42 // 3123
Én is úgy hallottam hogy a turbós motorokat melegíteni kell, és leállításkor alapjáraton hűteni, mondjuk ezt a benzin turbósaknál olvastam, elvileg hasonló magas fordulaton pörög a turbó nem?
WarbiRunner (Gyuri)2007-05-30 17:00:53 // 3122
2-3mp után indulok, majd még annyit állok, amíg a kaput becsukom. Utána végigdöcögök az utcánkon 1200-as fordulat körül, majd a főúton 3-ban 2000-res fordulaton gurulok (váltások 2300 körül), míg el nem hagyja a70-es osztást a hőfokjelző (ha a forgalom engedi). Nem jó túl hamar sem elváltani, mert akkor túl alacsonyra esik vissza a fordulat, ami szintén nem jó neki érzésem szerint. 2500 fölé és a pedált félállás alá csak akkor küldöm, ha már üzemmeleg.
Cgo2007-05-30 16:56:43 // 3121
en is igy csinalom. addig jaratom, mig bezarom a kaput - 10 mp, aztan szep lassan meszkalok vele, aztan padlo.
Tibe2007-05-30 16:54:05 // 3120
Tévedés, télen fokozottan igaz amikor meg van dermedve az olaj pont hogy nem szabad járatni, egyből el kell indulni vele. A kézikönyvében is írják különben. Szal mindig egyből elindulni és amíg nincs 90 fokon a víz óvatosan öregurasan járni vele.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-05-30 16:48:18 // 3119
én minimum 15-20mp-ig járatom télen egy percig is....baja nem lesz tőle
Attie2007-05-30 16:39:23 // 3118
Urak!
Ti beindítás után szoktátok egy helyben járatni egy kicsit az autót vagy indultok rögtön?
A Totalcar azt javasolta, hogy indítás után pár másodperccel már induljunk, és finom gáz adagolással a fordulatszám alsó felét lehet használni.
Azért hidegen még kis gázzal sem hajtanám 2500-ön szivesen :-O
Ti beindítás után szoktátok egy helyben járatni egy kicsit az autót vagy indultok rögtön?
A Totalcar azt javasolta, hogy indítás után pár másodperccel már induljunk, és finom gáz adagolással a fordulatszám alsó felét lehet használni.
Azért hidegen még kis gázzal sem hajtanám 2500-ön szivesen :-O
WarbiRunner (Gyuri)2007-05-30 16:28:29 // 3117
Elképzelhető, hogy egy tablettától jobbak lesznek a gázolaj paraméterei, mint ahogyan a Spuritól is állítólag jobb. Az üzemanyag gyártók is hasonlóan kis mennyiségű adalékanyagokkal szabályozzák a gyulladási, dermedési stb. tulajdonságokat. Ha meg ők tudják a receptet, akkor tudhatják az ott dolgozó vegyészek, azok rokonai, ismerősei, további vegyész haverjai és csak idő kérdése, hogy valaki piacra dobja a 'tabikat", vagy csoda löttyöket. Amik akár működhetnek is.
Benzinesnél (számomra) igazoltan jó, haverom azzal járatja egy ideje a Mareát. Nem jellemző rá az a lélektani effekt, hogy a tablettát használva még óvatosabban is nyomja, hogy elmondhassa, milyen f*sza a cucc. Sőt. nyomja mint az állat, tökéletesen ésszerűtlenül autózik (szlogenje:csak a b-zik fékeznek). Ehhez képest fél literrel stabilan csökkent a városi fogyija, az országúti meg változó, de az is elég jó. Krakkó-Debrecen viszonylat 4 személlyel (ebből kettő 120+ kilós, kettő könnyebb hölgy ám sok cuccal) 7.3l/100km cseppet sem kímélőben. Hát nem rossz 1.6 benzinestől.
Nekem ingyen adná a dízeles tablettákat, mert ha lenne referenciája belevágna a bizniszelésbe, de én egyelőre nyúl vagyok ezzel etetni a gépet, főleg ilyen porlasztócsúcs árakat olvasva. Pedig lehet nem lenne hülyeség, a sz*r kereskedelmi gázolaj asszem árt annyit, hogy nem osztana/szorozna, ha beledobálnám a tablettákat is.
Benzinesnél (számomra) igazoltan jó, haverom azzal járatja egy ideje a Mareát. Nem jellemző rá az a lélektani effekt, hogy a tablettát használva még óvatosabban is nyomja, hogy elmondhassa, milyen f*sza a cucc. Sőt. nyomja mint az állat, tökéletesen ésszerűtlenül autózik (szlogenje:csak a b-zik fékeznek). Ehhez képest fél literrel stabilan csökkent a városi fogyija, az országúti meg változó, de az is elég jó. Krakkó-Debrecen viszonylat 4 személlyel (ebből kettő 120+ kilós, kettő könnyebb hölgy ám sok cuccal) 7.3l/100km cseppet sem kímélőben. Hát nem rossz 1.6 benzinestől.
Nekem ingyen adná a dízeles tablettákat, mert ha lenne referenciája belevágna a bizniszelésbe, de én egyelőre nyúl vagyok ezzel etetni a gépet, főleg ilyen porlasztócsúcs árakat olvasva. Pedig lehet nem lenne hülyeség, a sz*r kereskedelmi gázolaj asszem árt annyit, hogy nem osztana/szorozna, ha beledobálnám a tablettákat is.
Selmak2007-05-30 14:11:22 // 3116
Még a 4x35 is sokkal jobb mint 4x150 bár már láttam "csak" 80 ért CR csúcsot.
GEORGE2007-05-30 14:09:58 // 3115
Természetesen! Abban az esetben igaz az befecsbelső csere ha mechanikai sérülés nem érte.
De ha éri akkor megy a kukába ott más is....
De ha éri akkor megy a kukába ott más is....
Selmak2007-05-30 14:06:15 // 3114
Fetéve hogy nem olyan fizikai sérülés érte az injectort hogy cserélni kelljen.
GEORGE2007-05-30 13:59:38 // 3113
Már vannak hozzá felújjító szettek.
A Scudoba kérdeztem oda olyan 35ezer lett volna egy szett, de hála istennek nem az volt a baja, hanem a nagynyomásúszivattyú nyomásszabályzó szelepe volt a beteg.
Igaz 52 +Áfa de még sem 4x 35 ezer....
A Scudoba kérdeztem oda olyan 35ezer lett volna egy szett, de hála istennek nem az volt a baja, hanem a nagynyomásúszivattyú nyomásszabályzó szelepe volt a beteg.
Igaz 52 +Áfa de még sem 4x 35 ezer....
GEORGE2007-05-30 13:57:37 // 3112
Mindig kételkedve fogadom a "csoda dolgokat"...
Ne haragudj nem cikizésből írom.
De, mit tud ez a tabletta??
Ugyan olyan használati feltételek mellett csökkenti a fogyasztást???
Miért?
Hogyan csinálja????
Ne haragudj nem cikizésből írom.
De, mit tud ez a tabletta??
Ugyan olyan használati feltételek mellett csökkenti a fogyasztást???
Miért?
Hogyan csinálja????
Selmak2007-05-30 13:06:07 // 3111
Kivillantja befecskendező piktogrammot?
Selmak2007-05-30 13:04:31 // 3110
A komplett befecskedező darabja 150 rongy. Maga a porlasztócsúcs kb 10 ezer.
Halesz2007-05-30 12:05:43 // 3109
Az üzemanyagtabletta mit tud?
kru2007-05-30 11:58:10 // 3108
Szerintem a gyári examinerrel lehet látni, hogy hengerenként mennyi gázolajat pumpál befelé, de ezt csak tippelem. Beszélj egy szagzervízzel.
matesz212007-05-30 11:44:18 // 3107
Srácok, tudja valaki mennyibe fájhat a porlasztócsúcsok az 1.9 jtdbe? Lehet az mérni hogy jó e? Néha nem indul el 1-2 henger...lehet hogy ez lesz a bibi...
kru2007-05-30 10:45:59 // 3106
A Squadra 135LE/290Nm-t hoz ki a 145/146 1.9JTD-ből és bennünk lehet bízni!
Nem észnélkül húz Stephan, hanem az ésszerű határokon/korlátokon belül marad, szem előtt tartva a hosszabb távú használhatóságot és van elegendő feedback-je hosszútávon is, hogy a keze alól kikerülő tuningolt darabok hoy szuperálnak.
Na mindezt csak azért írom, hogy ha más is eddig merészkedik, akkor az a biztonságos oldalon van még.
Nem észnélkül húz Stephan, hanem az ésszerű határokon/korlátokon belül marad, szem előtt tartva a hosszabb távú használhatóságot és van elegendő feedback-je hosszútávon is, hogy a keze alól kikerülő tuningolt darabok hoy szuperálnak.
Na mindezt csak azért írom, hogy ha más is eddig merészkedik, akkor az a biztonságos oldalon van még.
Selmak2007-05-30 08:12:27 // 3105
Feltéve hogy nem lenne döglött az oldal.
kru2007-05-29 16:30:11 // 3104
Jahh, úgy más, az kb. olyan, mint a spuri... :-)) Ha blue-ra rádobom még a kék spurit, ki tudja mit művelne :-))