Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

András bácsi2007-08-07 16:44:54 // 3852
Jogos, most nézem, hogy milyen motor. Sajnos ebben ott figyel az eobd. :(
kru2007-08-07 15:46:11 // 3851
Nem lehet ledugózni, egyből bepofáz a rencccer, hogy túl nagy a torlónyomás vagy mi a rák, kigyullad a check lámpa és leszedi a renccer teljesítményét.
Ismétlem, nem az EGR csatit szedtük le, hanem a szívósor oldalán ledugóztuk teszt gyanánt, de ennyi.

Eyébként mivel a commonrail rendszer teljesen jó mérési értékeket produkál, vélhetően tényleg a turbó lesz az idővel.
Az a baj, hogy állítólag ezeket a VGT turbókat nem lehet felújítani, nincs hozzá megfelelő pad, ahol kalibrálni lehetne normálisan a geomteriáját.
Ezért én nem nyúlok hozzá, teljesítményben nem érzek semmi csökkenést, egyelőre.
András bácsi2007-08-07 15:34:15 // 3850
Was für simmering? Szerintem a turó halála egyenlő a csapágy halálával, mégpedig a tengelyirányú elmozdulással. Egy darabig megy, aztán úgy dönt az olaj, hogy jobb neki kint. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2007-08-07 14:49:59 // 3849
persze hogy van...champion occsó meg müxik egy két évet...
ngk vagy bosh azok jók 4400ft/db..
Erhard 242 (Pure Energy)2007-08-07 14:47:32 // 3848
turbóhalál???
esetleg a szimering szar... legtöbb esetben...
András bácsi2007-08-07 14:22:28 // 3847
Dugózd le az EGR-rendszert. Ha akkor is füstöl ugyanígy, akkor turbohalál kezdete. Fateréval ugyanezt szívom végig.
GTPeti2007-08-07 14:05:50 // 3846
Oké, töltögetünk, töltögetünk! :)
Wickey2007-08-07 13:33:17 // 3845
Stimm.
Ha ráteszed a gyújtást, akkor az AC tol rajta egy 5-10 másodpercest.
Hat ilyen után az 1.9jtd simán beindult nekem. Akinek meg nem ér meg a kényelme egy percnyi kulcstekergetést, az csak töltögessen :P
Keyko2007-08-07 12:00:10 // 3844
Ha lepolírozod,akor nem marad rajta a korom,bármennyire is füstöl(ne)... : )
Keyko2007-08-07 11:57:44 // 3843
Sziasztok!

Izzítógyertyát kell cserélnem a gépbe.Van valakinek ezzel kapcsolatba valami tapasztalata?!Milyet érdemes venni,van e különbség a drágább és az olcsóbb között?!stb,stb
Attie2007-08-07 10:04:13 // 3842
Ide is beírom, hátha gyorsabban van itt válasz :)

A 156 topic 42554 hsz-ra tud valaki válaszolni nekem?
kru2007-08-07 07:58:46 // 3841
Alfi, de a tiéd okosítva van, nem?
kru2007-08-07 07:57:59 // 3840
George, nem, nem őket. Ez egy spéci Bosch Diesel Service, konkrétan a filepdiesel.hu
Van két telephelyük is, nemrég kiemelt Bosch Diesel szervíz voltak a régióban.
Nem ismertem őket korábban, csak blindre bejelentkeztem.
kru2007-08-07 07:56:05 // 3839
Piritu, az a vicc, hogy az enyém sem kormos :-) Világosszürkén füstöl és nem klasszikus kormol. Hát benne van már a km, előző tulja ki tudja hogy bánt vele, simán belefér, hogy a turbó már csipegeti az olajat, aminek még nincs nyoma az olajszinten? Franc se tudja...
GEORGE2007-08-06 23:49:48 // 3838
okés hogy meg vana 7 liter. De mennyivel autóztál? :-)
GEORGE2007-08-06 23:48:47 // 3837
Nálunk 2000 A piros és 4200 a kék.
GEORGE2007-08-06 23:40:17 // 3836
Öket ajánlottad nekem is?
lehet én is eljátszom az öregnénikés dolgot :-))
GEORGE2007-08-06 23:39:12 // 3835
Német nyelvű, onnan való a gép.
Piritu - 1.000.0002007-08-06 20:39:09 // 3834
Látod én csak megnéztem a kocsi hátulját 4700 km után és megnyugodtam, hogy nem kormos.
ALFI1562007-08-06 20:20:06 // 3833
Ez a füst dolog relatív.Kinek mi a füst.Majd meglátod az enyémet rájössz,hogy a tied nem is füstől.
kru2007-08-06 20:15:39 // 3832
Na kérem, jártam egy Bosch diesel specialistánál. Csak érdekelt, hogy amit füstölgetek, az kevés-e vagy sok vagy miaf. Gondoltam végére járok.
A sztori summázata: nem lettem okosabb, csak pénztárcám vékonyabb pár rugóval :-(
(Illetve :-) is, mert az injektorok jók.)

Megmértek mindent, railnyomás fasza, turbónyomsá fasza, légköri is, az összes injektornál gyak. 0.0 és 0.3 körüli befecskendezési értékkel kompenzált csupán az ECU, ami azt mondták nagyon faszántos és tuti érték, EGR nyitogat, nem ragad.

És úgy zártuk az ügyet, hogy minden fasza, ha mégis füstölget, akkor az a normál füst, ha meg gyanúsan sokat, akkor meg a turbóm lehet, hogy átenged némi olajat és az kerül a "tőtttőlevegőbe".
De mondok erre: 10e km alatt gyak. az olajpálcán olajfogyás nem látható, a fedélzeti is még mindig full pöcköt mutat. Erre széttárták a kezüket.

Én meg fizettem és eljöttem, kicsit csalódottan.

Rájöttem, ez is egy hobbi - mint az öreg nénik, aik mindig a háziorvoshoz járnak. Többet nem is megyek. Füstöljön, bassza.
Piritu - 1.000.0002007-08-06 20:13:44 // 3831
Milyen nyelvű könyved van?
kru2007-08-06 20:08:55 // 3830
A 163 lovas 20V az belga piacos, ott más az adózás. Vélhetően classicauto-sok is ilyet pakolnak be az országba.
WarbiRunner (Gyuri)2007-08-06 14:48:31 // 3829
Értem...tanulságos, a Wartburgnál mi is így forgattuk mindíg a mocit, csakhát ugye ott pont fele a kompresszió.
GTPeti2007-08-06 13:08:52 // 3828
Az anyagi vonzatról mondanál valamit?
Cgo2007-08-06 11:24:58 // 3827
ugy nez ki azon keresztul forgattak a tengelyt es ezaltal tulhuztak.
zender2007-08-06 11:22:40 // 3826
Nna megvan a 7 alatti átlagfogyasztás, ami 6,9 pontosan..:) Ehhez kellett 2 flakon piros spuri. :)
A kéket ti mennyiért veszitek? Mert itt 2,5-szer annyi, mint a piros. Mivel a piros is jó, nem ér ennyit, vagy igen?:)
WarbiRunner (Gyuri)2007-08-06 10:03:35 // 3825
Igen, pont a te eseted miatt merült fel bennem a kérdés, hogy érdemes e hozzányúlni.
Mi egyáltalán az ok okozati összefüggés a vezérműkerék csavarja és a hézag állítás között? Ki kell venni a vezérműtengelyt az állításhoz?
GTPeti2007-08-06 09:55:25 // 3824
Cgo, Szamosiék mennyiér korongozák meg? (Asszem én is elénezek feléjük...)
GEORGE2007-08-05 23:01:39 // 3823
Nézegettem a kezelésit és ezt találtam.

156 2,4 JTD 20V- ből van két fajta

motorkód: 841G000 175 lóerő
motorkód: 841M000 163 lóerő


156 1,9 JTD 16V van 4 fajta!! eddig csak három verzióját tudtam....

motorkód: 192A5000 140 lóerő
motorkód: 937A5000 150 lóerő
motorkód: 937A4000 126 lóerő
motorkód: 192B1000 136 lóerő
Cgo2007-08-05 21:14:25 // 3822
oszinten szolva sose tortem a fejem, hogyan es miert kihagyni. a szervizkonyv eloirja minden 40e km utan. Mivel a markaszerviz 40e-nel azt mondta, hogy nem kell allitani, csesszek ra, elvittem a Szamosihoz, ahol beallitottak. Aztan 80-nal megint. Vegul 120-nal meggyoztem a markaszervizt, hogy allitsak be es ez lett a vesztem. En igyekszem betartani mindent, amit a gyar eloir, nem veletlenul irjak oda. A cuoresportivo.sk oldalon ha jol emlekszem leirtam, hogyan allitottak a Szamosiek.
GTPeti2007-08-04 22:37:31 // 3821
Nagyon jó a kérdés. Ez engem is érdekelne.
Selmak2007-08-04 10:23:08 // 3820
Szvsz éépen a te eseted miatt kérdezte.
Cgo2007-08-03 22:48:01 // 3819
a szelephezag allitas fantasztikus dolog. lasd a 146-om az oldalamon.
Selmak2007-08-03 20:17:50 // 3818
Éppen errő kérdeztem mVikinget a héten, azt mondta hogy lapkák míg elkopnak hosszú fehér szakállad lesz.
Robert-jtd2007-08-03 20:14:35 // 3817
Ez sajnos igaz,hogy elég hamar leszakadnak!
nékem már 2ttő ment gajra mert elég közel van az útfelülethez meg a padkákhoz:(
Pedig igazán vigyázok rá,hogy minnél hoszzabb életű legyen de mégis:)
WarbiRunner (Gyuri)2007-08-03 15:35:26 // 3816
A szelephézag állítást mennyire kell komolyan venni? Mit okoz, ha el van állítódva? Hallatszik a motor járásán ha már szükséges állítani?
WarbiRunner (Gyuri)2007-08-03 09:42:24 // 3815
A George módszere nekem elég logikus és szimpatikus (mert baromi lusta vagyok), de még rákérdezek a dízelszervizesnél is. 4 házra tőlünk van egy dízel és Bosch befecsi szervíz, asszem ideje ismerkedni :-)
Selmak2007-08-02 19:56:44 // 3814
Ezért kell a szűrőt középső lyukon tölteni ahol a kisnyomású szivatyú is tölti.
GEORGE2007-08-02 19:48:13 // 3813
Innen is meg lehet közeliteni a dolgot :-)
GTPeti2007-08-02 19:48:11 // 3812
Ááá, nyomokban homokor ill. egyéb hordalékot tartalmazhat. :))
GEORGE2007-08-02 19:47:52 // 3811
Nem is mondtam, hogy rosszat csinál vele.
Szerintem felesleges "pepecselés".
GTPeti2007-08-02 19:47:00 // 3810
Ennyi erőfeszítés belefér 2 évente. És látom, hogy megtelt. Divatosan szólva "vizuális típus vagyok". ;)
Selmak2007-08-02 19:46:54 // 3809
Ha feltölti szűrőt azzal nem csinál rosszat, csak ne legyen koszos a gázolaj.
GEORGE2007-08-02 19:44:10 // 3808
Ahogy én irom, kényelmesebb és nem kell "kinlódni" a töltőgetéssel.
Nem fröcskölöd ki stb stb stb...
GTPeti2007-08-02 19:42:24 // 3807
Ha a legmagasabb pontján (ahol a golyós szelep van, ha jól emlékszem) töltöd fel, akkor szvsz tele lesz.

Mindamellett, lehet, hogy igazad van. (Utánanézek pontosan.)
Mindenesetre, amikor én kérdeztem kb. 1 éve, akkor kizárólag olyan véleményeket írtak a kollégák, hogy fel kell tölteni.
GEORGE2007-08-02 19:39:16 // 3806
Az általam leírt eljárással is azonnal beindult a motor.

Amúgy ha megnyitva feltöltöd a szűrőházat s utána összeszereled akkor még az nem lesz teljesen tele.
GEORGE2007-08-02 19:30:01 // 3805
Nem kell feltölteni!!!!!!
Gondold át még1szer mit írsz:
Elég csak gyújtásra tenni és a tankból egy szívattyú nyomja a gázolajat a szűrőházba!
Szóval még csak a gyújtásra tételnél tartunk.!

Tehát elég csak gyújtásra tenni és már "ömlik" is a gázolaj a szűrőházba!!
Azért mondtam, hogy ha 5ször 10 - 20mp -re ráteszi a gyújtást akkorra tuti feltöltödik, de szerintem már az első 20mp után is!!!

utána lehet inditani és egy pillanatig sem fog a nagynyomású szivattyú gázolajnélkül járni!!

A Scudomnak sosem lett baja ( 15 ezrenként cseréltem benne a szűrőt ) és most is így lett a 156-on cserélve a szűrő.
GTPeti2007-08-02 19:24:40 // 3804
(Eredményként, a motor szinte azonnal beindul. Tapasztalat.)
GTPeti2007-08-02 19:23:32 // 3803
"rendszernél nem kéne feltölteni gázolajjal a szűrőt mielőtt visszaszerelem? "

George, ez így hatalmas hiba lenne!!!

Az igaz, hogy amúgy önmagát lelégteleníti.

De ugye nem gondoljuk, hogy a nagynyomású pumpa örül annak, ha néhány másodpercig szárazon jár? A szűrőt igenis fel kell tölteni.
Célszerű lecsatlakoztatni a felső fémházról a csöveket, kiszerelni, szűrőt kicserélni, felülről feltölteni (a komplett szerelvényt!) és aztán visszaszerelni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak