Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

bőregér2007-09-01 19:17:25 // 4102
de azt az első hibajelnél kicseréltük. zsír új, 1 hete van benne a lóban!
GEORGE2007-09-01 19:14:40 // 4101
Igen ha holtpont jeladó nem jó az hozhat több hibát is ...
Azt mindenképen nézed meg!
bőregér2007-09-01 19:11:28 // 4100
haló! van itt valaki?
bőregér2007-09-01 18:48:36 // 4099
sziasztok!
ha tud valaki valami okosságot,légyszi segitsen!!!!!!!!!! :-((
megjelent kb 2 hete a múszerfalon az üzemanyag ellátó rendszer hibajele,ledadogott a motor és halhatóan 5-ből 3 henger ment.elvittük kiolvastatni:
-vezérmütengely holtponti jeladó
-fordulatszám szenzor
-ac pumpa szakadt
-gázpedál állás érzékelő (a 2-es)
-turbónyomás kicsi
azt mondta a srác,h az elsőt kell kicserélni,mert,ha az rossz akkor hozhatja a többi hibát is.
kicseréltük!
bótira!!!
1 héten belül újra megjelent a hibajel,de nincs a többi tünet hozzá.
előre is köszi a segítséget mindenkinek
(lehet,h felgyújtom ezt a romot)
GEORGE2007-09-01 16:16:49 // 4098
Én simán megoldottam a húzó kuplunglot! :-) ( Scudon volt váltó levétel )
Amúgy marha egyszerű. A kinyomócsapágyat rá kell tenni a tengelyre, majd váltó fel a helyére. Az első kuplung benyomáskor bekattan a helyére a kinyomócsapágy. Ennyi :-)
GEORGE2007-09-01 16:13:52 // 4097
Én úgy tudom kilehet váltani a kettőstömegű lendkereket hagyományosra!
Goodboy2007-09-01 14:41:38 // 4096
Én már nem ilyedek meg töle ,3 .ik válltom van fent az elmult kb 3-4 honapban!!Nincs azzal semmi baj,de nem gyerekjáték,két emb minimum kell hozzá!!!
Bati2007-09-01 14:34:55 // 4095
szerintem is rutinos szerelö 1 nap de kell neki 1 segitö ember egydül nem megy
a 2.4 meg alig fér el a motortérben
zürös melö
azota nem viszem ahoz a szerelö barátomhoz mert azt mondta utána hogy soha többet nem nyul a kuplung/váltom hoz mert akkorát szivott vele
Bati2007-09-01 14:32:15 // 4094
Erröl valami bövebb info??
Robert-jtd2007-09-01 14:29:40 // 4093
Nem is nékem kell :)-de van még pár ismerősöm akinek jtd-je van hátha!:)
Goodboy2007-09-01 14:28:06 // 4092
neked minek,ha eladod a vasat?nekem van 35 ezer a lendkerék ,20 a tárcsa ,ill 15 a szerkezet!!!! szerintem nem rossz ár érte!!500 km ert ment az enyémben,bár nem uj ,hanem bontott volt mind csak át lett alakitva!!
Robert-jtd2007-09-01 14:25:50 // 4091
És hogyé adod cartárs?
Goodboy2007-09-01 14:22:55 // 4090
Van elado kompl kupl szettem (kevlár tárcsa+ erösitett szerkezet+Lendkerék)!!!!
Goodboy2007-09-01 14:20:40 // 4089
Urak!Kuplung cseréhez válto le,bölcsö futomü stb ,1 napos melo,na meg a huzo kupl összerakása sok szerelöt nagyon agyon vág!!!!!! Van aki lyukakat furkál a harangra,h belásson a villához!!!!! Nagy melo !
Attie2007-09-01 14:13:51 // 4088
Rhodos :) Görög sziget.

Alfa? Rengeteg. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen sok van ott.
Ez milyen? :)
Bati2007-09-01 14:13:49 // 4087
2 orás melo ???
magadnál vagy ember
ki kell venni a motort majdnem teljesen
nem láttál te még 156 2.4 szerintem

de ezzel nem a szerelöket védem mert nem érdemlik meg álltalában
Bati2007-09-01 14:08:43 // 4086
rodosz ???
az mi ??
van ott ALFA??
:)
Robert-jtd2007-09-01 14:07:05 // 4085
Akkor ezek szerint néked sincsenek jó tapasztalataid a szakszervizekkel?!
Én sem viszem oda mert mikor voltam a kocsival mikor megvettem azt tapasztaltam,hogy kimondottan húzták az időt a szereléssel(óradíj)!-ugyebár és ezen igencsak berágtam!
Ferke2007-09-01 14:03:41 // 4084
Igyen egész egyszerűen nem létezik. Ha nem találtam volna rá a srácra, akivel együtt szoktuk csinálni a vasaimat, akkor magam csinálnám.
A legutóbbi szakszervíz visszarakta a használt hf tömítésemet. A következő elfelejtett 5-6 csavart lehúzni (pl motortartó bak) + néhány vákuumcső ráolvadt a hengerfejemre, amitől comp. letiltott. 400 km-t mentem vészüzemmódban, egyenesen vissza a "szak"-hoz. 5000-ért kiütötte a hibakódot...amit ő okozott...
Ez volt az utolsó, hogy szakszervízbe mentem...utána még 1 hét múlva elkezdett folyni a gázolaj az egyik hengernél. Eltörték az üa.cső végén a műanyagot, és úgyhagyták..emiatt már nem mmentem vissza, megcsináltam magamnak..:(
Ferke2007-09-01 13:57:24 // 4083
Az összes hibára gondoltam, nem csak az elektronikaiakra. A másik dolog meg a munkadíj. 50k-ért cserélni egy kuplungot??? Ami legrosszabb esetben is 2 embernek 2órás meló? Áhhh...:(((
Nehéz megtalálni a jó szerelőt, de nem lehetetlen. Olyat, aki reális áron, 10-15-ért kuplungoz, és ha hibázik, azonnal megcsinálja gariba, nem magyarázkodik, mint a "szak"szervízt...
Attie2007-09-01 13:53:51 // 4082
Gondoltam :(

Győr helyett egy másik csodát láttam :))
Rodoszon voltunk éppen.
Robert-jtd2007-09-01 13:51:46 // 4081
És holvan olyan,hogy hozzáértő alfa szerviz?:)
mert én nemigen hallok ilyesmit nálunk!-nem tudom nálatok hogy van e olyan?:)
Bati2007-09-01 13:48:40 // 4080
sajnos nem nagyon van energiám ilyesmire

régen láttalak nem jöttél Györbe??
láttál volna valami csodát
Attie2007-09-01 13:36:37 // 4079
Szia Bati!
Ritkán látni errefelé téged...
Bati2007-09-01 13:13:11 // 4078
természetessen én sem adnék annyit érte de ha rákérdezel ennyit mondanak
én 50 pár ezerért vettem a gyári szettet és végül 50ért cserélték
gondolom tudnék a lendkerékre is jo árat találni
szerintem meg semmilyen modern auto hoz nincs hozzáértö szerelö
ez nem csak ALFA sajátosság
de szerintem ez a le degradálo vélemény inkább csak az elektromos problémáknál érvényes a mechanikus hibákat azért többé kevésbé orvosolni tudják
Ferke2007-09-01 12:40:52 // 4077
Ne mutasd be, mert álmomból felketve is tudommár sajnos, hogy hogy néz ki. :))) Csinálja még a VW, a Ford, stb., elég sok gyártó, így mindegyikhez megvan már a gyári leadásával történő utángyártott csere, a komplett szett 130k körül van, ledkerékkel együtt.
Bandival hetek óta variáljuk a megoldásokat, most Ő is talált és vett is jóval 200 alatt, asszem gyári (vagy azzal megegyező minőségű) szettet, lendkerékkel együtt.

Ebben az országban nincsen hozzáértő Alfa márkaszervíz-szakszervíz, ez szinte biztos, sokunk tapasztalata sajnos. Az meg, hogy minden kuplungozással cserélni kell a lendkereket, hatalmas baromság, akkora lehúzás,hogy csak na.
A váltót leszedve meg lehet nézni, hogy mennyire lóg a kettőttömegű, most láttam saját szememmel egyet, amin 1,5cm! lógás volt, és még semmmit nem lehetett érezni használat közben.
Egyébként lenderék nélkül egy kuplung szett 50k., ami Valeo. Tehát ez a 300k már megint az über-lehúzások egyike.:(((
Bati2007-09-01 12:32:56 // 4076
bármely hozzáértö ALFA szerviz szerint

komplett kuplug csere 250-300K

azért mert ez valami kettös tömegü lendkerék tudod hiányoznak a tárcsárol a rugok merev az egész tárcsa
és a lendkerék veszi át a tárcsában levö (terhelés csökento ? ) rugok szerepét
tehát nem 1 normál kivitelü lendkereket képzelj ha nem az árábol következtetthetöen bonyolultabb szerkezetet
ami szerintem oltári baromság tudtommal csak a BMW csinál hasonlot
Ferke2007-09-01 12:27:24 // 4075
Melyik szervíz szerint kötelező a lendkerék csere?????:) És mi volt 150?? Lendkerék nélkül a kuplung???
Ferke2007-09-01 12:25:50 // 4074
Én nem emlékszem, hogy kotyogott volna. Cseréltem volna egy bontottra, Banditól, de nem az volt a baja. Alapjáratra visszaeséskor berezonál jobb oldalon valami, a szíjfeszítő környékéről, ezért tippeltünk erre. De nem. Lehet, hogy a kettős tömegű lenkerés problémám csinálja ezt a furcsaságot is.
Bati2007-09-01 12:25:34 // 4073
irtam hogy lehet már a vásárláskor is szar volt és ez is hozzájárult a gyors cseréhez
és a cserénél nem cseréltük pont a korai elromlás miatt a lendkereket ami viszont a szerviek szerint 99% ban kötelezö de akkor nem usztam volna meg 150-böl hanem 250-300k lett volna mint egy normál kuplung csere a 156 jtd-n
Ferke2007-09-01 12:24:12 // 4072
Én 190-et mentem úgy, hogy fent volt a tetőbox, és tele volt az autó. De csak 1 percig...:)
Attie2007-09-01 12:23:36 // 4071
Hű de jó kép :-)))
Robert-jtd2007-09-01 12:02:26 // 4070
És az,hogy csak 42k-birt ki a kuplung gondolom az a Chipelésnek köszönhető?
Én a kocsiba tavaly szereltettem be már 200e-volt benne azóta rámentem 35k-t és nem vettem észre semmit,ja és még a gyári kuplung szett van a kocsiban még eddig sosem volt cserélve!
Robert-jtd2007-09-01 11:57:55 // 4069
Ez érdekes ugyanis az enyémben már 235e/km van és még gyári benne főtengelyszijtárcsa!
Ez valóban necces egy kicsit,és fura is a számomra hogy az eggyik autóban többet kibír a másikban meg jóval kevesebbet!
zender2007-09-01 11:51:44 // 4068
Hi!

Kb. 10e km-el ezelőtt cseréltem főtengelyszíjtárcsát a verdában. Most megint megadta magát a szemét..:( Pedig az előző időtlen idők óta benne volt (min. 80 e km).
Kérdésem az lenne, hogy alapban egy új tárcsának kotyognia kell? Mert amit beleraktunk vadiúj gyári volt, és picit kotyogott. Amit most rendelt a szerelőm azis kotyog. Rendeljek egy normálisat, vagy ez gyárilag ilyen hangot ad ki??

Ja, tetőboxos sebességrekordja van valakinek? 185-öt mentünk vele, mert kergettek..:)) Féltem, hogy elhagyjuk, de megmaradt.:)

z.
Bati2007-09-01 11:44:23 // 4067
szia
15K volt benne mikor vettem az autot
25K nál raktam bele Novit
67K nál már ha csak hozzá értem a pedálhoz megcsuszott
igaz ha jobban végig gondolom
a megvételtöl kezdve volt egy fura kattanás a pedál belsö holtpontja elött de az csak zavaro/idegesitö volt de lehet hozzájárult a korai cseréhez
ami megszünt a kuplung javitással
most 118K körül van benne de már érzem hogy nem tökéletes de meg nem csuszik ugye a Györi eredmények mutatják hogy nagyon nem csuszik még :)
érdekességképen 1 fogyi rekord 1002Km / 62L
ez téli 195 ös gumin csak Bp
egyébb kérdés??
szivesen válaszolok
kru2007-09-01 11:17:20 // 4066
A 175/200/210 lovas (156 és 159) hajtáslánca csupán 400Nm!!! Szóval az is necces.

Bati, neked a kuplung úgy bírt ennyit, hogy első tulajként rakattad be vagy volt már előtte benne km?
Bati2007-09-01 10:06:12 // 4065
szia

Elméletileg a 2 szenzorral talán kicsit szofisztikáltabb, mint az előd. Ennek ellenére a hajtáslánc adott, mint tudjuk. De amiatt csak a kishitűek aggódnak, mint említette valaki itt korábban. :-))))))) (Én kishitű vagyok, plusz 100ezer HUF-ot nem ér meg nekem.)

na ez 1 komoly gond a kuplungom valamennyire kimélve is max 60K bir ugy hogy az utolso 15-20 K már necces
és egy kuplug csere a 156 2.4 nél 250-300K nem 100K
és a válto kitudja mikor unja meg a plussz terhelést
gyárilag 350Nm re van méretezve a hajtés lénc de igy már 20-30nm rel fölötte vagyok
az ujjabb 175 Lovasban már 450 Nm ha jol tudom
Bati2007-09-01 10:00:46 // 4064
szia

mért mentem ki személyesen???

gondolod tudtam hogy max 2 min alatt berakják??

de nem bántam meg jo kis kirándulás volt
meg a Novitec-es ficko olyat ment az autommal hogy a mai napig nem hiszem el hogy ilyet tud a gép
de egyébbként nagyon 1xü en tesztelte
IV.ben 2500---rol 4000 ig stopperel mérte
dobozka nélkül 23sec
dobozkával 17 sec
ezért nem is a gyorsulás a fö atrakcio hanem a dinamizmus
esett már le 1-2 emberke álla mikor vezette és pl.? 180-rol 200 gyorsult
a fordulatszám also részében 3200 ig nem sok a diferencia attol fölfele jön a gyönyör
perdix1552007-09-01 08:18:02 // 4063
:-))))))
kru2007-08-31 22:57:33 // 4062
Alappénzért utóbbi jár. Kész program. De mégis ott vagy, meg az examinerrel csak átnézi, hogy minden rendben...
Adrián2007-08-31 22:52:38 // 4061
Gondolod hogy finomítana rajta tehát gépre szabná a dolgot vagy megvan neki már a bevált lefutatott tesztelt Medium ill Hard version:)))
kru2007-08-31 22:48:09 // 4060
már hogyne tudnám, hogy érted :-)))))) én is értem :-))))
kru2007-08-31 22:47:27 // 4059
Dehogynem! Most komolyan! Az ECU-t kell kiküldeni DHL-lel vagy DPD-vel, plusz elmondani a kódot, amit a kódkártyán kaptál, hogy unlockolni tudja és annyi, egy hét múlva kapod vissza a cuccost.
De azért ebben van némi rizikófaktor. Ha kigurulsz, akkor viszont van előtte vizsgálat meg, what-you-see-is-what-you-get. Gázolajban nem sok az út, az időt meg rá kell szánni.
Adrián2007-08-31 22:44:58 // 4058
Postán nem megy?????:)))))Majd itthon tesztelek!
kru2007-08-31 22:42:18 // 4057
Anélkül, hogy valaha is láttam volna egy full ECU map-et, azt gondolom (meg amiket hallottam), hogy igen, többek között ezért is sokkal szofisztikáltabb a remap.

Bár amennyire tudom, azok meg úgy működnek, hogy alacsony fordulaton is beavatkoznak, hiszen olyankor meglehetősen nyitva áll gyárilag az EGR szelep. Szóval ha mást nem is, azt általában átprogramozzák, hogy alacsony fordulaton se nagyon legyen nyitva. Magasabbon meg gyárilag is zár már.
Szóval valahogy így.

Ha remap-et akarsz, akkor irány Hollandia (Squadra-tuning) oszt kész. Hazafelé meg tesztelheted is a cuccot :-)))
GEORGE2007-08-31 22:39:47 // 4056
értem ám! :-))))
Azért hiába a turbo a cm3 az nem helyettesíti.......
természetesen a benzines turbókat is lehet húzni....
kru2007-08-31 22:38:18 // 4055
de a T miatt azokat is könnyebb húzni egy határig. erre értettem. késő van már a kötözködéshez :-)))
Adrián2007-08-31 22:35:53 // 4054
De remap ban van olyan ami csak 1 bizonyos pedál állásnál adja le a pluszt! Tehát ha "normál" üzemódban mész pl nem forgatod a gépet bizonyos ford. főlé addig nem avatkozik be!
Ja ez kérdés is volt ;)
GEORGE2007-08-31 22:32:16 // 4053
1,4 T-k és 1,8 T -k avval a benzinnel üzelemek ?? Vagy nem? :-))) :-DDDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak