Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Adrián2007-08-08 23:16:43 // 3902
ja jól belehúztál én 02.20 al debütáltam!modjuk aznap 1100 Km el;)
GEORGE2007-08-08 23:15:20 // 3901
Éppen ilyen megfontolásból szoktam 6.-ban 3 ezernél "reteszelni" a kézigázt :-))))))
Adrián2007-08-08 23:14:26 // 3900
egyébként igényli a tempós használatot!;) de komolyan ha 130 al mész pályán 160 helyett talán "0.75 lityit" spórolsz 100km en azé meg minek!:)))igy legalább nem ülepszik a korom:))
GEORGE2007-08-08 23:09:57 // 3899
Én pici hijján mindjárt átlépem a 10ezeret ( jól belehúztam 05.25.én vettem )Mindig tele tankolom, s ezért nullázok mindent.

Az 5-el kezdödő kijelzések a 130-nál meghúzott tempóknál van nálam.
De mint ismeretes....nem sokáig írkál nekem ilyent :-)
Adrián2007-08-08 22:52:08 // 3898
Az sem rossz ;) de nekünk még viszonylag friss a kapcsolatunk :))
Wickey2007-08-08 22:43:29 // 3897
nekem 5.1 és 7.3 között az elmúlt 50ezer alatt :-)
Wickey2007-08-08 22:42:42 // 3896
Megtennéd? Viszonylag sűrűn járok Pestre. Egyszer útbaejtem.
kru2007-08-08 22:39:44 // 3895
Kicsit beljebb van, Újpesten, ha az megfelel. Magyar Janiék vagy hogy hívják őket. Ha kell, előkaparom a számot.
Adrián2007-08-08 22:26:56 // 3894
nekem sosem mutatott 4,2 az átlag fogyasztás mérő
Nekem sem modjuk azért én is nullázgatok hosszab távok nagyobb tankolások során !
amihez ha hozzá adsz 0,5 litert meg kapod a valódit
Viszont ezt abszolút igazolni tudom hogy a fogyi mérőm kizárt dolog hogy 0.5-0.7 liternél többet csaljon!
Az elején a fórumon olvasottak miatt én is kicsit szkeptikus voltam de már sokadszorra igazolja ezt a max fél lityit!
Nekem 5.7-8.1 közt mutogatott idáig a 8000 Km alatt!
Wickey2007-08-08 21:47:20 // 3893
Lehet LMM-et kell akkor lassan cserélnem?

Hazafele egy emelkedős szakaszon vége lett a belső sáv lezárásának az A2-esen, 60-as korlát felold, vissza három, padlógáz.
Ahogy kell, elkezdett elmaradni a konkurrencia, majd iszonyat sípolás és "Motor control system failure contact dealer" felirat középen. A motor még csak meg sem torpant, húzott mint a gőzmozdony. Rám is jellemző, hogy egy pillanatra nem vettem el a padlógázt, csak nekiláttam szép kényelmesen elolvasni mi baja :))
A felirat szinte azonnal eltűnt, a műszerfalon sem ég semmilyen piktogramm.
Hibakódkiolvasásra és törlésre hova lehet vinni (az SPQR-en kívül) itt Vác környékén szerintetek?
Erhard 242 (Pure Energy)2007-08-08 21:03:19 // 3892
semmi köze a lmm-nek ehez...akkor tartományokban nem húzna rendesen úgy veszed észre...
Keyko2007-08-08 20:59:27 // 3891
Van egy kis problémám,remélem tud valaki segíteni.

A helyzet a követező: Este amikor hidegebb van sokkal jobban megy az autóm,persze tudom,hogy ez még nem jelenti azt,hogy baja van,de dög melegben ha hidegen elindítom akkor is érezhetően jobban megy.Régebben azért nem volt ekkora különbség éjjel és nappal...
Lehet,hogy kezd megdögleni a légtömegmérőm?!Van annak valami kézzelfogható jele esetleg?
ALFI1562007-08-08 20:26:56 // 3890
Nekem most 40L ment bele,de úgy,hogy már kifolyt,ezzel 660Km-ert tettem meg.Én nem nullázom ki a komp.-ot minden tankolásnál.Most több mint 2000Km.van benne amikor mutatja a 4.4átlag fogyit.
GEORGE2007-08-08 20:17:59 // 3889
valami trükk biztos van benne.
Ha én hajtok nem megy 8 alá.....:-)
GEORGE2007-08-08 20:17:08 // 3888
nekem sosem mutatott 4,2 az átlag fogyasztás mérő. minden tankolásnál nullázom. Százzal addig megyek míg át nem lépem :-))
Nekem 7,6 - 8,2 közt mutogat. amihez ha hozzá adsz 0,5 litert meg kapod a valódit.....
ALFI1562007-08-08 18:50:04 // 3887
Lehet,hogy a komp.mututja és a komp.olyan mint a 56-ba.(sacoló)Nekem is 4.2 mutat most az átlag.Ez több mint 2000Km-re értendő.
Wickey2007-08-08 18:49:51 // 3886
Hja. Egy 140-es utazó, 100-110es átlag azért tartható 6.5 literrel, de semmiképpen sem egy literrel kevesebből.

Vagy ha igen, akkor Azmonak is el fogom hinni a városban 10 litert fogyasztó 740iA-t :-)
Keyko2007-08-08 18:44:32 // 3885
Biztos végig lejtőnek lefelé ment! : )

Én is kevésnek találom,főleg ha azt is figyelembe vesszük,hogy egy "szaros" 3-as is majdnem 1,5 tonna...
Erhard 242 (Pure Energy)2007-08-08 13:35:27 // 3884
ezt én sem tudom elhinni....vagy akkor nagyon csal a mérő
GEORGE2007-08-08 13:26:14 // 3883
Okés, okés csak én már láttam karón varjut.
És kicsit kevesellem a 5,6-ot 170-200 temponál.... :-)
Selmak2007-08-08 11:05:08 // 3882
Cimbim szokott economyban vezetni, nem hagyj hogy töltsön a turbo, mert hamarabb elvált. Mondtam már neki hogy ezzel lekormolja vele a rendszert mert szétrázza motort, de nem hallgat rám.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2007-08-08 10:23:52 // 3881
gondolom te is tudod, hogy a pillanatnyi fogyasztás mérése semmit nem ér, max ha economiban mész akkor úgy nyomod a gázt, hogy ne nagyon kusszon fel a mutató... (max ennyi hasznát látom)
de úgy meg elbaszod a vezetési élményt
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2007-08-08 10:20:41 // 3880
117 volt az átlagsebességem ------ 5.6 l/100 km fogyasztással.
kru2007-08-08 10:17:49 // 3879
Még annyit, hogy Don biztos ez ügyben is képben van, mert ahogy kutattam a neten, kamionoknál is elég bevett a DMF konverzió sima egytömegűre, ZF-Sachs is nyomul ezen a téren.
Érdekes dolgok ezek....
kru2007-08-08 10:13:53 // 3878
Na még...

The four-part kit comprises a rigid flywheel and a traditional three-part kit. The task of damping noise and vibrations, originally handled by the dual mass flywheel, is transferred to a WX disc, whose wide angle of clearance gives it a strong damping capacity, while allowing it to transmit strong torque.

For some vehicle applications, the increased disc surface of the four-part kit also increases lifespan.

This new technical Valeo solution, with valeorigin certification, can therefore replace both the Dual Mass Flywheel and the original clutch kit, in those cases where the whole system needs to be changed.

Valeo's current range of four-part kits comprises four part numbers for VAG applications - 1.9 Tdi engines - and PSA 2.0 Hdi engines.

Valeo has launched a development program for this kind of product, and is planning regular additions to its range in the coming months, in order to extend coverage to a certain number of vehicles factory-fitted with Dual Mass Flywheels.
kru2007-08-08 09:55:50 // 3877
Itt a marketing:

The Valeo 4 piece kit consists of a traditional rigid flywheel, a cover assembly, a high performance drive plate and release bearing. The vibration control function, originally performed by the Dual Mass Flywheel, is transferred to the high performance "long travel damper" drive plate.
GEORGE2007-08-08 09:52:18 // 3876
5,6-ot eszik 200-nál?????????????????????????????
GEORGE2007-08-08 09:51:22 // 3875
Ahaaaaaa......most már ezt is tudom.
Azért "örülök2 hogy megint "találtam" egy olyan alkatrészt amit jó drágán lehet cserélni :-))
Mondjuk kellenek is az ilyen dolgok máskülönben csak bepálana a sok lové a padláson.... :-)
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2007-08-08 09:50:38 // 3874
A BMW feladta a leckét az új 2.0d-vel...
Tegnap tekertem egy új 3-assal kb 2000km-t némethonból, azt kell mondanom, hogy nagyon eltalálták ezt a mocit!
GPS szerint !!! 230-volt a vége...
Fogyasztás 5.6l (nem volt tojás a pedál alatt, végig 160-200 as utazó)
Remélem alfáéknál is folyik valami hasonló fejlesztés.
Tényleg hihetetlen, hogy egy 175 le-s motor ilyen kevéssel beéri...
Félreértés ne essék én a technikán ámulok, nem a BMW-n. (mondjuk nem szar, de inkább a 159) :P
kru2007-08-08 09:50:28 // 3873
Köcce,
én ezt nézegettem: Valeo 4 pieces kit
kru2007-08-08 09:47:32 // 3872
Azt nem is ott kell keresni hanem a régi 2.4 jtd környékén mert a blokk és a főtengely nyelestengely váltóharang stb szinte mit sem változott. Nekik meg nem érdekük hogy egy olcsóbb változatot ajánljanak a lehúzós árú helyett. :)

Ebben biztos vagy?!
A 2.4 20V-hez nem jó pl. a Q2 diffi sem... A 2.4 20V-nél GM váltó van, nem a fiat powertrain-es régi 6 gangos, tuti, hogy minden egyezik? Én nem vennék rá mérget.
Pl. a féltengely is tök más, mint pl. a 166 3.0V6 vagy a 156GTA.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-08-08 09:43:43 // 3871
azaz csak az árát nézem meg, mert van hozzá kiváltó lendkerék....:))
Erhard 242 (Pure Energy)2007-08-08 09:41:16 // 3870
1.9jtd-hez van, mert adtam is el :)))
megnézem neked a 2.4hez....
Don Gombóc2007-08-08 09:26:07 // 3869
Azt nem is ott kell keresni hanem a régi 2.4 jtd környékén mert a blokk és a főtengely nyelestengely váltóharang stb szinte mit sem változott. Nekik meg nem érdekük hogy egy olcsóbb változatot ajánljanak a lehúzós árú helyett. :)
Don Gombóc2007-08-08 09:21:51 // 3868
Ki lehet mert ez blokk és főtengely elrendezés volt hagyományossal is. Csak lendkerék és komplett kuplung csere is kell. Az előnye még az a kettős tömegűnek hogy nem zabálja annyira a tárcsát. Én 200 k-nál cseréltem de csak hobbyból és a tárcsa fél milliméterrel volt vékonyabb a képen látható újnál.
kru2007-08-08 09:19:45 // 3867
az a szett valeo de a lendkerék nem kettőstömegű de beszerelhető, kiváltható...meg az ára is sokkal kellemesebb, mint a gyári lendkeréknek.

pont ez az!!!! én szabadulni akarok a kettőstömegűtől, amint csak lehet/kell.
de a 2.4 20V-hez nem láttam a valeo webes katalógusán ilyet, sajnos.

én azt olvastam, hogy beindítani utána mindig kinyomott kuplunggal kell (mondjuk én most is így csinálom), mert alacsony fordulatszámon (600 körül?!) összerrezonál a váltóval és a váltócsapágyazás megsínyli.

namost e legutóbbi mondatot lehet köpködni, hogy faszság-e vagy sem. én nem tudom, hallottam.
Don Gombóc2007-08-08 09:17:04 // 3866
A kettős tömegű lendkerék feladata hogy a nyomaték átvitelt simábbá tegye a váltó nyelestengely felé. Ezeknél így oldották meg, míg a hagyományos fixes lendkerekű technikánál a kuplungtárcsa csinálja ezt a dolgot, ott ugyanis a tárcsában vannak körben kis spirál rugók amik ezt csinálják, míg a a te vagy az én típusomnál más a fazonú a tárcsa abban nincsenek sprál rugók.
Ilyen mint a képen. Erre a nyomatékra ez a legmegfelelőbb, és ebben a méretben nem biztos hogy találnál megfelelően erős hagyományos tárcsát és szerkezetet.
Larini2007-08-08 08:48:35 // 3865
Ki lehet cserélni? Én azt hittem, nem csereszabatos!
Erhard 242 (Pure Energy)2007-08-08 08:35:58 // 3864
az elindulás nem lesz olyan "sima".... jobban ráz, egyébként semmi más...jah meg többé nem kell cserélni :)))
GEORGE2007-08-08 08:29:10 // 3863
Hozzáértők!

Szerintetek mennyivel másabb ha a kettőstömegű lendkereket kiváltjuk a normálra?
Azt tudom, hogy olcsóbb.
De mi változik meg utána?
több rezgés érezhető majd? Vagy semmi nem lesz a különbség?
Valamiért csak kitalálták a kettőstömegűt....
Erhard 242 (Pure Energy)2007-08-08 08:18:26 // 3862
persze hogy van ilyen kedves Kru :)))
az a szett valeo de a lendkerék nem kettőstömegű de beszerelhető, kiváltható...meg az ára is sokkal kellemesebb, mint a gyári lendkeréknek.
András bácsi2007-08-08 07:44:07 // 3861
Szerintem ha nincs is most, akkor is lesz.

A figyelés szerintem kimerül a kicsit finomabb használatban. Aztán a gyakorlat megmutatja mi lesz.
GEORGE2007-08-08 06:58:14 // 3860
A klíma ennyit számítana???
itt van már olyan nyomaték, hogy szerintem észre se veszi ,hogy a klíma rajta van-e vagy sem.
A klíma is ki be kapcsolgat nem megy az folyamatosan......
GEORGE2007-08-08 00:35:59 // 3859
én kényelmes vagyok :-)
kru2007-08-07 22:23:40 // 3858
Bandi, elvileg ugyanaz, de kérdés, van-e direkt replacement, amit fel lehet csavarozni/szerelni minden különösebb mókolás nélkül.
Meg azárt a váltó csapágyazást csak hivatott védeni a DMF, szóval az egytömegű lendkerék esetén gondolom kicsit kell figyelni. Kérdés, mire...
kru2007-08-07 22:21:43 // 3857
sztem George mester arra gondolt, hogy mentél-e huzamosan 150-160 felett, mer' ott már dönti magába a naftát :-)
András bácsi2007-08-07 18:03:46 // 3856
Valami ilyesmit tervezek én is. Elvileg ugyanaz.
zender2007-08-07 17:31:43 // 3855
Mint rendesen, semmi visszafogottság, csak a hűvösebb levegő miatt nem kellett klímázni..:)
70% város, a többi mindenfelé. De a szokásos napi 10-15 menymá vazze! letolás megvolt, mint rendesen.:))
kru2007-08-07 17:22:36 // 3854
Valeo DMF conversion szett.
Hallott-e valaki olyanról (erhard?! :-)), hogy Valeo kiadta a szentenciát, hogy márpedig ő a DMF-et utálja és kapja be mindenki és emellett kiadott egy konverziós csomagot is, gyárilag DMF-es autókhoz, de emez a szett (kuplung+lendkerék) sima egytömegű lendkereket tartalmaz.
Van ilyen Alfa multijethez is?

Nem mintha cserélgetni lenne kedvem, csak izgat a dolog. Gondolom a turbó mellett a DMF lesz a másik, ami felmondja majd a szolgálatot és nem lehet idejekorán nekilátni infót gyűjteni...
kru2007-08-07 17:20:00 // 3853
De mindegy, mert az eddig mérések alapján borítékolom, hogy az lenne, amit mondtál, hogy füstöl továbbra is. Nem baj, használom oszt kész.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak