Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

BeeGee2008-01-16 15:52:15 // 6952
George!
Ne hergeld már, mert minden kezdődik előlről!

Perdix, ne kezdd el! Ha itt leírsz egy japán autómárkát is, bünti megy. Offosba leírhatod, itt nem.
WarbiRunner (Gyuri)2008-01-16 15:36:50 // 6951
Hát vagy ők vették a fáradtságot és társítottak hozzá egy váltót, ami kibírja a nyomatékát. Nem tudom, csak tippelem...
GEORGE2008-01-16 09:40:18 // 6950
Szerintem tesztelik a mindenapokban a TT mocikat és ehhez kapóra jött nekik a Saab :-)
GEORGE2008-01-16 09:39:05 // 6949
Hova iparkodsz ennyire hosszú barátom?? :-))
GEORGE2008-01-16 09:38:32 // 6948
Szeva.
Kegyetlen leszek, nem hiányoztál!
Nem hiányzik, hogy a kamuzásaiddal hergeld itt az embereket!
Most már bizonyitsál, ne csak "kamuzz"

Több bizonyitási lehetőség is fel lett ajánlva, de úgy csinálsz mintha be se lenne írva.
Na innetről búdös a dolog!
Nem baj ha hanyagolsz minket, remélem megérted. köszi :-)
GEORGE2008-01-16 09:32:16 // 6947
Perdix cartársal más a helyzet.
Valamiért valótlanmondási kényszere van!
De már nem érdekel, majd ha bizonyitja a kamuzásait akkor hiszek neki, addig
a messziről jött ember azt hazudik amit akar kategóriába esik nálam, és jó párunknál!
Ez van! :-)
Liquid2008-01-15 21:18:47 // 6946
egy párhuzamos világban él :) vagy legalábbis túl sok Sliders-t nézett :)
Csöri2008-01-15 21:03:22 // 6945
És bejött.:)
Csöri2008-01-15 21:02:41 // 6944
Akkor is k@pják be, mert mindenhol az írják, hogy az ő motorjuk, a Fiatról egy szó sem esik.
Cgo2008-01-15 21:01:53 // 6943
amugy meg azt hiszem ez tiszta politika, a FIAT mar ugyse irhatja be sehova, hogy elsok lettek vele, igy inkabb valamit valamiert alapon atengedtek. peldaul az Alfa amerikai visszatereseben segitenek par GM szalonnal hmmm?
Cgo2008-01-15 21:00:08 // 6942
igy van, az Alfa is ezt csinalta 97-ben a 156-al, letesztelte a CR-t minden mindegy alapon :)
Wickey2008-01-15 20:59:06 // 6941
mert most ők tesztelik, ha szar, a GM égjen be vele, ha jó, majd megjelenik a fiat-konszernben is :D

ez is van olyan jó magyarázat, mint bármi.
Csöri2008-01-15 20:50:05 // 6940
A GM az 1.9 MJTD motort teszi a sz@rjaiba. Nálunk miért nincsen ikerturbós belőle?
Cgo2008-01-15 20:45:11 // 6939
turbokorszak :)
Csöri2008-01-15 20:40:45 // 6938
Mit olvasok ma az egyik germán autós lapban? A GM ujabb ikertúrbós motoron dolgozik. Az 1.9 mellé az 1.3 dízelét is ikerturbósítani akarja.
Na most mi van????
Hosszú2008-01-15 19:12:55 // 6936
:P

Vikking 3112008-01-15 18:06:11 // 6935
Egy alternatív valóságról. Az is valóság, csak alternatív.
perdix2008-01-15 17:50:49 // 6934
Hiányoztam? Gyerekek lássátok már be én csak a valóságról számolok be! Ehhez tessék tartani a Cartársaknak!
Ferke2008-01-15 16:52:13 // 6933
Ez igaz. pl az egr-es kérdésre is alig írt valaki, pedig ez mindig felkapott téma szokott lenni. :)
Ferke2008-01-15 16:50:56 // 6932
Ez is igaz.:)
WarbiRunner (Gyuri)2008-01-15 16:28:50 // 6931
A cirkusz arra jó, hogy elterelje a figyelmet a lényegről...
Ferke2008-01-15 15:53:39 // 6930
Ebben van valami! Kell az embereknek a cirkusz!:))
Maxwell2008-01-15 11:34:57 // 6929
Látod.... perdix cartárs olyan mint a bulvárlapok. Mindenkit idegesít, meg többnyire hülyeségeket ír, de folyamatosan kavargatja a közéletet. Milyen unalmas nélküle... :D
GEORGE2008-01-15 10:10:56 // 6928
Nem lehet mindig irni :-))
Goodboy2008-01-14 17:23:40 // 6927
már akinek lassan pörög!D
Maxwell2008-01-14 17:12:03 // 6926
úgylátom lassan pörög a dízel ilyen hidegben..... :)
Selmak2008-01-13 14:30:32 // 6925
Valószínüsíthetőleg az.
Ferke2008-01-13 13:02:23 // 6924
Ok, köszi, kifaggatom.:)
Goodboy2008-01-12 21:46:36 // 6923
az!!!!!
imi1562008-01-12 21:43:21 // 6922
Valószínüleg az lesz a következő lépés,hogy azt szétszedjük!
Egyébként ebben változó geometriájú?2001 harmadik havi a paripa,81 kw.
Goodboy2008-01-12 21:40:22 // 6921
turbbooooooooo,a hunyooooooo!!!!
imi1562008-01-12 21:38:47 // 6920
Semmi rendellenes hangot nem hallok.
imi1562008-01-12 21:30:45 // 6919
Ezt a turbóbekormolódásos dolgot említettem én is a villamosságszerelőnek,azt mondta az biztos hogy nem(szerinte)!Pedig lehet,hogy mégis valami ilyesmi lesz a probléma!
Az biztos,hogy valami miatt nem kap elég levegőt,azért dob ki egy pamacsot!
De miért????Meg miért csak meleg motornál????
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-12 21:29:17 // 6918
általában ha tele van dzsúzzal akkor el is törik benne a porcelán de annak meg hangja van...
Goodboy2008-01-12 21:26:55 // 6917
ez egy porcelán amin lyukak vannak teljesen ki kel dobni belöle!!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-12 21:25:18 // 6916
ki kell égetni :)))
nem tudom...biztos lehet valami löttyel..
imi1562008-01-12 21:23:23 // 6915
Sztem a turbónyomással nincs gond,mert amíg nem teljesen meleg a moci,kifogástalanul működik,semmi füst,meg jól is megy!A fogyasztás is jó.
Meg ezt a szarakodást sem mindíg csinálja,még meleg motornál sem!
A katalizátort még nem néztük!Azt cserélni kell,ha el van tömődve?Vagy lehet valahogy tisztítani?
Goodboy2008-01-12 21:19:19 // 6914
változo geos turbinád el van kokszolodva valszeg!!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-12 21:15:13 // 6913
turbónyomás?
katalizátor nincs eltömődve?
imi1562008-01-12 21:09:10 // 6912
Asszem itt még nem zaklattam senkit a kínommal:)!Talán valaki tud segíteni:
Egy ideje olyant csinál a gépem(1.9 jtd 8v),csak üzemmeleg motornál,hogyha alacsony fordulatszámról próbálok gyorsítani(kb.1500 f/min)nem kezd el húzni.4-5 másodpercig nem történik semmi,majd kiköp egy fekete füstöt és utána indul meg.
Voltam villamosságszerelőnél,rádugta a gépét,de semmi hibát nem jelzett.Légtömegmérő tökéletes,porlasztók is jók,minden oké.Tehát valószínüleg valami mechanikus probléma lehet.
Az EGR szelepet is kitisztítottuk.Egyébként abban is alig volt korom.
Ha valaminek volt már ilyen problémája és sikerül rájönni mi a baj,kérem jelezze!
Köszi előre is:)!
WarbiRunner (Gyuri)2008-01-12 20:56:00 // 6910
Írtam az oldaladra, kicsit megkomplikáltuk a történetet, mert az autót semmiképp nem tudjuk nélkülözni hétfőn reggel. Próbáltam kölcsöngépet szerezni, de nem jött össze.Muszáj menni... Mindenesetre köszönöm a segítséget!
WarbiRunner (Gyuri)2008-01-12 20:41:08 // 6908
Hali! Mostmár bizonyított tény, hogyha az autóm futásteljesítménye valós, akkor igenis kibír 120ezret a vezérlés (120633). Sikerült, megúsztam :-)
A görgők és a vízpumpa pont úgy néztek ki, mint amihez az életben senki hozzá nem nyúlt, úgyhogy nagyon ideje volt. Cseréltünk mindent, vezérlés cuccait és a hosszbordás komponenseket is. Meg olajat+szűrőt. Úgyhogy gyíí tovább paripák :-)
Selmak2008-01-12 10:17:01 // 6907
Sárospataki Bubi147 cartárs a 147 JTD végrehajtott egy ilyen műveleletet és bevált neki.
Wickey2008-01-11 23:01:40 // 6906
szeretem a hangomat :-D

amúgy meg ja

A 156 mondjon le :-P
Wickey2008-01-11 23:01:19 // 6905
jajj
kiegészítés az előzőhöz:

azt meg, hogy mennyivel tér el a kijelzett érték (konstans viszonyok között) a valóságostól, azt az határozza meg, hogy mennyire pontosan számolja ki a pillanatnyi sebességet, és mennyire pontosan határozza meg a befecskendezett üzemanyag mennyiségét.
Ez utóbbival vannak problémák, beláthatod, hogy ha a motor tudja a turbónyomást, a CR nyomást, a levegő mennyiségét ami a motorba került és a gázpedál állását, akkor elvileg mindenfajta visszacsatolás nélkül just by mathematics ki kéne tudnia számolni hogy mennyi nafta kerül a motorba. Namost... nem tudja. Macerás dolog mérni, extrém kis mennyiségeket kellene valahogy sokszor mérni (ici pici ocó gázolaj szokezerszer percenként a motorba), ami bizony nem tesz jót a pontosságnak... Közvetlenül nem is mérhető ez a fizikai mennyiség ráadásul, tehát marad a CR-nyomás mérése, és a sprickolás időtartamának a mérése és szorzása valami konstanssal ami a porlasztócsúcsra jellemző (namost ez a "konstans" se konstans, beláthatod, hogy öregszik, koszosodik, megy tönkre, szóval változik).

Egy a lényeg: a fogyasztás mérése (mind a pillanatnyi mind a "nagy" átlag) simán tévedhet akár 10-20%-ot is. Mondom, legfőképpen azért, mert baszott nehéz közvetett mennyiségek méréséből kimatekolni vajon mennyi nafta dőlt be a motorba...
GEORGE2008-01-11 22:59:28 // 6904
Értem értem egyről beszélünk csak te hosszaban :-))))
Wickey2008-01-11 22:56:14 // 6903
Gyanítom, hogy megint elbeszélünk egymás mellett :-)

Minden mérési, szabályozási és irányítási folyamathoz tartozik egy időállandó. Mérés esetében ez annyit tesz, hogy eltelik némi (sok, vagy kevesebb, megvalósítástól és eszköztől függő) idő, ami alatt a konstans mérendőt tényleg konstansra fog mérni (beáll a hiszterézise).

Jelen gyakorlati példában tehát igazad van, ha 80 tempomat, sík, többsávos autóút 5 km-en át úgy, hogy a szél se fúj, akkor a cucc az általa legjobb tudomása szerint kiszámított fogyasztási értéket fogja mutatni, mivel az időállandóját jóval meghaladó mértékben állt fenn ez a konstans érték. Tehát: a mérési folyamat teljes emlékezetét (integrátorát) a 80-al való folyamatos haladás tölti ki...
Ellenben egy padlógázas állórajt 80-ig után az elején nem fog nagy fogyasztást mutatni, mivel van emlékezete, emlékszik arra (és beleszámolja) hogy alapjáraton ketyegve kevés gázolaj égett el, és az átlagsebességre vetített fogyasztás kedvezőbb lesz. Majd ha beállsz 80-ra, tolsz egy ötöst (vagy hatost, kinek mi a hobbija) akkor szintén a fent említett emlékezetben az lesz, hogy irdatlan mennyiségű gázolaj égett el, amíg az autó 20-30-40-50km/h-val haladt, azzal fog egy legalább 7-8 literes fogyasztást kiátlagolni. 800-1000 méter után kezdi elfelejteni az előző adatokat (kicsúszik a mozgóablakból), és már a konstans 80km/h-hoz tartozó fogyasztást és sebességet fogja átlagolni.

Amúgy tök egyszerű ezt az egész méréstechnikailag:
Az ECU másodpercenként mondjuk ötvenszer megméri mennyivel megy az autó, és mennyi gázolaj döngetett bele a motorba az elmúlt 0.02 sec-ben. Nem ügy, elvégre ECU vezérli a befecskendezés időtartamát, tudja a CR nyomást, azt meg nagyjából tudjuk, mekkora CR nyomáson mennyi gázolaj megy át egy porlasztócsúcson x idő alatt. A sebesség nem nem ügy, már ezer éve viszonylag pontos kihajtási fordulatszám jelet tudunk kapni a váltóból. Ezeket szépen megjegyzi.
Ő, vagy egy másik processz(or), amelyik közvetlenül hozzáfér a leírt adatokhoz, ez most lényegtelen, teszem azt kétmásodpercenként az utolsó kábé 500 sebességadatot átlagolja, és az utolsó 500 üzemanyagbefecskendezési mennyiséget összeadja. Az utolsó 500 mintából számol tehát egy "pillanatnyi", abban a pillanatban az utolsó 10 másodpercre jellemző átlagfogyasztást. Oszt ezt jól közli veled. Ennyi. Belátható, hogy nagy értelme nem volna 50-szer kiszámolni másodpercenként, mert gyakorlatilag egy csomó nyolcast látnál csak magad előtt a hétszegmenses kijelzőt feltételezve, olyan gyorsan változnának a számok.
Az ember kábé 0.5 másodpercenként képes látni, és feldolgozni ilyen és ehhez hasonló információt. Gyakorlatilag még ez is túlzottan zavaró, ezért még ritkábban frissítik a kijelzést: gyakori, hogy 2-5 másodperces intervallumban frissül. A 156 esetében ez már zavaróan hosszú idő, a 147-esé kábé jól el van találva, és hogy Perdix klozetjét fényezzem: a suzuki "pillanatnyi" fogyasztás kijelzője volt eddig a legszimpatikusabb számomra működését tekintve.


Tudod mi lenne még érdekes? Egy viszonylag gyakran, mondjuk egy másodpercenként frissülő, de viszonylag nagy(obb) ablakkal dolgozó processz. Ez gyorsan, de kis ugrásokban változó számot eredményezne a kijelzőn, ami gyorsítás után mondjuk 5-10 másodperccel áll be a reális értékre.

banyek, nosztalgikus hangulatba kerültem, régi szép idők, amikor még ilyesmikkel pöcsöltünk az egyetemen... :-) lehet visszakéne mennem a szakmába dolgozni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak