Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Manky9562014-03-20 16:33:52 // 26252
2.4es jtdm-ek is tudják a 260le és 500nm tert :) füst nélkül , normális programmal ami nincs elcsalva a nyitvatartás stb mert azokból biza dől a füst rendesen :D Várom már hogy érkezzen egy :) És nem kell gondolni abba hogy ez veszélyes, minden tudja gond nélkül. Kuplung is.
Manky9562014-03-20 16:20:42 // 26251
4000nél pontosan 140le próbáltuk kihozni a gépből. 2000nél 280nm 2200tól-3000ig 310-315nm.
Manky9562014-03-20 16:13:38 // 26250
ja és NULLA füsttel. 330d.
Manky9562014-03-20 16:10:04 // 26249
Csak egy mérés tegnapról. 204le ből 265 valami limiter még fogja sajnos 3800tól.
410nm ből 550nm ;)

gecsa2014-03-20 16:04:18 // 26248
146 esetén igen, 300nm, de nézd meg bármelyik chiptuningos oldalon, ugyanez motor esetén 330nm körüli értékeket írnak, és 136-140le. mi mindent felfelé kerekítettünk, így gondolom ezek az értékek közelítenek jobba a valósághoz, de ezek csak számolt/saccolt adatok, padon nem járt a gép.. Manky talán meg tudja mondani a frankót, ha előtúrja a progit, és kiszámolgatja..
Alfa GT-Csaba2014-03-20 14:58:07 // 26247
Chippelve kb 20%-ot nő a nyomaték és a le is,persze normális engedett értékeken belül amit még a kocsi is elvisel hosszú távon!
WarbiRunner (Gyuri)2014-03-20 14:37:15 // 26246
Háttöö..a 340Nm-t felejtsd el szerintem, inkább 300 körül lehet :-). A teljesítmény 130-140 ló között valahol reális lehet. Viszont érdekes amit írsz, nekem nem lett érezhetőbb a turbolyuk, és kb félgázig ugyanúgy viselkedik az autó mint chip előtt, tehát nem ugrik a gázpedál érintésére, nem kell külön odafigyelni hidegen sem. Félgáz után kezd el morcos lenni, onanntól viszont olyan jó kis ideges karakter :-)
A turbolyuk dolgon segíthet a decat. Nekem 1600-ról lényegében már húz. Persze a pedálkezelésen is sok múlik, lent tényleg jobb lassan süppeszteni.
Nálam a chip után jött meg az a "röcögős" villanymotor hang, sokkal szebb lett a motor hangja fordulaton. És ami elsőre nagyon feltűnő volt, hogy eszméletlenül forog a gyári állapothoz képest. Előzéskor a mai napig rácsodálkozok, a porlasztók cseréje óta meg pláne, hogy mennyire fáradhatatlanul tol.
gecsa2014-03-20 13:40:28 // 26245
Idáig is eljutottam végre.. csak kellett egy kis tesztút.. :)
'''''2014-03-17 19:22:06 // 26244
Ez mondjuk 156-os és nekem 159-em van de úgy nézem az az előkatalizátor is kikerül.
Köszi.
mreni2014-03-17 16:09:12 // 26243
Persze,de a katnak semmi koze nincs a korom kibocsatashoz.
Alfa GT-Csaba2014-03-17 15:01:29 // 26242
Nyugodtan kidobhatod ,semmi jelentősége sincs neki,csak felesleges súly :-)
piski2014-03-17 13:20:48 // 26241
valaki nem tudja h a 147esen 1.9 jtd 140 le,a középső dob az csak egy sima dob mert akkor kivenném mert a hátsót is cseréltem sportra de ha nem akkor hagyom?
Skodra2014-03-17 11:26:35 // 26240
linl!!

Ezen a videón látható ,hogy az előkatalizátort ,is kidobták!
'''''2014-03-16 20:07:53 // 26239
Beleztél már ki teljesen rendszert?Nekem még van egy előkatalizátorom a motor után kicsivel.Gondolkodom,hogy azt is kidobom de valaki azt mondta,hogy akkor nagyon fog füstölni.Részecskeszűrőm és hátsó dobjaim már nincsenek így persze azért van füst is de érdekelne mennyire változna,ha változna egyáltalán.
'''''2014-03-16 20:02:19 // 26238
Megmutassam? :-)
Föckös2014-03-16 19:06:09 // 26237
nekem üres a katalizátor, semmi többlet hang, csak bizonyos fordulatoknál hajszárító hang van:-)
Olajcserénél láttuk, hogy kezd szépen elrohadni a hátsó dobom, így azt hiszem ott felújításra lesz szükség. (erősen elgondolkodtam egy üres csövön, nem egy 5hengerest hallottam már így, szelíden morgós, nem üvöltős)
mreni2014-03-16 18:29:18 // 26236
jah,csak van egy pár dob a gyáriban.. 60assal érezhetően jobb amúgy.
Skodra2014-03-16 18:24:59 // 26235
A gyári is közel 60-as,nekem a dinamit dobosok javasolták,hogy ha már úgyis új nyitott rendszert csináltatok,akkor már inkább 70-es csőből érdemesebb,egy végdobbal,katalizátorok nélkül!
mreni2014-03-16 17:32:31 // 26234
full hülyeség a 70es renszer,60as bőven elég
redbull902014-03-16 15:16:45 // 26233
Végre valami felveszi a felsőbb kategóriákkal is a versenyt ... nem kell agyon chippelni meg tuningolni.... :))) 3 ezres dízel hajrá Alfa! :D
GTPeti2014-03-16 14:46:00 // 26232
Az első kérdésre a válasz: de. Ezt írták már többször is. B)
'''''2014-03-16 14:43:54 // 26231
Hátsó dob cserével nem fog változni a hangja.Csatlakozom az előttem szólókhoz és én is üres rendszert javaslok végig.Nálam is csak úgy jött meg a hangja az 59-nek.
redbull902014-03-16 11:59:00 // 26230
Őőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőő :D nem :/ :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-03-16 11:52:12 // 26229
Te vitted el tegnap az 5-öst ? :D
redbull902014-03-16 10:52:31 // 26228
Az új Maserati Ghibli motorját nem szeretnék Alfába bele tenni?
Brera, 159 nem 2.0jtdm kellett volna csóri motort beletenni amúgy is nehéz autóba...
Remélem lesz már ezzel a Giulia-val valami és megkapja a 3 ezres Dízelt...
Meg azt is remélem így fog kinézni :D

Skodra2014-03-16 10:37:49 // 26227
Így igaz,az összes katalizátor kidob,csak végig cső,( legjobb egy 70-es rendszer) mert az hozza meg az igazi mély hangot egy speckó hátsó dobbal! Tapasztalatból írom!
DieselManiaco(NagyVad)2014-03-16 10:35:55 // 26226
65-ös cső végig,nehezékek kidobálása,vagy egy átmenő nagy végű (80 körüli) vagy dob nélkül...
mizooo2014-03-16 10:34:39 // 26225
A végig nyitott rendszer dob nélkül.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-03-16 10:32:22 // 26224
Sokszor volt itt téma. Hiába raksz rá akár milyen speckó sport dobot nem lesz változás. Ha a jtd-nél hangot akarsz akkor katalizátor kiherél ez a minimum.
jim1562014-03-16 10:04:43 // 26223
Szeretnék kicsit sportos hangot a gépnek! Dieselnél milyen hátso dob lenne jó?
adamqv1452014-03-15 18:49:25 // 26222
Addig eljutottam vákum pisztollyal hogy ami elől van szelep az megtartja a vákumot viszont ha arra a vákumtartályra csatlakoztatom rá akkor elereszti a vákumot. Volt hogy párszor észhez tért az autó és akkor tökéletesen működött a geometria. De már legalább egy hete nem megy. Úgy hogy lépnem kell valamilyen irányba. Azt hiszem a jövő héten nekiesek kicsit jobban.
Csancsi2014-03-15 18:30:52 // 26221
Sziasztok.
Kérdésem lenne . Vettem egy 156 1,9 jtd 1999 es alfát és nem ír hibakódot, de kis gáznl erőteljesen rángat . egr levan dugózva. minden segítségnek örülök.
mreni2014-03-15 15:08:59 // 26220
szerintem amire te gondolsz hátul az a vákumszivattyú puffertartálya
GTPeti2014-03-14 22:14:59 // 26219
Most, hogy így mondod, kéne vennem oda új csöveket. Vajon gyáriban szállíthatóak-e?...
Adrián2014-03-14 22:04:52 // 26218
Szerintem ne hátul keresgélj nézd meg elöl a homlokfalon a turbónyomás szabályzó szolenoidot az is produkálhat hibás működést és onnan kövesd le a vákum csőveket egészen a turbóig ! Csak gyári minőségű csöveket hasznáj mert a nem megfelő átmérő és keményég esetén a vákum összeszívja a csövet és semmit nem csináltál! Ha ott minden ok akkor a turbódnak dolgoznia kell.GTPeti és az én blogomban is van infó.Sok sikert!
adamqv1452014-03-14 21:26:25 // 26217
Alfa 156 2.4jtdm 20v-hez nincs valakinek motorról robbantott ábrája? Az lenne a kérdésem hogy a motor hátulján van egy vákum doboz ami vezérli a turbó változó geometria részét valamint még pár cső csatlakozik bele. Az lenne a kérdésem hogy melyik vákum szelepek csatlakoznak ebbe a dobozba hogy kiszűrhessem a hiba okát (legalább 2 van még ezen a turbovezérlő szelepen kívül). Valahol elmegy a vákumom és így nem működik a geometria a turbómon.(csak néha tér észhez 1-1 alkalomkor) Köszi bármilyen segítséget. Jó lenne ha menne már lentről is az autóm :)
Föckös2014-03-14 17:46:21 // 26216
Hát igazából ha ez egy light remap, akkor simán megér ennyit ez a vezérlő, meg a cuccok hozzá!

De ha nem euro3as 8 szelepes motor van, akkor olcsóbb egy remap.
WarbiRunner (Gyuri)2014-03-14 16:53:24 // 26215
Áhh..felejtős teljesen. Vagy motorcserével együtt. Az elvileg összejöhet, mert 10%-on belül emelkedik a hivatalos teljesítmény (van még ilyen szabály?), és szerelték gyárilag az autót ilyen motorral. Vagy autócserével...
WarbiRunner (Gyuri)2014-03-14 15:47:01 // 26213
Nem tudom mi a cél :-) Csak egy hibás computer cseréje vagy tuning?
Föckös2014-03-14 15:08:42 // 26212
jaja háddeminek? ha már progit kell cserélni, akkor már át lehet írni jól a 105öst is.:-)
WarbiRunner (Gyuri)2014-03-14 14:53:33 // 26211
A porlasztója sem ugyanaz, a turbo sem, a program is teljesen eltér, nem csereszabatos az ECU. Viszont jó kérdés, hogy feltehető e pl egy 105 lovas ECU-jára a 115 lovas programja. Erre látok esélyt, bár olyan tudná megmondani aki csinált már ilyet.
gecsa2014-03-13 20:09:27 // 26210
mindkettő más..
Buddha2014-03-13 20:03:15 // 26209
Néhanapján egy kis alkoholt a tankba és nem lesz víz probléma... ;-)
GTPeti2014-03-13 20:02:59 // 26208
Nagyon erős a gyanúm, hogy NEM.
sty2014-03-13 19:57:20 // 26207
Valaki meg tudja nekem mondani hogy az 1,9 Jtd 8v 105 és a 116 pacisnak ugyanaz a komputere és a programja?
gecsa2014-03-13 11:54:12 // 26206
"...nem elsősorban a kút márkajelzése a lényeg, hanem, h kik üzemeltetik az adott kutat."

Ez a lényeg...
dev1662014-03-13 11:33:06 // 26205
Nem tudom, hogy szándékosan vizezik-e vagy a hanyag tárolás miatt (vagy mindkettő) kerül víz az üzemanyagba, de az biztos, hogy ez egy létező jelenség. Nem elég jó kúton tankolni. Sokkal inkább szerencse kell hozzá. Én csak Shell-en és OMW-n tankolok mégis bejelzett a vízszenzorom pár hónapja. Azóta az a taktikám, hogy igyekszem mindig más kúton oltani dízelszomjat és továbbra is kerülöm a MOL-t, Lukoil-t és a noname-ket. Ettől függetlenül én úgy gondolom, hogy nem elsősorban a kút márkajelzése a lényeg, hanem, h kik üzemeltetik az adott kutat.
Gyula1472014-03-13 11:23:06 // 26204
Egy jó barátom nagyon sok JTD-t javít..nem nagyon szoktak találkozni 8V-s JTDből porlasztó meg nagynyomású szivattyú hibával talán 1 max2-vel..inkább a kettőstömegű és légtömegmérő probléma szokott lenni..
Ferke2014-03-12 19:38:37 // 26203
Ne mondj mar ilyet, amikor jobban teljesit, na...:))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak