Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Liquid2015-03-15 21:37:05 // 28302
	akkor vagy elírtál valamit, vagy nem up-to-date a kalkulátor :)
	
Liquid2015-03-15 21:36:31 // 28301
	pontosan ez volt az oka, hogy minél több autó beleessen a kategóriába
	
Dzsozy2015-03-15 21:16:44 // 28300
	a teljesítmény adót beírtam egy netes kalkulátorba. Ezt dobta ki. :)
	
GTPeti2015-03-15 21:16:12 // 28299
	Duzzogó mód ON
Mekkora ki...szás már ez a 100kW alsó határ. Egy értelmesebb családi autó manapság simán van ilyen teljesítményű... A 180kW-vel egy kalap alá venni?... Idióták. Megszokhattuk.
Duzzogó mód OFF
	
Mekkora ki...szás már ez a 100kW alsó határ. Egy értelmesebb családi autó manapság simán van ilyen teljesítményű... A 180kW-vel egy kalap alá venni?... Idióták. Megszokhattuk.
Duzzogó mód OFF
Liquid2015-03-15 21:12:58 // 28298
	Ezt a teljesítményadót honnan vetted? X ft/Kw, az X pedig korfüggő.
Tegyük fel hogy mindkettő 2008-as:
teljesítményadó:
1.9JTS 160LE --> 118x300 = 35400,-
2.2JTS 185LE --> 136x300 = 40800,-
bizotsításnál pedig mindekettő a 100-180Kw kategóriába esik.
Tehát biztosításban nem különbség képező dolog, teljesítményadóban pedig, a példa szerint 5400ft az evés különbség, ami se összegben se %-ban nem komoly tétel.
Ezek alapján mondom azt hogy nem jelentősen nagyobb teher a 2.2JTS mint az 1.9JTS.
Legalábbis tudtommal ezek az aktuális szabályok. Ha mégsem, akkor javítsatok ki!
	
Tegyük fel hogy mindkettő 2008-as:
teljesítményadó:
1.9JTS 160LE --> 118x300 = 35400,-
2.2JTS 185LE --> 136x300 = 40800,-
bizotsításnál pedig mindekettő a 100-180Kw kategóriába esik.
Tehát biztosításban nem különbség képező dolog, teljesítményadóban pedig, a példa szerint 5400ft az evés különbség, ami se összegben se %-ban nem komoly tétel.
Ezek alapján mondom azt hogy nem jelentősen nagyobb teher a 2.2JTS mint az 1.9JTS.
Legalábbis tudtommal ezek az aktuális szabályok. Ha mégsem, akkor javítsatok ki!
GTPeti2015-03-15 21:10:24 // 28297
	Ja, ha 70-nel mész országúton és 30-cal városban, úgy könnyű négy litert elérni. :))))
	
mreni2015-03-15 20:37:40 // 28296
	az lemaradt,hogy a valós az 5.7 lett,de az sem rossz.
	
Dzsozy2015-03-15 19:42:08 // 28295
	Ezzel picit vitáznék. :) Teljesítményadó 1.9re 27140,-   2.2re 62560 a kötelezőnél meg nem egy kategória, 2.2 egyel feljebb van. De csak már ott tartanék! :)
	
mreni2015-03-15 17:38:26 // 28293
	
	
Mr. Z2015-03-15 04:31:43 // 28292
	
	
Mr. Z2015-03-15 04:18:32 // 28291
	nekem az a bajom az 1.9 és a 2.2 JTS-el, hogy nem igazán megy, kevés a 159-hez. Lehet csak a V6 után volt gyenge, de nekem nem tetszett. Jó meg minden, csak annyi pénzért dühít , hogy nem megy.
	
Mr. Z2015-03-15 04:11:53 // 28290
	kevés lóerő kevés probléma....
	
Mr. Z2015-03-15 04:10:43 // 28289
	én napi 4-5-10 km-ert megyek meg hétvégi 60-70 max. Nincs meg az évi 10.000. Pont ezért váltottam dízelről V6-ra.
	
Liquid2015-03-14 22:55:14 // 28288
	a 15, 25 akart lenni
	
Liquid2015-03-14 22:54:38 // 28287
	az 1.9 JTS és a 2.2 JTS között azért nincs egetrengető különbség, se fenntartásban se sarcokban. Biztosításilag ugyanabba a kategóriába esnek, van köztük 15 lóerő különbség, tehát a teljesítményadónál se nincs különbség.
	
Dzsozy2015-03-14 22:07:28 // 28286
	2.2-ben is gondolkoztam, de nem a kipufogó számít! :) Azért az átírási költség, meg a kötelező, és a teljesítmény adó azért odabasz rendesen. azért kösz mindenkinek a tanácsot,a segítséget, asszem még van időm alfacityig, az biztos hogy 159 megyek, de a típus az még kérdés. :)
	
.......................2015-03-13 20:22:15 // 28285
	Akkor inkább a 2,2 jts ,
Az már 2 kipufogós
És ugyanaz a konstrukció mint a 1,9
Egyébként a vezérműlánc macerás ezeknél
Bár van hozzá alkatrész
	
Az már 2 kipufogós
És ugyanaz a konstrukció mint a 1,9
Egyébként a vezérműlánc macerás ezeknél
Bár van hozzá alkatrész
Dzsozy2015-03-13 19:10:34 // 28284
	Azért szeretnék 159-t mert 33 volt,155 volt. 166 elkelt, és 159 KELL. :) Az egyik legszebb alfa, igaz nekem személy szerint (előre is bocs akit érzékenyen érint)) a 155 a valaha volt legjobban betalált forma.
Nem a fogyasztás miatt szeretnék dízelt, hanem mert abból jóval nagyobb a kínálat.
25km-nél az az egy liter ide vagy oda nem tétel, a másik 1.9 JTS. Volt olyan este hogy szinte nem is aludtam, annyira forgott az agyam. :)
	
Nem a fogyasztás miatt szeretnék dízelt, hanem mert abból jóval nagyobb a kínálat.
25km-nél az az egy liter ide vagy oda nem tétel, a másik 1.9 JTS. Volt olyan este hogy szinte nem is aludtam, annyira forgott az agyam. :)
Liquid2015-03-13 18:58:10 // 28283
	gondolom azért mert eszetlen jól néz ki :)
	
'''''2015-03-13 17:57:37 // 28282
	A "minek egy 159 napi 25km-re" válaszolva:
Én hét közben 3nap használom és kb 3km-et.Most adjam el és vegyek egy trabantot? :-)
Ezen a távon még a fogyasztás is mindegy.
	
Én hét közben 3nap használom és kb 3km-et.Most adjam el és vegyek egy trabantot? :-)
Ezen a távon még a fogyasztás is mindegy.
.......................2015-03-13 16:35:22 // 28281
	Ha mégis 159 akkor keresd a 2.0jtdm et
Vagy 1.9 jtdm ,de akkor a felsoroltakat ki kell iktatni,
Ha jót akarsz
	
Vagy 1.9 jtdm ,de akkor a felsoroltakat ki kell iktatni,
Ha jót akarsz
.......................2015-03-13 16:31:43 // 28280
	Inkább az a kérdés hogy napi 25 km re minek egy 159 es?
Munkába járni elég egy 1.6 multijet is
És az nem szenved ilyen kínoktól
Nincs szívósori lapátka
Nincs gond a Dpf el
Nincs gond az injektorokkal
Nincs gond az EGRel
A 105 lovas még nem változó geom turbós
Sőtmég rail nyomás szabázlyzó sincs
És max 6ot eszik
	
Munkába járni elég egy 1.6 multijet is
És az nem szenved ilyen kínoktól
Nincs szívósori lapátka
Nincs gond a Dpf el
Nincs gond az injektorokkal
Nincs gond az EGRel
A 105 lovas még nem változó geom turbós
Sőtmég rail nyomás szabázlyzó sincs
És max 6ot eszik
WarbiRunner (Gyuri)2015-03-13 15:06:49 // 28279
	Szia! A kérdés jogos, egyértelmű választ nem fogsz szerintem kapni :-)
A dízel nem szereti a rövid utakat, főleg az általad felsorolt komponensei érzékenyek. DE a turbó geometria tisztítható, az EGR kiiktatható, a lamellák kiakaszthatók, a részecskeszűrő is "elvarázsolható". Fogyasztásban pedig sokkal jobb egy hasonló tudású benzineshez képest.
Arra készülj, hogy lassabban melegszik mint egy benzines. Ha van garázsod, nem számít annyira, de ha kint áll az autó, akkor télen kicsit fázós :-)
	
A dízel nem szereti a rövid utakat, főleg az általad felsorolt komponensei érzékenyek. DE a turbó geometria tisztítható, az EGR kiiktatható, a lamellák kiakaszthatók, a részecskeszűrő is "elvarázsolható". Fogyasztásban pedig sokkal jobb egy hasonló tudású benzineshez képest.
Arra készülj, hogy lassabban melegszik mint egy benzines. Ha van garázsod, nem számít annyira, de ha kint áll az autó, akkor télen kicsit fázós :-)
Dzsozy2015-03-12 20:43:54 // 28278
	Az előző hozzászólást nem "Dida írta", hanem én. Ő a kereszt fiam, és a "gépbe maradt". Csak tisztázni akartam. :)
	
Dida2015-03-12 20:27:29 // 28277
	Szép estét Urak! 
"Új" autó vásárlás előtt állok, és nagy a dilemma!
Ha tudtok segítsetek kicsit. Még nem volt delejes autóm.Napi 25 km amit megtennék a vassal, meg a hétvégi pá km-es családi látogatás. 159 1.9 16v-n gondolkozom, de félek: egr szelep,turbó,turbó csövek, részecske szűrő, a szívó oldalon azok a lamellák. Érdemes napi 25 km-re dízelt venni?
	
"Új" autó vásárlás előtt állok, és nagy a dilemma!
Ha tudtok segítsetek kicsit. Még nem volt delejes autóm.Napi 25 km amit megtennék a vassal, meg a hétvégi pá km-es családi látogatás. 159 1.9 16v-n gondolkozom, de félek: egr szelep,turbó,turbó csövek, részecske szűrő, a szívó oldalon azok a lamellák. Érdemes napi 25 km-re dízelt venni?
droid812015-03-06 17:20:04 // 28276
	Csak ki lett próbálva, hogy mechanikusan van e gond, mert ha igen, akkor is csinálná. A lényeg, hogy nem jött  eddig rá mi lehet a baj
	
.......................2015-03-06 15:06:54 // 28275
	Ja csak szétpörög a turbo majd,és szétreped a cooler ,meg a gumics
	
droid812015-03-06 11:13:27 // 28274
	A szerelő valami csoveket felcserélt a hűtő körül, és akkor ment rendesen. Így viszont nem szabályoz le, megy a turbó amennyit tud.
	
.......................2015-03-06 10:04:46 // 28273
	Direktre?
Bővebben?
	
Bővebben?
droid812015-03-06 09:56:47 // 28272
	Ha direktre kötöm a turbónyomást, akkor működik rendesen. Erre én is gondoltam már
	
.......................2015-03-06 09:38:56 // 28271
	Kifúj a töltőnyomás a szívósornál
	
droid812015-03-06 08:01:16 // 28270
	Sziasztok!
159-es 2,4-es alfám gyorsításkor ingadozik a turbónyomás. 0,8-1,5-ig ugrál az óra, és érezhető a lüktetés gyorsítás közben is. Ha lassan gyorsítok negyed gázzal, akkor nincs baj, illetve ha tövig nyomom akkor is jó. Közepes gázadásnál csinálja ezt. Ötlet valakinek?
	
159-es 2,4-es alfám gyorsításkor ingadozik a turbónyomás. 0,8-1,5-ig ugrál az óra, és érezhető a lüktetés gyorsítás közben is. Ha lassan gyorsítok negyed gázzal, akkor nincs baj, illetve ha tövig nyomom akkor is jó. Közepes gázadásnál csinálja ezt. Ötlet valakinek?
Manky9562015-03-05 18:23:56 // 28269
	105 lovason még nem emeltünk nyomást , nem tudom lenne e értelme .
	
WarbiRunner (Gyuri)2015-03-01 21:04:56 // 28268
	1.15 a gyárija, de ahogy a komp.map-ot nézem, nincs sok értelme feljebb menni a nyomással. Te próbáltad esetleg, hogy pl 1.3Bar-nál mit tud valójában fordulaton a 1544?
	
Manky9562015-03-01 19:41:33 // 28267
	Nagyon jól gondolod, 1baron ennyit tud szerintem is.
	
WarbiRunner (Gyuri)2015-03-01 19:21:54 // 28266
	Azt kellene, tudom. Elvileg sincs több már benne, innen már csak turbó cserével megy tovább. Próbáltam azt belőni, ahol még a látható füstölés minimális. Innen tuti hogy csak a füst lenne már több, ha erőltetném. :-)
	
Manky9562015-03-01 13:34:46 // 28265
	Én is csak kérésre , ha valaki jön normál tuningot kap. Mérj egyet szerintem ebből nem fog több lóerő kijönni ;)
	
WarbiRunner (Gyuri)2015-03-01 11:50:39 // 28264
	Mivel magamnak írom, bátran kísérletezek, hogy meddig lehet elmenni. Másnak nem írnám így fel a programot.
	
WarbiRunner (Gyuri)2015-03-01 11:47:30 // 28263
	Ettől áttolják de jobb a békesség. 1.5 füstöt mértek. A 135 ló szintnél még nem volt nekem se gond, de most eléggé meg van szorítva felül.
	
'''''2015-03-01 11:14:42 // 28262
	Jövő hét végére ha minden igaz,megint kész lesz egy nagyobb turbó a verdához.Kezdhetsz lassan agyalni a progikon! :-)
	
Manky9562015-03-01 09:37:16 // 28261
	Az összes autom átmegy műszakin, még ilyen miatt Sosem hoztak vissza kocsit.
	
Manky9562015-03-01 09:35:46 // 28260
	Programot meglehet úgy írni hogy jól működjön,nem éppen tökéletes légtömegmérövel.
	
159 Indigo Gray 2.4 Monster2015-03-01 07:44:13 // 28259
	Természetesen az enyémet is meg piszkálta Manky :-) műszaki nem gond :-)
	
WarbiRunner (Gyuri)2015-02-28 23:44:18 // 28258
	Ja, erre akartam írni :-)
	
WarbiRunner (Gyuri)2015-02-28 23:43:02 // 28257
	Aztán műszakira lehet visszább írni...:-) Nekem most szóltak, hogy sok a füst egy picit. Mármint nem a látható, hanem a mért. 
Erre a dyno progira viszont kíváncsi vagyok, nagyon érdekel, hogy mit dob ki a mostani remapomra.
	
Erre a dyno progira viszont kíváncsi vagyok, nagyon érdekel, hogy mit dob ki a mostani remapomra.
mreni2015-02-28 22:35:08 // 28256
	az attól függ,hogy a fizető kuncsaft mit kér :))
	
GTPeti2015-02-28 22:27:11 // 28255
	Előbb kellett volna bele tenni egy új légtömegmérőt és csak utána tuningolni, nem?
	
Föckös2015-02-28 22:07:32 // 28254
	ooh, lehet/szabad azt még tovább is, bírja ;-)
	
159 Indigo Gray 2.4 Monster2015-02-28 21:24:42 // 28253
	Szegény kis 8v-t így meg húzkodni :)
	
Online tag
0
		Vendég0
355
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - 159
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 
