Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Wickey2007-01-24 21:04:31 // 1902
kru, ez király, köszi, majd megnézem mi a pálya az enyémmel.
Van-e ez a maszat vagy nincs. Illetve egy hidegindításnál majd kézrátétellel szépen ellenőrzöm a működését is :D
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-24 20:48:13 // 1901
neked is igazad van kru
autópályán nem éri el a 80 fokot sem akkor tényleg a termosztát hibás... cserés :(
most beszéltem a "szállítóval" 26 pénz a gyári...
kru2007-01-24 20:42:43 // 1900
erhard, persze, hogy ne foglalkozz vele... ha nincs vele gondod, fogyi rendben van, akkor minek?
ami jó, azt nem kell megjavítani.
nekem már az 50 és 90 közötti második pöcköt (70/80) nem éri el szinte soha, csak nagy ritkán, ha nagyon kergetem.
autópályán még 140-150 körül sem vagy épp eléri a második rovátkát.
meg én a szürke füstöt próbálom lokalizálni és megszüntetni. sokak szerint ez most a leggyanúsabb pont.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-24 20:17:31 // 1899
egyetértek veled
nálam is 80 és 98 fok között ingadozik a hőfok... 98 foknál kapcsol a venti de ez csak nyáron :)))
autópályán olyan 110-nél 80 fok,130-nál majd 90 fok, 150-nél 90 fok .
városban dugóban pesten 3m előrre 10 perc, kint 20 fok felett, enyhe szél :)
akkor megy fel a mutató 98 majd 100-ig utána bekapcsol a venti....
indítás után kb olyan 5 perc után kapcsol be a belső venti...
nemtom egy új termosztát odaszögezné e a 90 fokra a utatót...
kru2007-01-24 17:19:22 // 1898
a jtd 16v/20v esetén más, ott a kétzónás hűtő/fűtő egységbe van valahogy intergrálva, ott is van jele talán, a tűzfalon középtájt kellene találni vagy két relét (de lehet, hogy ez a tűzfal belső oldalán van...) vagy van egy hőmérséklet érzékelője a kieg.elektr.fűtésnek, az a baj, azt nem tudom azonosítani, hogy hol található pontosan, de valahol ott, ahol a hűtőfolyadék belép a fűtési rendszerbe.
BambiSW2007-01-24 16:17:15 // 1896
Ha találsz valamit feltétlenül oszd meg velünk, mert így kideríthetem, hogy nekem van-e. A kezelési szerint kétzónás légkondis JTD-kben van, de hát ki tudja. Én a kilencven és a balra lévő pöcök közt ingadozik félúton tábort erősítem :)
kru2007-01-24 16:08:03 // 1895
most, hogy itt a tél derekán így fellángolt ez a hőfok téma, szerintem ne fokokat írjatok, mert félrevezető, hanem pozíciót :-)))
Az 50 és a 90 be van jelölve, közte van egy osztás, na ehhez képest hova van szögelve? :-)))
kru2007-01-24 16:05:50 // 1894
sajnos nem. az új 2.4 20v-knél már nincs ilyen. újabban már csak a 166 2.4jtd.
nem tudom milyen megfontolás miatt. eleinte megörültem, hogy lesz olcsón állófűtésem, de hamar lehűtötte a kedvemet a valóság.
nekem is elektronyos van (ha ki nem spórolták)...
megkeresem majd, hogy melyik az a bizti, mert most már engem is érdekel.
tgabika2007-01-24 16:04:36 // 1893
Nekem is 80 fok...oda van szögelve :)
kru2007-01-24 16:03:24 // 1892
ja az a sajátos szag szerintem pont nem lesz, mert az a régi 2.4jtd-k meg talán a 166 2.4 jtd-kben lévő gázolajos kieg.fűtésre vonatkozik szerintem.
a 166 2.4 jtd pl. elég olcsón állófűtésessé alakítható, csak a webasto vezérlő elektronika kell, minden más benne van.
szerintem az elektromosnál nem kellene sajátos szagnak lennie.
egyébként kiderül, hogy van-e, valahol, amit nem vágok fejből vcan két b#&i nagy biztosíték, ami ezt védi, asszem két fokozatú.
de mondom, a jó ég tudja, konkrétan melyik 156 jtd modellekre igaz ez.
BambiSW2007-01-24 16:01:39 // 1891
Tényleg kru, Neked ilyen gázolajos fűtésüd van? Mert akkor megvan a megoldás a fogyi növekedésre és a furcsa színű kipuf gázra. Merthogy ez nem kapcsol ki menet közben sem! (20 fok alatt és motor üzemi hőmérséklet alatt állítólag bekapcsol, s nálad a termosztát probléma miatt a motor nem éri el az üzemi hőfokot), esetleg.
BambiSW2007-01-24 15:55:52 // 1890
Igen erre én is olvastam valami halvány utalást a kezelésiben: "Mikor a motor alapjáraton forog és a gépkocsi álló helyzetben van, a kipufogó közelében sajátos szag érződik, amely a fűtöberendezés jellemzője és nem tekinthető hibának." Na de hogy mindez villannyal megy, azt nem gondoltam volna....
Ó igen egy gtv6 még télen is milyen jól fűthet! Persze könnyű annak, akinek ilyene is van és működik is :)
kru2007-01-24 15:50:56 // 1889
Tudtommal van, de itt az egyes típusok/piacokra gyárott cuccok között lehet eltérés, és nem keverendő az extra listán szereplő kiegészítő fűtéssel, ami gázolajjal megy, ez egy elektronyos fűtőszál. de mondom, lehet, hogy nincs minden évjárat minden jtd-jében.
Wickey2007-01-24 15:45:58 // 1888
Van benne kieg. elektromos fűtés?
Meg fogom utálni ezt a szemétláda autót, annyi sok szar van benne, és mind bármikor tönkremehet.
Bezzeg egy hatkarburátoros gtv6-on mi a túró mehet tönkre? :)
BambiSW2007-01-24 15:41:20 // 1887
Ebben tökéletesen igazad van, hála az olasz mérnököknek :) De ki lehet az a Kati, aki vízpára felhőt ereget miután 1-2 perc alatt felmelegedett?
Ez a vízügy egyébként szerintem sem akkora dráma, leszámítva azt, hogy a 90 fokos víz jobban fűt mint a 70 fokos, ezért jótékonyan hat az utastér felmelegítésére. Ebben azt hiszem a benzinesek verhetetlenek :(((
kru2007-01-24 15:32:37 // 1886
nem falaztam le, meg azt érezném teljesítményben, nem?
meg elvileg az előző szerelőmmel megnézettem, kipucolták és azt mondták tökéletesen rendben van.
most persze én nem láttam, át is b#&hattak.
kru2007-01-24 15:31:18 // 1885
az enyém konkrétan melegen szürkésen füstöl.
nem kéken, nem feketén, hanem világosszürkén.
és hallottam már olyan emberről, akinek ezt a problémát a hibás termosztát cseréje orvosolta.
mindegy, én szerintem extra eset vagyok, én nem a mutató mászkálása miatt kezdtem gyanakodni a termora, hanem a szürkés füst + megnövekedett fogy.
Selmak2007-01-24 15:30:37 // 1884
Lehet EGR szelep hiba is, füst. Vagy azt már lefalaztad?
kru2007-01-24 15:28:11 // 1883
wickey, a digit klíma fújhatja a meleget, mert a hőcserélőben a jtd-knél ott van a kiegészítő elektromos fűtés, amit mindaddig járat az ecu, amíg a vízhőfok el nem ér bizonyos hűfokot. legalábbis szerintem ez segít.
a másik dolog, hogy engem konkrétan nem a műszer ugrálása zavar, mert azt leszarom, hanem hogy az autó miért ereget _látszólag_ melegen is eléggé világosszürke füstöt.
akkor nem ereget, ha dugóban jól felmelegszik (90 fokot mutatva műszer által, legyen az alárhány fok), erre egyedül a termosztátot találtam, mint magyarázat, mert annyira nem durva a füst, az ic cső nincs kirepedve.
és nem kék a füst és nem is fekete.
mindegy, bekerül az új termo és kiderül minden egyből.
Selmak2007-01-24 15:24:21 // 1882
Egy CR nem fog neked szürkés - fehéren füstölni, ha meg igen akkor ott már nagy baj van. Még mínuszban történ hidegindításkor se láttam kormot max vízpára felhőt, de csak azt is kb 1-2 perc múlva ahogy felmelegedett a kati.
BambiSW2007-01-24 15:16:52 // 1881
Attól még, hogy a levegő forró és nagynyomású a hengerfal lehet hideg :) A korom is azért képződik mert tökéletlen az égés. A hideg hengerfal mentén meg lehet, hogy nincs is reakció. Ettől még azt látod, hogy kormol, csak a koromban van elégetlen gázolaj is. Egyébként egy dízel nem csak kormolni tud, hanem csúnya szürkés/fehéres füstöt is eregethet, ami már nem korom hanem olajköd...
Wickey2007-01-24 15:15:26 // 1880
Gyerekek, azért ne dramatizáljuk túl a dolgot.
A mínusz húsz fokos blokk az hideg. A hatvan fokos már nem az.
A 45-50 fokos motorvíz meg azt jelenti hogy annál melegebb a hengerfej.
Az meg már simán jó. A motor hűtőközege normális üzem esetén 82-95 fokos. 82nél zár a termosztát (tehát ennél lejjebb elvileg nem eshet), és asszem 95nél kapcsol a ventillátor, magyarul ennél melegebb sem lehet.
Ennyi az elmélet.
Sokan vagyunk így, akinek összevissza ugrándozik a vízhőfoka műszer szerint. Én nem észleltem volna hogy hátrányos lenne. A lényeg az, hogy a legnagyobb hidegben elindulva 1-1.5 km megtétele után a digit klíma elkezdi fújni a meleget. Azt pedig csak akkor teszi ha egy minimális motorhő már termelődött. Ebben az esetben jónak tekinthető a termosztát.
Selmak2007-01-24 15:09:16 // 1879
Olajkályhánál is, de az eleve légfeleslegben dolgozik. Ócskább power boxok többek között a vízhőfok szenzor jelének meghamisításával operálnak.
kru2007-01-24 15:04:12 // 1878
arról nem is beszélve, hogy ha hidegebb a motor hőfok, az ECU korrigál.
benzinesnél tudjuk, hogy ez dúsabb keveréket jelent.
olajkályhánál nem tudom.
kru2007-01-24 15:02:30 // 1877
én nem mondtam egy szóval sem, hogy lecsapódik!
csak azt, hogy elégetlenül távozik. vagyis kormol. engem az meg zavar, arról nem is beszélve, hogy a korom sok szempontból nem egészséges, példának okáért nem teljesen jó a vgt sem.
plusz mint tudjuk az kipuf.gáz az EGR-en keresztül vissza van vezetve a motorba, bla-bla-bla.
Selmak2007-01-24 14:57:30 // 1876
Dieselnél nem tud lecsapódni semmi. Gondolkozzatok már. Forró nagynyomású levegőbe nyomják be a gázolajat ami öngyulladással elég. Ha túl van hűtve a motor akkor max kormolni fog (ami szintén nem egészséges) de lecsapódni nem tud.
BambiSW2007-01-24 14:36:07 // 1875
Megvilágosodtam! Hát hiába minden nap tanulok valamit. Akkor helyesen a mostani 80-90 között jónak tűnik. Egyébként a túlhűtés igen káros mivel a hideg hengerfalra lecsapódik a gázolaj és elégetlenűl távozik. Ez növeli a fogyasztást és a kipufogó rendszer (turbó, dobok stb) sem örül neki. Persze az agy javíthat a helyzeten, de semmiképpen sem egészséges a tervezési hőfok alatt huzamosan járatni.
kru2007-01-24 13:52:57 // 1874
az lehet, nekem nem éri el már a 70-esnek hívott 80-as vonalat sem.
azóta kezdett fogyasztani jobban, mióta ez van. korábban a 80 és 90 között állt kb. félúton, ha jól emlékszem még.
fogasztás=tankolások közötti fejszámolás alapján, nem a trip computert nézve
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-24 12:54:00 // 1873
nekem akkor eszik a legkevesebbet az autó mikor 80 fokon áll a mutató... olyankor városban is 5L....
de amúgy sem sok mert az átlag fogyim 5.2L
kru2007-01-24 12:40:57 // 1872
nem igazán volt túlfűtve, kellemes 21 fokra volt állítva. bár lehet, hogy kinti 2-3 fok esetén ezt érted te túlfűtésnek.
az ok, hogy nincs annyi hulladékhő, ezért is van a kiegészítő elektromos fűtés hozzá.
de szerintem meg gond a túlhűtés, el nem égett gázolaj is marad/távozik.
nekem a fogyasztásom az utóbbi 4-5 hónapban eléggé megnőtt és egyelőre ennek tudom be. mert más nem változott (vezetési stílus, stb.)
mindegy, megvárom, míg bekerül az új cucc.
amúgy is cikkszámot váltott a gyár a termosztátra a 2.4 20V esetén, továbbra is behr, így nem lehet, hogy beszállítót váltottak, inkább lehet, hogy faragtak valamit rajta. csak nem tudom mit.
Selmak2007-01-24 12:29:28 // 1871
Ne csodálkozz rajta. Alapjáraton alig van hulladékhő, gondolom fűtés padlógázon járt, az meg elég hogy túlhűtsd a motort. SZVSZ szintetikus motorolajt használva a túlhűtés se probléma.
kru2007-01-24 11:28:43 // 1870
uraim, újra tudok fórumozni :-))
szóval tudomásom szerint a jtd-k hűtővizét 82-85 fokC között próbálja tartani a termosztát, így tényleg ezeknél 82 +-pár fok körül nyit.
Az óra nem tudom mit mér, mit mutat, mennyire pontos,
de a 70 az tényleg elvileg 80, a 110 pedig 100.
De kiváncsi leszek, mert én is most cseréltetek behr (gyárira), nekem üzemmeleg motornál ha álltam benzinkútnál járó motorral, kint 2 fok C, akkor leesett a mutató félútra az 50 és a következő pöcök (80) közé, ami már nem szép.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-24 09:00:35 // 1869
de hogy pontos legyek olyan 98 fok
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-24 09:00:09 // 1868
zárt rendszerben azért más.....a 100 fok
Selmak2007-01-24 08:53:19 // 1867
Dieselnek eleve kevesebb a hulladék hője, mint a benyásnak. Az olajhűtő nem levegős, hanem vizes, nyáron nem valószínű hogy 100fokos vízzel kellene a motorolajt hűteni.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-24 08:36:33 // 1866
csak azért a megvilágosodás kedvéért az a vonás ami a 90 fok előtt van az nem 70 ha nem 80 fok és ami a 90 után van az nem 110 ha nem 100 fok....
nem egy koléga panaszkodott, hogy csere után is maradt az ingadozás...
valahogy nincs kedvem most így munkahely megszünés előtt kidobni az ablakon 17000ft-ot, hogy aztán megint mászkáljon a mutató 80 és 100 fok között :((((
GTPeti2007-01-23 19:45:05 // 1865
Nekem a megvételkor (4 évesen) már 70 fokosodott a termo. Sztem a 3 év sem kizáró ok. Ezt csak általánosságban mondom.
GTPeti2007-01-23 19:40:05 // 1864
Nekem mióta bekerült egy EPS-Facet termosztát, azóta menetközben 90 fokra van szögezve a mutató.
(Jó, fél óra egyhelybenállás [dugó] után afölé is megy, de meggyőződésem, hogy ezt a venti nem bekapcsolása okozza. Meg kell vizsgálnom, miért nem megy az első fokozat.)
A 80 fok szerintem benne van a tűrésmezőben, de a folyamatos 70 sztem alacsony. (Nekem is annyi volt a csere előtt. Gyári termosztáttal. Vszínüleg nem volt a helyzet magaslatán.)
chrisz072007-01-23 13:13:58 // 1863
Sziasztok!
Kérdésem lenne lmm-el kapcsoltban.Azt hiszem az ezüstnyilam megérett egy lmm cserére.Nézegttem milyenek vannak,gondoltam azért megkérdezem nektek mi a tapasztalatotok.
Melyiket ajánlanátok jó az utángyártott is vagy szigoruan csak a Bosch?
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-23 12:38:00 // 1862
nekem is gyári van benne még is ingadozik
nem hinném hogy 3om év alatt megadta volna magát
BambiSW2007-01-23 11:59:59 // 1861
Nekem gyári, de a 90 fokot még sohasem érte el 70-85 között bóklászik. Előző off-os gépemnél (200SX) pl. kiderült, hogy gyárilag kétféle van, egy alacsonyabb és egy magasabb hőfokú. Lehet itt is ez van.
Ferke2007-01-23 11:35:00 // 1860
Nekem azt mondták, hogy a nem gyári termo csinálja ezt akkor is, ha jó.
Nekem gyári került bele, és oda van szögelve 90 fokra.
Selmak2007-01-23 10:19:13 // 1859
Na meg mennyire lehet hinni a vízhőfokmérőnek. Nekem is 95 -70 között szokott ingadozni teheléstől függően. Először simán felmegy 85ig utána leesik 70 fok körülire. Hivatalos nyitáspontja 105 LE JTD termosztátjának 82 fok.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-01-23 09:49:57 // 1858
ez így ebben a formában nem igaz.... több koléga cserélt termosztátot de ugyan úgy 80-tól 98 fokig járkál a hőfokmérő... mint nekem is...
GTPeti2007-01-23 09:33:05 // 1857
Meg.
Nekem meg módomban állt állításodat megerősíteni. ;)
Ferke2007-01-23 00:28:33 // 1856
Na ugye megmondtam..:)))
GTPeti2007-01-22 23:33:44 // 1855
Sziasztok srácok!
Tudom, hogy "lerágott csont" a téma, de felzárkóz(tat)ó :) olvasgatásaim közepette láttam, téma volt a hőfokkérdés.
Nos az 1.9 JTD (115LE) esetén biztosan tudom a választ.
A helyes hőfokérték a 90, pontosabban 88 fok üzemmeleg motornál. Bemelegedés után ennél nem szabad kevesebbnek lennie. Hegynek fel, hegyről le, autópályán tartós tempónál is ennyinek kell maradnia.
(A 70 fok, illetve ingadozó hőmérséklet hibás termosztátra utal.)
Reményeim szerint segítettem egy kicsit. ;)
Belga2007-01-22 22:10:47 // 1854
Stephan a Squadrás srác is dízellel jár, neki egy 2.4jtd 166-osa van. Még asszem a 140lovas. Van benne már neki minden csoda, C&B tengely meg mittomén, és jelenleg 200+le és 450nm feletti nyomaték. Húzhat mint a mozdony. :-)
Piritu - 1.000.0002007-01-22 22:00:37 // 1853
Köszi! Érdekes dolgokat lehet találni az általad idézett oldalon! Max 175 paci és 460 NM, hm nem semmi!