Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Wickey2007-02-02 22:52:19 // 2152
is-is. Kasztni körbe karcos, itt-ott (kőfelverődéseknél) diszkréten nyomul a rozsda. Szélvédő kavicsos, egyik első ködlámpa repedt. Hátul még mindig el van törve a levegőbeömlő (10ezer huf a cseredarab, hát a jóq* anyját, nem ülök én annyit hátul hogy zavarjon). És horrible dictu: kezd kirepedezni a bőrülés. Ezenfelül zörög mint az állat. (40ezer km Budapesten). A motor: nívópálcánál folyik alul az olaj, a turbó csövei vastagon olajsárosak, mióta megvettem azóta jól hallhatóan fütyül (ahonnan én jöttem ezt a hangot nem szeretjük). Ezen felül a végsebessége (SW) 190km/h-ban korlátozódik (amikor pedig tudjuk hogy az 1.6os 147esek 220-at mennek :-PPPPPPPPPP). Valamint egy 1.6-os ötös Golf legyorsulása is diadal. Ja, legújabban: a balos külső féltengely gumiharang elkezdte kifosni a zsírt. Csere....
Kompressz úr2007-02-02 22:28:30 // 2151
A motoron vagy az autón?
Wickey2007-02-02 22:27:29 // 2150
enyémben is 200k van, de már kezd meglátszani rajta.
Goodboy2007-02-02 21:57:15 // 2149
Minden szét lehet qrni méd egy profi wrct is ha eszement modon ütöd vágod,de én a dieselemet 135 ezer alatt nem nyirtam ki bár nem is volt célom ugy h most 265ezer van benne motor hibátlan jo olaj és viz!!!!
BambiSW2007-02-02 21:14:36 // 2148
Na jó kicsit többnél :) Ez nem hangzik valami jól. Akkor egyenlőre erre is vigyázni fogok :) Mondjuk a benzines elődjének sem volt soha semmi baja (turbócserét leszámítva :)), pedig már 180e felett járt amikor eladtam....
Wickey2007-02-02 21:05:54 // 2147
(Tuning) Diesel élettartam tapasztalat: van. Ha folyamatosan és huzamosabban elrúgod a száját és kiautózod belőle (akár a széria dízelből is) ami benne van, akkor 1. elfossa magát a változó geometriás turbó nagyon hamar 2. pikkpakk elvetemedik a hengerfej 3. elkezdi enni az olajat. Ugyanez igaz a benzinesre azzal a különbséggel hogy ott sokkal melegebb a kipufogógáz, tehát érzékenyebb a hajszolt turbó leállításának körülményeire. A túrós benzinest meg inkább ki szokás forgatni, míg a dízelt nem, ezért tűnhet úgy hogy a dízel "jobban bírja" pedig a csudát. Amúgy a dízelnél is csak a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzatával arányos a teljesítmény... ha nem forgatod, akkor nagy nyomatéknak kell lennie. Azt meg a mechanika nem szeresse. Játszi könnyedséggel tönkreteszek neked egy dízelt bármikor pár Bp - Hamburg - Bp túra alatt, de ha akkor nem is, akkor Budapesten napi közlekedésben párezer km után.
Wickey2007-02-02 21:00:44 // 2146
Turbós benzinesen vörösen izzott a turbó 160nál? Amikor nulla a töltőnyomás? És a folytószelep is kb. félig zárva? Akkor ott iszonyat szegény volt a keverék...
BambiSW2007-02-02 20:59:15 // 2145
Hát nekem azek a mostaniak is elég tartósnak tűnnek, bár az is igaz, hogy nagyságrendekkel bonyolultabbak (tehát sebezhetőbbek:) ), mint a korábbi dieselek. Az 1.9-s Mjet-em 3000-et forog 160-nál, ami azért lényegesen kevesebb mint a benzines elődé, hasonló sebességnél. Ráadásul ott ilyenkor már vörösen izzott a turbó, ami szintén nem a hosszú élet titka. Szerintem egy túrós benzines meglehetősen érzékeny szerkezet. Olyan mint egy hisztis szerető, mindent megteszel, hogy vele lehess, de azért eszedbe sem jut vele leélni az életed.... Egyébként van-e esetleg valakinek tapasztalata a tuning dieselek élettartamával kapcsolatban ?
dfg (Tanárúr)2007-02-02 20:35:10 // 2144
Azt, hogy pihentető elismerem. De a régi megölhetetlen dieselek már a múlté. Az valóban igaz, hogy teljesítményhez ccm kell, csak mint szélsőséges példát említettem. De azon is el lehet gondolkozni, hogy teljesítmény, vagy gazdaságosság. Mert a teljesítményhez üzemanyag is kell. Ha egy dieselből kiautózod a 200 LE-t, akkor az sem 6-ot fogyaszt. Ráadásul az ilyen terheléstől az élettartama a benzineshez képest négyzetesen csökken.
BambiSW2007-02-02 20:32:09 // 2143
Figyu, ha mész az új vasért és találkozól valami hozzáértővel :) kérdezd már meg mi a különbség az utolsó szériás 140 LE-s 1.9Mjet és a mostani 150LE-s között.
BambiSW2007-02-02 20:29:19 // 2142
A kérdés jó csak értelmetlen :). Egy 1.3-as turbós benzines 192LE-s élettartama valahol a béka feneke alatt lakhat, összehasonlítva egy nagyobb köbcentis diesel motorral és hasonló teljesítménnyel. Szép szép a turbó, de azért a teljesítményhez köbcentik is kellenek! Nekem volt olyan is (1.8T 180LE), de sztm egy diesel autót is nagyon jó vezetni. Kicsit furi a hangja, de nagyon jól ki lehet autózni a sokkal nagyobb nyomatékot, ha pedig csak utazni akarsz, akkor hosszú távon nagyon pihentető. Meg mellesleg takarékos is.
dfg (Tanárúr)2007-02-02 20:18:23 // 2141
Egy egyszerű felvetés. Egy 1.3-as turbós benzines fiat uno 192 LE. hol van ehez egy diesel?
GTPeti2007-02-02 19:57:10 // 2140
(Az egy év, nagyon brutálisan sok. Annyi idő alatt még anyukám is megcsinál egy generált. :))
GTPeti2007-02-02 19:55:56 // 2139
...és akkormajd belátja mindenkil, hogy a GTV egy nem csak egy adrenalinbomba, hanem egy igen gazdaságos autó. :))
Wickey2007-02-02 19:34:44 // 2138
Amíg nekem megvolt a 2.5 / 3.0V6-om, azzal 10 literrel eljártam, és ESZEMBE nem jutott volna dízel autót venni. Csak miután egy jómunkásembernél EGY ÉVET állt az autóm, és amikor visszakaptam 2000 km után újra csapágyas lett, na, ekkor volt az hogy vennem kellett egy mászkálósautót. Egy gtv6 mellett pedig csakis egy dízel jöhet szóba, 1.6-1.8-2.0TS nem, azok is 10 litert fogyasztanak. Makes no sense. Amúgy a 164-essel és a 156-tal egyszerre vonultunk 1300km-et autópályán. A jtd full unalmas volt, két tankolás között 35 litert evett ~500km-enként. Robi, aki vezette, vagy 8 üveg bombát megivott míg hazaértünk csakhogy el ne aludjon. Én a 3.0 24V-t minden másodpercben élveztem, és 55 litert evett... ~500km-enként! Német autópályán, 155km/h átlagsebességnél, ami azt jelenti hogy folyamatos 160-170-eket mentünk.... Tökömet se izgatta... mégiscsak V6... mégiscsak dupla olyan erős... és különbenis. Gurulunk Fittikém... :))) Egy 1.0-1.2 100-110 lóerős VGT turbós benzines sztem fogyasztásban versenyképes kellene legyen a modern dízelekkel (~6.0-7.5l/100km vegyesben/városban). Menetteljesítményre és hangra meg sokkal többet kellene tudnia. Kár hogy nem haraptak rá a technológiára. Amúgy: ahogy kopnak ki a régi benzines vasak, és jön a dízeldömping, sztem úgy lesz egyre nagyobb felesleg benzinből. Már most is érződik, egy árban van a gázolajjal, régen a benga JÓVAL drágább volt. Egy tonna nyersolajból pedig csak fix mennyiségű gázolaj jön ki fix mennyiségű benzinnel, ha hirtelen mindenki elkezd gázolajat égetni, akkor majd jön a jó öreg wikkej a benzines gtv-vel és nagy kegyesen elhasználja majd a fillérekbe kerülő benzint hétvégente :DDD
GTPeti2007-02-02 19:09:11 // 2137
Nekem, mikor betettem olyan érzésem volt, hogy nem kell nyomni a gázt (van tuning-dobozom is). Tehát értelme erről az oldalról szvsz van. A szűrési tulajdonságai viszont állítólag rosszabbak.
GTPeti2007-02-02 19:07:37 // 2136
Én is mindig siratom a benzinesem könnyedségét... (És dícsérem a dízelem fogyasztását.) Azt viszont megnézném, ha a benzinesek fogyasztását lecsökkentenék annyira, mint a dízeleké, ki részesítené előnyben a nagy nyomatékot. :)
BadBoy2007-02-02 13:33:10 // 2135
Hellótok! Lehet hülye kérdés lesz, és már volt itt, de nincs kedvem ennyit visszaolvasni. Az lenne a kérdésem a sport légszűrőnek van értelme a dizel autón? Ha bevan rakva, nem tehet kárt a motorban? Köszi a válaszokat, és véleményeket!
maxx2007-02-02 10:53:17 // 2134
L jött a nagy nap, remélem nem hallunk rólad mostanában... azaz minden rendben és nem szállsz ki sem a kocsiból :D
Piritu - 1.000.0002007-02-01 22:50:15 // 2133
Gratula!
Egyforma Vasunk lesz?
A szín a kép alapján egyforma, mindkettő 1,9 mjet (150ló?),
SW, gyári 16-os kerekek. Ha még dist. is a tied, akkor:
SZEVASZ TESÓ!!!!!
Piritu - 1.000.0002007-02-01 22:47:10 // 2132
Már említettem, hogy előre hiányozni fog a hangja a benzinesnek... Holnap felveszem magnóra.
Kovi2007-02-01 21:27:38 // 2131
Köszönöm. Remélem 1-ben hazaér az új gazdihoz!!!!!:-))))))
Kompressz úr2007-02-01 21:02:18 // 2130
Gratula a vashoz :)
Ollah2007-02-01 15:49:19 // 2129
Nem is tudtam, hogy van ilyen topic. :PPP
kru2007-02-01 14:57:29 // 2128
köszi, végül is a Milyen olajat? topicra gondoltam, de látom be van csípődve nálad, hogy kru olajkályhával jár, biztos arra az olajra gondolt :-)))
Ollah2007-02-01 14:53:26 // 2127
Íme: "Azt mondják a profik GB-ben, hogy olyan olajat kell választani, ami még éppen elmegy, és a leghígabb! Valamint arra kell figyelni, hogy a két érték közti távolság ne legyen sok (pl. 10W60 közt van 50, 10W30 közt csak 20). Az ún. wide range olajok nemannyira stabilak, ugyan tudják pl. azt a 10W60-at az elején, de sokkal gyorsabban mennek szarni, mint a narrow range. Észterest javasolják mindenütt. (Motul, Silkolene) Ja, és inkább hígabb olaj ha nem kajálja meg a moci, és gondoskodni a hűtésről! Miért hígabb olaj? Egyrészt a kisebb surlódás miatt, másrészt meg itt szinte mindenki feljebb megy a motor fordulattal. Kell a híg olaj, nehogy kavitáljon a pumpába!" Nem vállalok érte felelősséget, de olyan ember írta, akinek hajlamos lennék hinni. Egy másiktól pedig egy kis adalék: "Ez az Xw-Y szampar nem utal egyertelmuen arra, hogy milyen hig az adott olaj uzemi homersekleten."
Kovi2007-02-01 11:07:07 // 2126
Jön a verda!!!!
Szombatra itt is van ha össze nem törik az utón!!!!!
kru2007-02-01 11:03:29 // 2125
wickey, köszi, válaszolok, de átmentem a youngtimer topicba, mielőtt...
kru2007-02-01 10:59:48 // 2124
ehhh, mindig ez a vége. én szeretek bütykölni, de nem szakmám az autószerelés. olyat nem fogok tudni csinálni soha, mint pl. Ferke a te oldaladon látni. ellenben vonz a régi alfa. de mindig arra jutok, hogy csak lehúznák rólam az utolsó bőrt is. nem hiszem el, hogy nem lehet találni valahol olyat, amit valaki magának csinált, de a lételeme az újabb restauráció és tovább lép és viszonylag drágán, de mégis megmagyarázhatóan elfogadható áron adja el. nem hiszem el, hogy nincs ilyen. én adnék egyszer (ha gyűjtök addig) több pénzt egy olyan felújított gtv6-ra, ami dokumentáltan lett felújítva és ELVILEG egy mai 4-5 éves autó hibáit produkálhatja, illetve AZT NEM, mert nincs tele minden szarral.
Ferke2007-02-01 10:52:45 // 2123
Szerintem egy ilyen projektbe úyg vágja bele, ha magad csinálod a dolgok java részét. pb_ cartásunkat idézném az örök leckével: "Csak akkor lesz jó, ha magad csinálod!"
Wickey2007-02-01 10:51:59 // 2122
négy éve. hogy repül az idő.... :)))))))
Wickey2007-02-01 10:51:31 // 2121
egy dolgot jegyezz meg: az emailcímemet. Én három éve szopok gtv6-tal, négy gtv-m volt, ebből 3 gtv6. A 2literest eladtam. A gtv6-osok közül egyet elbontottam, egyet összetörtek, egy meg szétszedve otthon. Szóval precízen el tudom neked mesélni hogyan NE csináld. :)
kru2007-02-01 10:42:11 // 2120
yesyesyes!! még inkább gtv6_for_all. bár akár egy sprint vagy ilyesmi is. de gyerekek, nem ez a topic, de ha már itt felmerült, mire számítsak, tfh. találok egy olyan régi gtv6-ot vagy más gyöngyszemet, amit elkezdtek korábban felújítani, rendben is van a gép (ez ugye eleve kb. 0% idehaza, de tfh.), De hát a kor, ugye. Gondolom nem építették újra nulláról, stb. Mire számítsak, mennyi lehet ennek a fenntartása, szervizelése, ha otthon nincs ehhez háttér, hanem hordhatom berdóékhoz, bárhová. Kicsit ettől félek mindig. sorry, hogy szétbombázom a topicot...
Kompressz úr2007-02-01 10:38:26 // 2119
Tessék gondolkodni a megfejtésen! :)
Kompressz úr2007-02-01 10:37:55 // 2118
Olaszt, dupla turbóval :)))
Ferke2007-02-01 10:28:55 // 2117
Ezt senki nem vitatja. Az atuti, ha van egy családi vas, ami olajkájha, és mellé pl egy boxi.:)
maxx2007-02-01 10:26:16 // 2116
Alsó motorvédő burkolat téma: Nyáron leszereltem, mert lógott. Annak következtében, hogy hiányzik a két hátsó felfogató pontja. Valószínűleg letört és elmaradt. Tudtok ajánlani valami tartósabb módszert, mintha csak visszaszerelném és visszadrótoznám az eredetit? (20 kilós vas kartervédőt nem szeretnék, mert nincs rá szükség)
kru2007-02-01 10:24:00 // 2115
wickey megmondta helyesen... azt is hogy kell mellé egy gtv6. mer' az még...
Wickey2007-02-01 10:18:30 // 2114
Vissza fogod te még magad könyörögni egy 2.0TS-be csak azért hogy megnézhesd a fordulatszámmérőn mégegyszer a hétezres osztást. :DD Tegnap egy 1.4 16V Poloval mászkáltam, a legújabb fajtával, aszt ugye azt sejthetően nem éppen egy versenyautó. Kövezzetek meg, de a zoomzoom érzés megvolt. Egy pillanatig nem forgott 4500 alatt :-)) Szerencsétlen gtv6 is mit kap ha néha beindítom... :)))) fostartály dízel kiöli az autózás élvezetét. Semmi nincs abban hogy könnyen lehet gyorsan menni és bármennyiről bármennyire tök jól gyorsul. Az igazi mindig a duplakuplungvisszakettőtpadlóhaddüvöltsön lesz.
BadBoy2007-02-01 10:08:31 // 2113
Hanem, valami német talicskát?
Kompressz úr2007-01-31 21:16:12 // 2112
Ja kérem, ha ínyenc valaki ... :) Én is szeretnék 3.2es motorral autót, csak nem Alfát. :))
BadBoy2007-01-31 18:25:34 // 2111
Szerintem nem fogsz csalódni! Nálunk a családban még egy benzines autó sem volt! :))) Én nem is vagyok benzin autó párti, mondjuk csak egy esetben tudnék elcsábulni, ha az autó egy GTA, vagy egy GT lenne 3.2V6 motorral, de azt is csak hétvégén használnám! :)
Piritu - 1.000.0002007-01-31 18:19:21 // 2110
Úgy érzem magam, mint az elsőbálozó. Kb 650ezer km benzinpusztítás után egy olajkályha és ráadásul combosabb, mint az eddigiek!
zoo2007-01-31 18:07:34 // 2109
úgy látom nagyon be vagy zsongva. bár én is ugyanígy lennék ezzel. jó neked! ja, és igen. égetjük az olajat ;-)
Piritu - 1.000.0002007-01-31 17:04:06 // 2108
Szép estét! Mindenki olajat éget? Nekem még 46 óra.
Piritu - 1.000.0002007-01-30 18:07:45 // 2107
És hogy egy nagytudású kollégát idézzek: " A facelift még be is kavar"
Gábor(figi75)2007-01-30 17:54:16 // 2106
Ez nem egyedi és csak Alfa jelenség,az ismerősömnek Mazda 6-ja ugyanígy járt,vatta új korában besz@rt a részecskeszűrője,tréller idegeskedés,utánnajárás stb.... Ő pedig azt mondta"soha többé japán autót"! :-) Le is csaptam rá iziben,vegyél Alfát! :DD.. .-)))
Kovi2007-01-30 17:24:37 // 2105
Megnézettem az alvázszám szerint és azt irja a pergament,hogy ez biza 140le mert jtd 16v.Valamit elirtak a franciák!!!!!:-))))))
kru2007-01-30 17:11:19 // 2104
ehhh :-)))
kru2007-01-30 17:10:55 // 2103
na jó, igazad lehet. ja, keveredés van itt, de mindegy. gondolom ahány ország/piac, annyi féle történet...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak