Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

kru2007-02-17 18:00:17 // 2302
Szerintem egy nagyságrenddel nagyobb :-))
GEORGE2007-02-17 17:55:27 // 2301
ugy tudom olyan 14-20ezer közt forognak! De a jobban hozzáértők majd kijavítanak.
kru2007-02-17 17:50:01 // 2300
ebben igazad van, hiszen 1500 körül már tölt rendesen, de gondolom csak nem pörög 200.000-et percenként még ott (bár nem tudom ezek a VNT-k mennyit pörögnek csúcsra járatva) de akkor is...
Don Gombóc2007-02-17 17:40:59 // 2299
Biztos hogy azt hallod és nem a generátort például? Ajánlom a Lángnál kapható sztetoszkópot aminek a közepéből egy aluminium rúd áll ki és azt oda lehet érinteni minden helyre mert az vezeti be a hangot a fülbe, azzal nagyon faszán lehet hallani minden csapágy, szeleptőke, stb hangját.
GEORGE2007-02-17 17:40:28 // 2298
Az meg ne tévesszen meg, hogy az autód motorja csak 1300-as fordulaton van, mert a turbo már ekkor is elég magasfordulattal forog már.
GEORGE2007-02-17 17:39:30 // 2297
Szerintem a magas fordulattól van ilyen hagja!!
Don Gombóc2007-02-17 17:37:23 // 2296
Állítólag az enyém is fütyűl de sajnos azon már túl vagyok hogy halljam is,mert egy kicsit szarul hallok sajna. De nem hinném hogy a kiegyenlítetlenség okozna ilyen hangot. De megkérdezem a turbós embert legközelebb.
kru2007-02-17 17:33:49 // 2295
Ez megint egy jó vitatéma lesz. :) :-))) egy biztos, nekem a benzines turbós autóm nem fütyült, illetve nem úgy, mint az mjet. de vélhetően turbó konstrukciótól is függ. engem ami elgondolkodtatásra kényszerített, hogy miért fütyül vagy vinnyog 1300 tájékán, amikor még "alig" pörög... és az angol cikk elbizonytalanított :-)))) szóval akkor kövessük a Don-t, jó, de mégis szar :-)))
Don Gombóc2007-02-17 17:10:46 // 2294
Ez megint egy jó vitatéma lesz. :) Mindenesetre nekem volt egy szar Iveco kamionom, ami ugye azért szar mert Olasz, és ameddig mentem vele, ez 980-ezer kilométer volt, addig fütyűlt a turbója. Bár jó volt de mégis szar? :)
GEORGE2007-02-17 17:10:12 // 2293
Szerintem minden turbo fütyül csak mindegyiknek más és más a hangja. A fütyülés pedig a nagy fordulatszámból adódik.
Goodboy2007-02-17 17:03:13 // 2292
Na azt méé csak az fütyül??Mitöl fütyül ,ha fütyül és mitöl nem ,ha nem??
Wickey2007-02-17 16:56:56 // 2291
azért írtam mert legjobb tudomásom szerint úgy van ahogy azt lentebb angolul leírtad: csak a szar turbó fütyül :)
kru2007-02-17 16:23:42 // 2290
de miért írtad, hogy "ahonnan én jöttem ezt a hangot nem szeretjük"? Mindezt, amit leírtál, szerinted nem kellene? Enyémnek nehéz megállapítani, hogy 1300-1400 körül fütyül-e vagy vinnyog :-))
Wickey2007-02-17 15:21:24 // 2289
Skacok. Egy adott helyen alkalmas pillanatban kellene megejteni egy-egy összehasonlító tesztet. Én pl. kíváncsi lennék hogy az én autóm más 115 lovassal összevetve hogy viselkedik. Per pillanat ugyanis elégedett vagyok vele, csak gyengének tartom, viszont chipelni nem akarom, pláne így 160ezer km környékén.
Wickey2007-02-17 15:20:15 // 2288
Terhelés alatt fütyül 1500 fölött. Fordulatszám függés, kettesben padlógáznál: 1300-1400 körül elindul a fütyülés, 2000nél eléri a végleges frekvenciát, és 4000nél már a motorhang elnyomja. Terhelés függés, negyedikben hatvannál: Ha csak gurulok, nem fütyül. Ha lepadlózom, ahogy nő a töltőnyomás, úgy elkezd fütyülni a turbó, majd húzni az autó.
kru2007-02-17 13:22:42 // 2287
Uraim, újra itt - tudom nekem üldözési mániám van, de ezzel együtt tudok élni :-) Nos, térjünk vissza egy pillanatra wickey korábbi szavaira: a turbó ... mióta megvettem azóta jól hallhatóan fütyül (ahonnan én jöttem ezt a hangot nem szeretjük). erre kicsit felkaptam a fejem, de elmentem mellette. azóta ezt olvastam másutt: How noisy should a turbo be? Only an unbalanced, worn out or damaged turbo will produce any significant turbo noise. ?? wickey, neked milyen motor fordulatszámon fütyül? 1500 körül? alatta, felette?
Selmak2007-02-13 10:58:20 // 2286
És akinek 2 ballába van? :)
csocsi2007-02-13 08:54:30 // 2285
Ballábtól? Nekem a jobb szokta befolyásolni a fogyit :)
kru2007-02-13 08:33:24 // 2284
^ up ^ ^
Wickey2007-02-11 10:18:22 // 2283
Tegnap tankoltam, 1079 km után 59.5 litert. Az 5.5 literes átlag. Boardcomputer 5.1-nek tippelte. 195/65R15-ös téligumikon (tehát a gyárinál eggyel nagyobb mérettel, km óra "lefelé" csal). Volt ebben minden, még halott német katona is: ~300 km előváros, város, ideértve a leesett hóban hegyre felszerencsétlenkedést, utána hegyről sietősen ledöngetést, majd dögnehéz fiatot a hegyre fölvontatás (kettes 1400rpm, 22.2 literes pillanatnyi fogyasztással) ~600 km Vác - Sopron oda vissza, autópálya 120, országút 100 ~180 km előváros, város, eco üzemben. Alapvetően meg 6.5 - 6.8 között szoktam lenni, gyakori (=állandó) jelentős sebességtúllépéssel (2/a: 110-130, Budapest 80-100, autópálya 140-150)
kru2007-02-10 19:23:46 // 2282
ja, én még alapjáraton mentem :-)))) na jó, ez nem igaz... csak vicceltem
kru2007-02-10 19:23:03 // 2281
hasonlót kiírt, az m1/m7 bevezető kicsit lejt, ott tempomat 100, akkor olyan 2-2.3l/100km-t ír ki pillanatnyira, ott számolt hasonlót, majd legközelebb kipróbálom :-) csak én a pillanatnyit szoktam nézni...
Piritu - 1.000.0002007-02-10 19:20:02 // 2280
Viszont van ilyenem is:

1.999 km-t mehetek még egy tankkal! Ilyet még az olajkályhád se írt ki tuti!
(Valás érték, nem fotoshop!)
Piritu - 1.000.0002007-02-10 19:17:14 // 2279
6000 feletti fordulat...
kru2007-02-10 19:08:50 // 2278
na ennyit nekem nem mutatott :-) mondjuk nem is fair összehasonlítani a kettőt (5 seb 1.6 TS vs 6 seb 2.4 olajkályha)
Piritu - 1.000.0002007-02-10 19:01:55 // 2277
Nekem anno a 147 TS ennyit mutatott:
Selmak2007-02-10 18:58:15 // 2276
Nekem olyan 5-6 liter szokott kijönni ballábtól és útviszonyoktól függően.
tgabika2007-02-10 18:56:03 // 2275
és a kompjuter 5.8-at mutat
tgabika2007-02-10 18:55:44 // 2274
Nekem vegyes használatban 6 l körüli
kru2007-02-10 18:50:39 // 2273
robert, az szerintem finom kis fogyasztás! én most tankoltam és számoltam - én sem hiszek a trip computernek, 5.8 l/100km átlagot mutatott, ami nem lenne rossz, de a valóság azért más, 6.9l/100km jött ki. ebben volt vagy 600km országút/autópálya (110 körül országút + autópálya általában 140 tempomat, de ebben volt némi 160 meg 200 is...) illetve kb. 60-80km város. mondjuk 180 felett azért már mutat egyfajta pillanatnyi fogyasztást a trip computer :-) mondjuk ilyen sebességgel nem megyek, csak ki kellett égetni a rendszert :-)
Selmak2007-02-10 18:30:02 // 2272
Tudod 5 milla feletti autóban már nincs fék, 10 milla felett kormány sincs.
BambiSW2007-02-10 18:08:33 // 2271
Ezt nagyon jól mondták, de sajnos ezt az offosok közül nem mindenki tudja :((, ezért néha fékezni is kell.
csocsi2007-02-10 17:25:49 // 2270
Akkor semmiképpen ne cseréld. Nekem 50 körül mozogott én azért cseréltem. Most 140 tempónál -3°C esetén is 85 alá nem megy :)) Ja és fűt, mint állat.
lausz2007-02-10 17:20:35 // 2269
az enyém is ott áll,a termó még gyári.
Robert-jtd2007-02-10 17:20:23 // 2268
Mindenesetre én ezvéget nem fogok termot cserélni,sőt fűt is rendesen ahogy a lent emlitettekben leis írtam:)
csocsi2007-02-10 17:17:41 // 2267
Nem az 80, én is azt hittem. Piri mondta nekem is.
Robert-jtd2007-02-10 17:11:28 // 2266
Mondjuk nékem mindig pont félúton megáll a 50és 90 közt az nem 70?:)
csocsi2007-02-10 17:10:20 // 2265
Már elgondolkoztam, csak egyiknek sem tetszik a színe :((((((((((((((((((
Robert-jtd2007-02-10 17:09:26 // 2264
Akkor ha cserélni fogsz kocsit valamikor,gondolkozz el egy jtd-én mint lehetséges alternatíván:)))
tgabika2007-02-10 17:06:41 // 2263
Ez már sokszor meg lett dumálva itt, hogy az 80. A dízelek termoja 82-nél nyit.
csocsi2007-02-10 17:05:24 // 2262
Nem mindegy :)))
csocsi2007-02-10 17:05:04 // 2261
Vaze ez számomra dúrva!!!!
Piritu - 1.000.0002007-02-10 17:01:44 // 2260
Ja hát kérem akinek kevesebb van egy pedállal! ( Majdnem kereket írtam!) -:)
Robert-jtd2007-02-10 16:59:06 // 2259
Valami olyasmi:)A multkor assztmondta a srác az enyémre,hogy még az a 222e/km sem vészes.Hogy Olaszban szervizölt már olyanokat amik már 400e/km környékén járnak,és motorikusan még mindig ok!:)
csocsi2007-02-10 16:59:03 // 2258
Nagyon jól mondták :))))) Én is ezt tartom be, igaz ésszel így nem kell sokat nyomkodni a féket. Majdnam azt írtam, hogy a balost, de nektek a középsőt :))))
Piritu - 1.000.0002007-02-10 16:55:51 // 2257
Nekem azt mondták, hogy a jobb szélső pedált kell nyomni egy Alfában, nem a középsőt -:))
Robert-jtd2007-02-10 16:55:12 // 2256
Igazad van csak 50 l 90 ez a skála de gondolom,hogy az 50meg a 90 közt féluton a csík az csak a 70 lehet és nékem mindig ott megál:)
csocsi2007-02-10 16:53:50 // 2255
Mert nem fékezed agyon azokat.
ALFI1562007-02-10 16:53:03 // 2254
Bejáratos?
Piritu - 1.000.0002007-02-10 16:51:56 // 2253
A 146-osomban 160 000 (!)-nél volt egyszerre első tárcsa és betét cserélve, addig bírta a gyári. A 147-et 127000-el az eredetivel adtam el. A 156-ba is még az eredeti van. A gyári cuccok jól bírták (nálam) a gyűrődést.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak