Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Robert-jtd2007-02-10 16:50:20 // 2252
Mondjuk a tiéd még km-re ovodás korú aszmondják a szakik akik othon vannak a jtd motorokban:)
tgabika2007-02-10 16:50:08 // 2251
Az a 70 nem 80?
Nincs is beleírva az órába, hogy 70 v. 80, csak a 90.
A 90 -es vonás alatti vonáson áll az enyém :)
ALFI1562007-02-10 16:47:26 // 2250
85.000km van az enyimébe és még a fék is a gyári.(tárcsa,pofa)Még nem volt cserélve.
Robert-jtd2007-02-10 16:47:05 // 2249
És a termosztátod már volt cserélve?-mennyin áll meg a vizhőfok?
ALFI1562007-02-10 16:45:40 // 2248
Szeva Robert.Ahogy leírtad a vízhőfok óra nekem is ezt mutatja,de az 1,9-en is Csekő és Pisti barátomnál is.
Piritu - 1.000.0002007-02-10 16:45:27 // 2247
Jelentem 1.100 km-nél tartok. Lassan lehet kövérebb gázokat nyomni -:)
Továbbá jelentem, hogy az elmúlt 300 km-en már nem váltottam mellé (4-6) és nem felejtetem el 6-ba tenni!
lausz2007-02-10 16:43:49 // 2246
az enyémbe ugyanezek eredetiek
Robert-jtd2007-02-10 16:40:26 // 2245
Még annyit,hogy az első tulaj aztmondta hogy néki is mindig 70-volt a vizhőfok mutatója pedig ő újonnan vette.Én 115e km vel vettem tőle a kocsit és ő addig nem cserélt termostztátot,most 222e km van a kcsiban és én sem cseréltem minek?:)Sőt a multhéten leinformáltam,hogy az első tulajnál volt e cserélve LMM mert mióta nálam van én nem cseréltem.És aztmondták a szervizben,hogy még az nemvolt cserélve de ha jó akkor azt kár piszkálni:)Sőt még a kuplung is gyári orginál+féltengelyek külső fé.csuklók még minden orginál.Lehet csak szerencsém volt és egy megkimélt jtd-ét fogtam ki:)
Piritu - 1.000.0002007-02-10 16:39:17 // 2244
Az alapjárati igen, de motorfék üzemben 2 lityi/100km-t írt ki.
Robert-jtd2007-02-10 16:29:28 // 2243
A kutakon is csalhatnak az üzemanyagtöltő órák,persze a saját javukra:)
Én mindig itthon tankolom az autóm,és dcl pontosságra megtudom állapítani az aktuális km-ek után megtett fogyasztást.Most pl.tegnap 575km-re 37l tankoltam rá a tankra,és én mindig a leömlő cső nyílásáig töltöm tehát fullra.
Ettől sz.tem nemigen lehet pontosabban lemérni a fogyasztást,habár ma computer is van de én az én mérésemnek jobban hiszek.Mot ebben az 575km-ben volt 50km város a többi km 100-140km tempó között:)-ja és reggelente ha beinditom a motort mindig szokom hadni 5-10percig had melegedjen be kicsit.Addig megiszom a reggeli kávém:)És mégvalami a multkor a termosztátokról volt szó.Nos nékem mindig a 70 áll meg a vizhőfok óra mutatója,és a fűtés tökéletes már 21-re állitom akkor is jól fűjt.
Ha meg nagy fagyok vannak akkor 24-25re és okádja a meleget,pedig már 3éve nálam a kocsi és már lassan 110e km tettem meg vele.A szakszervizben ahol volt véve újonnan a kocsi asztmondták,hogy ezzel nincsen semmi baj más jtd-ben is ugyanígy mutat a vizhőfok óra:)
Ja és nem is füstöl furán és a fogyasztás sem olyan vészes tehát akkor a termosztáttal nem lehet bibi:)
GTPeti2007-02-10 13:10:44 // 2242
Az alapjárati fogyasztás mértékegysége nem inkább liter/óra??
BadBoy2007-02-10 12:32:19 // 2241
Nálunk a 147 sem volt pontos, 0.5L eltéréssel jelzett. A 159-ben is van 2-3DCL eltérés.
BambiSW2007-02-10 10:41:16 // 2240
Hát úgy látszik nem csak a motorvezérlő szoftvert kell frissítenem :)
Kompressz úr2007-02-09 21:35:51 // 2239
A 159 computere viszont pontos és gyors.
BambiSW2007-02-09 21:21:05 // 2238
Igen ez nekem is furcsa. Nagyon lassan reagálja le az eseményeket. Próbáltam ez alapján minimumot fogyasztani, de kicsit furi volt, hogy emelkedőn teli gáznál még mindig csak 4-et mutat lefelé meg gurulva 9-et. Na mind1 azóta nem nagyon figyelem, meg aztán úgysem ezért szeretem :)
Hogy megy a bejáratás?
Kompressz úr2007-02-09 20:25:24 // 2237
Nálam is hasonló a helyzet, a 147esem pontos volt, az SW egy literrel kevesebbet mutat.
Piritu - 1.000.0002007-02-09 18:40:27 // 2236
A 147-esemé decire pontos volt ! Azé sokkal gyorsabban reagált, a 156-é lassúnak tűnik és szerintem nem tudja lereagálni a változásokat.
A 147-nél pl. gurultam 100-al - mutatott valamit - ha leléptem a gázról rögtön visszaesett 2l/100km-re (alapjárat), a 156-nak fél perc kell ehhez a mutatványhoz.
BambiSW2007-02-09 15:15:53 // 2235
Nekem is kb. 1l-el mutat kevesebbet a valóságosnál. Ez biztos a marketing miatt van, mindenki evvel dicsekszik számolni meg kevesen számolnak :)
kru2007-02-08 21:40:38 // 2234
az viszont most elfogadható eltérés. na valamikor tankolok, kiszámolom megint...
Piritu - 1.000.0002007-02-08 21:19:43 // 2233
A fedélzeti 5,8-at hozott ki. A TS-é 05-1 lityóval mutatott kevesebbet a tankoltnál.
Hú, ezt kihagytam-:))
kru2007-02-08 20:57:10 // 2232
az jó! és neked a trip computer mennyit csal ez alapján? ha csal egyáltalán.
nekem minima 1 literrel kevesebbet mutat általában. de nem jöttem rá mitől függ, hogy mennyi az eltérés.
ha azt mondja 5.4 volt az átlagfogyim, akkor a tankolás alapján számítva csak kijön a 6.6 körül.
ja olvastam a 156 topicba is a beírásod. nekem a gyári riasztóban a kedvencem, hogy ha nyitod a csomagteret, akkor kioldja a riasztót, visszacsukva az ajtót meg magától beriaszt.
Piritu - 1.000.0002007-02-08 18:53:59 // 2231
Na megkérdeztem, csak progi a különbség a két verzió között. Viszont a Nm kérdésben sikerült kicst zavarba hoznom a szervízeseket, hogy olvastam 320-at is.
156 esetére mind 305 Nm-t mondott.
Megvolt az első tankolásom, 900 km-re pont 54 lityó ment a tankba. Nem rossz -:))
lausz2007-02-08 18:53:29 // 2230
spéci szerszám kell,ügyesség,türelem,kitartás,
de,helyedben megnézném hátha izzító relé a rossz.
zoo2007-02-08 18:43:23 // 2229
hat ez nem vmi franko hir. az mit jelent hogy nagyon rossz helyen van? bontani kell hozza az egesz autot? ja, es szted kb mennyibe faj majd ez nekem?
Goodboy2007-02-07 22:33:01 // 2228
Bizza biza ez azt jelentheti ,h valamelyik megadta magát,és qrva szar helyen van,nekem két éve villog!!
zoo2007-02-07 21:43:07 // 2227
ma elkezdett villogni az izzitas visszajelzoje. ez azt jelenti, hogy uj izzitogyertyakat kell vennem?
Bazsi2007-02-05 22:28:03 // 2226
Sziasztok! Amennyire én tudom és felvilágosítottak a Csiki-Begénél , lehet rendelni 1.9. mJTD-hez gyári +lóerőket asszem olyan 200e Ft-ért és ha jól emlékszem szintén valami 170-175 pacit csinál belőle! ( GT-nél van tutira, többi modellnél nem tudom) Üdv:Bazsi
kru2007-02-05 21:59:09 // 2225
nem bírtad megállni, ejnye-bejnye! :-)))
Piritu - 1.000.0002007-02-05 18:31:09 // 2224
Jelentem túl vagyok az 530 km-en! Jelentem eddig egyszer mentem 3000 fölé egy féllel, mert egy OFF nagyon szívóskodott.
A LE kérdést elfelejtettem felvetni, mert kiderült hogy a gyári riasztó térsasolója nem műxik. Csütörtökön megyek szakrendelésre, akkor lesz időm.
BambiSW2007-02-05 15:36:17 // 2223
OK, akkor majd körülnézek. Végül is itt is volt már egy csomó jó ötlet :)
kru2007-02-05 15:01:05 // 2222
Az egy örök kérdés, hogy mi ébred, meg mi nem és mikor...
Korábban volt ebben a témában egy nagy agymenés itt a dízelmánián (is), visszaolvashatsz.
Elvileg a nyomatékcsúcs 2000-nél van, de 4000 a teljesítménycsúcs, ez utóbbi tudomásom szerint egy számított mennyiség a fordulatszám meg a nyomaték alapján.
A Hirsch-nek nem hiszem, amúgy is rettentően túlárazott (gondolom kihasználva, hogy Saab gyári extraként kérhető).
Illetve ez egy olyan terület, amiben én már nem tudok segíteni. (Pontosabban nem szívesen adok ötletet.)
BambiSW2007-02-05 14:51:34 // 2221
Ez már inkább elgondolkodtató. Itt nálunk esetleg elérhető valami ilyesmi? Netalán a hirschnek van alfához is valamilyen megoldása?
Egyébként 4000-ig nagyon ritkán pörgettem, mert valahogy nem áll rá a lábam:) Meg aztán nem nagyon érzem már 3000 felett, hogy túl sok plussz lóerő ébredne....
kru2007-02-05 13:31:45 // 2220
Egyébként az OFF Saab 9-3 1.9-es motorja ugyebár ugyanez a jtd, ami gyárilag szintén 150LE/4000 és 320Nm/2000,
de Saab-éknál van gyári tuning (hirsch), amit kérhetsz a szalonban, megmarad a garanciád is, stb.
Az egy tisztességes remap, nem egy gagyi box és az 175LE-re húzza a gépet (és 370Nm/2000ford.).
De ilyen Alfáéknál szerintem nincs.
De ezért írtam, hogy a 165-170LE szerintem egy normális remap, ami bőven a tartalékok alatt mozog (kell, hogy mozogjon).
Saab váltó/kuplung vélhetően más (bár ki tudja), de nem adnának rá gyári garanciát, ha egy kicsit is cinkes lenne. És az 370Nm, addig lehet, hogy el sem kell menni. Hanem 340-350 körül megállni.
kru2007-02-05 13:16:49 // 2219
Ja egyébként túl nagy különbség nem lehet, hidd el.
4000-es fordulat környékén produkálja a 150 lovat, ahová általában úgysem pörgeted.
Kicsit más lehet a nyomatékgörbéje (elvileg a max. nyomaték 2000 tájékán ugyanannyi), ennyi, minimális eltérés. Gondolom 2500-3000 tájékán nem kezd annyira esni vagy mittudomén.
Szvsz normális autózásnál, amikor 1500-2500 között használod szerintem minimális eltérés lehet, inkább csak az érzet, de ez csak tipp.
kru2007-02-05 13:13:48 // 2218
Alapvetően ez is jól megy, de nagy sebességen már érezhetően elfogy a szufla.
...nagy sebességgel nem kell menni :-) gondolom azért 130-140-nél még húz elviselhetően.
max visszarakod 6-ból 5-be. istenem, annyi baj legyen.
nem tudom, hogy a 150lovas szoftverét rá lehet-e tölteni a 140 lovasére.
mert időnként vannak szoftver upgrade-ek, de gyanítom (nem tudom), okoskodni kell ahhoz, hogy rá engedje rakni, gondolom más revízió szám alatt fut.
BambiSW2007-02-05 12:56:44 // 2217
Hát vszeg igazad van, a tudat miatt talán nem érné meg. Bár én sem a piroslámpás gyursulásra gyúrnék, hanem mondjuk a 6-os úton előzéshez :).
Ezt az upgrade-t meg azért kérdeztem, mert pl.: a barátom offos 318D-jét a márkaszervízben 320D-re változtatták egy számítógép segítségével :). Gondoltam esetleg alfáéknál is van valami ilyen gyári megoldás.
Alapvetően ez is jól megy, de nagy sebességen már érezhetően elfogy a szufla. Lehet mégiscsak 2.4-est kellett volna keresni. Bár inkább később majd lecserélem egy 200 lovasra....
kru2007-02-05 11:40:57 // 2216
Hogy mi mennyit bír, vezetési stílus függvénye is. Ahogy korábban wickey vagy ki írta, hamar ki lehet nyiffantani egy gyári állapotú jtd hajtásláncát is.
A féltengely, a váltócsapágyazás, szinkrongyűrűk a normál gyári kivitellel is hamar gallyra tehetők. Ugyanígy a kuplung is.
Szerintem egy ilyen remap-nek akkor van értelme, ha azt használod ki, hogy még dinamikusabb az autód, 4-5-6 sebességben még jobban húz, más a nyomatékgörbe, még egyenesebb, stb.
Ha piroslámpás gyorsulgatások a cél, azt hamar megsínyli.
Én magamról tudom, hogy semmi szükségem nem lenne tuningra, mert az autó is így megy, mint a barom (saját korlátaihoz mérten), mégis.
A tudat. Semmi más.
kru2007-02-05 11:34:43 // 2215
Tfh. 4000-es fordulatszámnál megvan még kb. 290Nm (megnézve a squadra-s ábrákat, ez simán hozható, ez azt jelenti, hogy a csúcs nyomaték 350Nm körül lehet 2500 tájékán, de alapvetően a java ennél alacsonyabb 300-340 között), akkor ott a kb. 165LE/4000.
De ezek elméletek és gyakorlatba való átültetése nem kevés pénz.
Nem biztos, hogy megéri a tudat, hogy kicsit erősebb.
kru2007-02-05 11:20:28 // 2214
Ezzel kapcsolatosan eltérnek a vélemények.
Én nem powerboxokról beszéltem, hanem tisztességes remap-ről.
Az emisszió lehet, hogy bánná, mert a tisztességes remap-ek az EGR-t szinte mindig csukva tarták.
A kuplung állítólag bírja sokkal tovább is, de nincs tapasztalatom ez ügyben.
A váltó sem adhatja meg magát, mert szerintem ez ugyanaz a váltó, mint pl. a GTA is, meg a 2.5V6 (a 6 sebességesről beszélek, legalábbis a típusszáma (nem ePer cikkszám) ugyanaz, csak más áttételek). Húzott GTA-k 320-330Nm körül eljárnak ezzel a váltóval, úgy kell megcsináltatni a remap-et, hogy ne engedje 330-340Nm fölé.
Szerintem 165-170lóig felvinni fel lehet, kérdés minek?
Az 1.9 16V jtd-k 180-190 lóra húzása szerintem is túlzás.
DE ez magánvélemény, nem volt húzott 1.9mjet-em (sem sima), nem is akarok senki se rá, se lebeszélni. De amiket olvastam mások tapasztalatait és pár tuner cég adatait, azok alapján a 170LE biztonsággal elhajtható, nem biztos, h megéri foglalkozni vele - ha egyszer elindulsz a lejtőn...
Selmak2007-02-05 10:15:17 // 2213
Ha katalizátoros nem kell bele koromszűrő, mert az oxidatív kati elégeti a kormot is.
Selmak2007-02-05 10:14:04 // 2212
Emisszió, kuplung, váltó triász lehet hogy kárát látná a szériában 170 Lónak.
BambiSW2007-02-05 10:05:48 // 2211
Ez már egészen jól hangzik. Viszont nem nagyon értem, ha ennyi a tartalék, akkor ezt gyárilag miért nem teszik meg?????
Van-e esetleg valakinek tapasztalat, ilyen 170LE-re húzott 1.9Mjet-el?
Mondjuk nem szeretném 100 ezernél nyugdíjazni a vasat!
kru2007-02-04 22:19:37 // 2210
cefetül megy, igen. de ellenben hány km-nél jársz már?
Kompressz úr2007-02-04 21:28:21 // 2209
147esemhez is csak a 'sima' jtd-s gépkönyvet kaptam, a 16v már nem fért bele.
Piritu - 1.000.0002007-02-04 21:25:56 // 2208
A hétvégén végigbogarásztam az összes Alfissimo-t, hátha találok valamit. Reklámduma az egész. A 147-nél a 150 pacist 305-nek a 159-nél 320 Nm-nek írja. De hogy mitől? 156-al kapcsolatban csak 140 LE létezik...
Hogy egyszerűbb legyen a kép sz új Bravo-nál pl 150 LE 305 Nm van és oxidációs katalizátor a leölőcsőben.
Azért tetszik, hogy a fészlift előtti gépkönyvet adják hozzá, ott csak 115LE-ig léteznek olajkályhák. Végül is erre a kis időre, amíg gyártották tényleg nem érdemes újat nyomtatni.
Viszont cefetül megy-:))
kru2007-02-04 21:08:33 // 2207
Piritu, visszavontam, a squadra szerint meg 320Nm. Nem értem, mert szerinte meg a 140lovas is 320Nm...
kru2007-02-04 21:07:33 // 2206
Bambi, okos ember a tiédet átprogramozza 170-175LE-re biztonsággal. Afölött már lehet, hogy kockázatosabb.
kru2007-02-04 21:03:10 // 2205
Piritu, tudomásom szerint mindkettő 305Nm.
Piritu - 1.000.0002007-02-04 20:10:08 // 2204
Holnap megyek vissza papírokat intézni.
Rákérdezek még egyszer eere 140-150 LE dologra.
Ami még érdekesebb, hogy a 140-esnél mindig 305Nm-t írnak a különböző források, a 150-esre néha 305-öt, néha 320Nm-t. Akkor most mennyi az annyi?
BambiSW2007-02-04 19:52:41 // 2203
Gratula a szép vashoz!
Én voltam a kérdező, köszönöm a választ. Akkor lehet jövő héten megkérek valami okos embert, hogy programozza már át az enyémet is :)
Örülök, hogy tetszik, most hétvégén én is sokat vezettem, de még szívesen mentem volna Vele. Ismét 6.0 l/100km-re jött ki az átlag, bár a computer 5.1-et mutatott..... (Sok autópálya 160 körül tempomatosan)