Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-19 11:14:25 // 2718
Miért állna be fordulat? Az én logikám szerint ha én innen a forgószékből az internetről pottyant infókból én ezt látom és össze tudom rakni, akkor nehogy már pont a német/Eu vezetők akiknek ezerszer több rálátásuk és információjuk van, ne tudnák egész pontosan, hogy hova vezet ez. Ergo szándékosan csinálják, valamilyen céllal. A további találgatást inkább hagyom, hogy ne kanyarodjon politikába XD
Stef2020-11-19 11:03:14 // 2717
Amikor a Tesla megad egy árat USD-ben, az mindig nettó ár. Ha ráteszed az áfát, vámot, szállítási költséget és a dollárt jószokáshoz híven 1USD=1EUR árfolyamon számolod, máris megkapod az európai árat...
Liquid2020-11-19 10:50:49 // 2716
Pont így lesz hosszútávon, hacsak nem áll be valami drasztikus fordulat az európai politikában (ámokfutásban).
Max. annyi lesz más, hogy megmarad az Alfa / BMW akármi név, de a BYD/Geely tulajdonában lesz, lásd Volvo :)
Max. annyi lesz más, hogy megmarad az Alfa / BMW akármi név, de a BYD/Geely tulajdonában lesz, lásd Volvo :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-19 10:43:00 // 2715
A Xiaomi és a Huawei nem véletlenül tarol. Nem úgy tűnnek mintha elvesztették volna a vonzerejüket. És jön utána a többi az Oppo, OnePlus, vagy akár az olcsóbb cuccok. Kokrétan nincs is már konkurenciájuk amellett hogy jó termékek. Látsz európai telefon gyártót? Nekem még volt Siemens és Nokia telefonom.
Aztán lehet 10 év múlva majd azt írhatom, hogy nekem még volt Alfám. Most van BYD, Geely.. és látsz európai gyártót? Csak nehogy így legyen...
Aztán lehet 10 év múlva majd azt írhatom, hogy nekem még volt Alfám. Most van BYD, Geely.. és látsz európai gyártót? Csak nehogy így legyen...
Zsolt1552020-11-19 10:33:38 // 2714
Viszont a jobb minőségnek ára van, ami megjelenik a termékben is. Így viszont elveszíti a vonzerejét, mint "olcsó" gyártó. Áttelepülnek a gyárak majd lehet Indiába. :-))
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-19 10:23:24 // 2713
Ne gondold.. a fejekben valamiért a kínai még mindig a gyagyit jelenti. Ideje átprogramozni. Én ismerem a mentalitásukat, és ha egy tárgy nem működik megbízhatóan és magától értetődően és biztonságosan, akkor az szar. A magától értetődő az náluk kicsit mindig más ez igaz, néha a hajam leteszem tőlük XD
Eszméletlen tempóban tűzik ki a technológiai célokat és meg is valósítják. De úgy, hogy ha valaki hibázik, arra nem jön jó világ. Lásd Wenzhou gyorsvasút baleset. Pár vezető beosztású vitte a balhét, ne tudjuk meg hogy hogyan. Azóta nem volt baleset.
Nem az van már mint 20 éve, a világ sajna rajtunk fog röhögni egy évtizeden belül.
Eszméletlen tempóban tűzik ki a technológiai célokat és meg is valósítják. De úgy, hogy ha valaki hibázik, arra nem jön jó világ. Lásd Wenzhou gyorsvasút baleset. Pár vezető beosztású vitte a balhét, ne tudjuk meg hogy hogyan. Azóta nem volt baleset.
Nem az van már mint 20 éve, a világ sajna rajtunk fog röhögni egy évtizeden belül.
RomeoOne2020-11-19 08:51:01 // 2712
Mondjuk ez nem egy hivatalos importőr, csak ráálltak a dologra. Jó sokat rá is tesznek. Itt egy szeptemberi cikk a német árakról: link
Mai forint árfolyamon 15-16 millió. Jóval több, mint az USA-ban, de ez minden autónál így van. Majd gyaártanak ide a kínaiak olcsó villanyautót. Néha majd bennégsz, balesetnél összecsuklik mint egy papírmasé, de hát na, olcsó lesz :)
Mai forint árfolyamon 15-16 millió. Jóval több, mint az USA-ban, de ez minden autónál így van. Majd gyaártanak ide a kínaiak olcsó villanyautót. Néha majd bennégsz, balesetnél összecsuklik mint egy papírmasé, de hát na, olcsó lesz :)
Zsolt1552020-11-19 08:34:37 // 2711
A belépő vagy a lista elején lévő Tesla 3 alapból - nem változtattam semmit - több, mint 18m.Ft.
Nem az olcsósága miatt fogják szeretni.
Nem az olcsósága miatt fogják szeretni.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-19 08:29:13 // 2710
nyugaton is a népautó a 6-7 millás árfekvésű ... nem a 12 :D
Zsolt1552020-11-19 08:28:25 // 2709
Fel van adva a lecke az EU-s döntéshozóknak, ha 2025-től - bő 1 hónap múlva 2021 és már csak 3 év van addig -, csak elektromos autót lehetne forgalombahelyezni.
1.177.000db új autót adtak el tavaly az EU-ban. Ergo ~100.000db-ot kell(-ene) gyártani kb.2024 végétől havonta, hogy az igényeket kiszolgálják. De ha csak kb.50.000db-ot tudnak, akkor bármennyit el lehet értük kérni, hiszen túlkereslet lesz irántuk.
Így a legolcsóbb Tesla lehet akár 50.000$ is, mert azt is megveszik.
Vagy jön egy B terv és szép csendben módosítják az időpontokat. Mint kp fizetés megszüntetése kapcsán.
1.177.000db új autót adtak el tavaly az EU-ban. Ergo ~100.000db-ot kell(-ene) gyártani kb.2024 végétől havonta, hogy az igényeket kiszolgálják. De ha csak kb.50.000db-ot tudnak, akkor bármennyit el lehet értük kérni, hiszen túlkereslet lesz irántuk.
Így a legolcsóbb Tesla lehet akár 50.000$ is, mert azt is megveszik.
Vagy jön egy B terv és szép csendben módosítják az időpontokat. Mint kp fizetés megszüntetése kapcsán.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-19 08:27:28 // 2708
támogatásra nem lehet építeni csak ideig-óráig... biztos lehet valamit bukóval adni, ha az egész forgalmad meg nyereséges csak annak meg ott a veszélye, ha a bukó terméked átlendül nagyobb eladásba, mint ami nyereséges, akkor meg visszavonod :D
RomeoOne2020-11-19 08:26:55 // 2707
Hát zajlik már a folyamat, hogy semmiből sem lesz népautó, mert olcsó villanyautó nem nagyon lesz soha, a belsőégésűt meg kinyírják. Az ilyen 10 milliós autók lesznek a belépő modellek. Szép, új világ :)
Azért azt hozzá kell tenni, hogy ezeket az árakat azért nem magyarországi viszonylatban kell értelmezni. Nyugaton azért jobban meg tudják venni. Bár olcsónak ott sem számít.
Azért azt hozzá kell tenni, hogy ezeket az árakat azért nem magyarországi viszonylatban kell értelmezni. Nyugaton azért jobban meg tudják venni. Bár olcsónak ott sem számít.
Zsolt1552020-11-19 08:15:52 // 2706
Eladni el lehet, csak nem éri meg. :-))
De ha kap még egy kis támogatast, akkor nincs kizárva, hogy vissza fog kerülni a kínálatba.
De így, hogy a 38.000$-os lesz az alapár, az mai árfolyamon ~12m.Ft. A Tesla 3-ból nem lesz "népautó".
De ha kap még egy kis támogatast, akkor nincs kizárva, hogy vissza fog kerülni a kínálatba.
De így, hogy a 38.000$-os lesz az alapár, az mai árfolyamon ~12m.Ft. A Tesla 3-ból nem lesz "népautó".
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-19 08:07:06 // 2705
hiába akarsz 1 kg kenyeret 150ft-ért adni, ha az előállítása 170ft... ennyire egyszerű :)
Zsolt1552020-11-19 05:56:54 // 2703
A blog címét valamiert nem tudtam a telefonon másolni,.írni meg lusta voltam. :-)))
Az okat jó lenne tudni, de ezek szerint van egy költséghatár, ami alá nem tudnak lemenni. Jó eséllyel túl sok olyan ipari tevékenység kapcsolódik hozzá, ami miatt egyszerűen lehetetlen olcsóbbá tenni azt.
Az okat jó lenne tudni, de ezek szerint van egy költséghatár, ami alá nem tudnak lemenni. Jó eséllyel túl sok olyan ipari tevékenység kapcsolódik hozzá, ami miatt egyszerűen lehetetlen olcsóbbá tenni azt.
RomeoOne2020-11-19 00:00:24 // 2702
Abban a hsz.-ben írtam le az okát, amire válaszoltál :)
A 35 ezres Tesla egy nagy ígéret volt. De amúgy nem volt megalapozva pénzügyileg. 35k-nál kevés volt rajta a haszon (ha volt). Ez csak annyi, mint ha a Giuliánál megszüntetnék a full fapad, Super alatti kivitelt.
A 35 ezres Tesla egy nagy ígéret volt. De amúgy nem volt megalapozva pénzügyileg. 35k-nál kevés volt rajta a haszon (ha volt). Ez csak annyi, mint ha a Giuliánál megszüntetnék a full fapad, Super alatti kivitelt.
Zsolt1552020-11-18 22:33:22 // 2701
Azért jó lenne az okokat megtudni. 3 évvel.a Modell 3 gyártásának megkezdése után. Akkor, amikor minden kormány elektromos autót akar látni az utakon.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-18 22:31:58 // 2700
Így van ha nincs haszon semmi sincs.. meg ugye jobb egy lúdnyak, tíz tyúknyaknál :D
Zsolt1552020-11-18 22:21:28 // 2698
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-18 22:12:23 // 2697
Viszont a befektetők pénzéből sem lehet Dzsonit játszani :-) Azok mohón várják a megtérülést. A bevétel meg be tud forogni ide-oda, csak a kezemet figyeld, és egyszer csak a zsebben van :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-18 22:08:33 // 2696
Nagyban is csak az számít mennyi marad a zsebben bevételből nem lehet Dzsonit játszani vagy lehet csak a vége borulás :)))))
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-18 21:56:19 // 2695
Nagyban már másképp játsszák XD De kicsiben sem mindig jó a számszerű sok nyereség :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-18 21:48:40 // 2694
Kit érdekel a bevétel, céges szinten csak egy dolog számít az a nyereség :)))
RomeoOne2020-11-18 21:14:27 // 2693
Az billentette át a mérleg nyelvét pozitívba, de nyilván rengeteg bevétele van az autókból is. Persze, amíg intenzíven növekszik, gyárt telepít meg fejleszt, kvázi visszaforgatja a bevételt a cégbe, addig nagy profitot nem tud felmutatni.
Selmak2020-11-18 21:09:43 // 2692
A Teslának önmagában az eladás nem nagyon hozott profitot, a nullszaldó is örömtáncra perdítette Muskot, az igazi profitot a CO2 kvóta értékesítése hozta. Az FCA által megvett kvóta árából húzták fel a német Tesla gyárat.
RomeoOne2020-11-18 21:03:51 // 2691
Azért itt most csúsztattál egy nagyot :D
A 35 ezer dolláros verzió gyártásával áll le. Anno mondott egy nagyot Musk, hogy 35 000 dollár lesz az olcsó autója. Aztán nem jött ki a matek, de azért a palettára csak beerőszakoltak egy full fapad változatot, hogy ne lehessen már azt mondani, hogy megint csak kamuzott. Persze kilógott a lóláb, nem is nagyon vette senki, meg nem is érte meg nekik, ha valaki azt vette. És most már nem lesz 35k dolláros Model 3. Most már nem mondhatják, hogy kamuzott, mert évekig volt, de ezek után ráfoghatják, hogy változnak az idők. A Model 3-ból amúgy nagyon sokat eladnak, nagyon nem egy bukó a sztori
A 35 ezer dolláros verzió gyártásával áll le. Anno mondott egy nagyot Musk, hogy 35 000 dollár lesz az olcsó autója. Aztán nem jött ki a matek, de azért a palettára csak beerőszakoltak egy full fapad változatot, hogy ne lehessen már azt mondani, hogy megint csak kamuzott. Persze kilógott a lóláb, nem is nagyon vette senki, meg nem is érte meg nekik, ha valaki azt vette. És most már nem lesz 35k dolláros Model 3. Most már nem mondhatják, hogy kamuzott, mert évekig volt, de ezek után ráfoghatják, hogy változnak az idők. A Model 3-ból amúgy nagyon sokat eladnak, nagyon nem egy bukó a sztori
Zsolt1552020-11-18 20:55:15 // 2690
Leáll a Tesla a Model 3 gyártásával.
"... pedig a 3-as modellt Elon Musk a Tesla vezérigazgatója megígérte, hogy ez lesz a Tesla tömegértékesített autója. ..."
Az oka: anyagilag buko a történet.
"... pedig a 3-as modellt Elon Musk a Tesla vezérigazgatója megígérte, hogy ez lesz a Tesla tömegértékesített autója. ..."
Az oka: anyagilag buko a történet.
Kazes☻2020-11-13 11:47:56 // 2689
Kócosw2020-11-06 13:54:23 // 2688
hajaj, mai vilagban sok a megmagyarázhatatlan véletlen...
Zsolt1552020-11-06 13:26:01 // 2687
Akkor nem az. Lehet sűrűn vannak ilyen viharok.
Kazes☻2020-11-06 13:01:32 // 2686
Na, ja... de azzal már nem foglalkoznak, hogy azokat a halakat és egyebeket esszük! 😡
Kazes☻2020-11-06 12:59:57 // 2685
Ez az utóbbi mintha már folyamatban is lenne, megspékelve vélt és/vagy valós jogokkal, sérelmekkel.
Kócosw2020-11-06 12:51:23 // 2684
ez firss augusztusbol
Zsolt1552020-11-06 12:45:19 // 2683
Már nem emlékszem. Kb.2 éve láttam.
Kócosw2020-11-06 12:25:01 // 2682
Az MSC Zoe ra gondolsz ahol ezt irtak? "Inzwischen wird auch ein zweiter Gefahrgut-Container mit rund 1.500 Kilogramm Lithium-Ionen-Batterien vermisst.... "
Rejtelyes viharba került, amilyen viharrol nem tudtak sajna csak a hajó vette észre...
Rejtelyes viharba került, amilyen viharrol nem tudtak sajna csak a hajó vette észre...
Zsolt1552020-11-06 12:17:01 // 2681
"... Na és akkor visszatérve az erkölcsi normákra.. ugye, hogy nem mindegy kinek a normáit követjük? ..."
Mindenkinek azt kell, ahol él. Ergo ha te vendégségbe mész, akkor azt. Ha hozzád jönnek, akkor a tiédet.
"... Gondolod, hogy nem tudják egészen pontosan a szálakat most irányítók, hogy mi lesz ennek a vége? ..."
Dehogy nem. Azért csinálják.
"... Toleráljuk egymást, ..."
Nem. Mert a kisebbség azt akarja, hogy a többség tolerálja őket. Fordítva ez nem működik, mert ők pont azt nem akarják. Akkor azt mondják, hogy elnyomod őket, meg ez vagy az vagy. Főleg ha azt várod el, hogy a helyi törvényeket és a normákat tartsák be.
Szerintem. :-)))
Mindenkinek azt kell, ahol él. Ergo ha te vendégségbe mész, akkor azt. Ha hozzád jönnek, akkor a tiédet.
"... Gondolod, hogy nem tudják egészen pontosan a szálakat most irányítók, hogy mi lesz ennek a vége? ..."
Dehogy nem. Azért csinálják.
"... Toleráljuk egymást, ..."
Nem. Mert a kisebbség azt akarja, hogy a többség tolerálja őket. Fordítva ez nem működik, mert ők pont azt nem akarják. Akkor azt mondják, hogy elnyomod őket, meg ez vagy az vagy. Főleg ha azt várod el, hogy a helyi törvényeket és a normákat tartsák be.
Szerintem. :-)))
Zsolt1552020-11-06 11:58:13 // 2680
Németországban láttam egy TV műsort, hogy "véletlenül" sok konténerszállító hajó kerül viharba és sok akkumulátorral telepakolt konténer esik a tengerbe egy vihar során. Aztán az újrahasznosító aki odaküldte nagyon sok pénzt kap a biztosítótól a "kárának" az enyhítésére. Röviden az újrahasznosításra fordítandó kiadás helyett, pénzt kapnak. Mindenki jól jár. A halak nem mennek bíróságra, így az ügy el van intézve.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-06 11:45:18 // 2679
Na és akkor visszatérve az erkölcsi normákra.. ugye, hogy nem mindegy kinek a normáit követjük? Nincs ilyen, hogy az erkölcs meg a törvény majd rendet varázsol. És lényegében definiálhatatlan az emberi szabadság. Az "ők" most villanyautót, pusztuló Európát, nemtelen gyerekeket, és hanyatló kereszténységet akarnak, mert az érdekrendszereik ezt kívánják. Valamiért. Gondolod, hogy nem tudják egészen pontosan a szálakat most irányítók, hogy mi lesz ennek a vége?
A mostani szélsőségesen szabados világ pontosan az szabadságot hangoztatja. Toleráljuk egymást, mindent szabad. Van egy bökkenő. A természet alaptörvényeit nem lehet megk(erül)ni. Olyan mintha a birkák elhatároznák, hogy mostantól mindent szabad. A kutyák és a pásztor nem kellenek, szabadság kell, mindenki csináljon azt amit akar, mert joga van hozzá. Az állatok egyenjogúak, együtt heverészik majd a birka a farkassal. Aztán jön a farkas és jól megeszi őket :-)) Mert az olyan.
Na ugyanez van. A birka népnek nem kell a pásztor, mindent is jobban tudnak. A kutya sem kell, mert erőszakosak, korlátozzák a birkaszabadságot, micsoda dolog! Az elődök már megszokásból tudták az utat, de az hüyeség, hisz mindent lehet, minek elavult normákat követni? Megy a boldog kóválygás össze-vissza, amíg elő nem kerül egy "farkas" nép, amelyik szépen röhögve felfalja az egész szerencsétlen bagázst.
Na így fogunk járni villanyautósóul, bankkártyástól..
A mostani szélsőségesen szabados világ pontosan az szabadságot hangoztatja. Toleráljuk egymást, mindent szabad. Van egy bökkenő. A természet alaptörvényeit nem lehet megk(erül)ni. Olyan mintha a birkák elhatároznák, hogy mostantól mindent szabad. A kutyák és a pásztor nem kellenek, szabadság kell, mindenki csináljon azt amit akar, mert joga van hozzá. Az állatok egyenjogúak, együtt heverészik majd a birka a farkassal. Aztán jön a farkas és jól megeszi őket :-)) Mert az olyan.
Na ugyanez van. A birka népnek nem kell a pásztor, mindent is jobban tudnak. A kutya sem kell, mert erőszakosak, korlátozzák a birkaszabadságot, micsoda dolog! Az elődök már megszokásból tudták az utat, de az hüyeség, hisz mindent lehet, minek elavult normákat követni? Megy a boldog kóválygás össze-vissza, amíg elő nem kerül egy "farkas" nép, amelyik szépen röhögve felfalja az egész szerencsétlen bagázst.
Na így fogunk járni villanyautósóul, bankkártyástól..
Zsolt1552020-11-06 10:29:47 // 2678
Ez is egy agyrém. Nem a szülőnek kell megmutatnia a gyerek nagykorúságáig azt, hogy milyen az ideális család - apa, anya és nem 1, 2 -, melyek azok a normális értékek, amely mellett egy hagyományos értékrend van? Átadnia a tudását a gyereknek, hogy legyen egy alapja az élethez.
Aztán hogy ha nagykorú lesz, akkor lehet Juliska vagy Jancsi.
Ez tipikusan a jóléti társadalmak gondja. A jólétben nincs kedve a gyerekneveléssel foglalkoznia, aztán így mondhatja azért ilyen a gyerek, mert ezt választotta. Vagy elviszi az orvoshoz, hogy az megállapítsa a gyerek hiperaktív, ergo beteg. Nem az a gond, hogy sz.rt a nevelésre, hanem a gyerek beteg. Szedjen gyógyszert. Ennyi. A lelkiismeret letudva, gond megoldva.
Aztán hogy ha nagykorú lesz, akkor lehet Juliska vagy Jancsi.
Ez tipikusan a jóléti társadalmak gondja. A jólétben nincs kedve a gyerekneveléssel foglalkoznia, aztán így mondhatja azért ilyen a gyerek, mert ezt választotta. Vagy elviszi az orvoshoz, hogy az megállapítsa a gyerek hiperaktív, ergo beteg. Nem az a gond, hogy sz.rt a nevelésre, hanem a gyerek beteg. Szedjen gyógyszert. Ennyi. A lelkiismeret letudva, gond megoldva.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-06 10:18:10 // 2677
mondjuk meg is értünk a kipusztulásra ebben az agyament világban, ahol lassan a születendő gyermeknek nem lesz neme, majd eldönti 18 évesen Jancsi lesz vagy Juliska, mint ha valami rossz szájeszfiksőn filmet néznék közben meg gendersemleges idiotizmus áhhhh cefet....
Zsolt1552020-11-06 10:16:32 // 2676
Itt a "zöld" Audi 6000ccm-es motorral és a papíron 2,7 literes fogyasztással.
Példa a legális adó elkerülésre, a "környezetvédelem" álcája mögött.
Példa a legális adó elkerülésre, a "környezetvédelem" álcája mögött.
Zsolt1552020-11-06 10:03:16 // 2675
Szinte az egész világ ipara a gépjárműgyártásra épül. Ha azt bedöntik, az nem semmi lesz.A "környezetvédelem" az az, ami az anyagi érdekek mentén soha nem számított.
Előbb utóbb az lesz. Valószínűleg azért feszítik egymásnak a különböző népcsoportokat. A három nagyhatalom Kína, az USA és a Szovjetunió a maga területén nem akar, így marad csatatérnek megint Európa. :-(((
Ott van pénz, potenciál, akarat a jobbra ezért a helyreállításon, újjáépítésen nagyon-nagyon sokat lehet majd keresniük.
Előbb utóbb az lesz. Valószínűleg azért feszítik egymásnak a különböző népcsoportokat. A három nagyhatalom Kína, az USA és a Szovjetunió a maga területén nem akar, így marad csatatérnek megint Európa. :-(((
Ott van pénz, potenciál, akarat a jobbra ezért a helyreállításon, újjáépítésen nagyon-nagyon sokat lehet majd keresniük.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-06 09:50:06 // 2674
jah meg nem lesz a leugrunk a Balcsira fürcsizni megnézzük a jútobon otthonról :DDD
vissza az őskorba 2030 :DDD
komplett iparágak fognak így megszűnni legalább nem kell dolgozni, nem lesz munkahely jöhet a 3. világháború :)
vissza az őskorba 2030 :DDD
komplett iparágak fognak így megszűnni legalább nem kell dolgozni, nem lesz munkahely jöhet a 3. világháború :)
Zsolt1552020-11-06 09:46:15 // 2673
Látod ez az amikor vakítják az embereket a zöld energia tisztaságával. Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy a szénüzemű erőmű generátora semmilyen káros anyagot nem bocsájt ki. Az nem is.
A megújuló energia előállításához szükséges eszközök legyártását, újrahasznosítását szeretik elfelejteni a "zöldek".
A megújuló energia előállításához szükséges eszközök legyártását, újrahasznosítását szeretik elfelejteni a "zöldek".
Zsolt1552020-11-06 09:37:21 // 2672
Nincs "faszbúk" elérhetőségem. :-))
"... az erőltetett rossz irány előbb utóbb bebukik ..." A jelenlegi körülmények között a napi igényeknek nem minden esetben jó az elektromos meghajtás.
Negatív példa.: Geentaxi-s cég arra épült fel, hogy csak és kizárólag tisztán elektromos autókat üzemeltetnek. Az elgondolás jó, hogy a városban sokat araszoló autónak ne legyen káros-anyagkibocsájtása. Csak Nissan Leaf-eket üzemeltettek.
Viszont nem vált be. Sokat beszélgettem a sofőrökkel és nagyon nagy szívás volt nekik. Egy 8 órás műszakból átlagosan télen 3-5, nyáron ~3 órát vett el a csak a töltés. Nem maga a folyamat, hanem hogy télen például a hideg miatt lecsökkent 80-110km-re az akkumulátor kapacitása, el kellett menniük töltőt keresni, sorban állni. Utána minden taxijuk a töltő közelében akart "címet felvenni".
Illetve azt sem várhatod el, hogy télen a hideg autóban fagyoskodjanak pár km pluszért.
Volt olyan, aki elindult a Reptérre, de dugóba került, ment a fűtés, a világítás és olyan gyorsan ment le a töltöttség a mínusz 1-2 fokban, hogy félúton félre kellett állnia és egy másik taxit hívni, mert már kijutni sem volt esélye, nem hogy vissza. Meg ha az utas miatta lekési a repülőt, akkor ki kell fizethetnie a jegy árát is. Röviden nem vált be a tisztán elektromos autózás, és a cég lényegében eltűnt a süllyesztőben.
Pozitív példa: olyan helyen, ahol tervezhető az útvonal hossza, oda tökéletes. A Német Posta is használ ilyen autókat.
Aztán, hogy nem merüljön le idő előtt az akku se rádió, se klíma, és lényegében semmi extra nincs az autókban. Tekerhető a kormány és előre és hátra is tud menni. Ennyi. A dolgozónak nem a kényelme a legfontosabb, hanem az hogy jó levegőn dolgozhat.
"... az erőltetett rossz irány előbb utóbb bebukik ..." A jelenlegi körülmények között a napi igényeknek nem minden esetben jó az elektromos meghajtás.
Negatív példa.: Geentaxi-s cég arra épült fel, hogy csak és kizárólag tisztán elektromos autókat üzemeltetnek. Az elgondolás jó, hogy a városban sokat araszoló autónak ne legyen káros-anyagkibocsájtása. Csak Nissan Leaf-eket üzemeltettek.
Viszont nem vált be. Sokat beszélgettem a sofőrökkel és nagyon nagy szívás volt nekik. Egy 8 órás műszakból átlagosan télen 3-5, nyáron ~3 órát vett el a csak a töltés. Nem maga a folyamat, hanem hogy télen például a hideg miatt lecsökkent 80-110km-re az akkumulátor kapacitása, el kellett menniük töltőt keresni, sorban állni. Utána minden taxijuk a töltő közelében akart "címet felvenni".
Illetve azt sem várhatod el, hogy télen a hideg autóban fagyoskodjanak pár km pluszért.
Volt olyan, aki elindult a Reptérre, de dugóba került, ment a fűtés, a világítás és olyan gyorsan ment le a töltöttség a mínusz 1-2 fokban, hogy félúton félre kellett állnia és egy másik taxit hívni, mert már kijutni sem volt esélye, nem hogy vissza. Meg ha az utas miatta lekési a repülőt, akkor ki kell fizethetnie a jegy árát is. Röviden nem vált be a tisztán elektromos autózás, és a cég lényegében eltűnt a süllyesztőben.
Pozitív példa: olyan helyen, ahol tervezhető az útvonal hossza, oda tökéletes. A Német Posta is használ ilyen autókat.
Aztán, hogy nem merüljön le idő előtt az akku se rádió, se klíma, és lényegében semmi extra nincs az autókban. Tekerhető a kormány és előre és hátra is tud menni. Ennyi. A dolgozónak nem a kényelme a legfontosabb, hanem az hogy jó levegőn dolgozhat.
Kazes☻2020-11-06 09:36:54 // 2671
Nem megoldott a szélerőművek hulladékának az elhelyezése - megdöbbentő képek kerültek nyilvánosságra
Bár már olvastam róla korábban is, de így sem szebb... 😒
Bár már olvastam róla korábban is, de így sem szebb... 😒
Zsolt1552020-11-06 09:09:57 // 2670
A közlekedési igényeidet szüntetik meg. :-))
Vásárolj interneten, intézd az ügyeidet interneten, dolgozz otthonról (már aki teheti), stb. Gondold el, mekkora megtakarítás ez az olyan multiknak, akik hatalmas irodaházakat tartanak fent a sok irodai alkalmazottnak.
Aztán az elsős gyerekeknek egy PP fájlban küldik el az anyagot, hogy azt nyissák meg és azt elolvasva tanuljanak meg olvasni. :-D
Vásárolj interneten, intézd az ügyeidet interneten, dolgozz otthonról (már aki teheti), stb. Gondold el, mekkora megtakarítás ez az olyan multiknak, akik hatalmas irodaházakat tartanak fent a sok irodai alkalmazottnak.
Aztán az elsős gyerekeknek egy PP fájlban küldik el az anyagot, hogy azt nyissák meg és azt elolvasva tanuljanak meg olvasni. :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-06 08:15:06 // 2669
oké ez a terv még kis hazánkban a semmire való tömegközlekedés fényévekkel jobb, mint pl tőlünk nyugatabbra ahol szinte nulla ... ott hogyan fogják megoldani a tömegek mozgatását? teleportálással? :DDD