Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Kócosw2021-01-08 16:37:34 // 2887
ezzel majd egy dolog felé fogják terelni a vilagot.Abba hogy eselyed nem lesz autot egyben kp ban kifizetni, használtba se... Mert mire hazsnaltan megveszed annyit kell költeni kb egy akkupakkra hogy mar majd arra kell a plusz pénz hitelből...
Meg en tovabbra is kivancsi leszek a megnovekvő energiaigeny okozta dolgokra a jovőben. Ha ugye jon a "jo világ" es mindenki ugye azt vesz amit akar, illetve amit tud mert meg nem tiltottak be. Mert ugye szabad piacon azt lehet valaszolni amit szabad mert az okosok megmondtak hogy ez a jo akkor ez a jo....
Liquid2021-01-08 16:01:32 // 2886
Hiába próbálod ide keverni, nagyon más történet :) Vannak dolgok amik olcsóbbak tudnak lenni, akár áfacsökkentéskor is, a parízer nem olcsóbb lett, hanem nem lett drágább. Ebből kell kiindulni.
Viszont ha annyi 1$-om lenne, ahányszor az összes villanyfan elmondta, hogy majd olcsó lesz ám majd, ha olcsó lesz az aksi, milliárdos lennék :)
De valahogy nem lesz az, miért is lenne, most hogy már sikerült feltornászni minden autó árát az amúgy qurvadrága villanyosok szintkére, meg szét vannak szivatva az autógyárak, nyilván nem lesz olcsóbb...
Kazes☻2021-01-08 15:54:46 // 2885
Ja, nem erre gondoltam... azt hittem te is jársz boltba! :P ;) A húsárunál pl. az áfacsökkentés... vagy a kenyér ára jó terméskor, csökkenő ü.a. áraknák is csak felfelé megy... legalábbis semmi nem jut el a vevőkhöz, ahogy a mostani témában az aksik csökkenő ára sem. Ennyi.:)
Liquid2021-01-08 15:49:46 // 2884
nem, de ott van alternatíva nem kell megvenned a Cibetmacska-kávét, van mondjuk Pellini, meg Segafredo sőt Omnia és Bravos is. Egyiket se tiltja be az EU :)
Föckös2021-01-08 15:40:35 // 2883
hűűű én ezt nem értem
Kazes☻2021-01-08 15:32:20 // 2882
Értettem ez alatt, hogy ott sem érzed, amikor csökken valaminek az áfája, vagy bármi összetevője... avagy az üzemanyag ár. :)
Liquid2021-01-08 15:26:39 // 2881
a TeslaCar cikket láttátok? :)
Kócosw2021-01-08 15:12:37 // 2880
csak vidékiesen:
Ezt kő nyomni akko ezt kő nyomni 🤣
Liquid2021-01-08 14:59:19 // 2879
mert? megfelelződött a liszt ára? nemhiszem :)
Kazes☻2021-01-08 14:54:25 // 2878
Ugyanúgy, mint az élelmiszer boltban sem fizetünk kevesebbet... :)
Liquid2021-01-08 14:49:49 // 2877
biztos úgy van, de valahogy nem látszik az autók árán hogy fillérekbe kerül az aksi :)
dyRo2021-01-06 08:24:54 // 2875
Kis késéssel a válasz: senki nem mondta hogy energiát termelünk. Kintről behozzuk. Ez most is működik (hőszivattyú). Mégpedig több energiát hozol be, mint amennyit a rendszer működtetése igényel. Pont az a paradoxon a hagyományos rendszerekben, hogy energiát használsz fel a fűtéshez is, és a hűtéshez is.
Zsolt1552021-01-03 16:46:09 // 2874
Csak úgy érdekességként, a Föld népesedésének az alakulása:

~ 1800 - 1 milliárd fő
~ 1930 - 2 milliárd fő (eltelt: 130 év)
- 1959 - 3 milliárd fő (eltelt: 29 év)
- 1974 - 4 milliárd fő (eltelt: 15 év)
- 1987 - 5 milliárd fő (eltelt: 13 év)
- 1999 - 6 milliárd fő (eltelt: 13 év)
- 2011 - 7 milliárd fő (eltelt: 13 év)
~ 2023 - 8 milliárd fő (várhatóan: 12 év)
~ 2050 - 9,7 milliárd fő (várhatóan: 17 év)

Forrás: KSH

Kíváncsi lennék, hogy ilyen ütemben emelkedő népességet, miként kívánnak ellátni ipari termelés nélkül.
Plusz, hiába csökkentik drasztikusan a káros-anyagkibocsátást, ha egyre több ember használja azokat. Mert a saját kényelméről egyik Levegő Munkacsoportos, de még Gréta sem hajlandó lemondani.
Zsolt1552021-01-03 15:41:36 // 2873
Levegő Munkacsoport --- Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

"... A gáz fosszilis üzemanyag, így a támogatása szembe megy a 2050-es klímacéllal, a nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátást elérni szándékozó Európával. ..."

"... Az tény, hogy a szénerőművek a legpusztítóbbak az éghajlatra, és azonnali kiváltásra szorulnak. ..."

Eddig meg azt mondták, hogy a közlekedés az!

Most akkor melyik állításuk igaz? Vagy ők sem biztosak semmiben?
Zsolt1552021-01-03 15:37:34 // 2872
Az árfolyamokat sem szokták. :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-29 13:53:35 // 2871
Szerintem elsőre az lesz, mint a dízelekkel. Semmi becsülete nem lesz a benzines autóknak. 10 év távlatban azt várom, hogy mumussá válnak, még egyszer lenyomják a torkunkon a 'dízelbotrány' nevű műsort. Közben fokozatosan drágulni fog mindenféle autózás. Várkonyi Gábor blogjában nagyon jó cikkek vannak ebben a témában.
Ha belsőégésűre tétet kéne tenni, akkor a dízelre tenném. Ugyanis a szállítmányozás még 10 év múlva is dízelt használ majd, a többség pedig eddigre már rég elhasználta, lecserélte a kiutált környezetszennyező, rákot okozó mumus dízelét. Benzinesre.
carver2020-12-29 13:08:51 // 2870
Kócosw2020-12-27 06:28:27 // 2869
az csak természetes hogy odateszik majd azt is. 😁
Jogos a meglatasod, csak kerdes milyen uton es milyen aron kerül előállításra 😁
Zsolt1552020-12-26 23:26:20 // 2868
"... senki nem gondolja komolyan hogy megnövekedett igény esetén az áramszolgáltatók nem emelik fel majd az árakat. ..."

Azon kívül azokról a hatalmas adóbevételekről sem fognak lemondani a "zöld"kormányok, amit az autók után befizetnek az emberek.
Senki nem hiheti, hogy a "zöld" környezet miatt, majd nem fognak adót beszedni az elektromos autók után.

A mostani "hagyományos" és az elektromos autók között még az is különbség, hogy elektromos áramot - eltérő mennyiségben - minden ország tud előállítani.
Míg kőolajjal nem mindegyik rendelkezik.
Kócosw2020-12-26 22:32:00 // 2867
mar megvettem egy v6 ot, azza elleszek.
Meg majd mikor megtoljak az áram árát, me ugye azt senki nem gondolja komolyan hogy megnövekedett igény esetén az áramszolgaltatók nem emelik fel majd az árakat. Németországban a ződ energia miatt kb 3x annyi az áram már most mint idehaza... Meg az elektromos autok dragabbak lesznek mint a benyások, kivancsian varom kinek fussa majd uj elektromosra...
carver2020-12-26 22:21:21 // 2866
Most kell benzines autót venni mert majd mégjobban felmegy a használtak ára amikor korlátozni fogják a villanyautók töltését :)
Kócosw2020-12-24 07:40:16 // 2865
A szakemberek és az észérvek ignorálva vannak jelenleg teljesen. Klasszikust idézve : "Ebbű még baj lesz."
Zsolt1552020-12-24 07:10:12 // 2864
A Toyota elnöke szerint óriási baj lehet még a túltolt villanyautósdiból

"... japán áramszolgáltató infrastruktúrától, és ahhoz, hogy egyáltalán elbírja a hálózat a terhelést, egy 14-37 billiárd jenes (40-100 ezer milliárd forint) fejlesztésre lenne szükség. ...."
Zsolt1552020-12-22 21:27:45 // 2862
Ez nagyon ... lett :-(((

Zsolt1552020-12-22 21:26:28 // 2861
Esetleg ilyen? :-)))

Piritu - 1.000.0002020-12-22 21:16:28 // 2860
Hmmm...Szerintem a szép az nem ilyen :-)
Kócosw2020-12-22 21:10:46 // 2859
nem nyilatkozok, titoktartásit írtam alá 🤣😂
Zsolt1552020-12-22 16:42:43 // 2858
Miért? Naggyon szép lett. :-//

carver2020-12-22 14:35:36 // 2857
nem, most már nincsenek rémálmaim ha meglátom, cserébe nem tudom röhögés nélkül nézni mert Lord Helmet jut eszembe mindig 😂😂😂
Kócosw2020-12-21 22:10:02 // 2856
es tovabb pörög a számláló. Jah nem 🤪😁
Liquid2020-12-21 22:08:06 // 2855
Ez annyiban merész kb. hogy egy teszla klón :) Bármely toyota sokkal merészebb, igaz hogy ők a merészséget a randasággal azonosítják :)
Kócosw2020-12-21 20:13:06 // 2854
azt hittem az uj 4 es bmw a téma 🤣😂
carver2020-12-21 20:10:23 // 2853
a merész az a rondát jelenti?
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-19 21:24:21 // 2851
És a legnagyobb gáz az utóbbi 2 hétben talán termelt a napelem 10Kw áramot annyit süt a nap....
carver2020-12-19 20:55:33 // 2850
Zsolt1552020-12-16 14:26:07 // 2848
Újabb töltőknél kell fizetni holnaptól

"... 2020. december 17-től további 14 elektromosautó-töltőállomást kapcsolnak be a fizetős rendszerbe. A töltési díj, ahogy a társaság már eddig is fizetős töltőin, 99 Ft/kWh lesz holnaptól. A töltés indításához az eCharge+ alkalmazást kell használni. ..."
RomeoOne2020-12-16 10:58:58 // 2847
Az üzemanyagot egy tartályban kb. bármeddig tárolhatod (fél évig gond nélkül használható a bioetanolos is) és annyit tárolsz amennyit csak akarsz, csak elég nagy tartályt kell építened.

Áramot nem tudsz így tárolni. Azok a tárolási lehetőségek, amikről beszéltünk legjobb esetben is arra jók, hogy napi csúcsidőszakban elvezessék a felesleget, völgyidőszakban meg visszaadják, így ne kelljen más erőműveket rángatni.

Ég és föld a különbség. Áramot nem tudsz betárolni ipari mennyiségben hetekre vagy hónapokra. Nincs olyan, hogy te most elraksz 10 TWh-t 3 hétre.

Ipari méretekben nem tudsz áramot tárolni és még csak a közelében sincs semmilyen technológia, hogy ez látótávolságon belül legyen.

A cikkben egyébként volt szó tárolásról, a vehicle to grid résznél. De ez is csak egy napi kiegyenlítést szolgáló technika, nem is valami jó, max kényszerből "hozzuk ki a legtöbbet az adott helyzetből" típusú.

De ott a cikkben a példa, amikor reggel 7kor, amikor már pörgetik fel a gyárakat, akkor a 115 GW helyett a szél adott 0,72-t. Ezt nem tudod áthidalni SZET-ekkel, ahhoz az ország minden hegyének tetejére tavat kéne vájni. Akkor sem biztos, hogy közvetlen előtte lett volna akkora termelés, hogy mindet fel lehessen tölteni. Ilyen az, amikor úgy építenek be időjárásfüggőket, hogy az már nem férne bele a rendszerbe az ellátásbiztonság szempontjából.

Úgy a probléma nem oldható meg, hogy a jelenelgi kényelmi szintünket feltartjuk. Jöhetnek majd a fogyasztói oldali korlátozások, mint a múlt században. Csak ezt ne adják már majd el előrelépésnek ;)
Zsolt1552020-12-16 08:04:40 // 2846
A Nikkei Asia gazdasági lap azonban csak úgy tudja, a gyártó még nem jelentette be.
Nikkei Asia gazdasági lap cikke.

De a magyar cikkből valamiért(?) kimaradt, a Nissan csak 2028-ra vállalta, hogy addigra már nem csak szimulációs, teszt autót építenek.

Viszont ha valóban ezekkel a tulajdonságokkal rendelkezik az akkumulátor, akkor például a városi közösségi közlekedésben, terítő fuvarozásban nagyon jól lehetne használni.
A közösségi közlekedésben főleg ott, ahol villamos és/vagy trolibusz hálózatot üzemeltetnek. Nem csak a nagy távolság, hanem az akkumulátor kapacitása lehetővé tenné, hogy a segédberendezéseket - klíma, fűtés - is működtesse.
Piritu - 1.000.0002020-12-16 07:51:39 // 2845
A lányom Bp-en egy nagy panelban lakik. 8 lépcsőház, 9 emelet, emeletenként 3 lakás, plusz 2 a földszinten.
Ez 232 lakást jelent (a falunkban 310 körül van). Szóval ha a panelhez mindenki 32A-t kérne, az kb 7500 A-t jelentene - 1750 kW!
...és ilyen házból van jó pár ott Békásmegyeren :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-16 07:24:10 // 2844
Itt Szváron sok panelban nem lehet 32A-ra sem bővíteni, mert nem bírja a hálózat...szerinted? :)))))
carver2020-12-16 00:07:54 // 2843
tényleg jó cikk, a villanyautózás erőltetése úgy hogy nincsenek meg a rendszerszintű peremfeltételek káoszhoz fog vezetni, előbb utóbb csak észbe kapnak vagy a népakarat majd helyreteszi.

Egy dolog azonban hiányzik a cikkből, a tárolás amiről már mi is többször beszéltünk. A benzint sem a battai finomítóból tankoljuk (ok volt aki ezt is megoldotta ).

Az üzemanyagot is el kell osztani, tárolni kell az előállítás és az autóba töltés helyszíne között. Nyilván ez vár az elektromosságra is. Mondjuk a last mile probléma fogósnak tűnik, de nekem az 5V-nál véget ér a tudomány.

Hogy meg lehet-e oldani? Nem tudom. Zsákutca lesz az elektromosság? Még az is lehet. Ennek ellenére mindíg kétkedek amikor valaki azt mondja hogy: "Egy energetikai szakember elmagyarázza, hogy ez vélhetően miért nem fog soha megvalósulni"

The 7 worst tech predictions
Kazes☻2020-12-15 22:50:27 // 2842
De nem engedtél a csábításnak...! :D
Kazes☻2020-12-15 22:48:53 // 2841
Jó. Frank láthatóan ért hozzá... és jól leírja a témát... és a hozzászólók is. :)
Piritu - 1.000.0002020-12-15 22:36:26 // 2840
Én is így voltam vele, aztán villanygolffal mentem átvenni a Júliát :-DD
tirex2020-12-15 22:35:02 // 2839
Szerintem van itt pár ember aki nem jelent veszélyt az elktromos hálózatra a vellanyautójával és soha nem is fog, köztük én is! Benzin forever! :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak