Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Jani552021-06-08 21:13:27 // 3126
Ezt úgy értem, hogy: pl én és az ismeretségi körömben nagyon sok ember, nekem van egy 18 éves AR156-osom és egy 11 éves Fiat169-esem és amennyiért el lehet adni, annyiért nem vagyok hajlandó... Az ég világon semmi problémájuk nincs, hiába megkímélt, hiába vigyáztam rá, mégis ugyanannyit ér, mint a félmillió km-t futott példányok, mint akiét belül a kutya átrendezte, vagy 4-5 darabból rakták össze... Nagyon tetszenek az új generációs kocsik, lenne ingerenciám újba beülni, pénzem is lenne rá, de egyszerűen pocsékolás lenne kidobni/eladni a meglévőket. Anyagilag mindenképp. Tehát, megy ameddig megy és a végén pl udvardísz lesz.
Engem és a hozzám hasonló helyzetben lévőket váltásra ösztönözni kormányzati eszközökkel lehetne, támogatással és-vagy szankciókkal.

Természetesen elismerem, hiszen látom én is, hogy nagyon sok ember kénytelen a régi öreg kocsijával járni, annak összes hátrányos hozadékával együtt.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-08 08:42:51 // 3125
persze a bérek is viccesek az árakhoz képest pláne most a 20-30%-os infláció miatt meg még jobban ki fog ütközni ... de mind mondtam egy nyugati átlag, aki keres nettó 2000 eurót és biza az már ott is jó fizetésnek számít és nem hogy a 50.000 Eur (18 milla) autóra nem telik bizony meg kell néznie mire van jó akció a Mazda 3 és társai között. Nálunk meg az 5-6 millás új autó már a "gazdagabb" réteg privilégiuma... a 18 millás max álom egy átlag magyarnak...
Mivel Szfvár mellett lakom egy nagyobb községben ott a fiatal fiúk és lányok gyalog, kerékpárral vagy apu autójával járnak de Szfváron sincs az a nagy 50-80 millás armada hadjárat persze van az a pár adócsaló és nerlovag akit mindenki ismer itt, nekik van lovetta... a Korzó,Balaton, Bp stb ide koncentrálódik a lóvés felső aztán menj át Nyékre borér esetleg Dinnyésre dinnyéért vagy Ercsibe ha be mersz menni és nézd meg mi koncentrálódik oda...garantálom nem nagyon fogsz látni még 5 millánál is nagyobb értékű autót :DDD

a 18 milla rengeteg egy vassalóért, nem azon ment a pofázás mennyivel kevesebb alkatrész és az akku ára is megy lejjebb??? egy felextrázott Q 26 milla egy extrás Veloce Stelvio 17 ugye nem kell zongorázni a különbséget...
Liquid2021-06-08 08:10:59 // 3124
A bérek szerintem sehol sem emelkedtek 2-300%-ot, illetve nagyon nem mindegy hogy az ember a 10-15-20 millát mire fizeti ki. Egy X6 és egy fapados villanysuv között azért van némi különbség. Értem én hogy innováció de probléma a magas ár. Nem azért mert annyiért lehet kapni autót, hanem azért mert nincs olcsóbb. Most egy villanyos vagy épp hibrid játékautó kerül annyiba mint pár éve egy hothatch vagy valami komolyabb középkategóia/suv.

"Az áruházak parkolójában parkoló kocsik kora, értéke annyi, amennyi, eladhatatlanok."
Ezt hogy érted? Nem azért parkol a teszkónál az FAstra mert a tulaja nem tudja eladni, hanem azért mert nincs pénze jobbra, autózni viszont kénytelen.
Jani552021-06-08 07:41:36 // 3123
Változatlanul állítom, nem a 18-20-25 milla a probléma... (hanem, a szégyenteljesen alacsonyan tartott magyarországi bérek)
Gondolj bele, 18-20 évvel ezelőtt pl a 156-os 7 milla volt, akkoriban az egy közepesnél jobb Fehérvári panel ára. Ma ugyanez, vagy az arányok eltolódtak, mert nézd meg a közepesnél jobb panelek árát pl Fehérváron. (Szándékosan nem Bp-et hoznám példának.)

Az áruházak parkolójában parkoló kocsik kora, értéke annyi, amennyi, eladhatatlanok.
Rengeteg kocsi van forgalomban, az indokoltnál jóval több. Ha komolyan vennék a műszaki vizsgákat, vagy ellenőriznék és szigorúan szankcionálnák a forgalomban lévőket, a fele kiesne...

Nem végeztem semmiféle népességi-társadalmi-pénzügyi kutatást, de ha kinézek az utcára, látom, milyen márkájú, típusú kocsik rohangálnak. Látom, a 16-18-20 éves csajokat, fiúkákat a 30-60 millás kocsikkal, látom, mikor óvodába, iskolába hozzák-viszik a csimotákat, látom, mikkel jönnek a dohányboltba... Azt is látom, a középiskolás fiúkák x-6-ossal jönnek iskolába, azt is mikor meccsre mennek... Utolsóként megemlíteném, milyen kocsik parkolnak rendszeresen itt a Korzónál, márkákkal nem is idegelnék senkit, 60-100 millás gépek... Lehet, ide koncentrálódik a gazdagabb népség értelemszerűen a drágább kocsikkal... Természetesen azt is látom, mik parkolnak az áruházak parkolóiban, de azért ott is találni műszaki csemegét, nem is egyet.

Bocs, ha hosszabb lett, de a 18 milla nem gond, az a műszaki tartalom, márkától függetlenül annyiba kerül.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-07 20:37:08 // 3122
Így van ott sem kapkodnak a 10 millás másod autóért jó volt az 5-6nak is pl egy Golf vagy Focus anyának apa meg A4 vagy Passat, Mondeo...
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-07 20:07:15 // 3120
az hogy pár helyre koncentrálódik a lóvés autó nem azt jelent, hogy ilyen gazdag az átlag, mondjuk el kell menni egy tacskó vagy madarastacskó parkolójába és az a reális kép...15-20 éves autók...szóval nagyon nagy gond a 18 milla de nem csak itthon a kóbászkerítéses németországban is...
Jani552021-06-07 20:02:29 // 3119
Nem a magyarországi (AR) piacból kell kiindulni, mert ez még csak statisztikát korrekciózni sem képes.
Ha viszont az összes többi márkát nézem, együtt is, meg külön-külön is, nem nagyon számít, hogy 18-22M-től indul az áruk.
(nem hinném, hogy Fehérvár sokkal különb, mint pl Velence, mert van itt minden: az Aston DB9-tól a Ferrariig minden, MB166 pl hat különböző kocsi, amik ugye nem 18-25M... Ha elmész itt viktormegyében Felcsútra egy közepes napon, azt hinnéd, országos Mustang találkozó van, pedig nem. Ha jeles napon mész, csak 40-60 millától felfelé látsz kocsikat... De, hogy konkrétan a zöld rendszámos csodákat is említsem, Velence-Agárd hatalmas táv, 8km, de a nap bármelyik szakában megyek, vagy jövök, a 2 tonnás SUV-ok is láthatók bőven... szóval, nem a 18 M itt a gond...)
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-07 16:45:42 // 3116
no ahogy olvasom sorban jönnek az eletronyos suvok ... skoda, óudi... egy a baj mind 18M-tól indul a fapad alap ... kivi vagyok mennyit tudnak majd eladni ezekből, szerintem nagy pofára esés lesz....
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-07 09:22:54 // 3115
no ahogy látom nem csak a belsőégésű autók ára emelkedik, ha nem a vellanyé még jobban fog mivel a fém ára is szépen kúszik felfelé, pl az ólom akku ára alig 20%-kal emelkedett mi lesz a li-vel...
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Erhard 242 (Pure Energy)2021-05-22 16:38:50 // 3113
Nagyon egyszerű lenne a képlet, amelyik gyártó nem hasznosítja újra a szemetét annak büntetést kéne fizetni...
Liquid2021-05-22 15:50:00 // 3112
Valami ilyesmi lehet sajnos a valóság. Az összes sötétzöld csak szajkózza hogy az újrahasznosítás így meg úgy, de valahogy nem lehet hallani a megvalósulásról. Persze lehet hogy csak jól titkolják :)
Kazes☻2021-05-22 15:39:27 // 3111
Igen és vajon mi rá a jó válasz... szerencsére, vagy épp, hogy nem?!
Mindenesetre most találtam egy ilyen írást (hitelességéről nem tudok beszámolni), ami azért nem túl fényes... és még mennyi ilyen lehet!

Tehát, állítólag...

Párizsból több száz kidobott elektromos autó rohad és mérgezi a földet a bomlásukkal. Az újrahasznosító cégek nem fogad a járműveket, amíg az akkumulátorok ki nem kerülnek belőlük. Európa meg akart szabadulni az akkumulátoroktól Indiában, de nem voltak hajlandók bemutatni a járműveket. Eddig egyetlen újrahasznosító cég sem akar foglalkozni az akkumulátorok problémájával.
Ez a jövő?

Liquid2021-05-22 15:25:58 // 3110
azért ez még igen messze van :)
carver2021-05-15 22:01:36 // 3108
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Zsoltikj ૐ2021-04-25 10:22:32 // 3102
2018-as 40kwh-s leaf-be egy új akkumulátor 8millió forint
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2021-04-24 23:54:07 // 3099
Karotta teljesen érdektelen számomra, ha meglátom hogy ő a szerző akkor már görgetek is tovább.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-24 22:02:00 // 3097
Elektromos autózás hazánkban? Miből?... Ismét nőtt az autók átlagéletkora már majdnem 15 év és az első 10ben nincs 2010nél fiatalabb autó 😁😁😁
klikk
Zsolt1552021-04-22 06:41:41 // 3096
Az atomenergia mint zöld energia? – Érik a fordulat Európában

".... Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpont (JRC) nevű tudományos testületének szakértői szerint a nukleáris energia megfelel azoknak a kritériumoknak, amelyek alapján az atomerőmű-építések fenntartható, azaz zöld beruházásoknak minősülhetnek ..."
Kazes☻2021-04-17 21:40:12 // 3095
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Zsolt1552021-04-09 17:48:45 // 3093
Elmarad az EU brutális szigorítása, mégsem szűnnek meg a benzines és dízelautók

"... az Európai Unió felismerte, hogy a belső égésű motorok betiltása lenne igazán káros a klímára ... "

Várkonyi Gábor
6 db csevegős hozzászólás elrejtve
carver2021-04-06 13:10:28 // 3086
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2021-03-26 23:45:11 // 3083
Brutálisan környezetszennyező hajók

Biztos van, aki még nem hallott róla.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
carver2021-03-08 20:17:49 // 3078
egy újabb ígéretes próbálkozás: A Polestar lerohad teszt előtt

Azt tudtátok hogy az elektromos autókat (a legtöbbet) vontatni sem lehet?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak