Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

RomeoOne2021-06-09 12:41:36 // 3131
...aki nem kevesli...
RomeoOne2021-06-09 12:40:13 // 3130
Mondjuk ez érdekes felfogás. Fordított esetben te adnál jóval többet egy használt autóért, mint a piacon lévő többi? Mennyivel? Na annyival tedd fel drágábban a hahu-ra.
Tisztelet a kivételnek, de sokszor azt látom, hogy aki nem kevesli a pénzt, amit az autójáért kapna, az hirtelen 180°-ot fordul, mikor a vevői oldalra kerül és húzza a száját, hogy miért hirdetik ezt meg azt annyival drágábban, mikor a roncsok olcsóbban mennek.
Ha meg szerinted annyit ér az autód, amennyit szerinted senki nem adna érte, akkor az valójában szerinted sem ér annyit :)

Én el nem tudom képzelni, hogy egy nagykorú autóval járkáljak, ha van rá pénzem és van is kíváló autó, amit meg lehet belőle venni. Biztos üzembiztos, meg nincs különösebb baja, de üzembiztos lehet egy Dacia, Kia vagy akármi is :)
Ha meg OT-zni akarod, annyira karbantartod, akkor rakd el garázsba. Az írásod alapján, gondolom nem kell az eladásából jövő pénz az új autó megvételéhez.
Kócosw2021-06-09 10:20:09 // 3129
es mindezt a klimavédelem (maga a megfogalmazas is érdekes :)) jegyében termeszetesen.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-09 09:11:56 // 3128
pedig angol tudósok bebizonyították, ha nem költesz nem is termelődik a pénz kell az állandó körforgás különben nem tud hova jönni a sok új ropogós, ki kell szórni bátran, hogy legyen helye az újnak :DDDDDDD
tirex2021-06-09 09:05:16 // 3127
Ezzel én is így vagyok. A 159-esem 11éves, újszerű kívül-belül de nem ér már túl sokat úgyhogy megtartom. Tudjuk hogy sok embert az olcsóbb ára csábított az alfához, persze a 159 még szép is, én megszerettem az alfát már a második van azóta. Viszont a Giulia tartja az árát főleg a Veloce meg a Qv ami jó, viszont én ezt nem tudom kifizetni. Ezért váltottam offra. Hitelt kizártnak tartottam itthon főleg kocsira.
Jani552021-06-08 21:13:27 // 3126
Ezt úgy értem, hogy: pl én és az ismeretségi körömben nagyon sok ember, nekem van egy 18 éves AR156-osom és egy 11 éves Fiat169-esem és amennyiért el lehet adni, annyiért nem vagyok hajlandó... Az ég világon semmi problémájuk nincs, hiába megkímélt, hiába vigyáztam rá, mégis ugyanannyit ér, mint a félmillió km-t futott példányok, mint akiét belül a kutya átrendezte, vagy 4-5 darabból rakták össze... Nagyon tetszenek az új generációs kocsik, lenne ingerenciám újba beülni, pénzem is lenne rá, de egyszerűen pocsékolás lenne kidobni/eladni a meglévőket. Anyagilag mindenképp. Tehát, megy ameddig megy és a végén pl udvardísz lesz.
Engem és a hozzám hasonló helyzetben lévőket váltásra ösztönözni kormányzati eszközökkel lehetne, támogatással és-vagy szankciókkal.

Természetesen elismerem, hiszen látom én is, hogy nagyon sok ember kénytelen a régi öreg kocsijával járni, annak összes hátrányos hozadékával együtt.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-08 08:42:51 // 3125
persze a bérek is viccesek az árakhoz képest pláne most a 20-30%-os infláció miatt meg még jobban ki fog ütközni ... de mind mondtam egy nyugati átlag, aki keres nettó 2000 eurót és biza az már ott is jó fizetésnek számít és nem hogy a 50.000 Eur (18 milla) autóra nem telik bizony meg kell néznie mire van jó akció a Mazda 3 és társai között. Nálunk meg az 5-6 millás új autó már a "gazdagabb" réteg privilégiuma... a 18 millás max álom egy átlag magyarnak...
Mivel Szfvár mellett lakom egy nagyobb községben ott a fiatal fiúk és lányok gyalog, kerékpárral vagy apu autójával járnak de Szfváron sincs az a nagy 50-80 millás armada hadjárat persze van az a pár adócsaló és nerlovag akit mindenki ismer itt, nekik van lovetta... a Korzó,Balaton, Bp stb ide koncentrálódik a lóvés felső aztán menj át Nyékre borér esetleg Dinnyésre dinnyéért vagy Ercsibe ha be mersz menni és nézd meg mi koncentrálódik oda...garantálom nem nagyon fogsz látni még 5 millánál is nagyobb értékű autót :DDD

a 18 milla rengeteg egy vassalóért, nem azon ment a pofázás mennyivel kevesebb alkatrész és az akku ára is megy lejjebb??? egy felextrázott Q 26 milla egy extrás Veloce Stelvio 17 ugye nem kell zongorázni a különbséget...
Liquid2021-06-08 08:10:59 // 3124
A bérek szerintem sehol sem emelkedtek 2-300%-ot, illetve nagyon nem mindegy hogy az ember a 10-15-20 millát mire fizeti ki. Egy X6 és egy fapados villanysuv között azért van némi különbség. Értem én hogy innováció de probléma a magas ár. Nem azért mert annyiért lehet kapni autót, hanem azért mert nincs olcsóbb. Most egy villanyos vagy épp hibrid játékautó kerül annyiba mint pár éve egy hothatch vagy valami komolyabb középkategóia/suv.

"Az áruházak parkolójában parkoló kocsik kora, értéke annyi, amennyi, eladhatatlanok."
Ezt hogy érted? Nem azért parkol a teszkónál az FAstra mert a tulaja nem tudja eladni, hanem azért mert nincs pénze jobbra, autózni viszont kénytelen.
Jani552021-06-08 07:41:36 // 3123
Változatlanul állítom, nem a 18-20-25 milla a probléma... (hanem, a szégyenteljesen alacsonyan tartott magyarországi bérek)
Gondolj bele, 18-20 évvel ezelőtt pl a 156-os 7 milla volt, akkoriban az egy közepesnél jobb Fehérvári panel ára. Ma ugyanez, vagy az arányok eltolódtak, mert nézd meg a közepesnél jobb panelek árát pl Fehérváron. (Szándékosan nem Bp-et hoznám példának.)

Az áruházak parkolójában parkoló kocsik kora, értéke annyi, amennyi, eladhatatlanok.
Rengeteg kocsi van forgalomban, az indokoltnál jóval több. Ha komolyan vennék a műszaki vizsgákat, vagy ellenőriznék és szigorúan szankcionálnák a forgalomban lévőket, a fele kiesne...

Nem végeztem semmiféle népességi-társadalmi-pénzügyi kutatást, de ha kinézek az utcára, látom, milyen márkájú, típusú kocsik rohangálnak. Látom, a 16-18-20 éves csajokat, fiúkákat a 30-60 millás kocsikkal, látom, mikor óvodába, iskolába hozzák-viszik a csimotákat, látom, mikkel jönnek a dohányboltba... Azt is látom, a középiskolás fiúkák x-6-ossal jönnek iskolába, azt is mikor meccsre mennek... Utolsóként megemlíteném, milyen kocsik parkolnak rendszeresen itt a Korzónál, márkákkal nem is idegelnék senkit, 60-100 millás gépek... Lehet, ide koncentrálódik a gazdagabb népség értelemszerűen a drágább kocsikkal... Természetesen azt is látom, mik parkolnak az áruházak parkolóiban, de azért ott is találni műszaki csemegét, nem is egyet.

Bocs, ha hosszabb lett, de a 18 milla nem gond, az a műszaki tartalom, márkától függetlenül annyiba kerül.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-07 20:37:08 // 3122
Így van ott sem kapkodnak a 10 millás másod autóért jó volt az 5-6nak is pl egy Golf vagy Focus anyának apa meg A4 vagy Passat, Mondeo...
Kócosw2021-06-07 20:10:02 // 3121
ahh ott minden szép es jo, meg nehogy kolbiból még szalonkabol is van kerites 😁
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-07 20:07:15 // 3120
az hogy pár helyre koncentrálódik a lóvés autó nem azt jelent, hogy ilyen gazdag az átlag, mondjuk el kell menni egy tacskó vagy madarastacskó parkolójába és az a reális kép...15-20 éves autók...szóval nagyon nagy gond a 18 milla de nem csak itthon a kóbászkerítéses németországban is...
Jani552021-06-07 20:02:29 // 3119
Nem a magyarországi (AR) piacból kell kiindulni, mert ez még csak statisztikát korrekciózni sem képes.
Ha viszont az összes többi márkát nézem, együtt is, meg külön-külön is, nem nagyon számít, hogy 18-22M-től indul az áruk.
(nem hinném, hogy Fehérvár sokkal különb, mint pl Velence, mert van itt minden: az Aston DB9-tól a Ferrariig minden, MB166 pl hat különböző kocsi, amik ugye nem 18-25M... Ha elmész itt viktormegyében Felcsútra egy közepes napon, azt hinnéd, országos Mustang találkozó van, pedig nem. Ha jeles napon mész, csak 40-60 millától felfelé látsz kocsikat... De, hogy konkrétan a zöld rendszámos csodákat is említsem, Velence-Agárd hatalmas táv, 8km, de a nap bármelyik szakában megyek, vagy jövök, a 2 tonnás SUV-ok is láthatók bőven... szóval, nem a 18 M itt a gond...)
Kócosw2021-06-07 17:55:21 // 3118
sebaj megtamogatjak az adoforintjaidbol az elektromos co2 semleges (🤔😂😂🤣🤣) autókat és akkor veszik... Lásd Németország.... öröm és boldogság a befizetett adóból latni mikor dobaljak az elektromos kocsikra az ezreket, gyerekek utan meg vicc penz jár. Takarodj vissza mihamarabb dolgozni szülés utan kell az adoeuro az e autora...
Kócosw2021-06-07 17:52:26 // 3117
teóriam szerint a vegső cél a gyártóknak a kiszamitható fix bevétel széles körben. Mi biztositja ezt? A magasabb ár hogy minél hosszabb lízing vagy hiteltörlesztési idő legyen. Nekik ez a legjobb. Ha olyan draga lesz az autó nincs mas mint a hosszútávú hitelkonstrukcio vagy bérlet. lásd akku bérleti díj ugyebár. Kiszamitható fix bevétel, az a tuti. Mert majd 6-8-10 evesen ki tud az autoja piaci erteke feletti koltsegsn akksit cserelni? senki. Vagy bérli vagy a kocsi kuka es majd lízingel ujat. Ki jár jól?....
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-07 16:45:42 // 3116
no ahogy olvasom sorban jönnek az eletronyos suvok ... skoda, óudi... egy a baj mind 18M-tól indul a fapad alap ... kivi vagyok mennyit tudnak majd eladni ezekből, szerintem nagy pofára esés lesz....
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-07 09:22:54 // 3115
no ahogy látom nem csak a belsőégésű autók ára emelkedik, ha nem a vellanyé még jobban fog mivel a fém ára is szépen kúszik felfelé, pl az ólom akku ára alig 20%-kal emelkedett mi lesz a li-vel...
Kócosw2021-05-22 17:56:07 // 3114
amen. amugy a tipikus szekér megelozte a lovat eset az elektromos autó. A fogalmatlan politikusok beleugatnak a fejlődesbe, fejlesztesbe ez lesz belőle. legyartani az e autot egy dolog. de ahhoz nincs meg a kialakult infrastruktura. töltés, egyegy kiis gyullad ugyebár ( oszt olyanko baj van), ujrahasznositas etc...
dehat ez a vigyorgó ződeket se hatja meg.
Nemetorszagi kancellár aspirans hölgyet idézve (ez jelzi a szinvonalat) :" mar dolgoznak a gyártók a koboldmentes akkumulátorokon" és nem kell aggodni a megujulo energiák problémáján "hiaba nem fuj a szel vagy süt a nap az áramot eltároljuk a hálózatban"
No ilyenek hoznak döntéseket manapság....
Erhard 242 (Pure Energy)2021-05-22 16:38:50 // 3113
Nagyon egyszerű lenne a képlet, amelyik gyártó nem hasznosítja újra a szemetét annak büntetést kéne fizetni...
Liquid2021-05-22 15:50:00 // 3112
Valami ilyesmi lehet sajnos a valóság. Az összes sötétzöld csak szajkózza hogy az újrahasznosítás így meg úgy, de valahogy nem lehet hallani a megvalósulásról. Persze lehet hogy csak jól titkolják :)
Kazes☻2021-05-22 15:39:27 // 3111
Igen és vajon mi rá a jó válasz... szerencsére, vagy épp, hogy nem?!
Mindenesetre most találtam egy ilyen írást (hitelességéről nem tudok beszámolni), ami azért nem túl fényes... és még mennyi ilyen lehet!

Tehát, állítólag...

Párizsból több száz kidobott elektromos autó rohad és mérgezi a földet a bomlásukkal. Az újrahasznosító cégek nem fogad a járműveket, amíg az akkumulátorok ki nem kerülnek belőlük. Európa meg akart szabadulni az akkumulátoroktól Indiában, de nem voltak hajlandók bemutatni a járműveket. Eddig egyetlen újrahasznosító cég sem akar foglalkozni az akkumulátorok problémájával.
Ez a jövő?

Liquid2021-05-22 15:25:58 // 3110
azért ez még igen messze van :)
carver2021-05-15 22:01:36 // 3108
Erhard 242 (Pure Energy)2021-05-02 22:25:29 // 3105
2019-ben a tisztán elektromos autók új eladása 2.4%ot tett ki, 2020ban 1.7%ra csökkent kis hazánkban... kutyának nem kell
Kócosw2021-04-25 21:34:20 // 3104
lesz itt meg pofara esés amikor nem lehet szabadulni az elektromostól, mert senki nem akar auto aranak duplajaert akksit cserélni...
carver2021-04-25 21:00:55 // 3103
Ecseri megkapod négyé...
Zsoltikj ૐ2021-04-25 10:22:32 // 3102
2018-as 40kwh-s leaf-be egy új akkumulátor 8millió forint
Kócosw2021-04-25 09:22:28 // 3101
mint a chips reklámban: régen minden jobb volt...
Liquid2021-04-24 23:54:07 // 3099
Karotta teljesen érdektelen számomra, ha meglátom hogy ő a szerző akkor már görgetek is tovább.
carver2021-04-24 23:05:22 // 3098
Erős idegzetűek nézzék meg Karotta Mercedes EQS videóját. Miről szól egy autóbemutató 2021-ben. És hogy mit kell (kéne) behozni azoknak a gyártóknak akik le vannak maradva az elektromos autózásban.

NULLA téma van benne amit egy hagyományos autóbemutatóban várna az ember, egész műszerfalat beborító kijelző, menürendszer, HEPA filter, hány megapixeles az autó lámpája, hogyan lehet visszapillantót állítani úgy hogy ránézel. Sok mindent elárul a jövőről, hogy ki kapta meg elsőnek az autót? Egy youtuber (Marques Brownlee) aki tech videókat csinál és nem egy autós újságíró...

Tényleg nagyon durva, ennek már semmi köze az autóvezetéshez... Én informatikus vagyok de ezt nekem is nehezen veszi be a gyomrom. Teljesen át kell programozni az agyat és szétválasztani az autóvezetést és az utazást. A jövő autói az utóbbiról fognak szólni, az első szépen kihal.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-24 22:02:00 // 3097
Elektromos autózás hazánkban? Miből?... Ismét nőtt az autók átlagéletkora már majdnem 15 év és az első 10ben nincs 2010nél fiatalabb autó 😁😁😁
klikk
Zsolt1552021-04-22 06:41:41 // 3096
Az atomenergia mint zöld energia? – Érik a fordulat Európában

".... Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpont (JRC) nevű tudományos testületének szakértői szerint a nukleáris energia megfelel azoknak a kritériumoknak, amelyek alapján az atomerőmű-építések fenntartható, azaz zöld beruházásoknak minősülhetnek ..."
Kazes☻2021-04-17 21:40:12 // 3095
carver2021-04-10 17:30:08 // 3094
Na végre... Kár hogy nem tettem meg hogy nem lesz ebből semmi, irreális és a realitást nagyvonalúan figyelmen kívül hagyó célkitűzés volt.
Zsolt1552021-04-09 17:48:45 // 3093
Elmarad az EU brutális szigorítása, mégsem szűnnek meg a benzines és dízelautók

"... az Európai Unió felismerte, hogy a belső égésű motorok betiltása lenne igazán káros a klímára ... "

Várkonyi Gábor
Kócosw2021-04-09 16:23:23 // 3092
ez most meglepett. jah nem....
Az autozas az össz C02 kibocaatas kb 5% áért felelős...
Ami felpörgött ugye a kereskedelem a kis konténerteknőkkel amik alig pöfékelnek ki co2 t. me ugye mar mindent elvisznek a tavolkeletre ott feldolgozzak es visszakuldik. igy nincs co2 termelés 😁 ott ahonnan indul es visszaer. összben meg 3 szorosa az utaztatas miatt 😂 ekkora beteg egy világot apám neha nem is hiszem el komolyan... remélem hogy egy rossz vic... de sajna nem. Az a lenyeg a modern nyugaton mar megrendelheted a Gulasch nak valot porciozva kartondobozba klimaneutralia szallitassal 🤣😭😭😭😭
carver2021-04-09 11:00:09 // 3091
egész érdekes alternatívának tűnik. Hajókba, repülőgépekbe is tankolható, még az oldtimerek gyomra is beveszi. A szintetikus dízel már most használhatónak tűnik, a benzinen még dolgozni kell.

Az egyetlen hátránya hogy nagyon energiaigényes a folyamat ez egyrészt drágává teszi, másrészt ha az energiát nem megújulóból állítják elő akkor ugyanúgy környezetszennyező lesz. De ha fel lehet erre használni a kiépülő megújulókat akkor még tiszta is lehet, bár a folyamatos termelés igénye miatt szerintem itt is az atomenergia lesz a befutó...

Az árára pedig azt írja a cikk hogy bár most duplája a dízel /benzin árának, ez ahhoz képest hogy csak 2-3 helyen kísérleteznek vele a németek szerintem semmi, a cikk szerint is le lehet vinni 1,0-1,4 euróra (ÁFA nélkül). A benzin/dízel ára most a németeknél ÁFA nélkül 1,1-1,2 EUR.
Piritu - 1.000.0002021-04-09 07:02:08 // 3090
Csak egy kicsit draga volt.
Piritu - 1.000.0002021-04-09 07:00:26 // 3089
Mivel nem volt kőolajuk de szenük volt, vegyészkedtek.
carver2021-04-08 23:08:22 // 3088
szintetikus üzemanyag? hogy mivan már a II világháborúban kitalálták a németek?
carver2021-04-08 20:57:35 // 3087
ennyit a személyautók széndioxid kibocsátásáról... Ja és repülők a is alig repülnek. Co2 meg tovább nő a levegőben.

Az ipar jelentős részének nem csökkent, sok helyen nőtt is a termelése (pl műanyagipar), hajóforgalom nőtt, ezek bőven kompenzálták a közel 40%-os forgalomcsökkenést a személyautóknál és a repülőknél. Kicsit változtatni kéne a célcsoporton...
carver2021-04-06 13:10:28 // 3086
carver2021-03-27 10:39:42 // 3084
brutális, elkezdtek foglalkozni vele, de így is lassan halad a dolog, mert nyilván senki nem akar egyedül lépni mert felvinné az árakat. Tavaly január 1-től pl 0,5%-ra csökkentették a kén-dioxid kibocsátást (3,5%-ról!) az EU az északi és balti tengerre még szigorúbb előírásokat vezetett be. De az üvegházhatású gázok kibocsátását csak 2050-re akarják megfelezni de még erről sincs globális megegyezés.

A 16 legnagyobb hajó az ÖSSZES földön létező autó kén-dioxid kibocsátásával egyenlő mennyiséget bocsát ki. A politika képmutatása...

Közben az a legdurvább, hogy a hajómotorok (kétütemű turbódízelek) a leghatékonyabb motorok (50%) akár kétszer hatékonyabbak mint az autók motorjai - úgy hogy effektíve az olajipar hulladékát tankolják bele.

A kapzsiság nem ismer határokat...
Kazes☻2021-03-26 23:45:11 // 3083
Brutálisan környezetszennyező hajók

Biztos van, aki még nem hallott róla.
carver2021-03-25 22:38:41 // 3082
ez csak egy fedőcég lesz, igazából már sikerül annyira lekicsinyíteniük a reaktorokat hogy beférnek a Tesla aljába, a várható hatótáv 600 fényév körül van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak