Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
Kazes☻2020-10-18 17:06:53 // 2568
De szerencsére azért vannak ilyen irányú fejlesztések is.
carver2020-10-18 12:07:02 // 2567
ps.: itt persze csak a közlekedésről van szó, más területeken (pl fűtés stb) továbbra is lesz/lehet értelme szénhidrogén alapú előállításnak (hacsak nem találnak ki ott is valami újat...).
Meg azért a pénzügyi szempontokon túl is vannak dolgok, annak is van kockázata ha minden egy csövön jön...ha az behal, megáll minden, szóval a "diverzifikáció" itt is szükséges lehet.
PL a házunkba utólag nem építenék hőszivattyút, nem éri meg, de ha egyszer új házat építek abban már biztos lesz...
Meg azért a pénzügyi szempontokon túl is vannak dolgok, annak is van kockázata ha minden egy csövön jön...ha az behal, megáll minden, szóval a "diverzifikáció" itt is szükséges lehet.
PL a házunkba utólag nem építenék hőszivattyút, nem éri meg, de ha egyszer új házat építek abban már biztos lesz...
carver2020-10-18 11:50:24 // 2566
még pár szempont a "zöld energiához": ha jó patrióta az ember akkor nem csak az ellen kel ki hogy miért kell a fokhagymát kínából hozni, miért nem lehet hazait venni, hanem az ellen is hogy miért nem lehet az energiát is a felhasználáshoz közel előállítani...
Mindekinek (leszámítva persze az előállító, fuvarozó vállalatokat, országokat) jobb lenne ha nem kéne az energiahordozókat a fél világon keresztül szállítani.
A villamos áram szállítása jelenleg (még) nem versenyképes pl egy tankhajóval összehasonlítva, de érdmes elolvasni ezt a cikket.
Az olajipar örökölt versenyelőnye 15-20 éven belül eltűnik mert annyi idő alatt teljesen fel kell újítani a jelenlegi infrastruktúrát és miután a villamos energiából hatszor-hétszer több jut el az forrástól a(z autó)kerekekig, nem lesz olyan befektető akinek megérné az olajiparba beruházni...
Mindekinek (leszámítva persze az előállító, fuvarozó vállalatokat, országokat) jobb lenne ha nem kéne az energiahordozókat a fél világon keresztül szállítani.
A villamos áram szállítása jelenleg (még) nem versenyképes pl egy tankhajóval összehasonlítva, de érdmes elolvasni ezt a cikket.
Az olajipar örökölt versenyelőnye 15-20 éven belül eltűnik mert annyi idő alatt teljesen fel kell újítani a jelenlegi infrastruktúrát és miután a villamos energiából hatszor-hétszer több jut el az forrástól a(z autó)kerekekig, nem lesz olyan befektető akinek megérné az olajiparba beruházni...
Kazes☻2020-10-17 14:01:53 // 2565
Szívesen .. a lényeg, hogy most már mindent is értesz! :)
carver2020-10-17 13:54:04 // 2564
Köszönjük Kazes, hiánypótló mű!!! de akkor most dugámba dűjek? ja nem a nokedlit még a krumplis tésztánál is jobban szeretem!
Kazes☻2020-10-17 13:38:43 // 2563
Eddig nem értette a klímaváltozást vagy a karbonsemlegességet? Anzselika Habpatron elmagyarázza
A lényeg: 2050-re nem lesz burgonya, vége a krumplis tésztás időnek.
Nem én írtam, de akár még az is előfordulhatott volna... :D
A lényeg: 2050-re nem lesz burgonya, vége a krumplis tésztás időnek.
Nem én írtam, de akár még az is előfordulhatott volna... :D
carver2020-10-17 12:46:42 // 2562
megint egy kiegyensúlyozottan tájékoztató cikk...
Mielőtt elindul a komment áradat: én sem gondolom hogy jót tenne a földnek, emberiségnek, hegyi gorilláknak stb, sőt, a legtöbb esetben kifejezetten ártalmasak a jelenlegi villamosáram előállítási és tárolási technológiák.
Azért nem árt almát az almával összehasolítani (és nem, én sem tudom hogy akkor mi jönne ki a végén)
1. nem tudom ki sütötte rá a remek "zöld energia" cimkét, de az egész koncepció a megújuló vs nem megújuló energiából indult el. Ok hogy ezt a hisztit is maguk az olajipari vállalatok indították el, hogy FOGYTÁN AZ OLAJ!, nem kizárt hogy csak azért, hogy fölhajtsák az olaj árát (mert azóta hogy hogy nem hatalmas olaj és gázmezőket találtak) de akkor lábon lőtték magukat. Ettől függetlenül én mindenképp jó célnak tartom azt hogy olyan energiaforrásra álljunk át ami mondjuk az unokáimnak is rendelkezésre fog állni.
2. Magyarországon érthető hogy honnan jön a sajtóban az ellenállás (RomeoOne van ötleted? ;) de az is vicces hogy az Al Jazeera (arab országok hírcsatornája) kikel a megújuló energiaforrások ellen. Nézzük már meg akkor azt is hogy mennyi polgárháború zajlik az olajkiermelő országokban, hány ember hal meg évente az olaj miatt, mennyi diktátor, milícia, terrorista szervezet teremti elő a napi betevőt olajkitermelésből. Nem mentesíti a "zöld energiát" csak objektívabb lesz az összehasonlítás...
3. Mérgező melléktermékek: biztos így van, csak nem tudom hogy jövünk ki az összehasonlításból ha mellétesszük az olajipar melléktermékeit is: benzol, kén dioxid, nitrogén oxidok, petrolkoksz, formaldehid, nehézfémek: krómium, vanádium, kén, szelénium, higany stb stb
4. Ritka földfémek: itt mondjuk valóban rosszabb a helyzet a jelenlegi zöld technológiáknál, a 70-97%-át Kína állítja elő utána USA, mondjuk kíváncsi lennék hogy meddig tűri a világ többi országa hogy 2 országnak legyen kiszolgáltatva...
5. Újrahasznosítás: ezekben a cikkekben aránylag kevés szó esik az olaj/gáz alapú termékek, kitermelő és felhasználó eszközök újrahasznosításáról (annál több a - valóban sok káros anyagot tartalmazó - akkumlátorokról). Kezdjük mindjárt a sok millió kilométernyi olaj és gázvezetékekkel, elsüllyesztett olajfúrótornyokkal, ökológiai katasztófát okozó elsüllyedt tankhajókkal vagy beszéljünk az autók, teherautók, hajók újrahasznosításáról.
6. a kibocsájtást most nem veszem elő arról már sokat beszéltünk...
Lehet (sőt kell is!) fikázni a "zöld energia" ipart, mert az is tele van m,ellébeszéléssel, demagógiával, marketinggel csak ne legyünk farizeusok, próbáljunk meg almát az almával hasonlítani.
Szerintem is az az egyetlen megoldás ha a termékek teljes életciklusát és a társadalomra, természetre gyakorol teljes hatását vizsgáljuk, csak csináljuk ezt minden esetben ugyanazon szempontok alapján...
Mielőtt elindul a komment áradat: én sem gondolom hogy jót tenne a földnek, emberiségnek, hegyi gorilláknak stb, sőt, a legtöbb esetben kifejezetten ártalmasak a jelenlegi villamosáram előállítási és tárolási technológiák.
Azért nem árt almát az almával összehasolítani (és nem, én sem tudom hogy akkor mi jönne ki a végén)
1. nem tudom ki sütötte rá a remek "zöld energia" cimkét, de az egész koncepció a megújuló vs nem megújuló energiából indult el. Ok hogy ezt a hisztit is maguk az olajipari vállalatok indították el, hogy FOGYTÁN AZ OLAJ!, nem kizárt hogy csak azért, hogy fölhajtsák az olaj árát (mert azóta hogy hogy nem hatalmas olaj és gázmezőket találtak) de akkor lábon lőtték magukat. Ettől függetlenül én mindenképp jó célnak tartom azt hogy olyan energiaforrásra álljunk át ami mondjuk az unokáimnak is rendelkezésre fog állni.
2. Magyarországon érthető hogy honnan jön a sajtóban az ellenállás (RomeoOne van ötleted? ;) de az is vicces hogy az Al Jazeera (arab országok hírcsatornája) kikel a megújuló energiaforrások ellen. Nézzük már meg akkor azt is hogy mennyi polgárháború zajlik az olajkiermelő országokban, hány ember hal meg évente az olaj miatt, mennyi diktátor, milícia, terrorista szervezet teremti elő a napi betevőt olajkitermelésből. Nem mentesíti a "zöld energiát" csak objektívabb lesz az összehasonlítás...
3. Mérgező melléktermékek: biztos így van, csak nem tudom hogy jövünk ki az összehasonlításból ha mellétesszük az olajipar melléktermékeit is: benzol, kén dioxid, nitrogén oxidok, petrolkoksz, formaldehid, nehézfémek: krómium, vanádium, kén, szelénium, higany stb stb
4. Ritka földfémek: itt mondjuk valóban rosszabb a helyzet a jelenlegi zöld technológiáknál, a 70-97%-át Kína állítja elő utána USA, mondjuk kíváncsi lennék hogy meddig tűri a világ többi országa hogy 2 országnak legyen kiszolgáltatva...
5. Újrahasznosítás: ezekben a cikkekben aránylag kevés szó esik az olaj/gáz alapú termékek, kitermelő és felhasználó eszközök újrahasznosításáról (annál több a - valóban sok káros anyagot tartalmazó - akkumlátorokról). Kezdjük mindjárt a sok millió kilométernyi olaj és gázvezetékekkel, elsüllyesztett olajfúrótornyokkal, ökológiai katasztófát okozó elsüllyedt tankhajókkal vagy beszéljünk az autók, teherautók, hajók újrahasznosításáról.
6. a kibocsájtást most nem veszem elő arról már sokat beszéltünk...
Lehet (sőt kell is!) fikázni a "zöld energia" ipart, mert az is tele van m,ellébeszéléssel, demagógiával, marketinggel csak ne legyünk farizeusok, próbáljunk meg almát az almával hasonlítani.
Szerintem is az az egyetlen megoldás ha a termékek teljes életciklusát és a társadalomra, természetre gyakorol teljes hatását vizsgáljuk, csak csináljuk ezt minden esetben ugyanazon szempontok alapján...
Kócosw2020-10-16 18:38:36 // 2561
hát mondasz valamit asszem 🤪
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-16 16:51:44 // 2560
most mé? egy igazi ződ porszívót sem használ, csak nyeli az áramot inkább besöpri a koszt a szőnyeg alá, ami nem látszik nincs is :DDDDDD
Kócosw2020-10-16 16:39:23 // 2559
hogy mik nincsenek? 🤪majdnem meglepődtem. Jah nem...
Még a végén kiderül hogy az e Autozas se CO2 semleges? Há de mi lesz így a ződekke???
Még a végén kiderül hogy az e Autozas se CO2 semleges? Há de mi lesz így a ződekke???
Kazes☻2020-10-16 14:30:20 // 2558
Kócosw2020-10-11 21:12:39 // 2557
igen csak az a baj hogy régen kirohogtek őket most meg vezető poziciot kapnak...
Liquid2020-10-11 21:10:42 // 2556
Mindig is hülyék voltak :)
Kazes☻2020-10-11 16:19:46 // 2555
Ez nem újdonság sajnos, én is ezt mondom már évek óta, mert több útszakaszon, kereszteződésnél, vagy hídnál és különböző helyszíneken is tetten érhető. 😒
Zsolt1552020-10-11 16:04:42 // 2554
"... Amíg erről beszélnek, addig nem másról. (Pl.a budapesti kerékpársávok) ..."
Például a Baross utcának a kivezető(!) részén csináltak a két sávból egyet. Ahelyett, hogy pont azt segítenék, hogy minél gyorsabban elhagyják a belvárost az autók, inkább beszorítják őket oda és mesterséges torlódást és felesleges légszennyezést okoznak.
Például a Baross utcának a kivezető(!) részén csináltak a két sávból egyet. Ahelyett, hogy pont azt segítenék, hogy minél gyorsabban elhagyják a belvárost az autók, inkább beszorítják őket oda és mesterséges torlódást és felesleges légszennyezést okoznak.
Zsolt1552020-10-11 15:58:43 // 2553
A dolognak azért van érdekessége is.
- Franciaországban az állam kiadásai a messze a legmagasabbak az EU-ban. 10%-kal több mint az átlag. Ezt csak a magas adóbefizetésekkel lehet fenntartani.
- a politikusoknál "bevett" szokás, hogy ha sikertelenek, vagy gond van a "népszerűségükkel", akkor szoktak egy ilyen vitát kiváltó intézkedést hozni. Látszat dolgok. Amíg erről beszélnek, addig nem másról. (Pl.a budapesti kerékpársávok)
- vagy ahogy írtad a Teslával kapcsolatosan, rájöttek, hogy miként lehet még több pénzt beszedni.
"...abból, hogy az FCA CO2 kvótákat vásárolt tőle. ..."
Ott is rájöttek, hogy a kivetett adót "el lehet téríteni", vagy "átfolyatni" a saját cégükön keresztül.
"Mindenki jól jár címen."
- Franciaországban az állam kiadásai a messze a legmagasabbak az EU-ban. 10%-kal több mint az átlag. Ezt csak a magas adóbefizetésekkel lehet fenntartani.
- a politikusoknál "bevett" szokás, hogy ha sikertelenek, vagy gond van a "népszerűségükkel", akkor szoktak egy ilyen vitát kiváltó intézkedést hozni. Látszat dolgok. Amíg erről beszélnek, addig nem másról. (Pl.a budapesti kerékpársávok)
- vagy ahogy írtad a Teslával kapcsolatosan, rájöttek, hogy miként lehet még több pénzt beszedni.
"...abból, hogy az FCA CO2 kvótákat vásárolt tőle. ..."
Ott is rájöttek, hogy a kivetett adót "el lehet téríteni", vagy "átfolyatni" a saját cégükön keresztül.
"Mindenki jól jár címen."
Kócosw2020-10-11 15:49:08 // 2552
beteg emberek ezek...
RomeoOne2020-10-11 13:45:00 // 2551
kíváncsi vagyok milyen törvényekkel fogják a torkunkon lenyomni ezeket a szarokat
Pl. ilyenekkel: link
Pl. ilyenekkel: link
Kócosw2020-10-11 11:03:17 // 2550
pl nemetben odatolnak az adónak jövő évtől. Meg van meg trükk a tarsolyban erre az agyatlan baromságra. Az eu meg a meg nagyobb baromsaggal ami a kvótakat illeti. aztan kesz is... a központilag vezérelt piacgazdaság... nem avatkozunk bele csak bizonyos dolgokat ellehetetlenitünk...
Zsolt1552020-10-11 10:32:42 // 2549
Viszont jó a marketingje és jól tudja magát eladni. Ennyit tesz a propaganda. Mint azok akik benyelték a szobordöntögetés helyességét.
Zsolt1552020-10-11 10:30:21 // 2548
Nincs kizárva. :-DD
Zsolt1552020-10-11 10:29:48 // 2547
A németek sem mindig az ész, hanem a politikai érdekek mentén döntenek.
Zsolt1552020-10-11 10:27:58 // 2546
Valamit nagyon ki kell találniuk, mert éves szinten a Tesla tavaly kb.360e.db autót adott át a vevőinek. Csak Magyarországon van ~2,5-3m. db személyautó.
Ha csak nekünk gyártana az is 7-8 év lenne, mire mind lecserélődne. De a világon min.100 millió db autó van. Jó sokáig tartana így.
De Afrika, Dél-Amerika, például nem feszül annyira ezek miatt a dolgok miatt. Csak Európa.
Ha csak nekünk gyártana az is 7-8 év lenne, mire mind lecserélődne. De a világon min.100 millió db autó van. Jó sokáig tartana így.
De Afrika, Dél-Amerika, például nem feszül annyira ezek miatt a dolgok miatt. Csak Európa.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-11 08:39:11 // 2545
Napelem biznisz, 2023-tól az áramvétel jóval drágább lesz, mint a visszatermelés szóval megszűnik az ingyenáram... így kiszámíthatatlan mikorra térül meg egy ilyen jellegű beruházás... apa kezdődik :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-11 08:29:50 // 2544
ez csak az idióta H András mondása, rajta kívül mindenki tudja, hogy ami elromolhat az el is romlik... ha már villany autózás inkább egy eu-s ahhoz legalább van minden helyben... bár ennek a piacnak annyira nincs jelentősége a maga pár %-val, hogy egy elektromoshoz sincs pl utángyártott karosszéria elem...
kíváncsi vagyok milyen törvényekkel fogják a torkunkon lenyomni ezeket a szarokat :DDD
kíváncsi vagyok milyen törvényekkel fogják a torkunkon lenyomni ezeket a szarokat :DDD
Liquid2020-10-10 22:09:24 // 2543
50-60e km-enként egy 4000 EUR-os motorcsere simán belefér :)
RomeoOne2020-10-10 20:28:59 // 2542
Na itt a folytatás:
A TESLA ÚJRAÉLESZTÉSE - az elektromos autózás ára
Áh, nem is mondok semmit inkább :DDD
Villanyautó örök élet :DDD Csak 3 évente motorcsere :DDD
A TESLA ÚJRAÉLESZTÉSE - az elektromos autózás ára
Áh, nem is mondok semmit inkább :DDD
Villanyautó örök élet :DDD Csak 3 évente motorcsere :DDD
Piritu - 1.000.0002020-10-09 10:51:09 // 2541
Az azért megvan hogy Erhard most nyitott pizzériát? A hétvégén a 159-es csapat ott volt mintát venni :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-09 10:08:11 // 2540
Én szerencsére meg tudom csinálni :) Az olasz tészta pont nem a kevés élesztőről és a kevert pizzalisztről szól :P Jó minőségű 0-as liszt stb kell meg minőségi alapanyagok és 24-48 órás kelesztés, egy faxa sütő, jó hőfok választás... kb a 40. sütésre talán kijön az ami vállalható :DDD Nálunk a déli vékony tésztást nem lehetne eladni az észak olaszt viszont szeretik a népek az is inkább a vékony tésztás kategória ...
Zsolt1552020-10-09 09:24:51 // 2539
„2020-tól kezdve végleg a hátsó ülésre szorulunk” – írta a Guardian 2015-ben,
"... Az Alphabethez tartozó Waymo például 2019-ben 1,45 millió mérföldnyi utat tett meg Kaliforniában az előző évi 1,2 millióhoz képest, míg a General Motors többségi tulajdonában lévő Cruise tavaly megduplázta az előző évi eredményét, több mint 830 ezer mérföldet megtéve.
Ezekre a számokra azonban a szakértők szerint nem érdemes alapozni, mivel könnyen kijátszhatók: ha egy cég javítani akar az arányain (például azért, hogy versenytársaival szemben jobb színben tűnjön fel, és ne ijessze el a befektetőket), csak jó sokat kell járatnia az autóit a forgalmas városon kívül, hosszú, kihalt útszakaszokon. ..."
"... Az Alphabethez tartozó Waymo például 2019-ben 1,45 millió mérföldnyi utat tett meg Kaliforniában az előző évi 1,2 millióhoz képest, míg a General Motors többségi tulajdonában lévő Cruise tavaly megduplázta az előző évi eredményét, több mint 830 ezer mérföldet megtéve.
Ezekre a számokra azonban a szakértők szerint nem érdemes alapozni, mivel könnyen kijátszhatók: ha egy cég javítani akar az arányain (például azért, hogy versenytársaival szemben jobb színben tűnjön fel, és ne ijessze el a befektetőket), csak jó sokat kell járatnia az autóit a forgalmas városon kívül, hosszú, kihalt útszakaszokon. ..."
Föckös2020-10-09 08:51:43 // 2538
nem tudom megcsinálni, meg nem is akarom, inkább adok pénzt annak, aki meg tudja csinálni, mert kevés élesztőt, jó lisztkeveréket használ, nem két óra alatt keleszti meg, és még normális hőmérsékletű sütője is van.
Tudom, tudom, olyan magyar dolog, hogy magamnak megcsinálom, és ez így van egyébként elég sok dologgal (xarfaxú vagyok), de van olyan, ahol nincs kompromisszum.
Na a pizza pont ilyen.
(befejezem, mert kapok a sok offolásért:-) )
Tudom, tudom, olyan magyar dolog, hogy magamnak megcsinálom, és ez így van egyébként elég sok dologgal (xarfaxú vagyok), de van olyan, ahol nincs kompromisszum.
Na a pizza pont ilyen.
(befejezem, mert kapok a sok offolásért:-) )
Liquid2020-10-08 21:14:43 // 2537
Hát még ha Michele Wild szolgálná fel... :D
Kócosw2020-10-08 20:59:02 // 2536
Értem a célzast, ígértem ecce oda~rek vagy rendelek kiszállítással.., 🤭
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-08 15:07:57 // 2535
igen a legtöbb szar sajnos, ezért kell magadnak csinálni :DDD
Föckös2020-10-08 13:53:50 // 2534
hát... kis hazánkban értékesített, és elfogyasztott pizzák nagyrésze az én szememben pont az ehetetlen kategória, de nem szeretném bántani a kifinomult ízlésű magyar lakosságot.
merthát itt kb mindent rá lehet tenni a pizzára, mert megveszik :-D
merthát itt kb mindent rá lehet tenni a pizzára, mert megveszik :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-08 12:44:14 // 2533
nem is szabad túl sok feltétet rakni nem sül át rendesen a tészta...akkor jó ha egy 32-es pizza kisütve 50-60 dkg, a vékony tésztás olaszt meg sehol sem szállítják ki a gőz miatt annyira visszapuhul, hogy ehetetlen....
Föckös2020-10-08 12:15:43 // 2532
Grazie, hála istennek tőlünk két sarokra nyitott egy tradicionálisan olasz pizzéira.
Pl nem szállítanak ki, mert az meg is ölné a minőséget.
Nem olcsó, bár eur viszonylatban nem is drága.
Ilyen helyeken jössz rá, hogy totál fölösleges a sok feltét, mert annyira jó a tészta.
Pl nem szállítanak ki, mert az meg is ölné a minőséget.
Nem olcsó, bár eur viszonylatban nem is drága.
Ilyen helyeken jössz rá, hogy totál fölösleges a sok feltét, mert annyira jó a tészta.
RomeoOne2020-10-08 10:18:14 // 2531
RomeoOne2020-10-08 09:57:02 // 2530
Sárszentmihály, Fő u. 31 :DDD
Föckös2020-10-08 09:13:13 // 2529
EZT MOST MÉRT KELLETT???
rohadtul megkívántam egy pizzát...
:-)
rohadtul megkívántam egy pizzát...
:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-08 09:03:30 // 2528
Szerintem Muskról fogják forgatni a Wall street farkasa 2-őt, már látom a jelenetet mikor beszívva, bekólázva három tollhúzással lerajzolják a szájbertrákkot és röhögve elemzik mekkora kasza lesz, mert a birkák mindent benyalnak és fizetnek :DDDD
RomeoOne2020-10-08 08:37:45 // 2527
Termelt már. Csak nem autógyártásból. Hanem abból, hogy az FCA CO2 kvótákat vásárolt tőle. Gyakorlatilag az FCA pénzeli a Tesla-t, miközben a saját márkáit meg leszarja. Így működik ez manapság.
Zsolt1552020-10-08 07:10:07 // 2526
Az x000cm3-es motoros SUV-ok és a társaik igazából csak legális adóelkerülés végett vannak. A gyárnak van olyan modellje, ami x km-t tud menni akkuval és kapják a kedvezményt és a támogatást. Plusz még elmondhatják, hogy ők élen járnak a "fejlődésben".
Zsolt1552020-10-08 06:51:19 // 2525
Jó eséllyel.ezért nyomják, hogy a Tesla kifejezetten egészséges és segíti megmenteni a Földet. Szeretnének mar pénzt látni a befektetésükből. Egy darabig még a politika is segíteni fogja őket elkerülni a blamázst. A kérdés, hogy mikor jön el ez a határ. Mikor lesz az, hogy a befektetők nem adnak több pénzt. Eddig - a tudomásom szerint - 1 Cent hasznot nem termelt a cég.
Addig Mask bejelent időnként valamit, hogy x év múlva ez vagy az lesz. Akkor megint meguvranak a részvényárak és lehet kereskedni velük és hasznot realizálni.
Addig Mask bejelent időnként valamit, hogy x év múlva ez vagy az lesz. Akkor megint meguvranak a részvényárak és lehet kereskedni velük és hasznot realizálni.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-07 22:09:52 // 2524
A futómű is csak pár lengőkar meg gátló és rugó még sem tudnak sokan olyan futóművet gyártani, mint az Alfa... hát még a pizza, pedig csak liszt, víz, élesztő, olaj meg só még is ha jót akar enni az ember kell nyitni egy pizzériát :))))))))
Piritu - 1.000.0002020-10-07 21:02:16 // 2523
hmm, a vége lemaradt...
szóval azt jól látni hogy mindkettő jól összerakhatónak van tervezve, a gyárban van esélye a melósnak rendesen összerakni. A Mininél a patentokkal még a csavar nyomatékkulcsos meghúzását is kiküszöbölték.
szóval azt jól látni hogy mindkettő jól összerakhatónak van tervezve, a gyárban van esélye a melósnak rendesen összerakni. A Mininél a patentokkal még a csavar nyomatékkulcsos meghúzását is kiküszöbölték.
Kócosw2020-10-07 15:25:40 // 2522
de még milyen zőz. Pont mint a hájbrid SUV ok 🤭🤭
Kócosw2020-10-07 15:23:54 // 2521
ahogy mondod. Mindenki azt hiszi hogy ez ennyiből áll aztan meg nem is... Van némi közöm hozzá, így van némi ralatasom a dolgokra... Láttam dolgokat amiket nem sokan lathatnak...
Piritu - 1.000.0002020-10-07 14:53:57 // 2520
Az asszony Minijét is szerelgetem itthon. Érdekes látni hogy mennyire más szemlélettel van megtervezve mint a Spider. Más utat jártak be az elmúlt évtizedekben.
(Furi pl. hogy a Miniben minden patenttel van összerakva, ha bármit bont az ember előtte fel kell szerelkeznie belőlük. )
(Furi pl. hogy a Miniben minden patenttel van összerakva, ha bármit bont az ember előtte fel kell szerelkeznie belőlük. )
Liquid2020-10-07 14:46:40 // 2519
Ez a profilváltás azért korántsem annyira gyors, és nem kevés pénzt hiteleztek meg hozzá.