Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Föckös2020-10-09 08:51:43 // 2538
nem tudom megcsinálni, meg nem is akarom, inkább adok pénzt annak, aki meg tudja csinálni, mert kevés élesztőt, jó lisztkeveréket használ, nem két óra alatt keleszti meg, és még normális hőmérsékletű sütője is van.
Tudom, tudom, olyan magyar dolog, hogy magamnak megcsinálom, és ez így van egyébként elég sok dologgal (xarfaxú vagyok), de van olyan, ahol nincs kompromisszum.
Na a pizza pont ilyen.
(befejezem, mert kapok a sok offolásért:-) )
Liquid2020-10-08 21:14:43 // 2537
Hát még ha Michele Wild szolgálná fel... :D
Kócosw2020-10-08 20:59:02 // 2536
Értem a célzast, ígértem ecce oda~rek vagy rendelek kiszállítással.., 🤭
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-08 15:07:57 // 2535
igen a legtöbb szar sajnos, ezért kell magadnak csinálni :DDD
Föckös2020-10-08 13:53:50 // 2534
hát... kis hazánkban értékesített, és elfogyasztott pizzák nagyrésze az én szememben pont az ehetetlen kategória, de nem szeretném bántani a kifinomult ízlésű magyar lakosságot.
merthát itt kb mindent rá lehet tenni a pizzára, mert megveszik :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-08 12:44:14 // 2533
nem is szabad túl sok feltétet rakni nem sül át rendesen a tészta...akkor jó ha egy 32-es pizza kisütve 50-60 dkg, a vékony tésztás olaszt meg sehol sem szállítják ki a gőz miatt annyira visszapuhul, hogy ehetetlen....
Föckös2020-10-08 12:15:43 // 2532
Grazie, hála istennek tőlünk két sarokra nyitott egy tradicionálisan olasz pizzéira.
Pl nem szállítanak ki, mert az meg is ölné a minőséget.
Nem olcsó, bár eur viszonylatban nem is drága.
Ilyen helyeken jössz rá, hogy totál fölösleges a sok feltét, mert annyira jó a tészta.
RomeoOne2020-10-08 10:18:14 // 2531
RomeoOne2020-10-08 09:57:02 // 2530
Sárszentmihály, Fő u. 31 :DDD
Föckös2020-10-08 09:13:13 // 2529
EZT MOST MÉRT KELLETT???

rohadtul megkívántam egy pizzát...

:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-08 09:03:30 // 2528
Szerintem Muskról fogják forgatni a Wall street farkasa 2-őt, már látom a jelenetet mikor beszívva, bekólázva három tollhúzással lerajzolják a szájbertrákkot és röhögve elemzik mekkora kasza lesz, mert a birkák mindent benyalnak és fizetnek :DDDD
RomeoOne2020-10-08 08:37:45 // 2527
Termelt már. Csak nem autógyártásból. Hanem abból, hogy az FCA CO2 kvótákat vásárolt tőle. Gyakorlatilag az FCA pénzeli a Tesla-t, miközben a saját márkáit meg leszarja. Így működik ez manapság.
Zsolt1552020-10-08 07:10:07 // 2526
Az x000cm3-es motoros SUV-ok és a társaik igazából csak legális adóelkerülés végett vannak. A gyárnak van olyan modellje, ami x km-t tud menni akkuval és kapják a kedvezményt és a támogatást. Plusz még elmondhatják, hogy ők élen járnak a "fejlődésben".
Zsolt1552020-10-08 06:51:19 // 2525
Jó eséllyel.ezért nyomják, hogy a Tesla kifejezetten egészséges és segíti megmenteni a Földet. Szeretnének mar pénzt látni a befektetésükből. Egy darabig még a politika is segíteni fogja őket elkerülni a blamázst. A kérdés, hogy mikor jön el ez a határ. Mikor lesz az, hogy a befektetők nem adnak több pénzt. Eddig - a tudomásom szerint - 1 Cent hasznot nem termelt a cég.

Addig Mask bejelent időnként valamit, hogy x év múlva ez vagy az lesz. Akkor megint meguvranak a részvényárak és lehet kereskedni velük és hasznot realizálni.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-07 22:09:52 // 2524
A futómű is csak pár lengőkar meg gátló és rugó még sem tudnak sokan olyan futóművet gyártani, mint az Alfa... hát még a pizza, pedig csak liszt, víz, élesztő, olaj meg só még is ha jót akar enni az ember kell nyitni egy pizzériát :))))))))
Piritu - 1.000.0002020-10-07 21:02:16 // 2523
hmm, a vége lemaradt...
szóval azt jól látni hogy mindkettő jól összerakhatónak van tervezve, a gyárban van esélye a melósnak rendesen összerakni. A Mininél a patentokkal még a csavar nyomatékkulcsos meghúzását is kiküszöbölték.
Kócosw2020-10-07 15:25:40 // 2522
de még milyen zőz. Pont mint a hájbrid SUV ok 🤭🤭
Kócosw2020-10-07 15:23:54 // 2521
ahogy mondod. Mindenki azt hiszi hogy ez ennyiből áll aztan meg nem is... Van némi közöm hozzá, így van némi ralatasom a dolgokra... Láttam dolgokat amiket nem sokan lathatnak...
Piritu - 1.000.0002020-10-07 14:53:57 // 2520
Az asszony Minijét is szerelgetem itthon. Érdekes látni hogy mennyire más szemlélettel van megtervezve mint a Spider. Más utat jártak be az elmúlt évtizedekben.
(Furi pl. hogy a Miniben minden patenttel van összerakva, ha bármit bont az ember előtte fel kell szerelkeznie belőlük. )
Liquid2020-10-07 14:46:40 // 2519
Ez a profilváltás azért korántsem annyira gyors, és nem kevés pénzt hiteleztek meg hozzá.
Liquid2020-10-07 14:42:38 // 2518
"Egy gyártási folyamatot részekre bontanak, és a beszállítóktól kapott elemeket összeszerelik. Ahhoz igazából nem kell tudás, csak tudni kell követelményeket állítani és azokat betartatni."

Ez azért nem ennyire egyszerű dolog :)
A Tesla a legjobb bizonyíték.
Zsolt1552020-10-07 14:09:47 // 2517
Nekem az összeszerelés minősége a furcsa vagy meglepetés. Az 59 topicban volt, hogy a csavarok kiestek a Tesla 3 futóművéből, most meg az első úton elhagyják a tetőt. Ezt a hanyag munkát nem hittem volna. Talán még a szocialista Dacia időszak lehetett hasonló. :-((

Jó lenne egy valós használatról olvasni. Engem nem az érdekelne, hogy "azért jó, mert a munkahelyem ingyen tudom tölteni", hanem a napi gyakorlat, tapasztalat.

Az hogy az amerikai cégek pillanatok alatt tudnak profilt váltani az egy másik dolog. Egy gyártási folyamatot részekre bontanak, és a beszállítóktól kapott elemeket összeszerelik. Ahhoz igazából nem kell tudás, csak tudni kell követelményeket állítani és azokat betartatni.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-07 13:50:28 // 2516
tud autót gyártani, csak lehullik a festék, a lengőkar, az elektromotor és az üvegtető is és még occsó is :DDD de a birkáknak ez kell, hinni a bármiben csak minél hangzatosabb és ződ legyen ... szopni bármi áron :DDDD
Kócosw2020-10-07 12:39:13 // 2515
Szerinted az csak ugy van higy van valakinek egy " vizilova " lasd víziója, meg tud programozni, es akkor onnantol autót gyartani is tud?
Amihez az összes többi gyartonak evtizedek kellettek ők tudják azollal...
Van amiben jo a tesla nem vitas de nagy lufi az tuti...
Zsolt1552020-10-06 20:49:39 // 2513
Ezt nem gondoltam volna a Tesláról.
RomeoOne2020-10-06 09:57:59 // 2512
Szerintem ezt már direkt csinálják :DDD
Brand-New Tesla Model Y's Roof Flies Off On First Drive Home

Eszembe jutott a speedzone nemrégi videója Vályival, ahol a Maserati-ra mondta, hogy félkészen jöttek ki a gyárból. Akkor ez mi? :D

A cikk lezárása tetszik a legjobban:
As usual, we reached out to Tesla for comment, and, as usual, we’ll hear nothing back. Because we never do.
Zsolt1552020-10-02 19:43:24 // 2511
Lehet Lagzi Lajcsi a közösképviselőjük. 🤔😁😁😁
carver2020-10-02 19:36:24 // 2510
ha már lopott áram, lehet én azt is megnézném a helyébe, hogy a szomszégok melyik óráról fűtenek :D
carver2020-10-02 19:31:07 // 2509
hát még így is nehéz elképzelni, nulla szigeteléssel főleg vacak ablakkal biztos hogy megugrik a számla, de nem fizettem többet akkor az elektromossal, mint most fizetek egy forró nyáron a klíma után vagy azért hogy kétszer teletöltsem a kerti felfújható medencét vízzel...

Biztos hogy nem a leg(költség)hatékonyabb megoldás a villany de van előnye, drágább ugyan mint a gáz de nem ennyivel ez a példa szerintem nem mérvadó.

Abba a nyaralóba akkor a gáz is irdatlan összeg lenne, nekem van olyan rokonom aki egy 90 nm-es régi kertes házban lakik és kétszer annyit fizet ugyanúgy gázfűtéssel mint mi a 140 nm.en. Igaz hogy mi 4 lakásos társasházban lakunk (ugyanúgy tető alatt) de ennyit ér a jó szigetelés... (nyílászáró, fal, tető)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-22 08:07:38 // 2508
mondd is meg :))) egyébként mindenki a napelem élettartamára van ráfeszülve pedig az inverter előbb halálozik el és legalább a beruházás értékének az 1/3-a.... max 15 év garit lehet rá kisajtolni
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21 22:49:22 // 2507
Így nem teljes a képlet, kihagytad a jelenleg nulla forintos áramszámlát, az 25, 30 év alatt simán 4 mihály...
Kazes☻2020-09-21 22:07:32 // 2506
Gázt találtak... nem keveset! :)
RomeoOne2020-09-21 21:58:45 // 2505
Hátha találnak ott egy nagyobb olajmezőt. Még élesben úgy sem nagyon tesztelték le, hogy az F-35-ös mennyi demokráciát tud leszállítani :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-09-21 20:48:02 // 2504
:-)
Mondjuk hatósági árazásnak. Igazából a Kínai nagy cégekben az állam tulajdonos. A napelemgyárakkal is így van ez. A kínai vezetés fix árat szabott azáltal, hogy veszteséges termelés árán is olcsón adja a napelemet. ellánként (16x16 cm-es szilícium lapka) 20 cent körüli nyereséget tudott, csak épp millió számra jön le cella egy gyárból, hamar hatalmas összeget ad ki a sok 20 cent. Na amikor legutóbb néztem, 20 cent mínuszban tartották. Ezáltal pl Tajvan összes kisebb gyára bezárt, de ugyanígy D.Korea napelemgyárai is. Lényegében a "Mainland" beszippantotta a teljes napelemgyártást, és a mai napig veszteségesen tartja. Mivel W-ra fizetnek, nem darabra, elvileg a hatásfok növelésével újra nyereségessé tehető. Csak nincs beruházási kedv már. Egy olyan projektben voltam, ami 24% fölé vitte volna termelésben(!) a napelem cella hatásfokot, de konkrétan megállt az élet, nem fejleszt senki, csak a túlélésre játszottak kb esélytelenül. Ami érthető, egy gyártó/teszt sor ára 5M EUR. ÉS kell egy gyárnak minimum hat sor.

Aki jól figyel már láthatja előre, hogy egyéb technológiák és iparágak hasonló séma mentén lesznek beszippantva. A következő a félvezetőipar lesz. Ez nagyobb falat, mert magasabb szint, kifinomultabb know-how. Ennek megfelelő összeget tolnak bele. Nagyon durván elképesztően brutálisan sokat XDDD
És persze 3rd gen félvezetők, ami pl. a villanyautózás egyik kulcsa is... :-)
berobbantam2020-09-21 20:31:47 // 2503
30 év alatt másodjára cseréled a hőszivattyút tehát megint minuszos a dolog.🤔
Zsolt1552020-09-21 20:07:52 // 2502
Köszönöm. :-))

Kaptunk az Elmű-Émász-tól egy ajánlatot napelemes rendszerre, de nem kevés lenne az önrész. Így egyenlőre pihentetve van a kérdés.

Lehet, hogy naiv kérdés, de a gyártóknak miért nem éri meg? Hatósági ár, újrahasznosítási díj, vagy plusz adóteher miatt?
Zsolt1552020-09-21 20:01:08 // 2501
Akkor addigra már várhatóan legalább egyszer kell hőszivattyút cserélni, majd jön a napelem. Kb.25-30 év múlva lesz egy olyan időszak, amikor megtérülést mutat a beruházás.
Tehát vagy havonta fizetek többet egy "elavultabb" fűtési-hűtési rendszerre, vagy egyszerre van egy nagy kiadásom és cserébe a rezsiszámla lesz kisebb. Az utóbbinak bőven 20 év felett lehet a megtérülése vagyis akkor fog átfordulni a beruházás nyereségbe.
WarbiRunner (Gyuri)2020-09-21 19:55:49 // 2499
Napelemeknek (már maguknak a celláknak) 20-25 év a várható élettartama. Maga a napfény teszi tönkre, Light Induced Defect (LID)-nek hívják a folyamatot. Ezt a gyártók egyébként szimulációs tesztekkel ellenőrzik, bazi nagy halogén lámpák alatt mérik a napelemek hatásfok csökkenését. A napelem jelenlegi árazás, pláne támogatás mellett megéri. A gyártóknak viszont jelenleg pont nem, de ez más történet. Ez megint Kína. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21 19:53:46 // 2498
Warbi mindjárt megmondja, 15-20 év talán...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21 19:52:47 // 2497
Viszont ha most építkeznék viszont akkor csak is hőszivattyú, a gázfűtés is egy vagyon nulláról
Zsolt1552020-09-21 19:44:14 // 2496
Pont amikor elérné megtérülési időt, akkor addigra már várható a hőszivattyúk cseréje (is).
A napelemeknek mennyi a várható időtartama?

Nekünk a családi házban a gázszámla havi átalány összege 23.8xx.-Ft. Így alig 4.000.-Ft-tal fizetünk többet. Mondjuk ehhez hozzájön még a klíma nyári fogyasztása.
berobbantam2020-09-21 19:26:07 // 2495
Én igen közeli viszonyban vagyok egy elektromos fűtési rendszerek kiépítésével foglalkozó céggel.A rövid konklúzió.Hőszivattyúval klímával h energiával kb annyi a számla mint egy modern kondenzációs kazánnal.Egyébként ez utóbbi 700 k körül meg állt nekem tavaly.Tervezéssel együtt.Nagy hátránya a klímásnak és a bőszivattyúsnak hogy addig jó míg a kinti hőmérséklet nincs tartósan -10 alatt.Utána csak kínlódik.A hőszivattyúk átlagban bő 15 évet bírnak.Utána átszakad a hőcserélő.Akkor gazdaságos ha van mellé egy legalább 2.5 kilowattos napelem,ami szintén nem örök élet.Máris 4 milla fölött járunk.Én jelenleg évi 250 k ból fűtök vázzal 450 légköbmétert.És 23 fok van folyamatosan.Tehát 16 év alatt jönne vissza a bekerülési költség,ha minden kibúzza addig.Azt már nem boncolgatom,hogy az én kazánom a szennyezőbb vagy az erőmű ahonnan a villany jön.Kb ennyi.
Zsolt1552020-09-21 19:15:17 // 2494
Akkor az azt jelenti, hogy 7-8 évente 6-700e.Ft anyag (ami havonta átlagosan minimum 50e.Ft-ot jelent) + egyenlőre ismeretlen munkadíjat kell kalkulálni az autóhoz.
Az egyéb kötelező átvizsgálásokon kívül. Igaz, mintha arról azt olvastam volna, hogy azt átvállalja(?) a gyártó, pl. a Tesla.

Plusz a műszaki vizsgára 4, majd 2 évente kötelező 30 napnál nem régebbi érintésvédelmi jegyzőkönyv, ami egy hagyományos üzemmódú autónál nincs.
WarbiRunner (Gyuri)2020-09-21 18:11:55 // 2493
Hát nemtom' de nekünk a mosogatógép pl kiírja, ha vizet lát oda nem illő helyen, így időben ki lehet cserélni a szivattyú tömítést :-) Mérnöki szándék (intelligencia?) kérdése.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21 17:11:20 // 2492
valaki írja kommentbe, hogy az autó árának a 30-40% ... az zsír egy 20 millás vasaló 150e km után eldob egy 5-6 millás alkatrészt ... környezetvédelem? :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21 15:24:17 // 2491
lehet kevesebb cuccból áll de itt ha valami tönkre megy az fájdalmas és tönkre megy ...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-16 09:42:48 // 2489
nekem mutatta a csekket, én is csak néztem igaz nyaraló nulla szigeteléssel na de akkor is ... sajnos nincs tökéletes megoldás bár, mint Banánunk mondotta a jövő energiaforrása a lopott áram :DDDDDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak