Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552021-09-09 08:15:37 // 3236
A németeken csodálkozom. Sokkal okosabbnak, alaposabbnak gondoltam őket. Fukusima miatt bezárták és lebontották az atomerőműveket. Majd a szén, megoldja. Falvakat dózeroltak le a külszíni fejtések - nem más - miatt.
Aztán 10 év alatt ezért a legnagyobb CO2 kibocsájtók lettek az EU-ban.
Most már a Greanpeace szerint már "környezetbarát" az atomenergia. Lehet a szél és napenergia telepek mellé új erőműveket építenek. Hogy egyáltalán legyen annyi, amennyi kell.

De addig is a franciáknak nagy hasznot csinálnak, a vásárolt árammal.
De addig is az EU-ban a németeknél a legdrágább az áram.
Liquid2021-09-09 08:07:03 // 3235
Persze hogy lehet különböző véleményünk, erről szól az élet :)
A rendelkezésre álló villany problémájának egy része annak az előteremtése, másik része pedig a megfelelő helyre juttatása. Ez utóbbit nagyobb problémának látom. Sajnos egy nagyon nem hasonlítható egy benzinkúthoz, amit felépíthetsz akárhol, odaküldöd a tartálykocsit és jólvan. Már 2-3 kellően erős kiálláshoz is komoly kábelek kellenek, és ez csak a végpont. Ezt nem látják vagy nem hajlandók látni azok akiket sötétzöldnek hívők.
Zsolt1552021-09-09 08:04:59 // 3234
Főleg, hogy nyaranta a klímák miatt rekordokat döntöget az energia felhasználás.
Zsolt1552021-09-09 08:02:30 // 3233
A volt kollégámnak e500-asa van. Keszthely - Budapest távolságot nem tudja megjárni egy töltéssel.



De ennyi töltéssel még ment neki.
Zsolt1552021-09-09 07:43:16 // 3232
Ezt a kiállítást nem kell "továbbgondolni". Az autógyártók hatalmas pénzeket - adókedvezményt - kapnak, hogy elektromos autókkal fejlesszenek. Ergo ezek a kiállított autók nekik nem kerültek "pénzbe".
Itt zöldek is boldogok lesznek. Közben meg veszik az emberek egyre jobban veszik a párezer ccm-s SUV-ket.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-09 07:26:54 // 3231
Ez a baj a vallással, a hatalmas valami egészen mást jelent...
tirex2021-09-08 23:51:56 // 3230
Az elektromos autó zsákutca, a hibrid lehet a jövő vagy a dácsia lodzsi! :))
Stef2021-09-08 23:06:10 // 3229
Ugye azt azért nem gondolod hogy csak Magyarországon árulnak villanyautókat? :)
Nagyon csalóka ez a statisztika, mert év közben nagyon sokan az állami pályázat augusztusi megjelenésére vártak (ahol mint tudjuk a kiírt 3 milliárd forint támogatás egy óra alatt elfogyott). Azért várjuk csak meg az év végét... :)

Szintúgy a Tesla eladások. Az első 3 hónapban alig adtak el néhányat Norvégiában. Megérkezett a negyedéves szállítmány hajón, a következő hónapban már több tízezret( az összeset) eladták. Utána megint semmi eladás a következő szállítmányig...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 22:55:08 // 3228
Itthon az első félévben kettő, azaz 2% volt az új autók elektromos eladása, az állami támogatás nélkül 0,5 lett volna....hatalmas a kereslet 🤣🤣🤣🤣
Stef2021-09-08 22:52:43 // 3227
Nagyrész egyetértünk, a maradékban pedig nyugodtan lehet különböző a véleményünk.
A konnektor nyilván vicc volt, még szmájlit is tettem mögé.
Tudjuk hogy ha mindenki hirtelen villanyautóra váltana, nem lenne hozzá elegendő áram mennyiség. Jelenleg! A benzinkút hálózat sem 5 év alatt érte el a jelenlegi szintjét.
Jövedéki adó: Amiben az állam pénzt lát, azt meg fogja adóztatni. Most mondhatnám hogy minél később, nekem annál jobb, de amíg mindenféle konnektorból tölthetek, valószínűleg nem a villanyt fogják adóztatni hanem a villanyautózást (mondjuk valamilyen műszaki vizsgán kiolvasott futásteljesítmény alapján).
Akár így, akár úgy, ingyenautózás nincs és nem is lesz! Aki ebben hisz az tényleg vak.
Liquid2021-09-08 22:33:02 // 3226
"Honnan lesz áram? Nyilván a konnektorból... :)" ez remélem csak vicc volt :)
Nyilván arra a nem elhanyagolható áramszükségletre gondoltam ami akkor fog megjelenni, ha nem csak az early-adopterek autója lesz. És lesz némi street-fight a töltőhelyekért is.

Azért a nem tudnak eleget gyártani kicsit erős :) Inkább úgy mondanám, hogy nem akarnak belsőégésűt eladni, ezért (meg a chiphiány, meg a brazil burgonyavész, meg a tökömtudja mi miatt) 1000 évet kellene várni, de van tized idő alatt villanyos.
Azért az látható hogy szubvenciók nélkül igencsak esik a kereslet.

Újrahasznosítás: az a baj hogy mindenki csak ígérget (itt is), még nagyobb gond a szabványosítás teljes hiánya, töltő included. Márpedig ha márkában, azon belül típusban, és még évjáratban is különbözőek az aksik akkor igen nehéz erre rentábilis infrastruktúrát építeni.

Tisztázzuk, hogy nálam nem az a sötétzöld, aki elfogadja a korlátokat, és arra használja amire kell/lehet, és van pénze rá, hanem az aki
- vallásként kezeli
- azt hiszi, hogy 3 napelemmel a tetőn ingyen tudja tölteni
- aki szerint tegnap be kellene tiltani mindent is
- elhiszi a zéró emissziót
- vagyis az ál-környezettudatosakat

Igen az egyensúly lenne a fontos és mindenre "célszerszámot" használni. De ami most megy az inkább boszorkányüldözés. Hiszen amíg nincs meg a tökéletes váltó cucc, addig nem lehet eldobni és megtiltani a régi használatát. Főleg ha az a régi szinte mindenben több, jobb, olcsóbb.

És még az egyik legfontosabbat ki is hagytam: jövedéki adó.
Milyen jó lesz ha 500ft lesz egy Kw/h

És az a baj, hogy annyira licitál egymásra mindenki, hogy előbb lesz ellehetetlenítve minden más, mint hogy kiforrna a dolog és kiépülne az infrastruktúra.
Én még mindig nem látom, hogyan fog a Kovács Jóska bácsi Bakonybélben 20valamennyiben ev-t venni pedig lenne pénze új autóra.
Stef2021-09-08 22:28:56 // 3225

Tényleg csak a kedvedért. 4 fő plusz a csomagok egy hétre. És még maradt is hely a csomagtartóban... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 22:10:17 // 3224
A bőröndöket kiküldtétek GLSsel az Isztriára?
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 22:08:10 // 3223
A legjobban a német politikusi megfejtés tetszett a honnan lesz az áram, a konektorból 😁 Persze lesz újrahasznosítás, mint ahogy mindennél működik lásd műanyagok betiltása 🤣 Picsákat ellássák Áfrikába.. szerintem egy autónak sem esik akkorát a használt ára, mint egy villanyosnak... jah van már 10 éves Leaf talán tud 100kmet de nem télen 🤣🤣🤣
Stef2021-09-08 21:58:25 // 3222
Elnézést ha a lelkedbe gázoltam, látom még mindig nem sikerült ezen túllépned. Hadd segítsek: A Giuliába tényleg nem fér be egy bicikli, de a fele akkora i3-ban elfér. De tudod hányszor tettem az i3-ba kerékpárt? Egyszer se! Remélem ez most megnyugtatott... :)
Stef2021-09-08 21:53:29 // 3221
Nnnna, ezek már legalább tényleg jó kérdések!
A többségére tudjuk a választ, teljesen valósak az aggodalmak!
Bár érzek némi ellentmondást az első két kérdés közt, az tény hogy jelenleg a villanyautó drágább mint egy hasonló kategóriás benzines/dízel. Így árazták be, ezzel nincs mit tenni. A piaci szereplők ezt az árat határozták meg. Drága? Igen! Veszik? Igen! Akkor mégsem olyan drága, csak van az a társadalmi réteg aki megengedheti magának. Jelen pillanatban a legtöbb villanyautót nem hogy nem veszik, de nem tudnak eleget gyártani belőle hogy kiszolgálják a piacot!
Használt árak? Ez nagyon eltérő lehet. Vannak amik óriásit esnek (benzinesek is, Alfák is!), és vannak amik 2-3 évesen is az új árukon cserélnek gazdát. Pont abból adódóan hogy több az eszkimó mint a fóka. Lelakott első generációs villanyautót nyilván senki nem akar venni (még!).
Hatótáv: Hosszútávra, nyaraláshoz, üzletkötőknek a jelenlegi átlag (250-300km) nagyon kevés! A napi bejáráshoz viszont 2 hétig is elegendő lehet töltés nélkül.
Mi van ha messzebb kell menni? Akkor oda jelenleg még nem a villanyautó a jó választás! Mi megjártuk az idén Isztriát, és nem volt kalandoktól mentes. Nyilván mindenki látta Magyarósi Csaba videóját, minden mondatával egyetértek!
Hol töltöm? Otthon. Ha nem tudod otthon tölteni, akkor még nem érkezett el az idő hogy villanyautót vegyél (ha mégis, akkor szívni fogsz vele).
Honnan lesz áram? Nyilván a konnektorból... :)
Töltés fizetése. Ez tényleg egy vicc, de komolyan. Egyetértek.
Emisszió: Nincs zéró emisszió, ezt már a kisebbik lányom is tudja. True. Az áthelyezett emissziót viszont megint csak fontolgassuk benzines/dízel esetében is! Ott a gyártás során is van emisszió és a használat során is! Nem áthelyezve van, hanem itt is, ott is...
Nyersanyagok: Bár a legtöbben a lítiumra gondolnak, nem ez okozza a legtöbb problémát! True: tényleg környezetszennyező a legtöbb összetevő kibányászása (kobalt, ritka földfém)
Újrafelhasználás: Ez még nyitott kérdés, jelenleg még nem annyira öregek az első villanyautók sem hogy ezekről lenne bármilyen tapasztalat. Ebben tényleg hiszek (figyelsz Erhard?) hogy ha nem is 100%-ban, de nagyrészt újra felhasználhatóak lesznek legalább a legdrágább összetevői. Már csak azért is, mert rengeteg olyan alapanyag van benne, ami újrahasznosítható - elég csak a rézre gondolni.
Elektromos tűz: Valós veszély, előfordulhat. Ha kigyullad az akkupakk, azt napokig nem lehet eloltani.

Végül, teljesen elfogadhatók ezek az érvek akik emiatt nem akarnak vagy nem tudnak villanyautót venni. De aki vesz, az ne legyen már hótződhülye, csak azért mert az év 360 napjában megéri neki és boldog vele!
Abban viszont én is egyetértek, hogy nem a tömeges és hirtelen villanyautóra való átállás fogja megmenteni a Földet, és a megfelelő infrastruktúra nélkül katasztrofális következményei lehetnek. De ez már politika.
Én továbbra is az egyensúly híve vagyok egyiknek is megvan a maga létjogosultsága és a másiknak is. Lehet összehasonlítgatni, de nem érdemes. Pont olyan mint anno a Fastcaristak vs Batianusok. Mindenkinek igaza van a saját szemszögéből! :)
Piritu - 1.000.0002021-09-08 21:47:31 // 3220
"sokkal több belsőégésű gyullad ki főleg a bimmerek szeretnek" - van amelyik annyira szeret hogy kétszer is kigyullad :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 21:24:02 // 3219
Én sem értek sok mindent pl hogy a Giulia nem jó, mert nem fér be a csomagtartóba a kerékpár meg amúgy is kicsi helyette lesz egy fele akkora, 3 ajtós autó drágábban...az mi?
Liquid2021-09-08 21:09:38 // 3218
Jelenleg azt látom, hogy egy igen szűk early-adopter réteg (aki hajlandó alkalmazkodni és a különböző előnyök miatt ezt választja, mert megteheti) profitál a jelentős állami támogatásból.
Ha tényleg a környezet lenne a fontos, akkor ezeket támogatnák:
- régi szarok bármilyen újabbra esetleg újra cserélése
- rendes bicikli nem villanyos, aminél nem is értem a környezettudatosságot, ráadásul az ára már ki is zárja a valóban biciklizőket
- tömegközlekedés
Liquid2021-09-08 21:03:09 // 3217
a kérdések általában a következő pár sarkalatos pont körül rendeződnek, de ezt úgyis láthattad már:
- Árak? drága cserébe keveset kap az ember, és nem látszik, hogy olcsósodni tudna, nem is fog, csak a többi ára megy fel
- használt árak? a nyomott áron adott új, miatt nem éri meg használtat venni, ergo eladni is nehéz lesz, ráadásul rapid módon avul
- mi van a hatótávval? (mindig jönnek a hívők, hogy 30-50-100 km mindenre elég kell legyen, sajnos ez nem igaz, főleg nem télen, felezetten) ez így masszív visszalépés, szabadságban
- mi van ha messzebb kell menni? a tököm se akar vadászni, meg órákat szobrozni valahol 2-300 km-enként. (már a Kelet-Mo-i nyaralás is necces nem hogy Horvát vagy Olasz)
- hol töltöm? kevés töltő, lassú, otthon nem mindig adatik meg
- honnan lesz áram? (a napelem éjjel nem segít)
- töltés fizetése, az egy vicc, hogy 99 app kell, mindenhova megadva még a pöcsméretet is
- emisszió? a zéró emisszió ordas hazugság, áthelyezett emisszió van csak
- nyersanyagok az akkuhoz?
- újrafelhasználás? (nem csak bemondással, meg tessék-lássék, hanem valósan
- elektromos tűz? Igen sokkal több belsőégésű gyullad ki főleg a bimmerek szeretnek, de egy elektromos tűz igen durva tud lenni, mivel nincs módszer az oltásra

Nem lenne ezekkel semmi gond, ha hagynák kiforrni, előbb utóbb az élet bizonyos területein (ahol kijön az előny) átvenné a hatalmat, de ezt nem lehet erőltetni. Olyan ez mint a szoci tervgazdaság: 600.000 tonna vasat kell gyártani, akkor is ha nincs nyersanyag, vagy éppen csak 50.000-re van szükség

szóval ezek a kérdések... :)
Piritu - 1.000.0002021-09-08 20:59:54 // 3216
"Viszont az ilyen villanyautó vs 146TD CO2 kibocsátás nem összehasonlítható, hiszen a 146TD sem egy csettintéssel keletkezett." - Így van, ellenben az már készen van. Ha kidobom és helyette gyártok egy újat akkor a korábban "beruházott" CO2-t kidobom (sőt a megsemmisítéshez is energiát használok fel) és egy még nagyobbal helyettesítem.
Piritu - 1.000.0002021-09-08 20:56:45 // 3215
Mostanában egyre több nagyon elhanyagolt autóval találkozom. (A múlt héten pl egy OFF-al amelyiken nem lehetett kikapcsolni az ablaktörlőt, a szakaszoson ment. A gazdája saját bevallása szerint "már megszokta" hogy megcsináltassa eszébe se jutott.) Mi lesz ezekkel az önvezető villanyosokkal ilyen törődés mellett?
Piritu - 1.000.0002021-09-08 20:50:35 // 3213
"A kérdés, hogy mennyi autó töltésére? " - Most csak a tengerpartra menőkre gondoltam csak. Ha minden kocsit - ami most a pályán araszol arrafelé - csak 4x szer kell az oda/vissza útra tölteni - az iszonyú villanymennyiség. Ráadásul gyorsan kell mert mindenki menne, tehát nem csak a "mennyiség" a kWóra sok hanem a szükséges teljesítmény is.
Amúgy amit leírtál az anno a Csikós is megírta és elképzelte hogy milyen is lesz a szívó diesel Mercivel menni egy ilyen világban.
Stef2021-09-08 20:43:05 // 3212
Tényleg nem értem...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 19:34:38 // 3211
Már bocs, ha nem érted vagy inkább nem akarod akkor Te is abba a kategóriába tartozol, innentől meg felesleges bármilyen érv a hit ellen nincs orvosság ....
Stef2021-09-08 19:05:56 // 3210
A "szenzációs vasalók" bár még csak közelítik a 10. évüket, de köszönik jól vannak! Ami a "sötéződezést" illeti, (netán rám gondoltál?) azt nyugodtan lehet hanyagolni. Akár tetszik, akár nem, hamarosan te is villanyautóban fogsz ülni, bármilyen hihetetlenül hangzik ez ma még... :)
Ha van konkrét kérdésed szívesen válaszolok, de amiket ideírtál, annak köze se volt az eredeti felvetéshez.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 18:59:00 // 3209
Lassan Granny 🤣🤣🤣
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 17:23:26 // 3208
vajon miért van az, hogy egy 15 millás I3 5 évesen 70e km-rel sem nincs 5 milla sem, miért nem veszi senki ha annyira űberkirály ingyémenős? Szfváron a Wallis pl nem szervizeli, miért? Miért 100e egy szerviz hozzá, ha semmi sincs benne amit cserélni kell? asszem több kérdésem nincs... :DDDD
Kazes☻2021-09-08 17:18:51 // 3207
Az enyém nemsokára 26! 😜😅
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 17:06:28 // 3206
jah meg azt is elfelejtik a sötéződek, hogy pl egy 146 1.9TD-t nem gyártanak 1998 óta de még mindig pöfög, röfög... a szenzációs vasalók nem hiszem, hogy egy akkuval elmennek akár csak 10 évet is nem hogy 20-at :DDD na akkor kezdjük a számításokat...
Stef2021-09-08 15:52:49 // 3205
Az tény, hogy egy villanyautó legyártása (leginkább azz akkumulátor gyártása) során rengeteg CO2 kibocsátással lehet számolni, amit a villanyautók az évek során tudják csak behozni. Viszont az ilyen villanyautó vs 146TD CO2 kibocsátás nem összehasonlítható, hiszen a 146TD sem egy csettintéssel keletkezett. Annak is ugyanúgy megvan a gyártása közben keletkezett CO2 kibocsátása (nem az autóra gondolok hanem a gyárra), a kőolaj kibányászása/finomítása során keletkezett CO2 kibocsájtása, a benzinkutakhoz való szállítás során keletkezett CO2 kibocsájtása, és még sorolhatnám. Valamiért azonban mindig csak a kipöfékelt CO2-t hasonlítgatják a villanyautók gyártása során keletkezett (beleszámítva a kongói gyerekbányászok által kilehelt ) CO2-vel...
Kócosw2021-09-08 14:51:40 // 3204
én is a V6 ot meg a sor 5 öt meg lejegelem 😏😌
Kócosw2021-09-08 14:50:55 // 3203
utálom ha igazat kell adjak.Plusz kiegeszitenem azzal hogy az elektromosok barhonnan programozhatok, felugyelhetők.Plusz árban az a kategoria lesz hogy igazabol mindenki csak leasingeli majd idővel, es mivel a nagyobb autogyartoknak sajat bankjuk van sokkal tervezhetőbb nekik a jövő a fix bevételek miatt.Majd a hasznaltpiac lesz erdekes mert ha par evesen az akksi ara eleri majdnem a kocsi piaci értékét, akkor kérdés ki veszi meg...Plusz azert ha egyszer egy ilyen drotokkal tömött guruló dobozban megkevetednek a derótok.huhh....
Kazes☻2021-09-08 14:23:02 // 3202
Sajna... 😥

Nyomom neki, nyomom...! 😅
Liquid2021-09-08 14:17:07 // 3201
Hát ez lesz kb. a kérdés csak az ütemezés :(
WarbiRunner (Gyuri)2021-09-08 14:04:50 // 3200
A kérdés, hogy mennyi autó töltésére? Az egyéni mobilitás drágulásának csak az elején járunk. Túl sokan, túl sokat mennek túl erős és pazarló járművekkel. Szerintem hozzá kell szoknunk a látványhoz, hogy ilyesmi masinák nyüzsögnek majd a városi utakon 15-20 éven belül.

A normál, autószerű autók száma pedig kisebb lesz. Már most arra mennek a dolgok, hogy az autó kinézetű autók ne adják meg a vezetés szabadságát. Már tele van minden kütyüvel, kommunikációs modullal, már 2021-ben adott egy autónál az, hogy ha rendszerbe kötik, látják mit csinálsz. Előbb utóbb rendszerbe kötik. Jövőre még csak jelez, vagy megrezegteti a gázpedált ha gyorshajtást észlel, aztán öt év, és nem tudsz gyorsabban menni a megengedettnél, bárhogy szeretnél. Átveszi az irányítást. És innentől egy olyan szabály is elég, mint 30-as korlátozás városban, és vége. Nyűg lesz az autó, amellett, hogy elképesztően drága. Nem mondom, hogy pont így lesz, de szerintem sokkal kevesebb egyéni tulajdonban lévő autó lesz a jövőben. Azok nagy része is elektromos, minden lépésüket követő négykerekű okoseszköz lesz.

A belsőégésűek kitiltása a városokból pedig lassan értelmet is nyer így, nem a benzingőzzel van a probléma, nem a környezetvédelem itt a lényeg. Ne járkáljon ellenőrizhetetlen offline jármű szanaszét, pláne amit szabadon meg lehet tankolni akár újra a patikából. Fizess minden méterért, minden Amperóráért, közben ne tévesszenek szemelöl. Ennyit az autózás szabadságáról. Most nyomja neki aki csak teheti XD
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 13:48:48 // 3199
az áram a legkevesebb az lesz itthon... a hálózat, töltők, trafók miegymás na az hol lesz? Legtöbb lakásban 16A van csak... ott meddig töltik 48 órát? :DDD
Kócosw2021-09-08 13:29:11 // 3198
meg fenntartani ugye...Jaja majd jon a francia meg lengyel áram.me ugye van egy aprosag még,hogy a szél nem mindig fúj 😏🤔
Piritu - 1.000.0002021-09-08 12:52:20 // 3197
" vége lesz a nagy utazásoknak" - és eljön az én időm, a napi 2-300 km-es darabokra tervezett hegyvidéki utakkal :-)
Piritu - 1.000.0002021-09-08 12:48:09 // 3196
Amit szinté jó nagy energiabefektetéssel le kell gyártani és felépíteni :-D
Aztán meg bérelhetik a lengyelektől a távvezetéket. :-)
Kócosw2021-09-08 12:18:21 // 3195
nemetorszagban meg megujuloval akarnak megvalositani az energiaszuksegletet.csak meg 10x erzni kene a mostani szélerőművek számát...
Piritu - 1.000.0002021-09-08 11:40:43 // 3194
én meg arra leszek kíváncsi hogy honnan lesz villany ennyi autó gyorstöltésére, Paks16??
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-08 09:39:01 // 3193
én előre pusztulok a röhögéstől, majd ha kitiltják a belsőégésűeket aztán jön a nyár és megy a roham pl Horvátországba a kiút 2 nap lesz mivel ugye nem lesz 10e töltő a pálya mentén ... vége lesz a nagy utazásoknak szép sorban dőlnek majd be az idegenforgalmi helyek, országok, gazdaságok szépen kilépnek az EU-ból aztán marad majd a távolkeleti belsőégésű autók amiket meg lehet venni...
WarbiRunner (Gyuri)2021-09-08 09:33:26 // 3192
A 146 TD-nél én megsaccoltam, hogy egy villanyautó legyártása annyi CO2, amennyit 7 év napi ingázás alatt pöfög ki az Euro 2-es dízel. Ez 8000km/év városi szüttyögés. Értem én, hogy a villany helyi emissziója nulla, a városlakókat nem öli meg a rák. De egyrészt egy Eu2-es koromlökete az aszfalton végzi, nema tüdőben, mint az EU4-6 részecskéi, másrészt Euro 2-es benzinest kell városba venni és nincs gond.. Használtat, fenntarthatót. Nem új vackokat gyártani és eldobadtni a néppel a régit.
Piritu - 1.000.0002021-09-08 07:46:40 // 3191
Ha komolyan vennék és tényleg a környezetvédelem lenne a cél, akkor nem gyártanának 100-150 LE feletti autókat. Se belsőégésűt, se villanyost.

A múltkor néztük hogy a kutakra 17 kW/100 km-es fogyasztást kell kiírni villanyosra. Ehhez képest a villanygolffal 13-14 (én anno 11,5) körül mászkálunk, tehát itt is a többszáz LE-s lesz a referencia.
Benzinesből meg a 800 köbcentis háromhengeres.
Vajon melyik környezetbarátabb a 3 mp-et gyorsuló kéttonnás Tesla vagy az 1200 köbcentis 60LE-s tonna alatti Pandám?
Kócosw2021-09-08 06:02:19 // 3190
nem mondok rájuk semmit inkább...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak