Fórum >> Egyebek >> Forma-1

zolee1452006-05-28 13:23:33 // 10776
nem azt mondtam eddig sem, hogy szövetkeztek, pusztán annyi történt, hogy a Ferrari visszaélve azzal, hogy az F1 szurkolók fele Ferraris azzal fenyegetőzött, hogy kiszáll ha nem nyer. Persze jó autót is kell építeni, de egy csomó mindent betiltottak amivel a Ferrari nem jutott eredményre. Ezt továbbra is tartom, és ez független a tegnapi esettől, mert az sztem is túlzott volt, bár nehéz jó döntést hozni, mert a szurkolók fele mindenképpen nyavajgott volna, mindegy milyen döntés születik. Még azt tudtam volna elképzelni kompromisszumos megoldásnak, hogy MS legjobb körét elveszik, mert elvileg ő is elbaszta a többiek legjobb körét és akkor mindenki elégedett lehetne a döntéssel.
kando.2006-05-28 13:20:56 // 10775
Halesz ??? :-))
Totti (NagyVad)2006-05-28 13:20:42 // 10774
Na akkor bisztos jól be nyalt a Dacia Börni urnak!!!!!!!
Tom122006-05-28 13:20:27 // 10773
Akkor "meg volt rá az oka" /:-)/, de most szinte nem volt tétje, esetleg csak annyi, hogy a jobb, vagy a bal oldalról indul a rajtnál. Azt meg mindenki tudja, hogy az Alonso/Renault páros az egyik legjobban rajtoló páros a jelenlegi mezőnyben és a legnagyobb esélye a "Dácsiásnak" lett volna az első pozíció megszerzésére, mindegy, melyik oldalról indul. /Mondjuk, Kimi se semmi...;-)/
Tedi2006-05-28 13:20:01 // 10772
Viszont arra sincs, hogy a Dácsia nyomására sorolták volna az utolsó helyre Schumachert... Kéne már egy tégla az FIA-ban, aki informál minket, hogy hogyan állnak az erőviszonyok :)
pb_2006-05-28 13:19:24 // 10771
Na igen ez van. De egyébként be tudta fejezni a körét, mert, ha visszaemlékszel 64 ezreddel maradt el MS-től. Vagyis, ha így nézzük a dolgokat, akkor az igen jó kör volt.
Jata2006-05-28 13:18:19 // 10770
Ez komoly???
Mike.2006-05-28 13:16:59 // 10768
Pedig ilyan volna meg hasonló feltételezéseket "ti" is kreáltok. Pl. Ferrari szövetkezett a FIA-val, és a FIA kivételezik velük. Ezekre sincs bizonyíték.
Totti (NagyVad)2006-05-28 13:16:13 // 10767
Akkor ha most jól értelmezem a dolgokat Sumi az utolsó hejről indul??
sztane2006-05-28 13:15:10 // 10766
s mondjatok még egy világbajnokot, aki a vb győzelme után elment egy szar csapatba s újra világbajnok tudott lenni
zolee1452006-05-28 13:15:03 // 10765
azért láttunk már szándékosan lassú kört, sőt MS-től szándékos megpördülést. Emlékeztek még arra a Silverstone-i futamra, asszem MS a "gyors" körében pördült meg, elég viccesen. Volt aki csak a gázt vette el a cél előtt, valamit nagyon el akartak kerülni, talán esőt jósoltak az időmérő végére vagy valami ilyesmi, pontosan nem emlékszem.
sztane2006-05-28 13:14:02 // 10764
ha visszagondoltok az elmúlt két évre, mindig így-úgy csavartak a szabályokon , hogy a ferrarit lehetőleg hátrányba lehessen hozni
Mike.2006-05-28 13:13:14 // 10763
Ez egy nagy .... :-(
zolee1452006-05-28 13:11:09 // 10762
"Sztem nem lett volna + neki a pole." Szerintem meg lett volna...:)))) Semmi értelme nincs olyat mondani, hogy volna. Tény hogy jó szektoridőket ment addig, és állítólag 3 tizeddel vezetett, és tény, hogy nem tudta befejezni a körét. Minden más csak találgatás. Egy biztos, nincs következetesség a döntésekben: ha szándékos volt akkor jogos a büntetés, de GF-nek kellene mellőle indulnia. Ha nem volt szándékos akkor meg ez van és kész, marad az eredmény. Hülyeség ezen tovább vacakolni, ez van és kész. Ha a Mclaren több benyával megy akkor meg amúgy sincs lefutva Alonso győzelme, ráadásul most Webber is vérszemet kaphat.
sztane2006-05-28 13:10:59 // 10761
csak már megint a részrehajlás, schumit megbüntetik, miközben alfonzó a leggyorsabb körét futja sárga zászló alatt. no comment
Tom122006-05-28 13:09:55 // 10760
Legalább "első kézből" tudunk meg néhány újabb fejleményt...:-)
Ferke2006-05-28 13:09:54 // 10759
Alonso ha csak 1-et hibázik ezen a pályán, már annyi!:) (ált 2-3at szokott, és még a kavicsból is visszajön, amit itt majd nem fog tudni)
Ferke2006-05-28 13:08:11 // 10758
Szerintem sem. Ezért menyivel jobb így nekik, itt a sima pole, a Ferrarit meg megint lehet csalózni.
Tom122006-05-28 13:07:21 // 10757
Néhány éve teljesen "egyedül" megpördült Indianapolisban is az első helyen, csak azt nem fújták fel ennyire... Aki 7x-es világbajnok, az ne csináljon ilyen hibákat, vagy büntetést kap.../?/ Pont azért, mert akkora tapasztalata van, sokkal jobban "át tudta volna verni" a FIA-t, de ezt csak ő tudja, hogy alakult így... Szerintem így is van esélye pontszerzésre, nekünk meg lesz egy kis + izgalom...:-) ...ha valamelyik "zöldfülű" fel nem ökleli az elején... Arra még nem gondolt senki, hogy ismerve Alonso temperamentumát, inkább "elrakták" Sumákot az útból, hogy a rajtnál ne legyen felesleges gubanc? Tegnap elég "vészjóslóan" nyilatkozott...
Satti2006-05-28 13:04:20 // 10756
Sztem ,attól profibb versenyző,vhol a kettő közööt lesz a megoldás,az úgyis most minden mindegy alapon fog menni.Na,de megyek is,mert a német rtl,már megkezdte,a helyi kőzvetítést.
pb_2006-05-28 13:00:47 // 10755
Számomra a képekből 1 dolog derül ki, hogy a Ferrari nem az ideális íven állt. Még 1 dolog, ami még az idióta czollnernak is szemet szúrt, hogy alfonzo a sárga zászló ellenére sem vette el a gázt. Sztem nem lett volna + neki a pole.
Ferke2006-05-28 12:59:25 // 10754
Sztem 2 dolog lehet. Vagy le*rja majd Sumi a dolgot, vagy elkatt az agy, és végigrombolja a mezőny nagy részét.
Satti2006-05-28 12:56:25 // 10753
Lehet,hogy lesz egy kis adok-kapok,de az adja meg az ízét a dolognak,majd kidrűl,ki állja jobban a sarat.Forza Kimi!!
Tom122006-05-28 12:54:17 // 10752
Tudom, nem a legjobb, azért kíváncsi leszek az előzésekre, hogy milyen áron tudnak majd "felzárkózni"...
Ferke2006-05-28 12:50:36 // 10751
Bocs, de szerintem aki ezt gondolja, az 100%, hogy nem normális!
TSiga ( I am the TSIG)2006-05-28 12:39:36 // 10750
Azért azt ne felejtsük el, hogy M.S. hétszeres világbajnok. Nekem eléggé unszimpatikus, de a vezetési tapasztalata az egyik - ha nem a - legnagyobb. Bármikor el tud követni egy ilyen "hibát" ha akar. Lehet, hogy az ellenszenv beszél belőlem, de mivel ez Monaco=pénz, hatalom, pompa, felhajtás, ezért a Ferrarinak mindenképpen meg kellett szereznie a pole-t. Más kérdés, hogy már régen kijárt volna neki a büntetés. Volt egy pár alkalom, hogy pl. nagyobb volt az autó alján a szoknya(10000$ bünti, pont maradt), de súlyosabbat ezidáig nem kaptak. Persze ebben az is benne van, hogy az F1 nem az igazi a Ferrari nélkül. Akárki akármit is mond : vannak a csapatok és van a Ferrari. Nehezen tudom elképzelni M.S.-ről, hogy ha ilyen lassú sebességnél visszavált 2-3-at, és kb.950 LE-vel a hátső kerekén csinál egy erőcsúsztatást és már irányban is van. Csakhát a pole még így is pole...
zolee1452006-05-28 12:26:40 // 10749
ez mondjuk rossz érv, nem attól függ a rajtsorrend, hogy mi biztonségos,mert akkor a super agurikat el se hozták volna Monacoba:)
zolee1452006-05-28 12:23:26 // 10748
ez mondjuk rossz felfogás, és nem is hiszem, hogy bármely sportoló ilyet tenne. Sok hasonlóan súlyos, és esetenként jogtalan büntetés volt már az F1-ben (pl Montoya Indy-s kizárása) de ilyenkor nem szokás durcáskodni, nyelnek egyet és folytatják. Ezzel a rossz döntéssel viszont ne tedd semmissé az FIA eddigi kivételezését. Mellesleg itt nem az FIA döntött ha jól vettem ki a cikkekből, hanem a helyi stewardok. Monaco --- félig-meddig Franciaország... kb mint a gatyás Fritz esete az Európa nagydíjon.:)
Tom122006-05-28 12:22:12 // 10747
Még valami. Az annyira biztonságos, főleg egy ilyen pályán, hogy a mezőny két talán leggyorsabb autóját az utolsó helyről indítják??
Tom122006-05-28 12:17:16 // 10746
Hát ez nagyon szép. Most aztán kicsit túllőt a FIA a célon. Nem M.S.-t akarom védeni, nem is a Ferrarit, de elég sok az ellentmondás a "hivatalos közleményben".
Pl.: "az időmérő edzés utolsó körében elkövetett hibája miatt megbüntették a stewardok".
Ez valami új szabály? Aki hibázik, annak büntetés jár? Egy elfékezés = utolsó rajtkocka... Hmmm, érdekes.
Aztán: "A FIA hivatalos közleménye szerint Schumacher szándékosan állította meg az autóját. Az elemzésekből kiderült, hogy a német versenyző a 18-as kanyarban olyan erővel fékezett, hogy a kerekei blokkoltak, így elvesztette az uralmát autója felett. A stewardok szerint azonban semmilyen külső körülmény nem indokolta ezt."
Ment volna a gumifalba, akkor lett volna "igazságos"! - ezek szerint... Mondjuk, ha ez pár körrel a vége előtt történik, akkor senkinek nem szúrt volna szemet, sárga zászló, letolják és lehet, hogy ugyanez az eredmény maradt volna...
Egyébként nagyon valószínű, hogy a végére a fékek melegedtek túl, mert azóta számtalanszor végignéztem azt a bizonyos "utolsó" kört és már az előző kanyarban is eléggé labilis volt az autó lassításkor...
- kár, hogy "mozgó képet" még nem lehet felrakni...

Arról nem is beszélve, hogy, ahhoz képest, hogy "szándékosan csinálta", nagyon szépen lehúzta az autót az ideális ívről:


Én pl., ha tényleg fel akartam volna tartani a mezőnyt, a jobb elsővel találtam volna el a belső palánkot és a kutya nem kérdőjelezte volna meg, hogy "elbambáskodtam" az utolsó kanyarokat...

...és Satti66 által említett + fék "hűtés" az eset után. ...vagy csak egy túlbuzgó tűzoltó, aki éppen fizetésemelésért küszködik? Őt is meg kell büntetni! :-)


Még valami. Valaki írt a 94-es Hill - Schum. esetről. Szerintem az is csak egy kis "kakaskodás" volt, ami nélkül meg lett volna mindenki, ha Hill csak pár kanyart türelemmel várt volna, akkor lehet, hogy ő lett volna a világbajnok, de egyikük sem engedett...

Visszatérve a FIA "keménységére", ha egy ilyen esetet utolsó hellyel büntet, mi lesz komolyabb "szándékosan előidézett balesetnél", halálbüntetés, vagy örökre eltiltás?
Robert-jtd2006-05-28 11:46:29 // 10745
Üdv mindenen forma1-es rajongónak.Szerintetek ha ma alfonz nyer akkor az évad hátrelevő futamainak van e még értelme a vb cím sorsával kapcsolatban?A válasz sztem már akkor nincs sajnos:)))))
RB2006-05-28 11:42:32 // 10744
Én talán elindítanám őket, de a lelkükre kötném hogy ha hibáznak azt csak úgy tegyék hogy törjék rommá az autójukat, mert ha nem akkor a szigorú monacói közterületesek csúnyán megbüntetik őket, és talán még ki is zárják őket a teljes vb-ről!!:-)))
Satti2006-05-28 11:41:43 // 10743
2 elnyújtott tankolással,az egyik legalább,odaérhet pontszerző helyre,meg természetesen,átmennek tanácsot kérni Kimitől,Ő vágja,hogy lehet úcsó helyről előremenni:-)
mesa2006-05-28 11:36:29 // 10742
kösziiiii. Sajnos a véleményünk nem segít a Ferrarin. Játsszunk, hogy elüssük az időt! "Ki mit tenne Jean Todt helyében a mai futammal kapcsolatban ?" mesa: ki sem küldeném az autóinkat. Ezen a túl szigorú döntésen nem lehet egyeszerűen átlépni.
Satti2006-05-28 11:35:45 // 10741
Az igaz,hogy 9 versenyzőt tarthatott fel,mivel az úcsó 20 percben eleve csak 10-en vannak:-))
mesa2006-05-28 11:33:38 // 10740
A lényeg, megint kiderült, mennyire az FIA pártfogoltja a Ferrari. Komolyan. :DDDDDDDDDDDD
Pietro2006-05-28 11:33:12 // 10739
Sziasztok! Ez a döntés szerintem is botrányos!!!! Én nem vagyok Schumi rajongó, de eszembe sem jutna ilyen, hogy ezt szándékosan csinálta...ráadásul tényleg gyors körön volt, miért b...ta volna el direkt??? Kicsúszott és kész. Útban volt és nem tudtak tőle gyors kört menni, ez tény. De mesa-nak igaza van, max. a mögötte lévő 9 versenyzőt tarthatta volna fel, nem az egész mezőnyt.... Így kicseszni valakivel... :-(((
mesa2006-05-28 11:32:41 // 10738
Persze felesleges. Te olyat sosem teszel :P
mesa2006-05-28 11:30:23 // 10737
IC, jajj, már megint vetítesz ! majdnem mindenki kapott hasonló büntetést Elég ha csak egy valakit beírsz, akit az első rajtkockáról az utolsóra soroltak. Csak egyet ! De ha nem tudsz, ismerd el a butaságod!
RB2006-05-28 11:29:21 // 10736
Valóban gondolkozok rajta hogy elindítsam-e a fiúkat!:-DDDDDD De tényleg!EZ BOTRÁNYOS amit művel a "szakértő" bíróság!
zolee1452006-05-28 11:28:00 // 10735
azért a múltat megváltoztatni nem lehet;) de ez a bünti tényleg vicc...
Inner Circle2006-05-28 11:26:48 // 10734
"Mocskos csalók. NE ÍGY döljön el a VB sorsa !" Mint ahogy a 2003-as VB sorsa eldőlt Indianapolisban?
zolee1452006-05-28 11:26:46 // 10733
egyáltalán nem biztos. Mindketten versenyzők, mindenkinél jobban tudják hogy mi a hiba, és mi a trükk. Ez baromi jó ötlet! Ugyanúgy mint ahogy pl állandó orvosi gárda van csinálni kellene állandó - volt pilótákból álló - bírói testületet. Ha valaki akkor ők ismerik a versenyhelyzeteket, vélhetően megfelelő döntéseket tudnának hozni, és ha 4-5 korábbi világbajnok hoz egy döntést akkor fel sem merülhetne az hogy szakmailag nem megfelelő döntés születik.
Satti2006-05-28 11:26:22 // 10732
Mikát nem fikázni,mert begurulok!!!:-))
Inner Circle2006-05-28 11:25:48 // 10731
Joó nagy baromságokat olvashatunk itt: "Michael Schumachert koholt vádak alapján megfosztották attól, hogy esélye legyen a futamgyőzelemre, de ami sokkal rosszabb - és ez a lényeg - megalázták: az ítéletből következően csalt, szándékosan veszélyeztette társait." Hogyan írhat le egy "szakember", de akárcsak egy felnőtt ember is ekkora baromságot??? Tessék már mondani egy neves pilótát, aki hiányozna a "megalázottak, csalók, szándékosan veszélyeztetők" listájáról... majdnem mindenki kapott hasonló büntetést. És ha vita volt rajta, akkor az a büntetés ténye miatt volt, nem egy ilyen filozófiai ökörség miatt. MS-t megbüntették, OK, ez vitatható, de miért kell belőle egyből áldozati bárányt is csinálni? Az biztos, hogy ő maga is a rajthelyét siratja, nem pedig azon mereng, hogy őt most megalázták és csalónak nyilvánították.
Mike.2006-05-28 11:25:14 // 10730
A FIA bő nyállal bek@phatja. Ilyen kib@szásos büntetést? Ahhh.......:-((( Innentől nekem senki ne jöjjön az összeesküvés elméletével a Ferrari és a FIA között. Milyen kivételezés ez? :-((
mesa2006-05-28 11:21:07 // 10729
Mondjuk, ha Démon trHill és Mokka Kakkinen lennének, akkor biztos ugyanez az ítélet született volna :D
GPti(V6)2006-05-28 10:36:16 // 10728
Hát igen,ezért lenne jó ha szakemberek,monjuk volt nagy nevű pilóták lennének a bírák.(habár lehet,hogy vannak csak kevesen)
zolee1452006-05-28 10:34:55 // 10727
"Én visszakockázáskor is azt láttam, hogy nem egyszerre fékezett a két kerék. De ez lehet a tapadásbeli különbségből is." Nem nagyon láttam még olyat hogy mindkét kerék egyszerre blokkol, ráadásul itt amilyen az aszfalt nem nehéz az egyik keréknek elveszíteni a tapadást.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak