BF1562005-05-28 08:22:01 // 1120
NEM OLVASTÁTOK EL FIGYELMESEN A CIKKET!!!
Rubens azt kifogásolta, hogy ő soha nem előzte meg, nem szorította le Májkölt, mert tudta a csapat érdek ezt kívánja. Rubens valószínleg nem is nézelődött a vpillantóba, mert abban a hitben volt, hogy ez viszont sem fog megtörténni. És a helyett, hogy Májköl szólt volna hé csapattárs engedj el mert gyorsabb vagyok! Valószínüleg Rubens el is engedte volna (már történt ilyen). Májköl beszúrt és majdnem Sauber mintára lenullázta a csapatot:(
Visszanéztem, a leintés előtt MS behúzódott a jobb oldalra. Hajszálon múlott, hogy elmenjen RS mellett. RS ezt észrevette, a vonal után és balra rántotta a kormányt mert megijedt, hogy van vki mellette. Szvsz nem MS húzott rá, bedugta az orrát és RS besz@rt.
Tom122005-05-28 02:05:31 // 1117
Még a végén segélyért kell folyamodnia:))) Nehogy már "kiszúrják a szemét" rongyos 20 mill. ejróval, hol lesz akkor a motiváció... Annyiért "be sem fog járni":DD, még a végén szegény Wili /Weber/ bácsit se fogja tudni "fizetni":) Mi lesz akkor a F1-el? ...szerintem akkor lennének jó versenyek, ha kicsit "leszállnának" a földre...
pb_2005-05-28 01:18:08 // 1116
Sztem csak RB, még mindig nem tudja +emészteni, hogy az utolsó körben +előzte MS. Pl. mért nem szúrt oda ő is RS-nek, vagy miért nem tett kísérletet az előzésre, 1 pillanatra tétovázott és a 7. helye bánta. Gondolom már az utolsó kör előtt elkönyvelte, hogy +verte MS-t, de, mint tudjuk a versenynek, akkor van vége ha a kockás zászló leinti
BF1562005-05-27 19:44:23 // 1115
Szerintem Rubens-t tárt kapukkal fogadná több csapat is.
Májköltől meg egy szemét húzás volt a dolog! Rádión rászoltak volna Rubensre tuti boldogan elengedi és kész a dolog, de nem az utolsó körben beszúrós, leszorítós előzéssel:( Hozzá kell tennem MS fan vagyok!!!
zolee1452005-05-27 19:28:34 // 1114
na erre kíváncsi vagyok, mert most RB megmutathatja, hogy csak a szerződése miatt marad mindig MS mögött, hiszen ha innentől kezdve legyőzi akkor tudjuk ki a jobb. Ha továbbra is MS megveri akkor RB kereshet majd más melót, mert az f1-ben nem fog kocsihoz jutni.
BF1562005-05-27 16:31:00 // 1112
Délutáni edzés után már nem annyira rozsás a helyzet:(
Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Points
1 35 Alexander Wurz McLaren-Mercedes 1:30.623
2 38 Ricardo Zonta Toyota 1:30.630
3 8 Nick Heidfeld Williams-BMW 1:31.813
4 10 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 1:31.841
5 9 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:31.870
6 7 Mark Webber Williams-BMW 1:32.088
7 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:32.143
8 5 Fernando Alonso Renault 1:32.335
9 6 Giancarlo Fisichella Renault 1:32.842
10 17 Ralf Schumacher Toyota 1:33.098
11 16 Jarno Trulli Toyota 1:33.168
12 37 Christian Klien Red Bull Racing 1:33.174
13 1 Michael Schumacher Ferrari 1:33.242
14 14 David Coulthard Red Bull Racing 1:33.430
15 4 Takuma Sato BAR-Honda 1:33.514
16 3 Jenson Button BAR-Honda 1:33.753
17 39 Franck Montagny Jordan-Toyota 1:34.090
18 12 Felipe Massa Sauber-Petronas 1:34.274
19 11 Jacques Villeneuve Sauber-Petronas 1:34.645
20 18 Tiago Monteiro Jordan-Toyota 1:34.702
21 15 Vitantonio Liuzzi Red Bull Racing 1:34.842
22 21 Christijan Albers Minardi-Cosworth 1:35.311
23 20 Patrick Friesacher Minardi-Cosworth 1:35.791
24 19 Narain Karthikeyan Jordan-Toyota 1:36.702
Attie2005-05-27 13:21:42 // 1111
Király :))
http://games.renaultf1.com/Default.asp
BF1562005-05-27 12:52:33 // 1110
Talán ezen a hétvégén......
1 35 Alexander Wurz McLaren-Mercedes 1:31.670
2 1 Michael Schumacher Ferrari 1:32.578
3 38 Ricardo Zonta Toyota 1:32.726
4 10 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 1:32.873
5 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:32.984
6 9 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:32.988
7 8 Nick Heidfeld Williams-BMW 1:33.142
8 7 Mark Webber Williams-BMW 1:33.248
9 37 Christian Klien Red Bull Racing 1:33.304
10 17 Ralf Schumacher Toyota 1:34.018
11 16 Jarno Trulli Toyota 1:34.212
12 12 Felipe Massa Sauber-Petronas 1:35.142
13 14 David Coulthard Red Bull Racing 1:35.413
14 11 Jacques Villeneuve Sauber-Petronas 1:35.716
15 15 Vitantonio Liuzzi Red Bull Racing 1:36.129
16 18 Tiago Monteiro Jordan-Toyota 1:37.021
17 21 Christijan Albers Minardi-Cosworth 1:37.406
18 19 Narain Karthikeyan Jordan-Toyota 1:37.474
19 20 Patrick Friesacher Minardi-Cosworth 1:37.538
20 39 Franck Montagny Jordan-Toyota 1:37.725
21 4 Takuma Sato BAR-Honda
22 3 Jenson Button BAR-Honda
23 6 Giancarlo Fisichella Renault 24 5 Fernando Alonso Renault
SzJ2005-05-27 08:01:42 // 1109
Schumi fizetése?
http://www.blikk.hu/cikk.php?cikk=23586
pb_2005-05-26 15:14:23 // 1108
Sztem feleslegesen tépi a száját, bizonyítson.
zolee1452005-05-26 14:26:05 // 1107
ez így igaz, szerintem is ezért veri magát RS, és így jogos is. A versenyben MS nem tudta megelőzni, így a leintés után odapakolt neki, ennyi. Majd a fater közéjükcsap!:)))
zolee1452005-05-26 14:24:23 // 1106
először is: meg kéne tanulnom helyesen írni, szoval lassítani, két "s". (most vettem észre hogy visszaolvastam)
na szóval: továbbra is tartom, hogy az elől lévő diktálja a tempót! Ezért mondom, hogy van egyszer a szabály (Alonso sem kapott büntit), és van az erkölcsi része a dolognak (Alonso bizony tetű volt, mert tényleg bízni kell a másikban, különben soha nem látnánk előzést)
count M2005-05-26 13:16:19 // 1105
Szerintem mutatták, legalábbis én láttam. :)
WTCC és máshol is simán elmegy egy ilyen ráhúzás.
Inkább, mutasson már vmit a tehetségéből RS a szavak helyett.
SzJ2005-05-26 12:47:47 // 1102
Az átlag embernek kb 1 sec a reakcióideje.
Inner Circle2005-05-26 12:46:47 // 1101
Pillanat, RS nem az előzési kísérlet miatt szidja a bátyját, hanem azért mert állítólag A LEINTÉS UTÁN a célegyenesben 250-nél ráhúzta a kormányt. Ezt a közvetítés már nem mutatta, de ha igaz, akkor árnyalt képet fest a "tökös gyerek" Májkölről...
Inner Circle2005-05-26 12:45:38 // 1100
"de az a véleményem mint Montoya-val kapcsolatban: aki elöl megy az diktálja a tempót! Tessék mögé lasítani, vagy kikerülni!"
Nana! Ez nem a Nagykörút, ahol ha a dugóban lekoccolod a másikat akkor automatikusan te vagy a hibás, mert nem tartottál követési távolságot :D Az F1-ben NINCS követési távolság, centikre mennek egymástól, ezt pedig csak úgy lehet, ha maximálisan bíznak egymásban. Ha láttál '70-es, '80-as évekbeli felvételeket, döbbenetes hogy kilométereken keresztül autóznak centikre egymás mellett - ebbe nem fér bele, hogy valaki g.cizni kezd és a másik meg vigyázzon magára... Egy-egy előzéshez 20 cm-re mennek a másik mögé. Most a sebességi rekord az F1-ben 360-valamennyi, ez 100 méter/sec! Számold ki hogy mennyi időd van reagálni, ha valaki a fékbe tapos, még akkor is ha csak feleennyivel mennek...
(DC Spa-i esete több szempontból más.)
Majd meglátjuk. Ott van Jean Todt esete, az F1 mellett más tisztséget is vállalt a Ferrarinál. Egy időben hírbehozták MS-t mint JT utódja.
SzJ2005-05-26 11:12:16 // 1098
Azt elhiszem, hogy van miből adakoznia. Gondolom a Ferrari sem felejti el, hogy nélküle nem lett volna világbajnok.
Van annak zsíros kenyérre való bőven. Ferrari élni fog tovább és amíg Ferrari van MS is ott lesz. Lehet a vgn ő lesz a portás de szerintem nem fog rongyot csinálni a szájából.
SzJ2005-05-26 10:59:31 // 1096
A FIAT most pácban van, és a pénz nagyúr, még szerintem SCH-nál is.
1 millióx nyilatkozta már MS, hogy a Ferraritól fog nyugdíjba menni.
Ez egy ujabb kácsa.
SzJ2005-05-26 10:42:10 // 1094
A legfrissebb hír.
http://index.hu/sport/forma1/rbschu0525/
Tom122005-05-24 12:55:51 // 1093
Kicsit késve, de nem volt időm. Persze, hogy itt is van RTL klub, de én a jobb képminőség miatt a német RTL-ről szoktam rögzíteni az edzéseket, meg versenyeket. kb. ´83-tól kazettára, pár éve meg DVD-re. Közben meg nézem Palik "mesedélutánját" /Donald kacsa, Hókusz Pók...:))/ is, hogy a reklámok alatt is képben maradjak. Az RTL-ről /D/ elég gyorsak a friss infókkal kapcsolatban is, meg azért "kicsit jobban" értenek is hozzá...
Én RS nyilatkozatain vagyok kiakadva. Az, hogy szidja a másik versenyzőt mert előzni mert elég szánalmas. Ezzel úgy gondolom saját magáról is sok mindent elárul. pl, hogy nem egy bevállalós fajta pláne ha az a tesó.
Továbbra sem tudja belopni magát a szivembe, mintha az ilyen típusú nyilatkozataival próbálná magára felhívni a figyelmet ahelyett, hogy megtanulna végre autót vezetni.
bubble2005-05-24 12:23:02 // 1091
Sajnos még nem láttam a vasárnapi futamot, de ma este igyekszem bepótolni.
De az bizonyos, hogy máskor már azért is megbünteték a versenyzőt, méghozzá 10 mp-s stop and go-ra, vagy boxutcában keresztülhajtásra, ha csak a vonal végé étintette a boxból kifelé.
pb_2005-05-24 12:09:36 // 1090
Vonalas bünti nem rémlik, de keresztezés igen, pont a Schumacher fivérek ugranak be, de asszem már más is elkövette (RS talán Spanyolo.-ban, vagy Franciao.-ban, vagy mind2ben, MS Franciao.ban, + is kapták érte a büntit mind2en).
zolee1452005-05-24 11:54:54 // 1089
úgy tudom nem szabad érinteni sem.
ezt támasztja alá, hogy láttunk már vonalas büntit, de még olyat nem hogy valaki keresztbe ment volna rajta, szóval sztem nem kell rajta átmenni, elég érinteni is.
pb_2005-05-24 11:29:35 // 1088
Végül is, legalább 2-féle nézőpontból lehet elemezni az esetet. Sztem sportszerűtlen manőver volt.
A sárga vonalas szabályt, nem tudod véletlenül? Nem csak akkor jár érte büntetés, ha az egész autó átlépi? Ha jól emléxem MS bal első kereke ment csak rá a vonalra, vagy csak érintette, nem is tudom.
zolee1452005-05-24 10:58:33 // 1086
max erkölcsi problémákat vet fel a dolog, szabályt nem sért Alonso manővere.
az egyenesben egyértelműen el kell foglalni a pálya valamelyik oldalát, nem lehet jobbra-balra rángatni a kormányt, és kiszámíthatatlan manőverekbe kezdeni. Schumák szerint egyszer lehet teljes szélességében keresztezni a pályát, de akkor vissza már nem mehetsz, mert az már nem fér bele. Valami ilyesmi a szabály. Az más kérdés, hogy ott abban a körben Alonso mekkora fékezést ítélt biztonságosnak, hisz ő kanyarodni akart. Persze tudjuk hogy DC szivatása volt a cél, ezért montam, hogy csak erkölcsi problémáink lehetnek az esettel, mert ugye veszélyeztette saját magát, és DC-t.
pb_2005-05-24 08:47:59 // 1085
Igen ez az eset volt az. "de az a véleményem mint Montoya-val kapcsolatban: aki elöl megy az diktálja a tempót! Tessék mögé lasítani, vagy kikerülni! " Ezzel a véleménnyel annyira nem tudok 1etérteni, sztem szivatás volt, mert DC már körök óta ott loholt a csakán, és ha jól emléxem, több kísérlete is volt az előzésre, ezt a loholást +unta Alonso és +szivatta a fékezéssel. Sztem ez 1 autóverseny igenis közel kell menni, és ha van rá lehetőség be kell szúrni az orrát, vagy oda kell tenni az versenyautót keményen.
Itt kapcsolódnék MS nyilatkozatához, én semmi kivetni valót nem találok benne, sztem RB azért esett neki, mert az utolsó körben, mikor már azt hitte +verte MS-t, akkor +előzték(bár az előzést nem láttam, mert nem mutatták). RS-t sem értem igazán, mert már próbálta őt +előzni a báttya, az alagút végén, majdnem sikerült is, mért hitte, hogy még 1x nem fogja +próbálni.
zolee1452005-05-24 07:12:57 // 1084
Nürnburgring volt tavaly vagy tavalyelőtt: mentek az utolsó előtti kanyar felé, ami nem is kanyar inkább egy sikán, ami előtt komoly fékezés van, mert két hosszú egyenes után jön amik közt csak egy padlógázas törés/ív van. A max seb 300 körüli. Itt Alonso elébb és durvábban fékezett mint azt megszokták, és DC csak a füvön/kavicson tudta elkerülni az ütközést, és kiesett.
Ezt hívhatjuk szivatásnak, de az a véleményem mint Montoya-val kapcsolatban: aki elöl megy az diktálja a tempót! Tessék mögé lasítani, vagy kikerülni!
BF1562005-05-23 22:10:29 // 1083
Michael Schumacher nem érti, miért vannak felháborodva pilótatársai.
"Nem hinném, hogy bármelyik manőver kockázatosabb volt a szokásosnál. Vérbeli versenyző vagyok, itt is azért vagyok, hogy versenyezzek. Azt képzelik, teadélutánra jöttem?" - kérdezi.
Tökös gyerek ez a Májköl!!!
pb_2005-05-23 15:42:31 // 1082
1x DC szivatta + valamelyik verseny, vagyis DC miatta esett ki. Nem tudom már pontosan mikor volt, pár éve. Asszem valami helyezésért ment a csata.
Willy2005-05-23 15:12:25 // 1081
Szerintem inkább Schumacherre (volt) jellemző az aljasság, Alonso nem emlékszem hogy bárkit is szándékosan kiütött volna a versenyből.
zolee1452005-05-23 14:36:41 // 1080
Montoya-val kapcsolatban továbbra is az a véleményem, hogy aki elől megy az dönt a tempóról. Mindegy mit hogyan értelmezünk az edzéseredmények törlése durva volt.
Spa megvan? Eső Schumák megy mint a meszes, mindenki lemarad, DC-t körözné és nekirongyol. MS szerint DC fékezett. A telemetri szerint gyorsított, csak nem olyan ütemben mint szokásos, hisz Ron Dennis szólt neki rádión, hogy kb hol éri utól, és engedje el...
Erre MS verekedni akar.
Teszem azt DC tényleg fékez, sőt nagyon fékez akkor mi van? Tessék kikerülni!
Alonso nagyon érdekesen húzta meg az erőszakosság, és a sportszerűtlenség közti határt.
Azért gondolom még mindenki emlékszik '94-es Ausztráliai, és '97-es Japán futamra. Mindkettőn VB cím múlott. Az f1-ben tényleg nem egyszerű a fent említett határt meghúzni.
Alonsóval inkább az a gáz, hogy nagyon durván lassabb volt, és mégis ezt csinálta. Monacoban ha valakinek jó autója van nem lehet megelőzni, szóval az a Renault nagyon szar lehetett!!!
Inner Circle2005-05-23 14:26:48 // 1079
Tudom miről beszélsz, de a behajtó ágon mindenki keresztül szokott menni a csíkon. (Most asszem Trulli egyértelműen átment, de amúgyis szokás a legeslegutolsó pillanatban bezingetni a boxba.) A pontos szabályt nem tudom, kerestem de nem találtam meg.
Alonsónak szerintem is jár a bünti. Őt amúgy se szeretem, nyomás alatt nem idegen tőle egy-két aljas megmozdulás!
Montoyát azért sorolták hátra, mert elkerülhető balesetet okozott azzal, hogy tök fölöslegesen arcoskodott Ralffal. (A Minardik nem fölöslegesen lassúak.) Monacóban nem lehet azzal hülyéskedni, hogy befékez az ember az edzésen. De én is túlzottnak tartom a büntetését.
Inner Circle2005-05-23 14:21:09 // 1078
"Schumachert én se büntettem volna meg, mert semmi jelentősége nem volt annak, hogy ráment a vonalra."
Azért ment rá a vonalra, mert Liuzzi jött a pályán a Red Bull-lal, Mihály nyomta a gázt mint süket a csengőt hogy elébe kerüljön, és így szélesebbre vette az ívet. Ha sikerül neki bejönni Liuzzi elé, akkor nem tudom, mi lett volna... valószínűleg semmi, mert ha jól emlékszem, Liuzzi másfél körrel később amúgyis kiesett.
zolee1452005-05-23 14:18:35 // 1077
nem tudom mennyire van meg Neked fejben a Nürnburgring. Ott befelé a boxutcába eleinte van egy vonal, majd egy olyan széles sáv ami a közúton forgalom elől elzárt területet jelent (háromszögszerű valami, kb 45 fokos ferde csíkokkal) na ő ezen ment keresztül. szerintem annak a felfestése sem véletlen, és a kommentátorok is megemlítették, sőt a közvetítésben is visszajátszották. (oké, tudom hogy palikék mondanak sok baromságot)
a mostani biztos hogy szabálytalan volt, de szerintem az akkori is.
Azt pedig továbbra is tartom, hogy a szabály megszegése büntetést kell hogy vonjon maga után, függetlenül attól hogy előny származott-e belőle. Ha egy focista páros lábbal csúszik és nem labdára megy minimum sárgát kap, és nem kell hogy eltörje a másik lábát. Az a lényeg, hogy előnyt akart szerezni, nem az hogy sikerült-e.
Ugyanez Alonso: végül megelőzték, de ő ezt pályalevágással akarta megakadályozni...büntit neki!
Montoya miért indult hátulról??? Elvileg a pályán mindenki maga választja meg a sebességét, és a hátul jövő vagy alkalmazkodik, vagy megelőzi, csakúgy mint a civil közlekedésben. A minardikat ki bünteti meg hogy lassúak???
Következetlenek a döntnökök...
Inner Circle2005-05-23 14:18:13 // 1076
"Valószínüleg azért nem rúgják ki a Bridgestone-t, mert horribilis pénzzel lehet benne a Ferrari versenyzésében."
Valamint azért, mert nem tudnának helyette mást tenni az autókra. A Michelin nem kötelezhető arra, hogy gumit adjon nekik. Legfeljebb a mezőny egy bizonyos %-ának kötelesek gumit biztosítani, azon pedig már a Sauber is felül van.
Inner Circle2005-05-23 14:16:44 // 1075
"Mert azt mindenki láthatta, hogy 40 kör után MS futott egy leggyorsabb kört."
Többet is, akkor gyorsabb volt mint Rajkó. Ajánlom a formula1.com "live timing" funkcióját, ott egyből lehet látni a köridőket.
"Azt viszont ne mondja senki, hogy ennyi kellett a gumik üzemi hőfokra való felmelegedéséhez."
Nem a felmelegedéséhez, hanem amíg elérte azt a réteget, amin gyors az autó. A Bridge-nek nagyon betett, hogy csak egy gumit lehet használni. Ha lenne egy cseréjük, nem lenne semmi gond. Így viszont valószínűleg egy csomó plusz réteget kell a gumira vinni, hogy ne kopjon el a futam végéig az egész, mint Barrié Sepangban. Kis leegyszerűsítéssel: van a guminak egy "éles" meg egy "túlélő" zónája - láthatjuk, hogy melyikben mire képes.
"De aki 1 gyors kört tud menni, az miért nem tud többet??? És szerintem a gumik sem 1 gyors kört bírnak (azt is a futam közepén)."
Nem egyet, de mire jók lettek a gumik, addigra dugóba kerültek és meszelhették az egészet. Egyébként a pálya a futam alatt folyamatosan hűlt, ami a Bridge-nek kedvezett.
A Ferrarinak most az a problémája, hogy a gumi és az autó iszonyatosan jó együtt, de csak egy nagyon szűk "ablakon" belül, amikor a körülmények (hőmérséklet, kopás, sebesség stb.) éppen ideálisak. Egyébként meg a szemétre lehet dobni az egészet. Látszik is a futamokon, hogy amint beérnek az "ablakba", megtáltosodnak, és amint kiérnek belőle, megállnak mint egy szög.
Inner Circle2005-05-23 14:10:08 // 1074
"Ezen a versenyen a fent említett srácnak a tesója is átment a vonalon, ő nem kapott büntit, hiszen befelé menet tette, és az állítólag nem olyan veszélyes. (kit érdekel a szabály!?)"
Befelé menet? Mármint a boxba befelé menet? Ott mindenki mindig átmegy, de az nem érdekes. Vagy a boxból kifelé jövő vonalon ment át úgy, hogy nem volt a boxban?
Willy2005-05-23 12:43:45 // 1073
Azért nem a sisakokra gondoltam, mert azt elég sokat mutogatták a hétvége során. Sőt még Palikék is emlegették.
Olasz2005-05-23 12:40:41 // 1072
Attie-nál a pont, de az a tábla sem semmi...
Attie2005-05-23 12:08:23 // 1071
Inkább a SW birodalmi hadsereg sisakokra :)