Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Tom122005-05-31 13:11:11 // 1331
Bandini autója is csak jobban égett a szalmától...
zolee1452005-05-31 13:06:11 // 1330
Monacoban meg a tengerparton csak szalmabálák voltak, meg búvárok készenlétben. Mai szemmel szinte vicces is lehetne, ha nem tudnánk, hogy sok versenyző vesztette életét akkoriban, gyakorlatilag az értelmetlen hanyagság miatt.
zolee1452005-05-31 13:04:07 // 1329
érdemes kipróbálni a korábban említett Grand Prix Legends nevű játékot. Komoly amikor Spa-ban besokallsz, és eltrafálsz oldalról egy házat!!!:))) akkoriban minden kanyarban az életüket tették kockára! Bukósisak??? Bőrtökfödő, nehogy az eredményhirdetésre a menetszéltől összekócolt hajjal kelljen menni.:DDD
Tom122005-05-31 12:59:59 // 1328
Azért erre gondolhattak volna már akkor is...
zolee1452005-05-31 12:59:44 // 1327
6 kerékkel a Williams is tesztelt, de versenyen nem ment. volt úgy az 50-60-as években 4 WD F1 autó is, pár futamon. Vicces, de egy traktorokat gyártó cég csinálta:DDD voltak ám az F1-nek mellékvágányai:)))
SKrisz2005-05-31 12:59:10 // 1326
Th show must go on!:)))) Néha az idiotizmus viszi előrébb a szekeret!:)))
zolee1452005-05-31 12:55:29 // 1325
azért durva: korabeli fotókon látszik, hogy a versenygép a fák (!) közt van... nesze neked biztonság!
Tom122005-05-31 12:54:27 // 1324
Az már egy igazi Batmobil volt, de Alfa motorral!:)
Tom122005-05-31 12:53:12 // 1323
Jól tudod. Nem F1-es futamon. F2, Hockenheim. Akkor még nem voltak biztonsági korlátok.:(
zolee1452005-05-31 12:52:13 // 1322
nana!!! Brabham hatalmas ventillátorral a seggén???:DDD
SKrisz2005-05-31 12:49:54 // 1321
Az lehet, de a 6 kerekű Tyrell-t semmi sem tudja überelni!:DDD
zolee1452005-05-31 12:42:23 // 1320
Jim Clark nem F1 futamon halt meg, vagy rosszul tudom. F3 vagy valami hasonló, alacsonyabb géposztály volt. Vagy nem GP futam...
Tom122005-05-31 12:38:55 // 1319
...és jim Clark halála után kezdték "komolyabban venni" a biztonságot a F1-ben is...
zolee1452005-05-31 12:24:44 // 1318
szívjuk magunkba az F1 infot mint a szivacs:)))
Tommi2005-05-31 12:19:47 // 1317
Azért látom kellően művelt a társaság :))))))))))))))))))
Tommi2005-05-31 12:19:22 // 1316
Jaja, a Lotusokon jelent meg a cigireklám :) Ekkor lett Hill papa másodszor is világbajnok és ekkor halt meg Jim Clark :(
Tommi2005-05-31 12:16:57 // 1315
GP Legends nekem is megvan, kurvajóóóóóóóó az a játék :) Csak kissé megszokást igényel a vezetés :)
Tom122005-05-31 12:14:36 // 1314
1968 Belga GP:)
zolee1452005-05-31 12:10:32 // 1313
amúgy '68-ban nem csak a szárny debütált az F1-ben, ekkor kerültek fel először reklámok a kocsikra!
zolee1452005-05-31 12:09:08 // 1312
jajj, ez eccerű!!! a Grand Prix Legends nevű játékban is az van:))) 1967!!! mennék tovább a 10 000Ft-os kérdéshez:)))
2005-05-31 12:07:12 // 1311
Olvasd el Tommi hozzászólását. :)
Tommi2005-05-31 12:06:04 // 1310
Igen, a Lotus arról volt híres, hogy minden "őrültséget" kitalált és próbálkozott :) Sokminden megmaradt, mint ugye a szárnyak. Találós kérdés: mikor lettek bevezetve a szárnyak, melyik volt az utolsó "szivarautós" év? :)))
Tom122005-05-31 12:03:28 // 1309
Colin Chapman /Lotus/ volt az egyik "nagy feltaláló" a F1-ben. Azt hiszem ő gyártott először aktív rugózású autót valamikor a 80-as évek elején, de azt is betiltották már. Pl. a "szárnyakat" is ő alkalmazta először. /Az még meg van:))/ A szárny alakú "alváz" - wing car - sem engedélyezett...
zolee1452005-05-31 12:03:08 // 1308
az enyémben is van F1 technika: szervokormány, sőt: kormány, 4 kerék, piros szín, gázpedál, fékpedál,
Tommi2005-05-31 11:50:47 // 1307
Azért ma is "átjön" néhány dolog a versenysportból az utcai gépekbe... Jó, az utóbbi időben nem pont a Forma-1-ből, mert a szekvenciális váltó volt az utolsó "nagyobb" dolog, ami megjelent a földi halandók által is megvásárolható gépekben. És nem mellesleg ki volt az első, aki kihozta utcai modelljeiben? :))))))))))))) Vagy a mostanában nagyon titkolózások közepette kísérletezik többek között az Alfa is valami spéci mágneses-mittoménmilyen szelepvezérléssel, ami kiiktatná a vezérműtengelyt és minden szelepet külön tud állítgani az elektronika, de úgy tudom eléggé gyrekcipőben jár még ez a technika. De lehet, hogy hülyeségeket beszélek :) Pl ott vannak az OFF Audik, amik az elmúlt években aláztak mindenkit Le Mans-ban. Azokban az R8-asokban próbálták ki először az FSI motorokat, aztán kerültek csak gyártásba. Vagy annak idején az aktív futómű vagy mi a túró :) Asszem a Williams kezdett komolyan foglalkozni vele és mára általánossá vált.
Tom122005-05-31 11:36:40 // 1306
...hogy miket írok... vsn=van, meg a "rendes autó":))
2005-05-31 11:34:41 // 1305
Legalább az én autómban található némi F1 technika, jó tudom akkor se az ami.
Tom122005-05-31 11:32:23 // 1304
Az "utcai autókat" csak azért említettem, mert, sok újítást régebben /is/ azért tiltottak be, mert nagyon elszálltak vele az "rendes autó" fogalmától. Ezt nem én találtam ki. Így is, úgy is elszakadnak, csak így enyhébb az átmenet.:)) Nem csak 3 körről vsn szó. Időmérők, szabadedzések egy verseny előtt...? Mit meg nem adott volna a McLaren most egy gumiért, "amiben" legalább 10 körrel kevesebb lett volna...:)
2005-05-31 11:25:23 // 1303
Ja, ez a király kategória aki nem tudja megfizetni a jó gumit az ne jöjjön az F1-be. Nekem ez a véleményem, próbálkozzon máshol ahol az anyagi lehetőségeit jobban ki tudja használni. Stodart is csak nyöszög egyfolytában, hogy nincs pénze az F1-re, bezzeg az autót itt akarja mutogatni. Mindenki azt csinálhatna amit a pénztárcája megenged elég érdekes lenne a futam, de a király kategória király technikájához királyi mennyiségű lóvé kell.
zolee1452005-05-31 11:21:06 // 1302
szerintem lehetne úgy, hogy edzésre is, meg versenyre is ugyanazt a minőségű gumit használnák, csak a versenyen újjal indulnának ennek semmi értelme, hisz nem az a 3 kör (melyből csak egy kör versenytempó) teszi tönkre a gumit. Itt pont a gumi összetétele a lényeg. Lágyabb keverék kell egy gyors körre, és keményebb a futamra. Ez kompormisszum, ez a megoldandó feladat! Ezzel nem kerülnek közelebb az "utcai autókhoz" sem szomorú lennék ha közel akarnának kerülni az utcai autókhoz! Ez az F1! Elvileg az autóversenyek csúcsa! A közelkerüléshez ott van a márkakupa, vagy a WTCC!
Tom122005-05-31 11:08:51 // 1301
Már megint ez a Ferrari nem fér a bőrébe... ...de igaza van Todt - nak, mert szerintem lehetne úgy, hogy edzésre is, meg versenyre is ugyanazt a minőségű gumit használnák, csak a versenyen újjal indulnának. Sokkal biztonságosabb lenne... Csak azt nem értem még mindig, hogy ennyi tapasztalt szakember /FIA/ hogy hozhatott ilyen meggondolatlan szabályt? Vagy az a +1 garnitúra gumi "földhöz vágná" a F1-et? Sokkal feleslegesebb dolgokra költöttek már milliókat, pont ezen akarnak "spórolni"? Ezzel nem kerülnek közelebb az "utcai autókhoz" sem, mert, ha rendszeresen "füstölögve" indulok az utcai autóval, akkor tudom, hogy évente többször fogok gumit cserélni és nem fog annyit kibírni, mint annak, aki 1 héten 1x veszi elő az autót, egy kis vasárnapi túrára... Erről a szabályról mindig a "bolha megpatkolós" mese jut eszembe, ha valaki látta...
2005-05-31 10:55:01 // 1300
Viszont nem rossz az edzésen és be is lehet vele érni elég jó helyen.
zolee1452005-05-31 10:52:38 // 1299
igaza van JT-nak, csak ott téved, hogy a Mclaren nem a Ferrari miatt kockáztatott - oda elég lett volna az egyel keményebb gumi is - hanem a Renault miatt:)))
SzJ2005-05-31 10:48:28 // 1298
http://www.a5.hu/cikkek/2/10876.shtml Veszélyes Michelin.
pb_2005-05-31 08:50:20 // 1297
Legyünk telhetetlenek, és mind2, bár, ha választani kéne, inkább a 9 kör.
zolee1452005-05-31 08:40:05 // 1296
9 csaj, 9 éjszaka, vagy mondjuk helyettük 9 kör Monzában egy F1 géppel??? szó nélkül bújnék bele a kezeslábasba, és húznám fel a sisakot!!!:))) Szóval nem a csajok miatt akarnék F1 pilóta lenni!:)
2005-05-31 08:13:24 // 1295
Ebben tényleg igaza lehet IC-nek.
2005-05-31 08:12:09 // 1294
MS is mintha kifékezett volna vkit. De lehet, hogy a cse kettőt néztem. :)
2005-05-31 08:10:33 // 1293
Most erre mit is mondjak? Asszem inkább semmit.
zolee1452005-05-31 08:03:49 // 1292
annyiban igaza lehet IC cartársnak, hogy Kiminek elég lett volna az 1-es kanyart lassabban venni mint általában, hiszen minden komolyabb féktávot balkanyar követ, kivétel ez alól még a 7-es kanyar, ahol Alonso, és Schumák is megnézte a kavicsot. Az 1-es viszont jobb kanyar, így a jobb oldali keréken nem sok súly van, ezért talán jobban tud pattogni, bár ehhez nem értek. amúgy Kimi sebességével nem volt gond, tudta volna tartani Alonsot, csak azon az egy ponton kapott marha nagy terhelést a jobb első futómű.
Robi2005-05-30 18:07:10 // 1291
Nem az erőfölényt vártam, de annál azért többet, mint amit produkáltak. De azt még mindig nem magyaráztad el, hogy a Bridgestone miért "tökéletes", és hogy lehet, hogy egy ilyen jó gumigyártó pont a gyenge csapatokkal köt többnyire szerződést. Sőt, idén csak a gyenge csapatokkal. Lehet, hogy valami megegyezés született a forma-1 háza táján, és az erősebb csapatoknak a gyengébb Michelin-t adják, a gyengébb csapatoknak pedig a zsír patent Bridgestone-t, hogy kiegyenlítsék az erőviszonyokat? Még az is lehet, hogy ha a Ferrarikra Michelin-t raknának, akkor a Minardik röhögve autóznák körbe őket?
Inner Circle2005-05-30 17:23:40 // 1290
Lóf.szt, már nincs több rendes kifékezési pont, a kanyargós részen meg ha bedugja a nóziját a McLaren mellé akkor Kimi lazán felöklelte volna - neki üzlet, ha 0-0 pontra végeznek! :-) Alonsonak a 8 pont nagyon is megfelelt volna, neki nagyobb bukta lett volna az elvesztése. Gondolod hogy Kimi nem tudta volna megcsinálni ugyanazt Alonsóval, mint Karthikeyan Villeneuve-vel?
Inner Circle2005-05-30 17:21:28 // 1289
Melyiknél vártad az erőfölényt, a Jordannél, a Saubernél vagy a Minardinál? Ja és nem azzal a gumival mentek, amelyikkel a Ferrari... Bridgestone-nal, de ők nem kapták meg ugyanazt a keveréket... miről is beszélünk? :D (Bocs, lehet hogy rossz helyre keveredtem, eddig azt hittem hogy ez sport-technikai témájú beszélgetés, de téged olvasva már gyanítom, hogy voltaképpen teológiai kérdéseket feszegetünk? :DDD )
Tommi2005-05-30 16:34:49 // 1288
A kis Sumáknál biztos az a baj, hogy minden tehetséget a bátyus örökölt, neki meg nem maradt már semmi :)))
BF1562005-05-30 16:31:48 // 1287
Én is F1 pilota akarok lenni!!!:)
Robi2005-05-30 16:28:02 // 1286
A többi Bridgestone-os autónál nem vettem észre azt a hatalmas fölényt.
bubble2005-05-30 13:53:43 // 1285
A Private Gold-ra délután kettőkor????? :))) De nem maradok F1 nélkül, mert a monaco-it még nem néztem meg. :))
2005-05-30 13:26:03 // 1284
Annál simábban már nehéz lett volna. A tavalyi évet inkább a Bridgestone erő fölénye jellemezte s nem a gyengélkedés.
2005-05-30 13:19:22 // 1283
Az RS cipőkre gondolsz? :-) Trulli nagyságrendekkel jobb pilóta mint ő. Látszik, hogy próbálkozik néha (nagyon) összejön neki vmi de általában a kétségbe esett próbálkozás jellemzi RS-t.
Robi2005-05-30 13:18:12 // 1282
Jó, nyertek, de már akkor se volt fasza a gumi, időnként esett róla szó. Nyerhettek volna simábban is. :) Tavaly toronymagas technikai fölénye volt a Ferrarinak. Egyébként igen, azt várom, hogy valaki megszorongassa a Redbullt, akárki.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak