Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

GabCsi2015-09-14 16:20:19 // 18514
Mondjuk a homológ abroncsból általában annyit gyártanak amennyit a gyár rendel, +- pár százalék. Utána nem kapható.
GabCsi2015-09-14 16:16:49 // 18513
Az a vicc, hogy adott méretben egy Conti "sima" és egy gyári homológ abroncs listaára forintra megegyezik.
GabCsi2015-09-14 16:15:03 // 18512
Ezért tartom baromságnak ezt a cimkézést. Ez olyan mint a ADAC 5 csillag. Már minden gyártó meg tudja lépni...
De mivan ha mondjuk az aquaplaning a Nexennek 20km/h órával hamarabb bekövetkezik, vagy a kanyarsebessége 20km/h val kisebb. Vagy szárazon 5 méterrel több a fékút?
Vagy mondjuk új korában csak 7mm, elkopik 35 ezer alatt stb.
Akkor melyik a drágább ?
GabCsi2015-09-14 16:11:22 // 18511
Taurus=Kormoran=Tigar
mintázatra is megyegyezik, csak a neve más, attól függ kinek gyártják, Auchan, Tesco, Marso stb.
GabCsi2015-09-14 16:07:10 // 18510
Minden gyári homologizációt jelöltek korábban Michelin, Conti, Pirelli termékeken. De csak bizonyos autók esetében. Egy opelcorsa 175/65R14 méretben nem volt külön jelölt Continental Ecocontact például. Csak magasabb kategóriákban. Jelen állapotban például a Continak nincs 15collnál kisebb speciálisan megjelölt abroncsa.

De például Skodánál most gyári szerelés a Nexen, semmi spec. megjelölése nincs, Kumhonak, Hankooknak szintén.
GabCsi2015-09-14 16:01:36 // 18509
Abroncs cimkézés...

Azt azért le kell szögezni, hogy minden gumi gyártó magának minősít. Eredeti tervek szerint egy külső intézet tesztelt volna minden abroncsot, de ezt elvetették.
És felügyeleti szerv sincsen.
Ergo mindenki azt ír rá amit jónak gondol.
GTPeti2015-09-14 13:42:59 // 18508
Az a baj, hogy ha bemennék pl. egy BMW-kereskedésbe, még ott sem lennék róla meggyőződve, hogy nem a legközelebbi gumis nagykerből hozzák a "sima" gumit. Elvégre ugyanúgy hívják, mint a "másmilyen" gyárit. (Már ha igaz a teória.)
Mr. Z2015-09-14 13:27:31 // 18507
illetve biztos jó felárral , mint a "gyári" alkatrész
GTPeti2015-09-14 11:54:23 // 18506
Hol lehet ilyen gumit kapni? A neten rendelve biztos nem. A sarki gumisnál jó eséllyel nem.
Akkor? :)
Abarai2015-09-14 11:26:20 // 18505
Azért van így, mert az első szerelésű gumik összetételébe vagy akár mintázatába az autógyártók is beleszólhatnak, vagyis tényleg nem ugyanolyanok, mint a mezei változatok. Viszont direkt ilyen gumit is vehetsz, ha akarsz. Általában két betű vagy egy betű-szám kombó jelenti azt, hogy egy autógyártónak készült a gumi. A Porsche pl. N0-tól N4-ig.
GTPeti2015-09-14 11:19:43 // 18504
Tudtommal a gumitesztekhez a gumikat kereskedőknél szerzik be és nem szalonból kihozott autókról hántolják le. Persze ki tudja. Lehet, hogy néhány "tőkeerősebb" márkánál utóbbit találják "praktikusabbnak". És még csak azt sem lehet felróni nekik, hogy csaltak...
Abarai2015-09-14 11:16:50 // 18503
Az EU címkékhez a gyártók maguk méricskélnek. Elég tág határok között mozoghatnak a mérési körülmények, vagyis kis túlzással azt mérnek, amit akarnak, de legalábbis egymással nem lehet összevetni őket. A Nexen mérései alapján a Continental teljesíthet jobban is és rosszabbul is - a címkéből nem derül ki.
Mr. Z2015-09-14 09:52:18 // 18502
Edison és a tervezett avulás elmélete óta min csodálkoztok...
Fogyasztói táradalomban élünk , amíg nem lesz majd a szabad versenyes kapitalizmus helyett egy minőség orientált profit maximalizált gazdaság addig ez lesz.
.......................2015-09-14 09:28:58 // 18501
Szóval a gyári szerelés kiemelkedő minősége hírén ,amit a teszteken látunk olvasunk,
Azt hisi a vásárló hogy prémium terméket vesz ,közben meg csak aftermarket cucc
No persze dupla áron
Szép üzleti taktika,eltanulom én is
Mr. Z2015-09-14 09:20:16 // 18500
azt modnja most mert erről beszélgetünk, hogy az autógyárak esetében komoly minőségbiztosítási ellenőrzésen esnek át a beszállított gumik, van mintavételes terheléses teszt, cross section , stb stb, ezért ezekre jobban figyelnek a gyártás közben mint az úgynevezett tömeggyártásos modellekre. Nyilván az egyszerű ember nem fog mintavételes laborvizsgálatra vinni a kiválasztott abroncsból egy darabot. Ezért lehetnek ilyen esetek mint amikor szosza elhagyta a futófelületet, miközben a BMW meg ugyan azt a típust rakja 30millás SUV-ra. Gondolom a ha Conti cégcsoport így gyárt akkor mindegyik. Ez van.
Mr. Z2015-09-14 09:14:51 // 18499
A mostani kollégám mérnöki éveinek elején a Conti gyárban kezdte, és teljesen más soron készül az az abroncs amivel a gyári autókat szerelik mint amelyiket megveszel a boltba. Ugyan azon a típuson belül. Hogy miért? Jó kérdés, de így van ezt saját szemével látta! Más a gumikeverék is, más a gyártó sor is. És külön gyártómérnöki csapat van.
Liquid2015-09-14 09:08:01 // 18498
A szabványosságot nem vitatom, csak annak értelmezését, illetve azt hogy nem minden esetben a kereskedésből kivett autót / gumit / plüsmacit stb tesztelik, hanem pont annyit változtatnak, amennyit a szabvány enged.
Egy M 12x40 tövigmenetes csavar-nál viszonylag szűk ez a mozgástér, ellenben egy guminál lehet azért játszani pár dologgal, még akkor is ha netán tényleg ugyanazt a gumit tesztelik.
.......................2015-09-14 09:03:40 // 18497
50%al dinamikusabban vezetted ennyi

A szabványnak semmi köze az autógyártók sumákolásához

Pl. Egy M 12x40 tövigmenetes csavar 1967 ben is és 2015 ben is ugyanaz
Mert szabványos

Ezért lehet a paramétereket objektíven összehasonlítani

Kár hogy a kopást nem mérik szabványosan
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-14 08:51:18 // 18496
És ez valószínűleg a már gyártáskor kiderül, nem véletlen szerintem, hogy a gyári szerelésű valamiért itt is jobb. Minden alkatrésszel ezt tapasztalom, a lengőkartól a lendkerékig.
Piritu - 1.000.0002015-09-14 08:37:32 // 18495
Pár kérdés a "szabványos" méréshez:
A 159-re a gyárban feltett Michelinek 45.340 km-t mentek. Utána az ugyan olyan méretű, márkájú Michelin 30.888 km-t. (Michelin Primacy HP)
Akárhogy is nézem, ez 50%-os különbség egy paraméterben.
Mennyi lehet a többiben?
Vajon melyik vett részt a teszten?
Vajon mennyire egyformák a gumik?
Liquid2015-09-14 08:06:33 // 18494
felőlem :)
amúgy meg hasonló véleményem a cimkéről mint a NEDC-ről
.......................2015-09-14 00:12:07 // 18493
Az EU gumimatrica besorolásait szabványosított teszt alapján osztályozzák egy referencia abroncshoz

Kicit hasonló mint a cetánszám mérés

Ezen nincs mit tesztelni még a Nexen vizes úton jobb mint a Conti
Liquid2015-09-13 22:27:30 // 18492
akkor jól látom, hogy csak azt kell látni :)
Piritu - 1.000.0002015-09-13 22:21:56 // 18491
Hát a betűket :-)
.......................2015-09-13 22:00:04 // 18489
http://autogumicsere.hu/tire_by_size/235/45/18/30///N/N

Itt azt írják
Liquid2015-09-13 20:52:36 // 18488
volt valami teszt erről, vagy csupán a betükre alapozol?
csokagm2015-09-13 20:28:43 // 18487
Ha jól tudom a Michelin alá tartozik de nem akarok hülyeséget írni. Viszont nagyon dicsérik, azt mondják ár-érték arányban az egyik legjobb.
.......................2015-09-13 18:51:18 // 18486
Igen,de az furi hogy a Nexen B vagyis jobb vizes fékút szempontjából mint a Conti C jellwmzőjű abrobcsa

Magyarul a Nexennel 2méterrel hamarabb megáll az autó mint a Contival!!!
És a conti 100euróval drágább per darab!
GTPeti2015-09-13 15:51:39 // 18485
Ha valamiben látatlanban nem bíznék, akkor az egy kínai téligumi lenne. :)
Kopás, vízes tapadás, zaj. Kb. ezekben szoktak alulmaradni a kínaiak a többivel szemben... Ha ennél a v. t. rendben van, akkor ott van még a másik kettő. Szerintem ennél az olcsó a drága.
Lali752015-09-13 15:33:29 // 18484
Most látom,a Taurus gyárt szgk. gumit? Valakinek van vele tapasztalata?
Liquid2015-09-13 15:22:51 // 18483
eddig nem pont a koreai és kínai gumik ellen kampányoltál, hogy csak a japó a jó? :)
azért ez eléggé kínai kategória nekem legalábbis
.......................2015-09-13 09:36:33 // 18481
235 45 18 méretben B a vizes tapadás
.......................2015-09-13 09:16:01 // 18480
Egy tipp
NEXEN winguard sport winter

C a vizes tapadása mint sok Continak is

Koreai gumi félárakon mint a prémiumok
vm2015-09-10 21:52:51 // 18479
Sanszos hogy kevés elvakultabb Yokohama rajongó van itt nálam, tizensok év alatt négy típust használtam (A509, A539, C-Drive, C-Drive2, de legutóbb túl jó vétel volt egy garnitúra Conti Premiumcontact, és be kell vallanom, legalább olyan jó mint a japók. C-Drive-okat tán még veri is...
Liquid2015-09-10 21:19:17 // 18478
húúú, köszönöm a kiigazítást :D
Piritu - 1.000.0002015-09-10 21:08:46 // 18477
A méreteket kifelejtetted! :-P
Tuti jobb kanyarsebességben egy 145r13 Yokohama , mint egy 225/50r17 Conti :-)
Liquid2015-09-10 21:04:03 // 18476
hogyne :D
bírom ezt az általánosításos nézőpontot, minden gyártónak nagyon sokféle gumija van, az ECO-tól a versenyre valóig. Nemhiszem hogy ki lehetne jelenteni ilyet...
Meg hát ugyen nem mindegy miben veri az egyik a másikat, ecoságban, kopásban, tapadásban szárazon, vizen, havon, jégen? Golfon (1-2-3...7) vagy éppen egy Murcielago-n?
Piritu - 1.000.0002015-09-10 20:07:13 // 18475
Gondolom ezt az említett márkákon megtett több 100e km mondatja veled :-)
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-10 18:43:07 // 18474
Nyáriban, talán...száraz aszfalton.
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-10 18:41:59 // 18473
Snowtrac 3. Nekem bevált, és olcsóbb is volt. Bár nem az ára miatt választottam annyira nagy különbség nincs. Contit akartam, aztán rábeszéltek a gumisnál, hogy próbáljam csak ki, ez is tud annyit
Utánna olvastam, aztán visszamentem, felrakattam :-) Ez van, a legközelebbi gumis épp egy Vredestein képviselet, eddig jól jártam velük.
.......................2015-09-10 18:14:31 // 18472
A Bridgestone és Yokohama ívesen veri a Continentalt
A japán gumik mindíg is jobbak voltak
GTPeti2015-09-10 15:27:54 // 18471
A Conti szerintem általában referencia. Ezért kérhetnek annyit érte, amennyit kérnek.
Szinte nincs még egy másik márka, aminél ennyire "csukott szemmel" meg lehet venni az aktuális termékét. Hogy én miért nem vettem ilyet még sosem, ez egy másik téma. :) Egyéb cuccokból sem egyből a gyárikkal kezdtem. :)

Pontosan melyik Vredesteinre vonatkozik, amit írtál?
WarbiRunner (Gyuri)2015-09-10 15:19:43 // 18470
Szerintem egy bizonyos kategória felett a márka is mindegy. A Contit se hittem el amit tud, konkrétan nem vettem észre, hogy csupa jég az út. Ment, kanyarodott, fékezett. Csak néztem, hogy mások miért óvatoskodnak. Aztán kiszálltam és akkorát vágódtam a jégen mint egy ló :-)
A Vredestein szintén tudja ezt a szintet. A jeget hamarabb jelzi, hóban jobban fog, de a különbség minimális, teljesen egy kategória a kettő.
GTPeti2015-09-10 15:06:37 // 18469
(Kieg.: Az UltraGrip-ek amúgy szürreálisan jól tapadnak hóban és latyakban. Min. 50ekm-et tettem meg velük.)
GTPeti2015-09-10 12:12:13 // 18468
"Szerintem a zaj egy téli guminál tökmindegy."
Pedig nem tökmindegy. :) A GoodYear Ultra Grip-jeimet gyakorlatilag nem lehet hallani, pedig hallottam már pár halk gumit. Jó esetben télen sem hóban közlekedünk, hanem megtisztított úton (autópályán ráadásul órákon keresztül). Én legalábbis így vagyok vele. :)
Haddel2015-09-10 11:56:32 // 18467
Én is nagy hóban használom. A második kép már tél vége fele készült ,akkor már kopott volt a gumi,majdnem neki csusztam annak a támfalnak,vicces volt.😃
Haddel2015-09-09 22:39:00 // 18466
Köszi srácok,megrendelem a Contit 😃
Piritu - 1.000.0002015-09-09 22:36:05 // 18465
Amikor a Spidert vittem küszöböt cseréltetni, akkor ki volt véve az ajtó tömítése. Az a gumi, ami körbe fut. Hihetetlenül hangosabb lett a gördülési zaj, még úgy is, hogy nyitva volt a tető! Nem akartam elhinni, hogy az a kis gumi ennyit fog a zajból.
Szóval sokat jelent, hogy milyen az autó, hogy mi szűrődik be.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak