Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

Paco2005-02-06 20:12:30 // 263
Gőzöm sem lehet, mi az a B sosem találkoztam ilyen jelöléssel. Aminek mindenképp stimmelnie illik: Osztókör. (98 mm általában) Csavarszám 4 vagy 5 :) Központosító furat mérete... Passz, hogy a tiéden mennyi, de valószinűleg meg fog felelni (azért nem árt rákérdezni.) Ha nem stimmel akkor vagy kisebb lyuk van a felnin (a felni felejtős), vagy nagyobb mint kellene ekkor lehet esztergáltatni vagy kapni közgyűrűt. Az ET 25 ös felni esetén a kereked kijjebb kerül 2 centivel, le kell ellenőrizni, hogy rugózásnál nem ér-e bele a sárvédőívbe.... Természetesen meg fogja viselni a futóművedet, hogy mennyire az vita kérdése :) Lehet hogy ennyivell kisebb ET-re szükség is van mert annyival szélesebb a felni mint a gyári, és szükség van rá, hogy ne érjen bele belül a doblemezbe kanyarodásnál.
Stee1462005-02-06 16:45:31 // 262
Esetleg valakinek (kicsit bővebb) véleménye? Vissza kellene szólnom a srácnak, hogy kell-e a felni.
Stee1462005-02-06 07:40:01 // 261
Köszi! :)))))))
Bg.2005-02-05 21:24:05 // 260
Jobban átgondolva, 1 után 3 esetleg 2 után 4:))
Bg.2005-02-05 20:58:02 // 259
És az első együtt
Bg.2005-02-05 20:57:20 // 258
A hamadik
Stee1462005-02-05 19:38:05 // 257
Hali! A 146-osomon szeretném lecserélni a felnimet. Találtam is egyet használtan, egész jól néz ki és árban is oké. Egy Fiat Tipo-n volt eddig, megnéztem a www.gumibolt.hu -n szinte egy az egyben megegyezik a gyári méret (146-tipo). Ennek ellenére furdal a dolog mert a 146-ra ET 43-49 kellene, a felni meg 7"15' ET 25-B. (mi a franc ez a "B"?) Olvastam ugyan itt némelyik fórumba az ET-szám szépségeiről, de engem inkább a gyakorlatban várható dolgok érdekelnének: - Simán rámegy a kocsira? - Némi barkácsolással(közbetét vagy ilyesmi) rámegy? - Rámegy de szarrá megy a futómű? - Szívás az egész, hagyjam a francba? Előre is köszi a válaszokat.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-04 17:38:46 // 256
Gondolom azért nyitott, hogy lássuk, ne csak higgyük.
ALFA75td2005-02-04 17:34:50 // 255
Nemcsak levegővel hanem nitrogénnel is fujják a gumikat
Bg.2005-02-04 16:57:47 // 254
Végre eljuthana oda a technika, hogy ne levegővel kelljen pumpálni az autót. Egy dologot nem látok: Kapnyarban hogyan "kúszik" ez a gumi? És ha bemegy akosz vagy kavics a belsejébe? Egyátalán miért nyitott az oldala?
Punisher2005-02-04 16:52:42 // 253
Ez a Michelin találmánya. A neve: TWheel. Poliuretán lapocskák tartják a futófelületet, és ahogy az előbb írtam defektmentes.

Punisher2005-02-04 16:44:40 // 252
Ez ugyan nem Alfa, de gumitanulmány. Nincs benne levegő, és defektet sem kap.

ALFA75td2005-02-04 12:11:29 // 251
Nekem itt Budapesten ahol szerintem az ország legszarabb utjai vannak az Ikarusom két első lengéscsillapítója 16 000 km után megadta magát pedig nem gayi minőség volt benne de a SZALAI MESTERrel való beszélgetés során pont ő említettee a pesti utak képesek két év alatt agy alfa teljes futómüvének szanálására ezért ilyen témában van nála a leg több alfa a szervizben
Don Gombóc2005-02-04 11:48:35 // 250
Riszál és leng a kanyarban mint állat így igaz. 10ezer alatt nem mehet az el én már több mint 100 ezret vertem a nagy vasba ez meg 1500kg+én és semmi változást nem érzek pedig sok olyan úton járok mint pl. Pápa és Ugod között, Homokbödöge felé, (ezt csak példának írtam) de eddig semmi baj vele, sőt a silentekkel sem. (Majd lesz)
Csöri2005-02-04 11:07:48 // 249
Ha egy lengéscsillapító annyira oda van, hogy kagylósra koptatja a gumikat, akkor az autó irányíthatóságán is látszik.
ALFA75td2005-02-04 11:05:09 // 248
Ezeken az utakon akár 10 ezer km alatt is tönkre mehet a lengéscsillapitó még a buszomon sem bírja túl sokáig
Csöri2005-02-04 09:42:58 // 247
Nem csak akkor kopik kagylósra egy gumi, ha rossz a lengécsillapító. Ha rendszeresen súly nélkül járnak a kocsival, akkor is kagylósodnak bizonyos gumik.
Don Gombóc2005-02-04 09:30:28 // 246
Mindenesetre fura lenne ha 40e km után tönkremenne a lengéscsillapító, pláne hátul, és mind a kettő. Lehet hogy a gumi gagyi gyári hibás, mert valaki már panaszkodott ilyen kagylósodásra kevés km-nél.
ALFA75td2005-02-04 09:01:10 // 245
Jók a lengés csillapítóid mert ez a jelenség akkor jelentkezik nézesd meg
ALFA75td2005-02-04 08:59:35 // 244
ÉN most csak a téli gumikról beszéltem
VinceP4 (Il capitano)2005-02-03 23:20:10 // 243
Na ez már peremes, ez odabasz a sérónak.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-03 23:14:23 // 242
Akkor keresgéljél...........:))))))))))
Leon2005-02-03 23:09:51 // 241
Ez a kisebb :))))
VinceP4 (Il capitano)2005-02-03 23:09:12 // 240
Szerintem jó a kisebb felni is, az a lényeg, hogy a féknyeregtől ráférjen.
Leon2005-02-03 22:57:02 // 239
A GTA-n a gyári hátsó Michelin Pilot Sport-ok kagylósra koptak 40e km után, franctuggya miért, ráadásul még teljesen használható a minta, csak épp a gumi nem :(((
Csöri2005-02-03 20:29:54 // 238
Tiszteletbe tartom a véleményed, de én akkor sem vagyok elájulva a Michelintől.:)
gabi332005-02-03 20:29:21 // 237
Brutál!
ALFA75td2005-02-03 20:26:07 // 236
Velem a tapasztalat mondatja ezt én elég sokat jártam az autópálya építésekre és állandóan elakadtunk ugyhogy a cég elkezte cserélgetni a téli gumikat és láss csodát a MICHELIN volt az eggyetlen amivel abszolválni tudtuk a terepet
Csöri2005-02-03 20:12:03 // 235
Aláírom, hogy 10 évvel ezelőtt a Michelin csinálta a legjobb gumikat, de mára már sokan "felnőttek" hozzájuk, sőt talán le is hagyták őket.(Continental, Goodyear)
ALFA75td2005-02-03 20:02:07 // 234
Én ugy tapasztaltam hogy a legjobb téligumi a MICHELIN avval a hoban akkor nem tudtam tovább menni ha felakadtam a hóban és most ez nem tréfa vagy nagyotmondás a lökössel tolod a havat de mész
Leon2005-02-03 19:32:43 // 233
Én a 166-ra anno vettem kb. 12ehuf/db áron, szvsz most se gond beszerezni. Holnap dobok egy tel-t.
ystuc2005-02-02 22:12:49 // 232
Laza felni & gumi... :-)
Gábor1662005-02-01 08:57:44 // 231
Fiúk! Már október óta próbálkozom egy darab 16"-os acélfelni beszerzésével. Mindeddig sikertelenül. A 166-osra kellene. paraméterek a következők: 6 1/2 x 16", 5 x 108 lyukkör, 58-as közép furat. Új vagy használt is érdekel. Ha valaki tud legyenszíves egy mail-el megdobni! Előre is köszi!
VinceP4 (Il capitano)2005-02-01 00:16:31 // 230
Csak most vettem észre, hogy nem hozzám szóltál. Bocs'. Egyébként az a felni széltébem is van vagy 13".
VinceP4 (Il capitano)2005-01-31 23:22:34 // 229
Csak ökörködés szempontjából jobb ez, meg akkor sem akad el, ha a gazdi egy balfa*z. Mondjuk nem sírnék ha le tudná olvasztani a szélvédőt, és nem csak 30 perc múlva melegedne be az utastér.
Bg.2005-01-31 23:17:03 // 228
Így van, ilyenkor én is p4-et hajtanék inkább... Kesekeny fűrészmintás gumi, könnyű autóval. (régi Panda 4*4 pld tipikus rendőautó volt pár éve a francia olasz sípályák körül) Azért nem panaszkodom:)
VinceP4 (Il capitano)2005-01-31 23:08:34 // 227
A keskeny gumi jobb a hóban, lásd:finn rali. Egyébként nekem is acélon van, mert a nyári 14"-os alu.A 33-as bizonyos változatait szériában is 13"-ossal szerelték.
zolee1452005-01-31 23:02:54 // 226
SKrisz! Én pl nem raknék 13"-os felnit a kocsimra, inkább akkor a 14-es acél:DDD
VinceP4 (Il capitano)2005-01-31 22:50:47 // 225
Velem senki sem tud lépést tartani hóban, legalábbis 50km/h-ig, egyébként nekem 175/70-es Debica van ("örököltem"), és egy rakás kaki (már amekkora tapasztalatom van).
Bg.2005-01-31 22:44:57 // 224
Egész tűrhetően szalad az Brid LM22 a nagy hóban-hókásában. Csak egy autó tudott lépésttartani velem (hókásában 90-110 körül) - még az autópályán - egy GT Cupe:)
..2005-01-31 19:20:47 // 223
Nekem, igaz nem Ultrac volt fent,de Vredestein volt nyáron.A pokolba vele.Annyira szar volt, szárazon nem tapadt, rendesen és vízen meg egyszerűen úszott.Katasztrófa volt.
Scott2005-01-31 18:56:28 // 222
Hi all ! Marangoni Zeta Linea Erről a gumiról tudtok valamit ? Extrém olcsón lehet most kapni.
Csöri2005-01-31 09:30:50 // 220
Ha csak görgőzni kell, akkor érdemes, ha még le is van ütve a széle akkor már el gondolkodnék rajta.
Csöri2005-01-31 09:29:21 // 219
Felejtsd el a vredesteint. XAR. Amelyik gumigyár formatervező céggel tervezteti gumijai mintáját, az nem gumigyár. A GTA-ra én nem ajánlom.
Ollah2005-01-31 09:25:31 // 218
Egy gondolat bánt engemet: vajon érdemes -é olyan alufelnit venni, amit tutira görgőzni kell? Oridzsi állapotba lehet hozni vagy csak szívás lesz vele később?
Leon2005-01-28 00:10:35 // 217
Skacok ki ismeri a Vredesten Ultac gumát? Érdekelne, hogy van e tapasztalat vele, nagyon teccik a mintája és árban se rossz.
Stee1462005-01-25 10:39:14 // 216
Köszi srácok, kezdek képbe kerülni!
TtK2005-01-25 08:23:25 // 215
Stee: ET ügyben kukkants be a Szerelőműhelybe. A 340-355 és 391/395/399/462/467 hozzászólásokban elég alaposan körüljártuk a dolgot (főleg Paco és Ingegnere). Ábrák is vannak.
Scott2005-01-25 08:20:20 // 214
A DOT meg a gyártás időpontját jelöli. pl.: DOT 2304 . Ez annyit jelent, hogy 2004. 23-ik hetében gyártották. Új gumi vásárlás esetén érdemes figyelni arra, hogy nagyjából hasonló időben gyártott széria legyen az összes gumi. Sajnos AKCIÓ cimszó alatt szokták azt csinálni, hogy a régen bentmaradt és vegyes gumikat akciózzák . Korábban szívtam azzal ( akkor még nem tudtam mi mit jelent ) , hogy rámsóztak teljesen más évben gyártott szériákat. Félrehúzott az autó rendesen. Gyártótól függ , de általában 2-3 év-nél öregebb gumikat már nem is szabadna árulniuk. Hiába vadi új a gumi, de ha mondjuk 2002-ben gyártották és azóta "rohadt" a raktárban, akkor azt már nem érdemes megvenni. Kis hazánkban szokás, hogy ezeket akciózva eladják, miközben már nem lenne szabad.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak