Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

Halesz2011-07-04 10:57:41 // 13561
GEORGE!

Megkerestek a Michelintől, hogy olvasták a topikot és szívesen adnak Neked egy szett gumit az említett méretben. Tesztelheted, és leírhatnád róla a tapasztalataidat az amorén.

Szólok, ha megvannak és át lehet őket venni!
Buksi2011-07-02 07:50:53 // 13560
Ez szép! :-O
Mennyi idős volt a gumi? 30 éves? :-D

Viccet félre téve, még jó, hogy nem lett komolyabb baj belőle!
Szabeee2011-07-01 21:41:26 // 13559
ja... most olvastam, még rendszerváltás előtti a minta :)
falcokc2011-07-01 21:35:10 // 13558
ahogy nézem a gumit is :-))
Szabeee2011-07-01 21:12:37 // 13557
a kocsit :)
Csöri2011-07-01 21:09:59 // 13556
Gondolom a múlt században gyártották.
Zotya 1642011-07-01 21:01:30 // 13555
Szééép, még jó ,hogy nem lett nagyobb grimbuszod!
Szabeee2011-07-01 20:18:45 // 13554
a melós kocsin volt természetesen :)

szóval most rendeltem 2 db kormoran-t 205 R14C méretben..
Szabeee2011-07-01 20:17:54 // 13553
Nem akarok a Michelin-nek ellen reklámot, de ez a C-s gumi 90 km/h-s sebesség mellett, a kocsi üres állapotában így ment szét...
Liquid2011-06-26 19:23:13 // 13552
helyesbítek: cserélgetős helyett "hátra a jobbat"
Liquid2011-06-26 19:22:13 // 13551
ez a cserélgetős dolog akkor játszik ha van 2 nagyon kopott és 2 jónaktűnő gumid. Én inkább cserélgetem minden átszerelésnél, így lesz 4 nagyonkopott :)
zolee1452011-06-26 12:54:09 // 13550
Attól függ mit akarsz. Ha kanyarodni akarsz akkor előre kell jobb. Viszont az első mindenképpen jobban kopik. Nagyobb terhelés éri gázadásnál, kanyarodáskor és fékezésnél is.
Vagyis 10000 km után ha cserélsz és a kedvenc kanyarodat ugyanolyan tempósan akarod venni akkor lesz nagy meglepi, mert lehet, hogy elúszik a hátulja. Feltéve, hogy nincs esp a kocsidban.:)
vm2011-06-26 12:20:15 // 13549
Persze. Ez a cserebere arra jó, hogy egyformán kopjanak, egyformán tapadjanak. Van aki szerint nem hátul kell a jobb guminak lenni, hanem a hajtott tengelyen. Mondjuk nekem is ez a logikusabb.
zolee1452011-06-26 12:06:09 // 13548
Na eddig oké, de ettől szerintem nem lesz jobb állapotban az első gumi mint a hátsó. Azért nemcsak elindulni kell és megállni, hanem kanyarodni is, ott meg sokkal nagyobb terhelést kap az első kerék.
vm2011-06-26 11:24:47 // 13547
Képzeld magad elé a kereket az úton. Tételezzük fel, hogy a futófelület mintája szabályos négyzet, a mélysége pedig sokkal nagyobb mint a valós, mondjuk 5 cm. Amikor a motor erőszakkal megforgatja a kereked, minta igyekszik a felfekvési ponton menetirány szerint előre hajlani, mert tapad az útra.Úgy is mondhatnám, hogy a belépő,vagyis hátsó él nagyobb koptató terhelést kap, mint ami elöl van. Mikor megállsz, a minta kiegyenesedik, te pedig láthatod, hogy a hátsó éle kopottabb, az első pedig kevésbé.
Fékezésnél ez pont visszafelé működik, az viszont mindkét tengelyre hat.
Szumma szummárum, a hajtott tengelyen lévő gumi mintája idővel egy előre mutató fűrész fogazásához kezd hasonlítani. Minél izmosabb az autó, minél többet füstölsz, annál inkább.
zolee1452011-06-26 11:00:27 // 13546
Milyen az a fűrészfogas kopás (tényleg nem tudom)? Szóval normál használat mellett mondjuk 10000 km múlva az első jobb állapotban lesz mint a hátsó?
vm2011-06-26 10:56:58 // 13545
Nem az a gond hogy jobban kopik a hajtott (esetedben az első) gumi, hanem hogy másképp. Az fűrészfogasra kopik, a szabadon futó pedig nem.
zolee1452011-06-26 10:51:58 // 13544
Ha nem marketing cikk lenne akkor nyilván nem említették volna a fazon nevét, meg nem lenne tele Michelin felirattal a cikk, meg link a honlapjukra, stb.:)
Viszont abban a szerencsés helyzetben van az emberünk (és az AA is), hogy nem kell össze-vissza hazudoznia, mert tényleg jó gumikat csinálnak, ha nem a legjobbat. Mondjuk ez általános vélemény, személyes tapasztalatról nem tudok beszámolni, mivel még csak Michelin volt a kocsin, szóval nincs összehasonlítási alap.:)

De van egy kis hiba a mátrixban. Cserélgessük az elsőt a hátsóval, és hátra kerüljön a jobbik! Oké. Veszek négy új gumit, használom, elkezd kopni. Nyilván elsőkerekesnél az első jobban. Király, máris hátul van a jobb gumi, meg sem kell cserélnem.:D Ilyenkor mi van?

Persze értem én a logikát, hogy hátul legyen a jobb gumi, hiszen így alulkormányzottabb lesz az autó, ami bár kanyarban lassabb, de biztonságosabb, és ugye sokkal kevesebb ember akar pályán gyors lenni mint amennyi életben szeretne maradni a közúton. Csak ehhez nem kell cserélgetni az elsőt meg a hátsót.

Cserélgetni pályára kéne, hogy mindig rendesen kanyarodjon, és inkább kicsit "táncoljon a segge", ezzel is csökkentve a pályán nem igazán kívánatos alulkormányzottságot.
GEORGE2011-06-25 04:06:33 // 13543
Továbbra is tartom, hogy erős egy kicsit a marketing a cikkben :-)
BeeGee2011-06-24 11:31:56 // 13542
Kicsit sarkítod az idézetet :)

Én sem szoktam vakul hinni a marketingnek, de ez esetben kezdek meggyőzve lenni. Eddig csak Pirelliket használtam, nincs is gondom velük. Sportosak, komfortosak, a futásteljesítményük is jó.
Kedden néztem Csöri gumijait a futamok után, és jobb állapotban maradtak, mint nekem a Pzerok. Pedig minimum ugyanannyit mentünk, de ő lehet, hogy eggyel többet. Ez is eléggé kézzelfogható :)
A járós autóra vettem Energy Saver garniturát, ami a ballonos méret ellenére teljesen szerethetően viselkedik - tapad, nem nyikorog - már amennyire egy lybrával lehet sportosan kanyarodni :)

A gumit nem csak az autó határozza meg, hanem a vezetési stílus.
GEORGE2011-06-24 11:16:49 // 13541
...az élettartam és az üzemanyag-takarékosság legyen a három legfontosabb tényező. Ezek az értékek mindig egyensúlyban vannak. A tapasztalat az, hogy ha egy gyártó e három közül valamelyik értéket erősíteni szeretné, a másik kettő szenved hátrányt. Mi a Michelinnél arra vagyunk büszkék, hogy ezen tényezők mindegyikéhez úgy tudunk hozzányúlni, hogy nem romlik a többi. ....


Tényleg jókat ír az illető, na de ne már, hogy a Pirelli meg más neves gyártó ne tudjon gumit gyártani!!! És csak is kizárólag a Michelin tudjon úgy fejleszteni, hogy a 3 tényező közül egyik se csorbuljon. Van aki ezt tényleg el is hiszi?
A többi szaki meg leül egy sniccerrel, vág találomra egy mintát aztán rásüti az oldalára a logót és mehet??? Ők nem fejlesztenek, meg semmit se tudnak a abroncs gyártásról?



Szerintem 156-ra az egyik legjobb gumi a Pirelli Pzero Nero! Értem ez alatt azt, hogy evvel a gumival a 156-sal komoly kanyarsebességek érhetőek el, jól kezeli a hirtelen irány váltásokat. És nem kopik el "1 hét" alatt. Még komfortosnak is nevezhetjük, már amennyiben 17-es kerekeken komfortról beszélünk.
De felajánlom autómat tesztautónak, szívesen kipróbálom és tesztelem a Michelin gumikat is. Nálam nem a garázsban parkol a verda, tavaly mentem a legkevesebbet vele évi 22e km, járok gyorsulásira Aug 20 és Kaposújlak, és szlalomversenyre ( évi 2 alaklom ) a többi utazások alkalmával is "használódnak" a gumik mert viszonylag tempósabbra veszem az utazót is :-) Adjanak tartós tesztre 4db 215/45R17-es gumit ami tényleg jobb a fent említett Pirellit-ől és esküszöm mindenhova beírom, sőt még összehasonlító tesztet is írok róla :-)

Mert írni bármit lehet, de a tények az igazi "kézzel" fogható dolgok :-)
NaTo2011-06-24 09:28:25 // 13540
155-re inkább Toyo Proxes yeeee :)))
Halesz2011-06-24 01:44:59 // 13539
Ezen ne múljék, szívesen kibővítem a cikket a 156-ra ajánlott gumival is :)
osee_selespeed2011-06-23 22:27:08 // 13538
Erre én is gondoltam. De más magyarázatot nem találtam rá...
vm2011-06-23 22:08:29 // 13537
155-re pedig Yokohama, jeeeeeeeee ;-)
TSiga ( I am the TSIG)2011-06-23 21:57:56 // 13536
Jó cikk, de nem feltétlenül jár mindenki Mitoval vagy 159-cel. A 156-ból sok van.
Sporter2011-06-23 21:28:42 // 13535
Mindenképp hasznos odafigyelni ezekre a dolgokra, a saját biztosnágunk és nem utolsó sorban a pénztárcánk szempontjából is.
Én igyekszem ezekre figyelni, és időközönként a profilmélységet is fel szoktam jegyezni magamnak, ha épp nincs jobb dolgom :D
Csak példaként jegyzem meg: a PZero Nero Y gummáimba már 45.e km van (nem éppen nyugdíjas vezetést tanusítva), és még van benne pár ezer :)
mreni2011-06-23 19:58:06 // 13534
soha nem hallottam még róluk,amúgy már mindegyikhez van szinte tüv papír,csak itthon kitörölheted vele...:))
mreni2011-06-23 19:56:54 // 13533
3tized bar-nak nincs akkora jelentősége,hogy normál körülmények között emiatt pördülj meg... ott valami más volt a bibi
osee_selespeed2011-06-23 17:34:54 // 13532
Guminyomásról meg annyit, hogy pörögtem már 6mm-es GoodYear UG6-osokkal 420fokot, esőben, mert a gumisom 2.5 légkőrt tett bele, amikor én mondtam, hogy 2.2 legyen. Szerencsémre távol volt a szemből jövő, meg a hátamnál levő autó is.
osee_selespeed2011-06-23 17:27:59 // 13531
"Fontos, hogy a kevésbé kopott gumik mindig a hátsó tengelyre kerüljenek, hogy jobban tapadjanak!"

Ezt bizony nagyon kevesen gondolják így. Még azokat sem értem meg, akik téli gumit első tengelyre tesznek, mert, hogy ott hajt az autójuk. Azt hiszik a téli gumi arra való, hogy nagyobb emelkedőn könnyebben feljussanak. Na de mi van ha az autó hátulja elveszti a tapadást? Akkor a sofőrök 90%, talán még 99% is tehetetlenné válik.
Buksi2011-06-23 17:19:00 // 13530
Sztem hasznos és jó kis írás! ;-))
Kn[.]xX2011-06-23 17:02:42 // 13529
pár dolog a cikkből, amit talán nem mindenki tud - jól:

"Fontos, hogy a kevésbé kopott gumik mindig a hátsó tengelyre kerüljenek, hogy jobban tapadjanak!"

"A magyarországi szabályozás szerint 1,6 mm-nél(!) kisebb profilmélységű gumival tilos közlekedni."

"gördülési ellenállásuk révén akár 20 százalékos nagyságrendben is hozzájárulhatnak a jármű üzemanyag-fogyasztásához. Hogy még szemléletesebben mondjuk: átlagosan 5 tankolásból 1 tanknyi üzemanyagot a gumiabroncsok gördülési ellenállása emészt fel." - ez mondjuk szerintem elég extrém eset lehet:)
Halesz2011-06-23 16:00:10 // 13528
Egy cikk a biztonságos gumihasználatról. Reméljük, hasznos :)
Szabeee2011-06-19 21:31:26 // 13527
igen... fail :D
Szabeee2011-06-19 21:31:13 // 13526
na igen, azt ismerem is csak elkevertem pár dolgot.... nem supersprint, hanem supersport :) állítólag német gyártó TÜV műbizonylattal.... szóval

Supersport sportfutómű
Poló2011-06-19 21:28:25 // 13525
A Supersprint kipufogókat gyárt és nem futóműveket.
Szabeee2011-06-19 21:27:36 // 13524
had kérjem ki a véleményeteket....

mit gondoltok a Supersprint futóműről? állítható magasságú 30-70 mm
Buksi2011-06-17 20:26:58 // 13523
Na az ilyen tényleg hülye és megérdemelné a büntetést! :-D
GTPeti2011-06-17 20:16:07 // 13522
Épeszű ember önszántából nem a Mozaik utcába megy... Vagy tévedek?
GEORGE2011-06-17 19:57:15 // 13521
van aki még a kerékcsavarok helyét is átfúrta......
GEORGE2011-06-17 19:55:17 // 13520
hagyjuk nem érted :-)
Felőlem mindenki avval megy amivel akar....
Buksi2011-06-17 17:33:45 // 13519
Értem, köszi! :-)
Kár, hogy már voltam műszakin! Na akkor majd legközelebb! :-)
mreni2011-06-17 11:17:35 // 13518
a gumikkal is hasonló,bemész padra rakják az autót,átalakítási engedély+tervrajz és mehet.
bár ha egyforma mind a 4 gumid,váltóméret is és gyárilag pl szerelték azt a tipust 16os kerékkel és neked 17es van fent akkor semmi gond,1"-al nagyobb felni engedélyezve van.
mreni2011-06-17 11:15:03 // 13517
KPM vizsgabázisra be kell csattogni,fékpadra az autót,beszélni az ottani szakival(nem árt ha ismerős:)) ő elrendezi a papírokat,ha megfelelő a fékhatás akkor ír egy átalakítási engedélyt +készít egy tervet az átalakításról, a többi már csak papírmunka.
Igaz az engedély és a terv az átalakítás megkezdése előtt kellene,de utólag is megoldható:D ez a procedúra a fék miatt van,utána jöhetnek a kerekek... nem olcsó,de így kuss van a rendőrnek.
Buksi2011-06-17 00:25:05 // 13516
Ez érdekelne, hogy miként megy! ;-))
Buksi2011-06-17 00:24:47 // 13515
És ki az a hülye, aki találomra választ felnit? :-))
mreni2011-06-16 18:13:33 // 13514
érdekes mód most megy műszakira a kocsi és beírják a forgalmiba a gumit és felnit is,ráadásul elöl-hátul más szélességű...
mreni2011-06-16 18:10:23 // 13513
Csak tudd az a baj,hogy Te azt írtad néhány hete,hogy ha nem gyári felni-gumi méretet rakok fel akkor az már tákolás....
Kriszo2011-06-16 17:29:23 // 13512
Ja milyen fasza hogy írják a cikkben hogy kimentek trabantos találkozóra bevonogatni a forgalmit..Ezeknek sincsen jobb dolguk...,nem ugrálnak be itt Érden se minden második este valamelyik szomszéd kertjébe, azzal kell foglalkozni hogy kinek milyen alufelnije van...
Mondjuk egyébként ha nem külföldről behozott auto bárhol vizsgáztathatod egy kurva szót nem szóltak.Egyik ismerősömet multhéten vittem fel érden a vizsgabázisra és a repedt szélvédőért sem szóltak.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak