Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

mreni2011-07-07 17:47:19 // 13611
attól nem rázhatott,hisz a kerékcsavar odaszorítja a tárcsát az agyra...
Dzsozy2011-07-07 17:22:00 // 13610
Jaaaa! :) Igazad van, kaptam képet az eredeti kúpos csavarról, tényleg az elfordulás ellen van! Akkor viszont a tárcsa belső fele kopott meg valamiért 1-2 tizedet, vagy a féltengely azon része,amire a tárcsa felkerül! De leleményes voltam és így most el se fordul, meg meg se moccan. Kapott még a Faboriból oldható csavarrögzítőt, egy két cseppet, és így most tuti. .) De hogy milyen rohadt drága az a cucc: :)
Liquid2011-07-06 21:44:01 // 13608
nemgyári alufelni az ami alatt nem fért el
Liquid2011-07-06 21:43:30 // 13607
szerintem inkább valami helyrekerült a szerelgetés alkalmával ami eddig nem volt a helyén
Dzsozy2011-07-06 21:23:48 // 13606
Igazából el kellene férnie a csavarnak. Nekem a 155-ben is volt, az alufelni belső peremén még a helye is meg volt, hogy elférjen. amúgy lehet, hogy azt a célt szolgálja, hogy ne forduljon el a tárcsa, de most hogy belecsavartam nem ropog a féltengelyen.Még a kasznin is lehetett érezni, és marha hangos volt. Ezzel megoldódott! :)
Liquid2011-07-06 21:13:49 // 13605
a kerékcsavarok fogják a tárcsát is, elég baj ha behúzott csavarok mellett tud mozogni, az a csavar csak arra való, hogy addig a helyén tartsa amíg a kerékcsavarok nem mennek fel
vagy rosszul tudom?
mindenesetre a Pandán nem tettem be ezeket a plusz csavarokat, mert útban volt a felninek, de nincs semmi baja
zolee1452011-07-06 21:12:03 // 13604
Jennifer Lopez nem olvassa valamelyik topikot? Mert akkor írnék pár sort, aztán bebizonyíthatja az ellenkezőjét.:D
Dévid2011-07-06 21:03:35 // 13603
Azt tudom, hogy hivatalosan mikhez jó, mivel azt megnéztem egyszerre. :D
Dzsozy2011-07-06 20:49:44 // 13602
Köszönöm a segítséget, de nem jönnétek rá, hogy mi ropogott a kocsi alatt!? Én se hittem volna! Még a régi tárcsákat is elővettem,hátha,igaz azok a minimum alatt vannak.! Három vagy négy éve cseréltem komplett tárcsákat,fékbetéteket, alsó- felső lengőkarokat. Illetve a szerelőm. (A volt szerelőm) Szóval kerék le, műanyag betétek ki,féknyereg le,ja mert rájöttem, a tárcsának van 5-6 tized holtjátéka a féltengelyen,és így "verte" a tárcsa. De valami hiány érzetem volt, mire rájöttem, hogy hiányzik az a csavar, ami tárcsát rögzíti. Idáig a kerékanyacsavarok fogták a tárcsát is. Amíg passzentos volt nem volt gond,de hát azért csak kopott a belső átmérője. De hát mikor a szaki cserélte a tárcsát, azt nem tette vissza? Ezek szerint! Na nekiálltam méricskélni sublerral, és belecsavartam egy tízes csavart, meghúztam, kerék vissza, megpörget,nem veri oda sehova! Újra jöhet az örömautózás! Ja ért holnap megnézem a másik oldalt is! :)
mreni2011-07-06 20:22:40 // 13601
Hivatalosan ezekhez jó: 2.5 V6, 1.9 JTD, 2.4 JTD, 3.2 GTA
De szerintem alámegy,csak kicsit magasabb lesz az orra a súlykülönbség miatt....
Dévid2011-07-06 18:38:27 // 13600
Szervusztok!

Van az oldalon eladó Eibach sportfutómű, 156-hoz. Annyi a gondom, hogy V6 alatt volt, nekem meg 2.0 TS-em van. Meg tudná nekem valaki mondani, hogy jó lesz-e a sornégy alá is, vagy felejtsem el.
mreni2011-07-05 21:10:27 // 13599
jaja,nekem is az a tippem
BeeGee2011-07-05 21:07:27 // 13598
Toronycsapágyakra nézz rá, az tud ropogni, ha a végét járja.
Németh Laci2011-07-05 20:56:40 // 13597
- szerintem továbbra is futomű a problémád, és valószinüleg a felső lengőkarok ha nyikorognak ha kopognak akkor inkább az alsó vagy a z kar...

De vannak itt szakavatott kollégák is, inkább majd az ő véleményükre hagyatkozz !
Dzsozy2011-07-05 20:23:30 // 13596
Mivel ez a fórum erről szól, talán itt tudtok segíteni. Ropog a kocsi jobb eleje. Ma jött vissza a futóművestől: alsó-felső lengőkarok jók,kutyacsontok jók, szilentek jók,merevítés jó, de érdekes módon, ha jobbra-ballra ráncigálom akkor hallani a ropogást, meg a kasznin is érezni. Még hátul is lehet a lábnál. Futóműves szerint valami a féknyeregnél lehet,de nem volt ideje szétkapni a dolgokat. Hétvégén megemelem az akna felett,lekapom a kereket, de szerintetek mi lehet a bibi?
Marklar1552011-07-05 16:15:01 // 13595
Azé gátló nem kell.
30k ért adok 1pár első gólyalábat. piros Einbachal, hátra ugyanilyen rugót. Ha kell...:)
Fairlane2011-07-05 14:35:13 // 13594
Jah, létezik gyárilag -20mm-es rugó, pl a 155 1.8 Sport kiadásokban.
GabCsi2011-07-05 14:34:42 // 13593
Kár, hogy ebben a méretben nincs PS3. Csak Primacy HP van, de az nem egy kategória a Pzeroval. Tehát PE2-est fogsz kapni :D
Fairlane2011-07-05 14:32:30 // 13592
A 155-ös rugója is ugyanaz, meg valószínűleg több fiaté is.
Marklar155-nél érdeklődj, nála elő szokott fordulni ilyesmi...
BalintDkny2011-07-05 13:55:48 // 13591
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni abban, hogy hogyan is tudnám lejjebb tenni a kis 146-osom?
Ugye egyből lehetne ajánlani az ültetőrugót, de a 40mm nekem sok, és új gátló is kéne hozzá, ami a büdzsén kívül esne már. Rugókovácsra gondoltam, hogy levágatnék egy kicsit a gyáriakból, de Budaörs vonzáskörzetében nem találtam:( Vagy esetleg ha egy másik autótípus rugója passzolna a 145/6-ba ami egy leheletnyivel alacsonyabb a gyárinál az még jobb lenne!
Előre is köszi!
Bálint
Vikking 3112011-07-05 12:51:34 // 13590
Egyébként a 156-on nekem/ünk is a Michelin vált be a leginkább, bár a téliek Pirellik, de a nyáriakból a Michelin volt a legjobb az elmúlt 6 év alatt.

(Azt azért hozzátenném, hogy anno a 75ösön meg a Toyo volt a legfincsibb, csak az "valamiért" hamar elkopott... :DDD)
Szabeee2011-07-05 12:43:55 // 13589
Pirellit nem próbáltam, de ahhoz képest, hogy a kerékdőlésem szemmel látható (szar a futómű) nincs nagy különbség a gumi külső, ill belső oldalán a kopás terén.... bár nálam csak nyár végén vagy ősszel lesz futómű állítás és csere
Liquid2011-07-05 12:42:04 // 13588
nekem az előző Conti SC2-t ette meg belül, most majd meglátjuk a Nokian V mit mutat...
Kn[.]xX2011-07-05 11:58:05 // 13587
Nem csalnak, én is úgy tudom, eszerint is lett beállítva mindig. Mégis. Ezért is keresnék egy jobb alternatívát, mert nem egy 156 van ültetve, akár gyárilag, akár utólag és akkor talán megoldódna a kérdés.
Gondolom nem az lenne, hogy ajánlanak egy olyat, ami nem kopik a belső oldalon, hanem ha már kevésbé, vagy pl. nem egy (másfél) szezon után lesz kukás, akkor már az is haladás lenne. Ha lenne ilyen.. Nagyon magabiztosnak tűntek a cikkben :)
Piritu - 1.000.0002011-07-05 11:52:45 // 13586
Nekem még a kimondottam puha Nokianok is kitartotta a 17-es kerekekkel 25.30 ezer km-t. Igaz, nem volt ültetve a futómű. (Ha emlékeim nem csalnak az ültetett futóműhöz más beállítási értékek is tartoznak
Ferko2011-07-05 09:56:47 // 13585
Nekem mikor a lengőkar szar volt, akkor nyalta meg a gumikat.
Kn[.]xX2011-07-05 09:43:00 // 13584
Minden gumicserénél (téli-nyári) centírozás (ugye..) és futóműállítás. Nem hiszem, hogy gond lenne a futóművel. Ráadásul tegnap ki lettek cserélve az első lengőkarok (alsó-felső) + a stabilizátorok, aztán egyből vittem a futóműveshez. Nem volt nagy eltérés, de állított rajta természetesen. Az előző gumikat is ette, de nem ennyire. Nem mind Pirelli volt. Eddig nyáriban Michelint még nem próbáltam, azért is írtam az előbb, hogy amennyiben lenne olyan gumijuk 156-ra, ami jobb a többinél, nem enné meg egy nyári szezon alatt, akkor szívesen látom. Mivel a cikk Alfa 156-osról nem szólt, azaz nem ajánlottak rá gumiabroncsot, így kíváncsian várom -gondolom jópár cartárssal együtt-, hogy mi lenne az a gumi. Bátran mondhatjuk hogy a 156 még mindig az egyik legelterjedtebb típus. Talán a Michelin-nél tudnak valamit amit még én(mi) ill. más gumigyártók nem.
Liquid2011-07-05 08:08:17 // 13583
mennyi km alatt ette meg?
eddigi infóim szerint a 156-ok nagyrészt szeretik enni a gumit a belső oldalon, de persze nem 1000km-en. lehet hogy nem tökéletes a futóműved?
Kn[.]xX2011-07-05 07:48:37 // 13582
Hát nem, főleg, hogy tegnap voltam gumisnál és nekem a Pirelli P Zero Nero-t olyan szépen megeszi belül, hogy 'öröm' nézni.. Pedig még "szőrös". Még hogy nem puha gumi. Másnak is ennyire ette? A cikk után én is meggyőzve éreztem magam, mint ahogy azt előttem írta is már valaki. A téli gumim Michelin, ezekután szívesen kipróbálnék majd egy nyárit is belőle. Kíváncsi lennék hogyan teljesít nálam (gyárilag ültetett, sport futómű) egy 215/45 R17 gumi. Azt is enné-e, vagy sem. Mert ha nem, akkor szó nélkül cserélném a Pirelliket. Ha esetleg van még lehetőség, én is tesztelnék nyári Michelint. Érdelene, hogy jobban tapad-e kanyarokban:)
Mike.2011-07-05 05:56:19 // 13581
Hiába, neked aztán bejött az élet! :-)))
Buksi2011-07-05 00:28:46 // 13580
Nyugi, a Yokohama nem fog megkeresni egy szett gumival, hogy teszteld! :-DDDD
GEORGE2011-07-04 15:52:27 // 13579
Meglátjuk, a 156 más mint a 166!
Na és az sem mindegy milyen a Pirelli típusa ép úgy mint a Michelin-nél sem mindegy..
Andy2011-07-04 15:12:15 // 13578
Csókos vazzze! :))))

Kíváncsi leszek mit mondasz. Én a Michelin után most Pirelliken járok, hát zongorázni tudnám a különbséget. Nem az olasz javára. :)))
GEORGE2011-07-04 14:32:41 // 13577
Szólj ha bejött akkor én is írok valami hasonlót :-) :-D
GEORGE2011-07-04 14:31:00 // 13576
Hűha!
Ez igen, állok a teszt elébe! Kíváncsi vagyok milyen lesz a Pirelli-k után és természetesen meg is osztom a tapasztalatokat.
Marklar1552011-07-04 13:37:47 // 13575
Neked is tökk igazad van... Majdnem 5000km -t mentem most 3 hét alatt. Temprával és Deltával. Az ócska Alfáim épp nem üzem biztosak... Szívesen bebizonyítanám az ellenkezőjét:)))
Marklar1552011-07-04 13:32:30 // 13574
Most, hogy mondod! Meg a BF Goodrich is. :)))
Olyanom van is még 2db. A másik pár (Michelin konszernes)
meg olyan vacak volt, hogy elkoptatta az autó. Kénytelen voltam megavacak Nokianokat venni...
Azokról a Fuldákról nem is beszélve, amik miatt majdnem Prágából kellett mankó keréken hazajönnünk 4 en 80-al... De a mankó kerék bírta még a 120km/h-t is. Igaz Michelin! :)))
De a kánikulát meg nem bírják, mert maguktól felrobbannak a napon... :)))
Marklar1552011-07-04 13:27:14 // 13573
Én is szeretnék tesztelni!!!
195/45R16" Elöl
205/45R16" Hátul
Temprán
195/50R15"
Lancia Deltán
205/50R15"
AR 155
;-)
Halesz2011-07-04 13:04:27 // 13572
Tuti olvassák :P :)
Ferko2011-07-04 12:48:27 // 13571
Szerintem meg a téli Pirelli is.:-)DDDD
Andy2011-07-04 12:47:37 // 13570
Főleg inkább spóóóóóóóór tarktor... :P :)))
Liquid2011-07-04 12:45:46 // 13569
de legalább sport traktor :))
padocska2011-07-04 12:45:31 // 13568
Halesz hallod (ill. figyejjé mán, vagy valaki az alfától! ) :)

szerintem az alfa szar. nem megbízható, és családi autónak kicsi. de felajánlom, hogy egy 100ezer km-es teszten bebizonyíthatja az ellenkezőjét. sokat járok rövid utakon, de sokszor hosszún is. sokat autópályán, meg sokat sima úton is. kanyargóson, meg egyenesen is. aszfaltoson meg murvás, meg földúton.
van egy 10 éves lánygyermek, aki nagyon tud unatkozni utazás közben. van egy 4 hónapos fiúgyermek, aki szívesen próbálgatja a belteret. van kér nagytestű kutya is, akik szeretnek nyáladzani.
szóval ez igazán tartós teszt lenne nálam, tele kihívásokkal.

üdv
bilon


:D :D :D
Andy2011-07-04 12:44:55 // 13567
"Normális" autón nem kell tesztelni Michelin gumikat? Csak traktoron? :))))
vm2011-07-04 12:37:46 // 13566
Szerintem a Yokohama is vacak! ;-)
Vikking 3112011-07-04 12:09:58 // 13565
Ha szabad, ha nem: LOL!

:D
kalizsoli2011-07-04 11:52:35 // 13564
Erre mondják hogy elegáns riposzt :-)
Seriff2011-07-04 11:47:24 // 13563
Hű, mit kell ehhez írni? Kérdezném a Michelineseket :DD
Buksi2011-07-04 10:59:18 // 13562
Hoppá... :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak