Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Karosszéria (fényezés, spoilerek, stb.)

[k i z z o]2012-02-12 22:23:16 // 5605
Azért, hogy Korant -al festegetnek egy ilyen gépet :(
Piritu - 1.000.0002012-02-12 21:27:27 // 5604
Olvastam a kommentedet is :-)
GTPeti2012-02-12 21:26:38 // 5603
Nekem a legjobb referencia, hogy amit már évekkel ezelőtt ajánlottam, most elkezdte a TC-s csapat is használni. B)
Piritu - 1.000.0002012-02-12 21:23:50 // 5602
Ugyan OFF, de egy kis olvasni való korrózióvédelem témában :-)
Marklar1552012-02-05 16:52:43 // 5601
Pár ezer éve...
Buksi2012-02-04 00:02:36 // 5600
Sajna igen, mostanság a pénz a legnagyobb úr! :-/
fony722012-02-03 21:30:05 // 5599
Nem is a melóval volt a gond, sosem volt reklamációm. Inkább az a rohadt pénz... Próbáltam reális áron dolgozni de abból sajna nem lehet megélni. Pedig akik méreg drágán csinálták ugyanezt, ráadásul átverték sokszor a jónépet, vígan élték világukat. Ehhez sajna nem volt elég vastag bőr a képemen. Na mindegy, ez van.
Buksi2012-02-03 21:01:58 // 5598
Pedig sztem nem kellett volna abbahagynod! Én minden kétség és lelkiismeretfurdalás nélkül rádbíznám a 155-öm! ;-)
fony722012-02-03 07:45:41 // 5597
:-) Köszi! Igyekszem. Bár a fényezéssel már leálltam pár éve, csak nagy ritkán vállalok be ilyen melót. Sajna eze esetben muszály volt :-/
Buksi2012-02-03 00:39:29 // 5596
Elolvastam a blogod és csak annyit mondok, hogy le a kalappal! Ilyen lelkiismeretes és precíz szakikból kellene még nagyon sok! Kár, hogy rohadt messze laksz! :-D
Fairlane2012-02-02 22:37:58 // 5595
Klassz! Holnap meló közben figyelmesen átolvasom :)
fony722012-02-02 22:24:30 // 5594
Hali emberek! A 156-osból szóltak, hogy említsem meg itt is a blogomat karosszéria javítás és fényezés témában. Remélem sokaknak segít majd, bár sose legyen rá szükségetek.
Buksi2012-01-28 07:33:21 // 5593
Igazan nincs mit! :-D
vm2012-01-27 20:36:37 // 5592
Bezzeg aki nekem fényelte a spriccelőket, ki tudta szépen maszkolni. Na majd akkor elszöttyögök vele...
Marklar1552012-01-27 13:47:29 // 5591
Gyanús voltál nekem a hosszú hajaddal! :-PPP
GTPeti2012-01-27 13:31:11 // 5590
Látod én nem azt használnám. Volt már olyan eset, mikor szépen oldotta a műanyagot. Megpróbálni óvatosan lekapargatni, nem lenne egy rossz ötlet....
Marklar1552012-01-27 13:28:58 // 5589
Tudok olyat akinek van Grande Punto alkatrésze... :) Pl Marek, meg..
Marklar1552012-01-27 13:25:58 // 5588
Krisz33 még most is dolgozik...Igaz Szigetszentmiklóson...
vm2012-01-27 12:13:10 // 5587
Körömlakklemosó lesz.
Az van otthon hektószám ;-)
Köszi
Buksi2012-01-27 08:39:35 // 5586
Inkabb a koromlakklemosojat vedd el! :-DD Vagy csiszold meg a spricniket, oszt' fujd le oket feketere! ;-)
vm2012-01-25 18:47:02 // 5585
Sziasztok!
Szóval szereztem tartalék fényszórómosó spricnit a 164-hez, de aki a donort annó fényezte, a szakma ifjú mestere lehetett, mert telibe fújta az egészet. Úgy a lökhárítóval, ahogy volt, így aztán sikeresen színre fújta azt a három kis bizbazt is, amit nem annyira kellett volna. Műanyag, gondolom homokolni nem kéne. Le lehet valamiben áztatni a festéket róla, vagy szedjem el az asszony körömreszelőjét? ;-)
Béci Ɨ|ѯ2012-01-16 13:12:27 // 5584
Oksa. Akkor továbbadom az infót. Köszi. :)
GTPeti2012-01-16 13:11:36 // 5583
Nem, ő "csak" kasztnis. De biztos tud ajánlani vkit.
Béci Ɨ|ѯ2012-01-16 12:59:03 // 5582
OK, köszi. :) Ezek szerint ő fényezést nem is vállal?
GTPeti2012-01-16 12:53:19 // 5581
Karosszériást igen: Felényi László (Budafok, Árpád u. 41. Bp. 1222. Tel.: 228-0035)

Nagyon szimpatikus és nagy tapasztalattal rendelkező szakember.
Béci Ɨ|ѯ2012-01-16 12:50:18 // 5580
Sziasztok! Tudtok ajánlani egy megbízható karosszériást és fényezőt Budapesten? Haveromnak megtörték a rosso Grande Puntoját és azt kéne javítani...

Előre is köszi!
HoZee2012-01-13 01:10:10 // 5579
Sziasztok!

Ma reggel vettem észre, hogy a szélvédő és a tető "találkozásánál", az A oszlop és a tető közepe közt kb. félúton jó 3-4 centi hosszan hólyagos a festék, alatta gondolom rozsda. :( Kollégám szerint cserélhettek már szélvédőt korábban, és ott volt valaki szerencsésen balfasz, hogy megsértette a fémet, így elkezdett rozsdásodni. Mit tudok azzal én csinálni/csináltatni? Gondolom szélvédőt ki majd be kellene mozgatni, közben lecsiszoltatni majd újrafényeztetni azt a részt, vagy az egész tetőt?!? Meddig kell ezt javítani, hogy ne rongálódjon nagyon a kasztni? Még sosem volt dolgom ilyennel... Nem nagyok a hólyagok, nem tudom lesznek-e egyáltalán nagyobbak, de mindenhol fedi a festék, nem "lyukadtak ki". Mennyibe fáj egy ilyen mutatvány? Tetőre terveztem fóliát, addig semmiképp nem akarom megcsináltatni, kérdés, hogy újra kell-e fényeztetnem az egész tetőt, mert akkor nem foglalkozom azzal, vagy ha csak egy részt kell, akkor esztétika másodlagos, mert jön á úgyis fólia.
Valaki nyugtasson meg, vagy világosítson fel légyszi... :/
Diesel2011-11-03 18:21:01 // 5578
Sziasztok, foglalkozik itt valaki főállásszerüen fényezéssel?Igazából nekem csak egy hivatalos árajánlat kellene egy 155re, csak mivel sajnos bírosági ügyhöz kell hivatalosnak kell lennie. Köszönöm előre is ha valaki tud segíteni...
TDI752011-10-26 10:34:43 // 5577
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek.
Kéne nekem egy olyan lakatosműhely ahol vállalnak oktatást. A lényeg az lenne hogy budapesten belül legyen, és érvényes működési engedéllyel rendelkezzenek.
Hogy ez miért kell? Belecsaptam egy tanfolyamba, és ha végzek vele akkor elvileg karosszéria lakatos leszek. Viszont van egy kis bibi. Nekem csak a hétvégék lennének megoldhatóak, mivel hétköznap dolgozom. Az oktatási cég felvenné a kapcsolatot a műhellyel, és kiállítana egy olyan papírt miszerint utánam mivel én tanuló vagyok, semmiféle járulékfizetési kötelezettségük sincs.
Ha tudtok akkor segítsetek köszönöm.
Somez2011-10-26 09:20:34 // 5576
Sziasztok!

147 első lököst kellene javíttatnom műanyagossal és után az egészet újra lefényeztetni.
Tudtok BP-n vmi jó szakembert?

Köszi.
TSiga ( I am the TSIG)2011-10-23 21:09:28 // 5575
Akkor ezek szerint összeraktad és fotóztál egyet, hogy kijöjjön gyöngyház...

Gratula!!! Gyönyörű lett!!!
fony722011-10-23 21:04:32 // 5574
Persze a melóval túlzsúfolt helyeken nem is! Viszont sok ilyennel találkoztam már, mikor hozták valahonnan újra fényezésre a kocsit vagy motort. Persze a szakik biztos tudják mit hogyan és meddig. Viszont ismerek itt a szomszéd faluban egy szakit, aki akár 1-2 hétig is félre rakta a dolgokat. Nem is volt utána hiba sosem. És sokan inkább vártak amíg kicsit felszabadul, hogy hozzá vihessék fényezni a cuccot. Ha tudsz tényleg olyan fényezőt, akiben megbízol és tudod, hogy valóban korrekt munkát végez, akkor ne variálj sokat. Ha magad dolgozol alá a fényezésnek, akkor nem olyan biztos, hogy olyan lesz a végeredmény, mint amilyet szeretnél. Legjobban ezen múlik a dolog.
Longman2011-10-23 01:53:40 // 5573
Jaj Ádi, nem akarnám én ezt itt a világhálón megbeszélni veled, de már felidegesítesz. Ha jól tudom még terveztél is mostanában vmit Viktornak, mér nem tőle kérsz tanácsot?

Nem gondolod komolyan hogy egyetlen "tetves" karosszériaelemmel kittelésével meg lefújásával 3-4 napot szórakoznak egy fényezőműhelyben.. Bazz
ÁdidiGaga (il hempescattore)2011-10-23 00:21:55 // 5572
fony72!

Köszi a választ.

2 kérdés lenne,
az egyik az előzőhöz kapcsolódik:
Ez a pihentetés hogy néz ki így ősz környékén? Ha jól értem, aki 1 nap alatt összevágja a komplett fényt, az nem lesz jó. És ha szépen betartja az előírt szüneteket, de közben ki..ssza az udvarra a hidegbe, az most jó vagy rossz? :-)

2. más: üregek kifestéséhez létezik valami peforáltcső-szórófejes technika.illetve szerszám?

köszi előre is!
Martin2011-10-06 15:59:47 // 5571
Érdeklődni szeretnék, hogy küszöb spoiler rögzítéséhez milyen rögzítő elemek vannak illetve azokat hol tudom beszerezni?
fony722011-10-03 20:53:31 // 5570
Nálam ez úgy ment anno, hogy gittelés után hagytam állni jó pár órát, hogy jól átkeményedjen a réteg. Utána csiszolás, ha kell ( márpedig többnyire kell) újra gitt, csiszolás. Jobb több vékony réteget felhúzni, mint egy vastagot!!! Gittelés és csiszolás után másnap szoktam alapozóval festeni. Ezt jó ismét 1 de inkább 2 napot is félre tenni, hadd dolgozzon. Ne feledjük, hogy kémiai folyamatokról van szó, idő kell neki. Mikor aztán eltelt ez a kis idő is, nekiláttam csiszolni. Először általában 400-as száraz, majd utána finom vizes csiszolóval. Ilyenkor még elő jöhetnek kisebb hibák, mint pl. apró kráter szerű ponthibák vagy apró karcok. Ezeket illik még finom gittel eltüntetni, finoman átcsiszolni hogy a végeredmény tényleg szép legyen. Maga a festés nem sok időt igényel, csak a réteg kikeményedése. Ismét újabb napot vártam vele. Utána már lehet szerelni. Szóval egy elem fényezése eltarthat mondjuk 3-4 napig is. De meg lehet csinálni az egészet egy éjjel is, ahogy azt már bizonyították páran, csak sajna a végeredmény...
Komplett fényezés tartott nálam már 2 hétig is, de ez speciális eset volt, csak a tetőre több mint 3 kiló gittet kellett kenni :-) Sok függ a lakatos munka minőségén.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2011-10-03 07:49:13 // 5569
Szia!

Alapesetben ez mennyi idő...
Hamarosan lenne egy elemem fújva, persze lakatolt-javított a terület. Vagyis nem csak festeni kell.

Ha már két évig kiböjtöltem autó nélkül, ne a végét, a látható részt hirtelenkedjük már el! :-)
fony722011-09-30 21:36:51 // 5568
... hát a kettő dolog nem mindig fér össze, mivel idő kell a száradáshoz, kikeményedéshez. Ha nagyon gyorsan történnek a dolgok és nincs teljesen kikeményedve a gitt vagy az alapozó réteg és így kerül fölé a szín, nagy valószínűséggel bőjtje lesz a dolognak! Vagy "térképes vagy csiszolónyomos lesz kis idő múlva a festés, mivel száradás ill. keményedés alatt általában kissé "beül" a festék réteg.
Erre azt szoktam mondani, hogy "Lassú munkához idő kell!" :-)
Arno1662011-09-30 10:40:52 // 5567
Sracok, gyorsan és jól dolgozó fényezőre tipp?
Hangsúly a gyors-on, és a jól-on van :D
WarbiRunner (Gyuri)2011-09-23 23:55:37 // 5566
A vizet kell bírnia csak, meg némi általános tisztítószert :-))
A kézügyesség majd kiderül...:-)
GTPeti2011-09-23 23:52:49 // 5565
Ha van 1 kis kézügyességed (márpedig miért ne lenne), akkor te is le tudod fújni. Csak a sima lakk (ami ugye metál festékre mindig kell) nem lesz annyira ellenálló (pl. alkohollal szemben). Tekintve, hogy nincs benne edző. (Legalábbis általában...)
WarbiRunner (Gyuri)2011-09-23 23:44:29 // 5564
Végülis jó, csak ne sima azúrkék legyen a végeredmény, nem tudom spray-vel ez összehozható e. Azért lehet végül fújatom, ha épp úgy adódik rá alkalom.
GTPeti2011-09-23 23:38:33 // 5563
Jaa, hogy spray is jó? Akkor procolor.hu, Újpesten vannak. Tőlük vettem a Dupont festéket amivel a lökhárítót fújtam le.
WarbiRunner (Gyuri)2011-09-23 23:37:35 // 5562
Hogy így belegondolok...az azzurro nuvola nem biztos hogy spray kategória, nem tudom egy szín e, vagy valahogy több rétegben+spéci lakk fújják. Mindenesetre egy kérdést megér.
WarbiRunner (Gyuri)2011-09-23 23:35:43 // 5561
Szuper, köszönöm, ez is szóbajön. Mivel nem autóra megy, lehet a spray is megfelelő lenne, felhívom őket.
vm2011-09-23 23:29:28 // 5560
Nem épp belső kerület, de a kispesti Vas Gereben utcában van a Car-Color Kft. Kikevernek mindent, akár 1 dl-t, és töltenek spray-t is. Enyém sem egy egyszerű szín, de pikk-pakk megkutyulták. Tel:30-5760028
WarbiRunner (Gyuri)2011-09-23 23:24:55 // 5559
Ok, köszi :-)
GTPeti2011-09-23 23:04:16 // 5558
Liquid-et kérdezt, pl. nála jöhet ez szóba. (Már fényeztetett 1-2 elemet.)
WarbiRunner (Gyuri)2011-09-23 22:57:57 // 5557
Ha valaki fújat Azurro Nuvola színt (tudnak ilyet itthon?), please szóljon nekem! Lenne két kis lemez darabom, amit ilyen színűre szeretnék, beszállnék vele. Gondolom két 30x12cm-es lemezdarabra nincs fényező aki kikeveri nekem...:-)
fony722011-09-19 19:43:38 // 5556
Mondjuk a motortér az elég nagy macera. Valaha festettem párat, nem szívesen álltam neki, sok körülötte az orál :-)
Ha ki van varázsolva a motor, akkor is undorító egy meló, ezer kábelt meg minden-féle fix-faxt kell leragasztani.
Az eredeti fényezést nem kell fémig csiszolni, elég ha vizes csiszolóval átcsiszolgatod, csak figyelj minden részletre, ne maradjanak ki csiszolatlan foltok, mert ezeken a helyeken kezd leginkább pattogni az új festés. Sima szineknél elég a 600-800-as, metál és gyöngyháznál viszont 1000-1200-as vizes csiszolót használj! Utána szárazra szoktam törölni, várok pár órát, hogy az esetleg a résekben maradt víz kipárologjon - már ha vannak rések. Kicsit résegíthetsz, ha kifújatod kompresszorral a réseket. Ezután ragasztás,zsírtalanítás, áttörlöd portalanító kendővel és kezdődhet a buli.
Jobb helyeken beletöltik a színt spray-be is - én mondjuk nem vagyok ennek a híve, nem lehet annyira szépen szétfújni a színt mint szórópisztolyjal. Ha metál, akkor még lakk is kell rá, mivel a metál önmagában egy matt felületet ad. A lakk elé már nem kell csiszolni a metált, elég ha áttörlöd mégegyszer portalanító kendővel.Hagyományos fényezésnél a metált hagyni szoktam száradni kb 20-30 percet a lakkozás előtt.
Szurkolok! Jó munkát!