Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Karosszéria (fényezés, spoilerek, stb.)

GTVili2012-04-30 21:51:28 // 5755
Esetleg Kromofág...? :-)
Fairlane2012-04-30 21:48:53 // 5754
Pont a múltkor nézegettem a régi "Haidekker hálós" kerítéselemeimet, hogy rendbe kéne vágni, jó lenne a ház és a kertrész közé.

Pikkelyekben jön róla a festék meg az alatt virágzik a rozsda... az előző tulaj mindent mindennel festett, erre pl jutott zománcfesték és diszperzit is...
Próbáltam drótkefével, csiszolóvászonnal, magasnyomásúval, végül flexbe fogott drótkoronggal. Egy szenvedés lepuculni festhetőre a hálót.
Na, akkor lehomokszóratom... Találtam is egy pasast nemmessze,kijött megnézni, majd munkadíjnak benyögött egy tizest darabjára. Tíz tábla van...

Azóta ugyanott rohadnak a kerítések mint eddig... vagy rásózom valakire, vagy ha lesz egy kis időm is csinálok rájuk új hálót inkább...

Naszóval az egészből azt akartam kihozni, hogy nem feltétlenül precizítás kérdése, hanem egyszerűen nincs jobb ötletem, hogy lehetne leszedni róla azt a sok sz@rt... :)
Totti (NagyVad)2012-04-30 21:33:23 // 5753
Szia nekem van két fényezőm is csörögj rám holnap meg beszéljük! Így hittelen egy 20 asra saccolok!
fony722012-04-30 21:23:55 // 5752
Én csiszolásra, pasztázásra saccolok így hirtelen ránézve, bár a karcok mélysége dönti el majd a dolgot.
fony722012-04-30 21:22:36 // 5751
Igy képről kicsit nehéz megállapítani a sérülés komolyságát, de ha pl. nincs horpadva és a szín sincs lezúzva egészen az alapozóig, akkor elég átlakkozni. Ha csak a lakkréteg van kissé meghúzva, de még nem egészen a metálig, akkor viszont szerencsésebb a dolog, mert elég lenne egy vizes finom csiszolás és pasztázás. Persze jobb látni, akkor majd a szaki megmondja mi az állás.
Soma 1562012-04-30 20:14:28 // 5750
Szisztok!Nagyon jó festöt keresek Szfvár és környékéröl,mert egy buzerancs meghuzta az ajtómat.és ilyen szinűre kellene festeni kb mibe kerül mert megvan csávó.Elöre is köszi.
GTPeti2012-04-30 14:33:50 // 5749
"Ez, a bevonat élettartamát minimum duplázza, ha nem triplázza!"
Igen, elhiszem. De ehhez is kell egy jó adag precizitás, hogy vki egy kaput homokszórasson. :)
droberto2012-04-30 13:53:10 // 5748
Valami nem klapfolt az biztos. Általában adok az ilyesmire, törekszem az alaposságra, de ebben az esteben nem jobb lett a helyzet, hanem rosszabb.
Sokszor, sokan vasszerkónál, nemcsak a zsírtalanítást, de az érdesítést is elhagyják. Pedig még egy nagykaput is van lehetőség szemcseszórni, alacsony költségből. Ez, a bevonat élettartamát minimum duplázza, ha nem triplázza!
GTPeti2012-04-30 13:26:03 // 5747
"Nem hinném, hogy a nem tökéletes zsírtalanítástól rohadt el!"
Ezt így én sem mondtam. De lehet, ez is hozzájárult. Nem tapadt meg rendesen a passziváló, ezen meg a festék. SZVSZ a denszesz is megteszi, annak 5-800Ft literje. És olyan túl sok nem kell belőle.
droberto2012-04-30 13:06:43 // 5746
Lehet így van, de vasszerkezetre nem fogok a 8000,-Ft/l-es zsírtalanítót használni.
Egyébként a gyári fekete bevonatot szoktam vele eltávolítani.
Nem hinném, hogy a nem tökéletes zsírtalanítástól rohadt el!
GTPeti2012-04-30 12:01:41 // 5745
"Nitróval zsírtalanítottam"

Ez lehetett a baj. A kasztnisom szerint a nitró bizony maga is zsíros egy picit. Zsírtalanítani inkább szilikoneltávolítóval, vagy esetleg alkohollal érdemes.
droberto2012-04-30 09:12:10 // 5744
Nagyon kedvelem a Loctite termékeit. Tulajdonképpen üzleti kapcsolatban is vagyok velük. Mindenhol őket preferálom. Rettentő szimpatikus a hozzáállásuk a problémákhoz. Végtelenül precízek és remek termékeik vannak, amiket ráadásul folyamatosan fejlesztenek.
Ezzel a termékükkel sajnos viszont rosszak a tapasztalataim.
[k i z z o]2012-04-30 09:02:54 // 5743
Pedig jó cucc. Persze ez passziváló, erre kellett volna az alapozó és a zománc. Ez a rozsdát állítja meg, de nem jó alapozó helyett.

Van olyan, amelyik jó alapozó helyett, az epoxy bázisú, de kereskedelemben nem kapható.
droberto2012-04-30 00:38:57 // 5742
Rám mindkettő igaz! :)
Kössz a biztatást! :)
droberto2012-04-30 00:37:41 // 5741
Azóta átraktam a klímát a nappaliba és gyártottam egy újat. Zsírtalanítás, 1 rtg. Tisszakorr fújva, 2 rtg. Neolux fújva és 2 év alatt semmi rozsda!!!
Kopp, kopp, kopp!
droberto2012-04-30 00:34:19 // 5740
Remélem nem belülről jön, és még nem fertőzte meg az egész lemezt, mert akkor már csak a vakszerencsében, vagy maximum, abban a német csodapassziválóban bízhatok!
Nem pesszimista, hanem tényszerű. Lásd a kötelemeket. A blogomban elég sokat írtam erről!
droberto2012-04-30 00:30:39 // 5739
Ohh, reméltem nem ezt mondod. Van ilyenem. Vízbázisú anyag.
4 éve gyártottam a lakásunkba 40 x 40 x 3 mm-es fekete (zsírúj) zártszelvényből klímatartó konzolt. Nitróval zsírtalanítottam, ezzel lekezeltem, majd két rétegben fújtam fehér zomáccal. Hiszed, ha nem de két! év alatt rommá rohadt. Ilyet még nem láttam!!!
Ecsettel hordtam fel a cuccot és olybá tűnt, hogy a szer által létrejött felületi egyenetlenségekbe, buborékokba behatolt az eső, ott pusztító munkát végezve. Soha többet nem fogom használni! Rozsdagátló alapozónak nálam a Tiszakorr vált be a legjobban. Az alumínium csónakomon is megállta helyét!
A Wax Rust Mastert és a Korantot nem ismerem.
Van ott doblemez, csak feljebbről kezdődik. Végtére is igen, ott egy könnyen sérülő él van. Viszont van ilyen másutt is...
A doblemezt ráhúzhatták akkor volna!
droberto2012-04-30 00:12:12 // 5738
Ezzel kapcsolatban, pedig a kasznisok (és sok fényező is) lesz..ja a későbbi rozsdát. Vág, hegeszt, flexel. Tisztelet a kivételnek persze! Legtöbbjük hozzányúl a sokszor "vad" beavatkozás nélkül javítható (és sokszor amúgy épp) részekhez - megbontva a többszörös gyári bevonatrendszert - ezzel nagyobb kárt okozva mint hasznot.
Ezért nem akartam sérült autót.
Láttam mostanában néhány 6-10 év javított autót, amik pontosan ott rohadtak be, ahol javítva lettek!
GTPeti2012-04-30 00:09:06 // 5737
Én arra tippelnék, hogy kívülről megy befele. Egyszerűen az az él védőréteg (és megfelelő galvanizálás...) hiányában nehezen viseli a vizet...

Manapság az Alfánál a galvanizálás is szinte csak annyit jelent(het), hogy oda lehessen írni a prospektusba, mert jól hangzik. Na meg persze kibírjon kívülről szemlélve 10 évet oszt jónapot... (Picit pesszimista megfogalmazás, aláírom. :)
GTPeti2012-04-30 00:06:39 // 5736
"Nekem a blogodban említett vízzel lemosandó passziválószerből kéne. Marha drága és nehezen beszerezhető." Annyira nem drága ám, 30€ 1 liter.

Van egy "Loctite Super Rost Killer" nevű cucc, kapható a Bárdinál és a Unixnál is. Kb. 3-4eFt a flakon, állítólag jó. Én pár napja vettem, gondolom olyasmi lesz, mint a Turtle Wax Rust Master, vagy a hazai Korant, csak Loctite minőségben. (Ami ugye jót jelent.)

SZVSZ ott azért rozsdásodik, mert egy védetlen élről van szó, ami ráadásul sok vizet is kap. (Régebben inkább használtak műanyag dobvédőket...)

Magyarul én nem igazán tekintem ezt - a lemezmunkát tekintve - konstrukciós hibának. Inkább a felületkezelés és a védőburkolat hiánya az ami zavar... (Egyúttal érdekelne, hogy az Audi és a BMW hogyan védi ezeket az igénybevett helyeket. Egyedül a 6os BMW aljáról tudom, hogy gyárilag kpl. műanyaggal van burkolva.)
droberto2012-04-30 00:05:11 // 5735
Ha belülről jön mindenképpen ajánlatos lenne! De előtte ezt még ki kell derítenem!
droberto2012-04-30 00:02:47 // 5734
Így igaz, a másik oldalon dettó ugyanez a helyzet!
A lemezt nem szívesen bántanám, de arra valóban kíváncsi lennék, hogy honnan kerül oda rozsda...
GTPeti2012-04-30 00:01:00 // 5733
Az előbbihez: Nem vagyok kasztnis, tényleg csak a véleményemet írtam le. B)
droberto2012-04-29 23:58:53 // 5732
Köszi, hasonlóan fogok én is nekiállni, de alvázvédő nélkül! Akkor azt kenhetném az egész aljára...
Melyik termékére gondolsz a Loctite-nak? Nekem a blogodban említett vízzel lemosandó passziválószerből kéne. Marha drága és nehezen beszerezhető.
Az üregvédelmen még töröm a buksim!
Te melyiket tennéd az én helyemben?
Egyébként gőzöm nincs, hogy ott miért rozsdásodik?!? Láttam már itt rohadó más 59-et. Szerintem konstrukciós hiba. Lehet pl:
- a lemez alakításnál és/vagy a hegesztésénél túlhevítés
- mivel nem takarja el ezt a részt a műanyag doblemez, kavicsfelverődés következtében létre jövő rozsda
.
GTPeti2012-04-29 23:53:13 // 5731
Volt dolgom ilyen fajta hibával. Az én véleményem az, hogy korai lenne ott még bolygatni a lemezeket. (Egy 159-ről van szó!) A rozsdaátalakítót és a zsírt viszont mindenképpen a két lemez közé is be kéne juttatni, ez egyértelmű. (Pl. injekciós tűvel.)

"Egy jó viaszolás minden új autóra ráfér."
No meg egy jó üregvédelem is. Ez szokott általában elmaradni. :(
[k i z z o]2012-04-29 23:50:05 // 5730
+ A lemezt egy kicsit fel kell fejteni, mert ahogy kinéz belülről jön a fájdalom a dupla lemez megint megmutatja, mit tud.

A kasznit nem ismerem nagyon, de gondolom szimmetrikus, azaz a másik oldalon is kezdődhet valami, jobb ha megvan nézve.

Egy jó viaszolás minden új autóra ráfér.
GTPeti2012-04-29 23:49:57 // 5729
"a plusz üregvédelem célszerű megcsinálni az elején. A "mostani" autóknál is."
Így van! Persze csak ha vki hosszútávra tervez, és/vagy maximalista. :)

"Talán nekem még most sem késő..."
Szerintem még abszolút időben vagy. B)
droberto2012-04-29 23:45:53 // 5728
A fejlődést a karosszériára értettem csak! A többi "vas", csak hanyagul bevonatolt! A használatba nyílván bele tartozik az ápolás! Nálam legalábbis igen! Igen, a plusz üregvédelem célszerű megcsinálni az elején. A "mostani" autóknál is. Talán nekem még most sem késő...
pb_2012-04-29 23:41:01 // 5727
Vagy nem.)
GTPeti2012-04-29 23:35:05 // 5726
Megszegem fogadalamam és válaszolok neked...
Egy "külvilágtól kívül-belül elszigetelt lemez" nem nagyon kezd el rozsdásodni. (Kívül minőségi waxszal, belül pl. üregvédő zsírral. Különös tekintettel a falcokra.)
GTPeti2012-04-29 23:31:37 // 5725
Én ezt a problémát a köv. módon orvosolnám:

1. Loctite rozsdaátalakító.
2. Spray-s alapozó
3. Kikevert spray-s festék
4. Átlátszó alvázvédő (ld. blog) vagy méginkább üregvédő zsír a falcokba (Bár ezeket inkább a "nulladik napon" csinálnám meg, az autó megvétele után.)
pb_2012-04-29 23:28:32 // 5724
"Hanem az ápolástól. Lásd üregvédelem és társai."
Nem teljesen.
GTPeti2012-04-29 23:22:58 // 5723
"Az 59 az 56-hoz képest komoly fejlődésen ment keresztül."

Ezt mutatja pl. a zárhíd vékony fekete festése is, amiről régebben írtál. :P
(A 156-nál az autó színére volt fújva.)

Lehet, hogy jobb egy fokkal, de sajnos amit eddig olvastam, az alapján nem tökéletes még mindig.


"Szerintem a korrózió elsősorban a használattól függ!"
Szerintem meg nem. Hanem az ápolástól. Lásd üregvédelem és társai.
droberto2012-04-29 22:32:51 // 5722
Ez a szilikon dolog is csak új dolgoknál működik a gumi védőhatása miatt. Sérült rozsdás részeknél inkább az eltakar funkciót látja el. Gondolkodtam én is rajta, de úgy vagyok vele, hogy jobb, ha látom, hogy mi történik!
droberto2012-04-29 22:30:32 // 5721
Volt nekem is a 155-el egy ívású autóm. Igaz Fiat. Marha jó volt a korrózióvédelme. 90'-től azt hiszem zinkelték is a lemezeket.
18 év után azért az is rozsdásodott itt-ott!
Az 59 az 56-hoz képest komoly fejlődésen ment keresztül. Az enyém komoly korroziv közegben tengette első 3 évét. A kasznija láthatóan csak ezen a helyen rohad. Persze erről majd tíz év múlva beszéljünk.
Szerintem a korrózió elsősorban a használattól függ!
droberto2012-04-29 22:23:18 // 5720
No általában ez szokott elmaradni! Ezért mondtam a szórógittre, hogy lényegében alapozó.
droberto2012-04-29 22:21:55 // 5719
Igen a SATA az etalon, mindenki ezt másolja! A DevVilbiss-t mástól is hallottam, hogy jó! A BESA G-2005-nek nagyon jó az ár, szóráskép aránya.
GAV-om van! :)
A HVLP-t festéktakarékosnak is mondják.
220 l/min levegővel rendelkezem!
droberto2012-04-29 22:16:05 // 5718
Van szemcseszóróm, a drótrorog sem rossz, de félek tőle, hogy azzal csak belekenném az oxidot. Feltéve, ha ez a rozsda még felületi és nem átmenő.
Egyébként a doblemez és a torony lemeze közé a drótszálak sem férnének be.
Azért köszi!
csimbók1462012-04-26 22:49:51 // 5717
Köszönöm a segítséget! Igazából az ára miatt tartottam tőle, de olcsó termék is lehet jó :)
Piritu - 1.000.0002012-04-26 22:07:37 // 5716
Sajnos ez van, a technika öles léptekkel halad előre :-((
fony722012-04-26 22:05:21 // 5715
A régi kocsikat nem 6-7 évre tervezték ám, hanem kb 30-ra.
fony722012-04-26 22:03:22 // 5714
Sajna az újabb kocsik mind ilyenek... :-( Úgy látszi annyira spórolnak, hogy ilyen helyekre már nem jut a szigetelő anyagokból. Szerintem érdemes lenne lekenni karosszériás szilikonnal, mint pl az első sárvédők alatt a kabin felőli oldalon. Sokkal tovább bírná. Aztán arra rá is lehet festeni.
Fairlane2012-04-26 21:58:32 // 5713
Basszus egy négyéves autón hogy lehetnek ilyesmik? :O

A 155ösömön 17 évesen nem volt egy deka razsda sem a problémás helyeken, hol lesznek a mostani alfák 10 év mulva? :/
fony722012-04-26 21:49:08 // 5712
A szórógitthez még annyit, hogy nagyobb felületek gittelés utáni kiegyenlítésére való, erre is ajánlatos alapozót fújni a szín előtt.
fony722012-04-26 21:46:45 // 5711
Ehhez a Bernardohoz nem nagyon tudok mit mondani. A 2 legjobb márka egyértelműen a Sata és a DeVilbiss. Nekem az utóbbi van, nagyon bevált. Igaz, ha most nagyhirtelen átszámolom forintra, akkor kb 130-140 ezerre jönne ki. Szerencsére kb 40000-ért megkaptam pult alól jópár évvel ezelőtt. Amúgy a sima, nem HVLP-sel is lehet szépen fújni, csak annak nagyobb nyomás kell, úgy 2-3 bar. A HVLP már kevesebb nyomásnál is szépen porlaszt, viszont valamivel több átömlő levegőmennyiség kell neki. Legalábbis így magyarázták mikor megvettem.
fony722012-04-26 21:41:21 // 5710
Ja! A szórógitt az hígabb, pisztolyból szórható gittanyag, az alapozó meg egy alapozó festékréteg.
fony722012-04-26 21:39:45 // 5709
Ha házilag akarod megoldani, akkor nem kell szemcseszórás sem. A szemcsék sem jutnak be a 2 lemez közé. A rozsda sajna ügyesebb. Vegyél sarokcsiszolóba acéldrót szálas tárcsát, de ne a sodrottat, mert lesz belőle még az alsó gatyádban is és a szemeid sem biztos, hogy megmaradnak, hanem egyszerű, egyenes vagy kissé hullámos szálút. Ez nem olyan goromba, mint a sodrott. Ezzel is nagyon jól ki lehet pucolni a rozsdát az ilyen helyekről. aztán jöhet az alapozó.
Public Enemy2012-04-26 21:14:18 // 5708
És megtaláltam az igazi szakit!!!!!!!
Hétfőn várunk benneteket, a lurkókat is hozzátok!! :-))
Public Enemy2012-04-26 00:36:25 // 5706
A bal hátsó ajtót kéne valakinek szakszerűen leszerelni a 166-omról, Székesfehérvár, Siófok, Veszprém térségében keresek valaki, aki házhoz jönne! Ha tudtok ilyen illetőt, írjatok az oldalamra! Köszi
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak