Fórum >> Egyebek >> KRESZ

Whiteskull2011-03-13 12:12:10 // 1065
Az a helyzet arra szól, ha megszűnik egy forgalmi sáv.

Itt nem szűnik meg, így szerintem nem alkalmazható. :))
ystuc2011-03-13 11:50:23 // 1064
De bizony van erre szabály. Jobb kéz érvényesül. A KRESZ könyvben olyan képpel illusztrálták ezt, ahol 2 sáv van, és végül 1 sávban folytatódik az út, de tulajdonképpen mindkettő megszűnik. Hülye példa, mert ilyen helyzetet normális ember nem teremt szántszándékkal, de attól még létrejöhet, mint pl Ferko esetében. szóval jobb kéz!
Whiteskull2011-03-13 11:24:33 // 1063
Nem. Semmi sincs. A kölcsönös megegyezés. Szerintem. :))))
Ferko2011-03-13 10:55:21 // 1062
Vagyis akkor szerinted is jobb kéz?:-)
Whiteskull2011-03-13 10:46:20 // 1061
Szia!

Igazából ezt nem szabályozza semmi. Legalábbis ahogy most utánanéztem.

Ugyanaz a helyzet, mint az egyenrangú utak kereszteződésében a két szembejövő, balra nagy ívben kanyarodó jármű esetében, ha meg kell kerülniük egymást. :)))
Ferko2011-03-13 09:39:04 // 1060
Tehát a jobbról érkezőnek kell először besorolnia. No én ont jobbról érkeztem.
GabCsi2011-03-13 09:37:49 // 1059
Jobbkez ervenyes.
Ferko2011-03-13 09:16:45 // 1058
Azért érdekelne, mert a múltkor az M3 kivezetőn majdnem így koccantam:-))
mizooo2011-03-13 09:04:35 // 1057
Szerintem viszont a Jobbra tartási kötelezettség miatt pont a jobb oldalinak kell jobban résen lennie :) előny a belsőben közlekedőnél. Csak egy gondolat.
Ferko2011-03-13 09:03:06 // 1056
Akkor is, ha itt nem kereszteződésről van szó?
Zsolt1552011-03-13 09:01:47 // 1055
Én úgy tudom, hogy alaphelyzetben a jobbról jövőnek, érkezőnek van elsőbbsége.
Ferko2011-03-13 08:30:25 // 1054
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, ami motoszkál már bennem pár hete.
Adott egy 3 sávos út. Megy egy autó a külsőben, megy egy a belsőben, középen meg senki. MI van, ha a két autó egyszerre akar besorolni a középső sávba és kocc lesz a vége? Ki a hibás ilyenkor?
Tedi2011-01-25 14:08:07 // 1053
Azért az csak a mák volt egy-két helyzetben, hogy nem csattantak. Nagyon LOL :D
szasza(SW)2011-01-25 13:38:34 // 1052
Ez nem semmil!Mit csinálnának a két sávossal?:)))
Xixo2011-01-25 13:27:16 // 1051
A legkeményebb az, aki inkább visszafordult! :))
Blade2011-01-25 10:36:19 // 1050
kando.2011-01-04 16:36:50 // 1049
Na igen, az ,,picit'' veszélyesebb üzem :)

Szerencsére a villamosnál sem mehet akárki ki az utcára, bár szerintem az autóvezetésnél kéne az az alaposság és szigor, ami itt van és itt meg még egy fokkal lehetne erősíteni a dolgokon. Persze itt papíron 50 óra a kötelező minimum vezetési gyakorlat, de van amikor ez is több. Kevesebb nem szokott lenni, vagy akkor fasz az oktató.
De azért a BKV-nál is visszasírják a jó kis népligeti tanpályát, hogy azt kár volt elbontani. Ott a régi motorosok még fel is olajozták a síneket, hogy a tanuló tudja, mi az, hogy a vas a vason csúszik (pl. tél).

Igaz, a HÉV-nél szimulálnak baleseteket is a tanulókkal, vagyis betolnak a sínekre babakocsit, beöltöztetett próbababát, hogy a vezető észreveszi-e, hogy vészfékez stb.
Kriszo2011-01-04 16:32:27 // 1048
Egyébként manapság az a része az oktatásnak hogy csengesd be a lovét,aztán miharabb huzzál el mert annál kevesebb pénzbe kerülsz...
Én amikor a c-s jogsimat csináltam 1órát vezettem rutinplyán, 1 órát forgalomban vizsga..
Csodálkoztok hogy itt tartunk???Mikor kérdeztem hogy dehát nem 20-20 órából áll az volt a vlasz hogy ugyan ne viccelj már látom hogy vezettél már teherautot megy ez..Jó én tényleg viszonylagos gyakorlattal mentem oda mert apám maszek 30 éve és volt időm bányákba itt ott vezetgetni...De aki úgy megy oda hogy zéró előélet..Lehet ráérez egy kicsit jólvan mehetsz vizsgára..Ha megbuktatnak ugysem ők fizetik basszus..Amikor én vizsgáztam 6 emberből egyedül nekem sikerült....
biqci2011-01-04 16:26:43 // 1047
Igen ez így helyes egy normáli családban! Mert sajnos az oktatók rutint nem adnak...Meg hát vicc, hogy vki átmehet a vizsgán úgy, hogy csak harmadszorra sikerül elindulnia az emelkedőn lefulladás nélkül! Én negyon megszigorítanám ezt az egésszet!
biqci2011-01-04 16:23:51 // 1046
Na szép szídom itt a rutintalanokat.... Erre ma mi történik velem?...
Megyek a céges autóval (peugeot boxer) egyszer csak nagy csörömpölés...hát nem nekem jött oldalról sávot válta egy kis corsa! Persze nem ismerte el a dolgot....de ez most mellékes. (volt tanum stb) 85 éves öreg vezette! Kinn a mozgássérült matrica...
Nem hazudok 10 perc volt míg kiszált a kocsiból, a fejét nem tudta normális pzicióba felemelni és persze a kezében lévő papírt nem látta! (a papírt és nem az írást)
És beszól egy ilyet: "Nem az útviszonyoknak megfelelően mentem ( ami 50km volt sózott nedves úton) mert most éppen Napfogyatkozás van és sötét!" Amúgy ma reggel 10 óra volt! Semmi bajom a mai öregekkel, de azért ez egy kicsit tulzás volt!
Rendőrök kiértek...Első kérdésük: "ennek még érvényes a jogsija?"
Sajnos csak ez lett volna a kisebb gond... kiderült lejárt 1 hónapja a boxer forgalmia... :( 3man vezetjük a cégnél, de vhogy senki nem vette észre... :(
(beleértve a főnökömet is)

ui.: Az én nagyapám 70 évesen azt mondta, hogy ő nem vezet többet mert nem érzi azt, hogy biztonsággal el tudna menni A-ból B-be. (reakció idő stb)
Szerintem ezt sokan megfogadhatnák!
GEORGE2011-01-04 13:02:25 // 1045
Nekem anno Apám nem nagyon engedte, hogy az első évembe egyedül vezessek,max ha 10szer mentem el rövid távokra egyedül.
Viszont, sokat tanultam tőle az egy évben, rengeteget jöttünk mentünk ( nagyszülők 100km-re laktak ) és bizonyos értelemben biztonsági érzést adott, hogy egy rutinos ember ül mellettem és figyel, majd szól ha valamit figyelmen kívül hagytam.
ystuc2011-01-04 12:56:27 // 1044
Bizony, ez így van. Sokat hallgattam anno oktatóktól, hogy ez, meg az szar. Tolják kifelé a rutintalan fiatalokat, a képzés nagyon nem jó így.
Wickey2011-01-04 12:54:34 // 1043
Hajjajj, eszembejutott a Lackó bá', aki szakadt zsigulival oktatott, és rendszerint már részegen kelt ki az ágyból.
Vidám látvány volt a téli álmos kisváros csendjét felverő zsiguli amint bőgő motorral telikeresztben közlekedik a térdig érő hóban (Lackóbá' tökignyomta a jobboldalt a gázpedált) a hófehér tanulóvezetővel aki próbálja menteni a helyzetet amennyire csak tudja, míg az öreg a lehúzott ablakon üvöltözött kifelé, hogy "AÉNTANITVÁNYOM, AÉÉNTANITVÁÁNYOM!" :-)))

Szerencsére nekem dízel Jetta jutott, különben lehet megutáltam volna egy életre a hátsókerekes autókat. Így a dízel autókat és a VW-eket utáltam csak meg, kész haszon. :-))))))
GEORGE2011-01-04 12:53:26 // 1042
Valóban része az oktatásnak az éjszakai vezetés, de pl én sem kaptam anno erre lehetőséget, csak miután levizsgáztam.
Én úgy tudom az autópályán való vezetés is része az oktatásnak, de azok akik messze tanulnak egy pályától, csak vizsga után fognak vele találkozni....sok minden része az oktatásnak és sok mindent nem kapnak meg a tanulok,Persze papíron biztosan le van tudva.....
ystuc2011-01-04 12:50:38 // 1041
Az éjszakai, vagy sötétben vezetés része az oktatásnak. Én spec anno télen tanultam, így a helyzetem jelentősen könnyebb volt, mint sok más embernek.
GEORGE2011-01-04 12:47:25 // 1040
Az improvizálásnak vannak hátrányai is. :-)
Bocsi, de mivel ott éltem 18 évet, így bátorkodtalak képbe helyezni.
Ott nem szarral gurítanak, ezért van, hogy egy belépő tagból legkorábban 4év múlva lehet operátor, végig járva a ranglétrát és mielőtt vezénylőbe ül élesben, addigra "unásig" gyakorolja a szimulátori vezénylőben a dolgokat.


Sajnos a gépkocsi-vezetési oktatás sosem lesz ilyen alapos mértékű.....
vm2011-01-04 12:41:19 // 1039
Improvizáltam, de sejtettem, hogy meg fog találni a dolog :)
Amúgy ebben teljesen igazad van. A kulturálatlan vezetésnek is, és a valóban problémás tötymörgőknek is nagyrészt az egyre gyatrább oktatás a kiváltója.
Sokkal komolyabb, és részletesebb gyakorlat kellene, mielőtt kiengedik a júzereket az utakra, de hát "ááálmodik a nyomor".
Ugyan szimulátorban én sem voltam, de az oktatóm kivitt pályázni, mentünk direkt sötétben, vontattunk utánfutót. Ha jól tudom, ezek sem részei az oktatásnak, pedig igen hasznosak.
Ha belegondolunk, ijesztő a lehetősége (vagy a gyakorlata), hogy xy levizsgázik nyár-ősz magasságában, jobb esetben VALÓBAN, és nem kp-ért, aztán beül a 100+ LE vasba, és 2 hónap gyakorlattal először találkozik hóval, csúszós úttal.
ystuc2011-01-03 23:08:54 // 1038
Nem nyert! Azokat is megelőzheted, de csak egyben. Nem sorolhatsz be közéjük. :-)
GEORGE2011-01-03 23:00:39 // 1037
Minden lassan haladó baleseti forrás.
De azt még sem lehet, hogy rendszámra mondják meg ki mikor előzhet.
Biztosan feltartják majd ezek az autók a forgalmat, de szerintem a kamionok előzési tilalma érezhető lesz.
Wickey2011-01-03 22:59:28 // 1036
Megvan, konvojt, biztosított járműoszlopot vagy nemistudom hogyhíjjákot na azt nem előzhetsz meg.
Tehát az elftársak ódijait, túlméretes, túlsúlyos szerelvényt, ilyesmit. De egy csomó paraszt akik tötymörögnek az IFA mögött, na az nem konvoj, akármennyire is szeretnek vonatozni. Tehát ha más nem előz a sorban, és téged nem kezdtek megelőzni, akkor elindulhatsz, és a többi tuskó olyankor szépen ücsörög a helyén megvárva, amíg szépen befejezed amit elkezdtél. Papíron. Persze elém is jöttek ki a sorból kisteherautóval. GTV-vel voltam. El lehet képzelni a sebességkülönbséget... lett is két kockára fékezett gumim a dologból.
GEORGE2011-01-03 22:57:18 // 1035
Mint volt atomerőműves ( 18évig ) bátran állítom, hogy nem jó példát hoztál fel :-)
Aki élesben megkezdi a munkát és úgynevezett új-kezdő operátor, az előtte egy szimulátoron tanult, Ez a szimulátor az úgynevezett 5. blokk Pakson ott gyakorolja-tanulja meg azt amit utána élesben kell tennie, ott már ő is "rutinos" operátor.

Jó lenne ha a valódi autóvezetés előtt mindenki tudna annyit autós szimulátorban ülni,mint amennyit egy atomerőműves operátor tölt el a munka előtt a szimulátorban. Ha ez megvalósulna akkor 50% csökkennének a balesetek!!
GEORGE2011-01-03 22:53:10 // 1034
Szerintem NEM SZABÁLYTALAN, ha a záróvonal előtt sávot váltunk egy kanyarodó sávból!
Wickey2011-01-03 22:51:20 // 1033
Valami van, de az kurvaélet, hogy az előzés (és a BALRA KANYARODÁS IS!!!) megkezdésének feltétele az irányjelzés plusz meggyőződni, hogy téged nem kezdtek-e megelőzni.

Lássuk csak. Kiemeltem az izgisebbeket.

34. § Előzés


(1) Előzni abban az esetben szabad, ha

a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;

b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;

c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;

d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;

e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.

(6) Az elõzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.

(7) Lakott területen kívül a nagyméretû, valamint a lassan haladó jármû vezetõjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elõ kell segítenie azt, hogy jármûvét más jármû megelõzhesse.
Kriszo2011-01-03 21:01:24 // 1032
Na ja..Meg aztán a Román, Bulgár, Török érával mit csinál??Elkezdenek actyvitizni az ut szélén hogy mennyi lesz...Sajnos ezt mi is szívjuk majd rendesen.Ugye azért még elég sok az Ifa, Liaz , Kamaz, stb csodás gépparkok amik szakadéknak hátszéllel mennek hatvannal, és akkor még a sok bamba személyautosrol nem is beszélek...Faxa...Sajnos mi is szívjuk ezt..Mondjuk azt leshetik hogy én mikor kocsikázom le egy ifa mögött Mosonmagyaróvárig...
Grando2011-01-03 20:50:18 // 1031
Milyen életszerű példát hoztál. Köszönjük! :DD
zümi1662011-01-03 20:39:16 // 1030
Nézem a ma esti Tényekben a KRESZ módosításokat, kamion nem előzhet nappal a sztrádán, mondván ebből vannak a ráfutásos balesetek. Oké rendben. Lelki szemeim előtt a külső sávban feltorlódott tizenöt kamion mögül elővágtat egy ezres suzi, vagy dévó matyi, mögötte két centire meg ott toporognak az ötször erősebb A8-asok, Lexus-ok. Most akkor...?? Ebből nem lesz ráfutásos baleset, mi?
biqci2011-01-03 18:57:24 // 1029
lehet...nem mintha alkalmaznám... :)
ystuc2011-01-03 17:50:24 // 1028
Hülyeség, ne hidd el. Szerintem vagy nem figyeltél, vagy félreértetted. Ilyen szabály sosem volt.
biqci2011-01-03 17:49:17 // 1027
Ez így van, mondjuk én nem néztem utána annak amit a rendőrök mondtak...viszont már ezt máshonnan is hallottam!
ystuc2011-01-03 17:02:02 // 1026
Na, ez azért fura! Ilyen törvény nincs, hogy csak egy autót előzhetsz meg. Az tényleg szabály, hogy csak akkor kezdhetsz bele az előzésbe, ha látod, hogy be is tudod fejezni azt. Az pedig, hogy rád rántotta a kormányt valaki, miközben előztél, az nem a te sarad, hanem azé, aki nem nézett bele a tükörbe, mielőtt elkezdett előzni.
biqci2011-01-03 16:55:47 // 1025
Nekem ebből volt egy bírósági ügyem, még 3 éve! 2 autót előztem egyszerre és az első akit előztem rámrántotta a kormányt, mert, hogy ő is előzni akart!
Az volt a szerencsém, hogy a harmadik autós szó nélkül otthagyott minket!
Sőt csak akkor előzhetsz ha látod, hogy be tudsz sorolni két autó közé!
Annó még tanultam is, de bevallom fingom sem volt erről! A rendőrök mondták a helyszínen!
ystuc2011-01-03 16:51:04 // 1024
Egyszerre csak egy autót?? Na, ez hol van leírva?
biqci2011-01-03 16:50:19 // 1023
Multkor ugyan ezen vitatkoztunk és Én voltam az eszetlen gyorshajtó mert a hóban gyorsabban közlekedem mint a többiek! ?
Amúgy egyszerre csak egy autót lehet előzni! (persze most nem többsávos útra gondoltam) A kezdőkkel meg állt az a problema, hogy szabálytalanul mennek! Jobbratartás stb....
ystuc2011-01-03 14:17:08 // 1022
Többen is ezt mondták. :-)
Wickey2011-01-03 14:14:39 // 1021
Ezt ki mondta. Nem éppen a defenzív vezetésről szóló nagykönyvben leírtak szerinti eljárás, de ha szigorúan záróvonal illetve útra felfestett kötelező haladási irány jelzés előtti sávváltás engedélyezett. Ide is, oda is.
Liquid2011-01-03 13:15:30 // 1020
senki se beszélt túlzott aroganciáról szerintem, azt hagyjuk meg a bimmereseknek :)

valóban tolerálni kell a kezdőket, vagy azokat, akiknek valamilyen okból "nem megy annyira a vezetés", meg is teszem, csak ezt úgy csinálom hogy nekem is jó legyen

nagyon igaz az amit Erhard hozzátett

nem is az hogy nem sok türelmet látok, hanem inkább hülyeséget látok, illetve a türelmetlenség legfőbb kiváltója a hülyeség és alkalmatlanság, azon meg lehetne vitatkozni, hogy miért van annyi alkalmatlan az utakon...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-03 12:52:58 // 1019
csak ez vissza fele is él aki nem alkalmas a közlekedésre attól miért nem vonják vissza a jogsit? munkahelyen is aki nem alkalmas azt kirúgják...
vm2011-01-03 12:32:01 // 1018
Értelek, és egyet is értek ebben veled.
Csak azért veszem én ezt a dolgot szigorúbban, mert úgy érzem, a túlzott arrogancia, a túlzott magabiztosság, az erőfitogtatás, az agresszió a közlekedésben nem megengedhető.
Lehet így viselkedni póker közben, sorban állás közben, az étteremben, mert ott nem hal meg senki miatta.
A közlekedés szerintem egy olyan játék, ahol az erősebbnek kell tolerálnia a gyengébbet, természetesen ésszerű határokon belül.
Valószínűleg az atomerőműben sem hülyézik le a kezdő operátort, és nem lökdösik el a pulttól, mert az is egy veszélyes üzem, ahol türelmesnek kell lenni. A közlekedés is veszélyes üzem, de ha körülnézel vezetés közben, gondolom, te sem sok türelmet látsz.
Szóval lényegében ugyanarról beszélünk.
zolee1452011-01-03 11:05:15 // 1017
Az átlag fogalmáról beszélek, és ebben az összefüggésben találtam mókásnak az idézett fejtegetést.:)
Liquid2011-01-03 09:40:44 // 1016
ez így rendben van, de ha az átlagot vesszük akkor sajnos annyira nagy a szórás, hogy gyakorlatilag nincs értelme
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak