Voltam sofőr is. Sőt vannak kamionos ismerőseim is. És akkor is azt mondom jól van ez így! Mi a faxt képzel a sok tuskó aki 10!!!! percig előz az M5-ön vagy az M0-án. 89 kontra 90. Vagy neked még nem volt ilyened? Mert akkor nagyon szerencsés vagy. Az autópályás szlalomozások jelentős része is ezekre vezethető vissza. Az M0 rengeteg ember halt meg a szabálytalan előzések miatt.
És ha kicsit képben lennél akkor tudnád, hogy nem most találják fel a spanyol viaszt. Ez a dolog régóta működik civilizált helyeken!
Szóval hátrébb az agyarakkal! NA????
Andy2010-11-27 09:24:58 // 765
Blade2010-11-27 09:22:09 // 764
Egyetértek, sőt, én a kamionos hivatást is iskolai végzettséghez kötném. Vagy legalábbis ne lehessen nyolc általánossal ilyen munkát végezni, szerintem ez az egyik gyökere a problémáknak...
Blade2010-11-27 09:20:11 // 763
Aháá! Szóval Te egy ilyen notórius kamionos előzgető vagy!:) Na, csak kibújt a szög a zsákból!:)))
Piritu - 1.000.0002010-11-27 09:12:14 // 762
"Ha minden rendben van, akkor is keresgélnek olyan dolgok után, amivel a tachográfot lehet manipulálni." - nem lehet, hogy azért, mert tényleg manipulálják a "profi" sofőrök? (Tisztelet a kivételnek.) A múltkor mondták a magyar tévében a rendőrök, hogy szinte az összes(!) manipulálva Mo-n.
"csak ott éppen nem tud előzni, mert annyi autó jön a belsőben." - ismét a tegnapi 1.000 km-en tapasztalltak szerint mondhatom, xarnak rá, hogy mennyi autó van a belsőben. Kijönnek index és tükörhasználat nélkül. Mint már mondtam, nem kis szerencsén múlott, hogy nem törtem rommá egy ilyen sajnálatra méltó kamionos miatt az Alfit, nem beszélve a többi négy kocsiról...
Nem is érdekel, mit miért csinálnak, nem is akarom megérteni. Mielőtt előz, tessék belenézni a tükörbe, indexelni, megfelelő sebességkülönbséget összehozni és betartani az előzni tilos táblát. (Ha korrekt a sofőr én is segíítek neki)
Ha nekem ezt kell csinálni, nekik miért nem? Miért bocsánatos bűn?
"csak ott éppen nem tud előzni, mert annyi autó jön a belsőben." - ismét a tegnapi 1.000 km-en tapasztalltak szerint mondhatom, xarnak rá, hogy mennyi autó van a belsőben. Kijönnek index és tükörhasználat nélkül. Mint már mondtam, nem kis szerencsén múlott, hogy nem törtem rommá egy ilyen sajnálatra méltó kamionos miatt az Alfit, nem beszélve a többi négy kocsiról...
Nem is érdekel, mit miért csinálnak, nem is akarom megérteni. Mielőtt előz, tessék belenézni a tükörbe, indexelni, megfelelő sebességkülönbséget összehozni és betartani az előzni tilos táblát. (Ha korrekt a sofőr én is segíítek neki)
Ha nekem ezt kell csinálni, nekik miért nem? Miért bocsánatos bűn?
Piritu - 1.000.0002010-11-27 09:03:03 // 761
"mert ő siet és kibérelte az autópályát," - szóval 40 tonnással lehet, személyautóval nem. Hm, érdekes...
Mondjuk egyikkel sem szabadna. Németeknél, osztrákoknál csak a teherautósok teszik...
Mondjuk egyikkel sem szabadna. Németeknél, osztrákoknál csak a teherautósok teszik...
Piritu - 1.000.0002010-11-27 09:00:41 // 760
"30-40 tonnát nehéz ismét felgyorsítani. " - ahogy mondod, a mögötte felsorakozó autók összesen 30-40 tonnáját is 90-ről 130-ra (ha nem lett karambol belőle, mint tegnap tapasztalltam), csak az ugye a nem a teherautó üzemanyaga :-)
Piritu - 1.000.0002010-11-27 08:58:00 // 759
Egyetértek. Azzal megtoldva, hogy elvileg ők a "profi" sofőrök, tehát kicsit komolyabb képzést kapnak és alkalmasságit is, tehát nekik jobban kellene tudni és betartani a szabályokat.
Poló2010-11-27 00:33:39 // 758
A személyautódban nincs tachográf és nem kell pihenőidőkkel foglalkozni. Na kb ennyivel van több nyűgje egy kamionosnak. Aztán ha jársz Ausztriában, akkor Bécs és Linz között nem egy helyen látod, hogy az összes 3,5 tonna vagy 7,5 tonna feletti járművet kivesznek a rendőrök a sorból és végigellenőrzik őket. Ha minden rendben van, akkor is keresgélnek olyan dolgok után, amivel a tachográfot lehet manipulálni. Téged meg megállítanak, megnézik a papírjaidat, visszaadják és további jó utat kívánnak.
Amúgy meg... Lehet, hogy az adott szituációban éppen 2-3 km/h különbség van a két teherautó között, de lehet, hogy egy emelkedőnél kijön 15-20 km/h különbség is, csak ott éppen nem tud előzni, mert annyi autó jön a belsőben.
Amíg nem dolgoztatok kamionosként, addig nem fogjátok megérteni, hogy mit miért csinálnak. Én szoktam őket segíteni is, ha látom, hogy előzne, akkor inkább lassítok és villogtatok nekik, hogy jöhetnek, addig fogom magam mögött a sort. Mikor megelőzte a másikat, akkor mindig megszokták köszönni. Ha esetleg nem sietek és leindexelek jobbra, hogy előzhetnek engem (nem pályán), ezt is mindig megköszönik. És ők is sokszor szokták kitenni jobbra az indexet, hogy előzhetem őket. Na ezt a segítőkészséget nem sok személyautóstól kapod meg, inkább még rálépnek a gázra, ha lehetőség van a mögötte jövőnek előzni.
Amúgy meg... Lehet, hogy az adott szituációban éppen 2-3 km/h különbség van a két teherautó között, de lehet, hogy egy emelkedőnél kijön 15-20 km/h különbség is, csak ott éppen nem tud előzni, mert annyi autó jön a belsőben.
Amíg nem dolgoztatok kamionosként, addig nem fogjátok megérteni, hogy mit miért csinálnak. Én szoktam őket segíteni is, ha látom, hogy előzne, akkor inkább lassítok és villogtatok nekik, hogy jöhetnek, addig fogom magam mögött a sort. Mikor megelőzte a másikat, akkor mindig megszokták köszönni. Ha esetleg nem sietek és leindexelek jobbra, hogy előzhetnek engem (nem pályán), ezt is mindig megköszönik. És ők is sokszor szokták kitenni jobbra az indexet, hogy előzhetem őket. Na ezt a segítőkészséget nem sok személyautóstól kapod meg, inkább még rálépnek a gázra, ha lehetőség van a mögötte jövőnek előzni.
sty2010-11-27 00:08:34 // 757
"kamionosok 90%-a gyökér"kérdem én a mezei sofőrök között akik személyautóban ülnek nincsenek gyökerek ,akik végig a belső sávban dudálnak villognak és 150 vagy még többen repesztenek?Egyszer már megszámolom hogy egy Nyíregyháza Bp útvonalon hány ilyet látok.Ami azt illeti volt már olyan tapasztalatom ,teherrel előztem a belső sáv üres volt igen ám de amire azzal a +5km/h leelőztem feltűnt nagyon gyorsan egy bátor Bmw-s kb 160 vagy még többel jött már mésziről villogott dudált,le akart túrni mert ő siet és kibérelte az autópályát,érdekes módom amikor visszahúzódtam egyből nem sietett elkezdett mellettem vagánykodni megpróbált leszorítani egy 1,5t autóval egy 9 t teherautót az árokba,na ennyit a gyökerekről!!!
Diny2010-11-26 23:55:20 // 756
állásfoglalás nélkül. 30-40 tonnát nehéz ismét felgyorsítani. Ha minden egyes előzésnél vissza kéne venni, több energiára van szükség, vagyis drágább a fuvar. Egy maszek már emiatt sem fogja ezt tenni.
meg még ki tudja, miért.
meg még ki tudja, miért.
Willy2010-11-26 23:41:52 // 755
Kamionos témához: Nem lett volna ilyen kresz módosítás tervezet ha nem lenne a kamionosok 90%-a gyökér és nem lennének percekig tartó előzések. Csupán annyit kellett volna tenniük, hogy az a kamionos akit éppen előznek visszavesz a tempóból 10mp-re pár km/h-t, de ehhez úgy látszik a többségnek túl kicsi az intelligencia szintje. Úgyhogy így jártak, én nem sajnálom őket (csak azt az elenyésző részt akik normálisan tudtak közlekedni).
Másrészről pedig ha bevezetik nem sok értelme lesz mert úgyse fogják tudni betartatni.
Másrészről pedig ha bevezetik nem sok értelme lesz mert úgyse fogják tudni betartatni.
Piritu - 1.000.0002010-11-26 22:37:02 // 754
Amit viszont nem is látnak a versenyző kamionosok, az a belső sáv hosszú idejű "beállása" miatti Rückstau (van magyar neve?).
Az, hogy km-ekkel hátrébb esetleg valaki állóra kénytelen fékezi magát és szépen beledurrant, aki nem tud megállni. Egy durr mellett elmentem, egyet meg alig tudtunk kiügyeskedni, szerencsére rutinos "amatőrökkel" voltam körülvéve és elfértünk egymás mellett.
Az, hogy km-ekkel hátrébb esetleg valaki állóra kénytelen fékezi magát és szépen beledurrant, aki nem tud megállni. Egy durr mellett elmentem, egyet meg alig tudtunk kiügyeskedni, szerencsére rutinos "amatőrökkel" voltam körülvéve és elfértünk egymás mellett.
Piritu - 1.000.0002010-11-26 22:32:12 // 753
Volt olyan 3 sávos emelkedő az osztrákoknál, ahol a jobb sávban 90-el, a középsőben +gyökkettővel, a belsőben 93-al előzték egymást. Izgalmas volt, amikor vagy 2 km után elfogyott a harmadik sáv. Persze egyik "profi" sem akart fékezni, aztán mindegyiknek kellett. Tudom, csúnya dolog a káröröm, de jól esett :-))
ystuc2010-11-26 22:21:28 // 752
Hozzátenném, hogy még a kék lámpát sem tisztelik. Mondjuk ezzel sokan mások is vannak így, de a kamionosokat tovább tart kivárni.
GTPeti2010-11-26 22:20:31 // 751
Így van... ez a németországi 3-400km-es korlátozás eddig még nem tűnt fel. Mindenhol előznek ezek és bizony nagy átlagban nem fejezik be 20mp alatt a manővert. Arról nem is beszélve, hogy pofátlanul kijönnek, ha olyanjuk van, még véletlenül sem várják meg, hogy elhúzzanak a mögöttük (130+al) közeledő autók.
Piritu - 1.000.0002010-11-26 22:13:16 // 750
"És lehet, hogy épp emiatt nem érsz oda a le/felrakó helyre, emiatt futsz bele egy balesetbe, ahol araszolsz 2-3 óra hosszát és máris borul a menetrend," - a közúti közlekedés sajnos erről szól. Nem tudod megtervezni, hogy mikor érsz valahová. Max hivatkozhatsz arra, hogy sietsz, a többi közlekedő meg alkalmazkodjon...
A mai hazautamat (1.000 km) min. 1 órával hosszabbították meg a teherautók, mert vagy nem tudtak elindulni a havas úton, vagy "előztek". :-(
Egy másik órát tett hozzá az időjárás, hó, latyak, köd, stb.
A mai hazautamat (1.000 km) min. 1 órával hosszabbították meg a teherautók, mert vagy nem tudtak elindulni a havas úton, vagy "előztek". :-(
Egy másik órát tett hozzá az időjárás, hó, latyak, köd, stb.
sty2010-11-26 16:24:06 // 749
"Egyetértek én is az új szabályozással" Igen de amivel egyetértesz az jövőre úgy fog kinézni hogy reggel 06-tól este 22-ig kamionnal előzni tilos még akkor is ha egy rom kamion előtted 60-70-el tötyög,a szegény vállalkozót idéző jelben képzeltem,de tény hogy nem fog új gépeket venni meg új dolgozókat alkalmazni,inkább próbál még egy pár bőrt lehúzni a melósokról,ha meg nem tetszik akkor fel is út le is út,ami meg a minimálbért illeti arról nem a dolgozó tehet nem igazán van más választása,én is voltam minimálbéren és tény hogy kézbe többet kaptam ki,heti 60-70 órát dolgoztam sz@ros 80 rugóért,ja és még a tengert nem láttam, sőt nyaralni is 13 év után tavaj tudtam elmenni a balcsira 2 napra
Tommi2010-11-26 16:22:36 // 748
Azért nézzük meg picit a másik oldalt is :)
Édesapám 30 éve kamionos, annak idején nyári szünetekben mindig mentem ki vele és láttam hogy megy mindez a gyakorlatban. A kamionokat ugye úgy tervezik, hogy elvileg 85 km/h-nál leszabályoznak. A gyári szórás miatt (típustól függetlenül) a gyakorlatban ez mondjuk 81-88 km/h között van. Természetesen nem kerül semmibe, hogy ezt feloldjuk, elég egy biztosítékot kivenni és lehet 120-al menni... De ennek ugye megvannak a következményei, ha a rendőr megállít és megnézi a tachográfot (ami most már nem papíralapő, hanem chipkártyás és 30 nap adatait tárolja).
Azok a fuvarozók, akiknek csak régebbi kamionra futja, vagy nagyon nehéz árut visznek, vagy túl vannak pakolva (a főnöknek ugye a profit a lényeg), azok nyilván nem, vagy csak nagyon hosszú nekifutásra tudnak 85-el menni, de az átlag mondjuk 70 km/h, amit tartani tudnak. Na most, rengeteg helyen ki van téve, nemcsak nálunk, hanem fél Európában, hogy kamionnal előzni tilos. Tegyük fel, hogy egy új, erős kamion, ami lazán futná a 85-öt még a maximális 24 tonna áru (vagyis 40 tonna összsúly) esetén is, beszorul egy ilyen öreg 70-el cammogó "kolléga" mögé. Németországban például van olyan autópálya szakasz, ahol 3-400 km-en keresztül tilos kamionnal előzni. Vegyük a két sebességet, óránként 15 km/h a különbség. Ha kénytelen vagy az előzni tilos miatt 70-el menni a másik mögött, az mondjuk egy 320 km-es távon már 60 km veszteség 4 óra alatt (az egyszerű 80-as átlaggal számolás kedvéért vettem ennyi), ez a 60 km pedig időben durván háromnegyed óra. És lehet, hogy épp emiatt nem érsz oda a le/felrakó helyre, emiatt futsz bele egy balesetbe, ahol araszolsz 2-3 óra hosszát és máris borul a menetrend, nem ér oda időben az áru, vagy éppen nem indul el időben a címzetthez. Mert ugye a főnököd hajt, sietni kell, már saját magaddal kéne szembejönni :) Sokan túlvezetnek, napi tizenakárhány órát, aztán csodálkozik az ember a hírekben, hogy a kamionos miért aludt el a volánnál... Apámnak nem egy ismerőse, kollégája halt meg így...
És persze, hogy ha van lehetőség, ha nincs előzni tilos, rögtön megindul mindenki, aki csak egy kicsit is gyorsabb a másiknál. Nekünk volt olyan, hogy többszáz km-en keresztül "vonatoztunk" vagy 10-15 kamion egymás után, mert elöl valami öreg hulladék kamion küzdött és feltartott mindenkit.
Másfelől közelítve :) Apám főnöke nagyon jópofa szöveget írt ki németül a pótkocsik hátuljára, már nem tudom szó szerint idézni, de a lényeg valami olyasmi, hogy legyél türelmes a kamionossal, mert lehet, hogy épp a Te friss kenyeredet, karácsonyi ajándékodat, az autód alkatrészét vagy valami egyéb fontos dolgot visz.
Autósként természetesen én sem szeretem az autópályán ész nélkül közlekedő kamionosokat, gondolok itt főleg a kelet-európai sofőrökre (ukránok, románok, stb...), mert a nagy Nyugat-Európában azért normálisabbak, ott ugye van némi közelekdési kultúra.
Nem védeni akarom a kamionosokat, mert ők is megérik a pénzüket, de gondolkozzunk kicsit a másik oldal fejével is, ne csak egyoldalúan lássuk a dolgokat...
Édesapám 30 éve kamionos, annak idején nyári szünetekben mindig mentem ki vele és láttam hogy megy mindez a gyakorlatban. A kamionokat ugye úgy tervezik, hogy elvileg 85 km/h-nál leszabályoznak. A gyári szórás miatt (típustól függetlenül) a gyakorlatban ez mondjuk 81-88 km/h között van. Természetesen nem kerül semmibe, hogy ezt feloldjuk, elég egy biztosítékot kivenni és lehet 120-al menni... De ennek ugye megvannak a következményei, ha a rendőr megállít és megnézi a tachográfot (ami most már nem papíralapő, hanem chipkártyás és 30 nap adatait tárolja).
Azok a fuvarozók, akiknek csak régebbi kamionra futja, vagy nagyon nehéz árut visznek, vagy túl vannak pakolva (a főnöknek ugye a profit a lényeg), azok nyilván nem, vagy csak nagyon hosszú nekifutásra tudnak 85-el menni, de az átlag mondjuk 70 km/h, amit tartani tudnak. Na most, rengeteg helyen ki van téve, nemcsak nálunk, hanem fél Európában, hogy kamionnal előzni tilos. Tegyük fel, hogy egy új, erős kamion, ami lazán futná a 85-öt még a maximális 24 tonna áru (vagyis 40 tonna összsúly) esetén is, beszorul egy ilyen öreg 70-el cammogó "kolléga" mögé. Németországban például van olyan autópálya szakasz, ahol 3-400 km-en keresztül tilos kamionnal előzni. Vegyük a két sebességet, óránként 15 km/h a különbség. Ha kénytelen vagy az előzni tilos miatt 70-el menni a másik mögött, az mondjuk egy 320 km-es távon már 60 km veszteség 4 óra alatt (az egyszerű 80-as átlaggal számolás kedvéért vettem ennyi), ez a 60 km pedig időben durván háromnegyed óra. És lehet, hogy épp emiatt nem érsz oda a le/felrakó helyre, emiatt futsz bele egy balesetbe, ahol araszolsz 2-3 óra hosszát és máris borul a menetrend, nem ér oda időben az áru, vagy éppen nem indul el időben a címzetthez. Mert ugye a főnököd hajt, sietni kell, már saját magaddal kéne szembejönni :) Sokan túlvezetnek, napi tizenakárhány órát, aztán csodálkozik az ember a hírekben, hogy a kamionos miért aludt el a volánnál... Apámnak nem egy ismerőse, kollégája halt meg így...
És persze, hogy ha van lehetőség, ha nincs előzni tilos, rögtön megindul mindenki, aki csak egy kicsit is gyorsabb a másiknál. Nekünk volt olyan, hogy többszáz km-en keresztül "vonatoztunk" vagy 10-15 kamion egymás után, mert elöl valami öreg hulladék kamion küzdött és feltartott mindenkit.
Másfelől közelítve :) Apám főnöke nagyon jópofa szöveget írt ki németül a pótkocsik hátuljára, már nem tudom szó szerint idézni, de a lényeg valami olyasmi, hogy legyél türelmes a kamionossal, mert lehet, hogy épp a Te friss kenyeredet, karácsonyi ajándékodat, az autód alkatrészét vagy valami egyéb fontos dolgot visz.
Autósként természetesen én sem szeretem az autópályán ész nélkül közlekedő kamionosokat, gondolok itt főleg a kelet-európai sofőrökre (ukránok, románok, stb...), mert a nagy Nyugat-Európában azért normálisabbak, ott ugye van némi közelekdési kultúra.
Nem védeni akarom a kamionosokat, mert ők is megérik a pénzüket, de gondolkozzunk kicsit a másik oldal fejével is, ne csak egyoldalúan lássuk a dolgokat...
frank1562010-11-26 15:47:13 // 747
Ha olvastad a hozzászólásom, én is leírtam, hogy a KIS sebességkülönbségű előzésekkel van a gond, és talán egyetértesz közlekedőként, hogy inkább ez a jellemző. A "szegény vállalkozót" meg hagyjuk....Valaki vagy kényszervállalkozó, az általában nem tart alkalmazottat, vagy igazi, akkor meg nem csinálná, ha nem érné meg. Abban igazad van, hogy az alkalmazottról sok bőrt húznak le, nem is tud elszámolni semmit, mint egy vállalkozó, aki minimálbérből tengődik nyáron a tengerparton a zsír új verdájával...
sty2010-11-26 13:17:46 // 746
Szóval egyet értesz azzal hogy jövőre ha egy kamion 60-70-el tötyög azt nem lehet nappal megelőzni még 90-el sem?Gondolj bele olyan kamion sorok lesznek hogy csak na, arról nem beszélve hogy van 1-2 személyautó aki 80-90 el tötyög az autópályán mit gondolsz ők hol fognak menni 60-al a kamionok mögött vagy folyamatosan előz 80-al a belsősavban.A másik dolog nem tudom neked milyen a munkahelyed de a kis hazánkban 90%-ban annyi bőrt lehúznak a melósokról amennyit csak lehet,és a szegény vállalkozó akinek csak régi lestrapált túlfogyasztásos kamionjai vannak és nem képesek csak 70-80-al tötyögni azok vesznek fel + embereket és vesznek kamionokat?
frank1562010-11-26 12:32:22 // 745
Egyetértek én is az új szabályozással. Senki nem azon mérgelődik, amikor valós sebességkülönbség van két teherautó között, hanem amikor 2-3 km/h különbségnél hosszú percekig tart az előzés. Az meg, hogy mit mond a főnök, egy dolog, a főnök vegyen fel még embert, vásároljon több autót ha szükséges. A rendőr a teherautóst sem "cseszteti" jobban, mint az átlag autóst: a papíroknak rendben kell lenni, a sebesség és súlykorlátozást betartva mi baja lehet? Ja, a túlsúly: utána meg anyázunk, hogy milyenek az utak? A kamionos pedig, amikor kamionosnak állt, szerintem tisztában kellett legyen ennek a vonzataival: pl a távol töltött idővel, ugyanúgy mint ahogy minden szakmának vannak előnyei és hátrányai.
sty2010-11-26 12:31:16 // 744
Ezzel egyet értek de ritka aki 1 többlet km/h előz, amúgy sok kicsi sokra megy senki nem tudhassa hogy hány 100km-et vezetett és még hány 100-et fog,Persze a KRESZ rájuk is vonatkozik de én is belefognák egy előzésbe 3-4 km/h-val de szerintem te is és azzal is sok idő 1 előzés
Blade2010-11-26 12:14:53 // 743
Nézd, az hogy ha 20-30km/h különbség van a két kamion között, és úgy előz, azért senki sem szól,legalábbis én nem. Ha jól emlékszem,akkor annak idején a kreszt is úgy tanították, hogy akkor szabad előzni, ha legalább 20km/h sebesség különbség van a két jármű között. Lehet hogy nincs paragrafusba iktatva, csak ajánlás volt, de értelme is van.
A gond az, hogy a rendszer hibája miatt az egyik kamion 90-nel tud menni,a másik meg 91,5-del, és ezzel akar előzni, ami eltart több percig, úgy hogy közben maximum egy méretes járműoszlopot épített fel maga mögött, de semmi előnyt nem nyert vele. Na ennek kell véget vetni.
Pontosabban szabályozni, de mint tudjuk tökéletes szabály nem nagyon van, ha nagy tömeget kell szabályozni
A gond az, hogy a rendszer hibája miatt az egyik kamion 90-nel tud menni,a másik meg 91,5-del, és ezzel akar előzni, ami eltart több percig, úgy hogy közben maximum egy méretes járműoszlopot épített fel maga mögött, de semmi előnyt nem nyert vele. Na ennek kell véget vetni.
Pontosabban szabályozni, de mint tudjuk tökéletes szabály nem nagyon van, ha nagy tömeget kell szabályozni
sty2010-11-26 12:03:33 // 741
Ez jó?kinek neked?mert hogy nekik nem,gondolj bele ha sofőr lennél és sietnél haza a családodhoz te mész 90km/h-val de előtted nem megy a másik kamion csak 60-70-el mert hogy nem igen képes többel menni és még van előtted több 100 km,NA?????
Blade2010-11-26 12:01:13 // 740
Ne vedd magadra a dolgot, csak sajnos arányaiban több hülyeséget lehet látni kamionosoktól , mint más területen. Legalábbis én így tapasztalom. Azzal viszont hogy előz, mennyivel van előrébb a családjához? Semmivel...
sty2010-11-26 11:57:21 // 739
Én is sofőr vagyok igaz furgonnal járok de az előző munkahelyemen 7,5t teherautóval jártam és én megtudom érteni a kamionosokat, sőt részvétem a jövő évi KRESZ miatt,mindenki siet valahova ők is mint ahogy te is 160-al csak ellentétben veled ők nem tudnak 160-al menni ráadásul ha ők lassanként egy másik kamion mögött és visszatornásszák azt a 3-4-5km/h előzéshez az lényegesen több idő mint ha te gyorsítanál 90-röl vissza ,persze indekszelni nekik is kéne
Poló2010-11-26 11:16:50 // 738
Ne általánosíts. Köztük is van jobb és rosszabb is, mint akármelyik autós között. Különbség az, hogy őt hajtja a főnöke, cseszteti a rendőr, a fel- és lerakón várnia kell pár órát, a kamion meg nem megy többet 92-93 km/h-nál. Ezenkívül lehet, hogy szeretne minél előbb a családjával lenni, akiket nem látott már mondjuk 3 hete.
Blade2010-11-26 10:50:05 // 737
A kamionosok bekaphatják az értelmetlenségüket. Borzasztó amit művelnek az ilyen "előzésekkel". Iszonyat sokat bosszankodtam már ezek miatt. Egy történet,ez is egy gyöngyszem:
Győri elkerülőn haladtunk Hegyeshalom irányába az M1-gyen, amikor bementem a belső sávba hogy megelőzzem a kamiont amit kezdtem utolérni. kb.160-nal mentünk. Erre berántja elém a kamiont,mint valami sportkocsit, mert ő is előzni akart egy másik kamiont amitől kb 1 km/h-val ment többel. Persze indexe nem volt... Dudáltam rá villogtam a fékezés közepette, de csak ki kellett várnom azt az 5 percet mire elment mellette. Mikor kikinlódta magát a külsőbe, utána el is mentem. Kb. 500 méterre volt egy benzinkút, ahol megálltunk ,mert barátnőmnek mosdós dolga lett hirtelen:) Erre látom hogy jön a kamion is a pihenőbe. Persze mögöttem lassított,még majdnem fel volt háborodva, amiért dudáltam meg villogtam rá. De a lényeg, ha úgyis tudta hogy kiáll,akkor mi a f@sznak kínlódott az előzéssel a gyökér??? Mert hogy értelme nem volt az biztos... Kurv@ @nyját...
De ez csak egy eset a sok közül...
Győri elkerülőn haladtunk Hegyeshalom irányába az M1-gyen, amikor bementem a belső sávba hogy megelőzzem a kamiont amit kezdtem utolérni. kb.160-nal mentünk. Erre berántja elém a kamiont,mint valami sportkocsit, mert ő is előzni akart egy másik kamiont amitől kb 1 km/h-val ment többel. Persze indexe nem volt... Dudáltam rá villogtam a fékezés közepette, de csak ki kellett várnom azt az 5 percet mire elment mellette. Mikor kikinlódta magát a külsőbe, utána el is mentem. Kb. 500 méterre volt egy benzinkút, ahol megálltunk ,mert barátnőmnek mosdós dolga lett hirtelen:) Erre látom hogy jön a kamion is a pihenőbe. Persze mögöttem lassított,még majdnem fel volt háborodva, amiért dudáltam meg villogtam rá. De a lényeg, ha úgyis tudta hogy kiáll,akkor mi a f@sznak kínlódott az előzéssel a gyökér??? Mert hogy értelme nem volt az biztos... Kurv@ @nyját...
De ez csak egy eset a sok közül...
Grando2010-11-26 10:37:35 // 736
A kamionosok biztos nem örülnek ennek. De én igen. :)))
Andy2010-11-26 10:27:28 // 735
Ez jó, csak tudják majd betartatni! :)
Blade2010-11-26 09:21:42 // 734
Na végre valahára, ezt is megéltük...
Már nagyon ideje volt ezt bevezetni
Már nagyon ideje volt ezt bevezetni
Liquid2010-11-24 08:20:17 // 733
Alfacitys matrica még belefér :)
GTPeti2010-11-24 00:37:57 // 732
Mekkora az a 10cm méretű?
Ezt úgy kellett volna írni, hogy 10cm x 10cm oldalú négyzet, vagy annál kisebb.
Ezt úgy kellett volna írni, hogy 10cm x 10cm oldalú négyzet, vagy annál kisebb.
Poló2010-11-23 23:47:12 // 731
Az autópálya matrica nincs a kivételek között :)
Kazes☻2010-11-23 23:04:00 // 730
Üzenem annak a szép piros 145-ös cartársnak, akit ma 19h-19:15h-körül láttam a Nagytétényi úton a Tenkes utcánál befelé sietősen haladni, hogy zebrán NEM ELŐZÜNK...!!!
Hardy2010-10-19 06:56:13 // 729
Látom ez a lejárt matrica az újdonság erejével hat rátok :-)
Elárulok egy nagy titkot, de csak nektek:
97. § (2) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű szélvédőjén, valamint azon ablakain, amelyeken keresztül a vezetőnek az utat és környezetét látnia kell, kilátást zavaró feliratot, ábrát, jelzést, tartozékot elhelyezni tilos. Nem kell a kilátást zavarónak tekinteni
a) a belső visszapillantó tükröt;
b) a szélvédő felső részén elhelyezett olyan fényszűrőt, amely a kilátást nem akadályozza, magassága a járműre felszerelt belső napellenző magasságánál nem nagyobb, rajta keresztül a közúti jelzések színe tévedésmentesen felismerhető;
c) legfeljebb 10 cm méretű, a szélvédő alsó sarkában elhelyezett feliratot, ábrát, jelzést, tartozékot;
d) a szélvédő szélén elhelyezett antennát.
Ez nálunk már 20 éve így van!
Elárulok egy nagy titkot, de csak nektek:
97. § (2) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű szélvédőjén, valamint azon ablakain, amelyeken keresztül a vezetőnek az utat és környezetét látnia kell, kilátást zavaró feliratot, ábrát, jelzést, tartozékot elhelyezni tilos. Nem kell a kilátást zavarónak tekinteni
a) a belső visszapillantó tükröt;
b) a szélvédő felső részén elhelyezett olyan fényszűrőt, amely a kilátást nem akadályozza, magassága a járműre felszerelt belső napellenző magasságánál nem nagyobb, rajta keresztül a közúti jelzések színe tévedésmentesen felismerhető;
c) legfeljebb 10 cm méretű, a szélvédő alsó sarkában elhelyezett feliratot, ábrát, jelzést, tartozékot;
d) a szélvédő szélén elhelyezett antennát.
Ez nálunk már 20 éve így van!
Grando2010-10-18 11:30:44 // 728
Egy mérés körülményeihez képest ez már bőven sok. Persze attól függ, hogy kinek mi az igerküszöbe. ;)))
Hardy2010-10-18 11:17:25 // 727
Igazából 2 van, ne vegyék le a rendszámot a kameraval és tudjunk eliszkolni! :-) Adjuk meg a lehetőséget magunknak hisz a remény hal meg utoljára :-)
Grando2010-10-18 08:50:25 // 726
Kicsit sok a keretfeltétel. :DD
De amúgy ja. :)))
De amúgy ja. :)))
Hardy2010-10-18 07:44:39 // 725
A jelzonek is van ertelme. Lakott teruleten belul ha bemernek gyorsan elmesz egy mellekutcaba,ha van ilyen. Ha nem autopalyan vagy meg ha kello a tavolsages nem tudjak a rendszamot levenni akkor megalsz es visszafordulsz
mizooo2010-10-18 03:58:54 // 724
Pont arra kellene, hogy tudjam bemértek e :D... Pl.: Van egy egyenes szakas 2 km én a megengedett sebességgel kezdem meg, de jelez a detektor, hogy mérnek figyelek, és ne lépjem túl a határt. Kb. ennyire kellene. Értem én, hogy ha jelez és gyorsan megyek akkor már mindegy. Kb 20-25 e lehet kapni egyet már csak poénból is veszek egyet, amúgy 1 jelzés időben és megvan az ára már annak is. Aztán ha sok pénzem lesz blocker de 100e alatt nincs. üdv
Speed2010-10-18 03:49:28 // 723
Érdekes hogy nálunk az autópálya felhajttón már 110-es tábla van, az elejétől. 30-as csak ott van ahol tényleg kell. Iskola, sok gyalogos, stb. Itt sokszor mérnek is. Ami rossz hogy autópályán is csak 120. Na ezt a 70% nem tartja be. Ergo nem s tudják betartatni nagyon. Nem is mérnek. Autópályán Malmö és Trelleborg közöt, az utóbbi 100 balesetből 90 kamionos miatt volt. Hétvégén ha arra kell mennem, akkor álltalában 200 körűl megyek. Kevés a forgalom, és nem szoktak kivágni elém. A másik irányba, Sturup felé már cinkessebb. Ha jól számoltam 20 Km alatt legalább 8 kamera van. Előfordúlt már hogy megállítottak és ejnyebejnyéztek hogy talán egy picit nem kéne sietni ennyire, de még sosem büntettek. De aki bunkó, vagy leáll vitatkozni, annak inge-gatyája rámegy. Akkor 1 km +ért már 60-70 forintnak megfelelő a bünti. Itt is gond hogy sok dolgot nem figyelnek. Pl a lámpás kereszteződéseket. Sokszor látom hogy átrongyolnak a piroson. Irányjelző az valami feláras kiegészítő lehet, mert sokszor látom hogy nem használják. Akinek meg van, az akkor is amikor nem kéne, annyira örül neki. Balra nagy ívben, jobbra kis ívben fogalát nem ismerik. De leszámítva az én esetemet, a gyalogosra figyelnek zebránál. Ha csak közelít felé már meg kell, és meg is állnak. Bár ez nagyobb városokra egyre kevésbé jellemző. Sok a déli balkáni és hasonló "kúltúrájú" bevándorló. Engem is egy ilyen állatfajta ütött el. Összeségében nem rossz, de a németek szintjét nem érik el. Berlin-
Travemünde 1 óra 40 perc, úgy hogy egyszer nem kellett lassítanom, mert valaki elémjött vagy feltartott volna. (istenem, el kellett érni a hajót.:) ) És reggel 6-kor jött meg a pénz a számlámra, a hajó meg 8-kor indúlt. Még tankolni is kellett. Cseheknél lehúzták a kártyámat egy benzinkúton. Mellettünk van egy 2x2 sávos útszakasz, ahol a kutya sem jár éjjel. Sokszor hallom hogy páran ott versenyezgetnek. A rendőr is hallja, de leszarja, mert olyankor csak magukat törik össze. Elég toleránsak a rend őrei.
Travemünde 1 óra 40 perc, úgy hogy egyszer nem kellett lassítanom, mert valaki elémjött vagy feltartott volna. (istenem, el kellett érni a hajót.:) ) És reggel 6-kor jött meg a pénz a számlámra, a hajó meg 8-kor indúlt. Még tankolni is kellett. Cseheknél lehúzták a kártyámat egy benzinkúton. Mellettünk van egy 2x2 sávos útszakasz, ahol a kutya sem jár éjjel. Sokszor hallom hogy páran ott versenyezgetnek. A rendőr is hallja, de leszarja, mert olyankor csak magukat törik össze. Elég toleránsak a rend őrei.
Lacci332010-10-18 00:26:49 // 722
egy kicsit helyesbítek... a gps használata már meg van engedve, vagyis hogy nem ártogathat a kilátásban... ami a többit illeti, az sajnos igaz... tehát ha lejárt autópálya matricád van a szélvédőn megbüntetnek, ha nincs pénzed büntetésre elveszik a jogsidat és 15 napod van rá hogy kifizesd... ha nem fizetsz, megtartsák maguknak... hát igen... ez szlovákia... vagy mint ahogy a szlovákok mondják néha, hogy banánország.
Grando2010-10-18 00:19:22 // 721
Na ezeknek se kell hulyesegert a szomszedba menni... Pedig talalnanak boven itt is. :DDD
Grando2010-10-18 00:13:55 // 720
Jaj, latom, hogy mar nem most irtad ezt a hsz-t, de talan meg nem keso... Ilyen szimpla detektor ketyeret teljesen felesleges venned, mert max arra jo, hogy tudod, eppen mikor mertek meg. Csak adsz a xarnak egy pofont.
A blokkolo mar mas teszta, bar atomtamadas ellen az sem ved. Ugyhogy detektorra ne is szord a penzedet, ha segithetek egy iyen jotanaccsal. ;)))
A blokkolo mar mas teszta, bar atomtamadas ellen az sem ved. Ugyhogy detektorra ne is szord a penzedet, ha segithetek egy iyen jotanaccsal. ;)))
Poló2010-10-17 22:43:46 // 719
Ezt úgy olvastam valahol:
Szlovákiában az idén februárban érvénybe lépett új KRESZ november 13-i
módosításai.
Amire a legjobban felhívnám a figyelmeteket az az hogy:
- tilos a GPS a sofőr látószögében, vagyis a szélvédőn és az első ajtók
ablaküvegein
A törvény nem részletezi a jármű típusát. Ide tartozik az is hogy minden már
nem érvényes matrica mint pl. a tavalyi autópálya matrica is büntetendő ha
még ott van a szélvédőn vagy pl. bármilyen matrica
- kötelező a téli gumi ha az útburkolatot hó réteg fedi és az eddig
érvényben lévő 1,6 mm mélység helyett már 3 mm a kötelező a téligumin
- ha nincs helyben pénz a bírságra, a rendőr a helyszínen bevonhatja a
jogosítványt és ez alól a külföldi látogató sem kivétel, tehát nem tudod
helyben kifizetni a bírságot, akkor a rendőr bevonja a jogosítványodat,
amiről kapsz helyben egy igazolást, ez egy meghatározott időre érvényes, de
csak Szlovákiában. Példaképpen: nem fizetsz, kapsz igazolást hogy bevonták a
jogsit, te ezzel elmehetsz egy bankautomatához, kivehedd a pénzt amit postán
feladhatsz a feltüntetett címre, számlára, de a jogsit csak akkor kapod
vissza ha ez a pénz meg is érkezett. Ez praxban azt jelenti hogy vagy
megreszkírozod és hazamész jogsi nélkül, vagy addig bolyongsz Szlovákiában
míg megérkezik a pénz, majd utána hivatalosan kérvényezhedd a jogosítványod
visszaadását.
- tilos az antiradar, vigyázat, nem csak használata hanem már a jelenléte is
az autóban
Szlovákiában az idén februárban érvénybe lépett új KRESZ november 13-i
módosításai.
Amire a legjobban felhívnám a figyelmeteket az az hogy:
- tilos a GPS a sofőr látószögében, vagyis a szélvédőn és az első ajtók
ablaküvegein
A törvény nem részletezi a jármű típusát. Ide tartozik az is hogy minden már
nem érvényes matrica mint pl. a tavalyi autópálya matrica is büntetendő ha
még ott van a szélvédőn vagy pl. bármilyen matrica
- kötelező a téli gumi ha az útburkolatot hó réteg fedi és az eddig
érvényben lévő 1,6 mm mélység helyett már 3 mm a kötelező a téligumin
- ha nincs helyben pénz a bírságra, a rendőr a helyszínen bevonhatja a
jogosítványt és ez alól a külföldi látogató sem kivétel, tehát nem tudod
helyben kifizetni a bírságot, akkor a rendőr bevonja a jogosítványodat,
amiről kapsz helyben egy igazolást, ez egy meghatározott időre érvényes, de
csak Szlovákiában. Példaképpen: nem fizetsz, kapsz igazolást hogy bevonták a
jogsit, te ezzel elmehetsz egy bankautomatához, kivehedd a pénzt amit postán
feladhatsz a feltüntetett címre, számlára, de a jogsit csak akkor kapod
vissza ha ez a pénz meg is érkezett. Ez praxban azt jelenti hogy vagy
megreszkírozod és hazamész jogsi nélkül, vagy addig bolyongsz Szlovákiában
míg megérkezik a pénz, majd utána hivatalosan kérvényezhedd a jogosítványod
visszaadását.
- tilos az antiradar, vigyázat, nem csak használata hanem már a jelenléte is
az autóban
Kócosw2010-09-29 21:09:21 // 718
tartosberlet is van ? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-29 20:53:16 // 717
nah ez jó ötlet mégis :)
mizooo2010-09-29 20:49:11 // 716
http://bolthely.hu/wellimpex/id/00624_Kiyo_E-255_traffipax_radar_es_lezer_detektor_SCS-103_
ki is néztem egy ilyen készüléket odafigyelve használva megkímélhet egy két bosszúságtól. Nem blokkoló de ha egy kanyar után amit a sebbességhatárt betartva jelez akkor nem gyorsítok :D...
Úgy látom számomra most elérhető áron ez a leg okosabb készülék.
A "Pénzbeszedő"-k nek meg fityiszt!!!!
Üdv :D
ki is néztem egy ilyen készüléket odafigyelve használva megkímélhet egy két bosszúságtól. Nem blokkoló de ha egy kanyar után amit a sebbességhatárt betartva jelez akkor nem gyorsítok :D...
Úgy látom számomra most elérhető áron ez a leg okosabb készülék.
A "Pénzbeszedő"-k nek meg fityiszt!!!!
Üdv :D