Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

Tom122010-05-27 19:34:32 // 3404
:-)
Végre elzárták...
Tom122010-05-27 19:28:57 // 3403
Akkor most rugdossam meg, hogy legyen már vele valami gond, nehogy "füllentős" legyek? :-))
Selmak2010-05-27 19:19:48 // 3402
Sokkal olcsóbban nem fogsz kapni. 10W-60 viszkozitási osztály soha nem volt olcsó, főleg ha magas teljesítményszinttel párosul. Castrol Edge Sport 10W60 pl. 2800 Ft/l.
Selmak2010-05-27 18:34:03 // 3401
Senki nem állította hogy 2.0 TS egy az egyben 2.0 16V fiat motor. Az mondtam hogy az alapok azonosak. Változó szívócső vezérlés meg utólagos módosítás amit bármilyen motoron meg lehet tenni, csak az eredmény kétséges. Sokat nem jelent, mint ahogy vezmod, se feltöltő nélkül.
Botond2010-05-27 17:55:09 // 3400
GEORGE2010-05-27 17:34:00 // 3399
A Cuope-ban max az 1,8 16V-nek van köze a TS 16v-hez.
Abban a 2.0 16v szintén a lentebb leírt Fiat/Lancia motor illetve vam még egy másik 2.0 literes motor benne a 2,0 20V 5 hengeres ezek voltak turbóval ép úgy mint a Fiat/Lancia 2.0 16V

és valamelyik időben a Stilo körüli modellben is

Na ezt megint jól megírtad.....
GEORGE2010-05-27 17:27:27 // 3398
A Barchettában viszont valóban 1.8 TS 16v van módosításokkal, 131 lóerős "csak" a 144 helyett.
GEORGE2010-05-27 17:18:57 // 3397
Ezek szerint te még sose láttál Fiat 2.0 16V-t, mert különben tudnád, hogy köszönő viszonyban sincs a 2,0 TS16v-vel!!!
komolyan nem értem, hogy miért közölsz tényként olyan dolgokat, amikről lővésed sincs??!

A Fiat/Lancia 2.0 16V furata és lökete sem egyezik az TS 16V-vel, sőt ezáltal még köbcentiben sem egyeznek.

Aztán a Fiatnak nincs változó szívócsővezérlése és még sorolhatnám!

Szóval a Fiat/ Lancia 2,0 16V 90 furat és 84-es lökettel van. 1995cm3
A TS 16V pedig 91 furattal és 83-as lökettel. 1970Cm3

Tudom nem szakmabeli embereknek nem számít az 1-1mm, de egy motornál óriási különbségek rejlenek 1-1mm-nél!

Szóval mielött beirkálsz dolgokat javaslom kérdezd meg a Googlét, hátha tud segíteni neked!
És műszaki dolgoknál a láttam az egyik haver szomszédjánál, hogy TS16v volt a Tipoban...nos ezt hagyjuk.

Mert valaki belefaraghatta, vagy csak a csomagtartóban volt......
Viki&Joe1462010-05-27 17:16:04 // 3396
Ebben teljesen egyetértek ! Ha van gond vele nem letagadni kell hanem megoldani,kijavítani,kérdezni attól aki ebben jártasabb,gyakorlottabb.Na és persze max-on legyen az az olajszint ! :-) Azért van a jelölés ! Persze lehet mondani,hogy de még a két jel között van. De nem mindegy,hogy a motor a minimális kenést kapja meg vagy a maximálisat ! Így leegyszerüsítve ! :-)
GEORGE2010-05-27 17:08:15 // 3395
Ha sokat mész min körüli olajjal 160-180-kal nemsokára lesz gondod vele :-(
Beszélgettem márveled erről személyesen is, nem tudom miért nem lehet elfogadni azt a száraz tényt, hogy nem a legjobb motor a TS16v az Alfáéknál?????
Én úgy látom a legjobban azok háborodnak fel ezen akik ilyen motors Alfákkal járnak. Olyan érzésem van, mintha védeni akarjátok a mundért, miközben ez nem lenne feladat, hisz itt senkinek sincs semmi köze ahhoz, hogy milyen lett a TS16v...

Miért legyünk olyanok mint a vw-sek, hogy elhallgassunk bármely hibát?? Az jobb, hogy a PDTDI-sek verik a mellüket, hogy milyen überfasza autójuk van, miközben képes megenni 2-3L olajat 1000-2000km alatt?? Már le is álltak evvel a fajta motorral de csak szűk berkeken belül és akkor is suttogva beszélnek a hibáról a vw-sek.
Aztán aki olvassa a vw oldalt csak azt látja, hogy fasza a gép, megveszi, majd szembesül a valósággal. Ez szerintem rosszabb mintha valaki itt olvas a TS 16V gondokról és nem veszi meg, ill megveszi, de tudja, hogy igényli a gondozást és úgy bánik vele....
Piritu - 1.000.0002010-05-27 16:31:41 // 3394
Nekem is lecserélte a szakszerviz a vezérlést, aztán pár tízezer után beállt egy görgő, mert a nagy szakértők a feszítőt nem cserélték le. Mondjuk nem is szerepelt a számlán.De hát ők a szakemberek, nekik kellene tudni, hogy a szíjjal a feszítőt is illik cserélni nem? Szóval ennyit a szakszervizről és a számláról :-(
Piritu - 1.000.0002010-05-27 16:28:59 // 3393
Egyértelmű, hogy nem szabad nézni a km-t vételkor.
Ellenben marha nehéz karbantartani úgy hogy nem tudod mi mikor esedékes. Pl egy egyszerű gyertyacsere (ami ugye nem kis pénzde csak százezer km-enként). Vételkor egy csomó dolgot automatikusan megcsinál az ember, de egy kuplungcserét pl nem, csak bizonyos futás után "számít" rá.
mesa2010-05-27 15:49:03 // 3392
"Ez utóbbi alól kivételt képeznek azonban azok a karbantartási műveletek, amelyek az anyacég által fedezett garanciák feltételei."

Magyarán: adtak a sz.rnak egy pofont! Ezután is csak oda viheted, ha még garanciális
mreni2010-05-27 15:47:01 // 3391
Most látom hogy akciós a Formula3000-nél a Selenia. 10w-60 Racing 2500/liter
Valaki tud olcsóbban vagy rendelhetem?:P:)
Selmak2010-05-27 15:13:27 // 3390
Vikking 3112010-05-27 13:46:11 // 3389
Hát nekem ez a boxer... A TS-ben 180 van most.
A TS-sel lekopogom, de eddig semmi motorikus galiba nem volt.


Egyébként szerintem is kéne bírniuk még legalább egyszer ennyit a motoroknak...
Selmak2010-05-27 13:21:09 // 3388
Off: Ha már fejlesztések. 2 hengeres multiair. A kilencszáznak mondott köbcentiből arra merek következtetni hogy az 1750 TBi félbe vágva lesz az alap. Vajon újból lesz
Hutyu-hutyu-hutyu naaaamoooostatutitutitutitutituti?
SzJ2010-05-27 13:19:16 // 3387
Igaz ez csak 1,6-os 103 lóerős, de 440.000 km-rel lett leadva. Céges Fiat Marea, de a motor nem volt benne megbontva. Természetesen az előírt szervizek be voltak tartva, 20.000-ként olajcsere, csak Selenia 20K.
Selmak2010-05-27 13:15:38 // 3386
A tied viszont Nord motoros.
vm2010-05-27 13:03:35 // 3385
Én is valószínűsítem hogy nem tekergették az autómat. 11 évesen 238000 km-el vettem.
Az azért nem rossz km/év. 112-nél láncot cseréltek benne, és ennyi.
Hidegen nem pörgetem, olaj mindig van benne, 500-nál beszélünk :)
Selmak2010-05-27 12:52:23 // 3384
Szívó vagy Turbó?
Grando2010-05-27 12:51:29 // 3383
Ja. A japppánok állítólag nagyon tudnak. Ilyen izé... robotokat is gyártanak:

Hát... állítólag... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-27 12:33:27 // 3382
melyik benzines blokk bír ki 4-500e-et generál nélkül ami 2000c3 és minimum 150 ló??? talán a honda...talán
mesa2010-05-27 12:28:17 // 3381
Amikor a mostani autóm mellett tettem le a voksom, az is azért volt, mert előtte leszervízeltette az első gazdája a kocsit, amiről számlát adott az Autóház Budaörs, 6 hónap szavatossággal, így legalább abban biztos lehettem, hogy addig nem esik szét, kilométertől független :)
Azzurro2010-05-27 12:07:40 // 3380
Ez már üzletpolitika, ami nálunk nem ismer határokat.:-((((
Azzurro2010-05-27 12:06:09 // 3379
De a tiéddel nem is volt gond??:-))220.000 km az szép, de én még mindig azt mondom, és írom, hogy ezeknek a motoroknak, nem ennyit kéne ki bírni, hanem sokkal többet a dupláját, generálozás nélkül.:-)))
Vikking 3112010-05-27 12:00:33 // 3378
Nekem talán annyi. De ki tudja. (222.000)
Selmak2010-05-27 11:59:14 // 3377
Fricceknél ez BTK bűncselekmény 2-3 évet lehet érte kapni, nálunk meg szinte kötelező ha normális áron akarsz eladni autót. :(

Szervizeléskor ha kiderül hogy csaltak az alkatrésszel, olajjal, hűtőfolyadékkal akkor ugyanúgy előveszik őket csalás miatt, nálunk meg kizavarnak a szervizből hogy ne lásd mit susmusolnak.
Azzurro2010-05-27 11:47:04 // 3376
Ez sajnos így igaz.:-(((Tipikus magyar betegség az óra visszatekerése:-(((Ezért nem érdemes nézni az autóban lévő kilométert, mert úgy sem annyi van benne.Vagy legalább is nagyon kevés esetben.
Tom122010-05-27 11:17:16 // 3375
Hmmm... Lehet, csak azért, mert a "keresőben" is csak Alfára jöttek ki Twin Spark találatok...
Vikking 3112010-05-27 11:16:20 // 3374
Punto HGT - Barchetta - Stilo 133 lovas 1.8 16V-je az a Twin Spark csak picit megváltoztatva.
Vikking 3112010-05-27 11:15:38 // 3373
Ez így van. Mármint az eleje. Ugyanaz a fityó vas blokk mint ami a fijatokba' volt akkoriban.

(Egyébként nem tudom, hogy ez-e a kérdés, mert szerintem az mindenkinek nyilvánvaló, hogy a 8V TS-hez semmi köze a 16V TS-nek, mivel a 8V pl alublokkos, a 16V vas... Stb...)
Selmak2010-05-27 11:12:57 // 3372
Fiat Barchettaban, vagy a Coupeban előfordult, és valamelyik időben a Stilo körüli modellben is.
Vikking 3112010-05-27 11:12:52 // 3371
Ez most komoly?!
De tényleg kérdezem, hogy nem viccezel-e...

Mert nekem ugyanez volt a tünet, és már a Liqui Moly sem mulasztja el, olajcsere után elhallgatott, de azóta sajnos megint cicereg...
Tom122010-05-27 10:59:20 // 3370
Tényleg nem kötekedésből, de én se Fiat, se Alfa "logót" nem láttam még a motoron, pedig nézegettem pár szögből, csak egy kis AL táblán a Fiat S.p.A. feliratot, de azt sem a motoron.
...meg "8 gyertyás" /Twin Spark/ Fiat sem ugrik most be hirtelen...
Selmak2010-05-27 10:49:54 // 3369
OFF: A 16V TS Tipo motorra épül, Fiat logoval előfordult FIATban is, már csak azért is mert egyik 146 tulaj mesélte egy másik fórumon, hogy motorcserénél FIAT logos TS került bele, ami utolsó csavarig megegyezett.

Japcsik azért elég rendesen nyomultak már akkor is változó szelepvezérlésben, egész extrém liter teljesítményt és/vagy nagyon jó fajlagos üzemanyag felhasználást produkálva. Ez az EURO 3-4 táján ment a levesbe mert a jó hatásfokú égéssel nem lehet produkálni az előírt kibocsájtási értéket.

JTS eleve értelmetlen bukott motor volt. A rétegtöltésű szívómotor a tarajos dugattyúval éri el hogy örvénylés legyen a gyertya körül és ebbe fecskendez be ahol meggyújtható keverék képződik, a teljes töltetre nézve viszont átlagban jóval szegényebb keverék. De ez csak részterhelésen hoz valamit a konyhára, nagy terhelésen rontja a hatásfokot ez dugattyú és égéstér forma. Az Euro 4-5 meg nem tartható ha kihasználod a szegény keverékes üzemmódot, mert megnő a NOx és nincs mellette CO és CH szabadgyök ami reakciópartner lenne a redukciós katalizátorban a nitrogén oxidoknak.
Mike.2010-05-27 10:21:17 // 3368
Sajnos ebben igazad van mert van még bőven ilyen.
Viszont én meg azt vettem észre, hogy egyre többen hosszabb távra gondolva, kezdenek inkább becsületesen játszani és nem simliskedni.
Selmak2010-05-27 10:14:16 // 3367
Suckszervizek nem állnak a helyzet magaslatán... Enyhe kifejezés. Simliskedés , lehúzás magas fokon. Nem ritka amikor a számlán szereplő alkatrész és olaj köszönő viszonyban nincs a belerakottal.
Mike.2010-05-27 09:41:10 // 3366
Így van! És akkor még nem tudjuk, hogy melyik autót ki és miként szervizelte!? Milyen cuccokat építettek bele?!
Piritu - 1.000.0002010-05-27 09:38:37 // 3365
Aztán beszélni kellen e még a kocsik "előéletéről" és a "szakszerű" szervizeléséről is.
Sajnos tapasztalatból tudom, hogy a hivatalos szakszerviz se áll a helyzet magaslatán a karbantatások terén. (lásd vezérműgalibám a 147-nél, EGR a kormosomnál, vagy Erhard 159-ébe tett rossz olaj)
Mi lehet akkor a helyzet az egyéb helyekkel? Tisztelet a kivételnek, de itt az Amore-n olvasottak alapján is elég sok kókler műhely van :-((
Mike.2010-05-27 09:36:27 // 3364
Okés, de ha valaki autót venne, gondolja benéz ide, hogy a rajongók mit írnak és azt látja, hogy megy a fikázás akkor nem kell sokat tovább gondolkodnia egy Alfa vásárlásán.
Amúgy meg én is azt vallom, hogy lehet, hogy nem egy szerencsés konstrukció, és vannak apró hibái, de nem is olyan xar mint ahogyan itt leírják páran. Nekem is lassan 200 van meg és eddig semmi bajom vele.
Tom122010-05-27 09:26:43 // 3363
sajnos, annyi ilyen "tekergető bajnok" van, hogy néha már az igazság is gyanús...:-/
Szerintem ebben ennyi van, ha meg több, akkor annál inkább bizonyított már.:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-27 09:20:34 // 3362
Te a garázsba milyen bértartást fizessek? bal zsebből jobb zsebbe? :P
Föckös2010-05-27 09:18:06 // 3361
a selenia a jó olaj.
20k volt benne, ugyanazt tettünk bele, mint előtte, rá két napra elkezdett ciripelni a hidrotőkém, most meg már úgy csattog,mintha lukas lenne a kipufogó...
Liquid2010-05-27 09:13:24 // 3360
ne légy olyan biztos benne :) csak a bértartás alsó hangon 50-70e ft/ló/hó ebben ált. nincs benne a kaja... :)
Piritu - 1.000.0002010-05-27 09:13:03 // 3359
a gond az, hogy az esetek 95%-ban nem tudod, hogy mennyi km van a kocsidban. Csak a saját tapasztalatom:
- a 146-ot 196.000 km-el adtam el a kereskedésnek, az új tulaj 42-vel vette,
- a 147-et újonnan vettem 3 km-el az órájában, de amikor hozták láttam a tréleren és autópálya matrica volt rajta, szerintem párszor a pesti csávók a kereskedésben leugrottak vele a Balcsira, másért minek kellett volna a matrica?
- a 156-om egy évesen a kereskedésben 20-ról 11,5-re visszatekert órával állt.
Kötelező a tekergetés :-((
Szóval tudjuk, hogy mennyi van az autónkban?
Liquid2010-05-27 09:11:53 // 3358
a 2.0TS-t? ezek hülyék, azzal épphogy nem alulmotorizált :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-27 09:09:13 // 3357
valakinek ez az élete :P
Grando2010-05-27 09:05:55 // 3356
Még szép! De 1-2 krumplibogár csak fikázni meg veszekedni jár ide. :))
Tom122010-05-27 09:05:03 // 3355
...de kell neki istálló, gyógyszerek, naponta több óra "karbantartás", stb... Szóval én inkább cserélem a nyomorult Bosch LMM-t 2 évente.:-))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak