Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

ChrisVaughn2013-08-22 14:05:58 // 5254
Üdv!
Van egy 2.0JTS GT-m, lassan elérkezek az olajcseréhez, 143e km van az autómban, amióta nálam van ez lesz a második olajcsere. Előzőleg Selénia Racing 10W60 került bele, ám böngésztem valamelyik nap a beállításokat a computerbe és az autó 10w40-et ajánl. Szóval elbizonytalanodtam, mert eddig úgy tudtam hogy a 60-as ajánlott a jts-nek?! Valaki meg tudna cáfolni vagy erősíteni, hogy jó-e a 60-as vagy inkább cseréljem 40esre? Köszi.
Rolcho2013-07-23 16:55:21 // 5253
Nálam tavaly a rossz benzinkúton tankolt üzemanyagtól volt szép "csörgő" hangja. ha másik kúton, vagy magasabb oktánszámút tankoltam, nem volt...
Tuningman2013-07-23 15:10:53 // 5252
2500-nél kapcsol. De ez nem változtat azon, hogy rossz a vezmód.
Ilyen nyári melegben szépen tud csörömpölni:)
Liquid2013-07-23 13:22:03 // 5251
a vezérlésmódosító nem 2000-nél "kapcsol", tehát az más hang
Benz2013-07-23 13:06:36 // 5250
Igen ! Csörgő hangja nincsen , a vezérlésmódosítót hallani hogy 2000 felett " bekapcsol" mert megváltozik a hangja kicsit. Hidegindításnál is van néha az a jellegzetes hangja a vezmódnak. De ez a csörgő hang ez csak terhelés alatt és meleg motornál jelentkezik.
6UR202013-07-23 13:02:57 // 5249
Üresen akármilyen fordulaton túráztatod nincs semmi hangja sem? Hidegindításnál, alapjáraton sem? Csak menet közben?
Benz2013-07-23 12:57:27 // 5248
Akkor ha nem a vezérlésmódosító akkor mi csöröghet benne? Szerintetek? Jellemzően meleg motornál 2000- 3000 fordulatig de csak gyorsításkor. ha üresen van pörgetve semmi. Amúgy igen Diesel hangja van alapjáraton , nagyon
Liquid2013-07-23 12:04:25 // 5247
ha a vezérlésmódosító csereérett azon nem segít semmi.
Dízelhangja van?
A vezérlésmódosító akkor zörög ha nincs meg egy megfelelő olajnyomás, ha kezd elszaródni akkor csak hidegindításkor 1-2 másodpercig kerreg, aztán ha már nagyon kivan akkor alapjáraton dízelhangú, de magasabb fordulaton már nem.
Szóval nem is biztos hogy azzal van gond
6UR202013-07-23 12:00:13 // 5246
Sztem a vezmód működési elvét tekintve kb annyit fog érni neki mint a szenteltvíz :) Viszont más zajokra, hidrotőkének lehet h használ.
Benz2013-07-23 11:52:50 // 5245
ÜDV!

Egy autószerelővel meg nézettem a motort hogy még is mi csörög benne bizonyos fordulaton . Ő azt mondta hogy a vez mód valószínű, kicsit kopottabb és mielőtt szétszednénk próbálja ki valami adalékanyagot , hátha. Ő ezt a Liqui Moly Visco Stabil - t ajánlotta. Mi a véleményetek használhat csendesebbé teheti kicsit a motor zajt?
[k i z z o]2013-07-14 15:25:51 // 5244
Legközelebb inkább kérdezd az időjárásról:)
Tuningman2013-07-14 15:06:04 // 5243
Én a Matryx-ra szavaznék, általában a 6 sebességes váltokba használjuk de hibátlan az 5 sebességesbe is. Jóval strapabíróbb olaj és -10-ben is reccsenésmentesen tudsz váltani:)
GTPeti2013-07-14 14:46:23 // 5242
Ez akkor is hülyeség. Elég csak belenézni az eLearnba és áttanulmányozni a JTS motorhoz tartozó oldalakat. Megkockáztatom, hogy ez az "olajelégetős" ismerős ezt nem tette meg.
Jack2013-07-14 14:36:58 // 5241
Ezt tudom, furcsának találtam, mégis ezt a magyarázatot kaptam mikor az olajfogyasztással kapcsolatban próbáltam tudakolódni. Ellentmondásos emissziót javítani plusz olaj elégetésével.... Tanult, gyakorlott autószerelő volt, ezért nem vonhattam kétségbe az állítását. Mondjuk 30 év rutinnal s lehet marhaságokat összehordani....

És nagyon hiányzik a kétütemű "illata", ha már felhoztad:).
Dante2013-07-14 12:36:01 // 5240
Sziasztok! Váltóolajat akarok cseréltetni a gépen (2.0 JTS).
Használati szerint Tutela Car ZC 75 Synt vagy Tutela Car Matryx mehet bele. Szerintetek melyiket érdemesebb belerakni? Mi különbség van a két váltóolaj között?

Köszi előre is!
6UR202013-07-14 00:22:30 // 5239
Ezért is lesz megbontva :) (olya nincs h nincs....akkor van.....)
[k i z z o]2013-07-14 00:13:10 // 5238
A 12V nagy beteg = V6TB, a 24V is hajlamos rá, bár tény, hogy sokkal ritkább.
Tuningman2013-07-13 22:48:12 // 5237
De akkor csak nyugdíjast tudsz majd hozni, mivel a TS-eket nem ma fejlesztették ahogy a JTS se egy friss dolog, legalábbis a Powertrain-hez képest.:D
Az öregek pedig köztudottan feledékenyek:D

de azért van remény:)
GTPeti2013-07-13 22:29:25 // 5236
Haleszt/Tedit/... is megitatnánk és akkor lenne tolmácsunk is. :))
Tuningman2013-07-13 22:28:58 // 5235
Nálam nem eszi és van kettő motorom is, egyikben 175 a másikban 179ezer km. van.
Én még nem találkoztam olyan 24V-vel aminek olajproblémája lett volna.
Lehet, hogy TB-re gondoltál? Ott lehetnek érdekes dolgok.
Liquid2013-07-13 22:12:21 // 5234
ez lemrossz ötlet, de valaki olyat aki TS-ügyben kompetens, megitatnánk pálinkával és lehet hogy még őszinte is lenne :D
Liquid2013-07-13 22:11:32 // 5233
na az már nemjó :(
Liquid2013-07-13 22:11:08 // 5232
nemhiszem hogy beengedne, mert az elégetett motorolaj nem a legkörnyezetkímélőbb dolog, gondolj csak a Trabantokra :)
GTPeti2013-07-13 22:10:46 // 5231
Milyen lenne már egyszer egy rendezvényre elhozni egy olasz motormérnököt... B)
Liquid2013-07-13 22:09:38 // 5230
10e-renként fél liter sztem simán belefér, az még nem is nevezhető olajfogyasztásnak :)
Jack2013-07-13 20:55:01 // 5229
Valószínű erre gondolt ő is, ismeretes más közvetlen bef. motor ami ugyan így eszik olajat (pl.a messze földön híresen igénytelen toyota 1.8-as is úgy tudom). Itt a mennyiség a kérdéses és az hogy mennyi az elfogadható és a gyár mit ad meg. A BMW M5-nél volt hasonló gyári olajfogyasztás megengedve, 1l/1000km. Elég sok motor purcant ki kenési elégtelenség miatt, mert sokan nem vették komolyan az adatot.
[k i z z o]2013-07-13 20:44:35 // 5228
Your vehicle may, would need some more engine oil...


6UR202013-07-13 20:14:13 // 5227
Szvsz akkor sem normális a kíméletes használat mellett az 1000km/5dl olaj fogyás. Egy pár szerelőt megkérdeztem és mind azt mondta h legfeljebb 10000 km-en normális amit meg a gyár ír az csak azért van h amíg a garancia tart addig véletlenül se keljen nekik hozzányúlni a motorhoz+a katalizátornak sem használ az olaj...
GTPeti2013-07-13 18:24:20 // 5226
"beenged egy "kevés" olajat a munkaütembe" Ez szerintem nettó hülyeség.
Az, hogy a közvetlen bef. miatt egy kicsit több olajat eszik, mint egy hagyományos bef.-es, az inkább megállja a helyét. (Mégsem ez teszi ki a fogy. nagyrészét.)
Jack2013-07-13 18:22:14 // 5225
A JTS motort állítólag (ezt hallottam), hogy a környezetvédelmi előírásokat teljesíteni tudja, beenged egy "kevés" olajat a munkaütembe. Nem tűnik túl logikusnak plusz olajat égetni a jobb euro értékhez, de nem tudtam megcáfolni az állítást.
Egyszer odajött hozzám egy volt SPQR-es szerelő, megismerte a kocsit, ő szerelte a garancia idő alatt. A gyári garancián belül 0,75l/1000km-es olajfogyasztásig hozzá sem nyúltak a JTS motorokhoz, mondván ez teljesen normális! Ráadásul az egyik legkényesebb berendezés a jó olajra, a gyári ajánlást szereti csak. Mivel a racing olaj az arany árával vetekszik, ezért nagyon sokan ezen akartak spórolni. Ez meg is látszik a ma piacon lévő JTS motorok állapotán(az enyém sem kivétel). Városi/kíméletes használat mellett valóban teljesülhet egy viszonylag jó állapotú motornál a gyári 0,7-1l/1000km, de autópályán ez extrém módon megugorhat.
6UR202013-07-13 15:57:15 // 5224
Bocsi vmit félreértettél vagy félreírtam. Eddig raktam bele 10 ezret az olajfogyasztásom pedig sajnos 1000 km-en értendő kíméletes használat mellett :S
Grando2013-07-13 15:53:55 // 5223
Jaj, csak azt ne! :(((
[k i z z o]2013-07-13 15:46:34 // 5222
A V6 is eszi:(
vm2013-07-13 15:38:57 // 5221
A TS motoroknál köztudott, hogy ha elrugdossák, eszegetik az olajat. Hogy miért, azt majd valaki megszakérti.
GTPeti2013-07-13 15:38:02 // 5220
3-5dl 10ekm alatt? Szerintem a motorodnak semmi baja nincs.
Még nem tudom, hogy az enyém mennyit eszik, de előreláthatólag ennyi meglesz. 50ekm-nél valószínűleg eddig is kíméletesen használva.
6UR202013-07-13 15:33:56 // 5219
Nekem akkor is elmegy az a 3-5 dl ha nincs kergetve (3500-4000 alatt elváltok, hidegen ennek a fele) sőt a 10000 km alatt amit én tettem bele tartósan nem is volt kergetve lehet akkor több is lenne, ezért is lesz szétszedve....
Liquid2013-07-13 15:04:50 // 5218
kb. így lehet ahogy mondod (írod)
Liquid2013-07-13 15:03:25 // 5217
mit értesz magas fordulatnak? a tartós 6000-et? Mert a közig bírságolás előtt él általában 170-180 körül közlekedtem a 156-tal és ot már 5500 körül volt, mégse evett olajat.
De valszeg ez a kisebb hányad, a többségnél fogy az olaj ha kergetve van.
A többi okra én is kíváncsi lennék.
Kazes☻2013-07-13 14:02:49 // 5216
Jééé, ez még van?! Én utoljára (pár évtizede) még mint ProLong láttam, de sosem használtam. :)
pb_2013-07-13 13:55:35 // 5215
Ha utána olvasol a TeleSport motor feyezetben, +tudod.))
pb_2013-07-13 13:54:46 // 5214
Igen, igen az autópályás haxnálatnál diffundálódik vixxa némi anyag a motorba.DD
GTPeti2013-07-13 13:38:13 // 5213
Tuningman2013-07-12 23:43:50 // 5212
Ez egy olyan kérdés amire tökéletes választ talán sosem fogunk kapni:(
Találgatások persze vannak és elképzelhető, hogy valahol ott van az igazság is.
A JTS ahogy a TS is pörgős motor 7ezerig leforog. A többi hasonlókategóriás motorokhoz képest jóval nagyobb teljesítménnyel bírnak. A nagy teljesítmény mindig valaminek a rovására megy, ebben az esetben valószínűsíthető, hogy az olajfogyasztás a következmény.
Ehhez még hozzájön, hogy aki Alfát vesz az szereti a sportos élményteli vezetést ezért küldi is rendesen. 2500-as fordulaton ugye nem lehet élvezkedni, annál jobb minél többet forog a motor.
Persze mindez kopásokhoz vezet, ahol nagy a hézag ott szökik az olaj.
Talán az anyagminőség és a beszállítói alkatrészek nem minden eseteben jó minősége is lehet oka a túlzott olajfogyasztásnak.
Ezért is lehet jobb választás egy V6:) ( csak itt a benzin fogy )
droberto2013-07-12 22:40:03 // 5211
A magasabb fordulatszám tartományban használattól.
GTPeti2013-07-12 22:31:59 // 5210
Az engem nagyon érdekelne, hogy mitől kezd el annyira olajat enni egy (J)TS, amennyire érzékeltetitek a cartárs autójával kapcsolatban. A hidegen hajtástól? Vagy mitől?
GTPeti2013-07-12 22:27:53 // 5209
Az a baj, hogy, ahogy mondtad te nem hajtottad meg az autót (mondjuk pályán), mikor beletöltötted. Pedig egy hosszú pályázást célszerű megejteni. Nálam is kellett egy kis idő (min. 1000km), hogy legyen valami hatás. (Ami nem az olajfogy. csökenntése volt, tekintve szerencsére ilyen szempontból jól állunk. Bár egy icipicit a JTSem is fogyaszt.)
Imyx2013-07-12 21:06:01 // 5208
Igen, igazad volt :-).
Ékszij2013-07-12 21:03:42 // 5207
Sziasztok!
Gnolorp-ot használt már valaki ?
Tuningman2013-07-12 20:01:54 // 5206
Remélem még emlékszel amikor írtam neked, hogy a motorodba felesleges belerakni mert nem lesz hatása. Túl volt a motorod azon a ponton, hogy használjon neki.

A legtöbb ember sajnos felkészületlenül használja és amikor nem jön a hatás, miért is jönne egy szanaszét hajtott motornál, akkor meg fogják a fejüket.

Egyértelmű, hogy nincs olyan anyag ami betöltése felérne egy generállal.
Imyx2013-07-12 17:56:33 // 5205
Ez természetes, ideje volt beszámolnom róla :), már többen kérdezték.

Tény, hogy a fizikát nem lehet megqrni ;-).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak