Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

Jack2013-07-12 17:43:25 // 5204
Semmi esetre sem akartalak kellemetlen helyzetbe hozni,de jobbnak láttam ha az info első kézből jön és nem "valaki mesélte". A jó dolgok mindig mással történnek:). Másnak bejött a dolog, itt valahogy nem működik a kémia.

Az inkább a baj ezekkel, hogy megy a csodavárás, bízunk benne hogy majd a következő ígéret beválik, de nem. Nem lehet egy kopott motort/alkatrészt kocsikenőccsel feltámasztani. Amelyik alkatrész elhasználódott (motor,váltó,kormánymű) arra szenteltvíz kell és mehet a temetőbe,nem a balzsamozás meg revitalizálás:).
Imyx2013-07-12 16:48:42 // 5203
Kösz ;DDD.
Nálam sajnos semmit se használt :))), de tényleg, azért is nem hangoztattam a dolgot :). De ha már így felhoztad a témát :-). Utána olvastam, a legtöbb embernél semmit se csinált a Xado Stage 1 motor revitalizáló, ezt Kiko CarTárssal is beszéltük. Viszont nagyon dicsérik a többi adalékanyagukat, több lépcsős motor revitalizáló, automata váltó, szervó, stb. Én még nem adtam fel a harcot, ami a Xadot illeti, de még várok egy kicsit, meg kell emészteni, hogy a Stage 1 "nem jött be" :). Az ára miatt is :)).
Viszont a 10w60-as olajuk nem lehet rossz, itt, az Amoren is használják, - a Liqui Moly 10w60 után szerintem kipróbálom én is! ;-).
Jack2013-07-12 15:31:12 // 5202
Imyx rakott a JTS-be Xado-t teszt jelleggel. Kíváncsi volnék mit tapasztalt vele. Az ő motorja ideális tesztalany:)!
süsnye2013-07-12 10:41:48 // 5201
meg is néztem milyen xado termékek vannak..
ilyen design-nal nehéz lesz sztem hódítani, ha csak nem a plaza cicák a célközönség :))
Honnan jöhetett a designer? A garnier-től? :)

(ez nem személyeskedés, kizárólag a termék csomagolását véleményeztem :) )
Kareszka19842013-07-12 10:01:25 // 5200
könyvében amúgy írja :)
Kareszka19842013-07-12 09:59:25 // 5199
kennyen :D ára! :D Karesz voltam, idén 29 :)))
Kn[.]xX2013-07-12 09:46:56 // 5198
váltóolajra valakinek valami típusa, ötlete, ára?:) köszi! (1.8TS)
Ofi2013-07-12 09:29:14 // 5197
Részemről semmi akadálya, hogy partneri kapcsolatban maradjunk. Azért írtam csak mert úgy éreztem átléptél egy határt ami neked is árthat. Én soha senkit nem bántottam vagy szídtam akár magamban is azért mert nem Seleniát használ. Minden amit javasolni szoktam az saját tapasztalatom szerint mondom més semmit nem javasolnék ha én nem raknám be nyugodtan a saját autómba. Ha meg új terméket hozunk be azt is meg szoktam mondani, hogy nincs tapasztalatunk vele.
Az Alfák szídásáért én is haragszom és arra hamarabb reagálok.
Sok szerencsét.
Üdv
Tuningman2013-07-12 03:06:09 // 5196
Azt hiszem most igazad van ebben az olajtémában. Lehet túlzottan is őszinte voltam és ami a szívemen az a számon. Ezt úgy értsd, hogy ha például valaki szidja az Alfákat akkor én biztos, teljes vállszélességgel kiállok az Alfák mellett. Valahogy ilyesmi történt itt az olaj témában is. Ment a vita és a végén úgy éreztem, hogy itt semmi nem számít csak hogy bele tudjanak kötni az emberbe és megpróbálják megmagyarázni, hogy miért nem jó az amit sosem próbáltak, sosem jártak utána.
Én úgy gondolom a jót meg kell osztani másokkal, hogy nekik is jó legyen. Nem tudjuk erről az egészről ki mit gondol itt, mivel már szinte senki nem mer ide írni, mert félnek a retorzióktól.
Amúgy a saját véleményeim az olajokról minden esetben tapasztalat útján jönnek létre, amit nem próbáltam vagy használtam arról nem szoktam véleményt mondani.
Erős volt a meghatározásom a gyári olajokról elismerem, főleg, hogy nekem sem célom senkit megbántani.

Nem azt írtam, hogy nekem nincs fiatal autóm hanem, hogy a többségnek nincs. Persze per pillanat ez rám is vonatkozik. Ennek az volt a lényege, hogy Erhard szerint a kopott motorokba viszik a Xadot és nem az fiatal autókba, tehát e szerint itt volna rá szükség.

Remélem a jövőben is megmarad a jó partneri viszonyunk:) Üdv.
Ofi2013-07-11 23:34:40 // 5195
Lehet, hogy nem tűnt fel én soha nem mondtam sem neked sem másnak, hogy csak a Selenia a jó olaj a Fiatba. Mint írtam a véleményemet pont azért tartom meg magamnak mert senkit nem akarok megbántani. Igyekszek mindenkinek tiszteletben tartani a véleményét, de még egyetlen olajra sem mondtam, hogy sz......
Ha másért nem az éveim miatt is tényleg találkoztam már sok úgynevezett csodaszerrel amiről évekkel később derült ki, hogy legalább annyit ártott mint amennyit használt, de én látatlanba még az általad használt olajra sem mondom, hogy sz...
Azért írtam mert amit leírtál egy okos ügyvéd elég sokat le tud húzni rolad.
"Azt hiszem itt a többség nem pár éves több milliós autókkal jár, hanem csak pár százezres több mint 10 éves autókat birtokolnak."
Amit pedig írtál, hogy neked nincs fiatal autód nagyon sajnálom, de elárulom ha csak most lennék vállalkozó nekem sem lenne, ez meg az én bajom.
Különben Üdv.
Liquid2013-07-11 23:03:02 // 5194
biztosan igazad van, mert nem értek hozzá, de ha a fejed tetejére állsz akkor is ámeriken márketing szagú a beszéded, és ezt már beskatulyáztad az elején is a minden más olajok fikázásával. Innentől kezdve mondasz amit akarsz, lehet hogy a Xado nem szar, de tuti nem fogom kipróbálni, meg még sztem sokan mások se...kb. így néz ki a "rosszul elsülő marketing"
Biztos fantasztikusan jó, de valahogy nem tudod bizonyítani... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-11 15:18:26 // 5193
nem tudom, hogy Te észrevetted e hogy mindig csak nálatok döglenek ki az autók a gyári olajaktól ...én félnék oda menni ezek után ...máshol miért nem? a fos ford olajoktól pl, nem is kell messzire mennem kb 10m-et mögöttünk elmaradnak a rémsztorik...
Az opeles emberkédnek tán a vezetési stílusán kéne változtatni bármelyik olajat felégetem neked 8e km alatt...vagy tömegesen jöttek az opelesek? érdekes itt szfváron nem jönnek vissza hogy megégett az olaj adjunk másikat lehet más az éghajlat....
részemről ennyi tán, további jó sztorizást, szarozást és istenítést :)
Tuningman2013-07-11 15:14:39 // 5192
Neked is szól! Nekem nem kell reklám, nem hirdetem magam itt !!!!!!!!!!!!
Nem kell küzdenem !!!!!!!!!!!!!!!!!
Szabad véleménynyilvánítás van, szólásszabadság. Már nem a régi rendszerben vagyunk.:D
Ki kéne ide írni, hogy mátol a törvény a selénia csak arról lehet beszélni és csak azt rakhattok a motorjaitokba, másról nem beszélhettek mert akkor hülyék és hozzánemértő buta emberek vagytok.:D Röhely:D

Ami nagyon fontos! Nem szándékom rontani a boltotokat, főleg, hogy ismerjük egymást.
Tuningman2013-07-11 15:05:17 // 5191
Nem tudom, hogy észrevetted-e de én nem emlegettem a Xadot már jó ideje és ezután sem fogom, pont az ilyen emberkék miatt. De ha valaki úgy alkot róla véleményt, hogy sosem próbálta, annak azért elmagyarázom szívesen.
Én sosem hirdettem itt magamat, hogy vegyétek tőlem, nincs rá szükségem, nem vagyok rá szorulva. Szóval ez a marketing dumázás a részetekről nagyon nem állja meg a helyét sokadjára sem.
Azt hiszem itt a többség nem pár éves több milliós autókkal jár, hanem csak pár százezres több mint 10 éves autókat birtokolnak.
De nem a fémkerámia a lényeg a számomra hanem az olajuk minősége ami igen csak kiváló, szóval a milliós vasakba is kimondottan tökéletes választás de mindegy.
Az opel 5w-30-as olaja a legutóbb úgy felégett 8ezer km alatt, hogy az ügyfél nem éppen boldogan kérdezgette miért van égett szaga a motorjának. Orvosoltuk a bajt, már nem írom, hogy mivel de azzal és azóta nincs égett szag és az ügyfél is megnyugodott.
Nem elég ám árulni valamit, használat nélkül nem lehet tapasztalat. Röpke 20évet töltöttem eddig aktívan a szakmában, tehát bőven van tapasztalat, milyen a jó olaj.
Ki mondta, hogy az Edge az vacak?
5 évig Fordoztam, sőt saját nemzetközileg is bejegyzett klubnak voltam az alapítója és még ennek tetejébe versenyeztem is velük, szóval nem kell bemutatni de soha sem raktam bele a gyári olajat, kizárólag RS-sel mentek azokban az időben és marhára nem hiányolták a gyári adalékolást.
mreni2013-07-11 13:17:06 // 5190
nem is kell ;)
Ofi2013-07-11 11:46:11 // 5189
Ne foglalkozz vele. Nézd meg mit küzd azért, hogy reklámozza magát. Légy tekintettel ere is. Habár az,hogy le.. más olajokat az nem is tisztességes és ráadásul butaság és nagyfokú tudatlanság is.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-11 08:40:11 // 5188
ez így ebben a formában nem igaz az opel 5w30 olaja nem szar meg nem is olcsó a Fordba meg csak a saját szarjukat lehet mert úgy adalékolják , nekünk 2 ford szerelőnk is van csak gyári olajat használnak Transitokban simán benne lakik a 400-600e km és érdekes módon mennek....meg a benyás kókuszok is
A Total sem szar gyári olaj, Edge sem ...sorolhatjuk még..
Ez a marketing duma kezd kicsit nyőgvenyelős lenni...tőlünk is sokan viszik a xadot de semminek sem a gyári olaja, jah és leginkább a 10-15 éves autókba viszik a kopások miatt ...
Tuningman2013-07-11 02:47:51 // 5187
Ráhibáztál.:) Szinte minden gyári olaj az.
Opel olaj, egy kalap sz...r, Ford olaj dettó, Total sem különb és még sorolhatnám.
Ezek mindegyikét sikerült kipróbálnom, persze nem Alfában és borzasztóak voltak.
Talán az Elf az ami jó mint gyári olaj.
Abban igazad van, hogy jobb olajmárkák is teljesen megfelelőek mint pl: Motul
De árban, minőségben nálam a Xado vált be. Nem nagyon szoktam mostanában emlegetni mint márkát, mivel pont az ilyen csodaolaj és társai szlogenekre nincs szükség szerintem, mivel ezek teljesen téves képzetek. Amúgy kizárólag olyan emberkék véleményezik így a Xadot, akik még sosem próbálták ki. De akkor nem értem, hogyan lehet valakinek bármilyen véleménye róla ha sosem próbálta.
Egy jobb minőségű olaj 10-12ezret bír, míg a Xado gyártói garanciát vállal az olajára 15ezer km-ig. Azért ez mégiscsak valami.:)
Arról nem is beszélve, hogy nagyon megtáltosodtak azok az autók amik Xadoval mennek, a motor abszolút elcsöndesedése pedig már csak ráadás.
És nem csodaszer csak egy fantasztikusan jó olaj:)
Liquid2013-07-10 23:05:19 // 5186
továbbra sem bízom az adalékokban
pb_2013-07-10 22:53:31 // 5185
1x volt, hol nem volt...)
GTPeti2013-07-10 21:24:42 // 5184
A Xado nem csodaszer, de ha van olyan jó, mint a Rimet (ami nagyon valószínű, mert még nyugaton is egyre kedveltebb), akkor magad is meglepődnél a hatáson. B)
Liquid2013-07-10 14:51:43 // 5183
minden gyár ilyen hosszú periódust ír elő, ezek szerint minden gyári olaj szar?
Természetesen a teszkós olaj csak túlzás volt, de sokkal fontosabb a megfelelő olaj, kellő időben történő cseréje mint a csodaolaj használata túl hosszú ideig.
Igen valóban fontos az olajminőség, de nem kell túlmisztifikálni, bármelyik "nevesebb" olajcég terméke megfelelő szerintem.
A Xado nem csodaszer? :)
Tuningman2013-07-10 02:53:34 // 5182
Sajnos ez is tényező a magyar autójavító iparban de remélhetőleg megérjük egyszer, hogy ez ne legyen tényező.
Tuningman2013-07-10 02:48:08 // 5181
Az abszolút igaz, hogy semmilyen olaj nem bír ki 30ezret de még 20ezret sem.
Azért én teszkós olajat a motorom környékére sem vinnék, nemhogy még bele is öntsem.
Már régebben tárgyaltuk az olajtémát, természetesen olyan sosem lesz, hogy mindenki egyhangúlag ugyanazon a véleményen legyen.
De amikor csak lehet, én mindig ki fogom hangsúlyozni az olajminőség fontosságát mert ha nem jó az olaj akkor cserélheted 100méterenként is, úgy is ártani fog minden cseppje a motornak.
Hidd el ha a gyár megad egy ilyen irreálisan magas csereperiódust akkor a saját olaját is gátlástalanul hanyag minőségben fogja előállíttatni mivel neki nem érdeke hosszú távon jó terméket előállítani csak legyen neki minél olcsóbb és adjon el minél több autót.
Képzeld el ha csúcsminőségű olajat ajánlana a gyár a motorjaihoz, nem volna meghibásodás, 1millió km-t tudna futni, akkor nem lenne vevő senki az új autóra.:)
Nem csak azért sarasodik ám az olaj mert sokat futott hanem a nem megfelelő minőségétől is szépen ápolja fekete masszával a motort.:)
Amúgy csodaszert sosem teszek motorokba csak jó minőségű olajat ami csodát tesz a motorokkal.:)
Liquid2013-07-09 21:51:24 // 5180
hát ez is benne van a pakliban, remélem folyamatosan csökkenő súllyal
Liquid2013-07-09 21:50:35 // 5179
Amúgy meg a baromság a hosszú periódus, mert szerintem egy teszkós olajjal se lenne baja ha mondjuk 3000-enként cserélnék, de 30k-t semmi se bír ki az tuti.

"Talán most elgondolkodnak a hitetlenek és a "gyári olaj a legjobb a motornak fanatikusok" , mit is tesznek valójában a motorjaikkal."

Nem a gyári olaj a baj hanem a hosszú periódus, bár ez se mindig igaz. Pl. ha full autópálya egy indítással mondjuk mindig 1000km akkor simán jó lehet a 30k, de ha 3km-re jár melózni akkor a 15k is sok.

Szóval tehetsz bele bármilyen csodaszert hosszútávon nem lesz jó.
Liquid2013-07-09 21:46:52 // 5178
ott volt a cikk végén a válasz, addig megy amíg a garancia érvényes, a tulajok java része utána úgyis cseréli, a többi meg le van kakilva ez a mai kapitalizmus :)
Selmak2013-07-09 20:25:36 // 5177
3. tényezőt, a szervizek olajpancsolását és csak papíron lecserélt olajat se felejtsük el.
GTVili2013-07-09 20:24:22 // 5176
Egy másik (hifis) fórumon is ez a téma....van,aki büszkén hirdeti,hogy a rizsrakétájában 50ezrenként cseréli az olajat....egészségére! :-)
Tuningman2013-07-09 20:19:27 // 5175
Ez nem új keletű dolog. Már régebben kifejtettem erről a véleményemet.
De nem csak a magas csereperiódus a probléma hanem a silány minőségű olajok használata és ennek a két tényezőnek a megvalósulása az ami ide vezet.
Talán most elgondolkodnak a hitetlenek és a "gyári olaj a legjobb a motornak fanatikusok" , mit is tesznek valójában a motorjaikkal.

Amúgy a cikk íróval nem értek egyet mindenben, mivel ha jól megkergetik a motort néha és nem csak a városban tötyörésznek vele akkor nem igazán lesz koromlerakódás sem az égéstérben, így felesleges mindenféle adalékot önteni az üzemanyaghoz.:)
GTPeti2013-07-09 18:52:11 // 5174
Hogy is volt az a "a gyár tud mindent a legjobban" dolog?

A 30 ezres olajcsereperiódus tényleg jó dolog. Kérdés, hogy kinek.
meidl2013-06-27 22:24:38 // 5172
Sziasztok

85-ös GTV6-ba milyen olajat ajánlanátok?
Most Selenia HPX van benne, én Selenia 20K-ra gondoltam helyette.
180 e km van benne.

Köszi
Attila
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-26 16:35:31 // 5171
ezért jó a kicsi kiszerelés azt drága játék hamisítani
6UR202013-06-26 16:31:14 // 5170
Ez mi gusztustalan.....sokan meg csodálkoznak h megfő a verda pedig ne gyilkolják :(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-26 15:45:34 // 5169
no még is csak van forgalomban hamis Castrol 5w30 és Mobil 1 5w30 olaj de csak is hordós kiszerelésben, mindenki legyen résen, amúgy 15w40-es van a hordókban :(((
Bomi2013-06-26 13:34:54 // 5168
Hali,
Pont ezt tárgyaltuk a "szerelőműhely"-ben:

http://www.alfaamore.hu/forum/szerelomuhely#16277704
Ofi2013-06-26 11:35:02 // 5167
Fölösleges bele, de kárt nem fog okozni legfeljebb jobban fogja csipegetni.
téglaci2013-06-25 22:27:26 // 5166
köszi a fáradozást a válasszal:)
üdv.
téglaci
Jack2013-06-25 19:19:20 // 5165
Így sikerült...:) De nincs gondom vele azóta sem,szerencsére;).
mreni2013-06-25 19:11:10 // 5164
jól gondolod,mehet bele nyugodtan ;)
téglaci2013-06-25 18:12:24 // 5163
Sziasztok!
1,9TD be selenia turbo diesel 10w-40 helyett selenia wr5w-40-et adtak.Én úgy gondolom nem probléma ez , de mi a Ti véleményetek?
köszi
téglaci
Tuningman2013-06-25 02:36:48 // 5162
Én anno a GR N2-es zsigámban használtam Botondot 20W-50. Ment is vele hibátlanul de az egy versenymotor szerűség volt.
A Te motorod is már igen messze van a gyári motortól és annak bármiféle értékeitől.
Akiket említettél, Ők is versenymotorokban használják az általad említett olajokat. Én a Motul 300V-re voksolnék ha épp lenne egy komolyabb motorom:)
De ugye itt általában mindenkinek gyári, sokat futott motorja van. Ezekbe hosszútávon 20W olajat szerintem nagy hiba volna használni, mivel ezeket a motorokat nem ilyen sűrűségű olajokhoz méretezték. A hidrotőke főleg nem szereti. Ezt főleg a 97 után gyártott motorokra értem.
Amúgy a Xado itt tényleg nincs túlmisztifikálva. Azért az érdekes, hogy egyre több blogban lehet olvasni róla és jókat írnak. Amcsik is szeretik:) Én is, a TS is, a V6 is, a JTD is, mármint az enyémek:))
pb_2013-06-24 22:48:17 // 5161
Ettől tartok én is.))
Dévid2013-06-24 22:43:38 // 5160
Akkoriban még úgy gondolták az a szükséges és elégséges olaj hozzá. A tapasztalatok később azt mutatták, hogy ez nem így van. :)
WarbiRunner (Gyuri)2013-06-24 22:42:55 // 5159
A Castrol Magnatec-re nekem is fintorgott a TD egyből, ette. Azzal valami nem kerek. Mellesleg komoly a téma tényleg :-), azonban a viszkozitási tartományok túl nagy súlyt kapnak szerintem. A nikasil és gyűrű összekopása a hengerfallal témánál szerintem fontosabb, hogy az olaj viszkozitási tartománya annyit mond el csak, hogy milyen hőmérséklet tartományban használható. Arról, hogy a motor üzemi hőfokán milyen lesz a viszkozitás, nem szolgál összehasonlítható adattal.
pb_2013-06-24 22:40:08 // 5158
Márketing.
Dévid2013-06-24 22:22:31 // 5157
Az volt, nem tagadom. Azt a konkrét motort nem szabadott volna forgatni, míg szét nincs szedve és át nincs nézve, és ki nincs pucolva. Az első olajcsere után, mikor láttam mi jön ki belőle, ezt meg kellett volna lépni.
pb_2013-06-24 22:22:01 // 5156
Nézd + a manualt mit ír a 16v TSre.
pb_2013-06-24 22:15:54 // 5155
Én + felhívnám a Gpműhelyest inkább.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak