Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

pb_2013-12-11 00:08:28 // 5504
De fedi, TSak másra vonatkozóan. Nem vagyok semmilyen párti, főleg nem selénia.
Azzurro2013-12-11 00:00:56 // 5503
Ez a megkozelites nem fedi a valosagot. Nem ertem miert olyan hihetetlen az, ha valaki nem Selenia-t hasznal, es eseteg meg jot is tapasztal.....annelkul hogy laborba vinne a ket olajat. Szerinted Renault-ba, mindenki Elfet hasznal? Nem hinnem. :-) Es meg sem kell a blokkot kidobni, akkar 5 olaj csere utan.:-)
Azzurro2013-12-10 23:53:37 // 5502
Nekem is szepen viselkedik a L-Moly a vas. Nem gondolnam hogy t
onkre tenne a motor. Es azt sem hogy annyival rosszabb , mint a Selenia ami dupla annyiba kerul. :-)
pb_2013-12-10 23:47:06 // 5501
"A hangja mindenesetre szebb, illetve az olajfogyás mérséklődése, valamint a leeresztett olaj színe miatt."
Ilyen +közelítésből botond is mehet bele.)
VKG699!!! (4x156+75)2013-12-10 23:43:03 // 5500
Nyilván nincs laboratóriumom, ha erre gondolsz :)
Sőt, mivel nem új korától használok ugyanúgy ugyanolyan autókat ugyanannyi olajjal, ezért sosem derül ki.

A hangja mindenesetre szebb, illetve az olajfogyás mérséklődése, valamint a leeresztett olaj színe miatt.

Az áruk meg - ahogy utánam is írták - tök ugyanaz.

Maximum annyi lehet még benne, hogy a L-M, mint kisebb olajtársaság kevesebb újrahasznosított olajat köteles az új termékekbe visszaforgatni, mint egy világszinten is hatalmas Petronas, ezért esetleg jobb a minősége.
Azzurro2013-12-10 23:38:50 // 5499
Olvasgattam, erdeklodtem, es sokan dicsertek Liqui-Moly . + Volt Liat ajanlasa, mig a Mobilnak nem. Ennyi. Arban megegyezik a ket tipus.:-)
Liquid2013-12-10 23:27:30 // 5498
az hogy jobb pár paramétere, még jelenti azt hogy a TS-be jobb, de a második írásoddal végülis válaszoltál, hogy van tapasztalat. Mondjuk kíváncsi volnék hogy váltottad számokra a tapasztalatot, illetve az hogy határozottan jobb :)
VKG699!!! (4x156+75)2013-12-10 23:18:20 // 5497
És ez akkor is igaz, ha csak kis értékekről beszélgetünk. Mert például a 100 fokos viszkozitás alig 1 mm2/s-mal jobb, de ha jobb, akkor jobb és kész.

Sajnos még kb. 4 éve volt a 156-ban Racing, utána váltottunk Liqui-Molyra. Tehát saját tapasztalat is van róla. Nem rossz a ratying, de a GT1 jobb.
VKG699!!! (4x156+75)2013-12-10 23:14:16 // 5496
De igen. "A Racingnál is jobbak a L-M GT1 paraméterei." Lásd viszkozitás, HTSS, stb.
Liquid2013-12-10 22:58:13 // 5495
még mindig nem válaszoltál, hogy a 10W60 Seléniával hasonlítottad-e a másik 10W60 olajat...
pb_2013-12-10 22:21:20 // 5494
+ gondolom a zsiga gomba is.) Amúgy melyikhez is?)
VKG699!!! (4x156+75)2013-12-10 22:11:15 // 5493
Sőt, ha bizonyított lenne, hogy az adalékolás ér valamit, még azt is tennék bele. De ahelyett inkább kibírom azt az 5 perc alapjáratot, mielőtt a gázpedálhoz érnék.
VKG699!!! (4x156+75)2013-12-10 22:09:51 // 5492
A Racingnál is jobbak a L-M GT1 paraméterei.

Azért egy 20 éves, legalább 230.000-ret futott, elég régi konstrukciójú (a Nord nem mai csirke) motornál belefér némi olajfogyás tartós 4-6.000-res fordulatnál.

Előbb-utóbb úgyis kifekszik, de mindegyik motor ki fog, és akkor ne azért legyen baja, mert nem a legjobb olajat töltöttem bele.
Liquid2013-12-10 21:51:38 // 5491
én speciel 10W40-et használtam....
GTPeti2013-12-10 21:49:16 // 5490
(Pontosan. Sőt kizárólagos gyári ajánlás 2.0 TS és JTS esetén, már sok éve.)
Liquid2013-12-10 21:42:54 // 5489
Seléniából is 10W60-at néztél?

A hang tök irreleváns, ha fogy az olaj az nem, jó és nem fog megjavulni egy más olajtól max. elodázod, a színe szintén nem nagyon érdekes.
Ha a motor mechanikailag rendben van akkor nem fogyaszt komolyból olajat, én tudom mert kergettem rendesen, ha meg eszi annak oka van...
de felőlem aztán mindenki azt tölt bele amit nem szégyell
VKG699!!! (4x156+75)2013-12-10 21:42:36 // 5488
Biztos azért gyári ajánlás sportosabb vezetés esetén.
VKG699!!! (4x156+75)2013-12-10 21:41:10 // 5487
Igen, a TD más tészta.
Az meg, hogy sokáig kell melegíteni, sajnos vele jár...
pb_2013-12-10 21:41:00 // 5486
Átmeneti tűzoltásnak biztos remek válaxtás.)
pb_2013-12-10 21:38:20 // 5485
Ez mindig így kezdődik.))) Az utolsó fázis úgysem kerülhető L, mert olyan kegyxer úgysinTS.)))
GTPeti2013-12-10 21:30:32 // 5484
TS-be tényleg remek egy 10W60-as olaj, főleg a magasabb HTSS érték miatt. JTD-be a turbó miatt az 5W40 ideális. (A W40 a turbógyártók ajánlása.)
VKG699!!! (4x156+75)2013-12-10 21:22:40 // 5483
Viszont az, hogy seléniával 10.000 km után már erősen kókadozik az olajnyomás alapjáraton (ami kb 1.5 bart jelent 60 fokos olajnál) míg a 10W60-as Liqui Molyval 2 bar, az egyértelműen nem csak bemesélt dolog. Az sem, hogy az olajfogyasztás Seléniából 5000-ren 8 deci kb, ebből az olajból pedig 2, pedig semmi változás nem történt a vezetési stílusban, ugyanannyi autópálya, ugyanannyi elgyorsítás.
A hang is egész más még a ciklus végén is, mint a Seléniával akár a ciklus elején, ráadásul az olaj színe is sokkal egészségesebbnek tűnik.

Ezek külön-külön semmit nem jelentenek, én is tudom, de együttesen azért már valamit mégis. És azt is lehet mondani, hogy nem kopott motornál nem alacsonyabb az olajnyomás, de a 16V TS-ben sokkal kevesebb km-rel is magasabbra lövi be az olajnyomást a 10W60-as L-M, mint az enyémben.
Attika012013-12-10 21:17:33 // 5482
Ennyi! A többiek meg hagy vitatkozzanak......... :D
GTPeti2013-12-10 21:17:14 // 5481
Az. 5W40-es LM olajok közül a SynthOil 5W40 a legjobb. (NEM a TopTec 4100, ami a második legjobb.)
Liquid2013-12-10 21:16:07 // 5480
le leszel ugatva, de egyetértek :D
Liquid2013-12-10 21:14:56 // 5479
ott a pont, azonkívül mint azt már sokszor és sok helyen leírták nálam sokkal hozzáértőbb emberek, a motor halksága csak egy kvázi jelentéktelen dolog a sokismeretlenes egyenletben, szóval az hogy halkabb egy hangyakukival még nem feltétlenül jelenti azt hogy a motornak is jobb.
Giuntini2013-12-10 20:27:20 // 5478
Ha jó az autó, mindenképpen megérdemli a Selenia gyári olajat.
GTPeti2013-12-10 19:37:39 // 5477
És ha a 8100 X-Cess és a Liqui Moly Synthoil 5W40 között kéne dönteni?
Tuningman2013-12-10 15:41:21 // 5476
Én nem raknám bele, nem egy hú de jó olaj ez köztudott.
Amit ajánlanék az :
Xado 5W-40 SM/CF

Motul 8100 X-Cess 5W-40

A Motulhoz most akcióban jár minimum 5 liter 8100 X-Cess vásárlása esetén, 5 liter Motul téli szélvédőmosó is:)
Tuningman2013-12-10 15:25:04 // 5475
Jó a Liqui-Moly is, nincs vele gond de szerintem a Mobil 1 többet tud.
Miért cserélted ki a Mobilt?
Én a magam részéről a Liqui-Moly-t meghagyom a germánoknak:))
Piritu - 1.000.0002013-12-10 13:53:59 // 5474
Nem hit kérdése a dolog, az a normális, hogy szebbnek tűnik a hangja.
Ha ugyan azt az olajat teszed bele, akkor is más/jobb lesz a motor hangja utána.
padand2013-12-10 13:46:07 // 5473
Shell olajjal van valakinek tapasztalata? 1,9 JTD-be raknám. Ehhez nagyon kedvező áron jutok hozzá.. (helix diesel HX7 5W40)
VKG699!!! (4x156+75)2013-12-10 13:43:02 // 5472
A 8V TS is egészen másként szól vele, mint más olajjal.
Azzurro2013-12-10 12:33:20 // 5471
Tudod nem az a kerdes hogy te el hiszed-e! En megosztottam egy velemeny, amit rajtam kivul 2 ember hallott. Ez pont ugyan olyan mint ha en azt irnam te nem hallottad?
Azzurro2013-12-10 12:27:10 // 5470
A 2-ra. Tudom ajalani.:-)
Piritu - 1.000.0002013-12-10 11:36:52 // 5469
Megjegyezném, hogy BÁRMILYEN olajjal elvégzett olajcsere után csendesebb lesz a motor.
Ch3ster2013-12-10 11:14:22 // 5468
Melyik típusra váltottál pontosan?
Top Tec 4100 5W-40
vagy
High Tech 5W-40

Én is váltáson gondolkodom.
Azzurro2013-12-10 08:51:45 // 5467
Na megtörtént a szerviz. A Mobil kicseréltem Liqui-Moly 5w 40-re. Kellemesen csalódtam, a Selénia után sokkal csendesebb lett a motor. Feltűnően. :-))) Nem gondoltam volna. Ahogyan többen is írták, tényleg jó olajnak tűnik. Én maradok ennél, most már csak ezt öntöm bele. :-)))
Azzurro2013-12-02 07:42:01 // 5466
Köszi az infót! Csodálkoztam is egy kissé:-)
Tuningman2013-12-02 02:07:53 // 5465
Csak egy véletlen elírás történt.
Nálam mindig minden friss:)
Tuningman2013-12-02 02:00:45 // 5464
Bocsi de ez a 2 literes ára:(
Múlt héten lettek frissítve az árak és ezek szerint valamiért az 5 litereshez is a 2 literes ár került.
Az 5 literes ára: 16290Ft. -5% amorés kedvezmény.
Sajna én nem vettem észre de köszi, hogy felhívtad rá a figyelmemet.
Liquid2013-12-01 14:08:19 // 5463
azé aztat nem mondtam :)
kicsit sarkítani akartam
Frucsi2013-12-01 11:37:36 // 5462
Ez nagyjából félár, szerintem gyanús....bár ki tudja....lehet régóta rajtuk van
G-Burt2013-12-01 09:20:12 // 5461
Neked meg akkor jusson ez eszedbe, amikor szeretnél megnézni valamit, h gyárilag hogy volt öxxerakva :D
Azzurro2013-12-01 08:10:07 // 5459
Igazabol erre voltam kivacsi.! A Ts nem volt kerdes'de az nem is volt dragabb ennyivel a verseny tarsainal mint ez. Tudom leirtatok nem helyes igy gondolkodni,de sziven utott az ara. Akkor mondta a boltos, pont ezert nem tart polcon ebbol a fajtabol. Oke akkor irany az amore es ott talan a tapasztalt jtd tulajok tudnak ajamlani valamimas olajat. Megegyszer iirom, ha itt most mindenki azt irta volna hogy Selenia, akkor az lett volna.:-)
Zolika1552013-12-01 01:19:41 // 5458
na ne offoljuk szét a topicot :D menjünk a falára írogatni :)
pb_2013-12-01 01:15:49 // 5457
Olyan xart soha, de még hasonlót se. Ez mayd akkor yusson SZedbe, mikor poroxkálx hazafelé.DDD
pb_2013-12-01 01:12:06 // 5456
Nem kell folyékony, mint a 10W-40.)))
G-Burt2013-12-01 01:11:02 // 5455
Szeretnél te hasonlót, csak ahhoz föl kéne állni a kerekesxékből, az meg már nem megy, mert öreg és lusta geci vagy :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak