Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-13 20:51:55 // 5604
dextron 3 vagy jobbat
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-13 20:51:20 // 5603
az egyik régi termék a másik újabb..
Szabolcs 1592014-05-13 20:16:37 // 5602
Milyen szervo olajat vegyek 159 1,9 16 v jtdm be üdv
Azzurro2014-05-13 20:14:32 // 5601
Ez sem rossz!Liqui Moly 5w 40
[k i z z o]2014-05-13 20:13:44 // 5600
A TAF-X -ot évek óta ismerem, azért ajánlottam, a másikat nem. Nem az ár motivált.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-13 20:11:51 // 5599
TAF-X inkább akkor inkább Syntrax LL árban alig drágább
[k i z z o]2014-05-13 19:59:41 // 5598
Az áraid nem túl versenyképesek:(
GTPeti2014-05-13 19:49:13 // 5597
Megkockáztatom, hogy az a motor még egy 5W40-et is probléma nélkül elviselne. És ott azért már jófajta fullszint olajokat lehet találni.
Tuningman2014-05-13 00:19:21 // 5595
Ne akarjál difi olajat rakni a váltódba :) A W90M-DA ugyanis az.
Amúgy lehet kapni pl: e-bay. Nálunk nem igazán beszerezhető mivel már minden Fiat és Alfa elsőkerekes így a váltóval van egybe a difi ahova már más olaj szükséges.
Kivétel a Q4 de azok száma pedig üzletileg elenyésző.
Neked erre van szükséged.
Motorolajban ha nagyon jót akarsz 10W-40-ben és még full szintetikust is esetleg akkor ez a legjobb választás.
Amúgy lehet kapni pl: e-bay. Nálunk nem igazán beszerezhető mivel már minden Fiat és Alfa elsőkerekes így a váltóval van egybe a difi ahova már más olaj szükséges.
Kivétel a Q4 de azok száma pedig üzletileg elenyésző.
Neked erre van szükséged.
Motorolajban ha nagyon jót akarsz 10W-40-ben és még full szintetikust is esetleg akkor ez a legjobb választás.
GTPeti2014-05-12 22:15:04 // 5594
A kérdés így egy kicsit pontatlan. A viszkozitást azért leírhattad volna.
Én a Motul táján néznék körbe. Bár TM a Xado-t is nagyon dícséri. (Hiába ukrán cucc, Made in Hollland).
Én a Motul táján néznék körbe. Bár TM a Xado-t is nagyon dícséri. (Hiába ukrán cucc, Made in Hollland).
Liquid2014-05-12 21:02:07 // 5593
így simán ráguglizva dobott pártalálatot, köztük Erhard webshopját is...
Azzurro2014-05-12 20:56:42 // 5592
Acea A3 B3 vagy Acea B3 B4. A kerdes melyiknek jobb a specifikaoja? Vagy is mi a kulonbseg a ketto kozott? ( figyelj cimbi! )
Mr. Z2014-05-12 10:35:19 // 5591
a gyári ajánlás elvileg már nem kapható: Tutela W90M-DA
Liquid2014-05-12 10:23:03 // 5590
a gyári ajánlást, bár valószínűleg tökmindegy csak megfelelő legyen
Mr. Z2014-05-12 09:58:32 // 5589
és váltó olajok közül mit érdemes venni egy 15 éves manuális váltóba, ami tényleg jó.
Azzurro2014-05-12 09:46:06 // 5588
Mobil super 3000 5w 40.
Mr. Z2014-05-12 09:26:51 // 5587
Mobil-ból melyik tudja azokat az értékeket amit mondjuk a Selénia WR diesel?
Azzurro2014-05-12 09:23:19 // 5586
Mobil tudja azokat a paramétereket mint a Selénia, és legalább egy 5e olcsobb. Én Lipui Moly használok és meg vagyok elégedve. 6e km vagyok túl és a színe sem fekete, nem kellett utána öntenem.:-)
TSiga ( I am the TSIG)2014-05-12 07:22:21 // 5585
Nekem Agip 10w-40 volt benne, de csipegette. A Mobil most stabil szinten van. A színe is jó.
Mr. Z2014-05-12 07:04:19 // 5584
Illetve azt sem tudom hogy következő olajcserénèl Selènia TD vagyWR diesel? 1.9td be
Mr. Z2014-05-12 06:40:00 // 5583
Hàt most 6000 volt egy kétliteres 15ért vettem legutóbb az 5literest.
Azzurro2014-05-12 06:38:57 // 5582
Akkor inkabb Mobil, Xado, Liqui Moly, ez mind olcsobb mint a Selenia.Talan a Xado nem. Ha mar az ara befolyasol. Castrol sem rossz olaj, de teny hogy nagyon hamisitjak. :-(((
.......................2014-05-11 23:41:49 // 5580
A Castrol t hamisítják mint állat,
A Selenia a gyári ajánlás,
Minek variálni
A Selenia a gyári ajánlás,
Minek variálni
Mr. Z2014-05-11 23:16:07 // 5579
Castrol 10W40 titanium Diesel
Kicsit barátságosabb az ára mint a Selénia TD-nek , most az van benne, mikor megvettem lecseréltem, és most 8000km-nél az olajhűtő cserénél is. De kicsit húzós ára van. Ez meg jónak tűnik. Vélemény?
Kicsit barátságosabb az ára mint a Selénia TD-nek , most az van benne, mikor megvettem lecseréltem, és most 8000km-nél az olajhűtő cserénél is. De kicsit húzós ára van. Ez meg jónak tűnik. Vélemény?
Tuningman2014-05-07 00:40:21 // 5578
Nálunk kicsit másképp működnek a dolgok mint külföldön, ideértve a NAV-ot is.
Ebbe nem is kéne jobban beleásni mert én sem értem egészen de még az importőrök sem, ahogy láttam rajtuk mikor próbálkoztak elmagyarázni :(
Ez év elején jövedéki engedély köteles lett minden kenőanyag és ásványolaj ezáltal változtak a besorolások is, mindenki össze-vissza magyaráz.
A lényeg, hogy mindenki ugyanazt a specifikációt kapja meg.
De valóban fura az egész, mivel én is utánanéztem kicsit és találtam érdekes dolgokat.
Valóban létezik VW,MB,BMW ajánlása a Seléniának csak épp nem a Racing-nek.
Sőt gond nélkül megtalálható az API és ACEA minősítésük is de nem a Racing-nek.
Amúgy már más országokban is feltették ezt a kérdést, hogy hol vannak a minősítések, legalább az ACEA. Lehet, hogy nincs neki? Akkor, hogyan lehet forgalmazni?
Európai minősítés nélkül csak gyári minősítéssel forgalmazni olajat az elég fura.
API minősítése biztos, hogy nincs. Akkor Amerikában nem megy egyetlen Alfa sem Racing-el?
Szóval adtak neki egyet fű alatt, legalábbis nagyon úgy néz ki:)
Ebbe nem is kéne jobban beleásni mert én sem értem egészen de még az importőrök sem, ahogy láttam rajtuk mikor próbálkoztak elmagyarázni :(
Ez év elején jövedéki engedély köteles lett minden kenőanyag és ásványolaj ezáltal változtak a besorolások is, mindenki össze-vissza magyaráz.
A lényeg, hogy mindenki ugyanazt a specifikációt kapja meg.
De valóban fura az egész, mivel én is utánanéztem kicsit és találtam érdekes dolgokat.
Valóban létezik VW,MB,BMW ajánlása a Seléniának csak épp nem a Racing-nek.
Sőt gond nélkül megtalálható az API és ACEA minősítésük is de nem a Racing-nek.
Amúgy már más országokban is feltették ezt a kérdést, hogy hol vannak a minősítések, legalább az ACEA. Lehet, hogy nincs neki? Akkor, hogyan lehet forgalmazni?
Európai minősítés nélkül csak gyári minősítéssel forgalmazni olajat az elég fura.
API minősítése biztos, hogy nincs. Akkor Amerikában nem megy egyetlen Alfa sem Racing-el?
Szóval adtak neki egyet fű alatt, legalábbis nagyon úgy néz ki:)
[k i z z o]2014-05-06 21:22:49 // 5577
:)
Amit te mondasz annak itt fenn kellene lennie:
http://www.flitalia.it/en/fl/component/option,com_dspcatprod/Itemid,262/
Vagy a TECHNICAL REFERENCE N°F007.A00 -ben van leírva, ami belső dokumentum, de semmiképp a NAV -os papírokon kellene szerepeltetni...
Amit írsz, TARIC kódok, nem különböztetik meg a motorolajokat ACEA besorolás szerint. A motorolaj a 27101981 Motorolaj, kompresszor-kenőolaj, turbina-kenőolaj TARIC kódon fut, furcsa lenne ha megjegyzésként beírnák az ACEA szintet és a hivatalos DS -en pedig nincsen rajta. Ez egyedi eset lenne.
Ami furcsa, hogy sok helyen ezeket írják oda a magyar kereskedők: (Copy - paste)
API SG/CD API SG/CD CCMC G5 MIL-L-46152 E LEV. UNI 20153-NOM C1 VW 500.00 LEV.
Lemarad a LEVEL. Mintha ugyan onnan nem megfelelő információkat kaptak volna - ő lenne a magyar importőr? Mi alapján tenné ezt? Vagy felülírták a gyári specifikációt?
Más szerepel egy magyar oldalon, mint külföldön:
SELENIA RACING 10W-60
SAE 10W-60, Fiat 9.55535-H3 Approval No F007.A00
Doporučení: Maserati, Alfa Romeo
Specifications
SAE 10W-60
FIAT 9.55535-H3 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F007.A00
Gondolom a kinti importőr is megkap és továbbad minden információt, de lehet nálunk célja van a szélesebb specifikációnak?
Ami nekem még nagyon nem kerek, az a VW jóváhagyás, ami ha jóváhagyott rajta lenne a hivatalos adatlapon, mert egy olajnál sales szempontjából is nagy zajt csap.
+ Ez a gyártói specifikáció - válasz az API besorolásra, az importőrnek is mutasd meg, és a NAV is javíthat:)
Dear Sir,
the product SELENIA RACING is the specific oil to be used in some AlfaRomeo performing engines, this is the reason why it exceeds the FIAT specification 9.55535-H3 and has the FIAT Contractual Technical Reference, so it is of course a "Genuine Oil". It is also a racing oil so it doesn't need any other specifications because if you want to use it for a race you need to verify case by case that it meets the specific needs of your racing car or engine. Find attached the Technical Data Sheet.
Best regards,
TECHNICAL & TECHNOLOGY SERVICE
PETRONAS LUBRICANTS ITALY S.P.A.
Via Santena, 1
10029 Villastellone (TO) - Italy
Phone: + 39 011 9613620
Fax: + 39 011 9613317
Ez a technical datasheet: ( Neten találhatóval egyezik.)
TECHNICAL CHARACTERISTICS
SELENIA RACING
PRODUCT CODE: 1047
APPLICATION
Synthetic lubricant specifically designed for competitions, for use in cars on racetracks or on the road.
SPECIFICATIONS
SAE 10W-60, FIAT 9.55535-H3 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F007.A00
TEST DESCRIPTION
TEST DESCRIPTION METHOD UNIT TYPICAL VALUE
APPEARANCE -- -- B. & C.
DENSITY 15°C ASTM D 4052 g/cm³ 0,870
VISCOSITY @ 100°C ASTM D 445 cSt 23
VISCOSITY INDEX ASTM D 2270 -- 150
FLASH POINT Cl. O. C. ASTM D 92 °C 230
T.B.N. ASTM D 2896 mg KOH/g 8,6
POUR POINT ASTM D 97 °C < -36
FOAM @ 24°C ASTM D 892 cc/s TRACES/0
All technical data is provided for reference only.
RESEARCH & DEVELOPMENT 11/2010
Amit te mondasz annak itt fenn kellene lennie:
http://www.flitalia.it/en/fl/component/option,com_dspcatprod/Itemid,262/
Vagy a TECHNICAL REFERENCE N°F007.A00 -ben van leírva, ami belső dokumentum, de semmiképp a NAV -os papírokon kellene szerepeltetni...
Amit írsz, TARIC kódok, nem különböztetik meg a motorolajokat ACEA besorolás szerint. A motorolaj a 27101981 Motorolaj, kompresszor-kenőolaj, turbina-kenőolaj TARIC kódon fut, furcsa lenne ha megjegyzésként beírnák az ACEA szintet és a hivatalos DS -en pedig nincsen rajta. Ez egyedi eset lenne.
Ami furcsa, hogy sok helyen ezeket írják oda a magyar kereskedők: (Copy - paste)
API SG/CD API SG/CD CCMC G5 MIL-L-46152 E LEV. UNI 20153-NOM C1 VW 500.00 LEV.
Lemarad a LEVEL. Mintha ugyan onnan nem megfelelő információkat kaptak volna - ő lenne a magyar importőr? Mi alapján tenné ezt? Vagy felülírták a gyári specifikációt?
Más szerepel egy magyar oldalon, mint külföldön:
SELENIA RACING 10W-60
SAE 10W-60, Fiat 9.55535-H3 Approval No F007.A00
Doporučení: Maserati, Alfa Romeo
Specifications
SAE 10W-60
FIAT 9.55535-H3 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F007.A00
Gondolom a kinti importőr is megkap és továbbad minden információt, de lehet nálunk célja van a szélesebb specifikációnak?
Ami nekem még nagyon nem kerek, az a VW jóváhagyás, ami ha jóváhagyott rajta lenne a hivatalos adatlapon, mert egy olajnál sales szempontjából is nagy zajt csap.
+ Ez a gyártói specifikáció - válasz az API besorolásra, az importőrnek is mutasd meg, és a NAV is javíthat:)
Dear Sir,
the product SELENIA RACING is the specific oil to be used in some AlfaRomeo performing engines, this is the reason why it exceeds the FIAT specification 9.55535-H3 and has the FIAT Contractual Technical Reference, so it is of course a "Genuine Oil". It is also a racing oil so it doesn't need any other specifications because if you want to use it for a race you need to verify case by case that it meets the specific needs of your racing car or engine. Find attached the Technical Data Sheet.
Best regards,
TECHNICAL & TECHNOLOGY SERVICE
PETRONAS LUBRICANTS ITALY S.P.A.
Via Santena, 1
10029 Villastellone (TO) - Italy
Phone: + 39 011 9613620
Fax: + 39 011 9613317
Ez a technical datasheet: ( Neten találhatóval egyezik.)
TECHNICAL CHARACTERISTICS
SELENIA RACING
PRODUCT CODE: 1047
APPLICATION
Synthetic lubricant specifically designed for competitions, for use in cars on racetracks or on the road.
SPECIFICATIONS
SAE 10W-60, FIAT 9.55535-H3 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F007.A00
TEST DESCRIPTION
TEST DESCRIPTION METHOD UNIT TYPICAL VALUE
APPEARANCE -- -- B. & C.
DENSITY 15°C ASTM D 4052 g/cm³ 0,870
VISCOSITY @ 100°C ASTM D 445 cSt 23
VISCOSITY INDEX ASTM D 2270 -- 150
FLASH POINT Cl. O. C. ASTM D 92 °C 230
T.B.N. ASTM D 2896 mg KOH/g 8,6
POUR POINT ASTM D 97 °C < -36
FOAM @ 24°C ASTM D 892 cc/s TRACES/0
All technical data is provided for reference only.
RESEARCH & DEVELOPMENT 11/2010
GTPeti2014-05-06 19:57:17 // 5576
Az az elődje. Jó cucc...
@Tuningman: Köszönöm ay infókat!
@Tuningman: Köszönöm ay infókat!
Tuningman2014-05-04 23:43:54 // 5575
Részben igen de teljesen felesleges:)
Nem kell mindig kaviár:D
Az SN-es olajakat egyrészről az E85 ( bioetanol ) elterjedése miatt fejlesztették ki, ugyanis a 2004 óta létező SM és régebbi olajokat sosem tesztelték E85 hajtóanyag mellett.
A másik ok pedig a különböző üzemanyagtakarékosság és környezetvédelmi előírások teljesítése.
Ez a minősítés az előfutára a szupertakarékos 0W-20, 5W-20-as olajaknak.
Teszem hozzá, hogy ide megfelelő, új fejlesztésű motorokra is szükség van, pl: 4C.
Ha összehasonlítjuk az SM és SN minősítést akkor ott többnyire azonos értékeket lehet látni. Pl: kopásvédelem, párolgási hajlam, olajoxidáció miatti viszkozitásnövekedés.
Szóval az SM tökéletes a régebbi Alfákhoz ahogy az SL is.
Nem kell mindig kaviár:D
Az SN-es olajakat egyrészről az E85 ( bioetanol ) elterjedése miatt fejlesztették ki, ugyanis a 2004 óta létező SM és régebbi olajokat sosem tesztelték E85 hajtóanyag mellett.
A másik ok pedig a különböző üzemanyagtakarékosság és környezetvédelmi előírások teljesítése.
Ez a minősítés az előfutára a szupertakarékos 0W-20, 5W-20-as olajaknak.
Teszem hozzá, hogy ide megfelelő, új fejlesztésű motorokra is szükség van, pl: 4C.
Ha összehasonlítjuk az SM és SN minősítést akkor ott többnyire azonos értékeket lehet látni. Pl: kopásvédelem, párolgási hajlam, olajoxidáció miatti viszkozitásnövekedés.
Szóval az SM tökéletes a régebbi Alfákhoz ahogy az SL is.
Dévid2014-05-04 23:23:28 // 5574
Utoljára az 5W-50 még Rally Formula néven futott. Onnan tudom, hogy az OFF kocsim 0 km-es kora óta azt kapja.
GTPeti2014-05-04 23:19:11 // 5573
A jó kis Mobil 1 Peak Life is SN minősítésű.
Tuningman2014-05-04 23:13:20 // 5572
Akik hivatalosan is kenőanyag kereskedelemmel foglalkoznak, mint én is, az importőrtől, nagykereskedőtől kapjuk a specifikációkat.
Minden kenőanyagnak van vámtarifaszáma amin nyilván van tartva a NAV szerveinél és itt szerepelnie kell a különböző minősítéseknek is.
Tehát mi nem a netről szedjük az infókat :)
SN minősítés a legújabb ami létezik 2010-óta.
Minden kenőanyagnak van vámtarifaszáma amin nyilván van tartva a NAV szerveinél és itt szerepelnie kell a különböző minősítéseknek is.
Tehát mi nem a netről szedjük az infókat :)
SN minősítés a legújabb ami létezik 2010-óta.
GTPeti2014-05-04 11:45:33 // 5571
Ha már itt tartunk, nekem lehet, hogy lesz jó áron 3x2 liter eladó. (Fémdobozos, tehát dísznek sem utolsó később.)
Dante2014-05-04 11:35:02 // 5570
Nem hiszem, hogy annyira rossz olaj lenne a Selénia Racing, Maseratikba is ajánlják. Viszont találtam nem olyan rég egy táblázatot ahol le vannak írva a Fiat 9.55535-H3 pontos követelményei, amik között az egyik a 10 feletti teljes bázis szám (TBN). Néhány éve még 10 feletti volt a Selénia Racing, de azóta ezt lecsökkentették 8,6ra.
Mellesleg elég kevés olaj adatlapján van megadva ez a TBN, de a Mobil 1 honlapján ezek megtalálhatók (Mobil 1 10w60 -> 11.8)
Mellesleg elég kevés olaj adatlapján van megadva ez a TBN, de a Mobil 1 honlapján ezek megtalálhatók (Mobil 1 10w60 -> 11.8)
osee_selespeed2014-05-04 10:59:57 // 5569
Én sem. Ez elég ahhoz, hogy azt gondoljam elavult, azért nem reklámozzák.
[k i z z o]2014-05-04 10:12:25 // 5568
De hivatalosan sehol nem találom, ezért kérdezem.
[k i z z o]2014-05-04 10:11:53 // 5567
Érdekes: Amit pl. most használok nyárra Mobil 1 Extended Life™ 10W-60 is SN minősítésű. Nem gondoltam volna, mert SM volt az utolsó ismert API dokumentumaim szerint. Az eddigi tapasztalatok jók vele.
osee_selespeed2014-05-04 09:53:06 // 5566
Olajshop.hu -n van megadva az API.
[k i z z o]2014-05-04 09:46:32 // 5565
Elnézést, így értettem: SN itt felesleges, az SM ide jobban illik.
[k i z z o]2014-05-04 09:37:01 // 5564
Hi,
a SEL. racingnek csak ez van hivatalosan tudomásom szerint: 9.55535-H3. Ehhez csak SAE viszkozitást adnak meg, API besorolást te hol találtál?
(Ha jól tudom SN osztály nincs, inkább SM.)
Köszi.
a SEL. racingnek csak ez van hivatalosan tudomásom szerint: 9.55535-H3. Ehhez csak SAE viszkozitást adnak meg, API besorolást te hol találtál?
(Ha jól tudom SN osztály nincs, inkább SM.)
Köszi.
GTPeti2014-05-04 05:17:49 // 5563
Kieg.: SZVSZ az SN hiába nincs előírva, attól még a jobb kenőképesség (, stb.) a motor előnyére válik.
Tuningman2014-05-04 00:10:18 // 5562
Selénia 10W-60 specifikáció : SAE 10W-60 CCMC G5 API SG/CD
"97 előtt gyártott motorokhoz ajánlott.
Ettől függetlenül ne hidd, hogy jobb a 20k csak azért mert SL/CF-es minősítése van.
Ha jó és elérhető árú olajat szeretnél akkor 10W-60-ban a következőket ajánlom:
Gulf Competition 10W-60 észterbázisú versenycélokra kifejlesztett csúcsminőség
Gulf Racing 10W-60 nagy teherbírású prémium minőség
Xado 10W-60 fémkerámiás prémium minőség
SN-es olaj abszolút felesleges a motorodhoz mivel ez a minőség 2010 után gyártott motorokhoz van előírva.
"97 előtt gyártott motorokhoz ajánlott.
Ettől függetlenül ne hidd, hogy jobb a 20k csak azért mert SL/CF-es minősítése van.
Ha jó és elérhető árú olajat szeretnél akkor 10W-60-ban a következőket ajánlom:
Gulf Competition 10W-60 észterbázisú versenycélokra kifejlesztett csúcsminőség
Gulf Racing 10W-60 nagy teherbírású prémium minőség
Xado 10W-60 fémkerámiás prémium minőség
SN-es olaj abszolút felesleges a motorodhoz mivel ez a minőség 2010 után gyártott motorokhoz van előírva.
VKG231!!! (156+75)2014-05-03 09:13:54 // 5561
Liqui Moly GT1 Synth...
osee_selespeed2014-05-03 09:09:43 // 5560
Jó reggelt!
Lassan eljön az idei olajcsere. Selenia Racing-ben már nem igazán bízom, mert nincs API minôsítése feltüntetve az oldalukon. Most meg az olajshop oldalon láttam, hogy SG (még a sokak által szídott 20K olaj is jobb, SL) . Ami enyhén szólva gyengécske a ma érvényben levô SJ-SN-hez képest.
Mivel a motorban csak 30000km van, próbálom a legjobbat adni neki.
Nem gondolkodtam Castrol-ban, de mosmár az is felmerült, SN minôsítésének köszönhetôen.
Egyelôre maradnék 10w-60-nál, mert télen úgyis pihen az autó.
Mi a ti véleményetek?
Lassan eljön az idei olajcsere. Selenia Racing-ben már nem igazán bízom, mert nincs API minôsítése feltüntetve az oldalukon. Most meg az olajshop oldalon láttam, hogy SG (még a sokak által szídott 20K olaj is jobb, SL) . Ami enyhén szólva gyengécske a ma érvényben levô SJ-SN-hez képest.
Mivel a motorban csak 30000km van, próbálom a legjobbat adni neki.
Nem gondolkodtam Castrol-ban, de mosmár az is felmerült, SN minôsítésének köszönhetôen.
Egyelôre maradnék 10w-60-nál, mert télen úgyis pihen az autó.
Mi a ti véleményetek?
biroatt2014-03-03 13:35:39 // 5559
kösz cartásak! :)
de sajna már megrendeltem :S
1db selenia racing, 2db TUTELA ZC 75 25930Ft
de sajna már megrendeltem :S
1db selenia racing, 2db TUTELA ZC 75 25930Ft
ChrisVaughn2014-03-03 13:20:08 // 5558
Én is Tőle szoktam rendelni az olajcseréhez szükséges dolgokat. Csak ajánlani tudom, a Selénia racing nála van a legjobb áron.
biroatt2014-03-03 12:25:16 // 5556