Zsolt1552008-07-09 06:54:52 // 1702
Szépek, és szükség is van rájuk.
Zsolt1552008-07-09 06:54:05 // 1701
Hihetetlen, hogy mennyire "lazán" kezelik a pénzünket.
Ezen a jelentésen elvitatkoznak egy darabig, és végén nem történik majd semmi. :-(((
Ezen a jelentésen elvitatkoznak egy darabig, és végén nem történik majd semmi. :-(((
Kazes☻2008-07-08 23:19:26 // 1699
Na vazze, gyönyörű!
ÁSZ: Hiba hiba hátán
Szükségtelen völgyhíd és súlyos hibák a sztrádaépítéseknél
Elmarasztalások az autópálya-építések vizsgálata után. Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az elmúlt két év sztrádaépítkezései körül vizsgálódott. A jelentés szerint a kivitelezők nem végeztek előzetes árkalkulációt, és megalapozatlanok voltak a határidők. Az állam mint megrendelő nem rendelkezett előzetes költségkalkulációkkal. Egyebek mellett ezeknek köszönhető, hogy a pályák építése csúszott és menet közben drágult.
link:
RTL Hírek.hu - D. Tóth András
2008-07-08, 17:20
"Hiányosságok, hanyagság és pazarlás. Egyebek mellett ezek róhatók fel a gazdasági minisztériumnak és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nek, az Állami Számvevőszék most elkészült jelentése alapján. Az ÁSZ a 2006 decemberében és 2007-ben megépített 112 kilométer autópálya építésének körülményeit vizsgálta ki. A jelentés itt olvasható.
Az egyik leghangsúlyosabb megállapítás, hogy "A Kőröshegyi völgyhíd megépítésére vonatkozó döntés műszaki, gazdaságossági, természetvédelmi és településrendezési megalapozottsága mindezek alapján nem igazolt." A jelentés szerint azért, mert semmilyen alternatív nyomvonalat nem készítettek és nem vettek figyelembe. Az ÁSZ felhívja a figyelmet egy 2000-ben elkészült szakértői tanulmányra, amely egy alagutakkal és hidakkal tűzdelt nyomvonalat javasolt. Ez a 41,5 milliárd forintból épült völgyhíd hosszának felével lett volna rövidebb.
Az állam autópálya-építési szerve, a NIF elnök-vezérigazgatója az RTL Hírek.hu-nak azt mondta, szerinte semmi kivetnivaló nincs a völgyhíd megépítésében. Reményik Kálmán szerint ők csak oda építhetnek autópályát, ahova engedélyt kapnak rá. Márpedig Kőröshegy jegyzőjétől a völgyhídra kaptak. Ráadásul olyan szakaszt, amelyre nincs előzetes költségkalkuláció, nem is építhetnének.
Ha ez így van, akkor sem a völgyhíd, sem a többi tavaly elkészült szakasz nem épülhetett volna meg az ÁSZ jelentés szerint. A NIF ugyanis nem végzett előzetes árkalkulációt a beruházások reális költségére. Emellett a tervezőktől sem rendelt a kiviteli tervekhez költségbecslést. A jelentés arra is kitér, hogy az említett hiányosságok pótlását a gazdasági tárca mint a tulajdonosi jogok gyakorlója sem követelte meg.
A jelentésben azt is kiemeli a számvevőszék, hogy a 112 kilométer autópálya megépítésére egyáltalán nem készült tulajdonosi stratégiai terv. Hiányosság még, hogy az ÁSZ szerint a kivitelezőket a NIF nem kényszerítette versenyre. Reményik Kálmán szerint a kivitelezők kiválasztása megfelelt a közbeszerzési törvénynek.
Az ÁSZ szerint az is értehetetlen, hogy a kiviteli szerződéseket átalányáras formában kötötték. Ennek célja az volt, hogy az építők esetleges kockázatai is benne legyenek az árban. A pótmunkák egy részét az átalányáras szerződésben szereplő egységárral számolták el, ami jelentős pluszköltséget jelentett. Az ellenőrzött beruházásoknál 15,6 milliárd forintra rúgott.
A jelentés kitér arra is, hogy volt olyan szakasza a tavalyi építkezéseknek, amikor a szervezetlenség miatt egyszerre volt a régészeti feltárás, az építkezés és a területszerzés is.
Komoly hibaként említi az ÁSZ, hogy a minősítési tanúsítványokat sok esetben csak az átadás-átvételi eljárásig nem készítették el, vagy egyáltalán el sem készültek.
A számvevőszék szerint az itt felsorolt komoly és sok apróbb hiba miatt történhetett meg, hogy tavaly egy kilométer autópályát sem adtak át a 2007-re tervezett átadásokból."
ÁSZ Jelentés.
ÁSZ: Hiba hiba hátán
Szükségtelen völgyhíd és súlyos hibák a sztrádaépítéseknél
Elmarasztalások az autópálya-építések vizsgálata után. Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az elmúlt két év sztrádaépítkezései körül vizsgálódott. A jelentés szerint a kivitelezők nem végeztek előzetes árkalkulációt, és megalapozatlanok voltak a határidők. Az állam mint megrendelő nem rendelkezett előzetes költségkalkulációkkal. Egyebek mellett ezeknek köszönhető, hogy a pályák építése csúszott és menet közben drágult.
link:
RTL Hírek.hu - D. Tóth András
2008-07-08, 17:20
"Hiányosságok, hanyagság és pazarlás. Egyebek mellett ezek róhatók fel a gazdasági minisztériumnak és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nek, az Állami Számvevőszék most elkészült jelentése alapján. Az ÁSZ a 2006 decemberében és 2007-ben megépített 112 kilométer autópálya építésének körülményeit vizsgálta ki. A jelentés itt olvasható.
Az egyik leghangsúlyosabb megállapítás, hogy "A Kőröshegyi völgyhíd megépítésére vonatkozó döntés műszaki, gazdaságossági, természetvédelmi és településrendezési megalapozottsága mindezek alapján nem igazolt." A jelentés szerint azért, mert semmilyen alternatív nyomvonalat nem készítettek és nem vettek figyelembe. Az ÁSZ felhívja a figyelmet egy 2000-ben elkészült szakértői tanulmányra, amely egy alagutakkal és hidakkal tűzdelt nyomvonalat javasolt. Ez a 41,5 milliárd forintból épült völgyhíd hosszának felével lett volna rövidebb.
Az állam autópálya-építési szerve, a NIF elnök-vezérigazgatója az RTL Hírek.hu-nak azt mondta, szerinte semmi kivetnivaló nincs a völgyhíd megépítésében. Reményik Kálmán szerint ők csak oda építhetnek autópályát, ahova engedélyt kapnak rá. Márpedig Kőröshegy jegyzőjétől a völgyhídra kaptak. Ráadásul olyan szakaszt, amelyre nincs előzetes költségkalkuláció, nem is építhetnének.
Ha ez így van, akkor sem a völgyhíd, sem a többi tavaly elkészült szakasz nem épülhetett volna meg az ÁSZ jelentés szerint. A NIF ugyanis nem végzett előzetes árkalkulációt a beruházások reális költségére. Emellett a tervezőktől sem rendelt a kiviteli tervekhez költségbecslést. A jelentés arra is kitér, hogy az említett hiányosságok pótlását a gazdasági tárca mint a tulajdonosi jogok gyakorlója sem követelte meg.
A jelentésben azt is kiemeli a számvevőszék, hogy a 112 kilométer autópálya megépítésére egyáltalán nem készült tulajdonosi stratégiai terv. Hiányosság még, hogy az ÁSZ szerint a kivitelezőket a NIF nem kényszerítette versenyre. Reményik Kálmán szerint a kivitelezők kiválasztása megfelelt a közbeszerzési törvénynek.
Az ÁSZ szerint az is értehetetlen, hogy a kiviteli szerződéseket átalányáras formában kötötték. Ennek célja az volt, hogy az építők esetleges kockázatai is benne legyenek az árban. A pótmunkák egy részét az átalányáras szerződésben szereplő egységárral számolták el, ami jelentős pluszköltséget jelentett. Az ellenőrzött beruházásoknál 15,6 milliárd forintra rúgott.
A jelentés kitér arra is, hogy volt olyan szakasza a tavalyi építkezéseknek, amikor a szervezetlenség miatt egyszerre volt a régészeti feltárás, az építkezés és a területszerzés is.
Komoly hibaként említi az ÁSZ, hogy a minősítési tanúsítványokat sok esetben csak az átadás-átvételi eljárásig nem készítették el, vagy egyáltalán el sem készültek.
A számvevőszék szerint az itt felsorolt komoly és sok apróbb hiba miatt történhetett meg, hogy tavaly egy kilométer autópályát sem adtak át a 2007-re tervezett átadásokból."
ÁSZ Jelentés.
csocsi2008-07-08 09:37:18 // 1698
Szomorú, hogy még mindig megy :((
Zsolt1552008-07-08 08:42:30 // 1697
A Fővám téri megálló után újabb kötbércsapdába kerülhet a BKV és a főváros, miután a gyártó késve szállítja le a 2-es és 4-es metrók kocsijait.
A csúszás miatt a BKV kötbért követelhet a gyártótól, amely azonban a közlekedési cégre hárítja a hibát. Időközben elkészül a vezérlőrendszer, ezért az azt gyártó Siemens is kötbért követelhet.
"... Csúszik a 2-es és a majdani 4-es metró szerelvényeinek leszállítása - számolt be a Népszabadság. Az eredeti, 2006-os szerződés szerint a gyártónak, az Alstrom és a Ganz Transelektro konzorciumának idén májusban kellett volna megkezdenie a 2-es metró vonalára szánt 22 szerelvény leszállítását, míg novemberben kellene megérkeznie az elsőnek a 4-es vonal 15 szerelvénye közül.
A csúszás oka a lap szerint az, hogy az Alstrom tavaly február helyett csak augusztusban tudta megszerezni a kocsik úgynevezett előzetes típusengedélyét. A csúszás miatt a BKV napi 50-80 millió forintos kötbért követelhetne a gyártótól, de a konzorcium vitatja a követelést. Az Index úgy értesült, a gyártó arra hivatkozik, hogy a BKV hibájából nem tudta megszerezni az engedélyt, mert későn kapta meg a szükséges adatokat a Siemens által gyártott automatikus vezérlőrendszerről. Az Alstromnak emiatt 3 milliárd forint többletköltsége keletkezett.
A Népszabadság szerint a Siemens menetrend szerint készítette el a vezérlőrendszert, amit 2008 szeptemberében kellene beszerelni az első kocsikba. Mivel azonban a szerelvények még nem lesznek készen, az állásért a Siemens havi 50 millió forintos kötbért kérhet. A lap úgy tudja, a főpolgármesteri kabinet keddi lésén tárgyal a kialakult helyzetről, és próbál megoldást találni a dilemmára. ..."
Ez már lassan tényleg a kabaré kategóriájába tartozik, ami itt megy.
A csúszás miatt a BKV kötbért követelhet a gyártótól, amely azonban a közlekedési cégre hárítja a hibát. Időközben elkészül a vezérlőrendszer, ezért az azt gyártó Siemens is kötbért követelhet.
"... Csúszik a 2-es és a majdani 4-es metró szerelvényeinek leszállítása - számolt be a Népszabadság. Az eredeti, 2006-os szerződés szerint a gyártónak, az Alstrom és a Ganz Transelektro konzorciumának idén májusban kellett volna megkezdenie a 2-es metró vonalára szánt 22 szerelvény leszállítását, míg novemberben kellene megérkeznie az elsőnek a 4-es vonal 15 szerelvénye közül.
A csúszás oka a lap szerint az, hogy az Alstrom tavaly február helyett csak augusztusban tudta megszerezni a kocsik úgynevezett előzetes típusengedélyét. A csúszás miatt a BKV napi 50-80 millió forintos kötbért követelhetne a gyártótól, de a konzorcium vitatja a követelést. Az Index úgy értesült, a gyártó arra hivatkozik, hogy a BKV hibájából nem tudta megszerezni az engedélyt, mert későn kapta meg a szükséges adatokat a Siemens által gyártott automatikus vezérlőrendszerről. Az Alstromnak emiatt 3 milliárd forint többletköltsége keletkezett.
A Népszabadság szerint a Siemens menetrend szerint készítette el a vezérlőrendszert, amit 2008 szeptemberében kellene beszerelni az első kocsikba. Mivel azonban a szerelvények még nem lesznek készen, az állásért a Siemens havi 50 millió forintos kötbért kérhet. A lap úgy tudja, a főpolgármesteri kabinet keddi lésén tárgyal a kialakult helyzetről, és próbál megoldást találni a dilemmára. ..."
Ez már lassan tényleg a kabaré kategóriájába tartozik, ami itt megy.
Zsolt1552008-07-05 03:10:25 // 1696
Azt is most vették észre, hogy csak 2010-ig hívhatunk le EU-s pénzeket az útfelújjításra, ezért Budapest az elkövetkező két évben szívni fog, mert akkor dugók lesznek a lezérások miatt.
Se Szabadság-híd, se Margit-híd, se budai rakpart, se metro, ...
Se Szabadság-híd, se Margit-híd, se budai rakpart, se metro, ...
Zsolt1552008-07-05 03:08:06 // 1695
Már volt olyan térképe amin rajta volt a 4-es metró vonala? Nagyon kemény. :-)))
A végét még senki nem látja.
index.hu
"...Újratárgyalják a 2006-ban aláírt metróvonat-szerződést. A szerződést ugyanis úgy kötötték meg, hogy kettő jármű érkezne idén a 2-es vonalra és kettő a 4-es vonalra. Az aláírás idején ugyanis még azzal számoltak, hogy a 4-es metró 2009-re elkészül, szemben a jelenlegi 2011-es céldátummal.
Mivel a metróépítés csúszik, kérdés, hogy hova tegyék a 4-es metró teljesen automatizált szerelvényeit. Ha meg is találják a helyet, a járművek garanciája két évre szól, így mire elérkezik a 2011-es metróátadás, lejárt garanciájú vonatok gördülhetnek a sínekre. ..."
A végét még senki nem látja.
index.hu
"...Újratárgyalják a 2006-ban aláírt metróvonat-szerződést. A szerződést ugyanis úgy kötötték meg, hogy kettő jármű érkezne idén a 2-es vonalra és kettő a 4-es vonalra. Az aláírás idején ugyanis még azzal számoltak, hogy a 4-es metró 2009-re elkészül, szemben a jelenlegi 2011-es céldátummal.
Mivel a metróépítés csúszik, kérdés, hogy hova tegyék a 4-es metró teljesen automatizált szerelvényeit. Ha meg is találják a helyet, a járművek garanciája két évre szól, így mire elérkezik a 2011-es metróátadás, lejárt garanciájú vonatok gördülhetnek a sínekre. ..."
Xixo2008-07-05 02:51:52 // 1694
A legkeményebb, hogy kb két éve a cégnél jött az amcsi túrista és kérdezte, hogy hogy jut el már nem tudom hova, tömegközlekedéssel. Mutattam neki a térképen, erre kérdezi, hogy ezzel nem lenne egyszerűbb?! Nézem mi az, hát a 4-es metró volt!!! Nem kevés idő volt neki elmagyarázni, hogy ha ezzel akar utazni, akkor jöjjön vissza úgy 5 év múlva... :))))
De lehet túl keveset mondtam neki. :((
De lehet túl keveset mondtam neki. :((
Zsolt1552008-07-05 02:45:49 // 1693
A metrónak lenne jövője Budapesten is. De ez a több alválalkozón keresztüli pénzeltüntetés, csak nehezíti az egészet.
Kazes☻2008-07-04 21:46:57 // 1692
Különösebben nem számít, csak lehessen használni! :)
Kazes☻2008-07-04 21:46:02 // 1691
Hol vannak már a régi szép idők! :)))))
Kazes☻2008-07-04 21:44:20 // 1690
Szerintem is, főleg ha jó pár szépen kifutna a külső kerületekbe is, a könnyebb, gyorsabb közlekedés érdekében.
Nem szeretek különösebben példálózni, de még '93-ban voltam Párizsban és bizony a városban szinte mindenhova el lehet jutni metróval, asszem körbe tudtam utazni 1db jeggyel a várost, igaz felszinre jövetel nélkül. :)
Nem szeretek különösebben példálózni, de még '93-ban voltam Párizsban és bizony a városban szinte mindenhova el lehet jutni metróval, asszem körbe tudtam utazni 1db jeggyel a várost, igaz felszinre jövetel nélkül. :)
GabCsi2008-07-04 16:40:10 // 1689
Bár szerintem, ezerszer jobban járnánk, ha mondjuk lenne a városban, 5-6 kéregvasút vonal, a nagy utak alatt...
Zsolt1552008-07-04 15:58:45 // 1688
Azért irtam, hogy tudom kéregvasút. :-)))
Ma legmoderned technikával folyamatosan csúszik az átadás határideje, a költségek meg emelkednek.
Ma legmoderned technikával folyamatosan csúszik az átadás határideje, a költségek meg emelkednek.
GabCsi2008-07-04 15:50:32 // 1687
Azért a kéregvasút és metró között van kb 40-60méter különbség. A kéregvasutat gyakorlatilak felülről kiásták és kész. :))
Zsolt1552008-07-04 15:48:17 // 1686
A kisföldalattit - tudom kéregvasút - a 1800-as évek végén két év alatt(!) - a tervezéstől az átadásig - készült el, az akkori technikával. Ráadásul az még úttörő munka is volt, mert a kontinensen az elsők között építettük meg a földalatti vasútat.
Ezzel meg szerencsétlenkednek, már nem is tudom hány éve. :-(((
Ezzel meg szerencsétlenkednek, már nem is tudom hány éve. :-(((
Kazes☻2008-07-04 13:08:37 // 1685
Sajnos elég valószínű, hogy ez történt. :(
Kazes☻2008-07-04 13:07:53 // 1684
Én is az lennék, de már legalább a 6-osnál kéne tartani szerintem. Mármint hogy utazni rajta, nem baxakodni a 4.-el.
koz2008-07-04 07:12:37 // 1683
Sokáig állt a felújítás, de most hogy tisztázódott, hogy kinek is kell a zsebébe dugni a dellát, újraindult. ;)
Zsolt1552008-07-04 06:42:53 // 1682
Én teljesen metró párti vagyok, de ez 4-es valahogy nagyon sántít.
Zsolt1552008-07-04 06:39:20 // 1681
Az egy alapfilm. :-)))
Kazes☻2008-07-03 22:22:32 // 1680
csocsi2008-07-03 21:38:07 // 1679
Az üvegtigris mindig vidámságra int :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDdd
csocsi2008-07-03 21:37:30 // 1678
Hehe :))
Gyors döntést igényel :)
Gyors döntést igényel :)
Zsolt1552008-07-03 20:02:54 // 1677
Fizetős lesz az 56-osok tere. :-(((
Csak gratulálni lehet hozzá. :-(((
Akik arról a részről jönnének be a városba, sehol nem tudják letenni majd az autót. Újpest városközpont is fizetős lesz (lett?), a Mexikói úti végállomásnál üzletközpontot akarnak építeni. Aztán majd lehet dugódíjat szedni. :-(((
Csak gratulálni lehet hozzá. :-(((
Akik arról a részről jönnének be a városba, sehol nem tudják letenni majd az autót. Újpest városközpont is fizetős lesz (lett?), a Mexikói úti végállomásnál üzletközpontot akarnak építeni. Aztán majd lehet dugódíjat szedni. :-(((
Zsolt1552008-07-03 00:38:56 // 1676
Mint az Üvegtigrisben!
- Tudod mi kell nekünk???
- Nem.
- Egy fekvőrendőr!
- Egyenruhás???
- Beton, Te állat!
:-DDD
- Tudod mi kell nekünk???
- Nem.
- Egy fekvőrendőr!
- Egyenruhás???
- Beton, Te állat!
:-DDD
B-la 2008-06-27 04:45:03 // 1675
csocsi2008-06-26 10:51:20 // 1674
Hát nem csoda, hogy itt tartunk :((
GEORGE2008-06-26 09:38:40 // 1673
Nem fekvő hanem álló rendőr :-) mondjuk tény és való ha telibekapod jelentősen lelassúl tőle az autó.... :-)
Zsolt1552008-06-26 07:26:21 // 1672
Aztán az is lehet, hogy nem véletlenül hagyták ott. :-)))
B-la 2008-06-26 02:40:43 // 1670
Ez valami fenomális!!! :-DDDD
A villanyoszlopot meg kerülgetni kell????
:-DDDDD
A villanyoszlopot meg kerülgetni kell????
:-DDDDD
Zsolt1552008-06-26 02:22:35 // 1669
B-la 2008-06-25 23:20:58 // 1668
Ezt most olvastam egy újságban!!
Gondoltam ide rakom inkább... :-)
A Fővárosban Folytatott gazdatüntetések idején született egyik kedvenc viccem. A japán turista hazaküldött egy képeslapot,amire a következőket firkantotta:
" Budapest nagyon szép város, de olyan rosszak itt az utak, hogy az emberek traktorral közlekednek. "
:-DDD
Gondoltam ide rakom inkább... :-)
A Fővárosban Folytatott gazdatüntetések idején született egyik kedvenc viccem. A japán turista hazaküldött egy képeslapot,amire a következőket firkantotta:
" Budapest nagyon szép város, de olyan rosszak itt az utak, hogy az emberek traktorral közlekednek. "
:-DDD
Zsolt1552008-06-25 06:41:35 // 1667
Xixo2008-06-22 13:56:19 // 1666
Azért majd kérek veszélyességi pótlékot!!! :)))))
csocsi2008-06-22 06:01:19 // 1665
Egyszer majd arra is lesz jó út. Látod Dújvárosig sikerült elkészülniük, igaz nehéz volt kivárni.
csocsi2008-06-22 06:00:06 // 1664
Vaze elég kemény lehet a szék pár óra után :))))
Zsolt1552008-06-22 00:19:50 // 1663
Az üzemanyagon - és az autósokon - keres szinte legtöbbet az állam. Nem véletlenül nem akarja az EU csökkenteni az üzemanyagok adóját. Nekik ez csak nyereség.
Az egészségügyi kiadás az államnak költség. Nem is kicsi. Ezért kellene az egészség védelmére költeni, mert az még mindig olcsóbb, mint az alapellátás. Nálunk ezt nem látják. Itt a cél, a mielőbbi pénzbeszedés.
Az egészségügyi kiadás az államnak költség. Nem is kicsi. Ezért kellene az egészség védelmére költeni, mert az még mindig olcsóbb, mint az alapellátás. Nálunk ezt nem látják. Itt a cél, a mielőbbi pénzbeszedés.
Kazes☻2008-06-21 23:46:13 // 1662
Ma jártam a 6-oson Dunaújvárosig. Csodák-csodájára hozzáfogtak egy kicsit dolgozgatni. Felmartak párszáz métert Adony és Kulcs között több részletben, persze szigorúan 30cm-es lépcsőket hagyva, Ercsi után Bp. felé meg egy kicsit aszfaltoztak, itt csak 20cm a lépcső.
Kazes☻2008-06-06 10:28:30 // 1661
És regiment üzemanyag fogy, aminek szépen emelgetik az árát, az emberek betegednek, egyre többet költenek az egészségük megörzésére, stb....... :(((
Zsolt1552008-06-06 06:05:33 // 1660
A motor köbcentihez viszonyítva több károsanyagot bocsájt ki, mint egy személyautó. Viszont tényleg gyors közlekedési eszköz.
Xixo2008-06-06 03:49:10 // 1659
Vazzz!! :)))
Ilyen melót szerezettek nekem havi kétkilónettóért!!! :))))))
Ilyen melót szerezettek nekem havi kétkilónettóért!!! :))))))
Liquid2008-06-05 15:14:06 // 1658
annyira támogatják a robogókat, hogy épp most akajár durván megsarcolni a kismotorosokat, a rendszám/forgalmi/műszaki stb. dolgokkal :(
Rumi2008-06-05 14:34:37 // 1657
vegyetek motort es csokolom :)
egyre rendesebbek az autosok, mar nem akarnak megolni csak mert ok a dugoban allnak en meg tudok kozlekedni, lehuzodnak, elengednek.
arrol nem beszelve ha sok a motoros, kevesebb az autos, konnyeb a parkolas, alacsonyabb a fogyasztas -> karosanyag -> szmog :)
nem is ertem miert nem tamogatjak a magyar idojarasi viszonyok mellett a robogok vasarlasat.
meg relative biztonsagosak is, nem lehet veluk szaguldozni :)
egyre rendesebbek az autosok, mar nem akarnak megolni csak mert ok a dugoban allnak en meg tudok kozlekedni, lehuzodnak, elengednek.
arrol nem beszelve ha sok a motoros, kevesebb az autos, konnyeb a parkolas, alacsonyabb a fogyasztas -> karosanyag -> szmog :)
nem is ertem miert nem tamogatjak a magyar idojarasi viszonyok mellett a robogok vasarlasat.
meg relative biztonsagosak is, nem lehet veluk szaguldozni :)
Zsolt1552008-06-05 11:46:00 // 1656
Hatékony, és olcsó megoldás. :-))))))
Liquid2008-06-05 11:40:48 // 1655
ez komoly :))
nem kell ide jelzőlámpa ,meg aluljáró, csak egy szék, egy eszköz, meg egy jómunkásember :)))
nem kell ide jelzőlámpa ,meg aluljáró, csak egy szék, egy eszköz, meg egy jómunkásember :)))
Zsolt1552008-06-05 11:36:07 // 1654
Zsolt1552008-06-05 11:19:51 // 1653
Bizony belefért volna, és még "európai" megoldás is lett volna.