Fórum >> Egyebek >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

Zsolt1552008-06-29 17:16:48 // 2880
Mi a szent sz@r ez??? :-)))

A tajgára, vagy hova készült???
Zsolt1552008-06-29 17:15:08 // 2879
Már ott volt. :-)))



A járművet házilagosan építették - a BKV-Ikarus kooperációjában -, más villamos és autóbusz elemek felhasználásával. Azért ilyen, amilyen.



Tudod: "- Kicsit, sárgább, kicsit savanyúbb, de miénk!" :-DDDDDDDD
ALFA75td2008-06-29 17:12:48 // 2878
Ezt hívták Kondor Expressnek
ALFA75td2008-06-29 17:11:31 // 2877

Az ellenpólus is alkotott hasonlót ám bár nem tudom ez mozdony e és azt se tudom,hogy mire volt alkalmas valamint ,hogy ez ide való-e vag a pihentagyu topikba
Zsolt1552008-06-29 17:08:59 // 2876


Sínautóbuszai sikere nyomán a Ganz cég nagyobb vonatokra is számos külföldi megrendelést kapott. Az Argentin Vasutak nehéz terepre, a Viedma–Bariloche közti széles nyomtávú, 800 km-es vonalra rendelt két dízel motorkocsiból és közéjük sorolt vagonokból álló szerelvényt. A 100 km/óra sebességgel közlekedő, 146 utas szállítására alkalmas luxusvonat a szélsőséges helyi időjárás miatt légkondicionálással készült. 1937-ben!
Zsolt1552008-06-29 17:06:09 // 2875
A Csonka-féle postai kocsik:



A Magyar Posta 1904-ben nemzetközi pályázatot írt ki 12–14 lóerős postakocsik tervezésére és gyártására. A nyolc pályamunkából a karburátor társfeltalálója, Csonka János által tervezett, a győri Magyar Vagon- és Gépgyár, illetve a Röck István Gépgyár által gyártott kocsik voltak a legsikeresebbek.
ALFA75td2008-06-29 17:05:51 // 2874

A legextrémebb forma a vonatoknál nálam Ő azt hiszem nem kell írnom kik gyártották
GT Ɨ|ѯ2008-06-29 17:04:24 // 2872
http://www.youtube.com/watch?v=66D_XibfYf0
Tommi2008-06-29 16:57:52 // 2871
Bp-Esztergom között is simán fut annyit a csoda Siemens vonat, pedig az csak laza 50 km :)
ALFA75td2008-06-29 16:56:55 // 2870
Akkor a Hungaroplan villamos már ott volt?
Szegény nagyon ronda
Zsolt1552008-06-29 16:56:26 // 2869
1902.

A Valtellina-vasút.



„Az első vasút, amelyen gőz helyett az összes vonatot elektromos erő hajtja” – írta 1902-ben nem kis büszkeséggel Cserháti Jenő és Kandó Kálmán, utóbbi úgy is, mint a munka szellemi atyja. A 106 km hosszú észak-olaszországi vasútvonalat 15 Hz-es, 3000 V feszültségű, váltóáramú rendszerben tervezte meg. A vízierőmű-turbináktól a vasúti kocsikig a Ganz gyártotta a teljes elektromos rendszert. Bár a megoldás világszerte Systeme Italiana néven vált ismertté, első Ganz-mozdonyai ma is magyar termékként láthatók a milánói Műszaki Múzeumban.
Zsolt1552008-06-29 16:53:54 // 2868
Ha már a Ganz.

1891-ben Frankfurtban mutatta be Zipernowsky Károly a Ganz és Társa cég nagy figyelmet keltő tervét. A Bécs és Budapest között közlekedő vonatot sík terepen 250 km/óra, emelkedőn 200 km/óra sebességűre tervezték, s a forgalomtól függően akár tízpercenként indíthatták volna. A kocsihoz négy, 200 lóerős elektromotor készült. A 45 m hosszú, 2,15 m széles, 2,2 m magas kocsitest – a magyar közlekedési iparban elsőként – két végén áramvonalas kialakítású.

Zsolt1552008-06-29 16:52:07 // 2867
Csak egy kis érdekesség:

A Budapest-Miskolc viszonylaton közlekedő 301-es sorozatú gőzmozdonyaival - ekkor már közel 50(!) évesek - vontatott expressz vonat menetideje 1963-ban 1 óra 57 perc volt.



Ma az Intercity-k menetideje még mindig pontosan ennyi.
Tommi2008-06-29 16:40:02 // 2866
Hát kb :)
Wickey2008-06-29 16:36:35 // 2865
van néhány jóképességű, akinek az autójára is ragasztanék belülről hasonló matricát, de ez off. :-))
Tommi2008-06-29 16:34:45 // 2864
"Szemed a pályán legyen" - LOL :)))
Zsolt1552008-06-29 16:32:20 // 2863
Amikor az Orient Expressz először itt volt, akkor voltunk kint. :-)))


Legutóbb Szentendrén voltam.

ALFA75td2008-06-29 16:18:43 // 2862

Érdemes kimenni sok program van.
Amikor kiemelt rendezvények vannak akkor főleg megéri kimenni akkor nemcsak diesel mozdonyt lehet vezetni hanem egy igazi az 1800 évek végéről származó gőzmozdonyt is.
Ha valaki rám hallgat a látogatást vagy az Orient Expressz idelátogatására vagy még inkább a Nemzetközi Gőzmozdony Grand Prix re időziti.
ALFA75td2008-06-29 16:08:46 // 2861

A V63 001 itt kukukcskál a másik oldala paravánokkal van körbevéve mert a szimulátor kivetítője van ott

Árpád úr pedig ennél jobban sosem dugja ki az orrát
Zsolt1552008-06-29 15:52:34 // 2860
Akkor el kell oda mennem. :-)))
Zsolt1552008-06-29 15:50:59 // 2859
Vagy például az öttengelyes ABb motorkocsik, melyekben Ganz-Jendrassik motor volt.

ALFA75td2008-06-29 15:48:58 // 2858
Igen a vasúttörténeti parkban van és 500 forint ellenében felszállhatsz rá és vezetheted virtuálisanmozdonyszimulátor
Zsolt1552008-06-29 15:45:10 // 2857
Akkor erről lemaradtam. :-(((
Zsolt1552008-06-29 15:44:26 // 2856
Itt a V63,001 psz, a 002, és a 003-as társaságában - 1996-ban - selejtezésekor.



Tudomásom szerint végül is a V63,001 psz. mozdony azonban egy 1998 áprilisi átminősítéssel lett védett, múzeumi jármű.
2000. év első félévében aztán, ha működőképessé nem is tették, de kívül-belül rendberakták, és így került, az akkor megynyílt Magyar Vasúttörténeti Parkba.
ALFA75td2008-06-29 12:43:34 // 2855

GANZ Hargita motorvonat Rákosi számára épült és 1990 ig kormányvonatként állt szolgálatban

A Hargita motorvonatot 1990 ben felváltotta az Ezüstnyíl vagy ahogy a köznyelvben elterjedt a Kádár vonat a sors fintora,hogy a névadó nem utazhatott rajta.Ez a szerelvény ma is a kormány szolgálatában áll de kihasználatlanság miatt bérelhető jó pénzért
ALFA75td2008-06-29 12:11:32 // 2854

A Ganz Mávag által gyártott leggyorsabb gőzmozdony a 242 sorozatú annyira óvják,hogy csak nagyon ritkán látható pl múzeumok éjszakája
ALFA75td2008-06-29 11:49:24 // 2853
A V63 001 nem védett jármű egyszerűen hanem ő a mozdonyszimulátor
Zsolt1552008-06-29 10:31:59 // 2852
Nekem is! :-((( :-)))
Zsolt1552008-06-29 10:30:48 // 2851
A Ganz-Mávag másik sikeres mozdonya, pedig az idén 50 éves M44 "Bobó", melyből közel ezer darab készült.





Egy rádió-távirányítású a GYSEV-nél.



Egy ex.HÉV-es, pedig a Szentendrei Közlekedési Múzeumban.
Zsolt1552008-06-29 10:14:22 // 2850
Sajnos igen, a V46 "Szöcske" volt az utolsó. Komáromban őt is láttam.

Zsolt1552008-06-29 10:09:52 // 2849
V63 001. még eredeti fényezéssel:



Jelenleg a Vasúttörténeti Múzeumban van, mint védett jármű. :-)))
GT Ɨ|ѯ2008-06-29 08:20:59 // 2848
életesveszélyesvoltnem?...:-)))
Attie2008-06-28 18:20:33 // 2847
Hihi ezek jó képek :)
Edyboy2008-06-28 17:34:04 // 2846
Szergej :-)
Edyboy2008-06-28 17:27:33 // 2844
Íme,a Gigant,a legerősebb Ganz-Mávag mozdony :-)
Edyboy2008-06-28 17:22:25 // 2843
Hát,igen a jó öreg Ganz-Mávag :-)
Itt egy kevéssé ismert példánya:

A MOL használja Almásfűzítőn :-)
Itt pedig az utoljára gyártott Ganz mozdony:
Edyboy2008-06-28 17:15:38 // 2842
Gratula!
Nekem akkor csak szovjet kerékpár jutott :-(
csocsi2008-06-28 15:35:30 // 2841
Ilyen oldalkocsis mocival már 30 éve motoroztam.
Zsolt1552008-06-28 07:24:07 // 2840
In memorian Ganz-Mávag.

45 éve az első, még az NSZK-ban gyártott, 44 éve, 1964. június 15.-én, pedig az első hazai gyártású V43-t - Szilit - adta át a Ganz a MÁV-nak. V43 1008-as pályaszámmal.

Zsolt1552008-06-28 07:04:04 // 2839
Nagyon szííííp! :-)))
Edyboy2008-06-27 22:22:10 // 2838
Bizony,minden régi dolog szép :-)
Van még Pannónia képem is :-)
Zsolt1552008-06-27 22:10:59 // 2837
Nagyon szép!!!

A munkahelyemen az egyik informatikusnak egy szépen felújjított "Cetkája" van. Azis szép.
Edyboy2008-06-27 22:07:57 // 2836
Kazes☻2008-06-27 22:05:32 // 2835
Szuper! :)))
Edyboy2008-06-27 22:00:59 // 2834
Bizony,bár ez már másik járgány,olasz és több,mint 70 éves :-)
Kazes☻2008-06-27 21:50:18 // 2833
Fa felnivel? :)))
Edyboy2008-06-27 21:47:21 // 2832
Edyboy2008-06-27 21:24:11 // 2831
In memoriam Ikarus:
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak