Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro

Gábor(figi75)2007-03-14 20:32:23 // 3656
Ez engem is érint,még nem annyira gebaszos de jó lenne 1 lakk rá és javítani is kéne!!:-O Maszek megoldással nem merek hozzányulni,csak végszükség esetén!:-)
Mattyancs2007-03-14 19:35:44 // 3655
Sziasztok! Fakormányt fel lehet újítatni, úgy értem, hogy az 1984-es évjáratú Alfasud-ban igazi fa volt a kormány. Ha igen ki tud ajánlani valakit, vagy egyszerűen meg lehet csinálni? Köszönettel minden segítséget!
Robi2007-03-14 17:53:26 // 3654
EvoZolikánál dolgozik, az ő árait pedig nem a mi pénztárcánkhoz igazították. De egy próbát megér.
prooF_752007-03-14 17:37:22 // 3653
Lakatos cartárssal nem beszéltél még? Ő azt hiszem főállásban restaurál, és Alfákat szokott csinálni.
NaTo2007-03-14 16:02:25 // 3652
Hajrá! Sok sikert! Itt a jóidő! Hurrá! :))
Wickey2007-03-14 10:51:52 // 3651
Lehet sokat molyolni. Légkondi, szervókormány ki, esetleg fékszervódob is, de az a helyzet hogy ebből nem volt szervótlan fék, szóval az talán annyira nem egyszerű. A hűtő nem rossz ötlet, gtv6 esetén meg fogom próbálni bevarrni valahogy a 164 V6 gyári hűtőjét, az könnyebb jóval. Ki lehet még bindzsizni a komplett ablakmosó rendszert, meg az összes hangszigetelést a motortérből. Repül a légszűrőház is, direktszűrőt a helyére. Én nem ragaszkodom a belsőtérben a kárpitokhoz, csak a szőnyeghez, a műszerfalhoz és a középboxhoz. Üzemanyagtartályt bele lehet tenni kisebbet, ablakok csere plexire, ajtóborítás csere műanyagra, sárvédők csere műanyagra, hátsóajtó csere műanyagra. Így hirtelen tippem sincs mennyit hozna ez így a gtv6 gyári 1210 kilójából, de gyanítom hogy el lehetne érni az 1000-et. (Ez már elég mokány lenne a széria 2.5V6-tal is). Úgy néz ki két gtv-t fogok építeni, az egyik nagy lesz, klímás, nehéz, és erős (3.0 24V), a másik meg széria 2.5 lekönnyítve, lightosan megpöckölve, kicsontozva. :-)
NaTo2007-03-14 10:34:49 // 3650
kivéve a szélvédő... te meg szemüvegben fogsz ülni, mint a régi idők pilótái? :)) Látod a plexire meg a műanyag motorháztetőre nem is gondoltam. Esetleg hűtőből lehetne könnyebbet betenni(?), meg könnyű akksit, de az alumínium motoron nem nagyon kell könnyíteni. :) A beltérhez én is ragaszkodnék...
Wickey2007-03-14 10:30:52 // 3649
Ali! Korrekt lakatost találtál már? Van esetleg tipped?
Ali762007-03-14 09:46:00 // 3648
Igen ez biztos, viszont most nem szeretnék úgy járni, hogy 6 év múlva újra kell csinálni az egészet. Legyen totál profi az egész, ennek ára lesz, még úgy is, hogy lakat fény és kárpitozáson kivül mindent én csinálok...
Gábor(figi75)2007-03-14 09:30:05 // 3647
Gondolom ezek a projektek bőven 1 misi felett leszenek! :-( De ha meglesznek........ :-))))))))))))
prooF_752007-03-13 20:45:28 // 3646
Vagy inkább a profnak, hogy azon mutassa be miként kell azt csinálni:))
Ali762007-03-13 20:42:27 // 3645
Nem írtam, hogy a GTAm karbis volt! :) Könnyítés: plexi üvegek körbe, kivéve a szélvédő (érted kivéve:)) tehát a szélvédő marad:) Motorháztető, csomitető műanyag (még nem döntöttem el, hogy miből legyen) Tank a csomiba aluminiumból. Most mérlegen féltankkal 1057 kg, de a ts moci kb 30 kilóval nehezebb, mint a Nord. Marad a hátsó üléssor, meg az ajtókárpitok és a szőnyeg is, sajnos a belsejéhez nagyon kötődöm:)azért át lesz minden kárpitozva és a két első ülést le akarom cserélni, valami oldszkúl versenyülésre és azokat is a többihez kárpitozni, De még van idő a végleges tervek megvalósításához... még töröm a fejem...:)
Rumi2007-03-13 20:35:04 // 3644
beviszem a BME-re gyakorlatra, legyen min elvégezni a labort az elsős ménök hjallgatóknak :DDDD
Gábor(figi75)2007-03-13 20:12:56 // 3643
Jólvan megértelek,de ne te szívjál már mindíg ember,1x neked is lehet 1 jó napod!:-))) Akkor hajrá,a bolondokházát számold fel és gooooooooo............
Wickey2007-03-13 17:43:32 // 3642
Robi! Esetleg vegyé' dízel Fiatot mint a Marek! :-P
Marek2007-03-13 17:20:49 // 3641
Rajzold le a gépműhelyesnek, hogy szeretnéd hátha abból ért majd, meg mellesleg a suliba is leadhatod a rajzot gyakorlás képpen!
Robi2007-03-13 17:11:44 // 3640
Csak a hengerfejekből kijövő vizet összegyűjtő öntvény alól folyik a víz. Az a gáz, hogy megfáradtak a menetek a hengerfejekben, és nem lehet meghúzni. Hiába cserélek tömítést, hiába pasztázom, legalább egy picit le kellene szorítani, de nincs mivel. Ráadásul az egyik hengerfej alacsonyabb a többinél, mert elbaszta a gépműhely, szóval ott még nehezebb a helyzet. Egyébként már összeválogattam egy garnitúra jó hengerfejet, csak nem találok olyan gépműhelyest, akire rá merném bízni, hogy egyformára síkolja őket. Úgyhogy egyelőre töltögetem szorgalmasan a vizet. :)
Wickey2007-03-13 15:59:08 // 3639
:-))))))))))))))))))))
Wickey2007-03-13 15:58:50 // 3638
Lol.... :))
NaTo2007-03-13 13:05:05 // 3637
hajaj. Ez ismerős. :( Csak nem hengerfejes?
Robi2007-03-12 22:12:14 // 3636
A 90-es miatt ne aggódj, mindennapi használatban van, annak ellenére, hogy most már 50 km-enként kell vizet tölteni bele. Átlag napi 5 liter víz folyik át rajta. :) Nagyon várom már, hogy vége legyen ennek a bolondokházának, jó lenne megcsinálni.
Kazes☻2007-03-12 22:03:21 // 3635
Köszi, köszi, így mindjárt más, lehet hasonlítgatni. :-)
Marek2007-03-12 22:02:09 // 3634
Amúgy meg Robit is megértem az a 45 db-ig számolt egyes állomány nem túl bíztató, és sz@r lenne, he megvágnának pont egy olyan jó szakembert mint Ő! Hülyén venné ki magát a dolog, meg nem is akarom, hogy a lelkemen száradjon! Segíteni meg sajna ebben nem tudunk neki! :(
Marek2007-03-12 21:58:08 // 3633
Én is jobban örülnék ha két 75-tel mennénk és nem kéne megint Fiatal menni! Amit amúgy sokan megtesznek majd csak Én lennék az egyedüli aki ismét felválalja! :)))))))
Gábor(figi75)2007-03-12 21:41:06 // 3632
Úgy felpofozlak,ha nem jöttök 2-különböző verdával és abból az 1-ik 75!!! 1 verdát csak talpra állítassz vazze???:-O A 90-re meg vigyázz adig,mert ha az is lebengásodik nem álsz meg előttem!!!:-)))
Robi2007-03-12 20:16:17 // 3631
Tudom. De látod, a tied elsőbbséget élvez, úgyhogy ha lesz egy kis időm, akkor a tied fog elkészülni.
silversurfer2007-03-12 20:09:15 // 3630
Hali A GTAm az csak Spica-s volt nem karbis, annyiban különbözött a többi GTA-tól. De az Amcsik aszongyák, hogy szedd le a Spicát és rakjál bele inkább karbit (ami ott illegális).... De akkor nem értem, hogy miért ilyen volt gyárilag..... Csak tudták, remélhetőleg mérnökök tervezték, és nem is olaszok..... A hajtókar meg nagyon drága lesz...... Egyébként nézegettem más autókban is 2L-es motorokat, és valahogy szánalmasan kisebbnek tűnnek mint a Nord...... A gyertyával kapcsolatban meg el kéne gondolkozni a kondenzátoros gyújtáson, a motoroknál akár háromszor is gyújt egy gyertya, az is olyan mint a TS csak szerintem egyszerűbb.
Marek2007-03-12 19:58:39 // 3629
:((((((((((((((( Sajnos ez engem is mélyen érint!
Robi2007-03-12 19:32:23 // 3628
Áhh, szakrajzolok ezerrel. Szerintem Esztergomra nem lesz kész egyik sem, egyszerűen nincs rá időm. Közeledik az évvége, meg a szakvizsga, szopás szopás hátán. :(
prooF_752007-03-12 18:35:23 // 3627
áá, csak irigykedik a jól felszerelt járgányodra!:))
Gábor(figi75)2007-03-12 17:03:58 // 3626
Te most kóstolgatsz engem,nekem úgy tűnik! :-P Látom nagyon unatkoztok,nincs mit barkácsolni a garázsban,kész vannak a büntető verdák??? :-O
Robi2007-03-12 15:32:47 // 3625
Továbbá a két db 20 literes, sütőolajjal töltött kannát. :P
NaTo2007-03-12 15:05:46 // 3624
Nem semmi. Találtál már hasonló átalakításról leírást, vagy csak magadra támaszkodhatsz a tervezést/ kivitelezést illetően? Kasztni merevítést nem tervezel? Gondolom a bukócsövezés eleve nem jön szóba a könnyítés miatt. Könnyítésre hallottam olyat már, hogy gumitank. Szerinted? :) Gondolom a kárpitok, hátsóülések, eleve kikerülnek.
ghosty92007-03-12 14:49:22 // 3623
"vagyis mit lehet kivenni normális keretek között? :-O" Tudod, a ledeket, melyladat, cementeszsakokat... ;-)
Gábor(figi75)2007-03-12 14:38:57 // 3622
Nagyon fincsin hangzik,eddig sem volt piskóta!:-))) A könnyítéseken mit értesz még,kiveszed az üléssort hátul,vagyis mit lehet kivenni normális keretek között? :-O
Ali762007-03-12 14:32:43 // 3621
45mm-es karbik, ennek megfelelően az egész hengerfej átalakul( még az is lehet, hogy a régi GTA-k mintájára 2 gyertya/henger) , vezérműtengelyek csere, nagyobb kompressziójú dugó-hüvely garnitúra (11:1), könnyített hajtókarok, olajhűtés, lendkerék alakítás, stb. Ezekkel az átalakításokkal meg további apróságokkal a régi GTA-k 195 lóerőt produkáltak, a GTAm, aminek volt két mini feltöltője 240 lóerőt préselt ki magából. A 180 le reális és elérhető erő és még kordában is lehet tartani, ha azt nézzük, hogy az autó most 1040 kg és tervezem a könnyítéseket is -kb 950 kg lesz- akkor már nagyon fincsik az arányok:)
Hihetetlen, hogy mit számít akár az a 20 lóerő ami a 2.0 nord és a 2.0 ts között van... Nagyobb motort pedig nem szeretnék, mert nehéz lenne az ormánya és a korhűség is dölne( hacsak nem egy Montreál motorját bigyezteném bele:)
Ez pedig:
szintén csak az alábbi módosításokkal lenne igazán erősebb, és akkor inkább az eredeti legyen benne...
NaTo2007-03-12 12:26:26 // 3620
Egy kb. 180 pacis Nord motorhoz milyen módosításokat tervezel? Gondolom az alap egy 2 literes Nord lenne. És valószínűsítem, hogy karburátorokkal szándékszol itatni.
NaTo2007-03-12 12:22:08 // 3619
Tegnap elszégyelltem magam, és nekiestem emelővel az autónak. Így már aláfértem félig :) Majd miután kiderült, hogy a semmirekellő fényképezőm még így is homályos képeket csinál, dühröhamot kaptam. :) Ennek eredményképpen bevertem a homlokom az alvázba. Még mindig nem látom melyik szilent lesz az, de gyanítom hogy nem a dedion tartó, hanem a "kutyacsont"... Mindenesetre a kaput nálam az tette be, mikor az autó alatt fekve gyanús hangot hallok. Közeledik valami nagy autó, és olyan hangja van, mint egy zuhanyrózsának... ...vadul kezdtem kikúszni a kocsi alól, de mire a fél testem kint volt, beterített a víz. A közterületesek autója volt, ami fellocsolja az utat... délben... tele lett a tököm. Ma Ali aknáján alánézünk. :)
Ali762007-03-12 01:00:33 // 3618
Tetszetős:) Az új fékbetét rögzítőkön akadt meg a szemem:)Nekem valami ilyesmi a cél:

Talán idén végre összejön, hogy teljesen felújítsam az öregebbiket(lakat.+fény, belsőtér, egy kb 180 lóerő körüli 2.0 Nord szívó, és még az "apró" részletek...):
Robi2007-03-11 20:52:51 // 3617
Az még istenes. Amikor a 90-est vettem, 6 centire voltak az alsó hossztartók a földtől. :)
Wickey2007-03-11 17:54:36 // 3616
hát, ja, ez már valóban elég avíttos volt :)
Gery832007-03-11 15:57:11 // 3615
A mai nap eddigi eredménye... :)





Gery832007-03-11 15:55:53 // 3614
Parancsolj!

VS
Saughassy2007-03-10 21:17:59 // 3613
Nem bízol az olasz acélban?:)
Gábor(figi75)2007-03-10 13:48:13 // 3612
Legalább szép halálod lessz! :DD.. :-))
NaTo2007-03-10 12:27:10 // 3611
van hát. csak rám ne omoljon :))
Saughassy2007-03-10 12:16:22 // 3610
Emelőd azért csak van.
NaTo2007-03-10 12:12:02 // 3609
:)) A Giuliettám alá befértem anno. Persze az egy éve volt, és akkor még kisebb volt a fejem meg a hasam is :)
Saughassy2007-03-10 11:58:37 // 3608
Teccett volna terepjarot venni :) Kb 12-15 centire vannak a hossznyulvanyok a foldtol, es meg nincs is ultetve.
NaTo2007-03-10 09:41:55 // 3607
ehh. Reggel szomorúan konstatáltam, hogy nem férek alá az autónak!!!! :(( A fejem nem fér be. :) Próbáltam alányújtani a fényképezőm, de olyan közel van az objektív, hogy nem tudtam használható képet csinálni. :( Alá kéne nézni egy aknán, de nekem nicccs :(((
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak