Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro
Saughassy2005-03-03 22:22:08 // 106
Pedig jó volt csak 1 kipuffomba került :)
Robi2005-03-03 21:39:14 // 105
Volt, Gödöllőn. GTV talinak indult, aztán transaxle tali lett belőle. Sajnos épp nem értem rá, szívesen ott lettem volna.
silversurfer2005-03-03 21:27:50 // 104
Szerintem belefér mindenki a aki pártolótagnak érzi magát a témában.
Meg a Transaxle a lényeg :-))))))
Ha jól néztém már volt ilyen találkozó csak akkor sajnos még nem voltam tag...
Robi2005-03-03 21:24:20 // 103
Nem lehetne, hogy GTV / Alfa 90 tali legyen? :) Merthogy a söriváshoz nagyon értek. Főzni nem szoktam, de szeretek. Meg enni is. :)
silversurfer2005-03-03 21:07:56 // 102
Mind a három kéne: 55 cm előre, 74 cm hátra (koszorúsok ('82 előttiek)) + a felirat ALFA Romeo GTV2.0
Wickey-vel rágodtunk a témán az Eredeti alkatrészek topicban...
Ha találsz valamit feltétlenülj szólj légyszi -> köszi
Norbika2005-03-03 20:57:20 // 101
Milyen embléma kell?Kicsi,előre?Vagy nagy hátra?Vagy felirat?
Norbika2005-03-03 20:55:01 // 100
De sok olasz verda szokott lenni,általában töröttek,de régi is van,csak ki kell várni.Én kb fél éve vadászok "hálós" GTV üléseket.Nincs.Amibe volt,vagy egy éve elvitték.Van,amit ki sem pakolnak,kocka lesz belőle.Kár értük.
Norbika2005-03-03 20:51:41 // 99
Mivel én Nagykovácsiban lakom,igy a bontókörzetem solymár,budakeszi,esetleg ha kapok fülest elmegyek esztergomba is,bár ott nagyobb bontórol nem tudok,mindig körül kell nézni,előfordul,hogy út közben egy kertben állva találjuk meg a tökéletes alanyt.Ahova rendszeresen járok eddig 1 GTV volt,azt is hazahoztam.
Norbika2005-03-03 20:48:20 // 98
Bár általában a mozditható dolgokat letörik,ellopják,stb.Amit vettem,kasztnit,a srác simán alátolta a targoncát,feldobta a trélerre,és kész is volt,szóval,ha valami egyben van,azt azonnal vinni kell.
silversurfer2005-03-03 20:47:39 // 97
Van valmi specifikus bontód vagy több helyet végignézel???
Én szombaton alfa emblémát megyek el vadászni.
Norbika2005-03-03 20:45:36 // 96
Szombaton megyek bontóba valószinűleg,majd jelentek,mi a helyzet alfa fronton.
silversurfer2005-03-03 20:41:35 // 95
A tükör témában majdnem beirtam egy másik fórumba, nekem jobboldali kéne mert most valami gagyi van helyette és ez nagy sebességnél (gyakori) behajlik és egyébként se néz ki jól (inkább ronda).
Én is csak azt a 27k-sat láttam.
Feltétlenül szóljatok, ha találtok többet is (mondjuk ez valószinütlen)!
silversurfer2005-03-03 20:37:25 // 94
Nagyon jó ötlet támogatom 100%-ig. Főzni én se tudok, viszont kiválóan bele tudok szólni és a sörözés az egyik fő hobbim :-)))
Kiváncsi vagyok a többiek autóira + a tapasztalatokra, úgyhogy ezt mindenféleképp hozzuk össze.
Norbika2005-03-03 19:51:15 // 93
Az egyetlen dolog,amiben nem vagyok biztos,hogy rendben lesz,az a francos váltó.Az még okoz némi fejtörést.Bár még nem tartok ott,de valószínű,hogy szét kell húzni.
Norbika2005-03-03 19:45:20 // 92
A rozsda miatt nem aggódom,gyakorlatilag kivégeztük,2 hónap alatt,a gyanús részek,amiket nem cseréltünk fémig csiszoltam.Ez igy korrekt.
Norbika2005-03-03 19:43:35 // 91
A tank nem volt alattam,ezért majnem elvágtam a lábacskámat,mert bokánál megálltunk.A hülyeség,az nagyon megy.Na mindegy.Bosszúból ki is vágtam a pótkerék helyét,mostmár az is lemez.:)
ALFA75td2005-03-03 19:22:02 // 90
Jolvan na csak vigasztalni akartalak:---)))))) De igy a képen tényleg nem látszik olyan vészesen
Wickey2005-03-03 19:21:42 // 89
Látod, francnak szedegeted a tetőkárpitot. :-) Nem kell azt bolygatni :-)))
Amúgy meg a tank még alattad lett volna, ha az még nem volt kiszedve. Jó dolog húsz liter szuperbenzinnel az öledben az akna alján csücsülni, és azon gondolkodni, hol b@sztad el :-PPP
Norbika2005-03-03 19:09:24 // 88
Beugrottam a csomiba(101kg)leszedni a tetőkárpit hátulját,de majdnem az akna alján fejeződött be a mutatvány:)
Norbika2005-03-03 19:07:54 // 87
Hát a csavarhúzó átszaladt rajta....
ALFA75td2005-03-03 19:03:47 // 86
Az csak felületi rozsda :-))))
Norbika2005-03-03 18:52:18 // 85
Majd lezsirozom az asszonnyal is,hogy ne érje váratlanul,ha éles lessz a helyzet.Meg,ha már összeülünk,legyen kaja,pia,duma,és senkinek ne kelljen sietnie sehova.
Norbika2005-03-03 18:42:19 // 84
Benne vagyok,de még egyenlőre nagyon hideg van ilyesmihez,de mint mondtam nagyon jó lenne.Mint szakamilag,mint sörügyileg.Mert egyik sem árt.
Wickey2005-03-03 18:19:12 // 83
Simaügy, ha jó idő lesz összejövünk nálatok. Mutatunk az öregednek pár patent állapotú GTV-t :-)
Norbika2005-03-03 17:49:36 // 82
Én sokat melózom hétvégén is,de ha előre egy héttel szóltok,azonnal benne vagyok,minden érdekel a GTV-ről,mert zöldfülű vagyok még ebben a témában,ja főzni sem tudok,de természetesen nagyon szivesen mennék.De még talán ti is jöhettek hozzám,csak lenne jóidő,van bazi nagy kertem,szalonnasütő,stb,Megmutatnám a gépsárkányt is szakértő szemeknek.
Norbika2005-03-03 17:44:36 // 81
Wickey2005-03-03 17:44:31 // 80
Srácok. Vagyunk páran gtv-sek így újak, régiek vegyesen.
Itt vagy példának okáért Te, akkor Silversurfer kollega, egy sráccal megyek le most vasárnap megnézni Lobot öccsének GTV-jét, szóval reménybeli klubtag ő is. A régiek közül oszlopos kollegák Fastcar, IC, és Ingegnere, oldalhajtásbéli rokon Ali76, lassan ideje lenne összeülni egy hétvégi paprikáskrumplifőzéssörözésdumálás erejéig. Na?
Wickey2005-03-03 17:41:35 // 79
Km óra híjján nem tudok neked sem sebesség, sem gyorsulás, sem fogyasztás adatokat mondani.
Érzésre egy kib@szott illúzionista.
A 2.5ösön egy nem különösebben szép hangú, de annál hangosabb sportdob volt. Az ment mint atom. Sperrel kilőtt a kanyarból, üvöltött mint a sakál, és haladt. A váltásokkal voltam csak gondban.
Ez meg halk, megy, érzetre olyan mint fater 16 Voltos 316os bmw-je, 3ezerig semmi, utána bődületesen megy. Ezzel nem tudok gáz nélkül elindulni.
Több dolog van köztük különbség:
- a motorbeállítást nem érzem 100%osnak. Rángat, szerintem sokat is eszik (saccra 13 liter körül), és nem megy olyan igazán jól alacsony fordulaton (új gyertyák, és két új gyertyakábel bejátszott már)
- A pufó halkabb, a kasztni jobban van hangszigetelve, csendesebb
- A váltó sztem standard America váltó, azaz qrva hosszú, megegyezik a 2.0TD váltóval az áttételezése
- a kasztni még a régi fajta "páncélgtv", 200 kilóval nehezebb, mint az 1981 utániak (ezen gyárilag még nincs díszcsík, meg egykét apróságban más, pl padlólemez vastagabb, több a merevítés a legenda szerint)
Ha lesz km óra, és rádöbbenek, hogy ahol eddig 32000rpm-mel mentem 110el, ott most 3000rpm-el megyek fele akkora zajt csapva 130-al, valamint kap új olajat meg beállítást a motor, akkor nyilatkozom. Most van olyan, hogy jó napja van, és negyedikben úgy megindul, hogy a 2.5 pdtdi audi sírva kéreckedett le a jobb oldali sávba előlem, de van, hogy szarul van, és alig akar menni még harmadikban is. Olyan 3500 rpm alatt halott. Nem tudom mitől. Csiptuningra gyanakszom, de akkor elég szar lett a végeredmény, ha alul szarabb lett, és felül bikásodott ki...
Norbika2005-03-03 17:40:05 // 78
Nálam ez az autó nem pénz kérdése,eszmei értéke hatalmas!Csak a fater nem egy autós ember,nem emlékezett rá,mikor cserélt benne olajat!Tehát nem tegnap.Mikor vett egy új autót,kitette a kertbe szegény GTV-t,majd tavaj elhatározta,hogy leadja bontóba.Na,akkor csaptam az asztalra,és odaadta szülinapomra,igaz ilyet vettem volna 60-ért is....mindegy beleszerettem,családtag lett,felújitására minden pézem oda,de nem számit.Még igy is túlvállaltam magam anyagilag.csak a lakatolás 220 volt.Gondolhatod.A harmadik lakatos volt,aki nem zavart haza!
Norbika2005-03-03 17:35:23 // 77
Mert ez a fateré volt hosszú időkön át,még tekergettem benne a kormányt úgy,hogy nem értem el a pedálokat.A bontós verdához nem volt egy fia papír sem.:)
Wickey2005-03-03 17:33:34 // 76
Valóban van, és valóban 110 az ára. 75ezerért a bontós autó korrekt volt. Viszont ha az hibátlan volt, miért nem azt csináltatod meg? :-)
Wickey2005-03-03 17:31:30 // 75
Többé kevésbé. Sokat melóztam rajta.
De sosem lett olyan, aminek a kulcsát kitenném egy kultúrált asztalra.
A feketét fogom védőszárnyaim alá venni. Az viszont patent :-)
Most kap egy olajcserét (motor, fék, talán szervó) a hétvégén.
A kipufogó, a hátsó futómű, a kilométeróra (jeladó), meg a tetőkárpit van még hátra az esztergomi találkozóig.
Utána pár gondolat erejéig foglalkozom a belsejével.
Norbika2005-03-03 17:16:08 // 74
Egyébként mit tud a 3.0-ás mocid?Tudom 1.0-ával többet,mint az enyém,de kiváncsi lennék,mennyit megy,mennyit kajol,és hány newtonméter,persze kb.
Norbika2005-03-03 17:11:39 // 73
Mondjuk furcsa,hogy mennyit lehet spórolni a cuccokon,pl:Elmenetem egy igen neves alfaguruhoz,első sárvédó kellett volna,minjárt kettő is,új.Azt mondták,hogy van!Na,erre megörültem,kérdeztem is az árat,mondták is:110 000/DB,szállitás 1 hét múlva.Hát mondanom se kell,egyből leültem.Rá két napra hivott a lakatos,hogy van egy GTV,menjek nézzem meg.Bontóban áált az autó,úgy 1 éve biztos.75 000-ért megevettem az egész autót hazaszállitással,minden egyes karosszérielem hibátlan volt!Plussz a moci,váltó,belső,stb.Ezért nem ugrok rögtön,ha feldobnak egy árat valamire.De hát tükör csak kell.
Norbika2005-03-03 17:03:00 // 72
Köszi a számot,de nekem 27/db nagyon sok,inkább megyek a bontóba kukázni.Csak ritka a mi tipusunk,bár onnan van a fakormányom,az alufelnim,hátsó ülésem,stb.A zöld GTV-det nagyon leharcolva vetted!Saját magad csináltad meg?
Wickey2005-03-03 15:44:17 // 71
namost lehet hogy el van baszva, de a bárdinál van egy pár fűthető elektromos tükör ára 27/db.
Egy telefont megérne.
Wickey2005-03-03 15:41:53 // 70
Nézd meg a regoldalamon a feketét :-)))
amúgy én úgy tudtam, hogy manta tükör van az enyémen, de láttam ilyet régi, gyári verseny GTVről készült képen is. Szóval lehet hogy ez is gyári.
Norbika2005-03-03 15:27:06 // 69
Újjat lehet szerinted szerválni valahol?Biztos olcsó:)
Norbika2005-03-03 15:26:11 // 68
Nekem egy sincs jelenleg.Mondták a kollegák,hogy tegyek rá Mantatükröt,mert az fasza!De ők nem értik,amit mi igen!Ez egy olasz autó.Egyéniség.
Wickey2005-03-03 15:02:13 // 67
nekem csak egy darab van, az sem valami fényes, igaz legalább motoros :-)
Norbika2005-03-03 14:55:39 // 66
A fényező is azt mondta,hogy az előkészitésen múlik minden a metál szineknél!Nem is akarja,hogy a lakatos előkészitse neki a karosszériát,majd mi megcsináljuk,mert ha nem tökéletesen sík a felület,akkor olyan lesz,mintha egy totálkáros autót fújnánk.Ért hozzá,abban biztos vagyok,bár biztos utánna kell polirozni majd a kasztnit a garázs után.Bizok benne,hogy maximalista,de minimum nagyon preciz a srác.Meg az is nyugtat,hogy ott leszek az első csiszolástól a száritásig."Segitek neki."Egy csiszolás,egy fotó:)A lakatosnál is végig ott lábatlankodtam,mégsem dobott ki még este 10-kor sem,volt,hogy reggelig csinálta,én meg bontottam a menthető cuccokat a szürkéről,mert minden karosszériaelem kellett,talán a hátfal nem asszem.Az első sárvédőm 7!!darabból volt,még csiszolóvászon is be lett gittelve belülről.Ilyet még nem láttam.Eszméletlen szar volt a kasztnim,a két ajtóoszlopot kompletten cseréni kellett,leakartak esni az ajtók,azt mondta a lakatos,csoda hogy nem rogyott meg a kocsi.Időben karoltam fel,bár gyakorlatilag az autó 40%-a kuka,de szereztem már mindent,csak két külső tükör hiányzik.Tényleg,ha van valakinek egy pár eladó,megvenném,mert mindenképpen gyárit akarok,még a fényezés előtt.
Wickey2005-03-03 09:51:26 // 65
kamrában is lehet okádékul fújni. Meg garázsban is lehet szépen. Beszélj erről Krisz33 kollegával a megfelelő szaktopikban, ha nekem nem hiszed el :-)
amúgy lehet szépen fújni, és nagyon sok múlik a rendes előkészítésen. Hogy teljesen off legyen, íme egy kép a sportszemélygépjárműről, amit nemrég pingáltunk. Csak külső fényt kapott, nem szépségversenyre ment, hanem H kategóriába:
amúgy lehet szépen fújni, és nagyon sok múlik a rendes előkészítésen. Hogy teljesen off legyen, íme egy kép a sportszemélygépjárműről, amit nemrég pingáltunk. Csak külső fényt kapott, nem szépségversenyre ment, hanem H kategóriába:
ingegnere2005-03-03 07:48:15 // 64
Ezzel kicsit vigyázz!
Hiába garis a fény, ha szar, a fenének se lesz kedve újra szétkapni az autót! Szerintem kicsit még nézz körül, és keress valakit, akinek van kamrája is. A fényezés az első, amit meglát az ember, így sokat mond az autó állapotáról. Szerintem kényes dolog.
Robi2005-03-02 20:20:05 // 63
Azannya! :) Grats a költözéshez. Nem a város legfrekventáltabb helye, de az utca csendes, és van hol bütykölni a kocsit. Szvsz sokkal jobb placc, mint a fehérvári úti lakás.
Norbika2005-03-02 20:12:37 // 62
Úgyhogy úgy néz ki,hogy belleugrom,mert bizok benne,a barátnőm unokabátyusa,bár én még nem ismerem,remélem,minden rendben lesz,nem vittem még kocsit fényeztetni soha.De levázolta a munkatervet röviden,úgyhogy nem lesz gány munka!
Norbika2005-03-02 19:36:08 // 61
Megkináltak egy két kilós ajánlattal a hőn áhitott söték-királykék metál szianemért kivül-belül-motortér,ha segitk csiszolgatni.Ámde nem kamrában fujja a srác,de azt mondta.nem kell izgulni,garis a fény!
Wickey2005-03-02 18:17:09 // 60
Oksa, ha hazaértem, megnézem.
silversurfer2005-03-02 16:22:34 // 59
Írtam e-mailt...
Norbika2005-03-02 14:21:17 // 58
Köszi,utánna nézek a hétvégén!
ingegnere2005-03-02 08:23:53 // 57
Norbika
A váltót úgy tudod megnézni, sperres-e, hogy leszeded a difi házát. Külső jelölés nem uta a difi működésére. Egyúttal meg tudod nézni a váltó végáttételét is. A tányérkeréken van egy beütés, pl 10/43 vagy 10/41, ami a végáttételre utal (kúpkerék/tányérkerék).
A v6-os váltó több ponton is eltér a kétliteresétől, de szilárdságban nem.
A képen látható táblázat is hiányos, mert a V6-nál a '85 utáni áttételeket jelöli, a '85 előttiek áttételei azonosak a 2.0-éval, de a difi 4:1-es.
A váltót úgy tudod megnézni, sperres-e, hogy leszeded a difi házát. Külső jelölés nem uta a difi működésére. Egyúttal meg tudod nézni a váltó végáttételét is. A tányérkeréken van egy beütés, pl 10/43 vagy 10/41, ami a végáttételre utal (kúpkerék/tányérkerék).
A v6-os váltó több ponton is eltér a kétliteresétől, de szilárdságban nem.
A képen látható táblázat is hiányos, mert a V6-nál a '85 utáni áttételeket jelöli, a '85 előttiek áttételei azonosak a 2.0-éval, de a difi 4:1-es.