Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro

Wickey2005-03-01 22:18:14 // 56
hő. megvan a célszerszám. (milyenszarszám? hát acélszerszám ;>) Öcsém, patent ez a gtv. Filózom azon, hogy nyáron üresre szedem, és áttolom valami komoly színnel. Aszt akkor minden hibátlan lesz az autón ha összerakom. A hónap végén költözök házba a panelból. Oda ahol voltunk hétvégén. Az tökre ideális lesz nekem :-)
Robi2005-03-01 21:09:17 // 55
A váltót tartó szilent cserében már nagyon penge vagyok. :)
Adam2005-03-01 18:10:35 // 54
A nagy féket csak ajánlani tudom. Nekem V6 America fékek vannak fennt, nagyon jól adagolható, és egyszerüen érződik, hogy mekkora tartalák van benne. A 2.0 fék szerintem édeskevés egy ilyen autóhoz, legalábbis a 33-asomon egy nyumulás során sikerült elforralnom a féket, méretre meg hasonló mind a kettő, és egyik sem besőhütésű tárcsa. Szóval hajrá nagy fék :o)
Norbika2005-03-01 17:35:14 // 53
Ja,még valami:Érdemes-e 2.5-ös fékeit átteni 2.0-ba,gondolom erősebb munkahenegere van,nagyobb tárcsa,stb.Jobb lessz a fékhatásom?Nem mintha ez gyenge lenne,de későbbiekben tervezek motortuningot,és a fékkel-futóművel kezdeném.Más: A 2.5-nek,és a 2.0-nak ugyanaz a váltója,vagy 2.5 bikább?Több nyomatékot bir-e,vagy eggy és ugyanaz a váltó?
Norbika2005-03-01 17:31:23 // 52
Van nekem egy másik váltóm is,ami az aknában van, a szétbontott,másik GTv-ből van,amit 75000-ért vettem kompletten.Honnan tudom meg,hogy sperres-e vagy sem?Van rajta valami jelölés a gyári szám mellett?Ha tudja valaki,irja meg,lécci!
Wickey2005-03-01 08:54:08 // 51
Nekem is. Namajd jövő héten átszilentezzük mindkét kocsit. Nekem meg még a váltómat is. Ne kopogjon az a pöcs ott hátul.
Robi2005-02-28 20:38:52 // 50
Ugyanmár... :))) Tiszta patentek azok a szilentek, csak éppen mindet ki kellene cserélni! :PPP
silversurfer2005-02-28 19:13:41 // 49
A szerda nekem is teljesen okés, holnap akkor e-mailen megbeszéljük...
Wickey2005-02-28 12:52:44 // 48
Ugyanmár, szabi ezért teljesen fölösleges. Csütörtök kivételével? Oks. Dobok egy mailt majd. Megcélozhatjuk a szerdát. Amúgy is megnézném az ótódat :-)))
silversurfer2005-02-28 12:49:46 // 47
Ha ezt a "Valamikor a héten összefuthatnánk..."-ot nekem írtad akkor a héten nekem a csütörtök kivételével bármelyik hétköznap jó 18.30 után (akkorra érek haza mert nem mindig autóval járok munkába, szerintem e-mailban pontosíthatunk), viszont a fényviszonyok ilyenkor már nem a leg megfelelőbbek, de akár tudok szabit is kivenni...
Wickey2005-02-28 11:23:24 // 46
nem látok át. De aszittem erre azért még segítség nélkül is rájössz :-PPP De azt te is vágod, hogy ha egy váltó jó volt 10 évig, akkor nem 10.5 éves korában fog széthullani. Vagy szétesik 2-3 hónaposan, vagy elkopik. Már ha nem pörögsz egyhelyben mint Róbert kollega a dízel 90essel. Na, az a váltó elfáradt. Viszont a körülmények sem üzemszerűek voltak. (Hulladék hátsószilentek, sztem szabályosan szétverte a folyton ledifferáló, néha meg-megtapadó kerék.) Az állapotára vagyok kíváncsi. Mennyire hulladék a rudazat, milyen pontos a váltó, mennyire nehézkesen kapcsolható. Hátha a kollegának nincs olyan vészes állapotban a váltója, csak simán transaxle tüneteket mutat, azt te is tudod, hogy van amit nem éri meg szétszedni. Mitnemondjak, japán autó után különösen kiábrándító tud lenni egy alfa váltó. Valamikor a héten összefuthatnánk...
Rizzo2005-02-28 09:34:06 // 45
Ha velük szereltetem be akkor vállaltak volna garanciát is csak akkor 50.000lett volna.
ingegnere2005-02-28 08:32:45 // 44
Alapjában véve a váltójavítás sem nehezeb, mint bármi más szerelés az autón. Minden megoldható kellő odafigyeléssel, alázattal, körültekintéssel. Lényeg, hogy nem szabad félmegoldásokra hagyatkozni! Önmagában a gyűrűcsere nem elég. Jelenleg épp épül nálam egy váltó egy nem gyenge GTV-be. A héten mennek a szinkronok molibdénszórásra, a fogaskerekek meg a gépműhelybe, könnyítésre. Itthon két megoldás kínálkozik váltófelújításra: új alkatrészek beszerzése (hangsúlyozom a legjobb megoldás, csak drága), vagy "újnak látszó" használt alkatrészek beszerzése (kezdetben olcsó de idővel mégdrágább.:-/ Én most valahol a kettő között keresem az arany középutat. A szinkron felújítás nem légbőlkapott mese, van realítás alapja, ugyanúgy, mint a fogaskerékkönnyítésnek. De tekintve, hogy ilyet nem csináltam még (váltót már igen), blindre nem mondok semmit. Meg kell várni az első próbaköröket.:-)
ingegnere2005-02-28 08:23:09 // 43
"Ha össze tudunk futni valamikor, akkor megnézem a váltódat, és megmondom, érdemes-e hozzányúlni." Wehehe.:-) Röntgenszemekkel átlátsz az öntvényen és kézrátétellel meg is gyógyítod?:-D Nem vagány egy kicsit ez a kijelentés?
Adam2005-02-27 21:54:18 // 42
Váltó érdekes egy jószág... ha rendesen kihézagolsz benne mindent, akkor jó. Na ez viszont sajna nem olyan egyszerü. Még anno a skodámban csináltam váltót, teljesen jól működött utána, vaj puhán kapcsolt mindent, csak olyan hangja volt negyedikben, mint egy távolsági busznak motorfékkor...
Robi2005-02-27 21:32:21 // 41
A szétszedéshez nem kell, az összerakást még nem próbáltam. :)))
Norbika2005-02-27 21:23:03 // 40
Meg tudjátok mondani,ha valaki csinálta már,mennyi idő alatt lehet szinkrongyűrűt cserélni váltó levétel-visszarakással?Van itthon egy bontott váltóm,lehet,hogy belekukkantok,(még soha nem szedtem szét ilyet).Ezt sokan nem javasolják.Célszerszám kell az összerakáshoz?
Norbika2005-02-27 21:16:59 // 39
De a bontott váltó full zsákbamacska!Vagy jó vagy nem a pézed meg odaadtad.....
Rizzo2005-02-27 21:12:05 // 38
Ettől már sokkal egyszerűbb lenne Alfa emblémát ragasztani a Porsche-ra. Egy évvel ezelött nekem 80.000-et mondtak Zsámbékon a felújitásra ha odaviszem 75 ts sperrel.Nem volt annyim.Később a NOVÁK szervizben 30.000 ért vettem egy bontottat,ami szerintem felújitott volt.Látszott a piros paszta az összeillesztéseknél.Azóta már mentem vele 70ezret és nem recseg.Igaz vigyázok is rá.Két baj van csak 1-nem speres 2-eladtam a kocsit.
Norbika2005-02-27 14:05:01 // 37
tehát azt mondjátok,hogy a Porsche ugyanilyen elvű váltókat használt?Nem lehet,hogy csak az anyagok nem birják,mert a Porsche keményebb anyagokból épitett váltót?Lehet,hogy egy komoly felületkezelő eljárás az általatok emliett alkatrészeken,megoldaná a gondot.Vagy lehet,hogy működne a:Felújitott Porsche váltó,egyedi közbetét,de a kuplungnak hátul kell maradni.
Norbika2005-02-27 10:45:07 // 36
Köszi,úgy látom,nem csak az én váltóm rossz,hanem talán tipushiba lehet.Mindenesetre köszi,hogy segitesz,ha kell!.:)
Ali762005-02-27 08:28:11 // 35
Szia Norbi!
Ha visszaolvasol, elég sok infót megtudhatsz erről a témáról, és ha gondolod segítünk, de csak, ha jobb lesz az időjárás, mert nincs fűtött helyünk:(
Norbika2005-02-26 18:53:29 // 34
Sziasztok.lenne egy szokásos problémám.1-ből 2-be váltásnál vagy papamóson gangolok,vagy irdatlant reccsen a váltóm.Mi lehet a baja?Van egy másik váltóm is,de az meg negyedikbe lukat rak.Nem merem itthon szétkapni,szerintem fel kellene újitani az egészet.Lehet ehez megbizható cuccot kapni,nem aranyért?
silversurfer2005-02-26 17:28:30 // 33
Szerintem ki tudom húzni nyárig, ennek megállapitásában Wickey kolléga remélhetőleg tud segiteni. Jó lenne valami tartósat összerakni... Milyen "finomságokra" gondolsz??? Mert én még azt se tudom mit jelent a sperr, gondolom ez egyfajta difizár???
silversurfer2005-02-26 17:20:59 // 32
Köszi a segitséget. A jövő hét utáni hetem már tisztának látszik, akkor össze tudnánk futni valamikor. Igazából ami zavar a váltómnál az a visszaváltás. Az eladó váltód már felújitott???
Adam2005-02-24 14:47:55 // 31
Akkor lehet, hogy kihuzom ezzel a váltóval a nyárig, kiváncsi leszek az eredményre.
ingegnere2005-02-24 09:34:38 // 30
Nyárra már lesznek értékelhető eredmények a szinkronokról, és akkor beszélhetünk a dologról. Szívesen legombolok rólad egy kilót;-), de ennél olcsóbban ki kell jönnie. Hacsak nem akarsz bele "finomságokat".:-)
ingegnere2005-02-24 08:46:57 // 29
Már a 8. biorobot lép ki a műhelyemből és ezek közül 5 a parlamentben ül.:-)
ingegnere2005-02-24 08:46:05 // 28
Az edzés az valóban biztos, és valami nitridálásra egyébre gondoltam. De maga az edzés is tág fogalom, mert nem tudjuk a hőmérsékletet, a hőntártást és egyéb időket.....
explosive2005-02-23 22:24:15 // 27
Tiszta sci-fi:))
Wickey2005-02-23 21:25:34 // 26
Szia. Ha össze tudunk futni valamikor, akkor megnézem a váltódat, és megmondom, érdemes-e hozzányúlni. Sajna a 100k pont az az összeg, amennyiért normálisan jelen tudásunk szerint nem nagyon lehet felújítani új alkatrészekből, viszont a 100k egy bontott / bontott alkatrészekből javított váltóért sok. (Én a sperres váltómat adom majd el 1-2 hónap múlva 70ezer körüli áron, 10-15ezer km-es, tehát "friss" olajjal) Előfordulhat, hogy érdemes "teljesen elhasználnod", lehet, elmegy az a váltó még vagy 50-100ezer kilómétert komolyabb gond nélkül, ha megtanulsz vele esztétikusan váltani.
Lobot2005-02-23 00:01:13 // 25
Kár, hogy fogalmam sincs hogyan is néznek ki ezek a körmös izék, mert szétszedve sosem láttam még váltót... vagy ha láttam is nem tudtam, hogy akkor most mit is látok. De abban az egyben szinte biztos vagyok, hogy hőkezelve/edzve voltak, ez hót ziher. Máskülönben még annyit se bírnának mint így. Vagy ti más felületkezelésre gondoltatok?
silversurfer2005-02-22 20:15:57 // 24
Sziasztok Sajnos szakmailag nem tudok hozzászólni a téméhoz mert mind a középiskolában mind a főiskolán sikerült elkerülnöm bármilyen mechanikával és társtudományával foglalkozó tantárgyat :-) Viszont a váltómat most tavasszal (-nyáron???) szeretném felújítatni. Szerintetek mi az a reális összeg amivel legombolhatnak, én úgy kb. 100K-ra tippelek. Ahogy igy nézem nekem a szinkron lehet a gond mert ha gyorsan vagy túl magas fordulatszámon váltok föl akkor ad ki "furcsa" hangot. Visszaváltásnál -mondjuk hármasba - szokta darálni a fogaskerekeket is.
ingegnere2005-02-22 13:09:55 // 23
Sajnos anyagminőségről, felületkezelésről nem sokat tudunk. Nagyjából semmit. Innen is indult el a topic. Nem vagyok benne biztos, de szerintem nincs rajta felületkezelés. Legalábbis, ami kopásokat egykettőn láttam, az nem arra utal. Mindegy, ezért is készül próbacucc, mert a puding próbája az evés! :-) Ez az igazi K+F feladat! Tesztelő emberünk már adott. Én meg lehet, hogy hamarosan ki is vonom magam a forgalomból.:-/
Wickey2005-02-22 11:27:11 // 22
Ha felületkezelve voltak a körmök gyárilag, akkor a megmunkálás során lekerül a kezelt felület, és marad a "puha" fém, nem? Erről tudunk valamit? Amúgy a zöldről lejön a sperres váltó, a fekete alatt is sperres van, szóval én fel tudom ajánlani magamat teszt célokra :-) összerakjuk a zöld váltóját, feltoljuk a feketére, és majd meglássuk hogy szolgál. Addig is van egy tarcsi váltóm. Beszélünk majd még róla, oks?
ingegnere2005-02-22 11:01:05 // 21
Én inkább azt mondanám, hogy a kapcsolókörmök is kopnak. Azt nem hiszem, hogy jobban, mint a gyűrűk, mert az kb olyan lenne, mint ha a főtengely jobban kopna, mint a csapágya. Tény, hogy a körmökre is oda kell figyelni, önmagában a gyűrű csak félmegoldás. Sőt, a kapcsolóvillák is sokat számítanak a pontosságban. A villa és a gyűrű közti előírt hézag aszem pár tized mm. Ráadásul ezt elég nehéz belőni. (Én mindenesetre mindent cseréltem az enyémen, gyűrűk, villák, csúszógyűrűk és körmök a fogaskeréken is!) Kapcsolókörmök és szinkrongyűrű kapcsán két megoldás (azaz akár több is) kínálkozik, de amiken én dolgozom, az a körmök megmunkálása+nagyobb gyűrű, a másik lehetne még anyagpótlás a körmökön is. nekem az első szimpibb. Továbbá a fogaskerék könnyítéstől várunk még némi élettartam növekedést. De bővebbet majd "önfeláldozó tesztpilótánk" beszámolói után tudunk mondani.:-)
Wickey2005-02-22 10:49:17 // 20
Edem. Figyu. Aszongyák az okosok, hogy nem is a szinkrongyűrűk azok, amik nem bírják, hanem a kapcsolókörmök. Szerintem ezt is vedd figyelembe, mikor összerakod a váltót. Nemtom, Bandinak mennyire lehet hinni ebben a témában, ő nyilatkozta ezt. Tény, hogy mióta egyszer megreccsentettem a kettesem, azóta random hol recseg, hol nem, és inkább a kapcsolás módjától (hogy húzom a kart) függ, és nem a kapcsolás sebességétől / motor fordulatától (ami tipikusan szinkron). Amúgy gondolkodom egy tolókerekes váltón. 250-300k :-))) nagyot ütne, kuplung nélkül rángatni a kart, vinnyognak a fogaskerekek, a gumi meg alig 1 méteres szünetekkel húzza a halvány csíkot az aszfaltra :-)))
ingegnere2005-02-22 10:17:57 // 19
De ezeket nem én csinálom ám. Csináltatom.

OFF
Az én laboromban nem is igazán állatok meg növények, sokkal inkább azok maradványai találhatók meg.:-) És általában igyekszem őket, így aerob vagy anaerob módon lebontani. Egy életkép:



Attie2005-02-22 09:46:15 // 18
Azt gondoltam, hogy van vmi laborod, de azt hittem, hogy ott csak állatok meg növények vannak :) Nem gondoltam, hogy a periódusos rendszer elrejtett bugyraiban megtalálható gynús elemekkel is tevékenykedsz :-))
ingegnere2005-02-22 09:33:53 // 17
Azt nem mondtam, hogy én nem oda viszem.;-) (Amúgy nekem van biológiai laborom.)
Attie2005-02-22 09:29:03 // 16
Azt hittem ilyen anyagok, csak kémiai laboratóriumokban vannak :))
ingegnere2005-02-22 09:21:35 // 15
Na, hosszas kutakodás után, csak látszik valami reménysugár! A neve: molibdénszórás! Részletek a munkálatok befejeztével.
Wickey2005-02-08 10:14:26 // 14
Nagyon hasonlít a 928as Porsche váltóra az Alfa váltó. Szóval még az is igaz lehet, hogy egy béta verziója az Alfa transaxle váltó a porsénak. A 928asban sem volt valami fényes a váltó, de nem reccsen, és alapvetően két kategóriával jobbnak tűnt mint bármilyen alfa amit vezettem eddig. Sokat filóztam hogy lehetne alátolni a 928as váltót, de ott a kuplung elöl van a motornál, és az már elég jelentős különbség, hogy ne lehessen egykönnyen megoldani.
ingegnere2005-02-08 08:17:53 // 13
A "Porsche váltó" kapcsán amúgy nekem valami nem világos. Valóban porsche fejlesztés, vagy csak fordítási hiba, esetleg félreértelmezés? Az nem világos, hogy a Transaxle váltót konkrétan a Porsche tervezte-e a típusokhoz? Egy biztos, a fokozatok szinkronizálása Porsche rendszerű szinkronnak történik. Ezen kívül van még a Borg-Warner. Működési elüket tekintve hasonlóak, kialakításuk azonban más. (Előbbi hengeres, utóbbi kúpos). Szóval csak ennyi lenne a Porsche, vagy a teljes rendszer Porsche fejlesztés? Tudja valaki?
ingegnere2005-02-08 08:13:30 // 12
Az enyimben, elvileg, 89k mk volt, mikor vettem. Reccsent. Szóval nem tudom, mennyit bírhattak.
Rizzo2005-02-07 22:18:45 // 11
Arra azért kiváncsi volnék,hogy a transaxle váltók újonan hány kilométert tudtak hang nélkül futni? Vagy hogy hány garanciális javitás volt a 80'-as években? Vajon a Porsche transaxle is ilyen mint a leszármazottja?
Bg.2005-02-01 23:37:56 // 10
Reccsenés mentes transaxle váltó, ez lehetne örök téma. Ha mondjuk a szexuális problémákról nyitnál fórumot, biztos minden ráérős ember idetalálna:)
Lobot2005-02-01 10:04:50 // 9
:-))) Ja-ja. Amikor elküldtem és újra végig olvastam már rájöttem, hogy hülyeséget kérdeztem:-)
ingegnere2005-02-01 08:09:46 // 8
Hát ami a topic címe.:-))))))) Amúgy köszi, megnézem. Először gyártatni akartam a gyűrűket, de egy dél-afrikai faszi javasolta ezt a megoldást. (már hónapok óta kérdezgetem) Elvileg így 5x újrahasznosítható a szinkrongyűrű, ráadásul még tartós is.
Lobot2005-02-01 01:01:20 // 7
Az előző munkahelyemen kb. szökőévente egyszer előfordult ilyen meló. Halovány emlékeim szerint a technológia valami olyasmi volt, hogy először feldurvítottuk a felületet, CO-val előmelegítettük, majd valami speckó kialakítású pisztollyal felvittük a felületre. De ez a része már nem nagyon rémlik, mert akkoriban annyira nem érdekelt. De majd megpróbálok utána járni a volt kollégáknál. Esetleg a hegesztő anyagokat forgalmazó cégeknél lehetne még infóért kopogtatni. Illetve hátha ez segít: http://www.netcall36.hu/heg/h15.htm Amúgy milyen alkatrész akarsz plazmával felszórni?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak