Torsen diffi előre - világpremier Párizsban.

2006-09-14  Teddy
Párizsban mutatja be az Alfa Romeo azt az önzáró differenciált, melyet elsőként a 147-es Alfában láthatunk. Amiért ez világszenzáció: az elsőkerekes autókba szerelik be.
Hírek >> 2006  

1983-ban, amikor az Alfa Romeot felvásárolta a Fiat, megtarthatta ugyan sportos imidzsét, de bizonyos technikai megoldásoknak búcsút kellett mondani a platformtechnológia jegyében. Ilyen volt a hátsókerék-meghajtás a transaxle felépítéssel együtt. Sokan a 75-ös Alfát tartják az utolsó igazi Alfának, amiben van is valmi, hiszen abban a modellben minden Alfa tradíció benne volt, nem mellékesen vezetési élményben jóval elmarad egy fronthajtásos a hátulkaparóstól.

Ez ellen próbált most tenni valamit az Alfa. A Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Q2 névre elkeresztelt Torsen rendszerű önzáró differenciál, melyet direkt az elsőkerekes modelljeikhez fejlesztettek ki. Gyakorlatilag ugyanazt tudja, mint egy Q4-es rendszer azzal a különbséggel, hogy nincs szükség központi difire, itt ugyanis csak 2 kereket kell hajtani.

A rendszer segítségével a nyomatékot folyamatosan és egyenletesen tudják a hajtott tengely irányába közvetíteni és jelentősen csökkent a gyorsításkor illetve kanyarodáskor tapasztalható kormányrángatás, túlkormányozottság és növekedett a kanyarstabilitás A gyár szerint sikerült megtartani az elsőkerék-meghajtás minden előnyét, de kiküszöbölték a legfájóbb hátrányt, így élvezetesebbé téve a vezetést.

Bár a megcsúszást és alulkormányozottságot (az autó tolja az orrát)eddig is ki tudták küszöbölni a VDC és az ASR segítségével, de azok elektronikus úton, gázelvétellel tartották kordában az autót. Ez a rendszer viszont teljesen manuális és nincs gázelvétel (legalábbis nem elektronikus). Gyakorlatilag tehát egy sperdifit alkottak meg, amit gyárilag szerelnek be minden egyes elsőkerekes Alfába.

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Szerelőműhely

Az utolsó 3 hozzászólás:

pettinke2024-04-22 21:34:46 // 55763
de én ezt nem értem.
ha álltában szívja le, nyugalmi áramfelvételt kell mérni, egyenként kikapcsolgatni a fogyasztókat, és kiderül.
ha úgy szívja le, hogy használjátok is, akkor meg töltést kell mérni alapjáraton és menet közben.

mi ebben a bonyolult?
grandios2024-04-22 11:41:30 // 55762
szia, köszi tippet, náluk (is) már volt az autó egy hetet, feltették a kezüket sajnos....
Liquid2024-04-22 10:09:29 // 55761
köszi, megnéztem valóban nem nagy dolog, de jobb szeretem "megoldani okosban", hogy kelljen mindent újra beállítani