A Kung Fu Panda

2008-09-16  Alfa Amore
Végre megérkezett a várva várt új mini Alfa, hogy odapörköljön a pimasz mérges törpéknek. Mi teszteltük elsőként!
Magazin >> AlfaTeszt

 Verdict

 

Az elsőre szokatlan forma alattomosan szeretteti meg magát. Aki komolyabb Alfából ül át, annak mindenképpen szokatlan lesz a formavilága, de ahogy telnek a kilométerek, úgy nőtt egyre jobban hozzánk a MiTo.

 

Az autóról sokáig azt gondoltuk, hogy csak a fotókon tud bamba arcokat vágni, élőben majd biztos más lesz. De rá kellett jönnünk, hogy élőben is ilyen. Stábunk egyöntetű véleménye volt, hogy nem a piros szín az, ami a legjobban áll ennek a formának, legalábbis a férfi szemek sokkal inkább feketében találták vagánynak az autót. A tesztautó színe nem a hagyományos Alfa Rosso szín, mi inkább csajoknak ajánljuk ezt a fényezést.

 

Ha férfi vagy – és MiTo-t akarsz – mindenképpen nézd meg feketében!

 

A MiTo az Alfa Amore szerint megállja a helyét a kategóriájában, a kormány mögül nem éreztük, hogy csak egy 145-ös méretű Alfában ülünk. Érdekes, hogy szinte milliméterre megegyezik a hossza és a szélessége a 145-ösével, mégis sokkal nagyobbnak hat, kívülről-belülről. Szerintünk a MiTo nem más, mint egy a 2008-as igényekhez szabott 145-ös. Méreteiben, és vezetési élményben is. Végre újra eltalálták az Alfa Romeónál a súly/lóerő arányt, jó úton olyan vezetési élményt ad az autó, amely sokunkat emlékeztetett a 145-ösben eltöltött évekre. Éppen ezért fogják nagyon szeretni azok, akik hiányolják az érezhető teljesítményeket a mostani Alfákból.

 

A lányok véleménye vegyes, kívülről mindenkinek tetszett, de belülről volt aki "leűrhajózta". Többek között ezért sem mondhatjuk azt, hogy kimondott nő autó lenne, de nem is akarjuk. Szerintünk ez a fiatalok autója lesz/lehet majd, akiknek ez lesz az első Alfájuk. Huszonpáréves tesztelőnk például sokkal gyorsabban szeretett bele, mint a harmincon túliak.

 

A MiTo képes lehet arra, hogy a márkával most először találkozó fiatalokat örökre Alfássá nevelje. Sportos, szeretnivaló autó, amely tud komoly meglepetéseket okozni a piros lámpánál és az országúti előzésekkor is. Ha valaki ehhez az élményhez hozzászokik, a következő Alfájától is ilyet vár. Reméljük, hogy mire a MiTo-t cserélik új Alfára a mostani fiatalok, lesz is olyan a kínálatban, amelyre érdemes lesz váltani...

Kapcsolódó írásaink:

Kapcsolódó galériák:

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Attis2025-10-16 14:45:02 // 6857
Szia! Nekem 1.4 multiair van 105LE (tahát sima szívó).
Július közepén vettem Németországban szintén a feleségemnek. :) (2011-es 115ezer km-rel).
-A hátsó kerékcsapágyak biztos, hogy gyenge pontot jelentenek ezt több helyen is olvastam. Mire hazaértem vele és itthon intéztem a rendszámot, addigra nekem is megadta magát a bal hátsó. Öröm az ürömben, hogy viszonylag egyszerűen cserélhető akár otthoni körülmények között is.
-Több helyen olvastam, hogy az első lengéscsillapító toronycsapágyai is időnként cserérre szorulnak, erről még nem tudok nyilatkozni.
- A csomagtérátvezetőben a kábel(ek) szakadása is típushibának mondható, akár csak a 159-esben.
- első lámpabúrák mattulása.
- külföldi fórumokon olvastam, hogy a kormány perselye kiszárad(hat) egy idő után és akkor alacsony sebességnél, ha tekered a kormányt akkor "nyikorgó" hangot ad. Ezt azóta én is felfedeztem, egyenlőre még nem találtam megoldást rá. (Azon kívül, hogy szereljem/szereltessem ki és vigyem el kormánymű felújításra).

Nekem hirtelen ennyi jutott eszembe.

Ezek elég bagatel dolgok, ezektől függetlenül sem bántam meg, hogy megvettük az autót. Szerintem jól lehet vele közlekedni, el is lehet férni benne és még a csomagtartója is egész használható, ha pedig ledöntöd a hátsó üléssort akkor tényleg rengeteg minden belefér.
Kazes☻2025-10-15 16:43:55 // 6856
Én a motorhoz tudok annyit hozzászólni, hogy remek... nálunk 95 lóval egy Stiloban munkálkodik, remekül... igaz nem egy telivér ménes, de nem is arra való. :)
szana82025-10-14 14:00:24 // 6855
Sziasztok,

Gondolkodunk a feleségemnek egy Mito vásárlásán. Mivel leginkább városban lenne használva, így a legkisebb 1.4 szívó amit nézegetünk. A keret kb 1.5 millió. Találtam a hahun párat ami ebbe az összegbe belefér és talán nem a lelakott kategória. A kérdésem az lenne, hogy mire érdemes ezeknél figyelni vásárláskor? Van e valami típus hibája? Vezérlés csere periódus? Annak a költsége stb. Minden tanács érdekelne.
Előre is köszönöm.