Tagok >> Buksi >> 155 2.0 8V Twin Spark QV :) >> Blog
- Típus:155 2.0 8V Twin Spark QV :)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1993
- Színe:Grigio Chiaro Metallizzato
Ma kíváncsiságból az autó alá pillantottam, hogy az olajcsere után minden rendben van-e a leengedőcsavarral, nem csöpög-e az olaj. De nem csöpöghet, mert rendesen meghúztam, ahogy kell. Viszont majdnem agyvérzést kaptam, amikor az autó alá néztem. Egy marha nagy olajfolt volt az autó alatt! Próbáltam meghúzni a csavart, de nem sikerült, elforgott. Na fasza! Tönkrement a menet! De hogy mehet tönkre, ha az olajcsere után senki nem nyúlt hozzá??? A csavart nem téptem meg, nem húztam túl... akkor??? Egy újabb X-akta. Na mindegy, valahogy orvosolni kellett a problémát, mégpedig gyorsan. Mivel nem volt kéznél egy másik olajdekni, ezért a legegyszerűbb és leggyorsabb módot választottam a javításhoz (illetve ez egyelőre csak tákolás). A csavart betekertem góccal és így tettem vissza a helyére. Tömít is és rendesen meg lehet húzni. Egyelőre jól funkcionál, nem csöpög az olaj. Szükségmegoldásnak jó, de nem maradhat így, ezért beszereztem (bartel) Marklartól egy bontott deknit. Sajnos ennek a menete sincs túl jó állapotban, így megy majd egy műhelybe menetcserére. De előtte még elvittem homokszóróhoz (3200,-), hogy teljesen tiszta legyen.
2019.01.28.
Úgy néz ki, hogy a gócos "tákolás" tartósabb, mint gondoltam. Egyáltalán nem csöpög. A következő olajcseréig nem nyúlok hozzá, feleslegesen nem engedem le az olajat addig. Közben elvittem a deknit a HÜLLŐ Kft.-hez, ahol először nem sikerült tökéletesen a műtét, de aztán másodszorra 100%-osan megoldották a menet cserét (8000,-). De gondolkodtam, lehet nem cserélem le a deknit, hanem felfúrom a menetet nagyobbra. A gyári menet M22x1,5, így M24x1,5-re fel lehetne fúrni. Még nem tudom, de olajcseréig kitalálom. :-)
Folyt.köv.