Tagok >> Vasutas >> 147 2.0 TS Coupe >> Blog
- Típus:147 2.0 TS Coupe
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Fekete metál
Ciao!
Történt egy kis karbantartás a váltó környékén, mert melegen szorult a képeken látható tengely/csap és nem állt vissza a váltóbot a középső állásba, úgy kellett vissza húzni erővel.
Akksi ki, akksi tálca ki. Ehhez a bizti tábla dobozát és a légszűrő ház felső részén lévő csavart is le kellett bontani. Ekkor már láthatóvá vált a bűnös alkatrész. Egy 17es kulcsnyílású anya rögzítette az acél tengelyt az alu házba, anya le, műanyag faudi fejhez hasonló, csuklók le, majd kitoltam a házból a tengelyt. Ezután csiszoló vászon és fúrógép segítségével megcsiszoltam, nem kell félni tőle, lehet adni az előtolást neki... :)
Ezután bő zsír az alu házba, meg a tengelyre, majd a segédirányító fül, ami a váltó léptető tengelyét mozgatja, vissza, utána alátét és anya meghúz. Műanyag csuklók vissza és ha már itt voltam a másik csuklót is kitakarítottam, megzsíroztam, hál' Istennek az alu pogácsa, amit két torx fejű csavar fog össze, simán szétjött.
Majd az összeszerelés fordított sorrendben történt.
Kb. ~3-4 óra volt az összidő, szuper lágy lett a váltás. Már csak a műanyag kulissza felújítása van hátra, ami a váltó botnál van és akkor mintha új váltó lenne rajta. Semmi lógása nem lesz.
Ma másodjára is nekiálltam a szivargyújtót kiszerelni, mert nagyon idegesített, hogy a hamutálban és a szivargyújtó körül nem világít pirosan. A 147-es topicban, már kitaglaltuk hogy mily nehéz kiszedni.
Na most találtam egy egyszerű megoldást, bár ezután rájöttem, hogy ha a kardán box két oldalán lévő szőnyeggel borított takaróelemet lepattintjuk, akkor hozzáférünk a középkonzol csavarjaihoz oldalról.
Én az ezüst színű műanyagot (amibe bepattan a váltó szoknya) operáltam ki a boxból. Egy vékony perem alatt van. Egy kicsit erősen kellett húzni ki alóla, de kijött.
Ezek után már könnyen hozzáférhető az izzó. Amúgy ha ügyes vagy, ki tudod húzni a helyén is az izzót, de én ezt láttam egyszerűbbnek.
Összefele is simán ment. Kb 10 perc volt így, hogy már tudtam mit hogyan kell pattintani.
Amikor megvettem az autót már akkor nagyon idegesített hogy ragadnak a kosztól és a máló gyári bevonattól a belső elemek.
Próbáltam sokmindennel letakarítani, (Féktisztító, WD40, alkoholos kendő) de nem igazán hozta a várt eredményt.
Ma lementem a már említett elektromos ablak hibát orvosolni, megtanítani, félsiker. Bal oldalt működik rendesen le és fel is, jobb oldalt lefelé mostmár tudja az automata módot, felfelé viszont még mindig csak akkor jön az ablak, ha a kapcsolót tartom az állásában. Nem örülök. Nem tudom mi lenne a megoldás?!
Ha már szétszedtem a kapcsoló házat akkor mondom meg is takarítom.
Teljesen véletlenül akadtam rá az OFF szúnyogriasztóra. Nem hiszitek el, de ez a medoldás. Szépen leoldotta a ragacsot, teljesen lehozta a mocskot. Képeken van előtte-utána.
Majd elfelejtettem, a kereskedő természetesen kicserélte az akksit amikor megvettem és vártuk a papírokat, meg rendszámot, meg honosítást (ez kb. 2 hét volt).
Azt mondta gyengélkedett az akksi, persze amikor először megnéztem 2 hete nem volt indítva és simán elindult a régivel is. Mindegy végülis, így is úgy is csere lett volna, mert már megvolt az előző autóban is, kicsit drága akksi ahhoz, hogy csak úgy odaadtam volna vele.
Alig vártam, hogy hazaérjek és kicseréljem.
A új akksi típusa Optima 12V 50Ah 815A indítóárammal. Évtizedek óta bevált nekem ez a spirálcellás akksi. Csak ajánlani tudom, bár az ára nem olcsó.
Ciao!
Na kicseréltem a termosztátot, (EPS-Facet) erről jobbakat hallottam, mint a BEHR-ről.
Nem volt nagy bontás, csak a légszűrőházról kellett lehúzni a műanyag szívócsövet és félre tolva már látható és szerelhető lett a termosztát ház. A bilincsekkel (gyáriak) küzdöttem egy kicsit. Két 8-as (13-as dugó kulccsal simán szerelhető) csavar fogta fel a házat, egy alul és egy felül. Most már raktam normális AWAB bilincseket a gyári egyszerhasználatos sz@rok helyére. (Nesze neked gyári költséghatékonyság) Azért az olaszok nem hazudtolják meg magukat szerelhetőség szempontjából. -- Habár így volt ez 20 évvel ezelőtt is. Mindig jobban örültem ha javításra egy német autót hoztak, mint sem egy olaszt. --
De kellemes csalódás volt az alfa szerelhetösége idáig.
Könnyen lelégtelenedett, habár nem is töketlenkedtem vele, ahogy meg van írva, de nem szívatott le. Másnap reggel hidegen még egy fél liter fagyállót kért, hát pótoltam. Mostmár beállt a szint és nagyon gyorsan felmelegszik, illetve nem ingadozik a hőfok és már nem 56 celsius fokos hűtővízzel kell szaladgálni, ami remélem a fogyasztásomat is jobb mederbe terelgeti...
Másik a hátsó csomi ajtó teleszkópok cseréje volt, sajna Stabilus-t (gyári) nem kaptam, Meyle lett. Szerintem 5 évet simán kibír majd. A gyáriak ugye 10 év alatt fáradtak el.
Ja és nem spriccelt a hátsó szélvédő mosó fúvókája. Szivattyú motor berregett, tehát nem elektromos gond volt. Nem befagyott volt, hanem eldugult.
Megnyomattam sűrített levegővel visszafelé a rendszert erre lelökte a csövet az ajtóban. Nem gond, ez volt a cél, hogy végre eltűnjön a dugulás. Leszedtem a hátsó kárpitot, csavaros és patentos is egyben, bele kell kapaszkodni hogy letépd. Azt hittem el fog törni, de nem. Ismét pozitív csalódás, jól összerakott autót idéz ez a precizitás.Ismét megnyomtam az ablaktörlő bajuszkapcsolóját és lám, folyik a víz,
visszadugtam a kis műanyag csatlakozót az ablaktörlő motor mögött és bíztam magambam, optimistán összeraktam, vissza a műanyag kárpit, ajtó lecsuk és töröl illetve a fúvókák tökéletesen locsolták a permetet.
Folyt.köv.
Egy hónapja vagyok boldog tulaja az első Olasz autómnak, eddig volt Francia, Japán, Német is, de ez teljesen más. Nagyon tetszik a forma, menetteljesítmény és karakterisztikája egyaránt.
Cserélnem kell egy pár dolgot, termosztát, csomiajtó teleszkópokat, komplett vezérlés, (szíjak és görgők) olajak, gyertyák, szűrők, stb.