Vizsgáztatás.
Semmi javítandó.
Olajcsere: Selenia Star Pure Energy
Olajszűrő: Mann
Levegőszűrő: Sofima
Pollenszűrő: Kristal
Gyertya csere: Bosch Platinum
173.982km


Őszi átnézés Német Misinél. Semmi hiba, csak gondosságból.
Jobb első felső gömbfej kicsit lötyög. Ezért első felső lengőkar csere. A többi már cserélve lett pár éve, ez még gyári volt. FRAP márkájú került bele Bárdiból.
Jobb hátsó kerék kicsit szorul a féknél. Fék tisztítás, dugattyú mozgatás. Valamivel jobb lett, de egy felújítás hamarosan ráfér.
Rossz hír. A hátsó futómű elemei elkezdtek rozsdásodni.
km. 171.000


Meguntam Exide-al szenvedni.
Újra Varta-t vettem. Szokásos Silver 74Ah 750A.
frissítés: Vartával 1 éve semmi probléma.

4000km ezelőtt 162e km-nél volt olajcsere MOTUL 8100 X-CESS 5W-40-re.
Azért váltottam Seleniáról, mert az 6-8e. km után koszolódott. Motult dicsérik, ezért gondoltam kipróbálom. Nekem nem jött be. 1 év, 3500km után felhígult. Már gyújtás ráadásakor is jelzi a kocsi, hogy nem az igazi az olaj, pályán még kisebb fordulaton is magasabb a motorolaj hőmérséklet, tartósan már nyomni sem merem neki.
Kipróbálom Eneos-t, abból is a spécibbet, a Sustina-t. 26.000ft volt a 6 liter.
Az olaj gyors koszolódása, ugyanolyan volt mint a Seleniánál. Szűrőt is váltok, Mann-ról Ufi-ra, hátha ennek is köze van hozzá.
km: 166.550
Frissítés: Eneos 7000km-t bírt, utána kezdett hígulni, addig elégedett voltam vele. Nem koszolódott, szűrő is jó.

Amint 5 fok alá ment a hőmérséklet és fél napot kint állt a kocsi, akku újra lemerült. Kezdte adni a hibakódokat: égő nem világít hiba, ABS hiba, majd be se indult.
Ez az Exide már újonnan se volt jó, de nem cserélték vissza, most másfél éves.
Töltőre tettem egy napra. Egyenlőre újra használható. Kezd megtérülni a Ctek töltő ára...